• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία' | 25 Απριλίου 2020, 01:30

    Αντιπαρέρχομαι τη διάθεση άσκησης κριτικής, καθώς θεωρώ ότι αυτό που επείγει να απαντηθεί είναι η φιλοσοφία που υπαγορεύει αυτή τη διάταξη. Πέραν της φιλοσοφίας, είναι πρώτιστη ανάγκη να διευκρινιστεί το Όραμα, μια έννοια υπαρκτή που σηματοδοτεί και την πορεία που θα πρέπει να ακολουθηθεί. Ποιο είναι το όραμά μας; Τι επιτύχουμε να επιδιώξουμε;;;Αφού διατυπώσουμε με σαφήνεια το όραμα, τότε ας ανοίξει ο διάλογος για τα μέσα επίτευξης. Ας υποθέσουμε ότι το Όραμα περιλαμβάνει την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Είναι, λοιπόν, αναγκαίο για να διασφαλιστεί η αυτονομία αυτή να υπαγορεύεται ο κανονισμός λειτουργίας της από συνδιαχειριστές έμμεσα εμπλεκόμενων φορέων; Συμβαίνει το ίδιο με άλλους οργανισμούς ή επιχειρήσεις , δημόσιες ή ιδιωτικές; Έχει ή δεν έχει η εκπαιδευτική μονάδα αποστολή; Έχει συγκεκριμένα καθήκοντα και υποχρεώσεις;;; Σαφώς, ναι. Έχει περιθώρια απόκλισης από αυτά τα καθήκοντα; Γιατί θα πρέπει η επιτέλεση των καθηκόντων να συμπεριλαμβάνει τη γνώμη των έμμεσα εμπλεκομένων φορέων; Εκτός, βέβαια, αν τεθούν και αυτά τα καθήκοντα σε αμφισβήτηση ή υπάρχει η πρόθεση να αρθούν. Ο Σύλλογος Γονέων, όπως και άλλοι Σύλλογοι έχουν το δικό τους κανονισμό λειτουργίας, στον οποίο δεν εμπλέκεται ο Σύλλογος Διδασκόντων. Η αγαστή συνεργασία είναι άλλο ζήτημα και άλλο ζήτημα η συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων στη διαμόρφωση του Κανονισμού Λειτουργίας. Το αν θα πρέπει στον κανονισμό να συμπεριλαμβάνονται και εδάφια συνεργασίας με το Σύλλογο Γονέων, σαφώς ναι. Σε καμία όμως των περιπτώσεων δεν υφίσταται θέμα γνωμοδότησης στην περίπτωση διασφάλισης των όρων υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών, που είναι ο κύριος αποδέκτης της παρεχομενης εκπαίδευσης. Αν μη τι άλλο, η σχολική μονάδα διοικείται από ένα Διευθυντή που έχει αξιολογηθεί και αξιολογείται καθημερινώς και από έναν Σύλλογο Διδασκόντων που έχει τη δική του δυναμική και αποφασιστική παρουσία καθημερινά. Ας προχωρήσει το Υπουργείο στην έκδοση ενός πρότυπου κανονισμού και ας δοθεί η δυνατότητα στη Σχολική Μονάδα να εξειδικευσει τον κανονισμό αυτό προσαρμόζοντάς τον στις ιδιαίτερες αλλά πάντα νόμιμες τοπικές συνθήκες που ισχύουν. Αυτό που εν τέλει αντιλαμβάνομαι είναι ότι επιχειρείται μια προσέγγιση Ολικής Ποιότητας, αλλά πολύ κακώς ειδωμένης, αφού λάθος προσεγγίζεται στο κομμάτι του Κανονισμού. Η εμπλοκή των φορέων, έμμεσα ή άμεσα εμπλεκομένων επιχειρείται σε λάθος σημείο. H επίπεδη δομή και τα ανοιχτά συστήματα επικοινωνίας δεν θα πρέπει να εφαρμοστούν σε αυτό το σημείο. Αν δε δείξουμε εμπιστοσύνη στα βασικά μέλη της σχολικής μονάδας, που στο τέλος τέλος θα αξιολογηθούν κιόλας, δεν θα καταστεί δυνατή ποτέ η αυτονομία της.