- Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής - http://www.opengov.gr/ynanp -

Άρθρο 8: Ειδικές ρυθμίσεις

1. α) Η μετακίνηση και κυκλοφορία επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα. Ειδικότερα:
α1). Πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 ΟΧ (gross tonnage) υποχρεούνται να διαθέτουν ασφάλιση σε ισχύ σύμφωνα με τις διαταξεις του πδ 6/2012 (Α’ 7)
α2). Πλοία με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 ΟΧ (gross tonnage) υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα για:
αα. αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε […] ανά επιβάτη και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα […] ανά συμβάν.
ββ. αστική ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε […].
γγ. πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Τo ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε […].

β) Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τηρείται στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ύψος των ασφαλιστικών ποσών της περίπτωσης α.2., να καθορίζονται ασφαλιστικά ποσά αναλόγως της μεταφορικής ικανότητας του πλοίου και να ρυθμίζεται κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

2. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, τα οποία λόγω αργίας ή παροπλισμού δεν διαθέτουν ναυτολόγιο σε ισχύ, μπορούν να μετακινούνται προς ναυπηγεία, καρνάγια, επισκευαστήρια ή να πραγματοποιούν μικρής διάρκειας δοκιμαστικά ταξίδια ή μεθορμίσεις, και προκειμένου να συμμετάσχουν σε σχετικές επαγγελματικές εκθέσεις ή τουριστικές εκδηλώσεις, με άδεια του προϊσταμένου της αρμόδιας κατά τόπο Λιμενικής Αρχής, με την οποία καθορίζεται και η σύνθεση του προσωπικού τους, που δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μισό της κανονικής σύνθεσης ανά ειδικότητα. Το προσωπικό αυτό πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστικό φορέα.

3. Επιτρέπεται η απόκτηση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, προκειμένου για πλοίο για το οποίο έχει συναφθεί χρηματοδοτική μίσθωση.

4. Ως προς τα τέλη διέλευσης της Διώρυγας Κορίνθου τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής θεωρούνται επιβατηγά πλοία και υπάγονται στο τιμολογιακό καθεστώς της κατηγορίας αυτής.

5. Οι κυβερνήτες ή οι πλοίαρχοι επαγγελματικών πλοίων αναψυχής απαλλάσσονται από την υποχρέωσή τους να θεωρούν τα ναυτιλιακά έγγραφα των πλοίων αυτών και να λαμβάνουν άδεια απόπλου από τη Λιμενική Αρχή κάθε λιμένα προσέγγισης. Οι ως άνω θα εκπληρώνουν την υποχρέωση αυτή για κάθε ναύλωση και για το χρονικό διάστημά της, μόνο από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας.
Εφόσον συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων της περίπτωσης α της παραγράφου 4 του άρθρου 3 και των περιπτώσεων γ και δ της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου η αναφερόμενη στα προηγούμενα εδάφια απαλλαγή δεν ισχύει. Για την υποχρέωση θεώρησης των ναυτιλιακών εγγράφων κατά τον κατάπλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής ισχύουν οι διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένα.