• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος' | 21 Ιανουαρίου 2011, 23:48

    Στο παρακάτω κείμενο που περιγράφει ένα σχολείο στην ορεινή κρήτη διακρίνονται οι παράμετροι, που κατά την άποψη μου, πρέπει να ληφθούν υπόψη στο νομοθετικό πλαίσιο. Το Γυμνάσιο Γέργερης είναι μια σχολική μονάδα που λειτουργεί από το 1978 και σήμερα το μαθητικό του δυναμικό φτάνει τους 76 μαθητές. Είναι χτισμένο σε ένα χώρο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και περιβάλλεται από μια δεντροφυτεμένη έκταση 37 στρεμμάτων που στο παρελθόν είχε αξιοποιηθεί ως χώρος παιδικών κατασκηνώσεων. Σε παρακείμενους του Γυμνασίου χώρους στεγάζεται το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το Λαογραφικό Μουσείο, το Συνεδριακό Κέντρο και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Σε κοντινή απόσταση βρίσκονται οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου και το Υπαίθριο Θέατρο. Το Γυμνάσιο Γέργερης στεγάζεται από το 2005 σε ένα καινούργιο κτίριο 200 m2 κτισμένο με τις σύγχρονες προδιαγραφές του νόμου σχολικών κτιρίων με τρεις αίθουσες διδασκαλίας, Χημείο και Εργαστήριο Πληροφορικής. Επιπλέον λόγω αύξησης του αριθμού των μαθητών κατασκευάστηκε προσθήκη 100 m2 και αναμένεται να παραδοθεί. Το Γυμνάσιο Γέργερης έχει έμπρακτα αποδείξει ότι στόχος του είναι μέσα από δημιουργικές δράσεις να δώσει στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν την κρίση, τη φαντασία τους, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να καλλιεργήσουν πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας, εφόδια απαραίτητα για τη μετέπειτα πορεία τους. Οι δράσεις του σχολείου είναι πάρα πολλές. Ενδεικτικά αναφέρονται: • Η δημιουργία του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας από μαθητές και καθηγητές (Πράξη 3/1995) • Η δημιουργία Λαογραφικού Μουσείου και Βοτανικού Κήπου (Πράξη 14/1998) • Η συμμετοχή σε πρόγραμμα κινητικότητας με τίτλο ΄΄Σύνδεση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος για την ανάπτυξη ΄΄ σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Κισάμου, το Λύκειο Σορωνής Ρόδου και τη Δ/νση Δασών. • Η επιλογή του Γυμνασίου Γέργερης από το Υπουργείο Παιδείας ως υποδειγματικού για επίσκεψη εμπειρογνωμόνων της εκπαίδευσης από ευρωπαϊκές χώρες για τη μελέτη του ελληνικού εκπ/κού συστήματος με έμφαση στην περιβαλλοντική Εκπ/ση το 2001 • Η δημιουργία Εργαστηρίου Πληροφορικής το 2004 • Η επίσκεψη εκπ/κων από την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Τσεχία, την Ισπανία, την Τουρκία και την Ελλάδα για την παρουσίαση βιωματικών μεθόδων διδασκαλίας που εφαρμόζονται από χρόνια στο σχολείο στο πλαίσιο του προγράμματος ΄΄Σωκράτη–Commenius΄΄ με θέμα ΄΄ Ιστορική Ψυχαγωγία ως Παιδαγωγικό Πρόγραμμα από τη θεωρία στην Πράξη΄΄. • Συμμετοχή σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης, Πολιτιστικών θεμάτων, Αγωγή Υγείας και Αγωγής Σταδιοδρομίας με αντίστοιχες εκπαιδευτικές εκδρομές σε όλη την Ελλάδα ως απαραίτητο συμπλήρωμα των δράσεων. Από όλα τα παραπάνω είναι φανερό, ότι το Γυμνάσιο Γέργερης αποτελεί ένα ζωντανό χώρο έκφρασης και χαράς για του μαθητές, καθώς εφαρμόζει εδώ και χρόνια πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας αξιοποιώντας δημιουργικά το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής. Με το παρόν κείμενο εκφράζουμε την αντίθεσή μας στη συγχώνευση – κατάργηση του Γυμνασίου Γέργερης στο πλαίσιο των εκτεταμένων συγχωνεύσεων καταργήσεων που σχεδιάζεται για όλη τη χώρα, καθώς μια τέτοια απόφαση :  Βάζει σε καθημερινό κίνδυνο τους μαθητές δεδομένου ότι δεν υπάρχει ασφαλές οδικό δίκτυο που να συνδέει τα δημοτικά διαμερίσματα του διευρυμένου Δήμου Γόρτυνας τόσο προς την Αγία Βαρβάρα όσο και προς τους Αγίους Δέκα. Επιπλέον η επικινδυνότητα του οδικού δικτύου αυξάνεται με τη μεγάλη κίνηση βαρέων οχημάτων λόγω των εργοστασίων νερού στην περιοχή και όχι μόνο σε ένα δρόμο στενό και γεμάτο στροφές. Τέλος λόγω της ορεινότητας της περιοχής συχνά επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες (χιονοπτώσεις, ολισθηρότητα του οδοστρώματος κυρίως κατά τις πρωινές ώρες οπότε και μεταφέρονται οι μαθητές).  Η απόσταση, ο χρόνος και η δυσκολία της διαδρομής προς την πλησιέστερη σχολική μονάδα του Διευρυμένου Δήμου Γόρτυνας 16 χλμ σε χρόνο 30 λεπτών λόγω του ιδιόμορφου ανάγλυφου της περιοχής, κρίνονται εξουθενωτικά για τους μαθητές σε καθημερινή βάση.  Η μαθητική διαρροή θα ενισχυθεί καθώς αρκετοί μαθητές της περιοχής δε θα φοιτήσουν πια στο Γυμνάσιο αν χρειαστεί να υποστούν όλη αυτή την ταλαιπωρία και επιπλέον να επιβαρυνθούν το κόστος της μεταφοράς τους όπως συζητείται.  Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης δύσκολα θα φτάσει στο επίπεδο που το Γυμνάσιο Γέργερης εξασφαλίζει σήμερα για τους μαθητές του, μέσα στα τμήματα των 30 και 35 μαθητών των νέων πολυδύναμων σχολικών μονάδων. Επιπλέον είναι δυνατόν να εγκαταλειφθούν οι σύγχρονες εγκαταστάσεις που διαθέτει το Γυμνάσιο Γέργερης και οι μαθητές του σχολείου να μεταφερθούν σε ακατάλληλα κτίρια που δε διαθέτουν τους απαιτούμενους χώρους.  Η υποβάθμιση του χωριού πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη, αφού οι νέες συνθήκες θα αναγκάσουν πολλές οικογένειες για τη διευκόλυνση των παιδιών τους να μεταφερθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Πικραμένοι και αγανακτισμένοι στο άκουσμα και μόνο του κλεισίματος του σχολείου μας δε θα δεχτούμε άλλη τοπική υποβάθμιση. Μια υγιής πολιτεία θα περιμέναμε να επαινεί, να πριμοδοτεί και όχι να καταστρέφει. Για μας δεν έχει σημασία ο αριθμός των μαθητών, αλλά η ποιότητα και η ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων που έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη σωστή και άρτια εκπαίδευση των παιδιών μας αλλά και στην πολιτισμική, πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου μας. Όλοι μέχρι σήμερα το χαρακτηρίζουν ως σχολείο πρότυπο και σ΄ αυτό έχει βοηθήσει και η πολιτεία καθώς ακόμα και σήμερα απ΄ τη μια επεκτείνονται οι κτιριακές του εγκαταστάσεις και από την άλλη τα νέα μέτρα απειλούν την ύπαρξη και λειτουργία του. Αισθανόμαστε την ανάγκη να κάνουμε σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι δε θα δεχτούμε την κατάργηση του Γυμνασίου μας. Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΓΟΡΤΥΝΑΣ ΣΧΟΙΝΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΓΟΡΤΥΝΑΣ ΠΡΙΝΙΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΕΡΓΕΡΗΣ ΚΑΡΔΑΜΑΚΗ ΣΟΥΛΑ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΪΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΕΡΓΕΡΗΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΕΡΓΕΡΗΣ ΠΡΟΚΟΠΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΕΝΟΡΙΑ ΓΕΡΓΕΡΗΣ ΠΑΤΗΡ ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΗΜΕΡΑΚΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ ΓΕΡΓΕΡΗΣ ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΡΓΕΡΗΣ ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ