• Σχόλιο του χρήστη 'Σταύρος Τ' | 25 Νοεμβρίου 2009, 18:15

    Αν θέλουμε πραγματικά να πετύχουμε ένα σύστημα προσλήψεων με σκοπό την αναβάθμιση της καθηγητικής προσφοράς στα σχολεία, χρειάζονται ουσιαστικές αλλαγές. Πρώτα από όλα, να επαναδιαπραγματευτούμε τον όρο "καθηγητικές" σχολές ή τέλος πάντων τον τρόπο που θα δίνεται η "καθηγητική" επάρκεια. Δε νομίζω πως στα 4 χρόνια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι σχολές παρέχει την απαιτούμενη παιδαγωγική κατάρτιση. Εξάλλου δεν είναι αυτός ο ρόλος τους. Έτσι: 1. Όσοι επιθυμούν να εργασθούν στην εκπαίδευση να αποκτούν παιδαγωγική επάρκεια: a. είτε επιλέγοντας ανάλογη παιδαγωγική κατεύθυνση μέσα στο πανεπιστήμιο b. είτε, αν το αποφασίσουν μετά τη λήψη του πτυχίου, από ένα φορέα. π.χ. μια ανάλογη αλλά αναβαθμισμένη ΑΣΠΑΙΤΕ 2. Για τη λήψη της παιδαγωγικής επάρκειας, θα αποκτούν γνώσεις παιδαγωγικής, ψυχολογίας, μεθόδων διδασκαλίας κ.λ.π. με ανάλογα μαθήματα και εργαστήρια, σε 1 – 2 εξάμηνα. 3. Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων θα απαιτείται η επιτυχής εξέταση, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και τη βαθμολόγηση σε πρακτικό επίπεδο. π.χ. σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης. Με τον τρόπο αυτό θα λαμβάνουν την παιδαγωγική επάρκεια 4. Από εκεί και πέρα, με βάση την ημερομηνία λήψης της επάρκειας και την βαθμολογία στις εξετάσεις για τη λήψη της, θα εντάσσονται σε ενιαίο πίνακα διορισμών Επομένως συνεχίζουν όσοι πραγματικά θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση (και όχι όσοι ξέμειναν από άλλη δουλειά...). Με εκτίμηση, ένας φροντιστής που δεν επιθυμεί το διορισμό του στο Δημόσιο (με τις τρέχουσες συνθήκες...), αλλά την αναβάθμιση της εκπαίδευσης