• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Γούναρη' | 13 Απριλίου 2011, 01:19

    O Πολιτισμός ως ανθρώπινη έκφραση και δημιουργία, ορίζει ένα ευρύ φάσμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Η επίγνωση και η κατανόηση των όρων «Κουλτούρα και Πολιτισμός» οδηγεί τον άνθρωπο στο να βρίσκει ισορροπία και αρμονία στα κοινωνικά του καθήκοντα, ανάμεσα στο σύνολο των απαιτήσεων της κοινωνικής του υπόστασης και τις προσωπικές του κλίσεις και ανάγκες, σε συνεργασία με το κοινωνικό σύνολο. Πολιτιστικό Πρόγραμμα είναι κάθε δημιουργική διαδικασία που έχει ως αντικείμενό της την καλλιέργεια της αισθητικής καθώς επίσης την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων Πολιτισμού, μέσω του Θεάτρου, της Μουσικής, των Εικαστικών Τεχνών και των εφαρμοσμένων Τεχνών. Έχει αποδειχθεί στην πράξη, ότι είναι απόλυτα σημαντικός ο ρόλος της εφαρμογής των Πολιτιστικών Προγραμμάτων στα σχολεία, είναι σπουδαία τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές, πράγμα που φαίνεται και από την τελική αξιολόγηση που είναι πάντα θετική. Όλα αυτά τα χρόνια της εφαρμογής των Πολιτιστικών Προγραμμάτων έγινε προσπάθεια εξέτασης και ανάλυσης των τρόπων προσέγγισης, ευαισθητοποίησης, κινητοποίησης και ιδιαίτερα εξοικείωσης του μαθητικού κόσμου με την Τέχνη και τον Πολιτισμό. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αυτοί οι τρόποι έχουν αφετηρία την καλλιτεχνική παιδεία και μόνο αν υπάρχει αυτή ως κοινή συνισταμένη επιμέρους παραγόντων, θα μπορούν οι χώροι πολιτισμού να γίνουν χώροι περαιτέρω εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας και έκφρασης των μαθητών και των διδασκόντων και να υποδεχθούν στο μέλλον ένα νέο καταρτισμένο και ώριμο κοινό. Από τη θέση του Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου – από την αρχή του θεσμού, το 2003 - για τους λόγους που προαναφέρθηκαν και παρά τα όποια προβλήματα όπως η έλλειψη χρημάτων και η ελάχιστη πίστωση ανά πρόγραμμα, η μη καταβολή των αμοιβών των Οργανωτικών και Κριτικών Επιτροπών των Καλλιτεχνικών Αγώνων του 2009, η μη καταβολή του επιδόματος στους Υπεύθυνους – παρά την αρχική Προκήρυξη θέσης- η συνεχής αναζήτηση χορηγών και πολλών άλλων, θεωρούμε ότι είναι τόσα τα οφέλη που αποκομίζει ο μαθητικός κόσμος ιδιαίτερα της επαρχίας από την εφαρμογή των Προγραμμάτων, τόσα, που τα προβλήματα περνούν σε δεύτερη μοίρα. Ο πρωταρχικός στόχος επιτυγχάνεται και είναι σημαντικό να παραμείνει ο θεσμός στη σημερινή σχολική κοινωνία.