Άρθρο 07: Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών

1. Ως πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων μαθητών αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική γλώσσα και ως δεύτερη γλώσσα τους η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των κωφών μαθητών. Η Ελληνική Νοηματική και η Νέα Ελληνική γλώσσα αναγνωρίζονται ως ισότιμες μεταξύ τους, οπότε και η ενδεδειγμένη γλωσσική παιδαγωγική προσέγγιση είναι η δίγλωσση εκπαίδευση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα

2. Επίσημη γραφή των τυφλών μαθητών αναγνωρίζεται η γραφή Braille. Απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων προσόντων και η πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.

Οι τυφλοί μαθητές και οι μαθητές με χαμηλή όραση χωρίς νοητική υστέρηση ή άλλης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν, με βάση τη γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ, στις σχολικές τάξεις του Γενικού Σχολείου υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης και κατά περίπτωση με την υποστήριξη μέλους ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ31 ή ΕΒΠ.

3. Αρμόδιος φορέας πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), της γραφής Braille και κινητικότητας – προσανατολισμού (ΚΠ) και δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης (Δ.Κ.Δ.) είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), ο οποίος για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τους πλέον αντιπροσωπευτικούς φορείς σε θέματα Κωφών και Τυφλών, την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ) και την Εθνική Ομοσπονδία τυφλών (ΕΟΤ) και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Την οργάνωση της επιμόρφωσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille.

β) την πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της γραφής Braille στους ήδη χρήστες. Μέχρι τη συγκρότηση της Επιτροπής ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών, εφόσον εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι οποίες θα εξακολουθούν να ισχύουν και μετά τη συγκρότηση αυτής για τους ήδη κατόχους ως ισότιμες βεβαιώσεις του ΕΟΠΠΕΠ. Ομοίως, και τις πιστοποιήσεις της γραφής Braille. Στις συνεδριάσεις και συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων μπορεί να παρίσταται διερμηνέας ΕΝΓ όταν σε αυτές παρευρίσκεται κωφός-βαρήκοος εκπαιδευτικός, ΕΕΠ, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Στο ΙΕΠ μεταφέρονται οι παρακάτω αρμοδιότητες:

α) Η αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών υλικών που παράγονται με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille πριν την ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

β) Η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες σε εκπαιδευτικά θέματα των Κωφών και Τυφλών.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Οικονομικών που εκδίδεται μετά από εισήγηση του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ καθορίζεται το σύστημα πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), στο οποίο περιλαμβάνονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά συμμετοχής, η διαδικασία των εξετάσεων, η οργανωτική δομή, ο τύπος των χορηγούμενων τίτλων και βεβαιώσεων καθώς και το ύψος και ο τρόπος καταβολής των εξέταστρων πιστοποίησης. Με την ίδια απόφαση συνιστάται στον ΕΟΠΠΕΠ επιτροπή πιστοποίησης της επάρκειας της ΕΝΓ και της γραφής Braille, στην οποία συμμετέχει υποχρεωτικά από ένας (1) εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, καθώς και μέλη του διοικητικού συμβουλίου, στελέχη του ΕΟΠΠΕΠ ή και στελέχη, επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής για τη διενέργεια των εξετάσεων και την εισήγηση στο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ θεμάτων, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του και αφορούν στην πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, συνιστώνται όργανα και επιτροπές πρόσκαιρου χαρακτήρα για την υποβοήθηση του ΕΟΠΠΕΠ στη διενέργεια των εξετάσεων, των οποίων η συγκρότηση και ο ορισμός γίνεται με απόφαση του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ μετά από εισήγηση της επιτροπής πιστοποίησης και καθορίζεται το ύψος, ο τρόπος λειτουργίας τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με το ανωτέρω ειδικότερο, τεχνικό ή λεπτομερειακού χαρακτήρα, θέμα που αφορά τις εξετάσεις πιστοποίησης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δε δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης καθορίζεται η συγκρότηση της επιτροπής πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ). Για την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας, καθώς και της γραφής Braille, οι αρμόδιοι φορείς πιστοποιούνται με διαδικασία που ορίζει με απόφασή του το ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ.

Μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας , που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης μονάδας αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών

4. Για τους αυτιστικούς μαθητές με ή χωρίς λόγο, ως επίσημη γλώσσα αναγνωρίζεται η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με την προφορικής της μορφή, με τη γραπτή της μορφή ή/και με τη μορφή συμβόλων-εικόνων.

Η φοίτηση των αυτιστικών μαθητών στις κατάλληλες σχολικές δομές ή στο κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο του γενικού σχολείου, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΚΕΔΔΥ. Σε περίπτωση διαφωνίας με τους γονείς ή τους κηδεμόνες του μαθητή, αποφασίζει η δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, της οποίας η απόφαση είναι οριστική. Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή. Η υποστήριξη του μαθητή για κάθε αναπηρία μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.

  • 6 Μαΐου 2014, 13:12 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΗΣΟΠΟΥΛΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Άρθρο 7: «Θέματα κωφών, τυφλών και αυτιστικών μαθητών»

    1. Για την επιλογή Διευθυντή και την τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, η γνώση για την ελληνική νοηματική γλώσσα (ΕΝΓ) και τη γραφή Braille πρέπει να αποτελέσει βασική και αναγκαία προϋπόθεση. Ως εκ τούτου, στις παραγράφους 1 και 2 απαιτείται η διαγραφή των εδαφίων με τα οποία δίνεται η δυνατότητα τοποθέτησης εκπαιδευτικών με λιγότερα προσόντα σε περίπτωση που δεν πληρείται η προϋπόθεση της γνώσης της ΕΝΓ και της γραφής Braille.

    2. Η παρουσία διερμηνέα νοηματικής γλώσσας πρέπει βάσει του νόμου να καθίσταται υποχρεωτική στις συνεδριάσεις και συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να προβλεφθεί στο νόμο Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδας (Ο.Μ.Κ.Ε) για την παροχή υπηρεσιών διερμηνείας ελληνικής νοηματικής γλώσσας από την ΟΜΚΕ.

    3. Έως τη συγκρότηση της Επιτροπής για την πιστοποίηση της επάρκειας της ΕΝΓ και της γραφής Braille πρέπει να προβλεφθεί με διακριτό τρόπο η ισχύς βεβαιώσεων επάρκειας και της γραφής Braille.

    4. Να καταργηθεί η διάταξη με την οποία δίδεται η δυνατότητα στην οικογένεια του
    μαθητή να παρέχει στον τελευταίο υποστήριξη με ειδικό βοηθό η σχολικό νοσηλευτή. Η διάταξη αυτή ακυρώνει αυτομάτως το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και διαχωρίζει τους μαθητές με αναπηρία σε πατρίκιους και πληβείους. Ευνόητο είναι ότι οι μαθητές οικογενειών με αυξημένη οικονομική δυνατότητα θα λαμβάνουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες, και μαθητές οικογενειών που δεν έχουν οικονομική άνεση θα αρκούνται σε χαμηλότερης, και κατά κανόνα χαμηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Η διάταξη αυτή για να στηρίζει τον ενταξιακό χαρακτήρα της εκπαίδευσης πρέπει να αναφέρει ότι η παροχή παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή με αναπηρία βάσει σχετικής γνωμάτευσης ΚΕΔΔΥ παρέχεται υποχρεωτικά από το Υπουργείο Παιδείας.

    Επίσης βάσει πάγιας πρότασης μας απαιτείται:
    σε φορείς παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών όπως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και ΕΟΠΠΕΕΠ να προβλεφθεί με
    διάταξη νόμου η ίδρυση-σύσταση:

     Τμήματος Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ειδικά μετά τις αυξημένες αρμοδιότητες που θέτει σε αυτό το παρόν νομοσχέδιο.
     Τμήματος ψηφιακής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
     Τμήματος θεμάτων Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία στον ΕΟΠΠΕΠ.

  • Άρθρο 7. Η αναφορά στο Braille γίνεται μονομερώς. Δεν πρόκειται μόνο για γραφή Braille. Πρόκειται για κώδικα γραφής και ανάγνωσης Braille.
    Χρειάζεται να γίνει πρόβλεψη για τα κωφά παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα.
    Άρθρο 7§3. Η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) ανατίθεται στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Η γλωσσολογική έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο έχει εδραιώσει την υπόσταση των νοηματικών γλωσσών και έχει αποδείξει το βαθμό πολυπλοκότητας και εκφραστικής δύναμης που τις χαρακτηρίζει. Με δεδομένο το γεγονός αυτό, η θεσμοθέτηση της πιστοποίησης γλωσσομάθειας της ΕΝΓ ως φυσικής γλώσσας επίσημα αναγνωρισμένης από το Ελληνικό Κράτος είναι απολύτως θετική εξέλιξη. Πιστεύουμε όμως, ότι η ανάθεση της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) θέτει λάθος βάσεις για την αξιολόγηση της ΕΝΓ και την περιθωριοποιεί.
    Τα τρωτά σημεία σχετικά με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι δύο:
    1. Στην παράγραφο 1 άρθρο 7 του σχεδίου νόμου και αντίστοιχα στο 3699/2008 (άρθρο 7, παρ. 1) ορθά ορίζεται η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ως ισότιμη με την Ελληνική ομιλούμενη, ως η φυσική γλώσσα της Κοινότητας των Κωφών. Τόσο οι πρόσφατοι νόμοι, ν. 3699/2008 άρθρο 7 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» όσο και ο ν. 4186/2013 άρθρο 20 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», καθώς και το άρθρο 7 του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή που είναι σε δημόσια διαβούλευση, χωρίς καμία επιστημονική βάση, εξομοιώνουν την πιστοποίηση γλωσσομάθειας της ΕΝΓ με την πιστοποίηση του κώδικα γραφής Braille. Είναι αδόκιμη η εξομοίωση του κώδικα γραφής Braille ο οποίος αποδίδει την εκάστοτε γραπτή γλώσσα με διαφορετικά σύμβολα, με την ΕΝΓ η οποία ως πλήρης φυσική γλώσσα έχει τελείως διαφορετική δομή και αναγνωρίζεται όχι μόνο από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά και από τους ίδιους τους συντάκτες του άρθρου ως ισότιμη με την Ελληνική ομιλουμένη. Ας υπενθυμιστεί ότι ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών έχει διασαφηνίσει ότι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ουδεμία σχέση έχει με κώδικες γραπτής επικοινωνίας όπως η Braille ή Morse. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, ο ίδιος χώρος της Ειδικής Αγωγής έρχεται χωρίς επιχειρήματα να επαναφέρει τους μύθους του προηγούμενου αιώνα.
    2. Ο οργανισμός που πιστοποιεί τη γνώση της ΕΝΓ ορίζεται ότι θα είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ο ΕΟΠΠΕΠ ανάμεσα σε άλλα πιστοποιεί «γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτώνται μέσω μη-τυπικής και άτυπης μαθησιακής διαδρομής», δηλαδή επαγγελματικά προσόντα. Τόσο ο ΕΟΠΠΕΠ όσο και το ΙΕΠ δεν σχετίζονται με πιστοποίηση γλωσσομάθειας σε οποιαδήποτε γλώσσα. Η ανάθεση της πιστοποίησης αυτής στον ΕΟΠΠΕΠ ως αρμόδιο κρατικό φορέα, δημιουργεί μια αίσθηση εκ νέου περιθωριοποίησης σε σύγκριση με τον τρόπο και τους φορείς που έχουν αναλάβει την πιστοποίηση της Ελληνομάθειας (ΚΕΓ http://www.greeklanguage.gr/ ) ή το επίπεδο γνώσεων άλλων γλωσσών (Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας http://rcel.enl.uoa.gr/kpg/). Εκτιμούμε ως αντιεπιστημονική την ανάθεση της πιστοποίησης γλωσσομάθειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε φορέα που δεν έχει στο καταστατικό πρόβλεψη γλωσσικής πιστοποίησης, καμία εμπειρία και καθόλου προσωπικό με εξειδίκευση στην αξιολόγηση, τη στάθμιση επιπέδων εκμάθησης και τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας – αλλά ούτε και οποιασδήποτε φυσικής γλώσσας.

    Σας παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν την παράμετρο αυτή και τη σημασία που έχει η αποφυγή οποιασδήποτε υπόνοιας περί άνισης μεταχείρισης της ΕΝΓ στο επίπεδο της πιστοποίησης, στο νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαβούλευση, δεδομένου ότι κρατικοί φορείς όπως πανεπιστήμια και ερευνητικοί οργανισμοί που ειδικεύονται στα θέματα της ΕΝΓ θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο αυτό σε συνεργασία με την ΟΜΚΕ, έτσι ώστε η ΕΝΓ να αντιμετωπίζεται ισότιμα με την Ελληνική και στο ζήτημα της πιστοποίησης.
    Όπως κάθε φυσική γλώσσα, η ΕΝΓ είναι διδακτή. ‘Όπως και για την Ελληνική γλώσσα, η αξιολόγηση της γλωσσομάθειας στην ΕΝΓ είναι αυτονόητο να γίνεται από πανεπιστημιακούς φορείς ή τμήματα σχετικά με την έρευνα, τη διδασκαλία και την πιστοποίηση γλώσσας, και ειδικότερα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διαθέτει την επιστημονική γνώση για θέματα Ειδικής Αγωγής, ερευνά την ΕΝΓ και προσφέρει μαθήματα και εκπαιδευτικά προγράμματα στην ΕΝΓ από δεκαετίας. Ως εκ τούτου, θα μπορούσε σε συνεργασία με κρατικούς ερευνητικούς φορείς όπως το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) του Ε.Κ. ΑΘΗΝΑ, που διαθέτει τους απαραίτητους γνωστικούς και τεχνολογικούς πόρους και με το οποίο ήδη έχουν ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις, να αναλάβουν το έργο της πιστοποίησης της ΕΝΓ, εφόσον προβλεφθεί από το σχετικό νόμο. Στην κατεύθυνση αυτή συντάσσεται και στηρίζει τις παραπάνω θέσεις επίσης ο Σύλλογος των διδασκόντων την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, με τον οποίο υπάρχει πρόθεση συνεργασίας και σχετική επικοινωνία.
    Άρθρο 7§3.β. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (Π.Τ.Ε.Α.) του Παν/μου Θεσσαλίας δεν αναφέρεται πουθενά μέσα στο νομοσχέδιο κι ας είναι το μόνο πανεπιστημιακό τμήμα στη χώρα μας που έχει ένα ολόκληρο εξαμηνιαίο μάθημα αφιερωμένο στην εκμάθηση του κώδικα Braille. To εν λόγω μάθημα «Κώδικας Braille – Κατάκτηση Γραφής και Ανάγνωσης» ολοκληρώνεται σε 13 διδασκαλίες και συνδυάζει θεωρητική και πρακτική διδασκαλία και έχει εργαστηριακό χαρακτήρα. Επίσης οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα και πέραν του μαθήματος να κάνουν πρακτική άσκηση με τις μηχανές σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο (πολυεργαστήριο). Η αξιολόγηση του μαθήματος πέραν της υποχρεωτικής παρουσίας (χαρακτηρισμένο ως εργαστηριακό μάθημα), περιλαμβάνει εργασίες και εξετάσεις.
    Εκτιμούμε πως το φάσμα των διδασκαλιών στο εξαμηνιαίο μάθημα για το Braille που υλοποιείται στο Π.Τ.Ε.Α. υπερκαλύπτει αυτά που πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ειδικοί παιδαγωγοί προκειμένου να στηρίξουν μαθητές με μερική ή ολική απώλεια όρασης τόσο σε ενταξιακά πλαίσια όσο και σε ειδικά σχολεία. Τέλος, το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος όσον αφορά το μάθημα της γραφής και ανάγνωσης του κώδικα Braille που υλοποιείται στο Π.Τ.Ε.Α. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπερκαλύπτει σε κάθε περίπτωση κάθε άλλη επιμόρφωση που γίνεται αυτή τη στιγμή από συλλόγους ή κέντρα εκπαίδευσης στη χώρα μας.
    Τόσο ο ΕΟΠΠΕΠ όσο και το ΙΕΠ δεν σχετίζονται με τις πρακτικές διδασκαλίας που πρέπει να εφαρμόζονται στην εκπαίδευση προκειμένου να «μάθει» το τυφλό παιδί γραφή και ανάγνωση μέσω του κώδικα Braille. Δεν πρόκειται απλά για μια κατοχύρωση του κώδικα από βλέποντες εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για μια σειρά τεχνικών και στρατηγικών διδασκαλίας που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να μάθει αποτελεσματικά το τυφλό παιδί Braille.
    Κατά συνέπεια, είναι αυτονόητο το έργο αυτό να γίνεται από πανεπιστημιακούς φορείς ή τμήματα σχετικά με την έρευνα, τη διδασκαλία και ειδικότερα τμήματα που έχουν άμεση σχέση με το εν λόγω γνωστικό αντικείμενο, όπως είναι το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παν/μιου Θεσσαλίας το οποίο διαθέτει τη γνώση και την υποδομή για τη διαδικασία αυτή.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών–Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και της γραφής B_r_a_i_l_l_e_ καθώς επίσης και σπουδές στην εκπαίδευση κωφών ή τυφλών αντίστοιχα, η οποία πιστοποιείται μέσα από την παρακολούθηση 3 τουλάχιστον μαθημάτων σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο στα σχετικά πεδία. Εάν, η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα

    Άρθρο 7§4. Είναι σημαντικό θετικό στοιχείο του νόμου η ρύθμιση για τη χρήση συμβόλων και εικόνων για την πρόσληψη και έκφραση της Νέας Ελληνικής από τους μαθητές με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Ωστόσο, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής: α) η χρήση εναλλακτικών μέσων επικοινωνίας θα πρέπει να διευρυνθεί και να συμπεριλαμβάνει τη χρήση αντικειμένων (για όλους τους μαθητές με ΔΑΦ, ανεξαρτήτως γλωσσικής ικανότητας), β) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ο όρος «μέσα οπτικής στήριξης» σύμφωνα με τον εμπειρικά τεκμηριωμένο διεθνή όρο «visual supports», και γ) να προστεθεί ο όρος «μέθοδοι με επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση» ώστε να αποφευχθεί η χρήση συμβόλων ή και άλλων συστημάτων επικοινωνίας που δεν έχουν επαρκή εμπειρική στήριξη. Ως εκ τούτου προτείνεται η αναδιατύπωση αυτής της παραγράφου ως εξής «Για τους μαθητές με ΔΑΦ, ως επίσημη γλώσσα αναγνωρίζεται η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με προφορικές, γραπτές ή εναλλακτικές μεθόδους (π.χ. μέσα οπτικής στήριξης, όπως αντικείμενα, εικόνες, σύμβολα) που διαθέτουν επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση.

  • 6 Μαΐου 2014, 11:54 | Maria

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 11:48 | Πηνελόπη Τ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 11:36 | ΕΦΗ ΒΑΛΑΤΣΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 11:19 | Ναντια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 11:09 | Πολυξένη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο αρθρο.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:27 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΚΙΤΖΙΔΗΣ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:25 | Κωνσταντινος Χρυσικοπουλος

    στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 10:18 | ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΑΠΗ

    Χαιρετίζω τη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας που επιχειρεί να αναβαθμίσει το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή, και ειδικά για τους κωφούς, αλλά ως συνήθως προς τη λάθος κατεύθυνση. Είναι κρίμα να γίνεται προσπάθεια χωρίς να λαμβάνει υπόψη τους ίδιους τους κωφούς και τις προτάσεις των σχετικών φορέων, όπως της ΟΜΚΕ και του Συλλόγου Δασκάλων ΕΝΓ. Πιστεύω ακράδαντα ότι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) πρέπει να γίνεται σε ΑΕΙ και μάλιστα υπό τη καθοδήγηση γλωσσολόγου ή επιστήμονα που ξέρει άριστα τα θέματα αυτά. Επίσης να γίνει ένας σαφής διαχωρισμός: άλλο να μαθαίνεις ΕΝΓ κι άλλο να διδάσκεις την ΕΝΓ. Απαιτείται μια εμπεριστατωμένη πανεπιστημιακή κατάρτιση για να γίνει κάποιος δάσκαλος ΕΝΓ. Από τη στιγμή που τεθεί αυτό σε σωστή βάση τότε και οι εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν και τις κατάλληλες βάσεις. Είναι επίσης απαραίτητο να μπει η ΕΝΓ στον κατάλογο γλωσσών στο ΚΠΓ και να κινηθεί ο μηχανισμός για τη πιστοποίησή της. Η ΕΝΓ είναι μια πανέμορφη γλώσσα και πολλοί θέλουν να τη μάθουν και είναι πραγματικά κρίμα να τη εξισώνουμε με τη γραφή Braille, που δεν είναι ούτε καν γλώσσα. Σε όλο τον κόσμο η ΝΓ διδάσκεται με τον απαιτούμενο ΣΕΒΑΣΜΟ. Επίσης θα ήθελα εδώ να πάω και λίγο παραπέρα. Το Υπουργείο Παιδείας θέλει να καταρτίσει επιτροπές πιστοποίησης μέσω του ΕΟΠΠΕΠΠ ΚΑΙ ΙΕΠ και με διάφορους εκπροσώπους από την ΟΜΚΕ και από το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ) το οποίο υπάγεται και στο Υπ.Υγείας. Αλήθεια, το ΕΙΚ εδώ τι ρόλο παίζει πραγματικά ? Κατά τη γνώμη μου η επωνυμία του ΕΙΚ από μόνη της είναι προσβλητική μόνο και σαν όνομα για τη Κοινότητα των Κωφών. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΡΥΜΑ ΟΥΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑ ! θα ήταν ευχής έργον αν το Υπουργείο Παιδείας μετονόμαζε το ΕΙΚ σε ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΩΦΩΝ και το αναλάμβανε υπό τη αίγιδα του και σε αυτόν τον φορέα να γίνονται όλες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που επιθυμεί προς τη σωστή κατεύθυνση και πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς των κωφών όπως η ΟΜΚΕ και ο Σύλλογος Δασκάλων ΕΝΓ. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με διαβάσατε και ευελπιστώ σε μια βελτίωση του νομοσχεδίου αυτού.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:14 | ΣΟΦΙΑ ΤΣΕΡΕΛΗ

    Αρμόδιος φορέας πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), της γραφής Braille και κινητικότητας – προσανατολισμού (ΚΠ) και δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης (Δ.Κ.Δ.) είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ).

    Πως μπορεί ένας Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού προσανατολισμού να πιστοποιήσει μία γλώσσα;
    Η νοηματική γλώσσα χαρακτηρίζεται ως ισότιμη της ελληνικής.
    Πως δύο ισότιμες γλώσσες πιστοποιούνται η μία από έναν Οργανισμό πιστοποιήσεις επαγγελματικού προσανατολισμού και η άλλη από κάποιο πανεπιστήμιο;
    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ;

    Στο 3.β) αναφέρεται:
    «την πιστοποίηση επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της γραφής Braille στους ήδη χρήστες. »
    γιατί θα πρέπει να επανεξεταστούν άνθρωποι που έχουν επιτυχώς περάσει διαδικασίες εξετάσεων στο παρελθόν;
    Πως θα πιστοποιήσει ο ΕΟΠΠΕΠ;

  • 6 Μαΐου 2014, 10:05 | Μαρία

    Καλημέρα, θα ήθελα να διαφωνήσω με την θέση των ΣΑΤΕΑ όσο αφορά: «Επιπλέον, πιστεύουμε ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με πιστοποίηση στην ΕΝΓ και στη γραφή Braille, για να στελεχώσουν σχολεία Κωφών-Τυφλών (παρ.1 και παρ.2), θα πρέπει στη θέση τους να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με τα τυπικά προσόντα, τους οποίους η πολιτεία δεσμεύεται ότι θα επιμορφώσει». Σε ένα σχολείο κωφών, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει ήδη να είναι γνώστης της ΕΝΓ, το οποίο το αποδεικνύει με την επάρκεια. Η νοηματική είναι μία πλούσια γλώσσα και δεν γίνεται με μία επιμόρφωση να καταστεί ο εκπαιδευτικός ικανός να την χρησιμοποιήσει. Για να φτάσει κάποιος να δώσει εξετάσεις επάρκειας, πρέπει να έχει κάνει 4 χρόνια, και κάθε χρόνο δίνει εξετάσεις για να περάσει στον επόμενο κύκλο. Εν τέλει αν δεν υπάρχουν άτομα με επάρκεια στην ΕΝΓ, να προσλαμβάνονται άτομα που έχουν ολοκληρώσει τον 4ο έτος της ΕΝΓ. Τα τυπικά προσόντα και η επιμόρφωση που θα γίνει, σαφώς δεν επαρκούν.Ευχαριστώ!

  • 6 Μαΐου 2014, 10:04 | Aristea

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:44 | Παναγιώτα Γιαννέλου

    Στηρίζω την επίσημη θέση των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:25 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΠΕ 71 (9 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 09:23 | Κατερίνα ΠΕ 71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:22 | ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΙΤΑΡΙΔΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 09:21 | Μαρία Mόσχου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 09:15 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΣΔασκΕΝΓ)

    Ως ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΣΔασκΕΝΓ) ευελπιστούμε ότι θα εισακουστούν από το Υπουργείο Παιδείας έστω και μερικές από τις ζωτικές θέσεις μας που θα παραθέσουμε εδώ.
    1. Δεν νοείται σε καμία περίπτωση ταύτιση ή εξίσωση της πιστοποίησης της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΕΝΓ) με αυτήν της γραφής Braille. Η ΕΝΓ είναι αποδεδειγμένα μια γλώσσα με όλους τους συντακτικούς και γραμματικούς κανόνες που διέπουν μια γλώσσα. Η διαφορά της είναι απλώς ότι η γλώσσα αυτή είναι οπτικο-κινητική κι όχι προφορική. Η γραφή Braille αφορά απλώς έναν κώδικα γραπτής επικοινωνίας και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με γλώσσες καθαυτό. Πρέπει το Υπουργείο Παιδείας ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΑΥΤΗ.
    2. Όλοι οι εκπαιδευτικοί -και φυσικά οι διευθυντές- να κατέχουν υποχρεωτικά την επάρκεια ΕΝΓ, και αυτή να είναι απαραίτητο προσόν, όσον αφορά τη τοποθέτησή τους σε σχολεία κωφών και στα τμήματα ένταξης. Οι ήδη μόνιμοι εκπαιδευτικοί να υποχρεωθούν να μάθουν την ΕΝΓ. Είναι απαράδεκτο να είσαι ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΞΕΡΕΙΣ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΚΩΦΩΝ !
    3. Έχουμε την εύλογη απορία πώς είναι δυνατόν αυτό το Νομοσχέδιο από την μια να αναγνωρίζει πράγματι την ΕΝΓ ως γλώσσα των κωφών ως ισότιμη γλώσσα αλλά από την άλλη να αναθέτει στον ΕΟΠΠΕΠ την πιστοποίηση της ΕΝΓ. Ο ΕΟΠΠΕΠ δεν έχει καμία απολύτως σχέση, εφόσον ο ρόλος του είναι να πιστοποιεί και μόνον τις προϋποθέσεις και τα επαγγελματικά προσόντα. Το Υπουργείο Παιδείας μπορεί κάλλιστα ΝΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙ ΤΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΓ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ (ΚΠΓ), όπως κάνει ήδη με όλες τις ήδη υπάρχουσες προφορικές γλώσσες. Από την στιγμή που αναγνωρίζει ως ισότιμη γλώσσα την ΕΝΓ μπορεί κι επίσημα να ανοίξει πλέον τον δρόμο για τη πιστοποίηση της ΕΝΓ μέσω του ΚΠΓ. Εμείς οι δάσκαλοι ΕΝΓ με την πολύχρονη εμπειρία μας και την πανεπιστημιακή εξειδίκευση -που είχαμε λάβει από το Πανεπιστήμιο Πατρών- είμαστε εδώ να συμβάλουμε στις διαδικασίες για την πιστοποίηση της ΕΝΓ.
    4. Υπάρχουν στην Ελλάδα πολλοί και καθιερωμένοι γλωσσολόγοι κι επιστήμονες αναφορικά με την ΕΝΓ οι οποίοι μπορούν να στελεχώσουν επαρκώς τμήμα έρευνας και γλωσσολογίας της ΕΝΓ σε πανεπιστήμιο ΑΕΙ. Είναι πραγματικά λυπηρό που δεν ενεργοποιείται η σχετική διαδικασία από το Υπουργείο Παιδείας τώρα που υπάρχουν οι επιστήμονες. Σε όλο τον κόσμο η γλωσσολογική έρευνα και πιστοποίηση της ΕΝΓ γίνεται αποκλειστικά σε ΑΕΙ και σε συνεργασία με εξειδικευμένα κέντρα διδασκαλίας της ΕΝΓ. Το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μπορούν να προσφέρουν έργο ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ από το Υπουργείο Παιδείας. Ο Σύλλογος Δασκάλων ΕΝΓ ήδη έχει στενή συνεργασία με τα δύο αυτά ΑΕΙ και πιστεύουμε ότι μπορούμε άνετα να συνεισφέρουμε στο έργο της πιστοποίησης της ΕΝΓ της πολύτιμης γλώσσας μας σε συνεργασία βεβαίως και της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος.
    ΟΝΕΙΡΟ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΓ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΠΓ.
    ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ.
    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΚΩΦΩΝ.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:05 | βασιλικη κερμελιδη

    στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:38 | Galini S.

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:37 | Αγγελούσης Κώστας

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 08:36 | Ελενη Καϊτατζη

    Στηριζω τις θεσεις και προτασεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:25 | Άκογλου Καλλιόπη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:14 | Ντάσιου Μαρία

    Στηρίζω τις θέσεις των Σατεα

  • 6 Μαΐου 2014, 07:30 | Ioanna

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 07:06 | Antonis

    «Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ»

  • 6 Μαΐου 2014, 06:53 | Παρασκευάς Θυμάκης

    Συμφωνώ απόλυτα και στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΈΑ!

  • 6 Μαΐου 2014, 06:37 | Τάτια

    Στηρίζω τις απόψεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 05:26 | Έλσα Π.Ε.71 (10 χρόνια αναπληρώτρια)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 05:25 | Έλσα Π.Ε.71 (10 χρόνια αναπληρώτρια)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ που 12 χρόνια τώρα στηρίζει πρώτα την εκπαίδευση των παιδιών μας.

  • 6 Μαΐου 2014, 01:21 | Χατζούλης Νικόλαος

    Στηρίζω τις Θέσεις και Προτάσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 7.
    http://www.opengov.gr/ypepth/?c=17732

  • 6 Μαΐου 2014, 01:20 | K.X.

    στηριζω τις θεσεις του Σατεα

  • 6 Μαΐου 2014, 00:13 | Παπαδοπούλου Π.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:06 | Αναστασία Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:55 | Ιωάννα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:49 | Νίκος Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:48 | Λια Α.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:42 | Ιωάννα Μ.

    Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:39 | Νικολέτα ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:27 | Αλέξανδρος Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:25 | Ελένη Μανωλοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:04 | Κυριακή Δεμερτζή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:03 | Katerina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • Η αξιολόγηση των νοηματικών γλωσσών σε χώρες του δυτικού κόσμου γίνεται συνήθως σε ΑΕΙ με εξειδικευμένα κέντρα έρευνας και διδασκαλίας των γλωσσών αυτών. Στην Ελλάδα όμως της υποτίμησης των πάντων και κυρίως της επιστήμης, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει με το άρθρο 7 ακριβώς την αδιαφορία του για τη γνώση και τους ειδικούς, αφού αναθέτει σε άσχετο φορέα το πολύ δύσκολο έργο της πιστοποίησης της επάρκειας της ΕΝΓ. Γίνεται επίσης φανερό ότι δεν αναγνωρίζει στην ουσία την ΕΝΓ ως ισότιμη γλώσσα αφού δεν αναθέτει την πιστοποίηση της ούτε καν σε φορείς του Υπουργείου που πιστοποιούν την επάρκεια γνώσεων άλλων γλωσσών (Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας).
    Είναι λυπηρό ότι μετά από τόσους αγώνες για την αναγνώριση της ΕΝΓ (από το 1984)πάμε πάλι πίσω, όπως πίσω πάει και όλη η ειδική εκπαίδευση με το νομοσχέδιο αυτό (θα αναφερθώ αναλυτικά στο θέμα αυτό σε ειδική δημοσίευση). Αν περάσει το νομοσχέδιο ως έχει θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα και θα διατυπωθούν καταγγελίες που θα εκθέσουν τη χώρα μας τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και διεθνώς.
    Αν υποθέσουμε ότι θα εισακουστούμε από τους συντάκτες αυτού του αναχρονιστικού νομοσχεδίου και την ηγεσία του Υπουργείου προτείνω:
    1. Να αποσυρθεί εντελώς το νομοσχέδιο αυτό της προχειρότητας και της υποτίμησης της Ειδικής Αγωγής.
    2. Αν δεν γίνει αυτό τουλάχιστον να ανατεθεί στο φορέα πιστοποίησης γλωσσομάθειας η πιστοποίηση της ΕΝΓ και να συνεργαστούν με το φορέα τα ΑΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα που ειδικεύονται στην έρευνα και διδασκαλία ΕΝΓ, καθώς επίσης η Ομοσπονδία Κωφών και ο Σύλλογος διερμηνέων ΕΝΓ.
    3. Ώσπου να συσταθεί ο μηχανισμός αυτός να αναγνωριστούν οι βεβαιώσεις επάρκειας του Πανεπιστημίου Πατρών (Μονάδα Αγωγής και Ερευνών Κωφών-Deaf Studies Unit) και της ΟΜΚΕ και να μην χρειάζεται να δώσουν πάλι εξετάσεις όσοι έχουν επάρκεια από τους παραπάνω φορείς και μάλιστα από φορείς άσχετους με την ΕΝΓ, όπως είναι το ΙΕΠ.
    4. Η επάρκεια της ΕΝΓ να είναι υποχρεωτική για όλους όσους διορίζονται σε σχολεία και Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε) όπου φοιτούν κωφά παιδιά και αυτό να ισχύει κυρίως και για τους διευθυντές των σχολείων αυτών.
    5. Η επάρκεια από μόνη της δεν αρκεί για να δουλέψει κάποιος σε σχολείο ή Τ.Ε κωφών παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στις μονάδες αυτές θα πρέπει να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση κωφών. Οι δάσκαλοι θα πρέπει να έχουν πρώτο πτυχίο παιδαγωγικά και μετεκπαίδευση στην εκπαίδευση κωφών. Οι καθηγητές στη δευτεροβάθμια θα πρέπει να έχουν εκτός απο το πρώτο τους πτυχίο (φιλολογία, μαθηματικά κοκ) μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση κωφών παιδιών. Αυτό ισχύει σε όλες τις χώρες του πολιτισμένου κόσμου και αυτό υποστηρίζουμε οι ειδικοί σύμφωνα με τα δεδομένα μας απο τον τομέα της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, αν σας ενδιαφέρει η γνώμη μας…
    4.Να διαχωριστεί η ΕΝΓ απο το σύστημα γραφής braille. Στην Ελλάδα πλέον υπάρχει η γνώση και όλοι ξέρουν ότι η braille δεν είναι γλώσσα. Δεν επιτρέπετε το Υπουργείο να συνεχίζει να παραπληροφορεί τον κόσμο.

    Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής (Κωφών) Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος του Παγκόσμιου Συνεδρίου Εκπαίδευσης Κωφών

  • 5 Μαΐου 2014, 22:51 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΗΣ

    Γιατί θα πρέπει να επανεξεταστούν άτομα που έχουν περάσει ήδη τις εξετάσεις; Είναι δίκαιο να βάζετε όσους με κόπο και χρήματα έχουν ήδη περάσει απο την διαδικασία εξετάσεων να την επαναλάβουν?
    Επίσης ο ΕΟΠΠΕΠ πως ακριβώς θα αξιολογεί τις εξετάσεις της Ε.Ν.Γ. και ποια είναι η αρμόδια υπηρεσία που θα εγκρίνει τις πιστοποιήσεις?
    Είναι δυνατόν να υπάρχει συγκριση μεταξύ της Braille και της ΕΝΓ; Εκτός απο το γεγονός οτι το πρώτο είναι σύστημα γραφής και ανάγνωσης ενώ το δεύτερο γλώσσα. Τα τέσσερα χρόνια που απαιτούνται για να μάθει κανείς την ΕΝΓ δεν αφήνουν περιθώρια παραλληλισμού.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:46 | ΜΑΡΙΑΝΘΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:42 | Φωτεινή Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:25 | Ευαγγελία Π. Ε 71 (10 χρονια αναπλήρωσης)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.