• Σχόλιο του χρήστη 'E.N.' | 12 Απριλίου 2011, 17:18

    Συμμετείχα στις κρίσεις των διευθυντών των σχολείων το 1992, 1997, 2002, 2006 και με συνολική διευθυντική υπηρεσία 20 και πλέον ετών κρατούσα στο αρχείο μου όλες τις ανακοινώσεις των ομοσπονδιών, των παρατάξεων και των συναδέλφων που διαμαρτύρονταν για την κομματοκρατία και την ημετεροκρατία στις κρίσεις των στελεχών.Μια Μαύρη Βίβλος κάθε πενταετία. Ποια είναι τα εχέγγυα σήμερα για δίκαιες κι αντικειμενικές επιλογές; Ποια είναι τα εχέγγυα ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια δε θα κάνουν το ίδιο; Σε τι διέφεραν όλα τα ΠΔ που έχουν καταρτιστεί γι΄ αυτές τις επιλογές; Πιθανόν σε λεπτομέρειες, η ουσία όμως είναι η ίδια. Εντάξει, θα εξοικονομηθούν κάποιες δαπάνες για να πληρωθούν τα χρέη μας στους διεθνείς τοκογλύφους. Και μετά; Οι προϊστάμενοι των γραφείων , παρά του ότι επιλέγονταν και με κομματικά κριτήρια, έλυναν τα κατά τόπους προβλήματα, τις διαφορές μεταξύ αυταρχικών διευθυντών και εκπαιδευτικών, τις γονεϊκές υπερβολικές απαιτήσεις κλπ. Απορροφούσαν τους κραδασμούς πριν φτάσουν στο Υπουργείο κι έσβηναν τη φωτιά πολλές φορές πριν ανάψει. Δε λέω όλοι αλλά οι περισσότεροι το έκαναν. Ποιος νομίζει ότι οι ενότητες σχολείων θα λύσουν το πρόβλημα.Μικρά πολλά γραφεία που δε θα λέμε γραφεία αλλά ενότητες. Η διεύθυνση θα είναι πολύ μακριά... κι ο διευθυντής εκπαίδευσης ακριβοθώρητος. Δε θέλω να γίνω μάντις κακών ούτε είμαι απαισιόδοξος. Όμως μπροστά μου βλέπω τους εκπαιδευτικούς που στριμωγμένοι και οικονομικά δε θ΄ αντέξουν την αυταρχική δομή του σχολείου που στήνεται, που δεν προοινωνίζει τίποτε ελπιδοφόρο. Ούτε η αξιολόγηση θα λύσει το πρόβλημα.Ποτέ τα προβλήματα δε λύθηκαν με περισσότερο αυταρχισμό αλλά με περισσότερη δημοκρατία. Γνωρίζω ότι αυτοί οι προβληματισμοί μου πιθανόν να μη ληφτούν καθόλου υπόψη. Μία απλή διαβούλευση είναι και τίποτε παραπάνω. Άλλοι παίρνουν τις αποφάσεις. Απλά καταθέτω τη γνώμη και αναπολώ όλους εκείνους τους συναδέλφους που με αγωνία και ιστορική ευαισθησία έφτιαχναν τον πιο δημοκρατικό νόμο της εκπαίδευσης,τον 1566/66 που τώρα κονιορτοποιείται.