• Σχόλιο του χρήστη 'Tasos' | 2 Ιανουαρίου 2018, 16:10

    Καταρχήν πιστεύω ότι είναι αντισυνταγματικό καθηγητές ανώτατων ιδρυμάτων να γίνονται καθηγητές προσωποπαγούς θέσης επειδή θα μετονομαστεί το ανώτατο ίδρυμα που υπηρετούν, από τει σε πανεπιστήμιο. Η μόνη περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο θα ήταν στα πλαίσια της φιλοσοφίας επανασχεδιασμού και ποιοτικής αναβάθμισης του συνόλου της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας μας, η πολιτεία να αποφάσιζε να εντάξει όλα τα μέλη ΔΕΠ, όλων των βαθμίδων, όλων των ανώτατων ιδρυμάτων σε προσωποπαγείς θέσεις προκειμένου να επαναξιολογηθούν και να ενταχθούν σε τακτικές θέσεις με βάση αντικειμενικούς δείκτες ερευνητικής επάρκειας. Αν παρεμπιπτόντως προχωρήσει στην αντισυνταγματική πρόταση ένταξης μόνο των καθηγητών α' βαθμίδας των τει σε προσωποπαγείς θέσεις τότε προτείνω το εξής για λόγους έστω προσεγγιστικής ισονομίας: Η ένταξη των καθηγητών τει από προσωποπαγείς θέσεις σε τακτικές να γίνουν με αντικειμενικά κριτήρια ακαδημαϊκότητας-έρευνας κι' όχι υποκειμενικά αμφιβόλου ακαδημαϊκότητας κριτήρια, που ικανοποιούν αποκλειστικά και μόνο συντεχνιακά συμφέροντα. Σήμερα ένας αντικειμενικός δείκτης ερευνητικής επάρκειας είναι ο h-index, ο οποίος είναι διεθνώς αποδεκτός και συμπυκνώνει σύνθετη πληροφορία. Συνεπώς αν ένα μέλος ΔΕΠ τει, μιας συγκεκριμένης σχολής, σε προσωποπαγή θέση, έχει μεγαλύτερο h-index από το χαμηλότερο h-index των καθηγητών α' βαθμίδας των πανεπιστημίων της αντίστοιχης σχολής θα μετατρέπεται αυτόματα η θέση του σε τακτική (π.χ. έστω ότι οι α' βαθμίδας καθηγητές του ΕΜΠ έχουν ως χαμηλότερο h-index στο Scopus 6, τότε o καθηγητής τει ενός τμήματος μηχανολόγων με h-index >= 6 θα εντάσσεται σε θέση τακτικού καθηγητή). Γίνεται αντιληπτό ότι κάτι τέτοιο και αντικειμενικά αξιοκρατικό θα είναι και θα σταματήσει κάθε παραφιλολογία από πλευράς των πανεπιστημίων περί υποβάθμισής τους κ.λ.π. Σημείωση: χρησιμοποίησα τον όρο "προσεγγιστικής ισονομία", διότι κανονικά οι α'βάθμιοι καθηγητές πανεπιστημίων θα έπρεπε να διαθέτουν h-index (ή και άλλους διεθνείς δείκτες) αρκετά υψηλότερους, αφού ένα μεγάλο μέρος της έρευνάς τους βασίστηκε στην έρευνα μεταπτυχιακών-διδακτορικών φοιτητών, γεγονός που δεν υπήρχε ως δυνατότητα για τους καθηγητές τει.