• Σχόλιο του χρήστη 'Ελισσάβετ Β.' | 27 Ιουνίου 2011, 01:31

    Καταρχήν πρέπει να ξεκαθαριστεί η μορφή της πρακτικής άσκησης. 1. Θα είναι επι πληρωμής (όπως στα ΤΕΙ) διότι αν είναι, πάρα πολλοί θα θελήσουν να πάρουν ένα μαθητή να εργαστεί σε αυτούς. Όλοι τα θέλουν τα δωρεάν χέρια εργασίας. 2. Αν δεν είναι επι πληρωμής, θα μετράει ως προϋπηρεσία για την απόκτηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος; ή και μετά το τέλος της ο μαθητής θα πρέπει να είναι δέσμιος των κατά τόπων επαγγελματιών που κολλάνε μόνο τα ένσημα χωρίς να τους προσφέρουν ούτε την υποτυπώδη αμοιβή. 3. Η διάρκεια της πόσο θα είναι 6μηνη, 3μηνη; 4. Το ωράριο της πρακτικής θα είναι κανονικό ή μειωμένο; 5. Θα γίνεται και στην Δευτέρα και στην Τρίτη τάξη; ή μόνο στην Τέταρτη; 6. Η πρακτική θα γίνεται μόνο στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό μέσω των ειδικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus , Leonardo Da vinci κλπ Γιατί κάπως θα πρέπει να πείσουμε και τους μαθητές να την κάνουν. Γιατί οι περισσότεροι μαθητές μας είναι εργαζόμενοι και όχι απαραίτητα στο αντικείμενο που σπουδάζουν. Πολλοί είναι αναγκασμένοι να συντηρούν την οικογένεια τους και δεν μπορούν να αφήνουν την σταθερή αλλά άσχετη δουλειά για να αποκτήσουν γνώσεις σε κάποιον άλλο που θα τους εκμεταλλεύεται,όσο και να θέλουν κατά βάθος να μάθουν περισσότερα πράγματα στο αντικείμενό τους. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά παιδιά δεν συνέχισαν το αντικείμενο που επέλεξαν ενώ είχαν αρκετό ταλέντο. Πλέον για να το ακολουθήσεις αυτό που αγαπάς θα πρέπει να έχεις εξασφαλίσει ένα άλφα εισόδημα για μπορείς να δουλεύεις σε κάποιον που δεν θα σε πληρώνει αλλά θα σου παρέχει γνώσεις…. Α) Οι εκπαιδευτικοί και οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν να συμβάλλουν : α. Βρίσκοντας τις αντίστοιχες επιχειρήσεις για την πρακτική άσκηση β. εποπτεύοντας τις, και γ. βαθμολογώντας και τις επιχειρήσεις και τους μαθητές κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους. Β. Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να συμβάλλει σημαντικά με το να προσφέρει θέσεις πρακτικής άσκησης στους μαθητές. Η πρακτική άσκηση στο δημόσιο για τα δεδομένα της Ελλάδας θα της δώσει κύρος. Στον Δήμο άλλωστε μπορούν να συμβάλλουν όλες οι ειδικότητες από τους υδραυλικούς μέχρι τους ηλεκτρολόγους, από τους απόφοιτους διοίκησης επιχειρήσεων μέχρι της πληροφορικής αλλά ακόμα και οι αισθητικοί και οι κομμωτές στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων του(π.χ θεατρικά, καρναβάλι κλπ). Στα κέντρα υγείας και τα νοσοκομεία οι νοσηλευτές, φυσικοθεραπευτές κλπ στους συνεταιρισμούς και στις διεύθυνσης δασών και γεωργίας , στις τράπεζες κλπ Αυτό δεν σημαίνει ότι θα διοριστούν και θα επιβαρυνθεί το κράτος για μια ακόμη φορά. Απλά θα εξασφαλίζει «φθηνό» εργατικό δυναμικό για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά από την άλλη θα πιστοποιεί τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές και θα τους δίνει την πολυπόθητη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος νωρίτερα. Β) Εξαρτάται από τα πρώτα ερωτήματα που σας έθεσα για το αν οι μαθητές μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση το καλοκαίρι. Διότι αν τους στείλουμε κάπου στο εξωτερικό ή και στο εσωτερικό και πληρώνονται δεν νομίζω ότι θα έχει κάνεις τους αντίρρηση. Θα πρέπει να λάβετε όμως υπόψη σας τον παράγοντα για το αν θα θέλουν οι γονείς να δουλεύουν τα παιδιά τους το καλοκαίρι που θα έχουν πάρει τις άδειές τους και θα θέλουν να πάνε κάπου να ησυχάσουν. Γ) Η εποπτεία της μαθητείας θα πρέπει όπως προανέφερα να γίνεται από τους καθηγητές που θα αναλάβουν το θέμα αυτό. Το σχολείο και ίσως η δευτεροβάθμια πρέπει να είναι οι κατεξοχήν αρμόδιοι και αν δοθούν και χρήματα ίσως και ο ΟΑΕΔ. Δ) Τα κίνητρα που θα δοθούν στους εργοδότες ιδίως στους ελεύθερους επαγγελματίες πρέπει να είναι περισσότερα σε σχέση με το Δημόσιο ως εργοδότη. Διότι δεν είναι εύκολο για πολλούς να μπλέκουν μες στα πόδια τους ένα άτομο, ιδίως την στιγμή που πιέζονται και από πάνω να πρέπει να μάθουν κάτι σε αυτόν. Θεωρώ ότι πρέπει να έχουν κάποιου είδους φοροαπαλλαγή ή μείωση των εισφορών του ΙΚΑ κλπ Έτσι ίσως αγκαλιάσουν καλύτερα τον μαθητή και θα αναζητούν οι ίδιοι κάθε φορά νέους εκπαιδευόμενους.