• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΧΑΡΙΛΑΟΥ' | 25 Νοεμβρίου 2009, 23:38

    Είναι χρήσιμο, νομίζω, πριν αναφέρω τις προτάσεις μου για την επιλογή των στελεχών, να αναφέρω το εξής: Στην ελληνική εκπαίδευση όταν μιλάμε για στελέχη εννοούμε περισσότερο διαχειριστές μιας γραφειοκρατίας και λιγότερο για ανθρώπους με όραμα και γνώση για την εκπαίδευση. Τα στελέχη της εκπαίδευσης (συνήθως) απλώς διεκπεραιώνουν τις άνωθεν εντολές της υπηρεσίας και λιγότερο στέκονται αρωγοί στο δάσκαλο και στο μαθητή. Μάλιστα, πολλές φορές, καθώς δεν έχουν βοήθεια από άλλο διοικητικό προσωπικό γίνονται επιστατες, γραμματείς, μεταφορείς εγγράφων κλπ, με αποτέλεσμα να απορροφάται όλο το δυναμικό τους σε εργασίες που δεν αρμόζουν στη θέση τους. Για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη δύο βασικές παράμετροι: 1. Γιατί κάποιος θέλει να γίνει στέλεχος (όραμα); 2. Αξίζει να γίνει κάποιος στέλεχος της εκπαίδευσης (προσωπικότητα-ικανότητες - προσόντα - επιμόρφωση); Για να δυνατή η εκτίμηση της προσωπικότητας, των ικανοτήτων και των επιμέρους προσόντων ενός υποψηφίου στελέχους θα πρέπει αυτό να διαπιστωθεί με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια: 1. Τίτλοι σπουδών, επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης. 2. Προϋπηρεσία σε θέση διοικητικής ευθύνης και αξιολόγηση αυτής (που σήμερα δεν υπάρχει) 3. Αξιολόγηση από τους υφισταμένους (π.χ. τους καθηγητές). 4. Εξέταση από επιτροπή ειδικών (και όχι συνδικαλιστών)για την καταλληλότητα του υποψηφίου (κάποιος μπορεί να έχει πτυχία, αλλά να είναι εντελώς ακατάλληλος για θέση διοικητικής ευθύνης) 5. Πιστοποίηση στη γνώση υπολογιστών και ξένων γλωσσών. 6. Εκπαιδευτικό έργο (ανάληψη πρωτοβουλιών σε θέματα παιδείας και εκπαίδευσης, συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα, επαφή με την εκπαίδευση με χώρες του εξωτερικού, συγγραφικό έργο κλπ). Ευχαριστώ πολύ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΧΑΡΙΛΑΟΥ