• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΙΓΟΝΗ - ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ' | 19 Φεβρουαρίου 2023, 09:50

    Η πρόληψη του εκφοβισμού μπορεί να αποτελεί στόχο κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικού με τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία και την οικολογική / κοινωνική βιωσιμότητα. Ο τρόπος με τον οποίο υλοποιούνται οι δράσεις υπό κάθε πρόγραμμα αλλά κυρίως η καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική οφείλει να συμπεριλαμβάνει όλους τους συμμετέχοντες και όλες τις συμμετέχουσες χωρίς διακρίσεις. Χρειάζεται καθημερινά κάθε ομάδα σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης να εξασκείται στις διαδικασίες, στους τρόπους μέσα από τους οποίους θα μάθει να κατανοεί και να συναισθάνεται. Έρευνα και προτεινόμενο υλικό λοιπόν καλό είναι να εστιάζουν εκεί ακριβώς, στη μαθησιακή διαδικασία, στον τρόπο με τον οποίο κάθε συμμετέχοντας/ουσα, με την καθοδήγηση του συντονιστή / της συντονίστριας, θα μάθει να ακούει τον συνομιλητή / τη συνομιλήτριά του/της, να συνεισφέρει ουσιαστικά στον διάλογο με επιχειρήματα, να επεξεργάζεται τις νέες πληροφορίες, να αναθεωρεί, να βοηθά αντί να ανταγωνίζεται, να κατανοεί, να συναισθάνεται, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να διευκολύνει μία κατάσταση ακόμα και αν ο ίδιος / η ίδια δεν έχει εμπλοκή. Υπό αυτή την προσέγγιση, προτείνουμε στο Άρθρο 5 να γίνει αναφορά σε έρευνα, επιμορφώσεις, υλικό για μη βίαιη επικοινωνία και ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων (συμπεριλαμβανομένης και της σχολικής διαμεσολάηβησης ομηλίκων για την οποία ήδη γίνεται αναφορά σε άλλο σχόλιο εδώ).