- Υπουργός Επικρατείας - http://www.opengov.gr/ypep -

Άρθρο 16: Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων

1. Στις οργανικές μονάδες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, οι οποίες αφορούν στην επικοινωνιακή διπλωματία, όπως ορίζονται στον παρόντα νόμο και στον Οργανισμό της, προΐστανται αποκλειστικά υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας. Στις λοιπές οργανικές μονάδες, οι οποίες αφορούν στην εθνική επικοινωνιακή πολιτική, μπορεί να προΐστανται είτε υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας είτε δημοσιογράφοι μόνιμοι ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κάτοχοι πανεπιστημιακού πτυχίου ή διπλώματος, και με νόμιμα πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά το άρθρο 28 του ν. 3320/2005 (Α’ 48), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 19 παρ. 6α του ν. 4115/2013 (Α’ 24) και όπως κάθε φορά ισχύει. Στις Διευθύνσεις Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών και στα Τμήματα αυτών μπορεί να προΐστανται είτε υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας είτε υπάλληλοι κατηγορίας ή ειδικότητας ΠΕ Διοικητικός, Διοικητικός – Οικονομικός.
2. Ως προϊστάμενοι Διευθύνσεων από τον κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Γενικού Συμβούλου Επικοινωνίας Β’ με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου και ως προϊστάμενοι Τμημάτων επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Συμβούλου Επικοινωνίας Β’.
3. Στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Α’ τάξης προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας με βαθμό τουλάχιστον Συμβούλου Επικοινωνίας Α’, στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Β’ και Γ’ τάξης προΐστανται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Συμβούλου Επικοινωνίας Β’. Στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας Γ’ τάξης ελλείψει Συμβούλων Επικοινωνίας μπορεί να προΐστανται υπάλληλοι με βαθμό Γραμματέα Επικοινωνίας Α’, οι οποίοι έχουν τουλάχιστον έξι έτη προϋπηρεσίας.
4. Ο Προϊστάμενος Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας δεν μπορεί να έχει βαθμό χαμηλότερο του βαθμού των υφισταμένων του Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας. Μεταξύ ομοιόβαθμων υπαλλήλων του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας, οι οποίοι υπηρετούν στο ίδιο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας, το προβάδισμα έχει ο Προϊστάμενος και έπονται κατά φθίνουσα σειρά οι υπάλληλοι, οι οποίοι συγκεντρώνουν τα περισσότερα μόρια σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του παρόντος νόμου.
5. Δεν επιτρέπεται να τοποθετηθεί ως Προϊστάμενος Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας υπάλληλος, ο οποίος συμπληρώνει τον απαιτούμενο από το νόμο χρόνο υπηρεσίας για αυτοδίκαιη απόλυση λόγω συνταξιοδότησης σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δυο ετών από την ανάληψη των καθηκόντων του Προϊσταμένου.
6. Οι προερχόμενοι από τον κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας Προϊστάμενοι Διευθύνσεων, Τμημάτων και Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας ορίζονται με απόφαση του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική Υπουργού μετά από γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
7. Σε κάθε αλλαγή Προϊσταμένου Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής της υπηρεσίας καθώς και καταγραφής και απογραφής του υλικού της και των στοιχείων οικονομικής διαχείρισης. Το πρωτόκολλο υπογράφεται από τον απερχόμενο και τον αναλαμβάνοντα τη διεύθυνση του Γραφείου Προϊστάμενο.
8. Το πρωτότυπο του πρωτοκόλλου κατατίθεται στο αρχείο του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας και αποστέλλεται από ένα αντίγραφο στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στη Διεύθυνση Διοίκησης και στην αρμόδια για την υποστήριξη των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
9. Σε περίπτωση θανάτου του προϊσταμένου Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας συντάσσεται από τριμελή επιτροπή υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία ορίζεται από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, έκθεση απογραφής, στην οποία πρέπει να μνημονεύεται ρητά η γενόμενη πρόσκληση προς τους ευρισκόμενους στην έδρα του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας νομίμους κληρονόμους του αποβιώσαντος να παραστούν κατά την απογραφή. Το πρωτότυπο της έκθεσης κατατίθεται στο αρχείο του Γραφείου. Από ένα αντίγραφο λαμβάνει κάθε ένα μέλος της επιτροπής απογραφής και αποστέλλεται από ένα αντίγραφο στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στη Διεύθυνση Διοίκησης και στην αρμόδια για την υποστήριξη των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
10. Σε περίπτωση παύσης, θέσης σε αργία, άρνησης ή αδυναμίας για οποιονδήποτε άλλο λόγο του Προϊσταμένου του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας να παραδώσει, συντάσσεται έκθεση απογραφής από τριμελή επιτροπή υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία ορίζεται από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, αφού προηγουμένως κληθεί από την Επιτροπή ο εν λόγω Προϊστάμενος να παραστεί αυτοπροσώπως ή με εκπρόσωπο. Το πρωτότυπο της έκθεσης κατατίθεται στο αρχείο του Γραφείου. Από ένα αντίγραφο λαμβάνει κάθε ένα μέλος της επιτροπής απογραφής και αποστέλλεται από ένα αντίγραφο στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, στη Διεύθυνση Διοίκησης και στην αρμόδια για την υποστήριξη των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
11. Ο τύπος και το περιεχόμενο του πρωτοκόλλου της παραγράφου 6 και των εκθέσεων απογραφής των παραγράφων 8 και 9 καθορίζονται από την αρμόδια για την υποστήριξη των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.