• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ (ΜΕΛΙΝΑ) ΛΑΪΝΑ' | 15 Φεβρουαρίου 2023, 11:01

    Μαρία (Μελίνα) Λαϊνά, Εκπαιδευτικός, Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια ΥΔ, Εκπαιδεύτρια διαμεσολαβητών/-τριών ADR/International Mediation Institute, Επιστημονικό προσωπικό ΑΑ Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων Είναι ουσιαστικό στον προτεινόμενο νόμο να αναφέρεται διακριτά η έννοια της σχολικής διαμεσολάβησης και διαμεσολάβησης ομοτίμων. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά και οι νέοι/-ες εξοικειώνονται με τις αρχές που διέπουν την έννοια της διαμεσολάβησης και τους εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης διαφορών ήδη από τα μαθητικά τους χρόνια. Στην ενήλικη ζωή τους θα έχουν αποκτήσει εργαλεία και καλλιεργήσει δεξιότητες που θα τους στηρίζουν στην επιλογή της διαμεσολάβησης ως εναλλακτικού τρόπου επίλυσης διαφορών. Επομένως, η διασύνδεση εννοιών, εργαλείων, τρόπων, μοντέλων επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων διαπερνούν διάφορες πτυχές της ζωής, εφαρμόζονται σε διαφορετικά πλαίσια και στηρίζονται αλληλοσυμπληρωματικά από διαφορετικά Υπουργεία παίρνοντας το ένα από το άλλο τη σκυτάλη, έχοντας ως σημείο εκκίνησης την εκπαίδευση των μελλοντικών πολιτών και στοχεύοντας σε ένα αειφορικό μοντέλο ζωής των Πολιτών (βλ. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υπουργείο Δικαιοσύνης). Επιπροσθέτως, μέσω της σχολικής διαμεσολάβησης στηρίζεται η έννοια της βιωσιμότητας της κοινότητας, καθώς ως έννοια εμπερικλείει διαφορές και συγκρούσεις που αφορούν όλα τα εμπλεκόμενα στην εκπαιδευτική κοινότητα μέλη. Η σχολική διαμεσολάβηση εντάσσεται στο πλαίσιο της επανορθωτικής δικαιοσύνης αλλά και της ειρηνιστικής προσέγγισης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών.