Άρθρο 6: Μητρώο και Αρχείο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής

1. Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τηρεί για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής Μητρώο και Αρχείο ατομικών φακέλων τους.
α. Στο Μητρώο Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής καταγράφεται το όνομα του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, αν είναι ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο, το ολικό μήκος, οι κόροι ολικής χωρητικότητας ή η ολική χωρητικότητα (gross tonnage), ο αριθμός νηολογίου, ο λιμένας και το κράτος νηολόγησης, το όνομα ή η επωνυμία του φυσικού ή νομικού προσώπου που αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας καθώς και ο αριθμός του φορολογικού μητρώου του.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορεί να ρυθμίζονται θέματα τήρησης του Μητρώου, να τροποποιούνται οι απαιτήσεις σχετικά με τα στοιχεία που καταχωρίζονται αε αυτό, τα συνυποβαλόμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε λεπτομέρεια σχετική με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Στο Μητρώο σημειώνεται οποιαδήποτε μεταβολή των στοιχείων που τηρούνται σε αυτό. Για τη σημείωση της μεταβολής κατατίθεται από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή ή τον νόμιμο εκπρόσωπό τους, εντός εξήντα (60) ημερών από την ημερομηνία που επήλθε η μεταβολή, σχετική αίτηση στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης μπορεί να παραταθεί για επιπλέον τριάντα (30) ημέρες με την καταβολή παραβόλου ισόποσου με αυτό της παρ. 1 του άρθρου 7.
Με την αίτηση κατατίθενται τα αντίστοιχα δικαιολογητικά που πιστοποιούν τη μεταβολή.

β. Αν αλλάξει η πλοιοκτησία ή ο εφοπλισμός, ο νέος πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής υπεισέρχεται σε όλα ανεξαιρέτως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του προηγουμένου, που απορρέουν από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

γ. Στον ατομικό φάκελο κάθε πλοίου φυλάσσονται τα δικαιολογητικά που είναι σχετικά με τη δραστηριοποίηση του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και την εγγραφή του στο Μητρώο, αντίγραφα των Βεβαιώσεων του άρθρου 2 του παρόντος καθώς και κάθε άλλο έγγραφο που αφορά το πλοίο, σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος νόμου.
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ρυθμίζονται τα θέματα τήρησης του Αρχείου, χρόνου τήρησης των ατομικών φακέλων μετά από τη διαγραφή του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής από το Μητρώο καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

2. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται η διαδικασία, τα στοιχεία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την ανάρτηση στο διαδίκτυο πίνακα επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

  • ΘΕΜΑ: Διαβούλευση Σχεδίο Νόμου ‘‘Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις‘‘

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης του ως άνω σχεδίου νόμου και εκπροσωπώντας την Ένωση Μαρινών Ελλάδας (ΕΜΑΕ) σας δηλώνουμε ότι αναφορικά με τα θέματα των Φορέων Διαχείρισης των τουριστικών λιμένων (Μαρίνες) που φιλοξενούν σκάφη αναψυχής και αποτελούν τα μέλη μας, έχοντας ως γνώμονα τη βελτίωση του Σχεδίου Νόμου, έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις και προτάσεις :

    2. Άρθρο 6. Μητρώο και Αρχείο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
    Να προβλεφθεί η ελεύθερη πρόσβαση των φορέων διαχείρισης τουριστικών λιμένων στον πίνακα των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής προκειμένου να διευκολύνεται η αντιπαραβολή και η ορθή τιμολόγηση των υπηρεσιών προς τα σκάφη αυτά (με ή χωρίς επιβολή ΦΠΑ).

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
    ΤΟ Δ.Σ

  • ΑΡΘΡΟ 6
    1.α) Στο μητρώο η οποιαδήποτε μεταβολή να γίνεται με την ανανέωση της βεβαίωσης εγγραφής στο μητρώο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

  • 14 Μαΐου 2013, 00:49 | ΧΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΡΟΓΛΟΥ

    Άρθρο 6, παρ. 1α, εδάφιο 2: «Στο Μητρώο σημειώνεται οποιαδήποτε μεταβολή των στοιχείων που τηρούνται σε αυτό.»
    Πρέπει να γίνει περιοριστική αναφορά ποιων στοιχείων η μεταβολή πρέπει να αναγγέλεται στο Μητρώο. Σε αντίθετη περίπτωση ελλοχεύει αυθαίρετη ερμηνεία εκ μέρους του δημοσίου εις βάρος των πλοιοκτητών.

  • 13 Μαΐου 2013, 23:46 | ΧΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΡΟΓΛΟΥ

    Άρθρο 3, παρ. 6α: «Το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής πρέπει να συμπληρώνει κατώτατο, ανά διετία, όριο ημερών ναύλωσης, το οποίο ορίζεται σε εβδομήντα (70) ημέρες, όταν εκναυλώνεται χωρίς
    πλοίαρχο και πλήρωμα, …» Οι 70 ημέρες ανά διετία ή αλλιώς 35 ημέρες ανά έτος είναι πολύ λίγες. Το προηγούμενο καθεστώς των 300 ημερών ανά πενταετία ή 60 ημερών ανά έτος είναι το απόλυτο minimum.

  • Αθήνα, 13 Μαΐου 2013
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    Του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
    Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση προς διαβούλευση του Νομοσχεδίου “ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ” του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, εκφράζει την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία της, σχετικά με την προτεινόμενη εφαρμογή του «Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών σκαφών αναψυχής» η οποία εάν και εφόσον τελικώς εγκριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, είναι βέβαιο ότι θα έχει άκρως δυσμενείς επιπτώσεις στο ήδη βεβαρυμμένο περιβάλλον του Θαλάσσιου Τουρισμού της χώρας μας.
    Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισροή εσόδων και σε ένα περιβάλλον όπου:
    • το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ιδιωτικοποιήσεις μαρινών και καταφυγίων τουριστικών σκαφών με σκοπό την αξιοποίησή τους,
    • οι περισσότερες μαρίνες της χώρας παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας και αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους προσπαθώντας να αναχαιτίσουν τη φυγή των τουριστικών σκαφών,
    • η ανεργία μαστίζει τους επαγγελματίες του yachting όσο ποτέ άλλοτε,
    η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί εξαιρετικά άστοχη την ενέργεια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να προωθήσει το απαράδεκτο «Τέλος Παραμονής και Πλόων», ενέργεια, που αποτρέπει την έλευση ξένων σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.

    Το αρμόδιο Υπουργείο, με το εν λόγω Νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει εκτός από το ΤΠΠ, πλήθος αναποτελεσματικών και γραφειοκρατικών διατάξεων που θα προκαλέσουν ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών.

    Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας προτείνει, αντί για την πρόσκαιρη εισπρακτική πολιτική μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα που θα προσελκύσουν σκάφη στη χώρα μας και στις ελληνικές μαρίνες, όπως:
    – τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ ελλιμενισμού και παροχών (στην Τουρκία είναι μηδενικός),
    – την απελευθέρωση της δραστηριοποίησης του επαγγελματικού σκάφους ανεξαρτήτως σημαίας στους ελληνικούς λιμένες, και
    – τον εξορθολογισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι μαρίνες από τα Λιμενικά Ταμεία,
    Καλούμε το Υπουργείο Τουρισμού καθώς και όλους τους αρμόδιους φορείς δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα που πασχίζουν για την τουριστική ανάταση της χώρας και την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού στον τόπο μας, να πάρουν θέση και να συμβάλλουν ενεργά στην ανάκληση των σχετικών διατάξεων του Νομοσχεδίου, έτσι ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή τους.

    ΕΜΑΕ
    Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας η οποία αποτελείται σήμερα από 20 οργανωμένους τουριστικούς λιμένες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού, ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων.

    Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με:
    Κα Ελένη Ηλιοπούλου, Ένωση Μαρινών Ελλάδας
    Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
    Τ: 210 9871000 e-mail: eiliopoulou@flisvosmarina.com

  • 12 Μαΐου 2013, 11:24 | Βιντζηλαίος Φίλιππος

    επαγγελματικό εκπαιδευτικο σκάφος. Σας λέει κάτι? Ναυλώνεται απο ομίλους εισπράτει ναυλα, απασχολεί εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΕ, υποβάλλει και πληρώνει ΦΠΑ, εχει προδιαγραφές απο τον ΝΗΟγνώμονα, με ολα τα επαγγελματικά έγγραφα και εχει και διαπτευση απο την ΕΙΟ λόγω ναυτικής εκαπίδευσης και ναυταθλητισμού στα πλαισια ασφαλείας, ασφάλισης, εξοπλισμού και κατηγορίας πλόων που ειναι συνήθως κατηγορία 1 Δλδ Σχεδόν υπερατλαντικά ταξίδια. Ποιό επαγγελματικό ιστιοφόρο το βλέπουν 4 επιθεωρητές και ερευνάνε απο τα ξάρτια, μεχρι τα σχοινια και την προπέλλα? απλά κάνένα.. Ας συντάσουν τα επι μέρους αρθρα γνώστες..