• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Χαρίτου' | 4 Μαΐου 2020, 15:44

    Δεν υπάρχει καμία άλλη πληθυσμιακή ομάδα στη σύγχρονη ιστορία της χώρας που να κατηγοριοποιείται βάσει διαγωγής ή άλλης υποκειμενικής αξιολογικής κρίσης. α) Από ποιον κρίνεται η διαγωγή και με ποια κριτήρια; Ποιος θα ελέγχει αν ο κριτής αυθαιρετεί ή χρησιμοποιεί το μέσο αυτό για να περιστείλει την ελευθερία έκφρασης των μαθητών που δεν είναι της αρεσκείας του; β) Το απολυτήριο είναι επίσημο έγγραφο που ακολουθεί τον πολίτη σε όλη του τη ζωή, αποτελεί δικαιολογητικό συμμετοχής στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και σε προκηρύξεις προσλήψεων τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ακόμα και το ποινικό μητρώο, διαγράφεται μετά από ένα ορισμένο διάστημα. Το απολυτήριο δεν αλλάζει ποτέ. γ) Πρόκειται για σαφή και απαράδεκτη διάκριση εις βάρος του μαθητικού πληθυσμού, για ένα μέτρο άκρως αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό. Η παιδαγωγική δεν έχει καμία σχέση με τιμωρητικές και σωφρονιστικές πρακτικές. Οι μαθητές μας χρειάζονται αγάπη και καθοδήγηση, όχι διακρίσεις και στιγματισμό. Ζητείται η απόσυρση του άρθρου, διότι στερείται αιτιολόγησης, αντιβαίνει στις αρχές της παιδαγωγικής και αποτελεί διάκριση σε βάρος μιας και μοναδικής πληθυσμιακής ομάδας μέσα στην ελληνική κοινωνία, αυτής των μαθητών.