Άρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων

Το άρθρο δέκατο τρίτο του νόμου 4211/2013 “Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.»(ΦΕΚ Α’ 256) αντικαθίσταται ως εξής:
«Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
1. Θεσπίζεται τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η.), το οποίο βαρύνει: α) τα πλοία αναψυχής ιδιωτικά και επαγγελματικά, β) τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και γ) τα ναυταθλητικά σκάφη
Το ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων προαναφερθέντα πλοία αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και ναυταθλητικά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους.
Από το ΤΕ.Π.Α.Η. εξαιρούνται τα παροπλισμένα ή κατασχεμένα σκάφη.
2. α. Το ΤΕ.Π.Α.Η. υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται ως εξής:
αα. Για τα ολικού μήκους έως και οκτώ (8) μέτρα σε είκοσι (20) ευρώ ανά μήνα.
ββ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων έως και δέκα (10) μέτρα, σε τριάντα (30) ευρώ ανά μήνα.
γγ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε σαράντα (40) ευρώ ανά μήνα.
δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των (12) μέτρων ανά μήνα δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση μειώνεται στο ήμισυ για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
Με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι δυνατόν να παρέχεται έκπτωση μέχρι τριάντα τοις εκατό (30%) στα πλοία της περίπτωσης δδ` της παρούσας παραγράφου εφόσον ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια. Με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου ορίζονται τα κριτήρια του μόνιμου ελλιμενισμού, ο τρόπος απόδειξης του για την παροχή της έκπτωσης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
γ. Σε περίπτωση εφάπαξ προπληρωμής του ΤΕ.Π.Α.Η. για χρονικό διάστημα 12 μηνών (ένα έτος) παρέχεται έκπτωση δέκα τοις εκατό (10%) στο οφειλόμενο ποσό. Η προπληρωμή πραγματοποιείται εντός του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους για το επόμενο ή εντός του Ιανουαρίου. Το ποσοστό της παρεχόμενης έκπτωσης μπορεί να αναπροσαρμόζεται με την Κοινή Υπουργική απόφαση της παραγράφου 6 του παρόντος.
δ. Για τον υπολογισμό του ΤΕ.Π.Α.Η. λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του σκάφους, το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ή στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ή στο πιστοποιητικό καταμέτρησης ή στην άδεια εκτέλεσης πλόων.
3. α. Η πληρωμή του ΤΕ.ΠΑ.Η διενεργείται με ηλεκτρονικό τρόπο. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες και η διαδικασία είσπραξης του ΤΕ.ΠΑ.Η με ηλεκτρονικό τρόπο. Μέχρι την έκδοση της απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, η είσπραξη του ΤΕ.ΠΑ.Η γίνεται εναλλακτικά σύμφωνα με τις υποπαραγράφους β’-στ’ του παρόντος άρθρου ως εξής:
β. Η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά ανά μήνα και για κάθε τρέχοντα μήνα που τα σκάφη προτίθενται να παραμείνουν στην Ελληνική Επικράτεια ή εφάπαξ για το τρέχον έτος και για μέχρι δώδεκα (12) μήνες. Εναλλακτικά, εφόσον δεν είναι δυνατή η έκδοση Κωδικού Πληρωμής ηλεκτρονικά, η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. ή Λιμενική Αρχή, ή στην Τελωνειακή Αρχή στην περίπτωση πλοίων αναψυχής υπό σημαία χώρας εκτός ΕΕ, οπότε η τελωνειακή αρχή εκδίδει και το δελτίο κίνησης (transit log).
γ. Η απόδειξη καταβολής του ΤΕ.Π.Α.Η. φυλάσσεται μαζί με τα ναυτιλιακά έγγραφα του σκάφους και επιδεικνύεται στις Λιμενικές, Τελωνειακές, Φορολογικές Αρχές, όποτε ζητηθεί.
δ. Εάν από Λιμενική, Φορολογική, ή Τελωνειακή Αρχή διαπιστωθεί ότι δεν έχει καταβληθεί το ΤΕ.Π.Α.Η., απαγορεύεται ο απόπλους του σκάφους μέχρι την πληρωμή του τέλους και του προστίμου που ακολουθεί.
ε. Για τη μη καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται από την αρχή που τη διαπιστώνει πρόστιμο ως εξής:
αα. Για τα ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων έως και οκτώ (8) μέτρα, διακόσια σαράντα (240) ευρώ.
ββ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα, τριακόσια εξήντα (360) ευρώ.
γγ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα, τετρακόσια ογδόντα (480) ευρώ.
δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων, χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ.
στ. Για τις πράξεις επιβολής του τέλους και του προστίμου μη καταβολής αυτού δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4174/2013.
4. α. Τυχόν αναχώρηση του σκάφους από την Ελληνική Επικράτεια για οποιονδήποτε λόγο, οποτεδήποτε πριν από τη λήξη της ισχύος του ΤΕ.Π.Α.Η. δεν γεννά την υποχρέωση επιστροφής οποιουδήποτε ποσού από το Δημόσιο.
β. Σε περίπτωση επανεισόδου του σκάφους στην Ελληνική Επικράτεια, ενόσω ισχύει το ΤΕ.Π.Α.Η., δεν υπάρχει απαίτηση εκ νέου καταβολής του για το χρονικό διάστημα μέχρι τη λήξη της ισχύος του.
5. Υπόχρεος σε καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. είναι: α) ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ή του επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του, β) ο πλοιοκτήτης ή ο κάτοχος ή ο χρήστης του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής. Οι ως άνω ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρο για την πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η.
6. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ορίζεται ο τρόπος, η διαδικασία και ο χρόνος απόδοσης του ΤΕ.Π.Α.Η., η διαδικασία και οι αρχές ελέγχου καταβολής του, ο τύπος και το περιεχόμενο των πράξεων βεβαίωσης της οφειλής από τη μη καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. και του προστίμου της παραγράφου 3, τα όργανα που τις εκδίδουν, τα όργανα και η διαδικασία απαγόρευσης απόπλου και άρσης αυτής καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
7. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια:
α. Πλοίο αναψυχής: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο το οποίο μπορεί από τη γενική κατασκευή του να χρησιμοποιείται για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής.
β. Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και σαράντα εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους ενδιαίτησης ειδικά για τους επιβάτες, για την εκμετάλλευση του οποίου συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης.
γ. Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής το οποίο δεν είναι επαγγελματικό σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β παρούσας παραγράφου.
δ. Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο: είναι το μικρό σκάφος ή το πλοίο αναψυχής ή το επιβατηγό τουριστικό πλοίο, το οποίο εντάσσεται στις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) ως εκάστοτε ισχύει.
8. Το ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται από την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται στην παρ. 6 του παρόντος.»

  • 27 Μαΐου 2016, 10:41 | Νίκος Κ.

    Απαραδεκτη ρύθμιση σε μια χώρα που βρέχεται από θάλασσα.
    Ας θεσπιστεί το νέο χαράτσι σε όλα όσα έχουν ξένη σημαία, ανεξάρτητα από το μήκος τους.
    Γιατι τι ακριβώς προσφέρει το κράτος στον ιδιοκτήτη σκάφους για να χρεώνει ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ …….ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΙ
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΊΜΩΝ ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΣΤΙ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ….

  • 27 Μαΐου 2016, 08:36 | Νασος

    To μονο δίκαιο θα ήταν το τέλος ελιμενισμου.. κάντε το με το μέτρο, με την μέρα, με το μήνα, με το χρόνο κ όπου υπάρχει μαρινα, καταφύγιο κλπ βάλτε ένα τέτοιο τέλος…

    Βάλτε τέλος ελιμενισμου ΜΟΝΟ και θα πάρετε υπερδιπλάσια λεφτά από αυτους που έχουν να πληρώσουν αλλά ΔΕΝ μπορούν να βρουνε μια θέση στα κατα τόπους λιμάνια και καταφύγια γιατί εξυπηρετεί τα ρουσφέτια του ο κάθε Βλαχοδήμαρχος!

    ο ανθρωπάκος που εχει ένα σκάφος δεμενο σε μια σημαδούρα ή πάνω σε ένα τρευλερ σε πάρκινγκ και κάνει 10 μπανια το χρόνο γιατί να πληρώνει? επίσης τα ναυπηγεία τι θα κάνουν αφού κανένας δεν θα αγοράζει πάνω από 7 μέτρα?

    ο συνταξιούχος που έτυχε να έχει ενα σκαφάκι 7 μέτρα 30 χρόνων κ αξίας 1000 ευρώ κ η ζωή του ειναι να ρίχνει μια πετονιά… γιατί τον καταστρέφετε? γι αυτούς ειναι όλη τους η ζωή.

    Οι επαγγελματίες που ενοικιάζουν σκάφη από 7-10 μέτρα με λεμβολόγιο (με βάση τον Γενικό Κανονισμό Λιμένων 38) που εντάσσονται?

  • 27 Μαΐου 2016, 07:37 | Αντώνης

    Ο υπολογισμός του τέλους είναι λάθος εξ αρχής διότι:
    1) Εξισώνεται το σκάφος το ιστιοφόρο των 40-50 ετών αξίας το πολύ 10.000-15.000 € με το πολυτελές ταχύπλοο των 200.000 – 300.000 €.
    2) Τίθεται σε μια εποχή που λόγω της κρίσης είναι αδύνατη ακόμη και η πώληση σε εξευτελιστικές τιμές.
    3) Είναι οριζόντιο και δεν λαμβάνονται υπόψιν το κόστος συντήρησης και λειτουργίας.
    4) Έχει καθαρά εισπρακτικό στόχο.
    5) Δεν λαμβάνονται υπόψιν τυχόν παροχές σε ελλιμενισμό που θα μπορούσαν να υπολογιστούν συνδυαστικά.
    6) Δεν λαμβάνεται ο χρόνος χρήσης.
    7) Όπως έχει αναφερθεί και σε άλλα σχόλια σε μια χώρα που η ακτογραμμή της είναι ίση με την ακτογραμμή της Αφρικής θα έπρεπε να δίνονται κίνητρα για να υπάρχει ενασχόληση με τη θάλασσα και όχι τα σκάφη να σαπίζουν στα καρνάγια και στα μέρη φύλαξης.

    Ελπίζω ότι θα πρυτανεύσει η λογική. Ας ερωτηθούν ειδικοί πάνω στο θέμα και όχι γραφιάδες που ασχολούνται μόνο με νούμερα άσχετοι με τη θάλασσα.

  • 27 Μαΐου 2016, 07:20 | λακης

    Οπως βλεπω δικαια η οργη του κοσμου ειναι περιξ της υπαρχουσας φορολογησης και οχι της παρουσας προτασης.
    Εγω θα πω οτι η προταση αυτη ειναι στη σωστη κατευθυνση γιατι δεν κανει διακρισεις με βαση τη σημαια του σκαφους καθως και οπως φαινεται η πληρωμη θα ειναι με το μηνα δηλαδη αναλογα με τη χρηση.
    ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ειναι να αποσυρθει αμεσα ο γελοιος φορος πολυτελειας σε οτιδηποτε επιπλεει.

    Επισης ειναι κρισημο η πληρωμη να ειναι ευκολη και να γινεται ηλεκτρονικα ωστε να μην αποθαρρυνθουν οι ξενοι επισκεπτες. Επισης σωστη η εκπτωση στα σκαφη ξενης σημαιας που επιλεγουν να νεινουν ΟΛΟ το χρονο στην ελληνικη επικρατεια.

  • 26 Μαΐου 2016, 22:57 | spiros

    Πόσους ακόμα φόρους θα επιβάλετε ; 9.600 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία, με τους ιδιοκτήτες τους να έχουν υποστεί πραγματική οικονομική αφαίμαξη.Δεν αντέχει ο λαός άλλους φόρους. Μια διέξοδο έχει απομείνει για να μην τρελαθεί ο πολίτης, που ακούει στο όνομα ΘΑΛΑΣΣΑ. Θα απαγορέψετε και αυτό ;Ο φόρος πολυτελείας δε σας αρκεί ; Τα τεκμήρια δε σας φτάνουν ; Και ειδικά όταν τα παίρνετε από ανθρώπους τις τέως μικρομεσαίας τάξης, που πλέον έχει καταστραφεί.Ποτε θα καταλαβετε ότι όλα αυτά έχουν αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που πιστεύετε!
    Ντροπή…

  • 26 Μαΐου 2016, 22:25 | Δημήτρης

    Κύριοι,
    πόσα χρήματα προσδοκάτε οτι θα εισπραξετε; Ποσά θα χάσετε απο το ανόητο τέλος από τις καταθέσεις των αδειών πλόων; Ποσά χρήματα θα χαθούν από την οικονομία (καύσιμα, service, ανταλλακτικά, parkings, ελλιμενισμό);
    Αξίζει;
    Για το αυτοκίνητο μου δεν εισπράττετε τίποτα πλέον. Πιστέψτε με, ούτε και πρόκειται. Θα σας παρακαλούσα να ψηφίσετε το νόμο και να σταματήσω να σας πληρώνω ανόητους φόρους και για το μικρό μου σκάφος (…όχι κότερο με ξένη σημαία και σε offshore εταιρεία).
    Καληνύχτα ανόητοι και μελών λαβέ.

  • 26 Μαΐου 2016, 21:31 | Ζομπας Αστεριος

    Με τους συγκεκριμένους φόρους οδηγητε τον κόσμο σε παροπλισμού των μικρών
    σκαφών με αποτέλεσμα την αδυναμία κίνησης χρήματος.
    Συγχαρητήρια

  • 26 Μαΐου 2016, 21:51 | Λουκάς Θεοχάρης

    Δεν είναι τέλη γιατί δεν προσφέρεται τίποτα ανταποδοτικά από το κράτος.Τα όποια θλιβερά λιμάνια χρησιμοποιούνυαι έχουν ήδη τέλη όποτε δένεις.Είναι άλλος ένας φόρος που δε θα πληρωθεί γιατί δεν μπορεί να ελεγχθεί και γιατί έχουμε όλοι κουραστεί να πληρώνουμε φόρους σε μια χώρα που όλα πάνε πίσω

  • 26 Μαΐου 2016, 21:16 | ακης

    πολυ σωστο , να εφαρμοστει και στα μικροτερα σκαφη πολυτελειας οπως jetski , sup , serf , καγιαγκ . Οτι πλεει να πληρωνει τελος πλοων .

  • 26 Μαΐου 2016, 20:05 | Πολυζωης Αναστασιος

    Σε μια χωρα που βρεχετε απο θαλασσα. Σε μια χωρα με την μεγαλυτερη ισως ναυτικη ιστορια. Σε μια χωρα που η θαλασσα και η ναυτοσυνη ειναι στο DNA μας. Σε μια χωρα που θα μπορουσαμε να δημιουργησουμε τεραστιο εισοδημα απο τη κατασκευη σκαφων , απο θαλασσιες δραστηριοτητες , απο θαλασσιο τουρισμο , σε μια χωρα που θα επρεπε να πριμοδοτείται η αγορα σκαφων και ολο το θαλασσιο εμπορικο κοματι , ερχετε αλλο ενα χαρατσι να χωσει πιο βαθεια το μαχαιρι στην ηδη καταρακωμενη οικονομια του κοσμου της θαλασσας. Και επειδη ο κοσμος της θαλασσας (ερασιτεχνες & επαγγελματιες) ειναι πολλοι και πανω απο 1.000.000 ψηφοι , θα το πληρωσετε ακριβα , εκτος αν ειστε σε διατεταγμενη υπηρεσια και δεν σας νοιαζει. Αποδειξτε μας οτι σας ενδιαφερει και αποσυρετε αμεσως οποιοδηποτε χαρατσι .

  • 26 Μαΐου 2016, 20:44 | Γιωργος Χολεβας

    Που ειναι η ανταποδοτικοτητα του παραπανω μετρου? Συντηρουνται οι θαλασσες και τα πελαγη ? εκτος και αν μενει ναι ακουσουμε και αυτο μεσα στην μαζικη παρακρουση που μας κυβερνα – και φορομπηγνει! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟ και ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ μετρο-ταφολακα (εμμεσως και αμμεσως)σε ενα ολοκληρο επιχειρηματικο κλαδο που πρεπει να αποσυρθει αμεσως!

  • 26 Μαΐου 2016, 20:22 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΣ

    ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΦΟΡΟΣ…..
    ΘΕΣΠΙΣΤΗΚΕ ΠΕΡΥΣΙ Ο ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΑΠΟ ΟΡΙΟ ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ ΑΠΟ ΤΟ 2014…. ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ ….ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΠΟΣΑ ΣΚΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΙΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΒΓΗΚΑΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ.
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΕΛΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ Χ 20 Ε? ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ? ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΗΔΗ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ , ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ….
    ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ….
    ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΕ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΞΕΚΛΗΡΗΣΑΝ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΧΩΡΑ…….

  • 26 Μαΐου 2016, 20:12 | Αικατερίνη Γεωργαλά

    Τί σχέση έχουν τα αμυντικά ελληνικά συστήματα με τα σκάφη?
    Αποδεικνύεται έτσι οτι ο φόρος δεν δίνει κάποια ανταποδοτικό όφελος στους κατόχους σκαφών αλλά χρησιμευει για να καλύψει τρύπες του βαρελιού χωρίς πάτο του Δημοσίου. Ντροπή σας, πιστεύω οτι θα προσβληθεί ενώπιον του συμβουλίου της Επικρατείας.

  • 26 Μαΐου 2016, 20:05 | Άκης Ποταμίτης

    Πρέπει να μπει επιτέλους τέλος σε κάθε είδους υπερφορολόγηση.
    Ανάπτυξη χρειάζεται ο Τόπος μας και θέσεις εργασίας για να πάμε μπροστά.
    Παραγωγή πλούτου στηριζόμενοι σε κάθε είδους πλουτοπαραγωγικές πηγές που διαθέτει η Ελλάδα. Διαφάνεια και ίσες ευκαιρίες στην επιχειρηματικότητα.
    Δίκαιη κατανομή των βαρών στην κοινωνία.
    Μια από τις πιο πλουτοπαραγωγικές πηγές μας είναι η θάλασσα που μας περιβάλλει. Η αγάπη του Έλληνα στην θάλασσα και στην ναυτοσύνη.
    Χιλιάδες επιχειρήσεις στηρίζονται στα πιο πάνω και σίγουρα θα κινδυνεύσουν με αφανισμό. Θα καταστούν ασύμφορες και οι θαλάσσιες τουριστικές επιχειρήσεις. Όπως το πάμε να προσέξουμε γιατί στην θάλασσα θα πλέουν μόνο τα ναυάγια των μεταναστών της Μεσογείου.

  • 26 Μαΐου 2016, 19:47 | Μουστακας Δημητρης

    Υπερβολικος και υπερβολικα αδικος φορος.
    780 ευρω για μια βαρκα 5.40?
    Υποδομες και παροχες ανυπαρκτες.
    Πρωτο ποδι Χαλκιδικης γλυστρες :
    Ξενοδοχειο Σαννυ (ιδιωτικη μαρινα)
    Π Ο Υ Θ Ε Ν Α αλλου!
    Ντροπη

  • 26 Μαΐου 2016, 19:34 | ΔΑΥΙΔ ΠΕΣΣΑΧ

    το θέμα δεν είναι τα 20-30 ευρω ανα μήνα, αλλά το ότι αυτοι που ψηφίζουν τα μέτρα με εντολή φυσικά των γερμαναράδων, αγνοούν το ότι η χώρα έχει 16000 χιλιόμετρα ακτές πολλές πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα Θάλασσα και αμέτριτα νησιά, πολλά στην άγωνη γραμμή, των οποίων οι κάτοικοι διαθέτουν μια βάρκα, οι περισσότεροι για λόγους επιβίωσης. οι κάτοικοι αυτοί ΚΡΑΤΑΝΕ και την υφαλοκριπίδα ώς έχει. από την άλλη υπάρχουν και οι σκαφάτοι, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν σπίτι να μείνουν, αλλά έχουν μιά βάρκα για να πηγαίνουν στα νησιά που προανέφερα,για να ψαρέψουν ή να πάνε μια βόλτα την οικογένιά τους. αυτά τα βαρκάκια φέρουν την Ελληνική Σημαία σε όλο το Αιγαίο. ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΕΤΑΙ

  • 26 Μαΐου 2016, 18:46 | Λεκοδημητρης Γεώργιος

    Καταρχήν δεν διευκρινιζέται αν το τέλος πληρώνεται ακόμη και για τους μήνες που κάποιος έχει σε ακινησία το σκαφος του..κατά δεύτερον και φόρο πολυτελείας και τέλος πλοων σαν πολλά δεν μαζεύονται ?? Είμαστε μια ναυτική χώρα και μια ψαροβαρκα 7 μετρων υλικης αξίας μηδαμινης αλλά σημαντική για την ψυχική επουλωση του βιασμού που έχουμε υποστεί απαιτείται να πληρώνει κάθε χρόνο πόσο 1500 ευρώ…αν μας κάνετε βο(υ)λευτες και εμάς τότε ευχαρίστως να το πληρώνουμε

  • 26 Μαΐου 2016, 18:49 | Μανωλης

    Μονο πολιτικο ξεπεσμο μπορω να το χαρακτηρισω. Οι φοροι ειναι ανταπωδοτικοι, αλλιως ειναι αντισυνταγματικοι. Καταπτυστο οπως και τα περισσοτερα που εχουν θεσπιστει, ειδικα στο χωρο της θαλασσας, που θα επρεπε να ειναι υπο προστασια και οχι υπο διωγμο. Δεν εχω εχω πλεον λογια να μιλησω αλλα φωνη να ξεσηκωθω μου εχει μεινει

  • 26 Μαΐου 2016, 17:58 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ, ΚΑΙ Ο ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ?????? ΤΥΠΟΥ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΑΝΤΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΜΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΧΕΙΜΩΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ,, ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ????

  • 26 Μαΐου 2016, 17:07 | Κωστας Ηρακλειο-Κρητης

    Φόρο πολυτελείας βάλατε, τεκμήρια διαβίωσης βάλατε, Για να ρίξουμε το σκάφος στο Ηράκλειο-Κρήτης πληρώνουμε 12€ την γλίστρα. Πόσο ακόμα θα ξεπεση αυτή η κυβέρνηση για να μαζέψει χρήματα από το λαό που άλλοι έχουν φάει

  • 26 Μαΐου 2016, 17:32 | Πανελλήνια Ένωση Ερασιτεχνών Αλιέων

    Πανελλήνια Ένωση Ερασιτεχνών Αλιέων

    Η φορολόγηση στα σκάφη πάνω από 5 μέτρα μέτρα είναι ήδη μεγάλη, με τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας και τα τεκμήρια οι ιδιόκτητες σκαφών πάνω από 5 μέτρα έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά. Στην πλειοψηφία τους ανήκουν στην μικρομεσαία κατηγορία που έχει δεχτεί τις μεγαλύτερες οικονομικές επιβαρύνσεις
    Περισσότερα από 9.000 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία,πράγμα που μαρτυρά την αδυναμία των κατόχων να πληρώσουν τα ήδη υπάρχοντα χαράτσια.
    Τα σκάφη έως και 10 μέτρα θα πρέπει να μπουν στο ίδιο καθεστώς με αυτό που ισχύει τώρα για τα σκάφη έως 5 μέτρα.
    Μεγαλύτερο σε μήκος σκάφος δεν σημαίνει απαραίτητα και πολυτέλεια. Αντιθέτως παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις θαλάσσιες μετακινήσεις

    Πρόταση
    Αν είναι αναγκαστικό να θεσπιστεί νέο χαράτσι να γίνει στα σκάφη άνω των 10 μέτρων . Τα σκάφη έως 10 μέτρα να περάσουν στο σημερινό καθεστώς τον σκαφών έως 5 μέτρα

  • 26 Μαΐου 2016, 16:04 | Δημητρης

    Ντροπη σας,αλλα αμα δεν υπαρχει φιλοτιμο τα λογια χαμενα….ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΙ και εχετε προτωτυπησει παντως,σταματημο δεν εχετε!!!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Μαΐου 2016, 15:41 | Λάζαρος Τσαφταρίδης

    Καμιά μερημνα για τα ναυταθλητικα . Ή ιστιοπλοια στην Ελλαδα στηρίζεται αποκλειστικά στα σκάφη των μελών των αθλητικών σωματείων . Ή γραμματεία αθλητισμού πρέπει να πάρει θέση αλλιώς με αυτά και όσα άλλα έχουν έρθει και θα έρθουν τελειώσαμε . Ή αγάπη της θάλασσας φορολογείται ακρειβά δυστυχώς .Το μόνο καλό θανε πως θα ερημωσουν τα λιμάνια . Πάει περίπατο και ή περίφημη ναυτοσηνη των Ελλήνων

  • 26 Μαΐου 2016, 15:55 | Κώστας Κηπουρός

    Ποια ειναι η ανταποδοτικότητα του τέλους προς τον πολίτη; Οι μαρίνες της κακιάς ώρας, ή οι ανύπαρκτες γλυστρες; Όσες μαρίνες και γλυστρες ειναι της προκοπής, εκει ετσι και αλλιως πληρώνουν οι χρήστες. Απαράδεκτο!

  • 26 Μαΐου 2016, 14:15 | Ντινος γεωργοπουλος

    Ο φόρος που θέλετε να επιβαλλετε δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρυσμα.είναι κατά παραδοχή σας έκτακτης ανάγκης.
    Ανακαλεστε τον αμεσα γιατί οι άνθρωποι που με πολύ κόπο και προσωπικές στερήσεις κατάφεραν να συγκεντρώσουν χρήματα για το μεράκι τους την θάλασσα νιώθουν κατάφωρα αδικημενοι από αυτόν.
    Για να μην αναφέρω τις εκατοντάδες κόσμου που θα μείνουν άνεργοι από την ακινησία των μικρών σκαφων.Είναι ενέργεια κατά του ναυτικού τουρισμου και εν γένει της πολυπόθητης αναπτυξης.
    Και επιτέλους ξεκαθαριστε τι εννοειτε: έως οχτώ μέτρα όπως αναφέρεται σε αρχική παράγραφο η από επτά μέτρα και άνω;
    Αν αυτό ισχύσει έως τα οχτώ μέτρα συμπεριλαμβάνει και τον συνταξιούχο με πλαστική λέμβο των τριών μέτρων αλλά και ότι έχει λεμβολογηθει στην ελληνική επικράτεια.
    Προχειρότητα στην έκφραση αλλά και στην επιβολή με αμφιβόλου προελεύσεως κίνητρα και καταστροφικά αποτελέσματα.
    Ανακαλεστε αμεσως.

  • 26 Μαΐου 2016, 14:09 | Κωνσταντίνος

    Σε μια χώρα που βρέχεται από θάλασσα, θεωρώ απαράδεκτο να στοχοποιούνται οι κάτοχοι μικρών σκαφών αναψυχής, ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στην τέως μικρομεσαία τάξη που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα.
    Να θυμίσουμε πως η φορολόγηση στα μικρά σκάφη είναι ήδη μεγάλη, με τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας και τα τεκμήρια, τα οποία είναι ήδη δυσβάσταχτα.
    Μη ξεχνάμε άλλωστε και πως το 75% της αξίας του καυσίμου είναι φόροι, γεγονός που σημαίνει πως είναι σε όφελος της κυβέρνησης να δίνεται η δυνατότητα στον κάτοχο ενός σκάφους να το κινεί, αφού πλέον δεν αντέχει άλλους φόρους.
    Ας μη παραβλέπουμε και το γεγονός πως περισσότερα από 9.600 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία, αποδεικνύοντας πως όλοι όσοι διαθέτουν ένα μικρό πλεούμενο, δεν είναι «οι… σκαφάτοι» όπως νομίζει η κυβέρνηση.
    Η αλήθεια είναι πως το πρόβλημα υπάρχει στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών, για να μη φορολογηθούν, έχουν ξένη σημαία. Ας θεσπιστεί λοιπόν ο φόρος στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Δε γίνεται να πληρώσουν και πάλι τη νύφη τα μικρά πλοία αναψυχής.
    Ας θεσπιστεί το νέο χαράτσι, στα σκάφη άνω των 10 μέτρων και σε όλα όσα έχουν ξένη σημαία, ανεξάρτητα από το μήκος τους.

  • 26 Μαΐου 2016, 14:24 | Manos Katsipis

    Δεν εχει ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ και μαλλον ειναι και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ (αλλα ποτε σεβαστηκατε σαν νεα Κυβενρνηση το συνταγμα). Δεν καταλαβαινετε οτι θα κλεισουν επιχειρησεις και αυτο δενε χει καμια σχεση με αναπτυξη.

    Λιγοτερα σκαφη, λιγοτερες πωλησεις σε βενζινη, λιγοτερα σερβις σε μηχανες και παρελκομενα, θα κλεισουν μηκρες ναυτηγιακες μοναδες κλπ κλπ

    Καλο θα ηταν να μην υπαρχει ενας ακομη φορος για να βαλετε χρηματα στα ταμεια. Αλλα σε μια μπατηρημενη χωρα οπως η Ελλαδα αυτο ειναι αναποφευκτο! Χρηματα χριαζονται για να συντηρουν το σπαταλο κατα τα αλλα λεγομενο κρατος.

    ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ
    Τα περισοτερα σκαφη βγαινουν για βολτα καθε Σαββατοκυριακο η και ισος λιγοτερο τον μηνα και μονο το καλοκαιρι οι κατοχοι τους τα χρησημοποιουν οταν ειναι διακοπες συνεχως για 10 με 20 μερες κατα μεσον ορο.

    Ειναι αδικο λοιπον καποιος να πληρωνει εστω τα 20 και 30 ευρω τον μηνα οταν δεν χρησημοποιει το σκαφος του καθημερινα.

    Αν υποθεσουμε οτι θα υπαρξει αυτο το τελος, θελουμε δεν θελουμε, για να μαζεψει το κρατος χρηματα ισος θα ηταν ΛΟΓΙΚΟΤΕΡΟ!! να να ειχε την μορφη τελων κυκλοφοριας των αυτοκινητων.

    Δηλαδη το τελος να πληρωνεται εφ απαξ για ενα χρονο η για εξη μηνες απο τον κατοχο του σκαφους εστω και αν αυτο ελθει στην Ελλαδα απο το εξωτερικο για ενα μηνα.

    Επειδη τα περισσοτερα σκαφη ειναι απο 7 εως 10 μετρα, ισος το τελος αυτο να εφαρμοζοταν για σκαφη ανω των 10 μετρων.

    Το τελος κυκλοφοριας σκαφους ισος να ηταν της αξιας των 10 η 20 ευρω το μετρο ανεξαρτητα με το μεγεθος του σκαφους οπως αυτο το μεγεθος αποφασιστει και ανεξαρτητα αν το σκαφος ειναι επαγγελματικο η οχι.

    Στα επαγγελματικα σκαφη νομιζω οτι πρεπει να πληρωνουν καποιο τελος και ιδιως τα ψαραδικα επειδη εχουν και εισοδημα. Αυτο ομως θελει περισσοτερη μελέτη για να δει η αρχη το τι πλεον φορους και τελη μπορει να αντεξει καποιος επαγγελματιας πριν επαναστατισει και υπαρξουν ασχημα αποτελεσματα.

    Η αξια του τελους των 10-20 ευρω το μετρο τον χρονο κατα την αποψη μου δεν ειναι απαγορευτικο για αρκετους (οχι για ολους βεβαια). Και αν οχι ολοι οι περισσοτεροι θα το πληρωναν. Μ αυτο τον τροπο δεν θα υπαρξει μεγαλη εισφοροδιαφυγη και επισης η γραφειοκρατια θα ηταν λιγοτερη.

    Με λιγοτερη γραφειοκρατια το επακολουθο ειναι να υπηρχει λιγοτερο κοστος διαχειρισης στην κυβερνηση. Αν λιγοτερο κοστος διαχειρισης βεβαια ενδιαφαιρει αυτη την κυβερνηση (βλεπε αριθμο δημοσιων υπαλληλων με η διχως πτυχια κλπ ευτραπελα που γελουν και οι κοτες!!)

    Τελος αν αυτο το μετρο ψηφιστει η οχι ενα ειναι ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ οτι αν οχι κανεις η πλειονοτητα δεν θα πληρωσει αφου θα ειναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να ελεχθουν ολα τα σκαφη απο τις λιμενικες αρχες γιατι περισσοτερο κοστος θα ειναι να γινει καποιος ελεγχος παρα τα χρηματα που θα εισπραξει το κρατος στο τελικο αποτελεσμα. Οποτε τι καθομαστε και συζηταμε τωρα???

  • 26 Μαΐου 2016, 14:19 | Πετρος Χριστοπουλος

    Αισχος!Τη στιγμη που ολες οι χωρες της Μεσογειου και ειδικα η Τουρκια, θεσπιζουν οικονομικα κινητρα για την προσελκυση σκεφων αναψυχης και την αναπτυξη της θαλασσιας αγορας εμεις να κανουμε κινησεις για το αντιθετο αποτελεσμα. Και επιπροσθετα, ενω δειχνουν οτι θα εχουν αμεσο εισπραχτικο αντικρυσμα στη πραγματικοτητα το συνολικο οικονομικο αντικτυπο στην αγορα και την οικονομια της χωρας να ειναι μονο αρνητικο. Ποσα θα κοστισουν οι εργατοωρες των αρμοδιων ελεγκτικων οργανων, οι δαπανες προγραμματισμου στο taxis, η αποστροφη των τουριστων για το παραλογο φορο κ.ο.κ υπολογισε καποιος? Το ισοζυγιο θα βγει μαλλον αρνητικο.Αισχος!

  • 26 Μαΐου 2016, 14:04 | Πετρος Χριστοπουλος

    Αισχος!Τη στιγμη που ολες οι χωρες της Μεσογειου και ειδικα η Τουρκια, θεσπιζουν οικονομικα κινητρα για την προσελκυση σκεφων αναψυχης και την αναπτυξη της θαλασσιας αγορας εμεις να κανουμε κινησεις για το αντιθετο αποτελεσμα. Και επιπροσθετα, ενω δειχνουν οτι θα εχουν αμεσο εισπραχτικο αντικρυσμα στη πραγματικοτητα το συνολικο οικονομικο αντικτυπο στην αγορα και την οικονομια της χωρας να ειναι μονο αρνητικο. Ποσα θα κοστισουν οι εργατοωρες των αρμοδιων ελεγκτικων οργανων, οι δαπανες προγραμματισμου στο taxis, η αποστροφη των τουριστων για το παραλογο φορο κ.ο.κ υπολογισε καποιος? Το ισοζυγιο θα βγει μαλλον αρνητικο.
    Αισχος!

  • 26 Μαΐου 2016, 14:07 | Σοφοκλής Κοσκινάς.

    Το μοναδικό σας ενδιαφέρων είναι το πως θα δημιουργήσετε επιπλέον χαράτσια για τους πολίτες.Η έννοια της ασφάλειας και ασφαλούς πλεύσης δεν υπάρχει στην λογική σας. Σκάφος 7-8 μέτρα δεν είναι μεγάλο σκάφος ούτε πολυτελές για τα δεδομένα των θαλασσών μας. Αντιθέτως είναι πολύ πιο ασφαλές συγκριτικά με τα μικρότερα σε μήκος σκάφη για να μεταφέρει κανείς κόσμο(φίλους,οικογένεια,παιδιά.
    Δυστυχώς για άλλη μια φορά η λογική των αριθμών υπερισχύει της κοινής λογικής

  • 26 Μαΐου 2016, 14:16 | DIMITRIS

    Απαραδεκτη ρύθμιση για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
    Τόσα σας λείπουν κάθε μήνα? Τι σημαίνει τέλος για τη χρήση της θάλασσας? Τι ακριβώς προσφέρει η κρατική μηχανή στον ιδιοκτήτη σκάφους για να χρεώνει τέλος για να δικαιούται να έχει ένα πλεούμενο? Βεβαιώνει ότι θα έχει πάντα κάλμα για να απολαμβάνει τις πλόες του? Βεβαιώνει θέση σε λιμάνι ή σε καταφύγιο? Βεβαιώνει ασφάλεια στο λιμάνι? Ειστε απαράδεκτοι και κατάπτυστοι. Δεν προσφέρετε τίποτα και απλά ζητάτε ένα φόρο επειδή έτσι σας αρέσει. Πάρτε το τώρα πίσω

  • 26 Μαΐου 2016, 14:19 | γιωργος

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ !!! αφηστε τα χαρατσια στη θαλασσιτσα μας και κοιταχτε να διωξετε κανεναν χαραμοφαη απο κανενα υπουργειο που τσεπωνει καθε μηνα 2000.ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ

  • 26 Μαΐου 2016, 13:27 | Κωνσταντίνος

    Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που βρέχεται από θάλασσα σχεδόν παντού το χαράτσι άνω των 5 μέτρων είναι απλά απαράδεκτο.
    Ας θεσπιστεί το νέο χαράτσι, για σκάφη άνω των 10 μέτρων και σε όλα όσα έχουν ξένη σημαία, ανεξάρτητα από το μήκος τους.

  • 26 Μαΐου 2016, 13:10 | Παναγιώτης Μερεντίτης

    Η ΠΡΟΤΑΣΗ…
    Ας θεσπιστεί το νέο χαράτσι, στα σκάφη άνω των 10 μέτρων και σε όλα όσα έχουν ξένη σημαία, ανεξάρτητα από το μήκος τους.

    …………………………….

    Σε μια χώρα που βρέχεται από θάλασσα, θεωρώ απαράδεκτο να στοχοποιούνται οι κάτοχοι μικρών σκαφών αναψυχής, ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στην τέως μικρομεσαία τάξη που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα.

    Να θυμίσουμε πως η φορολόγηση στα μικρά σκάφη είναι ήδη μεγάλη, με τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας και τα τεκμήρια, τα οποία είναι ήδη δυσβάσταχτα.

    Μη ξεχνάμε άλλωστε και πως το 75% της αξίας του καυσίμου είναι φόροι, γεγονός που σημαίνει πως είναι σε όφελος της κυβέρνησης να δίνεται η δυνατότητα στον κάτοχο ενός σκάφους να το κινεί, αφού πλέον δεν αντέχει άλλους φόρους.

    Ας μη παραβλέπουμε και το γεγονός πως περισσότερα από 9.600 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία, αποδεικνύοντας πως όλοι όσοι διαθέτουν ένα μικρό πλεούμενο, δεν είναι «οι… σκαφάτοι» όπως νομίζει η κυβέρνηση.

    Η αλήθεια είναι πως το πρόβλημα υπάρχει στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών, για να μη φορολογηθούν, έχουν ξένη σημαία.

    Ας θεσπιστεί λοιπόν ο φόρος στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Δε γίνεται τα… κορόιδα, να πληρώσουν και πάλι τη νύφη, ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για μικρά πλοία αναψυχής.

    Παναγιώτης Μερεντίτης

  • 26 Μαΐου 2016, 13:17 | Αγγελος

    Άλλος ένας φόρος χωρις αντίκρυσμα.
    Άλλος ένας φόρος που υποτίθεται θα φέρει έσοδα αλλά θα μειωθούν τα έσοδα απο άλλες 10 συγγενείς κατηγορίες.
    Άλλος ένας μη αναπτυξιακός φόρος.
    Το 2014 κατατέθηκαν 8000 άδειες στην ελληνική επικράτεια κυρίως σκαφών κατω απο 10μ με ΕΛΛΗΝΙΚΗ σημαία.Εχετε αναλογιστεί τι έχει χαθεί απο την αγορά απο τη μη χρησιμοποίηση αυτών; Καύσιμα;Service;Φύλαξη;Δωμάτια;Ταβέρνες;Καφετέριες;Κατασκευαστές σκαφών;
    Έχετε αναλογιστεί τι κύκλο εργασιών έχει αυτή η αναψυχή και ποσά παράπλευρα επαγγέλματα συντηρεί σε μια κατεξοχήν ναυτική χώρα;
    Θέλετε έσοδα;
    Δημιουργήστε σωστές μαρίνες με παροχές και προσωπικό.
    Και χρήματα θα έρχονται στο δημόσιο και θα δουλεύουν χιλιάδες εργαζόμενοι.
    Θέλετε και αλλά έσοδα;
    Γτ ο αλλοδαπός επισκέπτης στην χώρα μας πέρα απο την πληρωμή διοδίων δεν πληρώνει καθολου για την επιβάρυνση (ρύπανση-δίκτυο) ενώ θα μπορούσε στα σύνορα να ειναι υποχρεωμένος να εφοδιάζεται με κάρτα εισόδου με μικρό αντίτιμο πχ 5€ για 1 εβδομάδα χρήσης;
    Έχετε αναλογιστεί ποσά θα κερδίζατε;;;
    Ευχαριστώ για τον χώρο.

  • 26 Μαΐου 2016, 13:24 | στελιος λυγνος

    το ανταποδοτικο του πραγματος ποιο ειναι αραγε?

    θαλασσιες οδοι, μαρινες λιμανια ….?

    οτι τυχει , οπως τυχει τραγικοι!!!

  • 26 Μαΐου 2016, 12:44 | Organic Life

    Πόσους ακόμα φόρους θα επιβάλετε ; 9.600 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία, με τους ιδιοκτήτες τους να έχουν υποστεί πραγματική οικονομική αφαίμαξη.

    Δεν αντέχει ο λαός άλλους φόρους. Μια διέξοδο έχει απομείνει για να μην τρελαθεί ο πολίτης, που ακούει στο όνομα ΘΑΛΑΣΣΑ. Θα απαγορέψετε και αυτό ;

    Ο φόρος πολυτελείας δε σας αρκεί ; Τα τεκμήρια δε σας φτάνουν ; Και ειδικά όταν τα παίρνετε από ανθρώπους τις τέως μικρομεσαίας τάξης, που πλέον έχει καταστραφεί.
    Ντροπή…

  • 26 Μαΐου 2016, 11:18 | ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΑΛΟΥΤΑΣ

    Δικαίωμά σας είναι να πιστεύετε οτι οι φόροι είναι πανάκεια για την οικονομία.
    Βάλτε φόρους επί φόρων στα σκάφη, εξάλλου είναι θέμα ευήκοο στους πολλούς ή επί το λαικότερον «πιασάρικο» μιας και φορολογείται ο …πλούτος.
    Έχετε όμως υπόψη σας οτι θα στερήσετε από τα απαραίτητα προς το ζην όλους αυτούς τους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη θάλασσα και που έχουν ήδη γονατίσει από το φόρο πολυτελείας, τα λιμενικά τέλη κλπ που προσθέσατε.
    Και έτσι και την ανεργία θα ανεβάσετε στα ύψη και δεν θα αποκομίσετε και σπουδαία πράγματα μιας και ο κόσμος ξέρει να αμύνεται με το ένα ή άλλο τρόπο.

  • 26 Μαΐου 2016, 11:15 | Nick T.

    Πρόκειται για άλλο ένα χαράτσι απαράδεκτο και χωρίς καμία λογική και ανταποδοτικότητα για τους πολίτες. Ό,τι και να πούμε είναι λίγο. Το ότι εσείς θα μας φορολογήσετε και τον αέρα που αναπνέουμε δεν μοιάζει πιά με κακόγουστο αστείο, με τέτοιου είδους γελοίους νόμους άνευ λογικού ερείσματος κατά κει πάτε, είναι θέμα χρόνου όπως το βλέπω να συμβεί κι αυτό.

  • 26 Μαΐου 2016, 11:28 | alexis

    Τελος πλοων για τι? Για τις εκλπηκτικες μαρινες που ειναι διασπαρτες στα νησια μας? Για τις δημοσιες γλυστρες που βρισκονται καθε λιγα χιλιομετρα σε ολη την ακτογραμμη? Για τις εκπληκτικες παροχες που μας δινονται?

    Μηπως πληρωνοντας το τελος θα μου παρεχεται παντα νηνεμια στις θαλασσες? Γιατι δεν απολυεται μερικες χιλιαδες δημοσιους υπαλληλους που καθονται και δεν κανουν τιποτα να δειτε πως θα βγουνε τα κουκια?

    Και μια προταση αν και ειμαι σιγουρος οτι κατι θα σκεφτειτε και για αυτο. Τον αερα δεν θα τον φορολογησετε? Φορολογηστε τον και αυτον.
    Ειναι σιγουρος φορος. Γιατι την βαρκα και το αυτοκινητο θα τα πουλησουμε, θα την βουλιαξουμε, θα τα καψουμε, θα τα βαλουμε σε ακινησια, οπως και εχουμε κανει αλλα αλλον ενα φορο δεν θα τον πληρωσουμε. Τον αερα ομως??? Τι θα κανουμε??? Δεν θα αναπνεουμε?

    Λιγο ντροπη πια…

  • 26 Μαΐου 2016, 10:04 | Διονύσης Κούμπουλας

    O Φόρος πολυτελείας ήδη έχει αποτελέσει αντικίνητρο χρήσης και κατοχής σκάφους με αποτέλεσμα το στραγγαλισμό του συγκεκριμένου κύκλου οικονομίας.Έχει σκεφτεί κανείς ότι έμποροι σκαφών,μηχανικοί,βενζινάδικα,καταστήματα ναυτιλιακών,πάρκινγκ σκαφών,μαρίνες,καφετέριες,ταβέρνες απασχολούν κόσμο και πληρώνουν φόρους στο Δημόσιο; Όταν προστεθεί και το Τέλος Πλοίων τότε κάποιοι θα απολύσουν προσωπικό ή θα κλείσουν με αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας και την μείωση των δημοσίων εσόδων! Αυτό σας έχει απασχολήσει;

  • 26 Μαΐου 2016, 10:39 | Θανάσης

    Να αποσαφηνιστούν ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ τα συνολικά μέτρα των «πλοίων» που θα ξεκινά-επιβάλλετε το τέλος-ΦΟΡΟΣ και συγκεκριμένα
    Στην παράγραφο 2, α, αα, αναφέρετε
    «Για τα ολικού μήκους έως και οκτώ (8) μέτρα σε είκοσι (20) ευρώ ανά μήνα»
    Από ποια μέτρα πλοίων θα ξεκινά το τέλος-ΦΟΡΟΣ;
    Διότι στην παράγραφο 2, ε , αα, για τα επιβαλλόμενα πρόστιμα γράφετε
    επακριβώς τα μέτρα που ξεκινά και συγκεκριμένα
    αα. Για τα ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων έως και οκτώ (8) μέτρα, διακόσια σαράντα (240) ευρώ
    Ένα πλοίο κάτω των 7 μέτρων πληρώνει το τέλος-ΦΟΡΟ;;

  • 26 Μαΐου 2016, 09:47 | Ανδρέας

    Απαραδεκτη ρύθμιση!
    Πόσα σας λείπουν?
    έχετε σκεφτεί ότι αν αρχίσει ο κόσμος να αποσύρει ή να μην ταξιδεύει τα σκάφη το πλήγμα που θα έχετε είναι πολύ μεγαλύτερο?
    Έχετε ποτέ αναλογιστεί τους φόρους που εισπράττει το κράτος από τις βενζίνες, τα φαγητά κλπ τα πλείστα έξοδα μίας απλής εξόδου?
    έχετε σκεφτεί ότι όλοι με τα φουσκωτά αυτοί πάνε σε νησάκια μικρά και όχι ιδιαίτερα τουριστικά και τονώνουν τις τοπικές οικονομίες?
    Έχετε σκεφτεί την οικονομία των ανταλλακτικών και των χώρων σταθμεύσεων που θα αρχίσετε να χάνετε λόγω μείωσης της χρήσης?
    Δεν τα έχετε και είναι προφανές με αυτήν την σπασμωδική κίνηση!

    Και να τα πληρώσουμε αν όντως αυξηθούν οι παροχές και επιβληθεί μία τάξη σε αυτό το ανεξέλεγκτο χάος που δεν μπορείτε να ελέγξετε
    π.χ. υπάρχουν μαρίνες για ασφάλεια οργανωμένες να δέσουμε?
    όπως αναφέρεται παραπάνω, μπαίνει τάξη στις θέσεις στο λιμάνι ή σε καταφύγιο? Εξασφαλίζετε την ασφάλεια στο λιμάνι όπως στο εξωτερικό?

    Αυτός που το πρότεινε λιμάνι και σκάφος έχει δει μόνο σε φωτογραφία φαίνεται ή πληρώνεται από τους έχοντες για να αδειάσουν οι θάλασσες από τα μικρά σκαφάκια και να μπορούν οι φίλοι του με τις θαλαμηγούς να το κερνάνε για το καλό που τους έκανε και άφησε τη θάλασσα μόνο σε αυτούς.
    Και οι οποίοι θα αλλάξουν έδρα, σημαία και χώρα φορολόγησης με την πρώτη ευκαιρία γιατί μπορούν!
    Είστε επιεικώς γελοίοι και αναξιόπιστοι και νομίζετε δε θυμόμασταν τι είχατε δηλώσει πρίν εκλεγείτε!
    ούτε οι γονείς σας δεν θα θέλουν να ξέρει ο κόσμος ότι είστε παιδιά τους!

  • 26 Μαΐου 2016, 09:33 | Κωνσταντινος

    Να πληρωσω αυτο το τελος γιατι? Τι μου προσφερετε επιπλεον και το ζητατε? Δε φτανει ο απαραδεκτα υπερβολικος φορος πολυτελειας? Ειστε επικινδυνα αχρηστοι και ασχετοι.

  • 26 Μαΐου 2016, 09:40 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ

    Είναι απαράδεκτο το τέλος, γιατί δεν προσφέρει τίποτα το κράτος (δεν φτιάχνει δρόμους κλπ όπως με το τέλος των αυτοκινήτων), είναι σαν το τέλος που πληρώνανε οι λουόμενοι επί χούντας.

    Παράκληση για ανάκληση του νομοσχεδίου.

  • 26 Μαΐου 2016, 09:26 | Μπάμπης

    Άλλος ένας φόρος για να ταϊστεί το κράτος. Τουλάχιστον θα ισχύει η ακινησία; Επίσης, θα εξορθολογιστεί ο Φόρος πολυτελείας; 1500€ για φόρο πολυτελείας και ΤΕΠΑΗ είναι τεράστιο ποσό για μια βάρκα 7-8 μέτρα. Θα πραγματοποιηθεί κατάργηση του Φόρου πολυτελείας μετά τη 10ετία όπως ισχύει στα αυτοκίνητα;
    Το καταλαβαίνετε ότι έχετε ρημάξει την ελληνική βιοτεχνία κατασκευής σκαφών; Ότι έχετε κλείσει και θα κλείσετε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη θάλασσα;

  • 26 Μαΐου 2016, 05:06 | Δημήτρης

    Άλλος ένας φόρος χωρις καμία λογική. Τα οποία σκαφη εχουν μείνει κ δεν εχουν καταθέσει άδειες προσφαιρουν έσοδα στο ρημαδιό που θέλετε να ονόμαζετε κράτος. Αντί να στερήσετε κ αυτα πράξτε δημιουργικά, ποσο άχρηστοι είστε όλοι? τι δεν βλέπετε? αυτη ειναι η ανάπτυξη που θα κάνετε? φόρους φόρους φόρους? πάρτε το πισω τωρα! Άκου φόρος για να δω τη θάλασσα.

  • 26 Μαΐου 2016, 00:58 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΜΕΛΑΚΗΣ

    Εξοργιζομαι για ακομα μια φορα που την αναγκη σας για χρηματα την μετατρεπεται σε αμεσους φορους( μην ξεχνατε και τον φορο πολυτελειας που επιβαλλεται στα ανω τον 5 μετρων…. ΠΛΟΙΑ. τη στιγμη που ο αντιστοιχος στα αυτοκινητα τουλαχιστον ισχει εως 10 χρονια παλαιοτητα ) και οχι σε εισπραξεις μεσα απο την αναπτυξη που στο συγκεκριμενο θεμα λεγεται ναυτικος τουρισμος.
    ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ
    ΠΡΑΞΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ

  • 25 Μαΐου 2016, 23:43 | κώστας

    Εννοείτε ότι πρόκειτε για ακόμη ένα ΦΟΡΟ ο οποίοε δεν έχει νομική υπόσταση. Ακου τέλη πλόων, απο πότε η Θάλλασα κοστίζει στο κράτος και επιβάλετε φόρος σε εμάς; Ρε παιδιά δεν φεύγετε καλύτερα να έρθουν να μας κυβερνήσουν οι ξένοι έτσι και αλλιώς δεκανίκια τους είστε για ποιό λόγο να σας πληρώνουμε στην βουλή.

  • 25 Μαΐου 2016, 22:54 | Πέτρος Δημητρίου

    Απαραδεκτη ρύθμιση για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
    Τόσα σας λείπουν κάθε μήνα? Τι σημαίνει τέλος για τη χρήση της θάλασσας? Τι ακριβώς προσφέρει η κρατική μηχανή στον ιδιοκτήτη σκάφους για να χρεώνει τέλος για να δικαιούται να έχει ένα πλεούμενο? Βεβαιώνει ότι θα έχει πάντα κάλμα για να απολαμβάνει τις πλόες του? Βεβαιώνει θέση σε λιμάνι ή σε καταφύγιο? Βεβαιώνει ασφάλεια στο λιμάνι? Ειστε απαράδεκτοι και κατάπτυστοι. Δεν προσφέρετε τίποτα και απλά ζητάτε ένα φόρο επειδή έτσι σας αρέσει. Πάρτε το τώρα πίσω