Αρχική Εκσυγχρονισμός νομικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της «Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης Ανώνυμης Εταιρείας (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)» και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα τηςΆρθρο 8 Εξορθολογισμός διαδικασίας είσπραξης ανταποδοτικού τέλους για την παροχή δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας – Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4173/2013Σχόλιο του χρήστη ΠΣΥΠΕΡΤ | 1 Οκτωβρίου 2025, 11:35




Η πρόβλεψη του άρθρου 8 για την επιβολή προστίμων στους προμηθευτές ενέργειας που δεν αποδίδουν το ειδικό τέλος υπέρ ΕΡΤ είναι κατ’ αρχήν θετική, καθώς ενισχύει την τήρηση των υποχρεώσεων τους. Ωστόσο, η ταυτόχρονη αύξηση της προμήθειας που λαμβάνουν οι ίδιοι προμηθευτές λειτουργεί ως αντιστάθμισμα – στην πράξη ως «δώρο» – που ακυρώνει τον αποτρεπτικό χαρακτήρα του προστίμου και δημιουργεί εύλογα ερωτήματα διαφάνειας. Επιπλέον, η κατεύθυνση των προστίμων στο γενικό κρατικό ταμείο αντί απευθείας στην ΕΡΤ, η οποία είναι ο πραγματικός δικαιούχος του τέλους, στερεί από την Εταιρεία κρίσιμους πόρους που οφείλουν να επιστρέφουν σε αυτήν, για την κάλυψη λειτουργικών και επενδυτικών της αναγκών. Πρόταση: Η προμήθεια των προμηθευτών ενέργειας να παραμείνει σταθερά στο 0,5%. Η διοικητική αμοιβή της ΑΑΔΕ για τη διαχείριση του τέλους να περιοριστεί από 10% σε 5%. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται για μη απόδοση του τέλους να καταβάλλονται απευθείας στην ΕΡΤ Α.Ε. και να αποτελούν έσοδό της. Προτεινόμενη διατύπωση: «Η προμήθεια των προμηθευτών ενέργειας για την είσπραξη και απόδοση του ειδικού τέλους υπέρ ΕΡΤ ορίζεται σε ποσοστό 0,5%.» «Το ποσοστό διοικητικής αμοιβής της ΑΑΔΕ για τη διαχείριση του τέλους ορίζεται σε 5%.» «Τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους προμηθευτές ενέργειας για μη απόδοση του ειδικού τέλους υπέρ ΕΡΤ καταβάλλονται απευθείας στην ΕΡΤ Α.Ε. και αποτελούν έσοδό της.»