• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Μαυρουλέας' | 11 Ιουλίου 2010, 09:36

    Στο νομοσχέδιο δε δίνεται η δυνατότητα σε πιστοποιημένους επαγγελματικούς φορείς να συμμετέχουν στην εκπαίδευση, κάτι που γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό θεωρούμε ότι εντέλει η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Καταρτιση θα συνεχίσει να έχει μια χαμηλής ποιότητας προσφορά εκπαίδευσης και επαγγελματικών προσόντων. Ένα απλό παράδειγμα για το δικό μας κλάδο: Δεν υπάρχει σχολή εφαρμοστών μονώσεων παρά το ό,τι είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό επάγγελμα με τεράστιο γνωστικό αντικείμενο και πολλούς επιμέρους γνωστικούς εξειδικευμένους κλάδους (πχ θερμομόνωση, υγρομόνωση κτηρίων, βιομηχανική μόνωση,ηχομόνωση, πυράντοχες κατασκευές, κλπ). Έτσι ούτε ένας τεχνίτης δεν έχει περάσει εκπαίδευση εκτός από κάποια μέλη του Συνδέσμου μας που πέρασαν εκπαίδευση από το γερμανικό εκπαιδευτικό οργανισμό DIN CERTCO των DIN. Ως Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Μόνωσης διαθέτουμε ειδικά ενημερωτικά σε μορφή power point για το πως γίνεται η επαγγελματική εκπαίδευση του κλάδου μας για παράδειγμα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με εξαιρετικά αποτελέσματα και μπορούμε να σας τα διαθέσουμε αν νομίζετε ότι θα βοηθήσουν στο έργο σας. Η πολυπλοκότητα, το εύρος του αντικειμένου και η συνεχής εξέλιξή του με νέα προϊόντα και εφαρμογές θεωρούμε ότι θα ήταν αδύνατον να δοθεί με επαρκή ποιότητα από ένα δημόσιο φορέα έστω και αν σ΄ αυτόν θα συμμετείχαν τα τριτοβάθμια συνδικαλιστικά ή εργοδοτικά όργανα. Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπει και για τα πρωτοβάθμια όργανα των επαγγελματικών συλλογικών φορέων (κυρίως των εργοδοτικών) τη δυνατότητα εκπαίδευσης είτε από τους ίδιους τους φορείς (αφού έχουν προηγουμένως πιστοποιηθεί ως προς τη δυνατότητά τους να παρέχουν τέτοιες εκπαιδευτικές ευκαιρίες ή και με πιστοποίηση κατά τη διάρκεια του έργου δηλαδή ακολουθώντας συστήματα ποιότητας κατά βήμα) είτε με τη συνεργασία άλλων φορέων ΙΕΚ ή φορέων πιστοποίησης. Ειδικά στα τεχνικά επαγγέλματα που συνδέονται με όλο το σύμπλεγμα των κατασκευών αξίζει να τονίσουμε την τεράστια έλλειψη τεχνικής εκπαίδευσης που καταδικάζουν ουσιαστικά τον κλάδο σε αδυναμία να ανταγωνιστεί τις εξειδικευμένες και τεχνικά άρτιες εταιρείες του εξωτερικού και ως επαγόμενο την αδυναμία εξωστρέφειας. Τέλος θα ήθελα να τονίσω ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δε γνωρίζω κατά πόσο θα μπορεί το ΙΕΚΕΜ το ινστιτούτο εκπαίδευσης μελών και μη μελών του ΤΕΕ να εκπαιδεύει μη μέλη του που δεν είναι μηχανικοί. Νομίζω ότι τα ζήτήματα αυτά θα πρέπει να αποσαφηνισθούν στο νομοσχέδιο. Γιώργος Μαυρουλέας Πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Μόνωσης, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής των Παραγωγών δομικών Υλικών, του ΤΕΕ και του ΙΟΚ ΥΓ.Τέλος θα ήθελα να επισημάνω την απουσία συμμετοχής της Κοινωνίας των Πολιτών από την εκπαιδευτική διαδικασία της δια βίου μάθησης- Μη Κυβερνητικές Εθελοντικές Οργανώσεις, πάντοτε βέβαια με τις αντίστοιχες -πιστοποιήσεις, αν και δεν είμαι ειδικός στο θέμα και ως προς τις δυσκολίες που παρουσιάζει, και ασφαλώς να τονίσω την απουσία αναφοράς στο περιβάλλον μέσα στους στόχους του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για τη δια βίου μάθηση.