Άρθρο 18 Εκπαίδευση, επιμόρφωση, προαγωγή φιλοζωίας

1.Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μεριμνούν για την οργάνωση ή συνδιοργάνωση με άλλους φορείς, επιμορφωτικών σεμιναρίων και την προβολή από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, προγραμμάτων πληροφόρησης και εκπαίδευσης των ατόμων που είναι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι ζώων συντροφιάς και των ατόμων που ασχολούνται με την εκτροφή, εκπαίδευση, εμπόριο και φύλαξη των ζώων αυτών καθώς και για την ενημέρωση τοπικών κοινωνιών και ομάδων σχετικά με το περιεχόμενο των διατάξεων που αφορούν στην προστασία των ζώων.

2. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και με φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις, μεριμνούν για την προώθηση ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη της ιδέας της φιλοζωίας σε νηπιαγωγεία και σχολεία με εκδηλώσεις, ομιλίες, προβολές, σεμινάρια αντιμετώπισης και χειρισμού αδέσποτων και άλλα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μπορεί να χρηματοδοτούνται οι δραστηριότητες που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους και να καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση αυτή.

 

 

  • 15 Απριλίου 2011, 14:23 | Ολγα Ελατοπούλου

    Υποθέτω οτι η κ. Αποστολάκη δεν έχει κατοικίδιο, ή αν έχει αυτό θα είναι κανένα ζωάκι με petigri. Όταν δε κυκλοφορεί στην πόλη, κλείνει τα μάτια μπροστά στα υποσιτισμένα άρρωστα ή τραυματισμένα αδέσποτα που ικετεύουν για βοήθεια.Αλλοιώς θα είχε περιμαζέψει κάποιο από αυτά και θα καταλάβαινε πόσο γελοίο είναι αυτό που προτείνει. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι φτωχοί ανθρωποι είναι αυτοί που έχουν έλεος στην καρδιά τους. Ας μην τους επιβαρύνουμε κι άλλο.

  • 15 Απριλίου 2011, 14:16 | Κωνσταντίνος Πάσχος

    ΠΟΛΛΈΣ ΦΟΡΈΣ ΤΟ ΣΠΊΤΙ ΜΑΣ ΈΧΕΙ ΓΊΝΕΙ ΚΑΤΑΦΎΓΙΟ ΠΛΗΓΩΜΕΝΩΝ, ΟΡΦΑΝΩΝ, ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΩΝ ΓΑΤΩΝ, ΣΚΥΛΩΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΠΟΥΛΙΩΝ, ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. ΕΠΕΙΔΗ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΑΜΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΖΩΟ ΣΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΚΥΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΛΛΑΒΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΖΩΟΙ !

  • 15 Απριλίου 2011, 14:38 | Φώρης Μουρατίδης

    κα. Αποστολάκη, καλύτερα να το ξανασκεφτήτε. Αν κυνηγήσετε έτσι τους πραγματικούς φιλόζωους θα πλυμμυρίσουμε αδέσποτα. Υποτίθεται ότι σκοπός σας είναι να βοηθήσετε τα ζώα και όχι να φάτε λεφτά. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ !!

  • 15 Απριλίου 2011, 13:31 | Μαίρη Μουρατίδου

    Πιστεύω οτι ο αριθμός των κατοικίδιων που μπορεί να έχει κάποιος είναι τελείως υποκειμενικός και έχει να κάνει με το χώρο το χρήμα και το χρόνο που μπορεί κάποιος να διαθέσει. Και τι γίνεται με αυτούς που φιλοξενούν για κάποιο διάστημα αδέσποτα ζωάκια με σκοπό να τους βρούν σπίτι ? Πρέπει άραγε να τους αποθαρρήνουμε με τέτοιο τρόπο ή πρέπει να τους στιγματίσουμε σαν παράνομους για το καλό που κάνουν??

  • 15 Απριλίου 2011, 13:24 | Μαρια Συνεφια-Williamson

    Ο χαμηλος δεικτης Φιλοζωιας στη χωρα μας ειναι ενα ιδιαιτερα πολυπλοκο κοινωνικο μηνυμα. Τα εγκληματα και οι βασανισμοι-ιδιαιτερα των αδεσποτων ζωων-οπως και η εγκαταλειψη των δεσποζομενων ζωων ειναι ενα θεμα που η Κυβερνηση πρεπει να παρει πολυ σοβαρα.
    Εαν δεν παρει αποτελεσματικα μετρα προς αποφυγην τοτε ουσιαστικα νομιμοποιει την βια σαν κοινωνικα αποδεκτη πρακτικη.Τα αποτελεσματα, δυστυχως, εχουν πολλους αποδεκτες.
    Αυτο ειναι σοβαρο λαθος.
    Το ΥΠΑΑΤ, σε συνδιασμο με το Υπουργειο Παιδειας, πρεπει να δημιουργησει στην προσχολικη και Α-βαθμια εκπαιδευση, τουλαχιστον, τις ευκαιριες για να αναπτυχθουν οι εννοιες της φιλοζωιας, της κηδεμονιας των αδυνατων και αλλων παρομοιων ηθικων εργαλειων συμπεριφορας.

  • 15 Απριλίου 2011, 13:43 | Manos

    ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡ. 18: ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟ ΚΟΡΩΝΑΚΟ (ΣΤΟ ΑΡΘΡ. 5) ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟ ΤΣΟΥΛΟ. (ΑΡΘΡ. 18). ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΚΥΛΩΝ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΤΑ ΠΕΡΙΤΤΨΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΟΙΝΕΣ, ΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΝ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΡΑΙΕΣ ΖΩΟΦΙΛΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΚΑΚΑ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΙΚΑ , ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΜΗ ΛΟΓΙΚΕ. ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΚΥΛΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΦΙΜΩΤΡΟ ΒΕΒΑΙΑ. ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΑΚΑΚΑ, ΣΑΝ ΠΕΤΑλουδεσ, δεν θα τπηρχαν και τα φιμωτρα. υπαρχουν περιπτωσεισ θανατηφορων επιθεσεων σε μικρα παιδια και ηλικιωμενουσ. Δεν επιτρεπεται να το ξεχναει και να αδιαφορει η πολιτεία. ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙ ΤΟΣΗ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΤΑ 1 ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ?

  • Εκπαίδευση κι ενημέρωση απο την προσχολική ηλικία ακόμα, όσον αφορά τα παιδιά, αλλά και των εκπαιδευτικών. Τα παιδιά μαθαίνουν με το παράδειγμα. Αν βλέπουν τον δάσκαλο να φοβάται ενα ζώο, θα μάθουν χωρίς πολλά λόγια να φοβούνται κι αυτά.
    Το ίδιο ισχύει για την ευρύτερη κοινωνία. Καμπάνιες ενημέρωσης πρωτίστως για να καταλάβει ο κόσμος οτι δεν κινδυνεύει απο τα ζωα να αρρωστήσει, να μάθει να τα προσεγγίζει για να μην υπάρξει επιθετική συμπεριφορά και τραυματισμοί, να μάθει να σέβεται και τη δική τους ζωή.
    Επίσης, μεγάλη ανακούφιση για τα Σωματεία θα ήταν η εικονική υιοθεσία απο κάθε σχολείο ή τάξη κάποιων ζώων που φροντίζουν. Τα παιδιά θα μπορούν να έρχονται σ’ επαφή με το ζωάκι που έχουν αναλάβει, με πολλαπλά οφέλη και για το ζώο και για τα ίδια. Τα παιδιά και τα ζώα έλκονται φυσικά, καλό είναι να ενισχύσουμε αυτόν τον δεσμό κι όχι το αντίθετο απαγορεύοντας στα αδέσποτα ζωάκια να διαβιούν πέριξ των σχολείων.

  • Συμφωνώ με την πραγματοποίηση εκδηλώσεων στα σχολεία για την ευαισθητοποίηση των δικαιωμάτων των ζώων, και την χρηματοδότηση τέτοιων εκδηλώσεων, στα πλαίσια του δυνατού βέβαια, δεδομένης της τραγικής οικονομικής κατάστασης του δημοσίου.

    Θα ήθελα όμως πρώτα να χρηματοδοτηθούν ή προωθηθούν δράσεις για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού(ΦΕΚ 192/2.12.92) και ειδικά το «ξεχασμένο» κομμάτι του που αναφέρει τα σχετικά με το δικαίωμά του παιδιού να ανατρέφεται ΚΑΙ από του δύο γονείς του, που τόσο βάναυσα καταπατούν οι αρχές και φορείς του ελληνικού κράτους όσον αφορά τα δικαιώματα παιδιών χωρισμένων, διαζευγμένων και ανύπαντρων γονέων. Το γνωρίζετε ότι ο ανύπαντρος πατέρας π.χ. δεν μπορεί από το νόμο να ασκήσει την επιμέλεια του παιδιού του;

    Το γνωρίζετε ότι μέχρι πρόσφατα ο γονιός που δεν είχε την επιμέλεια του παιδιού του δεν μπορούσε ούτε καν να ενημερωθεί από το σχολείο του για την σχολική του επίδοση, αν αυτός που την ασκούσε διαφωνούσε; Ευτυχώς που με παρέμβασή του Συλλόγου μας και του Συνηγόρου του Πολίτη αυτή η απαράδεκτη εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας καταργήθηκε.

    Ελπίζοντας λοιπόν η Πολιτεία να ευαισθητοποιηθεί για τα παιδιά μας τουλάχιστον όσο και για τα αγαπημένα μας ζωάκια, προσυπογράφω υπέρ του Νόμου.

    Σχετικά με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού στα σχολεία δείτε το σχετικό: http://patroths.blogspot.com/2011/04/blog-post_14.html

  • 15 Απριλίου 2011, 13:07 | ΜΙΧΑΛΗΣ Α.

    ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ( Ν. ΤΣΟΥΛΟΣ)ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΟΠΕΝΓΚΟΒ. ΕΙΠΕ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΜΕ ΛΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ, – ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕΓΑΛΟΣΩΜΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΣΕ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ , ΚΛΠ., ΕΙΝΑΙ ΖΩΑ ΒΛΕΠΕΤΕ.- ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΕΝΟΣ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΔΗΛ. ΠΑΝΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ΑΔΕΣΠΟΤΟΙ ΣΚΥΛΟΙ. ΕΦΟΣΟΝ ΔΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΚΑΚΟΙ ΓΙΑΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΩΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΗΡΟΥΝ? ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΔΕ ΝΑ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΤΕ ΟΤΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΕΣ ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΕΣ ΤΟΥΣ.
    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ

  • 15 Απριλίου 2011, 12:01 | Ολγα Ελατοπούλου

    Οσο ήμουν έγκυος στο γυιό μου, πολλοί συγγενείς κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας, προσπάθησαν να με πείσουν να διώξω τον αγαπημένο μου γάτο. Φυσικά αρνήθηκα, μια και είναι γνωστό ότι δεν κινδυνεύεις από αρρώστιες αν δεν έρχεσαι σε άμεση επαφή με την άμμο υγιεινής και να βάζεις τα χέρια στο στόμα (κατι που -ήμαρτον- δεν θα έκανα ποτέ έγκυος ή όχι) και εφ΄όσον το ζώο σου είναι εμβολιασμένο (κάτι που ούτως ή άλλως επιβάλεται) Το αποτέλεσμα ήταν να αποκτήσει ο νεογέννητος γυιος μου έναν ισόβια αφοσιωμένο φίλο από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο σπίτι! Φυσικά ακόμα πολλοί γυναικολόγοι συμβουλεύουν τις γυναίκες να ξεφορτωθούν τα ζώα τους, λόγω δική τους βλακείας και ζωο-φοβίας, με αποτέλεσμα να τα πετάνε στο δρόμο, όπου πεθαίνουν από ασιτία ή επίθεση άγριου αδέσποτου που προστατεύει την περιοχή του ή αυτοκίνητο ή σκληρότητα ανθρώπου, μια και είναι απόλυτα ανίκανα να επιβιώσουν μόνα τους.Μήπως θα πρέπει να επιμορφώσουμε και τους «μορφωμένους» ???

  • 15 Απριλίου 2011, 00:46 | Αναστασία

    το βασικό κομμάτι για καλύτερο μέλλον ,είναι αυτό .η επένδυση στην παιδεία .από τους παιδικούς σταθμούς,τα νηπιαγωγεία,τα σχολεία ,τους συλλόγους γονέων ,σε όλη την Ελλάδα.καλό είναι να »επιστρατευθούν»και άνθρωποι δημοφιλείς γι’αυτόν τον σκοπό.συγγραφείς,αθλητές,καλλιτέχνες,επιστήμονες , ακαδημαϊκοί κλπ.

  • 14 Απριλίου 2011, 21:55 | Jane Calladine

    Essential for education in schools and colleges teaching respect and compassion for all animals.
    Essential that churches move forward with time and stop preaching that animals are of no consequence, in a church going country this is dangerous and is no doubt one of the main reasons why there is this strong allergy to animals, this strong feeling of hate. It has to be stopped

  • 14 Απριλίου 2011, 15:40 | Βαγια Σ.

    Είναι πραγματικά λυπηρό εν έτη 2011, να υπάρχουν πολίτες που διατηρούν τέτοιες νοοτροπίες και απόψεις παλαιότερων ετών, σαν αυτή του κύριου Τσούλου!!!!!

    Κυρία Υπουργέ νομίζω ότι κάτι τέτοιες απόψεις θα πρέπει να αποτελούν ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο για εκπαίδευση ενημέρωση ενηλίκων και προαγωγή της ζωοφιλίας μέσα από τα σχολεία, διαφορετικά η χώρα μας δεν θα αλλάξει ποτέ.

  • 14 Απριλίου 2011, 15:46 | Χρήστος Γεράρδης

    Είμαι και εγώ απόλυτα σύμφωνος με την εισαγωγή αγωγής ζωοφιλίας στα σχολεία και θεωρώ απαραίτητο την ενημέρωση εκπαίδευση των ενηλίκων

    Τώρα όσον αφορά τον κο ΤΣΟΥΛΟ: Προφανώς κύριε για να προσβάλλεστε θα έχετε τους λόγους σας, αφού ΗΔΗ έχετε ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ, πολλάκις μέσω των σχολίων σας ,σε διάφορα άρθρα του παρόντος νόμου

  • 14 Απριλίου 2011, 09:53 | κυριακιδου μαρια

    ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΟΦΙΛΙΑ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜ0ΤΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗΣ, ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΙΣ ΤΑ ΖΩΑ ΚΤΛ.
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΕΙΡΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΣΗ.

  • 13 Απριλίου 2011, 23:13 | Ι.Σιώκου

    Η εκπαίδευση και η ενημέρωση περί φιλοζωίας πρέπει να αρχίσει πρώτα από τους γονείς οι οποίοι δίνουν αρνητικά «μαθήματα» στα παιδιά τους.
    Επίσης πολλοί από το διδακτικό προσωπικό είναι εχθρικοί σε αδέσποτους σκύλους που έχουν βρει καταφύγιο μέσα στην αυλή ενός σχολείου, με την δικαιολογία ότι το σκυλάκι μπορεί να δαγκώσει τους μαθητές.
    Είναι σχήμα οξύμωρο από την μία ο Νέος Νόμος να αναφέρει την ανάγκη για φιλοζωική παιδεία στους νέους και από την άλλη να απαγορεύει στα αδέσποτα ζώα να πλησιάζουν τους σχολικούς χώρους!

  • 13 Απριλίου 2011, 14:12 | φροσω

    πρωτα να μαθουν οι εκπαιδευτικοι να ειναι φιλοζωοι κ μετα να το μεταδωσουν στους μαθητες τους κ να μπει μαθημα τουλαχιστον να μαθαινουν 5 πραγματα τα παιδια κ να μην πηγαινουν τα παιδια εκδρομες σε ζωολογικους κηπους κ τσιρκο

  • 13 Απριλίου 2011, 13:29 | ελενη φωτη

    #
    8 Απριλίου 2011, 16:57 | ελενη φωτη

    ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΤΣΟΥΛΟ
    H ζωοφιλια δεν ειναι δικαιωμα! ειναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!!!
    Όλα τα παιδια για να θεωρουνται μορφωμενα πρεπει να μαθουν να σεβονται και να προστατευουν τη φυση και τα πλασματα που την αποτελουν! Όχι μόνο να ξερουν να διαβάζουν και να γραφουν! Αλλα να σκεφτονται και να αισθανονται σαν Ανθρωποι που θα αποτελεσουν το μελλον της κοινωνιας!

    ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΑΝΑΛΟΓΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

    Πιο σημαντικό από όλα τα άλλα άρθρα!

    Τα παιδιά που πετάνε πέτρες στα ζωάκια αύριο μεθαύριο θα χειροδικήσουν και σε άνθρωπο!

    Λυπάμαι τα παιδιά που έχουν γονείς που τα τραβάνε να μη χαιδεύουν ζώα κάνοντας σαν υστερικοί, ή ακόμη χειρότερα τα ωθούν να διώχνουν και να τα κλωτσάνε!

    Μορφωμένος δεν ειναι αυτός που έχει διαβάσει πολλά βιβλία, είναι αυτός που έχει τη στοιχειώδη καλλιέργεια να ΣΕΒΕΤΑΙ και να ΒΟΗΘΑΕΙ όλα τα πλάσματα!

    Γιατί όποιος είναι ευαισθητοποιημένος με τα θέματα των ζώων, είναι ευαισθητοποιημένος και με τα θέματα των ανθρώπων!
    Όποιος εκπαιδεύεται να είναι αναίσθητος και αδιάφορος ως προς τα ζώα, θα είναι έτσι και ως προς τους ανθρώπους!

    Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.

    ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΠΑΙΔΙΑ? ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΑΡΘΡΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ…

  • 13 Απριλίου 2011, 13:39 | Βασιλική Χρήστου

    Είναι σε όλους μας γνωστό ότι η πρόληψη ενός εγκλήματος ή μιας κακοποίησης είναι πολύ πιο αποτελεσματική από την καταστολή και την τιμωρία . Θα έπρεπε λοιπόν η πολιτεία να μεριμνά στην διαμόρφωση μιας υγιούς, ζωόφιλης νοοτροπίας στους μελλοντικούς πολίτες , αρχίζοντας από τα νηπιαγωγεία , τις μικρές τάξεις του Δημοτικού ως τα Λύκεια . Με ειδικές παρουσιάσεις ανάλογα την ηλικία θα μπορούσε να διαμορφώσει συνειδήσεις που σέβονται το περιβάλλον και όλα τα έμβια όντα . Συνειδήσεις που δυστυχώς δεν διαμορφώνονται μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον . Βομβαρδισμός ιδεών και πληροφοριών στα παιδικά μυαλά για να ξεφύγουν από την άγνοια των ενηλίκων . Αλλά και φυσικά η προσπάθεια εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και των γονιών ( μέσω συλλόγων γονέων ) είναι παραπάνω από θεμιτή. Και όλα αυτά τα σεμινάρια για μαθητές, να είναι οργανωμένα και υποχρεωτικά και όχι να αφήνονται στη καλή θέληση του κάθε διευθυντή σχολείου που πολλές φορές θεωρεί ότι χάνει διδακτικές ώρες με αυτές τις παρουσιάσεις. Δυστυχώς και εδώ η πολιτεία λάμπει δια της απουσίας της. Και επιπλέον όποιος φιλόζωος πολίτης ή σωματείο κάνει μια προσπάθεια ενημέρωσης, συναντά το τέρας της γραφειοκρατίας και της δημοσιοϋπαλληλική οκνηρότατα και κωλυσιεργία σε όλο της το μεγαλείο.

  • 13 Απριλίου 2011, 06:07 | Ανθή Α.

    Όπως όλοι ξέρουμε το θέμα φιλοζωία δεν υπάρχει στα σχολεία..πως τα παιδιά θα μάθουνε να αγαπάνε τα ζώα? πως θα εξοικειωθούν τα παιδιά με τα ζώα αν δεν έρχονται σε επαφή μαζί τους?

    Εγώ πως το έμαθα? Ίσως επειδή όταν γεννήθηκα, στο σπίτι με περίμενε ένας μαύρος γάτος (όχι ράτσας, φάτσας!), ήταν ενός έτους! Δηλαδή η μητέρα μου όταν ήταν έγκυος σε μένα κυκλοφορούσε στα πόδια της ο μαύρος γάτος. Γεννήθηκα υγιέστατη..ουδέποτε είχα κάποιο πρόβλημα υγείας.
    Αργότερα όταν ήμουν στο δημοτικό μία δασκάλα (η οποία κοιμότανε αγκαλιά με τις γάτες), είχε γεννητούρια και μου χάρισε ενα γατάκι.. Κι εγώ όπως καταλαβαίνετε αγκαλιά με την γάτα μου κοιμάμαι.

    Νιώθω πολύ τυχερή που μεγάλωσα με ζώα, που έπαιξα με ζώα..και λυπάμαι το κάθε παιδάκι που το έχουν μάθει να τα φοβάται.

    Τελικά όλα είναι θέμα διαπαιδαγώγησης απ το σχολείο και την οικογένεια.

    Γι αυτό ας φροντίσουμε τα παιδιά μας να έχουν μια καλύτερη ζωή..να αντιμετωπίζουν τον κόσμο χωρίς φοβίες! Εγώ προσωπικά έτσι θα μάθω τα παιδιά μου.

  • 13 Απριλίου 2011, 06:52 | Ανθή Α.

    Όπως όλοι ξέρουμε το θέμα φιλοζωία δεν υπάρχει στα σχολεία..πως τα παιδιά θα μάθουνε να αγαπάνε τα ζώα? πως θα εξοικειωθούν τα παιδιά με τα ζώα αν δεν έρχονται σε επαφή μαζί τους?

    Εγώ πως το έμαθα? Ίσως επειδή όταν γεννήθηκα, στο σπίτι με περίμενε ένας μαύρος γάτος (όχι ράτσας, φάτσας!), ήταν ενός έτους! Δηλαδή η μητέρα μου όταν ήταν έγκυος σε μένα κυκλοφορούσε στα πόδια της ο μαύρος γάτος. Γεννήθηκα υγιέστατη..ουδέποτε είχα κάποιο πρόβλημα υγείας. Νιώθω πολύ τυχερή που μεγάλωσα με ζώα, που έπαιξα με ζώα..και λυπάμαι το κάθε παιδάκι που το έχουν μάθει να τα φοβάται.

    Τελικά όλα είναι θέμα διαπαιδαγώγησης απ το σχολείο και την οικογένεια.

    Γι αυτό ας φροντίσουμε να παιδιά μας να έχουν μια καλύτερη ζωή..να αντιμετωπίζουν τον κόσμο χωρίς φοβίες! Εγώ προσωπικά έτσι θα μάθω τα παιδιά μου.

  • 13 Απριλίου 2011, 02:37 | Αλέξανδρος Βένος

    Καλό θα ήταν να προάγουμε και την χρήσιμη μεριά των ζώων…..

    Σε συνδυασμό με οργανώσεις / σωματεία / ομίλους και εθελοντές ιδιώτες & εκπαιδευτές ,
    να ενισχυθεί η υποστήριξη από σκύλους στην πυροσβεστική και στην EMAK για την διάσωση ανθρώπων ,
    καθώς και η “χρήση” τους σε προγράμματα νοσοκομειακής περίλθαψης παιδιών (και ενηλίκων που το επιθημούν)
    όπως και ατόμων με ειδικές ικανότητες (σύνδρομο Down κ.λ.π.) αλλά και στήριξης Α.Μ.Ε.Α.
    καθώς αποδεδειγμένα η επαφή με ένα ζώο ενισχύει την ικανότητα αντίδρασης / αλληλεπίδρασης
    με το περιβάλλον και αποκατάστασης της ψυχικής ηρεμίας των στρεσαρισμένων ασθενών…..

    Τέτοια προγράμματα υπάρχουν και διεξάγονται χρόνια τώρα στο εξωτερικό (σκυλιά και οικόσιτα ζώα με τη βοήθεια από εθελοντές -και όχι μόνο- επισκέπτονται ασθενείς σε νοσοκομεία , ενώ ακόμα και προγράμματα ιππασίας έχουν δείξει από καιρό αποτελέσματα σε συνανθρώπους μας με ειδικές ικανότητες)….

    Ένας καλός τρόπος να αποδείξουμε τη χρησιμότητα – ακόμα και των “αχρείαστων” για πολλούς – αδέσποτων και μη ζώων.

    Ευχαριστώ.

  • 12 Απριλίου 2011, 19:55 | ΚΟΥΜΠΙΑΔΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Το σχολείο είναι το φυτώριο του μέλλοντος. Άμεσα θα πρέπει να περιληφθεί μάθημα οικολογικής και φιλοζωικής αγωγής. Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα και εξίσου σημαντικά. Και όχι μόνο θεωρία. Επισκέψεις σε πάρκα, κήπους, φιλοζωικά σεμινάρια, ταινίες, προσωπική επαφή με ζώα.
    Και τα ΜΜΕ, όπως προβάλλουν διάφορα σποτάκια διαφόρων υπουργείων, να προβάλλουν σε καθημερινή βάση σποτάκια φιλοζωίας, ενημέρωσης, συμβουλών κλπ. Να γίνουν τα ζώα αυτό που πραγματικά είναι: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ! Είτε στο σπίτι μας, είτε στο δρόμο, είτε στη φύση.
    Εκδηλώσεις-ενημερώσεις σε πόλεις και ειδικά σε χωριά, οργανωμένα από Δήμους και εκτελεσμένα από μέλη φιλοζωικών οργανώσεων, σε συχνά διαστήματα, θα βοηθήσουν πάρα πολύ στη πάταξη της αγριότητας λόγω άγνοιας, απειρίας, ωχαδερφισμού και έλλειψη παιδείας για τους μεγαλύτερους.

  • ΑΣ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΑΣ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΦΙΛΟΖΩΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ. ΑΣ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙΚΛΗΡΙΚΟΙ ΝΑ ΚΥΡΗΞΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΜΠΛΕΚΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.

  • 7. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ-ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    Για το θέμα των ζώων συντροφιάς, οικόσιτων και αδέσποτων, για την συμπεριφορά, υποχρεώσεις και ευθύνες των πολιτών, πρέπει να διοργανώνονται ομιλίες-συγκεντρώσεις κλπ από τους Δήμους, τους Διαδημοτικούς συνδέσμους και τα φιλοζωικά σωματεία.
    Ειδικοί επιστήμονες-κτηνίατροι-οργανωμένοι σύλλογοι-γνώστες του αντικειμένου, να προβαίνουν σε ομιλίες-συγκεντρώσεις πολιτών προς ενημέρωση-συμπεριφορά, ευθύνες-υποχρεώσεις και συνύπαρξης των ζώων με τους ανθρώπους.
    Ειδικές ομιλίες με πρωτοβουλία των Δήμων, των διαδημοτικών συνδέσμων, των οργανωμένων φιλοζωικών σωματείων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προς όλους τους μαθητές, οι οποίοι και θα ενημερώνουν τους γονείς.

    Για την εφαρμογή των μέτρων προστασίας, περίθαλψης, ευζωίας των ζώων και των υποχρεώσεων του ανθρώπου απέναντι σε αυτά, επιβάλλεται να εφαρμόζονται οι νόμοι και τα αντίστοιχα πρόσημα για κάθε περίπτωση.

    8. ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

    Για την απόκτηση παιδείας και καλής συμπεριφοράς η πολιτεία, οι Δήμοι, οι Διαδημοτικοί Σύνδεσμοι και τα φιλοζωικά σωματεία, μέσω επιστημόνων και ειδικών του αντικειμένου, να προβαίνουν σε ομιλίες, συγκεντρώσεις και συζητήσεις γύρω από την υποχρέωση και ανάλογη συμπεριφορά των ιδιοκτητών αφ’ ενός και αφ’ ετέρου όλων των πολιτών.

  • 5. ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ

    Εθελοντές, φιλόζωοι που λειτουργούν με ειλικρίνεια, τρέφουν αγάπη για τα ζώα και φροντίζουν για την σίτιση των αδέσποτων σε καθημερινή βάση, χωρίς να τα περιορίζουν σε ακατάλληλους και παράνομους χώρους και φροντίζουν απόλυτα για την ευζωία των αδέσποτων, θεωρώ ότι πρέπει να επιβραβεύονται και να τιμώνται σε διάφορες εκδηλώσεις των Δήμων και των Περιφερειών.

  • 11 Απριλίου 2011, 18:41 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ

    ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΑ-2
    ——————-
    Στην παράγραφο 2 , να αντικατάσταθεί το
    «του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων»

    από το

    «των Δήμων»

    ΣΚΕΠΤΙΚΟ
    ———

    Πρόκειται για φροντίδες και ενέργειες που δεν τεραάζουν με τίποτα στο επίπεδο ενός Υπουργείου και κατά προδήλως προφανή τρόπο αντιστοιχούν στους Δήμους και μόνο.

  • 11 Απριλίου 2011, 18:17 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ

    ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΑ-1
    ——————-
    Στην παράγραφο 1 , να αντικατάσταθεί το
    «του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων»

    από το

    «των Δήμων»

    ΣΚΕΠΤΙΚΟ
    ———

    Πρόκειται για φροντίδες και ενέργειες που δεν τεραάζουν με τίποτα στο επίπεδο ενός Υπουργείου και κατά προδήλως προφανή τρόπο αντιστοιχούν στους Δήμους και μόνο.

  • Παρακαλούμε η παρ.2 να διατυπωθεί ως εξής:
    2. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες……………………….και Τροφίμων, οι Ο.Τ.Α, οι Διαδημοτικοί Σύνδεσμοι μετά από έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας…………………………………………………………εκπαιδευτικά προγράμματα.

    Παρακαλούμε στην παρ 2 :
    Όπου αναγράφεται η λέξη –ενώσεις – να αντικατασταθεί από την λέξη –ΟΜΑΔΕΣ-.

  • 9 Απριλίου 2011, 22:21 | ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

    δεν θεωρείτε, – να διορθωθεί, αν είναι δυνατόν

  • 9 Απριλίου 2011, 22:53 | Φιλοζωικός Σύλλογος Φθιώτιδας

    Να εισαχθεί φιλοζωικό μήνυμα στη διδασκαλία των μαθητών όλων των τάξεων με ιδιαίτερη έμφαση στα νηπιαγωγεία και δημοτικά. Μια καλή κίνηση θα ήταν η υιοθεσία ενος αδέσποτου από μια τάξη παιδιών που θα αναλάβουν τη φροντίδα του.

  • 9 Απριλίου 2011, 21:59 | Μίνα Γκελντή

    Θα πρέπει να υπάρξει μάθημα Ζωοφιλικής αγωγής στα δημοτικά 1 ώρα τη βδομάδα.
    Σε αντίθετη περίπτωση να υποχρεωθούν τα δημοτικά να κάνουν το πρόγραμμα με το «βαλιτσάκι» με υπέροχο οπτικοακουστικό υλικό που έχουνε φτιάξει τα φιλοζωικά σωματεία με τη συμμετοχή ψυχολόγων και εκπαιδευτικών.
    ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΡΙΑΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΑΥΤΑ!

  • 9 Απριλίου 2011, 19:18 | ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

    ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛ. ΤΗΣ ΚΑΣ ΔΟΥΛΑΒΕΡΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ? ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΤΑΣΕΙΣ, ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΟΥ? Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ? ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΙΜΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΥ, Ν.Τ.

  • 9 Απριλίου 2011, 19:59 | ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΟΣ

    ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΨΥΧΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Η ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ? ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ.

  • 9 Απριλίου 2011, 18:06 | καραμούζη γεωργία

    ειμαι υπέρ κάθε είδους επιμορφωτικών προγραμμάτων στα σχολεία για τα ζώα.ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!Πρέπει να συμμετάσχουν και οι γονείς και οι παππούδες!!!