• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Θεοδωρίδης' | 6 Απριλίου 2011, 16:48

    Χρειάζεται τεράστια προσοχή στον τρόπο επιλογής των Δ/ντων σχολικής μονάδας επειδή εκεί νομίζω ότι θα κριθεί και η επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Για παράδειγμα, η Δ/ντρια σε ένα από τα σχολεία που απασχολούμαι (με διάθεση) με φώναξε στο γραφείο της και μου έκανε έντονη παρατήρηση γιατί δεν της λέω καλημέρα κάθε μέρα (μια φορά το παρέλειψα) και να παρουσιάζομαι στο γραφείο της υποχρεωτικά. Επίσης μου είπε κατά λέξη ότι αν έπρεπε να κρίνει την μονιμότητα μου θα εισηγούνταν την απόρριψη της (είμαι ήδη μόνιμος εδώ και πέντε χρόνια). Δεν την ενδιέφερε αν εκπληρώνονται οι στόχοι του μαθήματος μου αλλά η προσωπική της εμπάθεια. Η συγκεκριμένη Δ/ντρια είναι συνδικαλίστρια και για αυτόν τον λόγο διορίστηκε στη θέση της. Επομένως αν οι επιλογές συνεχίσουν να γίνονται με αυτά τα κριτήρια όπως και γίνονται μέχρι σήμερα, τότε το καινούργιο εκπαιδευτικό σύστημα θα αποτύχει πλήρως. Μπορεί επίσης να είχε πρόβλημα με το ότι πρόσφατα κρίθηκα θετικά για την διατριβή μου από το Δ.Π.Θ. Οι Δ/ντές θα πρέπει να αξιολογούνται με διάφορους τρόπους (ακόμη και με ψυχολογικά τεστ) ώστε να κριθούν αν είναι κατάλληλοι για το έργο που θα τους ανατεθεί. Θα πρέπει να επιμορφωθούν για τον τρόπο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού ενός σχολείου (τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών). Η παλαιότητα και η κομματική ταυτότητα πρέπει να πάψουν να αποτελούν κριτήριο καταλληλότητας. Γενικά υπάρχουν πολλοί νέοι συνάδελφοι με ανώτερα προσόντα, οι περισσότεροι άξιοι στο έργο τους αλλά που παραγκωνίζονται από το σύστημα που έχει δημιουργηθεί και δεν τους δίνονται πρωτοβουλίες και ευκαιρίες για να αξιοποιήσουν πραγματικά τα αυξημένα τους προσόντα. Δυστυχώς η "αξιοποίηση" πολλές φορές μεταφράζεται απλά στο να φορτώνεται ένας τέτοιος συνάδελφος με πολλές "αγγαρείες".