• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Φρέρης' | 6 Οκτωβρίου 2018, 12:06

    Μερικές σκέψεις και τρεις προτάσεις από έναν μη-Λαμιώτη που αγάπησε το τμήμα που του έδωσε πτυχίο... Με το σχέδιο για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας το οποίο στις 3/7/2018 δόθηκε στη δημοσιότητα ενημερωθήκαμε για πρώτη φορά για την απουσία του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ από τους σχεδιασμούς Λίγες ημέρες μετά, από τα στόματα των Πρυτάνεων ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας μάθαμε ότι το σχέδιο αυτό δεν αποτελούσε πόρισμα της επιτροπής που συγκροτήθηκε γι αυτό το σκοπό και στην οποία συμμετείχαν, αλλά μονομερή γνώμη του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας. Το πλάνο καταργεί το τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών χωρίς καμία αιτιολογία. Ένα τμήμα με ιστορία, υποδομή και προσωπικό, ενώ ιδρύει τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών προκειμένου να αξιοποιήσει τους καθηγητές και εργαστήρια του. Πάντα προφορικά, τη συνέχεια του τμήματος ηλεκτρονικών μηχανικών προτείνεται να αποτελέσει είτε ένα μεταπτυχιακό του τμήματος φυσικής, είτε μία κατεύθυνση σε ένα τμήμα ηλεκτρολόγων εκτός Λαμίας. Μέχρι στιγμής πάντως λάμπει δια της απουσίας της η οποιαδήποτε αναφορά του τμήματός μας στα πλάνα που δημοσιεύθηκαν από το υπουργείο. Αν και κανονικά το υπουργείο θα όφειλε να μας απαντήσει γιατί φτάσαμε σήμερα να συζητάμε επί ενός πονηρού πορίσματος για το μέλλον της σχολής και της ειδικότητάς μας, οφείλουμε να κοιτάξουμε κατάματα ορισμένα δεδομένα: Ενώ μπήκαμε στη σχολή και ολοκληρώσαμε σπουδές επιπέδου 6, ξαφνικά δίνεται στη δημοσιότητα ένα πλάνο που επί της ουσίας σχεδόν μας εκδικείται με κατάργηση ειδικότητας και ως εκ τούτου υποβάθμιση πτυχίου, αφού στο νέο περιβάλλον που δημιουργείται, όλοι οι νέοι μηχανικοί θα αποφοιτούν με πτυχίο επιπέδου 7 και οι υπόλοιποι απλά “την πατήσαμε”. Το Σ/Ν έχει μια σημαντική ανεπάρκεια για ένα ζήτημα που πρέπει να ρυθμιστεί σήμερα, πριν το κλείσιμο του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας: Το μέλλον των αποφοίτων. Ιδανικά θα έπρεπε να μιλάμε σήμερα για την διατήρηση της ειδικότητάς μας σε ένα τμήμα με έδρα τη Λαμία και κατευθύνσεις Ηλεκτρονικής-Πληροφορικής-Ηλεκτρολογίας (εφόσον αυτή είναι η πορεία την οποία το υπουργείο υποδεικνύει για όλα τα συναφή τμήματα της Ελλάδας), σε ένα ολοκληρωμένο τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ίδιου επιπέδου με τα όσα θα υπάρχουν από εδώ και πέρα. Θα έπρεπε αναγνωρίζοντας την ιστορία και την συνεχόμενη από το 1954 προσφορά του τμήματός μας να είναι αυτονόητη η πλήρη αξιοποίηση των υποδομών της σημερινής ΣΤΕΦ. Των υποδομών που κάποιοι πριν από εμάς έχουν πληρώσει μέσα από τους φόρους τους, των υποδομών που χρησιμοποιήσαμε, εκπαιδευτήκαμε με αυτές, αλλά και κάποιοι από εμάς αφιερώσαμε χρόνο και τις συντηρήσαμε ώστε κάποιοι άλλοι να τις έχουν μετά από εμάς. Καταλαβαίνω όμως ότι υπάρχει διάσταση απόψεων. Από τη στιγμή που αποτελεί επιλογή του υπουργείου η ένταξη των φοιτητών στην παρακολούθηση μαθημάτων από το “πρόγραμμα σπουδών του συναφούς νέου Τμήματος”, θα έπρεπε να δίνεται αντίστοιχη δυνατότητα και για όσους από τους αποφοίτους θέλουν. Η πρόταση του υπουργού για ένταξη στο τμήμα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών του ΠΑΔΑ όταν ρωτήθηκε από συνάδελφο στην σύνοδο των πρυτάνεων στην ΑΣΠΑΙΤΕ φαίνεται (έπειτα κι από τις πρόσφατες εξαγγελίες) ότι οδηγεί σε 5ετές πτυχίο επιπέδου 7. Αυτό είναι μια λογική πρόταση, όντως υπάρχει ουσιαστικό νόημα στο να εγγραφούμε σε μία σχολή που επεκτείνει το επιστημονικό πεδίο που διδαχθήκαμε και ουσιαστικά το πτυχίο της οδηγεί σε Άδεια Ραδιοηλεκτρολόγου επιπέδου Α καθώς και Άδεια ηλεκτρολόγου μηχανικού. Ωστόσο, είναι αντιληπτό ότι με τη σημερινή διαδικασία κατατακτήριων (με 6 θέσεις να αναλογούν σε 1500 ενδιαφερόμενους-τόσους τους υπολογίζω κατά προσέγγιση) καθίσταται αδύνατο να ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, όλοι όσοι έχουμε ήδη συναφές πτυχίο μηχανικού. Θεωρώ ότι πρέπει να θεσπιστεί ειδική διαδικασία εισαγωγής, με ειδική ποσόστωση θέσεων, χωρίς εξετάσεις, με συνέντευξη και βιογραφικό και φυσικά με πρόβλεψη αναγνώρισης μαθημάτων. Μιας και άνοιξε αυτό το ζήτημα, θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη περίοδος ώστε να νομοθετηθεί και να ακολουθείται επιτέλους μια ενιαία αντιμετώπιση στην αδειοδότηση. Πχ: Να χορηγείται αναγγελία Ραδιοηλεκτρολόγου με βάση το πτυχίο σε κάθε επιστήμονα ή μηχανικό που έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα σπουδών επιπέδου 6, με τουλάχιστον 240 ECTS από τις οποίες οι 50 ECTS θα είναι γενικών μαθημάτων ηλεκτρονικής και οι 60 ECTS τηλεπικοινωνιακών μαθημάτων, γενικών και ειδικότητας. Οι άδειες αυτές μπορεί να θεσπίστηκαν παλιά, μα είναι επιτέλους εποχή να προσαρμοστεί η διαδικασία τη στιγμή που με τις σημερινές συνθήκες μπορεί να λάβει τη συγκεκριμένη άδεια πέραν από τους μεταπτυχιακούς Ρ/Η στους οποίους δικαιωματικά ανήκει και ο οποιοσδήποτε απόφοιτος πολυτεχνικής σχολής ακόμα και χωρίς να έχει διδαχθεί επαρκώς τηλεπικοινωνίες γιατί ενδεχομένως να ανήκε σε άλλη κατεύθυνση/ροή/ειδικότητα. Τέλος, συνεχίζοντας να θεωρώ λάθος το λουκέτο στο τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ, οφείλω να πω ότι αν επιμείνει το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στην επιλογή που έχει κάνει να μην υπάρξουν τμήματα μηχανικών εκτός Μαγνησίας, θα μπορούσε το τμήμα αντί για φυσικής, να γίνει ένα τμήμα φυσικής με εφαρμογές στη ηλεκτρονική το οποίο θα πρέπει προφανώς να λειτουργήσει και ένα αντίστοιχο μεταπτυχιακό όπως το Ρ/Η. Το οφείλουμε στην ιστορία του τμήματος που αν κι έφερε την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Λαμία, δεν στηρίχτηκε πολιτικά όπως του άρμοζε. Ευελπιστώντας ότι οι σκέψεις μου θα αποτελέσουν αφετηρία διαλόγου και όχι άλλο ένα σχόλιο στα τόσα που δημοσιεύονται. Με σεβασμό στο τμήμα που με έκανε κυρίως καλύτερο άνθρωπο και μηχανικό, Φρέρης Πέτρος, Πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός