• Σχόλιο του χρήστη 'K.X' | 12 Μαρτίου 2011, 00:34

    Η Κα αναπληρώτρια Υπουργός δηλώνει ότι <> Για αυτό καταθέτω : Συμφωνώ με την άποψη, για να βγούμε από την κρίση, απαιτείται ανάπτυξη. Η ανάπτυξη εκτός από τα άλλα προυποθέτει σύγχρονη και ποιοτική εκπαίδευση. Άρα η επένδυση στη μόρφωση είναι επένδυση στην ανάπτυξη και στην έξοδο από την κρίση. Έχει σημασία το είδος των σχολείων που θα λειτουργήσουν, αλλά μόνο το όνομα δεν αρκεί. Δεν αρκεί να έχουμε, αμιγή , ενταγμένα, δίγλωσσα, ΤΕΓ , αλλά απαιτητικά αμιγή , συγκρίσιμα ενταγμένα, ελκυστικά δίγλωσσα, προσελκυστικά ΤΕΓ. Οι αποφάσεις για τα αμιγή σχολεία καλά είναι να μην έχουν σαν κριτήριο τον αριθμό μαθητών αλλά και το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που το προτιμούν. Ένα σχολείο π.χ. με 40 μαθητές είναι διαφορετικό αν βρίσκεται σε μια πόλη της Γερμανίας στην οποία που ζουν 2.000 Έλληνες, και διαφορετικό σε μια πόλη που ζουν 20.000 Έλληνες . Αναφέρεται ότι κάποια ΤΕΓ λειτουργούσαν με δύο μαθητές ή δύο μέρες την εβδομάδα ή μόνο Σάββατο. Αν οι δηλωμένοι μαθητές ήταν 25 και φοιτούσαν μόνο 2 τότε θα πρέπει να δούμε το γιατί. Αν 25 μαθητές έκαναν την αρχή, προσπάθησαν, δεν τα κατάφεραν και απόμειναν 2 ή αν δηλώθηκαν 25 και παρουσιάστηκαν 2. Απουσιολόγια δεν υπάρχουν επειδή δεν υπάρχει ελλιπής φοίτηση, δεν είναι όμως απαγορευτικό να υπάρχουν για να γίνεται έλεγχος της προσέλευσης των μαθητών. Επίσης αν οι μαθητές είναι λίγοι(λιγότεροι από 25 ) να μην καταργηθεί η ελληνόγλωσση εκπαίδευση, αλλά να είναι λιγότερες οι ωρες διδασκαλίας. Και για την περίπτωση που υπάρχει ένας ασυνείδητος Έλληνας και δηλώσει όλους τους Έλληνες μαθητές της περιοχής του που δεν επιθυμούν ή αδυνατούν να φοιτήσουν στα ΤΕΓ, ας ληφθούν κάποια μέτρα. Ένα μέτρο θα ήταν να πληρώνουν όλοι οι μαθητές(εκτός από τους οικονομικά αδύνατους ) μια οικονομική συνδρομή η οποία θα δαπανάται αποδειγμένα για κάποιο ψυχοπαιδαγωγικό σκοπό του ΤΕΓ και όχι για τα έξοδα λειτουργίας του ΤΕΓ. Τα ΤΕΓ ή Γυμνάσια ή Λύκεια να βρίσκονται σε κάποια συνεργασία πέρα από εκείνη στο Facebook. Να υπάρχουν επαφές με την ευκαιρία εκδρομών πολιτιστικών εκδηλώσεων, αλλά και συζητήσεων. Για τον 1 (ένα) και τους 2(δύο) και τους 3(τρεις) ή Έλληνες μαθητές, που ζουν απομονωμένοι σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή πολλή σωστά αναφέρεται η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Να δημιουργηθεί Εθνική Βιβλιοθήκη με πρόσβαση από τους Έλληνες της διασποράς Επίσης μια ολιγομελής ομάδα στο Υπουργείο μπορεί να αναλάβει την αποστολή έντυπου υλικού ταχυδρομικά σε(αποδεδειγμένα) σ΄ αυτούς τους μαθητές. Από τους πίνακες με τις δαπάνες που δημοσιεύονται εύκολα προκύπτει το συμπέρασμα ότι άλλα σχολεία λειτουργούν με μικρά λειτουργικά έξοδα και άλλα με μεγάλα. Άρα πάντα υπάρχουν καλύτερες επιλογές. Αρκεί εκείνοι που φροντίζουν-αποφασίζουν για την ενοικίαση ή αγορά κτιρίων ας αποφασίσουν με τα ίδια κριτήρια που θα αποφάσιζαν για την ενοικίαση ή αγορά κτιρίου για δική τους ιδιωτική χρήση και όχι με τη λογική <>. Η δωρεάν παιδεία να παραμείνει. Αυτό δεν είναι απαγορευτικό σε έλληνες της διασποράς να είναι με διάφορους τρόπους χορηγοί της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Οι αποδέκτες χορηγιών θα πρέπει να εξασφαλίζουν διαφάνεια στη διαχείριση τους και να είναι ευέλικτοι στα διαδικαστικά. Τα ελληνικά σχολεία θα πρέπει να λειτουργήσουν σαν πειραματικά σχολεία για πανεπιστήμια ή λαικά πανεπιστήμια ή άλλους φορείς της χώρας που τα φιλοξενεί. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ελληνική γλώσσα και πολιτισμό στα Γερμανικά ΑΕΙ να συνεργάζονται με όσους διδάσκουν στα άλλα σχολεία για αλληλοεπισκέψεις, αλληλογνωριμία και συνεργασία. Σε κάποια σχολεία της Γερμανίας διδάσκονται αρχαία ελληνικά. Υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον από την πλευρά μας. Γίνεται έστω μια απλή ανταλλαγή επισκέψεων των μαθητών τους με ελληνικά σχολεία. Πολλές βιβλιοθήκες πόλεων ή ιδρυμάτων της Γερμανίας φιλοξενούν στα ξενόγλωσσά τους και τα ελληνικά. Ένας φιλόλογος που διδάσκει σ΄ αυτή την περιοχή μπορεί να αναλάβει τη συνεργασία και οι ώρες που θα απαιτηθούν να εκπέσουν από το διδακτικό του ωράριο. Τα κύρια προβλήματα. Η εισήγηση πολύ εύστοχα αναφέρει ως κύρια προβλήματα <> Σχετικά με τα κυριότερα προβλήματα που υφίστανται σήμερα. - Έλλειψη συλλογής και παρακολούθησης στοιχείων μπορεί να υπάρχει, η δυνατότητα όμως συλλογής με τη σύγχρονη τεχνολογία υπάρχει και συλλογή στοιχείων μπορεί να γίνεται σε καθημερινή βάση. - Οι διοικητικές δομές δεν έπασχαν από υπερεξουσίες αλλά από έλλειψη στοιχειώδους ελέγχου. Κανένας νόμος δεν έδωσε το δικαίωμα στους συντονιστές να δηλώνουν όσες θέσεις θέλουν για νέες αποσπάσεις, να απασχολούν στα συντονιστικά γραφεία όσους αποσπασμένους θέλουν, να ανακοινώνουν τις κενές θέσεις όποτε θέλουν, να μετακινούν εκπαιδευτικούς όποτε θέλουν, να τοποθετούν τους εκπαιδευτικούς όπου εκείνοι θέλουν, να κάνουν την κατανομή μαθημάτων όπως θέλουν, να προσλαμβάνουν όσους και όποιους ομογενείς θέλουν και όταν θέλουν. - Η <> είχε και την εκρηκτική αύξηση του κόστους και εσείς θα πρέπει να αποφασίσετε ποιοι θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος. Κάποιοι αποσπασμένοι αιτήθηκαν την απόσπαση κάποιοι απαίτησαν την απόσπαση και κάποιοι <> τους εξασφάλισαν την απόσπαση. - Η μείωση των <> ήταν αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Κύριος παράγοντας η μη εφαρμογή του νόμου που τους έδινε το δικαίωμα πρόσληψης. Κύριος επίσης παράγοντας τα συμβόλαια ορισμένου χρόνου. Κύριος επίσης παράγοντας οι κριτές των προσόντων των ομογενών. Οι προσλήψεις ομογενών του 2008 στηρίχτηκαν στη συνέντευξη. Τα μέλη του ΕΠΥΣΔΕ, Γυμναστής, Φυσικός και δύο Μαθηματικοί παρακολουθούσαν τον Φιλόλογο που υπέβαλε ερωτήσεις στο γνωστικό αντικείμενο σε υποψήφιους φιλολόγους. Στον ένα υποψήφιο μπορούσε να γίνει η ερώτηση <> και στον άλλο <> - Η <> δεν απαιτεί νέο νόμο αλλά ρεαλιστική πολιτική πρακτική Η συρρίκνωση και υποβάθμιση σπουδών σε τμήματα νεοελληνικής έχει να κάνει και με τους εκπαιδευτικούς που ΄΄υπηρετούν΄΄ σ΄ αυτά. Και αυτό δεν απαιτεί νέο νόμο, αλλά αποφάσεις με βάση τα προσόντατων υποψηφίων