Άρθρο 34: Εξουσιοδοτικές Διατάξεις

  1. Στο Ι.Ε.Π. με απόφαση του προέδρου του , συγκροτείται επιτροπή η οποία θα εξετάζει τις συνάφειες των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση αποτελούμενη από τον σύμβουλο Α’  Ειδικής Εκπαίδευσης του Ι.Ε.Π. ως πρόεδρο, δύο μέλη Δ.Ε.Π. ή επιστήμονες με αντικείμενο την Ειδική Εκπαίδευση,  έναν σχολικό σύμβουλο ΕΕ. και τον Δ/ντή της Ειδικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. ή εκπρόσωπο της Δ/νσης με τους αναπληρωτές τους. Με πρόταση της ανωτέρω επιτροπής και απόφαση του Υπουργού Παιδείας θα καθοριστούν τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση. Όλες οι συνάφειες  μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων θα δίνονται άπαξ. Επίσης αναγνωρίζονται ως δοθείσες άπαξ όλες οι συνάφειες με την Ειδική Εκπαίδευση, που έχουν δοθεί μέχρι την εφαρμογή του παρόντος νόμου.

2.Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις και τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΕΠ και ΕΒΠ, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους, τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς και οτιδήποτε άλλο αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία ισχύουν από την δημοσίευση του παρόντος νόμου και για την Ειδική Εκπαίδευση. Διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Εκπαίδευση, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης του Γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ ή της διεύθυνσης ειδικής εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, εκτός εάν από τον παρόντα νόμο ορίζεται διαφορετικά.

3. Οποιοδήποτε θέμα οργάνωσης, λειτουργίας και αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης εφόσον δεν προβλέπεται στον παρόντα νόμο, θα προσδιοριστεί με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ. Για το σκοπό αυτό με απόφαση του προέδρου του, συγκροτούνται στο ΙΕΠ επιτροπές υπό την προεδρεία των συμβούλων Α΄ ή Β΄ ειδικής εκπαίδευσης και την υποχρεωτική συμμετοχή εκπροσώπου της ΕΣΑμεΑ, με τους αναπληρωτές τους. Εκτός των άλλων στην εισηγητική αρμοδιότητα των ανωτέρω επιτροπών είναι οι προϋποθέσεις σύστασης κλάδων συμβούλων ΕΕΠ, η στοχοθεσία και οι αντικειμενικοί δείκτες για την ετήσια αξιολόγηση των ΚΕΔΥ, η έκδοση κανονισμού λειτουργίας τους και η έκδοση κανονισμού καθηκόντων του προσωπικού τους, ο σχεδιασμός, η μεθοδολογία και η παρασκευή νέων/υποστηρικτικών τεχνολογιών και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού και αποχαρακτηρισμού σχολικών μονάδων, θέματα διερμηνείας, θέματα εκπαίδευσης τυφλών και κωφών μαθητών καθώς και η διαδικασία εκμάθησης και πιστοποίησης της απτικής νοηματικής, προγράμματα συμβουλευτικής και επιμόρφωσης γονέων, θέματα χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών.     

4. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.

 5.Με υπουργική απόφαση που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ θα καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες θα διενεργούνται οι προφορικές εξετάσεις.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:06 | ΕΙΡΗΝΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:02 | ΙΟΥΛΙΑ ΤΖΑΜΠΑΖΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:51 | Κατερίνα Χ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:32 | Χατζούλης Νικόλαος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:31 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:02 | Καλύβα Αικατερίνη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:54 | ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:36 | κατερινα γ.

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:21 | Μαρια

    Στηρίζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ.-

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:14 | Σέβη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:29 | Εύα Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:23 | Νάντια

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:17 | ΑΝΝΑ ΤΟΥΒΛΕΛΗ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:15 | Γεωργία Καπετάνιου

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:04 | Πεγιά Ραφαέλα

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:34 | Κωνσταντίνος Αλατζάς

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:24 | Κατερίνα Σαρακατσιάνου

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:35 | ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΙΩΑΝΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ..!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:14 | Παπαδοπούλου Ινώ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
    http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:12 | ΞΕΝΙΑ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.
    http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297

    «Επίσης αναγνωρίζονται ως δοθείσες άπαξ όλες οι συνάφειες με την Ειδική Εκπαίδευση, που έχουν δοθεί μέχρι την εφαρμογή του παρόντος νόμου». Μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως, μερικής φοίτησης, χωρίς παρουσίες, χωρίς πρακτική άσκηση, από κάθε χώρα του κόσμου (και ιδιαίτερα από Αγγλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο) «νομιμοποιούνται» ως συναφή με την ΕΕ και γίνονται προσόν πρόσληψης, μετάθεσης, απόσπασης, ακόμα και ποσόστωσης!
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!
    Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την εξέταση όλων των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή που θα συσταθεί με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ζητάμε να συμπεριληφθούν τώρα, στο σχέδιο νόμου, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων για να σχολιαστούν από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Δεν μπορεί να γίνεται κριτική μόνο στα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής για το πρόγραμμα σπουδών τους (που το έχουν δημοσιευμένο) αλλά τα μεταπτυχιακά να μένουν στο απυρόβλητο, να θεωρούνται ΑΚΡΙΤΑ ως προσόν (μετάθεσης, απόσπασης, πρόσληψης, ποσόστωσης). Δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών της πληθώρας των μεταπτυχιακών τίτλων και το κατά πόσο «μετεκπαιδεύουν» κάποιον για να εργαστεί στην ΕΕ. Δεν μπορεί π.χ. μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Σχολική Ψυχολογία να θεωρούνται de facto μετεκπαιδεύσεις στην ΕΕ. Αυτό το επιλεκτικό «φως» (κριτική στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών αλλά «τσιμουδιά» για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων) εξυπηρετεί εδώ και χρόνια σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα – συμφέροντα που ο Ν.3699/2008 έθρεψε και δυστυχώς ακόμα και «παλιοί» επιστημονικοί σύλλογοι υπερασπίζονται (ας σκεφτούμε ποιοι ήταν αυτοί που έπαιρναν πρώτοι μετάθεση ή απόσπαση λόγω ενός μεταπτυχιακού εις βάρος των μόνιμων συναδέλφων τους που πληρούσαν τα κοινωνικά κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης, ποιοι ήταν αυτοί που προσλαμβάνονταν πρώτοι ως αναπληρωτές λόγω του μεταπτυχιακού). Ούτε το πλαίσιο δράσης για την Ειδική Αγωγή της UNESCO, ούτε η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα, ούτε ο Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής δε μας διαφωτίζουν για το ακριβές περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Περιλαμβάνουν π.χ. το ελάχιστο, πρακτική άσκηση, για να τα θεωρήσουμε μετεκπαίδευση; Είναι ισότιμα και αντίστοιχα τα μεταπτυχιακά με τη μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:11 | Σειταριδου Ειρηνη

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:33 | ELENI KAZARA

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:33 | ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:32 | ΖΟΡΜΠΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:20 | Μπαγκατζούνη Αικατερίνη

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:07 | MINA

    Στηριζω τις θεσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:58 | Ιωάννα

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:58 | Δέσποινα Τζιόλα – Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Π.Ε 71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:53 | ΣΟΦΙΑ ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α !!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:46 | Πούλιου Αργυρώ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:34 | Ιωάννα Θεοχάρη

    Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την εξέταση όλων των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή που θα συσταθεί με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ζητάμε να συμπεριληφθούν τώρα, στο σχέδιο νόμου, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων για να σχολιαστούν από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Δεν μπορεί να γίνεται κριτική μόνο στα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής για το πρόγραμμα σπουδών τους (που το έχουν δημοσιευμένο) αλλά τα μεταπτυχιακά να μένουν στο απυρόβλητο, να θεωρούνται ΑΚΡΙΤΑ ως προσόν (μετάθεσης, απόσπασης, πρόσληψης, ποσόστωσης). Δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών της πληθώρας των μεταπτυχιακών τίτλων και το κατά πόσο «μετεκπαιδεύουν» κάποιον για να εργαστεί στην ΕΕ. Δεν μπορεί π.χ. μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Σχολική Ψυχολογία να θεωρούνται de facto μετεκπαιδεύσεις στην ΕΕ. Αυτό το επιλεκτικό «φως» (κριτική στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών αλλά «τσιμουδιά» για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων) εξυπηρετεί εδώ και χρόνια σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα – συμφέροντα που ο Ν.3699/2008 έθρεψε και δυστυχώς ακόμα και «παλιοί» επιστημονικοί σύλλογοι υπερασπίζονται (ας σκεφτούμε ποιοι ήταν αυτοί που έπαιρναν πρώτοι μετάθεση ή απόσπαση λόγω ενός μεταπτυχιακού εις βάρος των μόνιμων συναδέλφων τους που πληρούσαν τα κοινωνικά κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης, ποιοι ήταν αυτοί που προσλαμβάνονταν πρώτοι ως αναπληρωτές λόγω του μεταπτυχιακού). Ούτε το πλαίσιο δράσης για την Ειδική Αγωγή της UNESCO, ούτε η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα, ούτε ο Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής δε μας διαφωτίζουν για το ακριβές περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Περιλαμβάνουν π.χ. το ελάχιστο, πρακτική άσκηση, για να τα θεωρήσουμε μετεκπαίδευση; Είναι ισότιμα και αντίστοιχα τα μεταπτυχιακά με τη μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:20 | ΚΙΖΙΡΙΔΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 12:02 | Τόκα Δήμητρα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:54 | Κεκετσίδου Κυριακή

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:34 | ΒΑΣΩ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:16 | ΣΟΦΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α !!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 11:02 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΕΦΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 34:

    Όσον αφορά την παρ.1, έχουμε εκτενώς σχολιάσει την ανυπαρξία ενός μηχανισμού που θα εξετάσει εις βάθος το περιεχόμενο του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων. Από τη συγκεκριμένη παράγραφο του σχεδίου νόμου φαίνεται ολοφάνερα ότι ποτέ δεν υπήρξαν κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την ΕΕ. Το πιο σκανδαλώδες όμως είναι το «συγχωροχάρτι» για ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα: «Επίσης αναγνωρίζονται ως δοθείσες άπαξ όλες οι συνάφειες με την Ειδική Εκπαίδευση, που έχουν δοθεί μέχρι την εφαρμογή του παρόντος νόμου». Μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως, μερικής φοίτησης, χωρίς παρουσίες, χωρίς πρακτική άσκηση, από κάθε χώρα του κόσμου (και ιδιαίτερα από Αγγλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο) «νομιμοποιούνται» ως συναφή με την ΕΕ και γίνονται προσόν πρόσληψης, μετάθεσης, απόσπασης, ακόμα και ποσόστωσης!

    Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την εξέταση όλων των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή που θα συσταθεί με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ζητάμε να συμπεριληφθούν τώρα, στο σχέδιο νόμου, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων για να σχολιαστούν από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Δεν μπορεί να γίνεται κριτική μόνο στα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής για το πρόγραμμα σπουδών τους (που το έχουν δημοσιευμένο) αλλά τα μεταπτυχιακά να μένουν στο απυρόβλητο, να θεωρούνται ΑΚΡΙΤΑ ως προσόν (μετάθεσης, απόσπασης, πρόσληψης, ποσόστωσης). Δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών της πληθώρας των μεταπτυχιακών τίτλων και το κατά πόσο «μετεκπαιδεύουν» κάποιον για να εργαστεί στην ΕΕ. Δεν μπορεί π.χ. μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Σχολική Ψυχολογία να θεωρούνται de facto μετεκπαιδεύσεις στην ΕΕ. Αυτό το επιλεκτικό «φως» (κριτική στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών αλλά «τσιμουδιά» για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων) εξυπηρετεί εδώ και χρόνια σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα – συμφέροντα που ο Ν.3699/2008 έθρεψε και δυστυχώς ακόμα και «παλιοί» επιστημονικοί σύλλογοι υπερασπίζονται (ας σκεφτούμε ποιοι ήταν αυτοί που έπαιρναν πρώτοι μετάθεση ή απόσπαση λόγω ενός μεταπτυχιακού εις βάρος των μόνιμων συναδέλφων τους που πληρούσαν τα κοινωνικά κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης, ποιοι ήταν αυτοί που προσλαμβάνονταν πρώτοι ως αναπληρωτές λόγω του μεταπτυχιακού). Ούτε το πλαίσιο δράσης για την Ειδική Αγωγή της UNESCO, ούτε η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα, ούτε ο Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής δε μας διαφωτίζουν για το ακριβές περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Περιλαμβάνουν π.χ. το ελάχιστο, πρακτική άσκηση, για να τα θεωρήσουμε μετεκπαίδευση; Είναι ισότιμα και αντίστοιχα τα μεταπτυχιακά με τη μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:57 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α. !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 10:17 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ Σ.Α.Τ.Ε.Α !

    ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ .

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 09:50 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΝΤΖΑΡΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 09:41 | Σταυρούλα

    Όσον αφορά την παρ.1, έχουμε εκτενώς σχολιάσει την ανυπαρξία ενός μηχανισμού που θα εξετάσει εις βάθος το περιεχόμενο του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων. Από τη συγκεκριμένη παράγραφο του σχεδίου νόμου φαίνεται ολοφάνερα ότι ποτέ δεν υπήρξαν κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την ΕΕ. Το πιο σκανδαλώδες όμως είναι το «συγχωροχάρτι» για ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα: «Επίσης αναγνωρίζονται ως δοθείσες άπαξ όλες οι συνάφειες με την Ειδική Εκπαίδευση, που έχουν δοθεί μέχρι την εφαρμογή του παρόντος νόμου». Μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως, μερικής φοίτησης, χωρίς παρουσίες, χωρίς πρακτική άσκηση, από κάθε χώρα του κόσμου (και ιδιαίτερα από Αγγλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο) «νομιμοποιούνται» ως συναφή με την ΕΕ και γίνονται προσόν πρόσληψης, μετάθεσης, απόσπασης, ακόμα και ποσόστωσης!

    Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την εξέταση όλων των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή που θα συσταθεί με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ζητάμε να συμπεριληφθούν τώρα, στο σχέδιο νόμου, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων για να σχολιαστούν από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Δεν μπορεί να γίνεται κριτική μόνο στα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής για το πρόγραμμα σπουδών τους (που το έχουν δημοσιευμένο) αλλά τα μεταπτυχιακά να μένουν στο απυρόβλητο, να θεωρούνται ΑΚΡΙΤΑ ως προσόν (μετάθεσης, απόσπασης, πρόσληψης, ποσόστωσης). Δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών της πληθώρας των μεταπτυχιακών τίτλων και το κατά πόσο «μετεκπαιδεύουν» κάποιον για να εργαστεί στην ΕΕ. Δεν μπορεί π.χ. μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Σχολική Ψυχολογία να θεωρούνται de facto μετεκπαιδεύσεις στην ΕΕ. Αυτό το επιλεκτικό «φως» (κριτική στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών αλλά «τσιμουδιά» για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων) εξυπηρετεί εδώ και χρόνια σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα – συμφέροντα που ο Ν.3699/2008 έθρεψε και δυστυχώς ακόμα και «παλιοί» επιστημονικοί σύλλογοι υπερασπίζονται (ας σκεφτούμε ποιοι ήταν αυτοί που έπαιρναν πρώτοι μετάθεση ή απόσπαση λόγω ενός μεταπτυχιακού εις βάρος των μόνιμων συναδέλφων τους που πληρούσαν τα κοινωνικά κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης, ποιοι ήταν αυτοί που προσλαμβάνονταν πρώτοι ως αναπληρωτές λόγω του μεταπτυχιακού). Ούτε το πλαίσιο δράσης για την Ειδική Αγωγή της UNESCO, ούτε η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα, ούτε ο Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής δε μας διαφωτίζουν για το ακριβές περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Περιλαμβάνουν π.χ. το ελάχιστο, πρακτική άσκηση, για να τα θεωρήσουμε μετεκπαίδευση; Είναι ισότιμα και αντίστοιχα τα μεταπτυχιακά με τη μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 09:24 | Πουρουτίδου Πολυξένη

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 08:58 | Zoi Tsiaouskoglou

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 03:16 | ΣΑΤΕΑ

    Σχόλιο ΣΑΤΕΑ στο άρθρο 34

    Όσον αφορά την παρ.1, έχουμε εκτενώς σχολιάσει την ανυπαρξία ενός μηχανισμού που θα εξετάσει εις βάθος το περιεχόμενο του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων. Από τη συγκεκριμένη παράγραφο του σχεδίου νόμου φαίνεται ολοφάνερα ότι ποτέ δεν υπήρξαν κριτήρια και προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την ΕΕ. Το πιο σκανδαλώδες όμως είναι το «συγχωροχάρτι» για ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα: «Επίσης αναγνωρίζονται ως δοθείσες άπαξ όλες οι συνάφειες με την Ειδική Εκπαίδευση, που έχουν δοθεί μέχρι την εφαρμογή του παρόντος νόμου». Μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως, μερικής φοίτησης, χωρίς παρουσίες, χωρίς πρακτική άσκηση, από κάθε χώρα του κόσμου (και ιδιαίτερα από Αγγλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο) «νομιμοποιούνται» ως συναφή με την ΕΕ και γίνονται προσόν πρόσληψης, μετάθεσης, απόσπασης, ακόμα και ποσόστωσης!

    Ως ΣΑΤΕΑ ζητάμε την εξέταση όλων των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή που θα συσταθεί με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ζητάμε να συμπεριληφθούν τώρα, στο σχέδιο νόμου, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων για να σχολιαστούν από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Δεν μπορεί να γίνεται κριτική μόνο στα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής για το πρόγραμμα σπουδών τους (που το έχουν δημοσιευμένο) αλλά τα μεταπτυχιακά να μένουν στο απυρόβλητο, να θεωρούνται ΑΚΡΙΤΑ ως προσόν (μετάθεσης, απόσπασης, πρόσληψης, ποσόστωσης). Δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών της πληθώρας των μεταπτυχιακών τίτλων και το κατά πόσο «μετεκπαιδεύουν» κάποιον για να εργαστεί στην ΕΕ. Δεν μπορεί π.χ. μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Σχολική Ψυχολογία να θεωρούνται de facto μετεκπαιδεύσεις στην ΕΕ.

    Αυτό το επιλεκτικό «φως» (κριτική στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών αλλά «τσιμουδιά» για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών του πλήθους των μεταπτυχιακών τίτλων) εξυπηρετεί εδώ και χρόνια σκοπιμότητες και συγκεκριμένα συμφέροντα – συμφέροντα που ο Ν.3699/2008 έθρεψε και δυστυχώς ακόμα και «παλιοί» επιστημονικοί σύλλογοι υπερασπίζονται (ας σκεφτούμε ποιοι ήταν αυτοί που έπαιρναν πρώτοι μετάθεση ή απόσπαση λόγω ενός μεταπτυχιακού εις βάρος των μόνιμων συναδέλφων τους που πληρούσαν τα κοινωνικά κριτήρια της Γενικής Εκπαίδευσης, ποιοι ήταν αυτοί που προσλαμβάνονταν πρώτοι ως αναπληρωτές λόγω του μεταπτυχιακού). Ούτε το πλαίσιο δράσης για την Ειδική Αγωγή της UNESCO, ούτε η Διακήρυξη της Σαλαμάνκα, ούτε ο Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής δε μας διαφωτίζουν για το ακριβές περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Περιλαμβάνουν π.χ. το ελάχιστο, πρακτική άσκηση, για να τα θεωρήσουμε μετεκπαίδευση; Είναι ισότιμα και αντίστοιχα τα μεταπτυχιακά με τη μετεκπαίδευση των Διδασκαλείων;

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 22:50 | Παυλάκος Μαυροειδής

    Άρθρο 34:

    Σελ 53 στο pdf

    2. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις και τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους, τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς και οτιδήποτε άλλο αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία ισχύουν από την δημοσίευση του παρόντος νόμου και για την Ειδική Αγωγή. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

    Γενική Παρατήρηση
    Τα ΕΕΓ δεν είναι σε πλήρη αντιστοιχία με κανένα σχολείο της τυπική. Ως εκ τούτου πρέπει να εκδοθούν νέα ωρολόγια προγράμματα που θα είναι σε αντιστοιχία με αυτά των γυμνασίων και των ΕΛ συνδυάζοντας τα μαθήματα γενικής παιδείας, τις ομάδες προσανατολισμού τους τομείς και τις ειδικότητες, λαμβάνοντας υπόψη τον ελάχιστο αριθμό ωρών τεχνικών μαθημάτων για την έκδοση πτυχίου και μαθημάτων γενικής παιδείας για την ισοτιμία του γυμνασίου. (ισοτιμία γυμνασίου με τις λιγότερες ώρες μαθημάτων δίνουν τα ΣΔΕ (25 ώρες την εβδομάδα, 2 έτη σπουδών, 105 ώρες ανά μάθημα το έτος) και τις αμέσως λιγότερες τα εσπερινά γυμνάσια (25 ώρες την εβδομάδα, 3 έτη σπουδών).

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 19:29 | Νικολαου Γιωργος

    Στο Άρθρο 34 και στην παράγραφο 2 θα πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα ότι και η κινητικότητα-μετάταξη θα ισχύουν όπως και στην Γενική Εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ.

    Με εκτίμηση,
    Νικολάου Γιώργος.

  • 13 Δεκεμβρίου 2014, 11:21 | ΑΘΗΝΑ ΠΛΙΤΣΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 12 Δεκεμβρίου 2014, 17:28 | ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΜΠΟΖΟΒΙΤΣ (μητέρα παιδιού με αναπηρία – ΑΥΤΙΣΜΟ)

    4. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.

    ΣΧΟΛΙΟ
    Σε αυτή την κατηγορία να μπορούν να ενταχθούν και οι μαθητές στο Αυτιστικό Φάσμα, διότι σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Πολλά παιδιά στο ΑΦ (και ειδικότερα με σύνδρομο Asperger) παρουσιάζουν μεγαλύτερο δείκτη ευφυίας έναντι των τυπικών παιδιών.

    Αυτή η ρύθμιση αφορά στο μαθησιακό κομμάτι της εκπαίδευσης, όπου πολλά από αυτά τα παιδιά όπως προανέφερα, υπερτερούν στον βαθμό ευφυίας έναντι του μέσου όρου μαθητών των τυπικών σχολείων. (παράδειγμα παιδί της Α’ Δημοτικού στο Αυτιστικό Φάσμα στα Μαθηματικά έχει γνώσεις και αναλυτικές ικανότητες που αντιστοιχούν στην Ε’ ή ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού).

    Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παγκοσμίως (στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται λόγω του ελλειπους συστήματος). Ένα παράδειγμα είναι ο Jacob Barnett, σήμερα 14 ετών, παιδί με βαρύ αυτισμό, που μέχρι τα πρώτα χρόνια δημοτικού δεν είχε αναπτύξει λόγο, επικοινωνία κλπ., παρόλα αυτά σήμερα είναι ένας ελπιδοφόρος ερευνητής στον τομέα κβαντικής φυσική καιέχει φτάσει να καταρρίψει τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν».

    Επαναλαμβάνω
    Σήμερα 1 στα 68 παιδιά γεννιέται στο Αυτιστικό Φάσμα.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 17:55 | ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 9 Δεκεμβρίου 2014, 18:09 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!