Άρθρο 03: Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές διαταραχές όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές διαταραχές ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
2. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία.
3. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
4. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
5. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:46 | Ιωάννα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:46 | Λια Α.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:46 | Νίκος Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:40 | Ιωάννα Μ.

    Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:37 | Νικολέτα ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:25 | Ελένη Μανωλοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:24 | Αλέξανδρος Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:01 | Κυριακή Δεμερτζή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • Λαμβάνοντας υπόψιν
    ● τα Επαγγελματικά Δικαιώματα του Λογοθεραπευτή (Προεδρικό Διάταγμα, Αρ, Φύλλου 82, 18 Απριλίου 2002),
    ● το Ευρωπαϊκό προφίλ,
    ● και το πρόγραμμα σπουδών και κλινικής άσκησης,
    ο λογοθεραπευτής έχει θεσμικό και επιστημονικό ρόλο στην αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών με διαταραχές στον προφορικό και γραπτό λόγο, ένας ρόλος που ακυρώνεται με το παρόν σχέδιο νόμου.

    Άρθρο 04, §4γ:

    “Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης που ανήκει σε ΣΔΕΥ καθώς και στις ΣΜΕΑΕ λειτουργεί ΕΔΕΑΥ, ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών της, η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου Διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του Κέντρου Υποστήριξης ΕΑΕ της ΣΔΕΥ στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:
    αα) το διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προέδρου, με αναπληρωτή του το νόμιμο αναπληρωτή του στα καθήκοντά του ως διευθυντή, ββ) έναν (1) εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προβλέπεται στο άρθρο 21 του ν.3699/2008 που υπηρετεί σε ΤΕ ή αντίστοιχων κλάδων ΕΑΕ που προβλέπονται στο άρθρο 19 παρ. 1 του ν. 3699/2008, γγ) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ23 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα δδ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα, με τους αναπληρωτές τους και εε) έναν  (1) λογοθεραπευτή του κλάδου ΠΕ21ή ΠΕ26 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα. “

    Άρθρο 04, §4ε)
    “Συστήνεται Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. η οποία αποτελείται από τον ψυχολόγο, τον κοινωνικό λειτουργό, έναν εκπαιδευτικό και έναν λογοθεραπευτή της σχολικής μονάδας. “

  • 5 Μαΐου 2014, 22:58 | Katerina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • Άρθρο 03, §2 :
    Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα πρέπει να συγκαταλέγονται τόσο οι μαθητές με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI) όσο και οι μαθητές με ΔΕΠΥ. Οι παραπάνω μαθητές θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων όπως και οι υπόλοιποι μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 3).
    «Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία. δυσαρθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία, καθώς επίσης οι μαθητές με ΔΕΠΥ, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI).»

  • Άρθρο 03, §1:
    Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα πρέπει να συγκαταλέγονται και οι μαθητές φορείς Κοχλιακών Εμφυτευμάτων(ΚΕ). Οι παραπάνω μαθητές θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων όπως και οι υπόλοιποι μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
    “ Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές διαταραχές όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές διαταραχές ακοής (κωφοί, βαρήκοοι, φορείς κοχλιακών εμφυτευμάτων), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.”

  • 5 Μαΐου 2014, 22:43 | ΜΑΡΙΑΝΘΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:39 | Φωτεινή Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:09 | Ευαγγελία Κατεμίδου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:02 | Κατερίνα Ξ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:42 | Πούλιου Αργυρώ

    Αξιότιμα μέλη της επιτροπής σύνταξης του νομοσχεδίου,
    Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
    Με εκτίμηση,
    Πούλιου Αργυρώ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:21 | Eva

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:06 | EM

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:02 | Λουκία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:01 | ΜΑΡΙΑΝΑΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:59 | Έφη Χ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 3:

    Προτείνουμε ν’ αλλάξει στην ουσία ο ορισμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του παρόντος σχεδίου νόμου στην παρ.1 ως εξής: «Μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι στην αλληλεπίδραση τους με το σχολείο εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής.
    Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να πηγάζουν από αισθητηριακά, νοητικά, γνωστικά, αναπτυξιακά προβλήματα, ψυχικές και νευροψυχικές διαταραχές, οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση ή/και εκπαιδευτική διάγνωση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης και τις οποίες το σχολείο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με συμβατικούς τρόπους παρά μόνο με ειδικές προσαρμογές (στο αναλυτικό πρόγραμμα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα εποπτικά μέσα, τις μεθόδους διδασκαλίας κτλ.)». Με αυτόν τον ορισμό η αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη δε θεωρείται αποκλειστικά ένα προσωπικό «πρόβλημα» ή «διαταραχή» του μαθητή, αλλά πέφτει το βάρος της ευθύνης και στο σχολείο.Επίσης, εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πρέπει ν’ αποσαφηνιστεί κάποια στιγμή νομοθετικά τι εννοούμε με τον όρο «αναπηρία» και τι με τον όρο «ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

  • 5 Μαΐου 2014, 20:58 | Ζωή Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:55 | Κυρίτση Βασιλική

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:51 | Zoi Tsiaouskoglou

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 20:51 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ Ζ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:45 | ΜΙΧΑΗΛ Σ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:45 | Ρίτσα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:44 | ΜΑΝΤΖΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:35 | Κατερίνα Χ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:13 | Βιβή Σταματούκη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:06 | Ερια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:05 | Βούλα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:59 | Αναστασία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:55 | Μαρία Χ.

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ».

  • 5 Μαΐου 2014, 19:54 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:47 | ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:46 | ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:45 | ΕΛΕΝΗΜΠΕΖΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:43 | Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:40 | Ηλίας Κίσας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:28 | Golightly

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:27 | Αναστασία Χιδερίδου – Μανδαρή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:24 | Μάγδα Π

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:18 | ΔΩΡΑ ΜΑΥΡΙΚΗ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:12 | Μαρία Κουτσ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:10 | Βίκυ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:10 | ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:00 | nektaria

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:56 | Βασω

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ