• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Κ.' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:13

    Αγαπητή κα. Διαμαντοπούλου, Με το παρόν θα ήθελα και εγώ να συμμετάσχω στην ανοιχτή διαβούλευση για το τόσο σημαντικό θέμα της επιλογής εκπαιδευτικών για τα δημόσια σχολεία μας. Είμαι πτυχιούχος οικονομολόγος (ΠΕ 09) και κατά μία λέξη «τυχερός» διότι μετά από δέκα συναπτά έτη συνεχών αιτήσεων, κόπων και προσπαθειών κατάφερα να επιλεχθώ από ένα κάθε άλλο παρά αξιοκρατικό σύστημα και να πάρω το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ που μου έδωσε παιδαγωγική επάρκεια. Το πτυχίο αυτό είναι απαραίτητο καθώς εμείς δεν είμαστε καθηγητική σχολή και ως εκ τούτου μας προσφέρει παιδαγωγική κατάρτιση. [Αναρωτιέμαι εάν οι σχολές που θεωρούνται καθηγητικές προσφέρουν παιδαγωγική κατάρτιση]. Με τη βοήθεια του πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ, με μία επιτυχία σε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και με λιγοστά έως και μηδαμινά μόρια κατάφερα να διοριστώ αναπληρωτής σε ορεινή περιοχή της χώρας με κόστος να παρατήσω μία μόνιμη εργασία, να αφήσω πίσω την οικογένειά μου, να υπηρετήσω την αρχή που διαμηνύεται «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ», να δώσω στους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης σεβόμενος τα δικαιώματα τους και να συγκεντρώσω μόρια απαραίτητα για έναν επικείμενο διορισμό μου σε μόνιμη θέση εκπαιδευτικού τουλάχιστον τα δύο επόμενα έτη. Με τις αλλαγές που θέλετε να προωθήσετε και με μόνο το δρόμο του ΑΣΕΠ μου μας δείχνεται τι θα γίνουν όλα τα παραπάνω; Είμαι σίγουρος ότι η απάντηση είναι «κενό γράμμα». Αναλογιστείτε τις συνέπειες των αποφάσεων σας για μεγάλο μέρος του πληθυσμού, τόσο του εκπαιδευτικού όσο και των οικογενειών τους!!!!!! Η πρόταση μου συνοψίζεται στα ακόλουθα:  Να συνεχίσει το σύστημα διορισμών 40%-60% όπως έχει γιατί σ’ αυτό έχουν τοποθετήσει πολλοί τις ελπίδες τους. Το σύστημα αυτό είναι αξιοκρατικό καθώς εισέρχονται οι έχοντες προϋπηρεσία, που την έχουν αποκτήσει «γράφοντας οδικά, ναυτικά και αεροπορικά χιλιόμετρα», και από την άλλη μεριά δίνει τη δυνατότητα στους νέους πτυχιούχους και σε ποσοστό 60% (διόλου ευκαταφρόνητο) να αποκτήσουν μία θέση στη δημόσια εκπαίδευση.  Αντί να ασχολείστε με τους διορισμούς, δεν φροντίζετε να εισάγετε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των εκπαιδευτικών και των στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης, προκειμένου να διαπιστώσετε κατά πόσο είναι επάξια και αξιοκρατικά στις θέσεις αυτές;  Η δοκιμαστική περίοδος είναι απαραίτητη προκειμένου εμείς οι νέοι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούμε πληρέστερα στο έργο μας αλλά και για να αξιολογηθούμε, καθώς δεν είναι όλοι ικανοί να διδάξουν.  Να ισχύσει το σύστημα της εντοπιότητας στους διορισμούς των εκπαιδευτικών για να αποφευχθούν τα πολλά «χιλιόμετρα».  Να αναζητηθεί στην πληθώρα των εκπαιδευτικών ποιοι πραγματικά θέλουν να είναι στην τάξη και ποιοι όχι. Να απομονωθούν αυτοί που δεν θέλουν και να τοποθετηθούν σε άλλες διοικητικές υπηρεσίες.  Αναφορικά με τους πολύτεκνους, το σύστημα διορισμών αυτών θα πρέπει να αναθεωρηθεί γιατί σεβαστό μεν το γεγονός της πολυτεκνίας αλλά και πάλι δεν είναι η τάξη η μοναδική διέξοδος. Υπάρχουν και άλλοι φορείς που μπορούν να απασχοληθούν και να τοποθετηθούν, εάν η πολιτική ηγεσία θέλει να ασκεί κοινωνικό έργο.  Να μη γίνονται αποσπάσεις χωρίς λόγο και αιτία, μόνο και μόνο επειδή οι νεοδιόριστοι μέσω ΑΣΕΠ , δεν μπορούν να είναι μακριά από τους γονείς τους και έτσι με τη βοήθεια του «μπάρμπα από την Κορώνη» είναι δίπλα στο σπίτι τους. Απώτερος στόχος όλων, εκπαιδευτικών και διοίκησης, είναι η ποιότητα στην εκπαίδευση. Μία ποιότητα που θα έχει βασικό άξονα το «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ», «ΠΡΩΤΑ Η ΜΑΘΗΣΗ». Διότι μόνο με τη γνώση και με άρτια καταρτισμένους εκπαιδευτικούς θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε καλύτερους ανθρώπους, που τόσο ανάγκη έχει σήμερα η χώρα μας. Εάν μας λείπει κάτι δεν είναι το σύστημα διορισμών αλλά η δημιουργία καλύτερων και συνειδητοποιημένων πολιτών, όπως πρεσβεύει άλλωστε και το σύνταγμά μας. Με εκτίμηση,