• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ' | 9 Δεκεμβρίου 2010, 20:32

    Διαβάζοντας κανείς το κείμενο της διαβούλευσης, εύκολα θα έλεγε: " Μωρέ, τι ωραία που τα λέει. Έτσι πρέπει να λειτουργεί το Σχολείο. "Όμως αυτοί οι σοφοί, πόσο μακριά είναι από την καθημερινή σχολική πραγματικότητα του ελληνικού, δημόσιου(;),λαϊκού(;)σχολείου. Μια νέα βαρύγδουπη έννοια, αυτή του μέντορα, έρχεται να φέρει αναστάτωση στον Έλληνα Δάσκαλο. Όχι γιατί φοβάται το καινούριο, αλλά γιατί καθετί καινούριο πάντα παρουσιάζεται έτσι ξαφνικά και αποσπασματικά.( Δες νέα βιβλία !!!!) Είναι άραγε προτεραιότητα τούτη τη στιγμή ο μέντορας ; Έχουμε επιλύσει π.χ. τα προβλήματα που ανέκυψαν και συνεχώς ανακύπτουν με τα 800 Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπ/κού Προγράμματος Σχολεία ή τα νέα βιβλία ( η χρήση των βοηθημάτων των εκδοτικών οίκων δίνουν και παίρνουν στα σχολεία) ή η χρήση των Τ.Π.Ε.στην καθημερινή διδακτική πράξη ( τα εργαστήρια για τα οποία ξοδεύτηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές γέμισαν αράχνες και απόλυτη σιωπή ) βέβαια κάποια ( 800 )λειτούργησαν τώρα με την είσοδο του μαθήματος της πληροφορικής -και για να μην φανώ άδικος- υπάρχουν και όσα λειτούργησαν από το μεράκι κάποιων συναδέλφων. Αντί λοιπόν για τον μέντορα, ας σκεφτούμε πως μπορούμε να δραστηριοποιήσουμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων να κάτσουν στο τραπέζι μονιασμένοι για να μάθουν να συζητούν και να επιλύουν τα όποια προβλήματα της σχολικής τους μονάδας ( παιδαγωγικά. διδακτικά, διοικητικά, στήριξης των νεοδιόριστων συναδέλφων κ.α ). Θα σημειώσω εδώ, την αναγκαία θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων. Η καθιέρωση των τακτικών μηνιαίων παιδαγωγικών συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων με την καθοδήγηση του σχολικού συμβούλου και του Δ/ντή του Σχολείου όπως και η ενδοσχολική επιμόρφωση ( βλ.Ξωχέλης ) μπορούν να επιφέρουν άμεσο και απτό αποτέλεσμα χωρίς να χρειάζονται…. μέντορες. Νίκος Δημητρίου Δάσκαλος 25 συνεχή χρόνια στην πρώτη γραμμή …