- Θεσμοθετείται Εθνική Στρατηγική για την Παιδεία στα Μέσα (η Στρατηγική), με στόχο τη συνολική ενίσχυση της ενημερωτικής και επικοινωνιακής παιδείας των πολιτών, την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής πρόσληψης και παραγωγής περιεχομένου, την ανθεκτικότητα της δημόσιας σφαίρας έναντι της παραπληροφόρησης και την αναβάθμιση της θεσμικής επικοινωνίας της Πολιτείας.
- Η Στρατηγική συνιστά πλαίσιο οριζόντιας δημόσιας πολιτικής, διαρθρώνεται σε θεματικούς άξονες, περιλαμβάνει ειδικούς στόχους, μέτρα πολιτικής, ενδεικτικές δράσεις, φορείς υλοποίησης, δείκτες αποτίμησης αποτελεσματικότητας και χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.
- Η διάρκεια ισχύος της Στρατηγικής ορίζεται ανά τρία (3) έτη.
- Η Γ.Γ.Ε.Ε. είναι αρμόδια για τον συντονισμό της εφαρμογής της Στρατηγικής και τη διασφάλιση της συνέργειας με εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές στον τομέα της Παιδείας στα Μέσα.
- Η Γ.Γ.Ε.Ε. είναι αρμόδια για τη σύνταξη περιοδικών εκθέσεων παρακολούθησης της Στρατηγικής, η οποία δημοσιοποιείται στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
- Για την υποστήριξη της κατάρτισης της ετήσιας έκθεσης, συστήνεται Γνωμοδοτική Επιτροπή για την Παιδεία στα Μέσα, η οποία απαρτίζεται από εμπειρογνώμονες, εκπροσώπους ανεξάρτητων αρχών, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων, δημοσιογραφικούς και διεθνείς φορείς. Η επιτροπή της παρούσας συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
- Η Γ.Γ.Ε.Ε., στο πλαίσιο υλοποίησης της Στρατηγικής, δύναται να συνάπτει μνημόνια συνεργασίας με:
α) δημόσιους φορείς και οργανισμούς,
β) εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα,
γ) ανεξάρτητες διοικητικές ή ρυθμιστικές αρχές,
δ) θεσμικά όργανα και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
ε) διεθνείς οργανισμούς και ενώσεις,
στ) οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και
ζ) λοιπούς θεσμικούς εταίρους.
- Τα μνημόνια συνεργασίας της παρ. 7 αφορούν ιδίως:
α) στον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών και ενημερωτικών δράσεων για πολίτες όλων των ηλικιών,
β) στην παραγωγή και διάχυση υλικού ενημερωτικού, εκπαιδευτικού ή ερευνητικού χαρακτήρα,
γ) στην ανάπτυξη εργαλείων μέτρησης, αξιολόγησης και τεκμηρίωσης του επιπέδου παιδείας στα μέσα,
δ) στην παρακολούθηση φαινομένων παραπληροφόρησης και διαταραχών του δημόσιου διαλόγου,
ε) στην οργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης, και
στ) στην ενσωμάτωση και διασύνδεση με συναφείς ευρωπαϊκές πολιτικές.