Άρθρο 16: Εκπαιδευτικό Προσωπικό

1. Η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ, των ΤΕ, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ γίνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στην ΕΑΕ, οι οποίοι τοποθετούνται με τα ισχύοντα κριτήρια της γενικής εκπαίδευσης με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ανήκουν στις Διευθύνσεις της αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης.

2. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μετεκπαιδευθεί στην ΕΑΕ υποχρεούνται να υπηρετήσουν σε ΣΜΕΑΕ για μια τριετία τουλάχιστον.

3. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και παράλληλης στήριξης, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου και με εισήγηση του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ, δύνανται να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο και σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες άλλων σχολείων.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:38 | Golightly

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:29 | ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:29 | Βίκυ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:17 | Μαρία Κουτσ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:09 | Κωνσταντίνος Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:05 | Βασω

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:24 | Γεωργία Δ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:15 | Μαρία Τ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:07 | Τσινικας Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:57 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:51 | Αλεξάνδρα Καραμάνη

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ»

  • 5 Μαΐου 2014, 17:51 | ΙΩΑΝΝΑ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:39 | Αγγελική Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:33 | Μόνα

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:27 | Δέσποινα Π.Ε 71 (7 χρόνια αναπλήρωσης))

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 17:16 | Θ.Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:10 | despina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 17:04 | Αγγελική

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:56 | ΙΣΜΗΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:41 | MINA

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:32 | Olga T.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:23 | Κωνσταντίνος Ι.

    Εδώ το άρθρο αναφέρει ότι οι άνθρωποι που στελεχώνουν την ΕΑΕ πρέπει να έχουν σπουδές. Η σύσταση κλάδου ΠΕ70.50 το αναιρεί αυτό. Δείτε τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ στο http://www.satea.gr

  • 5 Μαΐου 2014, 16:22 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 16:22 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:14 | Αντωνία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 16:13 | Ελένη Σεφέρογλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 16:07 | Αθανασία – Πολυξένη Σαββοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:59 | ΡΑΝΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:56 | Βάνια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 15:54 | Σταύρος Στ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 14:19 | Ελένη Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 13:49 | ΜΑΡΙΑ Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 10:57 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕ 71 (9 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 10:40 | Ανδριάνα Π.Ε.71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 5 Μαΐου 2014, 10:29 | Δόμνα Π.Ε. 71 (6 χρόνια αναπληρώτρια )

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 10:24 | Ξανθίππη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 4 Μαΐου 2014, 21:32 | Ελένη ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 4 Μαΐου 2014, 20:31 | Ιωάννα ΠΕ71

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 4 Μαΐου 2014, 19:11 | Σ.Α

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Επίσημη θέση ΣΑΤΕΑ:

    Η διατύπωση της παρ.3 άρθρο 16 «δύνανται να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο και σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες άλλων σχολείων» μπορεί να χρησιμοποιηθεί καταχρηστικά, με αποτέλεσμα ένας εκπαιδευτικός ΕΑΕ να γίνει «περιοδεύων» εκπαιδευτικός σε πολλά σχολεία. Αυτό το γεγονός, ειδικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, θ’ αποτελέσει ποιοτική υποβάθμιση –αν όχι ακύρωση- του διδακτικού έργου. Γι’ αυτό το λόγο προτείνουμε το εκπαιδευτικό έργο να προσφέρεται μόνο σε συστεγαζόμενα σχολεία. Ειδάλλως, μπορεί να προσφέρεται σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη για εξατομικευμένα προγράμματα) των συστεγαζόμενων σχολείων. Εκτίμησή μας είναι –με βάση την πολύχρονη εμπειρία μας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα- ότι οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού είναι μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ μπορούν να συμπληρώνουν πάντα το διδακτικό τους ωράριο σε μία σχολική μονάδα.

  • 3 Μαΐου 2014, 15:54 | ΝΙΚΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

    1.Δεν χρειάζεται πουθενά το .50 . Το προσοντολόγιο είναι αρκετό.
    2.Δεν νοείται πρόταξη πουθενά. Ούτε στους ΠΕ11.01 έναντι των υπολοίπων ΠΕ11. Αρκεί μισό ή ένα μοριο στους πρώτους και όλοι να είναι στον ίδιο πίνακα αφού είναι ίδιος κλάδος.
    3.Δεν νοείται πρόταξη των ΠΕ71 ΠΕ61 αφού έτσι ή αλλιώς είναι διαφορετικός κλάδος από το ΠΕ70 ΠΕ60 (άρα εντάσσονται σε διαφορετικούς πίνακες) και επιπλέον οι οργανικές θέσεις είναι από τον 3966 του 2011 για τους ΠΕ71 και ΠΕ61. Οι ΠΕ70, ΠΕ60 έπονται όταν τελειώσουν οι πίνακες των ΠΕ70,ΠΕ60 κι εφόσον υπάρχουν και άλλες ανάγκες.
    4.Όπως δεν μοριοδοτείται αθροιστικά το μεταπτυχιακό με το διδακτορικό, κατά τον ίδιο τρόπο δεν πρέπει να μοριοδοτείται αθροιστικά κανένας τίτλος (σεμινάρια, μετεκπαίδευση κλπ). Να μοριοδοτείται απλά το μεγαλύτερο και τέρμα!

    Απλά πράγματα, αρκεί να μην θέλεις να παίξεις το παιχνίδι της συντεχνίας και φυσικά να μην θέλεις να ευνοήσεις τα σεμινάρια της ντροπής και τα μεταπτυχιακά της μούφας!

    Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.

  • 1 Μαΐου 2014, 06:55 | Ιωάννα

    πως είναι δυνατόν να προσφέρουν υπηρεσίες οι έχοντες ειδίκευση στην ειδ. αγωγή για μια τριετία όταν πάντα θα υπάρχει ο προτασσόμενος ΠΕ61/71;

    το «ΠΕ61/71 όταν προτάσσεται» δημιουργεί πάλι πρόβλημα!!!!

  • 30 Απριλίου 2014, 10:10 | Γιάννης Αθ.

    Καλώς προηγούνται οι ΠΕ71 και ΠΕ61 αφού το βασικό πτυχίο είναι εκείνο που χαρακτηρίζει εναν κλάδο και όχι το μεταπτυχιακό ή η μετεκπαίδευση.
    Από κει και πέρα ίσως δεν έπρεπε να βρίσκονται στη δευτεροβάθμια (ΕΕΕΕΚ) καθώς οι άνθρωποι δεν έχουν εκπαιδευτεί γι αυτό (βλ. πρόγραμμα σπουδών τους).

  • 25 Απριλίου 2014, 21:56 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΟΔΥ

    Ας μη ξεχνάμε πως οι μάχιμοι εκπαιδευτικού της γενικής αγωγής που πέρασαν στην Ειδική Αγωγή, γνωρίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη, το μέσο όρο που λέμε, έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον 5 έτη στη γενική εκπαίδευση και συνειδητά επέλεξαν να περάσουν στην ειδική αγωγή, μπορώντας πιο εύκολα να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν τυχόν αποκλίσεις στην ανάπτυξη των παιδιών.
    Με το πρόσχημα της διάσωσης αυτών των εκπαιδευτικών, που μετά τις βασικές σπουδές στην εκπαίδευση, έχουν μετεκπαιδευτεί στην ειδική αγωγή, τους δίνεται για τα μάτια ως δώρο ένα 0.50. και γίνονται Π.Ε.60, 50 και Π.Ε.70, 50. Και έπειτα; ΤΊ;;;
    Όταν αδειάσει κάποια οργανική θέση, μετατρέπεται σε ΠΕ 61/71.
    Δηλαδή, κάποιος που υπηρέτησε ως δάσκαλος χρόνια, που μόχθησε να εξειδικευθεί, που έχει εμπειρία, δεν έχει δικαίωμα να ζητήσει απόσπαση ή μετάθεση για πουθενά διότι απλώς δε θα υπάρχει θέση για να πάει. Θα έχουν καλυφθεί ήδη…
    Μας λέτε βέβαια, έχετε το δικαίωμα να περάσετε στη γενική αγωγή αν δεν υπάρχει-που δε θα υπάρχει-κενό στην ειδική.
    Μα μετά από 10 με 15 χρόνια υπηρεσίας στην ειδική, στο αναλυτικό πρόγραμμα και στην καθημερινότητα του χώρου, τί να το κάνουμε αυτό το δικαίωμα όταν δε θα είναι επιλογή μας, ή ακόμη χειρότερα όταν δεν θα υπάρχει θέση;
    Ξανακοιτάξτε με προσοχή τους έχοντες οργανική θέση στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και μη μας στερείτε το δικαίωμα να μετακινούμαστε όπου κι όπως αποδεδειγμένα θέλουμε και μας αξίζει.
    Εκπαιδευτικοί με 6 χρόνια σπουδές στην εκπαίδευση και εμπειρία και από τους δύο χώρους- που σφιχτά αγκαλιάζονται για μια αρμονική συνύπαρξη πολιτισμένων ανθρώπων-, πιστεύουμε πως αξίζουν την καλύτερη αντιμετώπιση όλων.Αν μη τι άλλο, ξόδεψε για εμάς το ελληνικό δημόσιο διπλά, μια σπουδάζοντας και μια μετεκπαιδεύοντας μας…

  • 23 Απριλίου 2014, 15:19 | Καίτη

    Το τμήμα ένταξης στο νηπιαγωγείο θα πρέπει να ενισχύει πρωταρχικά τα παιδιά τα οποία βρίσκονται σε επικινδυνότητα (at risk) να εμφανίσουν μελλοντικές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και παιδιά με πιο χαμηλό γνωστικό δυναμικό, ενισχύοντας τον αντισταθμιστικό του ρόλο. Tα παιδιά αυτά δεν υποστηρίζονται κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο νηπιαγωγείο, με αποτέλεσμα στο δημοτικό σχολείο να εμφανίζουν και συνοδά προβλήματα (π.χ. συμπεριφοράς). Οι βαριές περιπτώσεις (π.χ. μία δύσκολη περίπτωση αυτισμού) θα πρέπει να φοιτούν στα ειδικά σχολεία.
    Θα πρέπει, λοιπόν, ν’ αποσαφηνιστούν στο νόμο και οι προϋποθέσεις φοίτησης στα τμήματα ένταξης (όπως πολύ σωστά σημειώνονται οι προϋποθέσεις χορήγησης παράλληλης στήριξης).

  • 21 Απριλίου 2014, 21:53 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ.

    Για την 3η περίπτωση της προσφοράς εκπαιδευτικού έργου και σε μαθητές άλλων σχολείων: Μήπως θα ήταν ορθότερο αυτή η εισήγηση να μην γίνει από ένα μονομελές όργανο, αλλά να γίνει από πολυμελές όργανο (υπηρεσιακό ή και διεπιστημονικό); Επιπρόσθετα, μήπως χρειάζεται να προσδιοριστούν τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνεται αυτή η εισήγηση;

  • 21 Απριλίου 2014, 16:45 | Αφροδιτη

    Η στελέχωση να γίνει από εκπαιδευτικούς με ΒΑΣΙΚΕΣ σπουδές στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ….

  • 21 Απριλίου 2014, 13:07 | Ελένη

    Αρθρο 6 Φοίτηση
    Είναι πολύ σημαντικό να οριστεί ο ακριβής αριθμός των μαθητών με αναπηρία που φοιτούν στα νηπιαγωγεία και ο ακριβής τρόπος λειτουργίας των ΤΕ στα νηπιαγωγεία καθώς είναι διαφορετικός από τα δημοτικά. Είναι σημαντικό να οριστεί αν είναι δυνατόν να φοιτούν τα παιδια με ΕΕΑ στο ολοήμερο (με ωράριο κλασσικού). Παρατηρείται να φοιτούν στα νηπιαγωγεία 4-5 νήπια με σοβαρές αναπηρίες (αυτισμός) και να καθίσταται πολύ δύσκολη η συνδιδασκαλία σε ένα τμήμα και σε πολλές περιπτώσεις να μην δέχεται η νηπιαγωγός του κλασσικού να διαφοροποιήσει το πρόγραμμα ή να διδάσκει τα παιδια΄στην περίπτωση που πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός του ΤΕ ατομική συνεδρία. Είναι πολύ σοβαρό να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής οτι πρέπει να συμβάλλουν στην εκπαιδευση των μαθητών με ΕΕΑ μέσα από την ισότιμη συνδιδασκαλία και την διαφοροποιηση ειδικά στο νηπιαγωγείο που δε φοιτουν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και έχουν μια ευκαιρία να ξεπερασουν τις δυσκολίες τους αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρις κοινό σχεδιασμό,χωρίς διαφοροποίηση και χωρίς συνδιδασκαλία. Θα πρέπει οι εκπαιδευτικόι των νηπιαγωγείων γενικής αγωγής να γνωρίζουν οτι αν συλλειτουργούν με ΤΕ, έχουν ισότιμους ρόλους ειδικά αν φοιτούν 4 παιδιά με σοβαρές αναπηρίες που έχουν μια από τελευταίες τους ευκαιρίες να ενταχθούν
    Ο νόμος θα μπορούσε να ορίζει καθήκοντα του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής στα νηπιαγωγεία όπου λειτουργούν ΤΕ ως:
    Διαφοροποιεί, σχεδιαζει κοινά και ακολουθεί τα κατάλληλα μοντέλα συνδιδασκαλίας σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγης λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες όλων των μαθητών της τάξης(Friend and Cook 2009, Mastropiery 2010) ώστε να προωθηθεί η ένταξη των μαθητών με ΕΕΑ κai λαμβάνοντας υποψιν ότι η διαφοροποίηση και η συνδιδασκαλία είναι ερευνητικά αποδεδειγμένο ότι συντελεί στην πρόοδο όλων των μαθητών ( Tilstone et al 2000)

  • 21 Απριλίου 2014, 12:55 | Ελένη

    Άρθρο 6 Φοίτηση

    .

    .

    Και στις δυο παραγράφους θα χρειαστεί να οριστεί με σαφήνεια ότι οι εκπαιδευτικοί τόσο της ειδικής αγωγής όσο και της γενικής αγωγής είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν μοντέλα συνδιδασκαλίας και να διαφοροποιούν το πρόγραμμα της διδασκαλίας όταν μέσα στην τάξη φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή ΕΕΑ. Η πρωτοβουλία δεν πρέπει να είναι του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής αλλά κοινή υποχρέωση των δύο εκπαιδευτικών με κοινό σχεδιασμό του αναλυτικού προγράμματος. Χωρίς τις παραπάνω δυο πρακτικές θα εξακολουθήσει να υπάρχει ανισότητα μεταξύ των εκπαιδευτικών και ο εκπαιδευτικός είτε της παράλληλης είτε του ΤΕ θα εξακολουθεί να Η σοβαρότερη όμως συνέπεια είναι οτι χωρίς τον κοινό σχεδιασμό η ένταξη γίνεται αποσπασματικά και χωρίς σταθερά αποτελέσματα τα οποία επέρχονται μόνο μέσα απο την εφαρμογή διαφοροποιημένου προγράμματος, μοντέλων συνδιδασκαλίας και κοινού σχεδιασμού( Βλ. Friend and Cook 2012, Βλάχου 2009, Stroggilos 2012) Συνεπώς θα πρέπεινα οριστεί ως καθήκον των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής να διαφοροποιόυν το πρόγραμμα σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
    Μονο έτσι θα δούμε αποτελέσματα στην ένταξη και παρά του ότι στο εξωτερικό αυτό δεν χρειάστηκε να γίνει μέσω ενός νόμου, στην Ελλάδα φαίνεται οτι πρέπει να γίνει μέσω του ορισμού επιπρόσθετων καθηκόντων έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγη΄ς να πάψουν να θεωρούν οτι η διδασκαλία των μαθητών με ΕΕΑ δεν είναι δική τους υποχρέωση.

  • 21 Απριλίου 2014, 12:16 | Ελένη

    .

    Ίσως το να οριστεί ο χρόνος που πρέπει να υπηρετήσουν οι συνάδελφοι που έχουν μετεκπαιδευτεί και να μην αφήνει περιθώρια μέχρι τη σύνταξή τους, να βοηθήσει να αποφευχθούν οι περιπτώσεις που παρατηρούμε σε πολλές περιφέρειες, π.χ οι συνάδελφοι να έχουν ολοκληρώσει την μετεκπαίδευσή τους εδώ και πέντε χρόνια και να αρνούνται να υπηρετήσουν σε ΣΜΕΑΕ τη στιγμή που οι ανάγκες είναι τεράστιες στην προσχολική και δημοτική εκπαίδευση. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής οι οποίοι έχουν μετεκπαιδευτεί με έξοδα του κράτους, και επιπλέον έχουν καταλάβει τη θέση άλλων συναδέλφων που ήθελαν πραγματικά να υπηρετήσουν στην ειδική αγωγή, να αρνούνται να υπηρετήσουν σε ΣΜΕΑΕ, και το κράτος να προσλαμβάνει αναπληρωτές στη θέση τους. Θα έπρεπε να υπηρετούν στην ειδική αγωγή αμέσως μετά την μετεκπαιδευσή τους καθώς θα είναι και περισσότερο αποτελεσματικοί λόγω της πρόσφατης επιμόρφωσής τους.Θα ήταν πολύ βοηθητικό να οριστέι συγκεκριμένα ο χρόνος που πρέπει να υπηρετήσουν