• Σχόλιο του χρήστη 'Τσιρανίδης Γεώργιος' | 1 Δεκεμβρίου 2020, 11:09

    Ξεκινώντας το σχολιασμό του ΣΝ θα πρέπει να αναφέρω ότι, έως πριν λίγα χρόνια (2-3), δεν υπήρχε περίπτωση να βρεις σε κείμενα του Υπουργείου Παιδείας τους όρους κατάρτιση και εκπαίδευση μαζί. Με τη δημιουργική ασάφεια που είναι δομημένο το ΣΝ αφήνει να εννοηθεί ότι οι δύο παραπάνω όροι είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα. Δυστυχώς για εμάς, οι όροι αυτοί αφορούν διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και αυτό είναι που προσπαθούν να διαστρεβλώσουν οι συντάκτες του ΣΝ. Η εκπαίδευση αφορά ανήλικους μαθητές και η κατάρτιση ενήλικες (αρχική κατάρτιση για τη χώρα μας είναι τα Ι.Ε.Κ. και συνεχιζόμενη ή δια βίου αυτή που παρέχεται και από τα Ι.Ε.Κ. αλλά κυρίως από τα Κ.Ε.Κ. κλπ). ----------------------------------------------------------------------------- Είναι σαφές ακόμα και από μία πολύ γρήγορη ανάγνωση ότι το συγκεκριμένο ΣΝ δεν αφορά σε καμία περίπτωση την Τεχνολογική Επαγγελματική Εκπαίδευση αλλά την κατάρτιση και ο σχεδιασμός του είναι τέτοιος ώστε αποκόψει ένα τμήμα του ανήλικου μαθητικού δυναμικού από την εκπαίδευση και να το στείλει στην κατάρτιση. ---------------------------------------------------------------------------- Είναι σαφές ότι η Τεχνολογική Εκπαίδευση κοστίζει, ανεξάρτητα σε ποια βαθμίδα είναι. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εξαφάνισε από τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας της Τεχνολογική Εκπαίδευση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για όσους δεν γνωρίζουν σχεδόν όλα τα τμήματα των Τ.Ε.Ι. είχαν πάνω από το 60% των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας σε εργαστήρια υποχρεωτικής παρακολούθησης, γεγονός που απαιτούσε εξοπλισμό, ανανέωση εξοπλισμού, κοινός χρήματα. Με την απορρόφηση των ΤΕΙ τα εργαστήρια εξαφανίστηκαν καθώς στα πανεπιστήμια τα εργαστήρια είναι ελάχιστα. Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να περικόψει και άλλο την Τεχνολογική Εκπαίδευση στη χώρα μας και αφού δε βρήκε τίποτα στην Τριτοβάθμια έστρεψε τα βέλη της στη Δευτεροβάθμια. ---------------------------------------------------------------------------- Με το πρόσχημα ότι υπάρχει έλλειψη στη χώρα μας του επιπέδου 3 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων ξεκινά να δημιουργήσει κατάρτιση εντός του Υπουργείου Παιδείας και αυτόματα να αποποιηθεί τον έλεγχο της. Με τη δημιουργία των Ε.Σ.Κ. λοιπόν η κυβέρνηση προσπαθεί να πετύχει τα παρακάτω: 1. Μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑ.Λ.. Οι μαθητές αυτοί με την ένταξη τους στις Ε.Σ.Κ. θα ανήκουν πλέον στην κατάρτιση και θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο από Εκπαιδευτές (άρθρο 13 Π.4) με ωριαία αντιμισθία (μείωση κόστους). Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές ανήλικων καταρτιζόμενων θα έχουν κάποια πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας αντίστοιχή της Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων ή θα βάλουμε εμπειροτέχνες με επαγγελματική εμπειρία και μηδενική εκπαιδευτική εμπειρία να διαμορφώσουν χαρακτήρες ανήλικων μαθητών; Οι ΕΣΚ θα χρησιμοποιούν τους εργαστηριακούς χώρους των Ε.Κ. καθώς και τον αντίστοιχο εξοπλισμό (Άρθρο 10.Π.1), δηλαδή κόστος λειτουργίας σχεδόν μηδενικό. 2. Σύσταση πολλών νέων θέσεων στελεχών οι οποίοι επιλέγονται από οριζόμενες τριμελείς επιτροπές και όχι από τα διευρυμένα ΠΥΣΔΕ που γνωρίζουμε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 3. Σε βάθος χρόνου δύο ετών, δημιουργία πλεονάσματος καθηγητών Τεχνικών Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. λόγω μείωσης προσέλευσης του μαθητικού δυναμικού από τα γυμνάσια. Άρα και μείωση αναπληρωτών καθηγητών σε κάποιες ειδικότητες έως και εξάλειψη τους σε κάποιες άλλες. 4. Δυνατότητα κάλυψης των διοικητικών θέσεων των Ε.Σ.Κ. από καθηγητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνο με απόσπαση. Ουσιαστικά έχουμε διατήρηση των πελατειακών σχέσεων μεταξύ της εκάστοτε κυβέρνησης και των συναδέλφων που απεγνωσμένα θέλουν έστω και προσωρινά να πλησιάσουν στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. 5. Θεσπίζουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σκοπό την περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους για τις δημόσιες αλλά κυρίως για τις ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ Ε.Σ.Κ. που θα δημιουργηθούν. 6. Θεσμοθετούν την πρακτική άσκηση σε ανήλικους μαθητές χωρίς να έχουν καθορίσει το πλαίσιο και τις προϋποθέσεις για τις επιχειρήσεις που θα αναλάβουν το έργο αυτό. Συγκεκριμένα δε έχει καθοριστεί, ενώ θα έπρεπε, ποιες είναι οι ελάχιστες προϋποθέσεις για μία εταιρεία για να δεχτεί ανήλικους καταρτιζόμενους. Θα υπάρχει εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, και αν ναι ποιος θα την παρέχει; Αυτή τη στιγμή υπάρχει στη χώρα μας η πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων αλλά δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για πιστοποίηση εκπαιδευτών ανηλίκων, θα πρέπει να υπάρχει πιστοποιημένο προσωπικό στις εταιρείες ή όχι; ----------------------------------------------------------------------------- Εσκεμμένα, δεν υπάρχει καμία αναφορά στις ειδικότητες οι οποίες θα λειτουργήσουν στις Ε.Σ.Κ. παρά μόνο ότι δε θα υπάρξουν επικαλύψεις. Είναι δεδομένο ότι έχουν ήδη αποφασίσει ποιες ειδικότητες θα μετακινήσουν βίαια αλλά για πρακτικούς λόγους δεν υπάρχει καμία αναφορά. Είναι σίγουρο ότι από τους δύο μεγαλύτερους τομείς που υπάρχουν, Υγείας και Μηχανολογίας θα ξεριζωθούν αρκετές ειδικότητες για να είναι ελκυστικές οι Ε.Σ.Κ.. ----------------------------------------------------------------------------- Υπάρχει πολύ αναλυτική παρουσίαση των Επιτροπών (Άρθρο 6 και 7), κεντρικών και περιφερειακών εντός των οποίων θα υπάρχει και μεγάλος αριθμός τοπικών παραγόντων αλλά δεν υπάρχει ούτε μία γραμμή σε αυτό το ΣΝ που θα περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο αυτοί οι κοινωνικοί - τοπικοί παράγοντες θα συμβάλουν στη λειτουργία των Ε.Σ.Κ.. ----------------------------------------------------------------------------- Ποια είναι η σκοπιμότητα ως προς τη μείωση των Υπεύθυνων Τομέα στα Εργαστηριακά Κέντρα εκτός από τη μείωση του κόστους. Γιατί αυξάνει τον αριθμό των εργαστηρίων από 3 σε 5 για την τοποθέτηση του Υπεύθυνου Τομέα; Εξυπηρετεί κάτι άλλο, γιατί αν αυτό γίνεται για οικονομικούς λόγους είναι παράλογο να δίνονται επιδόματα διοίκησης 550 και 350 ευρώ αντίστοιχα για τα διοικητικά στελέχη των ΙΕΚ. ----------------------------------------------------------------------------- Τέλος, αν κάποιος διαβάσει το ΣΝ με το σκεπτικό της ελεύθερης αγοράς θα διαπιστώσει ότι όλα τα παραπάνω είναι μικρά γράμματα σε σχέση με αυτά που δίδονται στους ιδιώτες. Ουσιαστικά για πρώτη φορά και επίσημα πλέον μπορεί κάποιος να επιμορφωθεί εξ αποστάσεως (για τα επίπεδα 3 και 5), με σύγχρονη ή και ασύγχρονη μορφή και να λάβει βεβαίωση κατάρτισης χωρίς να εμφανιστεί στο κτήριο του ιδρύματος ούτε μία φορά. Αυτό σημαίνει διεύρυνση του πελατολογίου των ιδιωτικών Ε.Σ.Κ. και Ι.Ε.Κ., στα όρια της χώρας αλλά και εκτός αυτής, μιας και το μόνο που χρειάζεται, είναι ένας υπολογιστής και μία σύνδεση στο διαδίκτυο. Θεωρώ ότι υπάρχει σκοπιμότητα ως προς το χρόνο που κατατέθηκε προς διαβούλευση του συγκεκριμένο ΣΝ (κλειστά σχολεία) αλλά και ως προς τη διάρκεια της. Επίσης, στο ΣΝ δεν αναφέρει πολύ σημαντικές λεπτομέρειες με σκοπό να ελαχιστοποιήσει τις αντιδράσεις. Οι λεπτομέρειες αυτές (π.χ. ειδικότητες στις Ε.Σ.Κ.) θα δημοσιοποιηθούν όταν πλέον η κυβέρνηση θα το έχει κάνει νόμο του κράτους και η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη, ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ