• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΨΑΡΡΟΣ' | 26 Απριλίου 2020, 11:59

    Ο γενικός μέσος όρος του 10 για την προαγωγή-απόλυση των μαθητών, δε διαφέρει σε τίποτα από το 9,5 και είναι εντελώς ανεπαρκής εφόσον ισοπεδώνει πλήρως την εκπαιδευτική διαδικασία όλης της χρονιάς και αποτελεί αντικίνητρο για οποιαδήποτε προσπάθεια εκ μέρους των μαθητών μιας και αυτοί προάγονται ευκολότατα, έστω κι αν έχουν γράψει σε όλα τα μαθήματα κάτω από τη βάση στις εξετάσεις του Ιουνίου. Όσοι βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες γνωρίζουν ότι, πάνω από το 70 τοις εκατό των μαθητών γράφουν κάτω από τη βάση, και όμως προάγονται. Η βάση του 9,5 είχε καθιερωθεί κατά τη μεταρρύθμιση Αρσένη, όταν οι μαθητές εξετάζονταν πανελλαδικά σε όλα τα μαθήματα και υπήρχε προσαρμογή της προφορικής με τη γραπτή βαθμολογία. Τότε πράγματι υπήρχε λόγος για τη βάση αυτήν εφόσον η προαγωγή-απόλυση ήταν πολύ δύσκολη. Οι καιροί περασαν, άφθονες μεταρρυθμίσεις έγιναν, αλλά το 9,5 παρέμεινε. Έχουμε φτάσει στο σημείο οι μαθητές να περνούν τις τάξεις σε απόλυτη αδιαφορία και αγραμματοσύνη, απλώς και μόνο με τη φυσική τους παρουσία ( ή και ούτε μ' αυτήν μιας και εκμεταλλεύονται καταχρηστικά το δικαίωμα των πάμπολλων απουσιών που τους παρέχονται). Αν το σχολείο πρέπει να λειτουργεί, όπως λέει και η ίδια η Υπουργός, ως χώρος ευθύνης,συνέπειας και επιβράβευσης της αριστείας, η βάση προαγωγής-απόλυσης πρέπει, τουλάχιστον, να είναι όπως στο γυμνάσιο, ή όπως είχε καθοριστεί το 2013 στα αντίστοιχα νομοσχέδια για την τράπεζα θεμάτων. Το 10 δεν παρέχει καμία αξιοπιστία, αν μάλιστα ο βαθμός θα λειτουργεί και στο πλαίσιο του Εθνικού Απολυτηρίου.