• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ Σπύρος Λιγουδιστιανός' | 27 Απριλίου 2020, 00:44

    Το νομοσχέδιο αν και αναγνωρίζει την ανάγκη ύπαρξης τόσο Πειραματικών όσο και Προτύπων σχολείων καθώς και τη διασύνδεση των διαφορετικών βαθμίδων των Πειραματικών, μετατρέπει σε πρότυπο το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) καταργώντας την εδώ και σχεδόν 100 χρόνων διασύνδεσης του Δημοτικού με το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Πρόκειται για το αρχαιότερα πειραματικό σχολείο με μεγάλη ιστορία και προσφορά στην εκπαίδευση όπου εξακολουθούν να δοκιμάζονται πειραματικές μέθοδοι διδασκαλίας. Οι μαθητές του Πειραματικού προσέρχονται από όλες τις γειτονίες και τα κοινωνικά στρώματα της Αθήνας τους, συνιστώντας μια ιδιαίτερη και ενιαία μαθητική κοινότητα από όλες τις βαθμίδες Α δημοτικού έως Γ Λυκείου καθώς το σχολείο είναι ενιαίο και οι όλοι οι μαθητές συστεγάζονται. Σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου είχε η επιλογή μαθητών από τυχαίο δείγμα ώστε να μπορούν να εξάγονται σωστά συμπεράσματα από τις πειραματικές διδασκαλίες. Όλοι όσοι έχουμε κάποια σχέση με αυτό το σχολεία, διδάσκοντες, γονείς και μαθητές, βλέπουμε πόσο η προτεινόμενη μετατροπή του σε πρότυπο θα αλλοιώσει το χαρακτήρα του σχολείου φέρνοντας την παρακμή στη λειτουργεία τους. Το νομοσχέδιο, αν και διατηρεί τη διασύνδεση σε άλλα σχολεία και εισάγει και μια νέα διασύνδεση, καταργεί με τρόπο που εγείρει ερωτήματα τη διασύνδεση μεταξύ των βαθμίδων του ΠΣΠΑ. Η πολιτεία παρουσιάζεται σα να αντιμετωπίζει επιλεκτικά τος μαθητές των πειραματικών σχολείων, καθώς σε άλλα διατηρεί τη διασύνδεση, σε άλλα την καταργεί ενώ σε κάποια άλλα προσθέτει και νέες διασυνδέσεις, πράγμα πρωτοφανές και καθόλου δίκαιο. Πιο μήνυμα που περνάει η πολιτεία στους μαθητές του ΠΣΠΑ; Γιατί τους τιμωρεί;