• Σχόλιο του χρήστη 'Χριστόφορος Παπασωτηρόπουλος' | 14 Νοεμβρίου 2017, 20:27

    1.Το μάθημα έχει ως βασικότερο στόχο και φιλοσοφία τον θρησκευτικό γραμματισμό όλων των μαθητών του δημόσιου σχολείου, δεν έχει πλέον κατηχητικό χαρακτήρα (αν και δίνει έμφαση στο Ορθόδοξο στοιχείο) αλλά στοχεύει σε έννοιες και θέματα ερμηνείας και κατανόησης του θρησκευτικού φαινομένου ανεξάρτητα από οποιαδήποτε θρησκευτική δέσμευση ή ταυτότητα, που δεν δικαιολογούν απαλλαγή.Ήταν εξ΄άλλου και ο βασικός λόγος που άλλαξε το περιεχόμενο του μαθήματος. Επομένως το όποιο αίτημα απαλλαγής πρέπει να συνοδεύεται (όπως συμβαίνει σε άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα) από συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί του περιεχομένου του μαθήματος που θεωρείται ότι θίγουν την θρησκευτική συνείδηση του αιτούντος απαλλαγή. Γι΄ αυτή την έγκριση απαλλαγής να μπορεί να γνωμοδοτεί μια ειδική επιτροπή του ΙΕΠ η οποία θα έχει και την ευθύνη να διαβιβάσει τη γνώμη της αρμοδίως αλλά και να διορθώνει εφόσον χρειάζεται και κρίνει όντως προσβλητικό αυτό για το οποίο καποιος αιτείται απαλλαγή. 2.Ετερόδοξοι ή αλλόδοξοι (π.χ. μάρτυρες του Ιεχωβά) αιτούνται συλλογικά απαλλαγή απευθείας στην επιτροπή του ΙΕΠ, και το ΙΕΠ τοποθετείται αρμοδίως σε συνεργασία με το Υπουργείο 3.Πρέπει να υπογράφουν τη δήλωση και οι δύο γονείς για να αποφεύγεται η διχογνωμία των γονέων-ιδιαίτερα όταν είναι σε διάσταση- η οποία αφήνει το μαθητή εκτεθειμένο στη βούληση του ενός εκ των δύο. 4.Παραμονή στην τάξη σημαίνει πρακτικά καταστρατήγηση της βούλησης των γονέων και ακύρωση της υπεύθυνης δήλωσης. 5.Χρονικό όριο στην υποβολή υπεύθυνης δήλωσης (τις πρώτες 5 μέρες από την έναρξη των μαθημάτων) 6.Να είναι σαφές ότι δεν δικαιούνται απαλλαγής Ορθόδοξοι Xριστιανοί.