Άρθρο 3 Αρμοδιότητες

1. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι Αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

Α. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων και Εφαρμογών (ΚΑΦΕ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

α) την εισήγηση για την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται στο νόμο αυτόν

β)την έκδοση εγκυκλίων για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς,

γ) σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων i) τον έλεγχο της λειτουργίας της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων στην οποία καταχωρίζονται τα στοιχεία σήμανσης των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, ii) τον εμπλουτισμό με τις απαραίτητες πληροφορίες της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους και την διαρκή αναβάθμιση της και iii) τη χορήγηση κωδικών πρόσβασης στους κτηνίατρους που πιστοποιούνται με τη νόμιμη διαδικασία.

Β. Η Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

α. την παροχή της απαραίτητης μηχανογραφικής υποδομής (κεντρικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, δίκτυο κ.λ.π) για την λειτουργία της κεντρικής διαδικτυακής ηλεκτρονικής βάσης, στην οποία καταχωρίζονται τα στοιχεία σήμανσης των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, καθώς και την προμήθεια των ανιχνευτών που προβλέπονται στο άρθρο 4 παρ.4,

β. την εξασφάλιση της συνεχούς λειτουργίας, την τεχνική υποστήριξη, τη συντήρηση και την προστασία της μηχανογραφικής υποδομής που υποστηρίζει το σύστημα,

γ. την υποχρέωση τήρησης αντιγράφων ασφαλείας, ώστε τα στοιχεία που καταχωρίζονται στη βάση δεδομένων να είναι διαθέσιμα για έλεγχο για τρία (3) τουλάχιστον χρόνια.

2. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου του συστήματος της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. τη συνεργασία με τον Φορέα Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους και την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξη για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς,

β. τον έλεγχο και την εποπτεία του Φορέα Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς

3. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι Φορείς Εκτέλεσης του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. τη μέριμνα για τη σήμανση των ζώων συντροφιάς με την χρησιμοποίηση των κατάλληλων μέσων ηλεκτρονικής σήμανσης και την καταχώριση των στοιχείων σήμανσης των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση και την διαρκή ενημέρωσή της,

β. τη μέριμνα για την ενημέρωση με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο των ιδιοκτητών και κατόχων ζώων συντροφιάς για τις υποχρεώσεις τους, όσον αφορά στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης των ζώων συντροφιάς και στις απαιτήσεις του παρόντος νόμου για την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή των ζώων συντροφιάς.

γ) την έκδοση βιβλιαρίου υγείας (ή διαβατηρίου του ζώου συντροφιάς σε περίπτωση που το ζώο θα μεταφερθεί στο εξωτερικό) καθώς και τη καταγραφή σ΄ αυτό, ατελώς, της οποιασδήποτε αλλαγής ιδιοκτήτη κατά την ετήσια κτηνιατρική εξέταση του ζώου ή κατά τον εμβολιασμό του.

  • 15 Απριλίου 2011, 20:45 | Γεωργία Μελανίτου

    Αβ) Για τις Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπεται να εκδοθούν καθώς και τις εγκυκλίους που είναι σχετικές με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, να οριστεί ότι πριν την έκδοσή τους, θα προηγηθεί ενημέρωση του κοινού (μέσω δελτίων τύπου και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου) και ότι θα δίνεται η δυνατότητα στους φορείς που εκπροσωπούν σημαντικό αριθμό ζωόφιλων, φιλόζωων καθώς και κυνόφιλων καθώς και σε σχετικούς φορείς με το αντικείμενο (ενώσεις επαγγελματιών κλπ) να καταθέσουν τις απόψεις τους.

    Ββ) Να υπάρξει – μελλοντικά – μια συμπληρωματική βάση δεδομένων στο ΥΑΑΤ, όπου οι ιδιοκτήτες που έχασαν ή τους εκλάπη ο σκύλος να μπορούν on line να το δηλώσουν. Ευχής έργο θα ήταν αν υπήρχε δυνατότητα επισύναψης (με την αναγγελία απώλειας) και της φωτογραφίας του σκύλου. Τα στοιχεία που θα συμπληρώνονται θα οριστούν σύμφωνα με τα πεδία που θα έχει η βασική φόρμα της ηλεκτρονικής τράπεζας δεδομένων.

    Βγ) Η υποχρέωση τήρησης αντιγράφων ασφαλείας να διατηρούνται (αρχειοθετημένα) για 15 χρόνια περίπου. Δηλαδή όσο είναι περίπου η διάρκεια ζωής ενός σκύλου.

  • 15 Απριλίου 2011, 17:19 | Anna Maria Farah

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ)ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.

  • 14 Απριλίου 2011, 18:08 | R Dennill

    Άρθρο 3 Αρμοδιότητες
    1. B. γ. την υποχρέωση τήρησης αντιγράφων ασφαλείας, ώστε τα στοιχεία που καταχωρίζονται στη βάση δεδομένων να είναι διαθέσιμα για έλεγχο για τρία (3) τουλάχιστον χρόνια.
    • This is too short a period for the data to be useful and practical. Cats and dogs can live for well over 20 years. What is the point of limiting it to 3 years? Does it mean that any one animal must be repeatedly micro-chipped every 3 years, to be able to prove its ownership?

    3. β. τη μέριμνα για την ενημέρωση με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο των ιδιοκτητών και κατόχων ζώων συντροφιάς για τις υποχρεώσεις τους, όσον αφορά στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης των ζώων συντροφιάς και στις απαιτήσεις του παρόντος νόμου για την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή των ζώων συντροφιάς.
    • I presume “πρόσφορο τρόπο” (meaning “convenient way”) here applies to the convenience of the animals’ owners? If not, it should be replaced with the word “effective”. The information should be broadcast in more than one way, using for example television and radio (for the many who would or could not read circulars), and print.
    3. γ) την έκδοση βιβλιαρίου υγείας (ή διαβατηρίου του ζώου συντροφιάς σε περίπτωση που το ζώο θα μεταφερθεί στο εξωτερικό) καθώς και τη καταγραφή σ΄ αυτό, ατελώς, της οποιασδήποτε αλλαγής ιδιοκτήτη κατά την ετήσια κτηνιατρική εξέταση του ζώου ή κατά τον εμβολιασμό του.
    • Change of ownership should surely be recorded FREE as soon as possible after such a change takes place, perhaps within one month. As this stands, if an animal is given to its new owner say 1 month after its annual veterinary check, its ownership information will be falsely recorded on the database for 11 months before it can be changed without cost to the owner.

    GENERAL:
    1. At a time of great financial hardship for most people in Greece, the state could show its commitment to animal welfare by subsidizing the cost of microchipping owned animals, easing the financial burden on them AND inducing them to react positively to the programme.

    2. The entire focus of this article is on provision for an electronic database of owned animals. What of the desperate need for sterilization of animals, owned or not? This seems an astonishing omission, given the catastrophic overpopulation which is at the root of so much cruelty and neglect witnessed here daily. It calls into question the state’s commitment to WELFARE, rather than simply control as an end in itself. The two should go together. Electronic tagging solves no problem on its own except to identify owners for action like prosecution once they have ALREADY abused or abandoned their animals, or to return genuinely lost animals to them if they haven’t. It cannot prevent deliberate abandonment of the thousands of puppies and kittens born to unsterilised owned or stray animals as these will escape the database completely. Without equal attention to sterilization, this becomes merely a reactive rather than a proactive measure. It might or might not help with a cure but it does nothing to prevent the problem.

  • 13 Απριλίου 2011, 20:12 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ

    ΑΡΘΡΟ 3
    Στην ηλεκτρονική σελίδα του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα ήταν πολύ χρήσιμο να υπάρχει και η κατηγορία «ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ – ΥΙΟΘΕΣΙΕΣ – ΒΡΕΘΗΚΕ – ΧΑΘΗΚΕ».
    Η κατηγόρια αυτή θα έχει 3 υποκατηγορίες
    α. Υιοθεσίες
    β. Βρέθηκε
    γ. Χάθηκε

    Μέσα από αυτές τις 3 υποκατηγορίες θα μπορούσε κάθε πολίτης η τα Ζωοφιλικά Σωματεία, να κάνουν την δικιά τους ανακοίνωση – αναζήτηση για κάποιο ζώο που Χάθηκε ή Βρέθηκε ή είναι προς Υιοθεσία.

  • Άρθρο 3
    Παρ.1Αγ) Πρέπει επίσης να χορηγηθούν κωδικοί πρόσβασης στις διευθύνσεις κτηνιατρικής και στις υπηρεσίες δήμων και κοινοτήτων όπως προβλεπετεαι απο την Υ.Α αρ.280241/2003 αρ.φυλ.1777. Επίσης χρειάζεται πρόσβαση και χορήγηση κωδικών για αναζήτηση του ιδιοκτήτη στα φιλοζωικά σωματεία. Στην Ευρώπη η πρόσβαση είναι ελεύθερη για όλους.
    Παρ. 3γ) Είναι θέμα του ιδιοκτήτη αν θα ζητήσει έκδοση διαβατηρίου η/ και βιβλιαρίου υγείας για το ζώο του, ανεξάρτητα αν έχει πρόθεση να ταξιδέψει άμεσα ή όχι μαζί με το ζώο του.

  • Παρ.1Αγ) Πρέπει επίσης να χορηγηθούν κωδικοί πρόσβασης στις διευθύνσεις κτηνιατρικής και στις υπηρεσίες δήμων και κοινοτήτων όπως προβλεπετεαι απο την Υ.Α αρ.280241/2003 αρ.φυλ.1777. Επίσης χρειάζεται πρόσβαση και χορήγηση κωδικών για αναζήτηση του ιδιοκτήτη στα φιλοζωικά σωματεία. Στην Ευρώπη η πρόσβαση είναι ελεύθερη για όλους.

    Παρ. 3γ) Είναι θέμα του ιδιοκτήτη αν θα ζητήσει έκδοση διαβατηρίου η/ και βιβλιαρίου υγείας για το ζώο του, ανεξάρτητα αν έχει πρόθεση να ταξιδέψει άμεσα ή όχι μαζί με το ζώο του.

  • 12 Απριλίου 2011, 19:04 | Βασιλική Χρήστου

    Η τληρηση των αντιγράφων ασφαλείας θα πρέπει να ειναι διαθέσιμα πολυ μεγαλύτερο χρόνο απο τρία χρόνια ίσως και τριπλάσιο .

  • Β.γ. «….να είναι διαθέσιμα για έλεγχο για 6 τουλάχιστον χρόνια»

    Προστίθεται: Οι κτηνίατροι που διενεργούν τη σήμανση των ζώων συντροφίας υποχρεούνται να διατηρούν αρχείο, καθ’ όλη τη διάρκεια άσκησης του επαγγέλματός τους, ατομικώς ή ως εργαζόμενοι με σχέσιν υπαλληλικήν, υπό την επιστημονικήν τους ιδιότητα.

    Το Β3γ η λέξη ατελώς να γίνει bold.

  • 11 Απριλίου 2011, 17:53 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ

    Η ΠΡΟΤΑΣΗ
    Να προστεθεί παράγραφος 4 ως ακολούθως:

    «4.Για την εφαρμογή του παρόντος Νόμου σε ότι αφορά τις σχετικές υπηρεσίες που υποχρεούται να παρέχει ένας Δήμος ή τις σχετικές υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει ένας Δήμος , οι Δήμοι μπορούν να παράσχουν τις υπηρεσίες αυτές εν μέρει ή συνολικά, συνάπτοντας σύμβαση προμήθειας αυτών των υπηρεσιών με μη ατομική επιχείρηση που παρέχει νομίμως τις υπηρεσίες αυτές. Η ανωτέρω σύμβαση προμήθειας υπηρεσιών είναι μια και αδιαίρετη για όλες τις απαιτούμενες σχετικές υπηρεσίες και γίνεται με τις εκάστοτε ισχύουσες νόμιμες διαδικασίες ανάθεσης προμήθειας υπηρεσιών που διέπουν την λειτουργία των Δήμων , η δε ημερομηνία λήξης της δεν θα υπερβαίνει την 31η Μαρτίου του πρώτου έτους της επόμενης Δημοτικής περιόδου. Πριν από την έναρξη των όποιων διαδικασιών ανάθεσης θα πρέπει να ληφθεί διαπιστωτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία θα διαπιστώνεται η αδυναμία των υπηρεσιών του Δήμου να παράσχουν τις εν λόγω υπηρεσίες εν μέρει λη συνολικά. Η διαπιστωτική αυτή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα λαμβάνεται μετά από θετική εισήγηση του Δημάρχου και αντίστοιχο διαπιστωτικό έγγραφο του Προϊσταμένου της κτηνιατρικής υπηρεσίας του Δήμου με το οποίο θα τεκμηριώνεται και θα διαπιστώνεται η αδυναμία της υπηρεσίας να παράσχει τις εν λόγω υπηρεσίες. Σε περίπτωση που ο Δήμος δεν διαθέτει κτηνιατρική υπηρεσία τότε δεν απαιτείται το προηγούμενο έγγραφο του προϊσταμένου της υπηρεσίας αυτής ακόμα και αν ο Δήμος εξυπηρετείται από κτηνιατρική υπηρεσία άλλου οργανισμού με οποιονδήποτε τρόπο.»

    ΣΚΕΠΤΙΚΟ
    Με την πρόταση αυτή εξασφαλίζεται η δυνατότητα ανταπόκρισης των Δήμων στις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τον παρόντα νόμο στην περίπτωση που δεν διαθέτουν κατάλληλο και επαρκές προσωπικό για μέρος των σχετικών υπηρεσιών ή για το σύνολό τους και έως ότου το αποκτήσουν.
    Η πρόταση μας αυτή ξεκαθαρίζει την νομιμότητα των σχετικών δαπανών των Δήμων και αποτρέπει δυσλειτουργίες από τυχόν άλλες ερμηνείες από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

    Το «μη ατομικές επιχειρήσεις» τίθεται για να αποτραπούν παρερμηνείες περί υποκρυπτόμενης σχέσης εξαρτημένης εργασίας κ.λ.π. που πιθανόν να οδηγούσαν σε νέες γενιές διεκδικούντων την μονιμοποίηση τους.
    Την πρόταση αυτή την καταθέτουμε και ως συνολική πρόταση για όλες τις υπηρεσίες των Δήμων προκειμένου να γίνει μια παραγωγική προσαρμογή των Δήμων στις απαιτήσεις του μνημονίου με ταυτόχρονη αποφυγή προσλήψεων και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και έχοντας υπόψη τα σχετικά προβλήματα που έχουν ανακύψει από ερμηνείες των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις μέχρι σήμερα απόπειρες των Δήμων να αναθέσουν την προμήθεια διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών σε ιδιώτες όταν δεν έχουν τους υπαλλήλους να τις παράσχουν και συγχρόνως δεν τους επιτρέπεται να προσλάβουν ούτε μόνιμους , ούτε συμβασιούχους ορισμένου χρόνου , ούτε συμβασιούχους έργου ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο την ίδια στιγμή που πιέζονται από την κοινωνία ή από την νομοθεσία να παράσχουν αυτές τις υπηρεσίες. Υπενθυμίζω ότι το ΥΕΝ και το πρώην Υπουργείο ΑΙΓΑΙΟΥ εδώ και χρόνια αναθέτουν χωρίς πρόβλημα τις ακτοπλοϊκές γραμμές ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ σε ιδιώτες εφοπλιστές και δεν διαμαρτύρεται κανείς. Το ίδιο συμβαίνει με την καθαριότητα δημόσιων χώρων , με την αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης κ.λ.π. Το ίδιο συμβαίνει και με την ανάθεση της κατασκευής ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ σε εργολάβους κατασκευαστές. Γιατί άραγε δεν απαιτούμε να εκτελούνται τα δημόσια έργα από μόνιμους ή αορίστου χρόνου δημόσιους ή δημοτικούς υπαλλήλους? Καταλαβαίνουμε ότι κάνουμε εδώ μια βαθιά πολιτική πρόταση και δηλώνουμε ότι κάνουμε αυτή την πρόταση με πλήρη συνείδηση , έχοντας εμπειρία 16 ετών στην Αυτοδιοίκηση , 8 εκ των οποίων ως Δήμαρχος.

  • 11 Απριλίου 2011, 08:07 | ΤΙΝΑ ΚΑΣΙΔΟΚΩΣΤΑ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ)ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.

  • 11 Απριλίου 2011, 07:40 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α ΡΟΥΣΣΟΣ

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΟΥΣ
    Στην παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου 3 αναφέρεται «3. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι Φορείς Εκτέλεσης του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:…»

    Πρόκειται για λάθος και προφανώς εννοεί:
    τους Φορείς Εκτέλεσης της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του του παρόντος νόμου

    και άρα το αναωτέρω σχετικό εδάφιο της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου 3 πρέπει να αλλάξει και να γίνει:

    «3. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι Φορείς Εκτέλεσης της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:…»

  • Παράγραφος 3.1.Β.γ.

    Τα τρία χρόνια τήρησης των αντιγράφων ασφαλείας είναι πολύ μικρό διάστημα. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι τα περισσότερα ζώα συντροφιάς εγκαταλείπονται λόγω γήρατος και ο μέσος όρος ζωής τους είναι πλέον άνω των 10 ετών, θα πρέπει σε περίπτωση που χρειαστεί, να υπάρχουν αρχεία πολύ μεγαλύτερου χρόνου απο τα τρία έτη.

  • 9 Απριλίου 2011, 01:35 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ

    Στην παράγραφο 2β΄ αναφέρεται σαν μια από τις αρμοδιότητες των Αρμοδίων Αρχών Εφαρμογής και Ελέγχου του συστήματος της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, ο έλεγχος και η εποπτεία του Φορέα Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.

    Όπως έχουμε ήδη προτείνει, σε περίπτωση που ο Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής δεν θα ανταποκρίνεται στις αρμοδιότητες του, την διαμόρφωση της ως άνω παραγράφου σε: «τον έλεγχο και την εποπτεία του Φορέα Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς, καθώς και την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση που αυτός δεν συμμορφώνεται με τις ισχύουσες διατάξεις του παρόντος νόμου».

  • 8 Απριλίου 2011, 13:51 | ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΛΟΥ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΗ

    συμφωνούμε με την:
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

  • Παρακαλούμε η παρ 1 Α περ γ να συμπληρωθεί ως εξής :
    γ) σε συνεργασία με τη …………………………………..ι)τον έλεγχο της ……………..τα στοιχεία σήμανσης των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς , των ιδιοκτητών τους, των αδέσποτων ζώων και των Δήμων ή Διαδημοτικών Συνδέσμων που τα περισυνέλλεξαν

    Παρακαλούμε στην παρ 1 Α περ γ να προστεθεί:
    γ) σε συνεργασία με τη …………………………………..της και ιιι)τη χορήγηση κωδικών πρόσβασης τόσο στους κτηνιάτρους που πιστοποιούνται με τη νόμιμη διαδικασία όσο και στους κτηνιάτρους που συνεργάζονται με τους Δήμους ή τους Διαδημοτικούς Συνδέσμους που εκτελούν προγράμματα προστασίας και περίθαλψης αδέσποτων ζώων.

    Παρακαλούμε στη παρ 1 Β περ α να προστεθεί:
    α .την παροχή της απαραίτητης………………………………. τα στοιχεία σήμανσης των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς , των ιδιοκτητών τους, των αδέσποτων ζώων των Δήμων ή Διαδημοτικών Συνδέσμων που τα περισυνέλλεξαν, καθώς και την προμήθεια ανιχνευτών που προβλέπονται στο άρθρο 4 παρ.4

    Παρακαλούμε στη παρ 2 να συμπληρωθεί:
    2. Για την εφαρμογή του παρόντος……………………………της σήμανσης και της καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς , των ιδιοκτητών τους, των αδέσποτων ζώων και των Δήμων ή Διαδημοτικών Συνδέσμων που τα περισυνέλλεξε, του άρθρου 2 του παρόντος νόμου……………

    Παρακαλούμε η παρ 3 περ. α να τροποποιηθεί όλη και να έχει ως εξής :
    Είναι υποχρεωμένοι για τη σήμανση ΟΛΩΝ των ζώων συντροφιάς με τη χρησιμοποίηση των κατάλληλων ηλεκτρονικών μέσων σήμανσης και την καταχώρηση των στοιχείων σήμανσης των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδυκτιακή Ηλεκτρονική Βάση και την διαρκή ενημέρωση της.
    Στην περίπτωση των αδέσποτων ζώων θα καταχωρούνται τα στοιχεία του Δήμου ή του Διαδημοτικού Συνδέσμου που το περισυνέλλεξε. Όσοι για κερδοσκοπικούς ή άλλους λόγους το παραβιάζουν θα υπόκεινται σε ανάλογες ποινικές κυρώσεις.

    Παρακαλούμε στην παρ3 περ β να προστεθεί στο τέλος της ότι : Σε περίπτωση αδιαφορίας των ιδιοκτήτων εφαρμογής και καταγραφής ηλεκτρονικής σήμανσης να προβλέπεται ποινή και ότι η Δημοτική Αστυνομία και η Ελληνική Αστυνομία να προμηθεύονται με SCANNER (για τον εντοπισμό της ηλεκτρονικής ταυτότητας ) από την Πολιτεία.

    Παρακαλούμε η παρ 3 περ. γ να συμπληρωθεί ως εξής:
    Την έκδοση βιβλιαρίου υγείας για το δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς ( ή διαβατηρίου του ζώου……………………………………….ή κατά τον εμβολιασμό του

  • 7 Απριλίου 2011, 15:25 | Valerie Peach

    The loss and theft of animals is already a concern and micro chipping is used by responsible owners.
    Those that are intent on abandoning animals will abandon them BEFORE this legislation becomes operative. For those who already suffer under financial difficulties because of Greece’s monetary crisis and for animal organisations who have many animals in their care these increased costs will result in heavy and devastating consequences. This proposal MUST be considered by the government before implementation and free concessionary services provided.

    The emphasis should NOT be mass micro chipping but mass STERILISATION. And total costs for this should fall entirely on the small section of those already showing care and responsibility. This cost should be directed to where it belongs the Greek Government. Considerations for free or nominal prices for micro chipping and sterilisation must precede these proposals to ease the burden on Animal organisations and those people on low incomes. The government must accept full responsibility and contribute to the stray animal situation in Greece which it has systematically ignored and allowed to develop to present crisis proportions.

  • 6 Απριλίου 2011, 13:45 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Προτείνεται στο άρθρο αυτό να προβλεφθεί η δυνατότητα των φιλοζωικών συλλόγων, ενώσεων κλπ να διεξαγάγουν ελέγχους στα δημοτικά σφαγεία για την παρακολούθηση της τήρησης των κανόνων για την αναισθητοποίηση των ζώων

  • 6 Απριλίου 2011, 01:45 | Ι.Σιώκου

    Αν σήμερα γίνεται αναθεώρηση του 3170, εάν οι ποινές για την κακοποίηση θεσπίζονται πιο αυστηρές, αυτό το οφείλουμε στους Φιλόζωους εθελοντές οι οποίοι μάχονται καθημερινά για τα δικαιώματα των ζώων.
    Χωρίς τα Φιλοζωικά Σωματεία και τους εθελοντές το πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί από μόνο του. Οπότε η συνεργασία Κράτους και εθελοντών είναι απαραίτητη για την τήρηση και εφαρμογή των άρθρων του Νόμου για την προστασία και ευημερία των ζώων.

  • το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις δημόσιες αρχές είναι ότι 2μμ, κλείνουν τα γραφεία τους και τέρμα. Σαββατοκύριακα δεν βρήσκεις κανέναν.
    Μα τα αδέσποτα ή τα εγκαταλελειμμένα δεν γνωρίζουν ωράρια.
    Προτείνουμε να δωθεί η δυνατότητα σε αναγνωρισμένο σωματείο να έχει σκάνερ, και επίσης να υποχρεωθούν κτηνίατροι σε εφημερίες Σαββατοκύριακα και αργίες.

  • 5 Απριλίου 2011, 14:00 | ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Αρθρο 3, παρ Α,α

    ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

    Α. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων και Εφαρμογών (ΚΑΦΕ) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:
    α) την εισήγηση για την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται στο νόμο αυτόν ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ σε σχέση με την καταγραφή στην Διαδικτυακή Ηλέκτρονική Βάση.

  • 5 Απριλίου 2011, 11:26 | νικος στεργιωτης

    Κατά την γνώμη μου είναι αρνητικό το γεγονός ότι δεν κατοχυρώνεται ΡΗΤΑ η ελευθερίας πρόσβασης των ζώων συντροφιάς. Το επισημαίνουν αρκετοί συμπολίτες μας παραπάνω (αναφερόμενοι στις «αυθαίρετες» απαγορευτικές ταμπέλες σε πλατείες αλλά το αντιμετωπίζουμε και αλλού έντονα π.χ. παραλίες όπου αν προσπαθήσεις να βγάλεις άκρη πρέπει να φτάσεις να αναζητάς έως και κανονισμούς λιμένος

  • 4 Απριλίου 2011, 23:55 | Φιλιππος Μ

    Κυρια υπουργε καλησπέρα,πιστεύω πρέπει να καθορίσετε και να θέσετε προτεραιότητες στις τοπικες αρχές για ζητήματα που αφορούν καταγγελίες χωρίς γραφειοκρατικούς λαβυρινθους.
    Παράδειγμα:Ενας Σκύλος γαυγίζει τις περισσότερες ώρες της ημέρας και ο Ιδιοκτήτης επιδεικτικά δεν κάνει τίποτα με όποιες συστάσεις εχω κάνει.Το τμήμα της περιοχής μου μου είπε να φωναξω αρχικά περιπολικό στις ώρες κοινης ησυχίας.(Αν το ζώο γαυγιζει ασύστολα όλη την ημέρα ΕΝΟΧΛΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ και πρέπει ο ιδιοκτήτης να βρεί λύση άμεσα !!!!! όχι μόνο τις ώρες κοινής ησυχίας.) Μετά αν θέλω να γίνει σύσταση θα πρέπει να πάω στα Δικαστήρια να πάρω χαρτι εισαγγελέα για να την καλέσει σε συστάσεις και μόνο !!!! Και αν δεν συμμορφωθεί θα πρέπει πάλι στα Δικαστήρια με χαρτί εισαγγελέα να προχωρήσω σε οποια νομικη κινηση.
    Και όμως θα έπρεπε το τμήμα να κάνει αρχικά μια αυστηρή τηλεφωνική σύσταση στον ιδιοκτήτη και αν παρανομήσει πάλι, να έρχεται περιπολικο και να βάζει επιτόπου πρόστιμο.

    Ετσι και ο κόσμος δεν θα ταλαιπωρείται και τα Δικαστήρια θα αποσυμφορηθούν και οι κατέχοντες τα όποια κατοικιδια θα βάλουν μυαλό !!!
    Και εδώ που τα λέμε οταν υπάρχει τοση εγκληματικότητα γιατι το περιπολικο να τρέχει συνεχώς για γαυγίσματα και όχι σε κακοποιούς;;;

    Σας ευχαριστώ και πιστεύω πώς εσείς σαν νέα γυναίκα πολιτικός θα μπορεσετε να εκσυχρονίσετε επιτέλους τα πράγματα.

  • 4 Απριλίου 2011, 21:35 | Ματθαίος

    Απαντώντας στο σχόλιο της Κλέα Μοριανού

    Προσωπικά θα διαφωνήσω με κάθε χορήγηση της βάσης δεδομένων ή στοιχείων της σε ιδιώτες ή οργανώσεις, φιλοζωικές και σωματεία καθώς τα στοιχεία που θα υπάρχουν εκεί μέσα είναι στοιχεία προσωπικών δεδομένων, και έτσι θα πρέπει να τηρείται και το απόρρητο βάσει της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα! Εφόσον υπάρξει τέτοια παραχώρηση, θα είμαι ο πρώτος που ΔΕΝ θα καταχωρήσω τα σκυλιά μου στην βάση δεδομένων……

    Η Βάση ΜΟΝΟ στα χέρια του Υπουργείου και το πολύ της Αστυνομίας..

  • 4 Απριλίου 2011, 14:04 | Κλέα Μοριανού

    Στην παράγραφο 1.A)γ. iii προβλέπεται η χορήγηση κωδικών πρόσβασης στους κτηνίατρους που πιστοποιούνται με τη νόμιμη διαδικασία. Και είναι σημαντικό για να μπορούν καθ’όλο το 24άρο να εντοπίσουν τον ιδιοκτήτη ενός χαμένου ζώου.
    1. Θα πρέπει επίσης να έχουν πρόσβαση δήμοι και σωματεία όπως ήδη προβλεπόταν. Και η αστυνομία να έχει και πρόσβαση αλλά και σκάνερ εντοπισμού.
    2. Και ενδεχομένως να χορηγείται αυτομάτως βεβαίωση που να λέει αν ένα ζώο με συγκεκριμένο μικροτσιπ έχει δηλωθεί ή δεν έχει δηλωθεί στη βάση δεδομένων ώς χαμένο κάθε δεδομένη στιγμή – για την περίπτωση που βρέθηκε το ζώο – ώστε έτσι α) να εξασφαλίζει αυτον που το βρήκε σε περίπτωση που θέλει να αποδείξει ότι το ζώο είχε εγκαταλειφθεί.
    β) Και να υποβληθούν κυρώσεις στον ιδοκτήτη που το εγκατέλειψε.

  • 2 Απριλίου 2011, 15:11 | Ιωάννης Πολυχρονίου

    Άρθρο 3 – ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ: Αρμοδιότητες: Να συμπληρωθεί με: «όλες οι παραπάνω αρμοδιότητες, στην περίπτωση σκύλων οδηγών τυφλών και ζώων βοηθών ΑμεΑ γενικότερα, ασκούνται σε συνεργασία και ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Ελληνικού Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Σκύλων Οδηγών και Κινητικότητας Τυφλών και Σκύλων Βοηθών για ΑμεΑ («Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος»http://www.greekguidedogs.gr/)το οποίο είναι αρμόδιο για την πιστοποίηση των σκύλων οδηγών τυφλών και των ζώων βοηθών ΑμεΑ.
    Σχετική Ελληνική νομοθεσία για σκύλους – οδηγούς: N.3868-ΦΕΚ129/A΄/3-8-2010 άρθρο 16, Υγειονομική Διάταξη Υ1γ/Γ.Π./οικ.94643 (ΦΕΚ 1384/Β΄/03-08-2007), Υ.Α. Υπουργού Πολιτισμού με αρ.πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/25/4746/23-1-2004, η οποία στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 1 αναφέρει οτι επιτρέπεται η είσοδος σκύλων – οδηγών τυφλών σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία (ΦΕΚ 88/Β΄/23-1-2004) και η Κ.Υ.Α. 53495-2475-2002 (ΦΕΚ 116/Β/5-2-2003) «περί ειδικών διατάξεων για οχήματα μεταφοράς επιβατών», ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII , 3.2.2. «Κάτω ή δίπλα από τα καθίσματα προτεραιότητας πρέπει να υπάρχει κατάλληλος χώρος για ένα σκύλο-οδηγό».

  • 2 Απριλίου 2011, 13:11 | ΝΙΚΟΣ ΖΕΥΓΩΛΗΣ

    Στο παρόν άρθρο θα έπρεπε να συμπεριλάβετε και τις αστυνομικές αρχές ως ενδιάμεσους προς τις άλλες αρχές και φορείς, αλλά ταυτόχρονα και ως εγγυητές τις όποιας διαδικασίας.
    Δηλαδή βασανίζει ο Χ κάποιο ζώο ….. εγώ ποιον θα καλέσω; εάν ο κτηνίατρος ανακαλύψει ότι το ζώο που του έχω πάει είναι κλεμμένο ποιον θα καλέσει; εάν ο κτηνίατρος είναι συνεργός του κλεφτή και εγώ το ανακαλύψω ποιον θα καλέσω;
    Αν σε όλα τα παραπάνω δεν εμπλέκεται η αστυνομία εγώ αυτός και ο άλλος θα καλέσουμε την αστυνομία να του πάρουμε τα στοιχεία να υποβάλουμε μήνυση δηλαδή γραμμα κενό δεν το κάνει κανείς.
    Στην περίπτωση που εμπλέκεται η αστυνομία λειτουργεί αυτεπάγγελτα.

  • 2 Απριλίου 2011, 12:32 | Ιωάννης Πολυχρονίου

    Άρθρο 3 Αρμοδιότητες: Να συμπληρωθεί με: «όλες οι παραπανω αρμοδιότητες, στην περίπτωση σκύλων οδηγών τυφλών και βοηθών ΑμεΑ ασκούνται σε συνεργασία και ύστερα απο σύμφωνη γνώμη του Ελληνικού Κέντρου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Σκύλων Οδηγών και Κινητικότητας Τυφλών και Σκύλων Βοηθών για ΑμεΑ («Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος»).

  • Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του νομοσχεδίου θα έλεγα ότι λείπει το βάρος που θα έπρεπε να δοθεί και στα φιλοζωικά σωματεία.

    Ως εθελοντές έχουμε διακρίνει όλα αυτά τα χρόνια τα εξής
    α. σωματεία πνιγμένα στα περιστατικά στα οποία ανταπεξέρχονται με πενιχρά οικονομικά μέσα
    β. εθελοντές να υποκαθιστούν το κράτος (μεταφορές/φιλοξενιες/ θεραπείες / χειρουργεία)
    γ. δημοτικές αρχές που επιδεικνύουν απίστευτη αδιαφορία & εγκληματικά αμέλεια των υποχρεώσεών τους
    δ. κράτος που δεν τιμωρει τ ούτε τους πολίτες ΄(για βασανισμό / εγκατάλειψη), ούτε τα αρμόδια όργανα που δεν συμμορφώνονται με το νόμο (πχ για δημιουργία καταφυγίων)
    ΣΥΝΙΣΤΩ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ , ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥς ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΛΕΙΠΕΙ!

    Ο ρόλος τους να είναι ενεργός για
    =ελεγχο περιστατικών κακοποιησεων
    =ελεγχο τσιπ
    =διαχείριση υιοθεσιών
    κλπ

    Δυστυχώς οι δήμοι δεν θα ανταποκριθούν στο τεράστιο αριθμο περιστατικών είτε γιατι δεν μπορούν είτε γιατί δεν θέλουν.

    Επισης πουθενα δεν γινεται αναφορα στην επιχορηγηση των φιλοζωικων σωματειων που μεχρι σημερα βοηθησαν χιλιαδιες περιστατικά (για φιλοξενια/υιοθεσια/χειρουργεια/θεραπειες κλπ).

    Μηπως θα επρεπε -με αυστηροτατους ορους σαφως- να επανεξεταστει και ο ρολους αυτων των ανθρώπων?