Άρθρο 01: Έννοιες – Σκοπός

1. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) είναι το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη.
Η πολιτεία αλλά και όλες οι υπηρεσίες και οι λειτουργοί του Κράτους οφείλουν να αναγνωρίζουν την αναπηρία ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και ως ένα σύνθετο κοινωνικό και πολιτικό φαινόμενο και σε κάθε περίπτωση να αποτρέπουν τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στη συμμετοχή ή στη συνεισφορά τους στην κοινωνική ζωή.
2. Όπου στη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «ειδική αγωγή» αντικαθίσταται με τον όρο «ειδική αγωγή και εκπαίδευση».
3. Ως «διάγνωση» κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου νοείται η εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων μόνο για τις ΕΔΕΑΥ.
4. Όλες οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου αναφέρονται σε άτομα με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εκτός εάν στο κείμενο του νόμου ορίζεται διαφορετικά.
5. Διαφορική διάγνωση ή διαφοροδιάγνωση είναι η διαγνωστική διαδικασία μέσω της οποίας αποκλείονται παθήσεις με παρόμοια συμπτώματα ώστε να καταλήξουμε στην επικρατέστερη διάγνωση. Η διαφορική διάγνωση αποτελεί μέρος της διεπιστημονικής αξιολόγησης με σκοπό τη συγκέντρωση των αναγκαίων δεδομένων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή κατάλληλων υποστηρικτικών δομών και υπηρεσιών.
6. Υποστηρικτική Τεχνολογία (ΥΤ) είναι κάθε συσκευή, εξοπλισμός, μέσο ή υλικό και λογισμικό πληροφορικής που χρησιμοποιείται για την επαύξηση, διατήρηση ή βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας ενός μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπηρεσία Υποστηρικτικών Τεχνολογιών είναι κάθε υπηρεσία η οποία παρέχει άμεση βοήθεια στον μαθητή στην επιλογή και στην χρήση των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών.
7. Καθολική Σχεδίαση ή Σχεδίαση για Όλους είναι ο συστηματικός τρόπος σχεδίασης και παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους. Η Καθολική Σχεδίαση περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι: α) άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (χωρίς να απαιτούν Υποστηρικτικές Τεχνολογίες) και β) συμβατά ως προς τη διαλειτουργικότητά τους με τις Υποστηρικτικές Τεχνολογίες.
8. Καθολική Σχεδίαση για Μάθηση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής το οποίο: α) παρέχει ευελιξία στους τρόπους παρουσίασης των εκπαιδευτικών πληροφοριών, στους τρόπους που οι μαθητές αποκρίνονται ή επιδεικνύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους και στους τρόπους εμπλοκής τους στη διαδικασία της μάθησης και β) μειώνει τα εμπόδια στη διδασκαλία, παρέχει κατάλληλη υποβοήθηση, διευκολύνσεις και προκλήσεις και υποστηρίζει την επίτευξη υψηλών προσδοκιών για όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων και αυτών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • 6 Μαΐου 2014, 01:10 | K.X.

    Στηριζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 00:59 | Χατζούλης Νικόλαος

    Στηρίζω τις Θέσεις και Προτάσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 1 http://www.opengov.gr/ypepth/?c=17726

  • 6 Μαΐου 2014, 00:25 | Όλγα Ημέλλου

    • ΓΕΝΙΚΑ: Γιατί συντάχθηκε σχέδιο νόμου ξεχωριστά για την ΕΑΕ όταν πλέον η έμφαση, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε διεθνές επίπεδο, δίνεται στην «Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές» (Education for All) και στη «Συνεκπαίδευση» (Inclusive Education) (Unesco, 2005̇∙ 2009∙ European Agency for Special Needs & Inclusive Education∙ ΦΕΚ 88/2012 για Κύρωση Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες); Θα μπορούσε να συνταχθεί ένα Σχέδιο Νόμου για το σύνολο της εκπαίδευσης, στο οποίο θα προβλέπεται η παροχή ενός συνεχούς εκπαιδευτικών υπηρεσιών, στις οποίες εντάσσονται και οι υπηρεσίες ΕΑΕ. Σημεία κλειδιά σε αυτό θα πρέπει να είναι: (α) η πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση και (β) η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
    • §1 ΑΣΑΦΕΙΑ: Η ΕΑΕ προσφέρεται στους μαθητές με διαπιστωμένες ή /και μη διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
    • §3 Ο όρος «διάγνωση» αναφέρεται μόνο στις ΕΔΕΑΥ; Γιατί περιορίζεται η χρήση του όρου μόνο στις ΕΔΕΑΥ; Τα ΚΕΔΔΥ και τα ΙΠΔ δεν εμπλέκονται με διαδικασίες διάγνωσης;
    • §8 Ο όρος «Καθολική Σχεδίαση» στην «Κύρωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με Αναπηρίες» αναφέρεται ως «Καθολικός Σχεδιασμός». Θα ήταν καλό να υπάρχει κοινή ορολογία στα έγγραφα πολιτικής. Ο όρος «Καθολικός Σχεδιασμός (με σκοπό) για τη Μάθηση» (Universal Design for Learning-UDL) (Rose & Meyer, 2002∙ 2006) στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ως ένα πλαίσιο εκπαιδευτικής πρακτικής, το οποίο στηρίζει τη φιλοσοφία της «Εκπαίδευσης για όλους». Ωστόσο η απλή αναφορά του δεν είναι αρκετή για να γίνει εφικτή η υλοποίησή του από τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης. Επίσης, δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτονόητο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν τις απαραίτητες στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες για να κάνουν προτάσεις εφαρμογής των πρακτικών Καθολικού Σχεδιασμού με σκοπό τη Μάθηση στις καθημερινές προσπάθειες υποστήριξης των μαθητών στα ΑΠΣ διαφόρων γνωστικών αντικειμένων. Είναι πολύ σημαντικό: (α) να υποστηριχθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί σε θέματα Καθολικού Σχεδιασμού για Μάθηση και (β) να εμπλουτιστούν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία ακόμα βρίσκονται υπό μελέτη, με σχετικές οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές.
    • Θα ήταν καλό να προσδιοριστούν κι άλλοι όροι, όπως: «διεπιστημονική αξιολόγηση», «αξιολόγηση», «ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα», «προγράμματα αποκατάστασης» κλπ.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:17 | Τσιώλης Σωτήρης

    Όσον αφορά το άρθρο 1 είναι αντιγραφή του 3699 μέχρι την παράγραφο 5. Αυτό συμβαίνει και σε άλλα άρθρα, οπότε δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε την κριτική για τον 3699 για το νομοσχέδιο. Αυτή έχει ήδη κατατεθεί εδώ και 6 χρόνια. Συνήθως να δίνεται ένα νέο νομοσχέδιο στην δημοσιότητα όταν μια κυβέρνηση έχει να πει κάτι νέο. Διαφορετικά, πάλι όπως συνηθίζεται γίνονται συμπληρωματικές παρεμβάσεις σε άλλα νομοσχέδια, σχετικά ή άσχετα, π. χ. η τροπολογία για την εκπαίδευση στο νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές. Δηλαδή τι θα κάνει η Βουλή θα ψηφίσει ξανά τις ήδη ψηφισμένες διατάξεις με τις οποίες όπως φαίνεται η κυβέρνηση συμφωνεί; Ποιος ο λόγος; Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά. Η προηγούμενη ήταν το 1985 όταν το ΠΑΣΟΚ μετέφρασε τον 1143 στη δημοτική και τον κατέθεσε ως μέρος του 1566 με ελάχιστες μεταβολές. Τουλάχιστον τότε υπήρχε η δικαιολογία ότι κατατέθηκε ως μέρος ενός συνολικού νόμου και ότι μεταγλωττίστηκε.
    Για την παράγραφο 5 του άρθρου 1 για τη διαφοροδιάγνωση. Η διαφοροδιάγνωση δεν καταλήγει στην επικρατέστερη διάγνωση, αλλά σε μια και μόνη διάγνωση, όπως αναφέρεται στον ορισμό της διαφοροδιάγνωσης. Δηλαδή τι θα λέει η διαγνωστική έκθεση, ότι η επικρατέστερη διάγνωση για το παιδί είναι το σύνδρομο Ντάουν και θα αφήνει την πιθανότητα να έχει κάτι άλλο; αυτισμό για παράδειγμα. Πάλι στην ίδια παράγραφο. Πάθηση σημαίνει ασθένεια – αρρώστια – μια ματιά στα σχετικά λήμματα των λεξικών θα σας πείσει. Είχα την εντύπωση ότι η αναπηρία δεν είναι αρρώστια, αλλά όπως προέβλεπε ακόμη και η εισηγητική έκθεση του 1143 κατάσταση ζωής, ή όπως λέει παραπάνω ο νόμο μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης. Καλή είναι η εισαγωγή όρων από άλλες επιστήμες, αλλά τουλάχιστον όποιος τους εισάγει ας τους προσαρμόζει στο σχετικό πεδίο και να μην κάνει πιστή αντιγραφή από τα επιστημονικά εγχειρίδια και αυτή λειψή, όπως στην προκείμενη περίπτωση.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:10 | Παπαδοπούλου Π.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:03 | Αναστασία Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 00:01 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α.

    Από τον αριθμό των σχολίων που έχουν γραφεί στα εργασιακά θέματα που αποτελούν το 80% επί του συνόλου φαίνεται ότι αυτό το νομοσχέδιο έχει σκοπό να ανατρέψει μόνο τις σταθερές εργασιακές σχέσεις των εκπ/κών που υπηρετούν σε αυτό.
    Τα λάθη που έχει, όπως τα ΚΕΔΔΥ τα ονομάζει ΚΔΑΥ , ή τη μοριοδότηση των αναπληρωτών με μόρια του διδασκαλείου, μια κατηγορία που δεν υπάρχει..κλπ χαρακτηρίζει ως το πιο πρόχειρο νομοσχέδιο που έχει περάσει ποτέ από τη βουλή!!
    Δυναμιτίζει τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ αφού η φιλοσοφία του αντίκειται στη φιλοσοφία της Ε.Ε!!

    Είναι επικίνδυνο για απώλεια σοβαρών κονδυλίων για τη χώρα, άδικο απέναντι στους έμπειρους ιδιαίτερα μόνιμους εκπ/κους που υπηρετούν ήδη στις δομές της ΕΑΕ εκτός από γραφικό!!
    ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 23:51 | ΑΘΗΝΑ ΠΛΙΤΣΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:46 | ΕΦΗ Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:44 | Ιωάννα

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:44 | Νίκος Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:43 | Λια Α.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:35 | Νικολέτα ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:32 | Κατερίνα Ξ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:30 | Νικολέτα Ε.

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:22 | Αλέξανδρος Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:00 | Κυριακή Δεμερτζή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:55 | Katerina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:45 | Ευμορφία Σερέτη

    Είμαι φοιτήτρια του μεταπτυχιακού ε.α. Μπήκα στο μεταπτυχιακό με πολύ μεράκι, διαβάζοντας συγχρόνως πολλά βιβλία που θα με βοηθούσαν στο έργο μου. Και ξαφνικά διαβάζω στο σχέδιο νόμου πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εκπαιδευτικοί για την ειδική αγωγή λες και το ανάπηρο παιδί δεν είναι παιδί!! Είναι λογική αυτή; Απαξιώνεται την συνεχή εκπαίδευση, η οποία στηρίζεται συνεχώς σε καινούργια δεδομένα και έρευνες. Τα μεταπτυχιακά σε μαθαίνουν πρώτα από όλα ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ. Ο απλός φοιτητής γίνεται ερευνητής ψάχνει, αναλύει μπαίνει σε καινούργια μονοπάτια. Προχωρά την επιστήμη του. Τα πράγματα αλλάζουν εξελίσσονται. Το σχέδιο νόμου προτάσσει ένα πτυχίο ως τέλος του δρόμου της ε.α.Αν μπορώ να ακουστώ σε κάτι, προτείνω δύο πίνακες, έναν για τα πανεπιστήμια Θεσσαλίας και έναν για τα μεταπτυχιακά και να διορίζονται κατ’ αναλογία. Το βρίσκω περισσότερο δίκαιο για όλους. Ευχαριστώ για το χρόνο.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:38 | ΜΑΡΙΑΝΘΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:38 | Φωτεινή Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:36 | Κώστας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:01 | Ιωάννα Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:00 | Ευαγγελία Κατεμίδου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:59 | Ευαγγελία Π. Ε 71 (10 χρονια αναπλήρωσης)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:41 | Πούλιου Αργυρώ

    Αξιότιμα μέλη της επιτροπής σύνταξης του νομοσχεδίου,
    Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
    Με εκτίμηση,
    Πούλιου Αργυρώ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:40 | ΠΑΣΧΑΛΗΣ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:31 | Κανονίδου Βαρβάρα (ΕΒΠ)

    Οι προτάσεις μας όσον αφορά το σχέδιο νόμου για την Ειδική αγωγή είναι οι εξής:
    Άρθρο 18: Σύμφωνα με το Άρθρο 18 παρ.2 το ΕΒΠ ασκεί βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα και καταβάλλονται σε αυτό οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό ΔΕ. Συνεπώς ζητάμε την αυτονόητη και δίκαιη αλλαγή του τίτλου μας σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Βοηθητικό Προσωπικό. Άρα όπου ΕΒΠ σε ΕΕΒΠ.

    Άρθρο 25: Όσον αφορά τις προσλήψεις, Ζητάμε όσοι αναπληρωτές ΕΒΠ έχουν συμπληρώσει 30 μήνες προυπηρεσία στις ΣΜΕΑΕ να διορίζονται αυτοδίκαια ωσ μόνιμο προσωπικό και να προτάσεται η προυπηρεσία σε θέση αναπληρωτή ΣΜΕΑΕ.

    Άρθρο 26: Σε διόρθωση του Άρθρου 26 παρ. 4: ζητάμε το μέλος του ΕΒΠ που συμμετέχει στο ΠΥΣΕΕΠ να είναι αιρετό μέλος και να συμμετέχει ισότιμα σε όλα τα θέματα των συνεδριάσεων του ΠΥΣΣΕΠ.

    Τέλος θα θέλαμε να τονίσουμε την αναγκαιότητα της ένταξης της ειδικής αγωγής στον κρατικό προυπολογισμό και όχι σε διάφορα κοινοτικά προγράμματα.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:15 | Βασιλική Ρηγοπούλου

    Στηρίζω ΣΑΤΕΑ

    Να ληφθεί υπόψη το δεύτερο πτυχίο.

    Επίσης ΠΕ02 (Φιλόλογοι) που κατέχουν και το πτυχίο της Ειδικής Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ή Μακεδονίας, να μπορούν να προσληφθούν και στην Δευτεροβάθμια. Το ίδιο και για τους Μαθηματικούς κλπ

    Τον υποτιθέμενο ΑΣΕΠ που πρόκειται να γίνει να λαμβάνεται εξίσου υπόψη μεταπτυχιακό που είναι σε αντικείμενο διαφορετικό από την ειδική αγωγή.

  • 5 Μαΐου 2014, 21:00 | EM

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:59 | Αλεξάνδρα Γ. ΠΕ 71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:59 | ΜΑΡΙΑΝΑΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:57 | Γλύκα Ειρήνη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:55 | Ζωή Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:55 | Έφη Χ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 1:
    Α) Η πρώτη πρόταση της παρ.1, δηλαδή ο ορισμός της ΕΑΕ, να αλλάξει ως εξής: 1. Η Ειδική Εκπαίδευση (EE) είναι το σύνολο των πολιτικών που υιοθετεί η πολιτεία και των πρακτικών που συνεπάγονται αυτές, με σκοπό τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών θεσμών και υπηρεσιών, που να διαμορφώνουν στην εκπαιδευτική πράξη προϋποθέσεις ίσων ευκαιριών και ένταξης στη σχολική και κοινωνική καθημερινότητα για τους μαθητές με ή χωρίς αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Εκπαίδευση κρίνεται ως πρωταρχικός θεσμός για την ένταξη, αφού στα πλαίσια της δίνεται η δυνατότητα της κοινωνικής συνύπαρξης και εκπαίδευσης μαθητών με ή χωρίς αναπηρία, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Προκειμένου, λοιπόν, να εξασφαλιστεί η βασική προϋπόθεση της ένταξης όλων των μαθητών, η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Δεσμεύεται επίσης, να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη.
    Η πολιτεία, καθώς και όλες οι υπηρεσίες και οι λειτουργοί του Κράτους, οφείλουν να αναγνωρίζουν την αναπηρία ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, αλλά και ως ένα σύνθετο κοινωνικό και πολιτικό φαινόμενο και σε κάθε περίπτωση να αποτρέπουν τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στη συμμετοχή ή στη συνεισφορά τους στην κοινωνική ζωή.
    Η πολιτεία αναγνωρίζει ότι το περιεχόμενο και η διάρκεια των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι απαραίτητο να εξασφαλίζουν σταθερότητα, ποιότητα και συνέχεια στη λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών. Για το λόγο αυτό, δεσμεύεται να προασπίζει τις υπηρεσίες και τους συναφείς επαγγελματικούς κλάδους από ενέργειες κερδοσκοπίας και εμπορευματοποίησης.Β) Να προστεθεί περίπτωση 9, που θα αναφέρει:
    Η πολιτεία δεσμεύεται να ορίζει με σαφήνεια τη λειτουργία των θεσμών, ώστε να μην παρακωλύονται οι υπηρεσίες και, ακολούθως, η έμπρακτη και σταθερή εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για το λόγο αυτό, η εισαγωγή νέων πρακτικών και θεσμών θα πρέπει να περιγράφεται μόνο με τη χρήση έγκυρων επιστημονικά όρων και τη σαφή ερμηνεία των πρακτικών που αυτοί συνεπάγονται. Οποιοσδήποτε ασαφής και μη έγκυρος επιστημονικά όρος θα απορρίπτεται, προκειμένου να προληφθούν φαινόμενα δημιουργίας ασαφών-ημιτελών εκπαιδευτικών και κοινωνικών θεσμών, οι οποίοι θα θέτουν σε κίνδυνο τα δικαιώματα των αναπήρων για ίσες ευκαιρίες.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:50 | Zoi Tsiaouskoglou

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!

  • 5 Μαΐου 2014, 20:44 | Ρίτσα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:44 | ΜΙΧΑΗΛ Σ

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:42 | ΜΑΝΤΖΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:42 | Σοφία Ζορμπά

    Στηρίζω ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:40 | ΘΩΜΑΗ Γ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:40 | Σοφία Ζορμπά

    Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:39 | Κυρίτση Βασιλική

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:39 | ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΡΑΤΙΔΟΥ

    Είναι απαράδεκτη οποιαδήποτε πρόταξη των ΠΕ71-61, είναι ένα πισωγύρισμα στην εκπαίδευση. Εξίσου τρομερό σφάλμα θα ήταν να μη δοθεί δικαίωμα στους ΠΕ70.50-60.50, για συμμετοχή σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Οι επισυνάψεις παρακάτω του κ. Μουταβελή (συμβούλου ειδικής αγωγής), είναι στη σωστή κατεύθυνση. Η μόνη λύση που νομοτελειακά θα δρομολογηθεί κάποια στιγμή, είναι η ενσωμάτωση του τμήματος ειδικής αγωγής του Βόλου στο εκεί τμήμα γενικής αγωγής και η κατάργηση του «απίστευτου» τμήματος εκπ/κης και κοινωνικής πολιτικής που με κάποιο τρόπο εξασφάλισε επαγγελματικά δικαιώματα στην ΕΑΕ, χωρίς καν να ανήκει σε παιδαγωγική σχολή! Αυτό το τμήμα φυσιολογικά θα περιμέναμε να μη δίνει ούτε παιδ/κη επάρκεια και αντί αυτού προμηθεύει τους εισαχθέντες σε αυτό (οι οποίοι επιτυγχάνουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΗ βαθμολογία) με τίτλους που ο παρών νόμος θεωρεί ανώτερους διδακτορικών διπλωμάτων!!!
    Τα συμπεράσματα νομίζω είναι προφανή!

  • 5 Μαΐου 2014, 20:36 | Ελένη Μαρσέλη

    Στηρίζω τις θέσεις ΣΑΤΕΑ.

    Είναι απαραίτητη η μονιμοποίησή των εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑ γιατί υπάρχουν ιδιαίτερες περιπτώσεις μαθητών, λ.χ. μαθητές που είναι στο φάσμα του αυτισμού οι οποίοι χρήζουν μια σταθερής και δομημένης διδασκαλίας συμπεριλαμβανομένου και του ειδικού παιδαγωγού, ο οποίος θα βρίσκεται σταθερά δίπλα τους τόσο για να τους εκπαιδεύει όσο περισσότερο και να τους στηρίζει.

    Επίσης θα ήθελα να προσθέσω σεβόμενη πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων στον πίνακα Α (ΑΜΕΑ), πως είναι ωστόσο πολύ ανάγκη να δίνεται προτεραιότητα κυρίως στις ειδικότητες ΠΕ71 και ΠΕ61, οι οποίοι θαρρώ πως έχουν πληρέστερη και καλύτερη κατάρτιση πάνω στα θέματα ειδικής αγωγής.

    Επιπρόσθετα να δημιουργηθούν βαρύτητα και στους πίνακες πολυτέκνων και τριτέκνων (ΠΕ71 & ΠΕ61), βοηθώντας έτσι τόσο το οικογενειακό όσο και το επαγγελματικό έργο που έχουν να αποπερατώσουν.

    Τέλος, η Παράλληλη Στήριξη πρέπει να συνεχίσει και όπου υπάρχουν Τμήματα Ένταξης, διότι όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα να πάνε στο σχολείο κατά επιλογής τους και στο σχολείο της γειτονιάς τους. Άλλωστε αυτό αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι όντως πηγαίνουμε οριστικά σε μία ενταξιακή και συνεκπαιδευτική πολιτική.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:14 | Βιβή Σταματούκη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:06 | Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:04 | Αναστασία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:03 | Βούλα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:03 | Ερια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.