• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 8 Οκτωβρίου 2018, 07:02

    Μου φαίνεται πραγματικά αδιανόητο πως η Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, μια από τις μεγαλύτερες πανεπιστημιακές σχολές της Ελλάδας, θα μπορεί να προετοιμάζει μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς την απαραίτητη ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, που πρόσφερε ως τώρα το τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και ειδικά μέσω των κατευθύνσεων Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα της Σχολής μέσω των τομέων Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας αποκτούσαν σύνδεση με την εκπαιδευτική διαδικασία και οι απόφοιτοί τους από εξειδικευμένοι ερευνητές πεδίου (ιστορικοί, γλωσσολόγοι, κτλ.) διαμόρφωναν ουσιαστικά την καθηγητική τους ταυτότητα. Γιατί δε νοείται το 2018 να διεκδικείς επαγγελματικά δικαιώματα εκπαιδευτικού χωρίς να έχεις την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική εξειδίκευση που προσφέρει η επιστήμη της Παιδαγωγικής με την γενική όσο και την ειδική διδακτική μεθοδολογία ανά μάθημα (γλώσσας, ιστορίας, λογοτεχνίας, αρχαίας ελλ. γλώσσας και γραμματείας, κτλ.), με την τόσο σημαντική διαπολιτισμική εκπαίδευση, με τη μύηση στην αξιολόγηση του εκπ/κού έργου, με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη μαθησιακή διαδικασία, την Ειδική Αγωγή, το ΣΕΠ, την Περιβαλλοντική εκπαίδευση αλλά και με τις διδακτικές ασκήσεις (παρακολουθήσεις διδασκαλιών-μικροδιδασκαλίες-διδασκαλίες) σε συνθήκες πραγματικής τάξης. Ο διορισμός μου (επιτυχία γραπτού διαγωνισμού) και η ως τώρα επιτυχής σχεδόν εικοσαετής πορεία μου στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι καθαρά αποτελέσματα της επαρκούς προετοιμασίας που μου πρόσφερε τόσο προπτυχιακά το τμήμα Φ.Π.Ψ. (κατεύθυνση ψυχολογίας) όσο και μεταπτυχιακά με τα υψηλών προδιαγραφών μεταπτυχιακά του προγράμματα (τομέας παιδαγωγικής: θεωρία και πράξη διδ/λίας και αξιολόγησης). Όπως κι αν μετονομαστεί ο Τομέας Παιδαγωγικής είναι απαραίτητο να διατηρήσει την ιδιαίτερη ευρύτερη επιστημονική φυσιογνωμία του, ακόμη κι αν συμπεριλάβει υπό τη σκέπη του το υποπεδίο εκπαίδευση ενηλίκων.