• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Κάτσενος' | 8 Απριλίου 2011, 16:16

    Θα πρέπει να αναρωτηθούν αυτοί που αποφασίζουν αν θέλουν ένα διευθυντή μπαμπούλα που να ελέγχει την κατάσταση στο σχολείο με κάθε μέσο ή ένα διευθυντή που να εμπνέει και να καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές προς κοινούς στόχουνς. Η πρόταση φαίνεται πως κινείται προς το πρώτο γιατί το δεύτερο είναι το δύσκολο. Πως άραγε θα βρεθούν οι σωστοί άνθρωποι; με τα διδακτόρικά ή μέσω των κομματικών καναλιών; Πιστεύω ότι ο σωστός τρόπος είναι μετά την επιλογή των 2 ή 3 που έχουν τα ελάχιστα προσόντα ο σύλλογος του σχολείου να επιλέγει τον διευθυντή με μυστική ψηφοφορία αυστηρά για θητεία τεσσάρων ετών με τη λήξη της οποίας θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η διαδικασία με σκοπό την κρίση του διευθυντή. Αν οι υποψήφιοι δεν είναι από το σχολείο (και καλύτερα να μην είναι) ας προβλεφθεί να μπορούν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους. Επιπλέον, όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σίγουρα ο διευθυντής πρέπει να έχει λόγο αλλά όχι τον τελευταίο λόγο. Θα πρέπει να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας απέναντι σε προσωπικές εμπάθειες και μικροσυμφέροντα. Προσωπικά, αν υπάρξει ποτέ αξιολόγηση, θα ήθελα σε αυτή να βαραίνει περισσότερο η γνώμη των μαθητών μου και των γονεων τους τουλάχιστον όσο η γνώμη του εκάστοτε διευθυντή και του συμβούλου. Τέλος πιστεύω ότι η γενική αρχή "ο διευθυντής προτείνει και ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει" πρέπει να είναι η κυρίαρχη ειδικά σε Παιδαγωγικά θέματα και θέματα σχολικής ζωής και πράξης.