4) Προτείνετε τρόπους βελτίωσης της διαδικασίας άσκησης δικαιωμάτων (π.χ. δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δικαίωμα αναφοράς) ώστε να διευκολύνονται σε αυτά Άτομα με Αναπηρία.

4) Προτείνετε τρόπους βελτίωσης της διαδικασίας άσκησης δικαιωμάτων (π.χ. δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δικαίωμα αναφοράς) ώστε να διευκολύνονται σε αυτά Άτομα με Αναπηρία.

  • Η όλη διαδικασία θα πρέπει να είναι προσβάσιμη σε άτομα με αναπηρία τόσο ως προς τις υποδομές, στις οποίες αυτή θα υλοποιείται όσο και ως προς τις επιμέρους διαδικασίες. Έτσι θα πρέπει:
    α) να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των αιθουσών στις οποίες θα διεξάγεται π.χ. μία ακρόαση,
    β) να διασφαλίζεται η παρουσία/διάθεση «ζωντανής βοήθειας» (π.χ. διερμηνέας νοηματικής, συνοδός, αναγνώστης κ.λπ.), όποτε αυτό είναι αναγκαίο σύμφωνα με το άρθρο 9, παραγρ. ε της Σύμβασης των Ηνωμένων εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (βλ. ν.4074/2012),
    γ) να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των επιμέρους διαδικασιών (π.χ. έντυπο πρόσκλησης σε προσβάσιμη μορφή, δυνατότητα αναφοράς/απολογίας κ.λπ. σε προσβάσιμες μορφές είτε εγγράφως είτε σε γραφή Braille είτε προφορικά είτε με διερμηνέα είτε ηλεκτρονικά μέσω email κ.λπ., γνωμοδοτήσεις/αποφάσεις σε προσβάσιμες μορφές κ.λπ.).

  • 21 Απριλίου 2019, 21:45 | Ανδρέας Μπαρδάκης

    α) Πλήρης ενημέρωση και δυνατότητα για ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ.

    β) Πλήρης ενημέρωση των πολιτών για τους θεσμικούς ρόλους που έχουν ορισθεί με τον ν.4488/2017, άρθρα 69 έως 72, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ.

    γ) Δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ»

    δ) Εφαρμογή Διαφάνειας στη διαδικασία αξιολόγησης αναπηρίας στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) Είναι αδιανόητο να αποκρύπτονται από τον εξεταζόμενο τα υπηρεσιακά στοιχεία (ονοματεπώνυμο και ιατρική ειδικότητα) που γνωματεύει τη χειρόγραφη γνωμάτευση της αναπηρίας του. Ο εξεταζόμενος (ασθενής) θα πρέπει να είναι σε θέση να ελέγχει αν ο ιατρός που γνωματεύει για την πάθησή του δεν παραβιάζει τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας, Ν. 3418/2005, άρθρο 5, «τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά και οι εκδιδόμενες γνωματεύσεις αφορούν αποκλειστικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας κάθε ιατρού.» όπως κι αν τηρείται το άρθρο 28, παρ.4, του Κανονισμού Ασφαλιστικής Αρμοδιότητος του ΙΚΑ, Υ.Α. 57440/1938 ΦΕΚ 33/Β`/7.2.1938 (το οποίο εφαρμόζεται υποχρεωτικά από τα ΚΕΠΑ βάσει του άρθρου 6, παρ. 8 του ν. 3863/2010): «Εις την Δευτεροβάθμιον Υγειονομικήν Επιτροπήν δεν δύναται να συμμετέχη ο μετάσχων υφ’ οιανδήποτε ιδιότητα εις Πρωτοβάθμιον τοιαύτην κρίνασαν την αυτήν υπόθεσιν».

    Ανδρέας Μπαρδάκης,
    Δημιουργός της διαδικτυακής κοινότητας «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ».

  • 20 Απριλίου 2019, 20:08 | Βασιλική Μπάρκα

    Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση υπαλλήλων.
    Διευκόλυνση χειλεανάγνωσης.
    Ύπαρξη γραπτών οδηγιών.
    Ακουστικά μηνύματα με μεταγραφή σε κείμενο.
    Υποτιτλισμένα βίντεο.
    Εξοπλισμός των κτιρίων των δημόσιων υπηρεσιών με τεχνικά βοηθήματα ενίσχυσης του ακουστικού σήματος.
    Διεύρυνση και βελτίωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

  • 20 Απριλίου 2019, 18:13 | Ροδή Ιωαννίδου

    Στη διαδικασία άσκησης δικαιωμάτων (π.χ. δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δικαίωμα αναφοράς) των κωφών και βαρηκόων συμπολιτών μας είναι απαραίτητος πρωτίστως ο γραπτός λόγος.Επιπλέον της χρήσης γραπτού λόγου:Διευκόλυνση στην επικοινωνία μέσω χειλεανάγνωσης.Εξοπλισμός υπηρεσιών με συστήματα μετατροπής ομιλίας σε γραπτό κείμενο (speech to text, voice typing).Εξοπλισμός των υπηρεσιών με συστήματα ενίσχυσης του ακουστικού σήματος για τους φέροντες ακουστικά βοηθήματα (επαγωγικοί βρόγχοι – induction/desk/neck loops)

  • 19 Απριλίου 2019, 21:59 | Βασιλική Μπάρκα

    Η πλειοψηφία των ατόμων με προβλήματα ακοής γνωρίζει ελληνικά και όχι νοηματική.Επομένως χρειάζεται υπότιτλους παντού και σύστημα speech to text όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

  • 17 Απριλίου 2019, 21:41 | ΓΚΑΜΠΛΙΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ

    Αν σε ολα τα υπουργεια , νοσοκομεια και γενικοτερα δημοσιους φορεις εχουν αμεση επαφη με τα e-mail που ανακοινωνονται στο διαδυκτιο και διαβαζουν τις διαμαρτυριες των πολιτων ή απαντουν αμεσα στις εκκλησεις για ραντεβου με συλλογικοτητες και δεν τα αγνοουν δεν χρειαζονται ουτε προηγουμενες ακροασεις , ουτε ενστασεις και αναφορες εκ των υστερων με παραβολα που κοστιζουν. Επισης καλο θα ειναι για καθε αλλαγη στη νομοθεσια και για καθε εγκυκλιο να ενημερωνονται αμεσα ολοι οι δημοσιοι υπαλληλοι – λειτουργοι και να μην ταλαιπωρουν τα ΑμεΑ με μη συννομες αποφασεις , αναγκαζοντας τα σε ενστασεις , οπως συμβαινει ακομη σημερα στα ΚΕΠΑ . Ειναι ντροπη να δινουν διαφορετικα ποσοστα αναπηριας απο τον ισχυοντα ΚΕΒΑ ή να μην γραφουν ξεχωριστα τα ποσοστα και το εφορου ζωης οπου χρειαζεται συμφωνα με τη νομοθεσια . Το ιδιο ντροπη ειναι και στα νοσοκομεια ή αλλες δημοσιες δομες να μη γνωριζουν τις παροχες για τους ανασφαλιστους και να δινουν λαθος πληροφοριες . Γκαμπλιά Πολυξένη προεδρος πανελλήνιου συλλόγου κωφων και βαρηκοων με μητρικη γλωσσα την ελληνικη ΑΚΟΥΜΠΩ .

  • 17 Απριλίου 2019, 15:52 | Ερμής Κασάπης

    Για κωφούς και βαρήκοους: Speech to Text, Ανακοινώσεις στα Τηλεοπτικά μέσα με υπότιτλους.

  • 16 Απριλίου 2019, 16:49 | Katerina Passissi

    Ο πληθυσμός των κωφών και βαρήκοων στην Ελλάδα δεν έχει επισήμως καταγραφεί ποτέ. Σύμφωνα με διεθνή στοιχεία το ποσοστό των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής ανέρχεται στο 16%. Εξ αυτών η συντριπτική πλειονότητα ΔΕΝ είναι γνώστες της νοηματικής γλώσσας. Συνεπώς: Στη διαδικασία άσκησης δικαιωμάτων (π.χ. δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δικαίωμα αναφοράς) των κωφών και βαρηκόων συμπολιτών μας είναι απαραίτητος πρωτίστως ο γραπτός λόγος.

    Επιπλέον της χρήσης γραπτού λόγου:

    Διευκόλυνση στην επικοινωνία μέσω χειλεανάγνωσης.

    Εξοπλισμός υπηρεσιών με συστήματα μετατροπής ομιλίας σε γραπτό κείμενο (speech to text, voice typing).

    Εξοπλισμός των υπηρεσιών με συστήματα ενίσχυσης του ακουστικού σήματος για τους φέροντες ακουστικά βοηθήματα (επαγωγικοί βρόγχοι – induction/desk/neck loops)