Άρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου , μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει των οριστικών πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.α. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΕ, συντάσσονται στην πρωτοβάθμια ΕΕ δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70.50 και δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 και ένας πίνακας ανά κλάδο και  ειδικότητα στη Δευτεροβάθμια ΕΕ στην Κεντρική Υπηρεσία από τις Διευθύνσεις Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .

β. Σε όλους τους πίνακες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ΕΕ, σε κάθε φάση πρόσληψης προτάσσονται εκπαιδευτικοί με 67% και πάνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, σε ποσοστό 10% ανά κλάδο και ειδικότητα και σε ποσοστό όχι παραπάνω από 15% σε κάθε σχολική μονάδα κατά την διαδικασία των τοποθετήσεων.

γ. Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:

γα. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου  ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.

γβ. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου  ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.

Τα παραπάνω ισχύουν  μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.  

4α. Στους πίνακες της Πρωτοβάθμιας ΕΕ προτάσσονται στις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με  την προϋπηρεσία και με την σειρά επιτυχίας στον ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. 

β. Στη συνέχεια ακολουθούν οι  έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παράγ 2.1,2 του παρόντος νόμου κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
γ. Στον πίνακα της Β/θμιας Εκπ/σης ΕΕ κατατάσσονται οι έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παρ.2.3 του παρόντος νόμου, εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια:

i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:       

α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5)  για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΕ, ή στη σχολική ψυχολογία,  έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.

ε) είναι κάτοχοι κύριας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, δύο (2) μονάδες

στ) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, μία (1) μονάδα.

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην Ε.Ε. που υλοποιείται από εποπτευόμενο ίδρυμα του ΥΠΑΙΘ (Πανεπιστήμιο ή ερευνητικό Κέντρο), μια (1) μονάδα.

 Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην Ε.Ε. πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
– να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την Ε.Ε. και αν πρόκειται για ερευνητικό κέντρο (εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας),  να έχει εμπειρία στην ΕΕ μέσα από την υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών έργων και δημοσιεύσεων καθώς και διεθνή αναγνώριση,
– η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΕ ή ΚΕΔΥ,
– τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ, τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
– τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από  διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ.

Το Δ.Σ. του ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων κατόπιν εισήγησης του γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης.
η) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μισή (0,5) μονάδα.

Στις περιπτώσεις που υποψήφιος:

 1) είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος

2) είναι κάτοχος των κριτηρίων β),γ),δ),ε) και στ) δε μοριοδοτούνταιι το  ζ) και η)

3) ο κάτοχος των κριτηρίων ζ) και η) μοριοδοτείται άπαξ μόνο για  το ζ) του παρόντος άρθρου.

ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες.
iii) Κοινωνικά κριτήρια

α. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και μέχρι 80% ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τρεις (3) μονάδες.

β. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 80% και άνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τέσσερις (4) μονάδες.

γ. Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,  τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.

Βεβαιώσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας, που έχουν εκδοθεί πριν την 01-09-2011 από τις Α/θμιες υγειονομικές επιτροπές των Νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και εφ’ όσον έχει υποβληθεί αίτηση στο ΚΕΠΑ, γίνονται δεκτές για επ’ αόριστον χρήση εφ’ όσον πρόκειται για επ’ αόριστον γνωματεύσεις ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους.

Μόνο για τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα οριζόμενα ποσοστά αναπηρίας του παρόντος άρθρου, μπορούν να μην χαρακτηρίζονται ως επ’ αόριστον.
δ. Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες.

ε. Η ύπαρξη τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με μία (1) μονάδα.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και άνω, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί, τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου μόνο σε ΣΜΕΕ, Τ.Ε. και ΚΕΔΥ.

5. Επίσης εντάσσονται και κατατάσσονται στους παραπάνω πίνακες με προσόντα στην ΕΕ οι εκπαιδευτικοί  που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10)  διδακτικών μηνών στην ΕΕ.

6. Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα με προσόντα στην ΕΕ προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.

7. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 ΕΕ και ΠΕ70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών των κλάδων  ΠΕ61 ΕΕ και ΠΕ60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου οι οποίοι:

 α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και

 β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους  ΠΕ61 Ε.Ε και ΠΕ 60, που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου αντίστοιχα.

8. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.

Οι  κλάδοι και οι ειδικότητες  που διαθέτουν  Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια  σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία, προτάσσονται  στους πίνακες  κατάταξης .

9. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή Βraille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο(2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου γ).

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:47 | Κυριακοπουλος Εμμανουηλ

    Συμφωνώ με τις θέσεις ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:47 | ioanna

    Υποστηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ !!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:45 | dimitris

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:42 | Ε. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:41 | Μπακοθανάσης Δημήτρης

    Παρακαλώ πολύ, καταστήστε σαφές σχετικά με διδακτορικό και μεταπτυχιακό τι σημαίνει «να μην είναι στο ίδιο αντικείμενο». Πρέπει να το καταστήσετε σαφές άμεσα. Δηλαδή, κάτοχός μεταπτυχιακού στην ειδική αγωγή και διδακτορικού στη σχολική ψυχολογία θα μοριοδοτηθεί αθροιστικά με δέκα μόρια; Επίσης, πρέπει να πάρετε θέση απέναντι στα εξ αποστασεως μεταπτυχιακά φασόν που έρχονται σωρός από Ιταλία, Βουλγαρία και Κύπρο. Δεν παρέχουν καμία γνωστική επάρκεια, απαιτούν μια και μοναδική φυσική παρουσία στο πανεπιστήμιο. Είναι δυνατόν άραγε να εκπαιδευεται κάποιος στην ειδική αγωγή από απόσταση; Στην ετήσια επιμόρφωση ζητάτε πιστοποιημενη πρακτική άσκηση 120 ωρών αλλά τα μεταπτυχιακά αυτά δεν έχουν ούτε μια ώρα! Ετοιμάζονται και διδακτορικα αυτού τού είδους. Φαντάζεστε άραγε ότι σε λίγα χρόνια θα είμαστε διδάκτορες αναπληρωτές;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:41 | ΚΑΝΤΣΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ. ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΣΤΟΥΣ 70.5 ΚΑΙ 60.5.ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. ΠΑΛΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΤΟΥΣ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:38 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Να ισχύσει στην Ειδική Εκπαίδευση, ό,τι ισχύει και στη Γενική. Συμφωνώ με την ποσόστωση, μόνο εάν το ίδιο συμβεί και στη Γενική Εκπαίδευση. Δηλαδή, αν δοθεί η δυνατότητα πρόσληψης (με ποσόστωση) ένος αποφοίτου Ειδικής Αγωγής με Μεταπτυχιακό/Διδακτορικό απο Π.Τ.Δ.Ε. της χώρας ή ομοταγές ίδρυμα του εξωτερικού, αναγνωρισμένο από Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. στη Γενική Εκπαίδευση, αντίστοιχα ας πρασλαμβάνεται με ποσόστωση απόφοιτος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης με Μεταπτυχιακές/Διδακτορικές Σπουδές στην Ειδική Αγωγή, στην ειδική Εκπαίδευση. Το αυτό να ισχύσει και για τους Νηπιαγωγούς. Μόνο έτσι μπορεί να διατηρηθεί το περί δικαίου αίσθημα και η ισοτιμία.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:33 | Βάσω

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:33 | Μαρία Π.

    1. Καλώς υπάρχει πρόβλεψη για τα ΑμεΑ, όμως με τον τρόπο που σκοπεύετε να κάνετε τη μοριοδότηση και τις προσλήψεις τους θα υπάρξουν και πάλι έντονες αδικίες. Το πιο δίκαιο είναι ή να μοριοδοτούνται ή να προσλαμβάνονται με ποσοστό 10%. Ένα από τα δύο!
    2. Για τους τρίτεκνους καλό θα ήταν να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις, όπως και στη γενική αγωγή και όχι μοριοδότηση.
    3. Τα σεμινάρια παλαιού και νέου τύπου θα πρέπει να μοριοδοτούνται το ίδιο για να μην υπάρχουν αδικίες.
    4. Επιτέλους να γίνουν διορισμοί και να σταματήσουμε εμείς οι αναπληρωτές να αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας. Έχει μεγάλη σημασία τόσο για τους μαθητές ΑμεΑ να έχουν μια συνέχεια στην εκπαίδευσή τους διδασκόμενοι από τα ίδια άτομα, που γνωρίζουν και εμπιστεύονται, αλλά και για εμάς τους ίδιους, που, οι περισσότεροι, χρόνια τώρα ζούμε με μια βαλίτσα στο χέρι.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:32 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Άρθρο 22 παρ 7

    Να απαλειφθεί η ολόκληρη η παράγραφος 7 . Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις ΠΕ71 και ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του άρθρου 20 πραγρ 2.2. να προσλαμβάνονται ΠΕ 70 που δεν έχουν τα ανωτέρω προσόντα .

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:29 | Αποστόλου Λία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:28 | Σοφία

    Απαράδεκτο το 3γα!Δηλαδή σε κάθε φάση προσληψης το 5% να γίνεται από τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:28 | Δημητρης

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:27 | Μαρίνα Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:27 | Ελευθερία Χατζή

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:26 | Βαγγέλης

    Βασικό (και αρνητικό) σε αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι χωρίζει τους εκπαιδευτικούς σε απόφοιτους του ΠΤΕΑ(ΠΕ61, ΠΕ71) και σε εκπ/κους της γενικής με μεταπτυχιακό ή σεμινάριο(ΠΕ 60.50, ΠΕ70.50). Δε θα αναλωθώ σε ερωτήματα του τύπου «ποιος είναι ποιος καλός εκπ/κος;» αλλά θα σταθώ στα εξής:
    1)Αυτή η διαίρεση έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της ενταξιακής εκπ/σης που επιδιώκεται στις μέρες μας.Πώς μπορεί να επιτευχθεί η ένταξη- συμπερίληψη, όταν σε ακαδημαικό επίπεδο είναι τόσο κραυγαλέος ο διαχωρισμός;
    2)Δεν ξέρω αν είναι σωστό ή δίκαιο το να προτάσσονται οι 61, 71 των μεταπτυχιακών και διδακτορικών, είναι όμως σίγουρα οξύμωρο και (το χειρότερο όλων) δημιουργεί «δεδικασμένο».

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:26 | Μαρία

    Για τους ΠΕ11.01
    Από τη στιγμή που μετράει ο ανώτερος τίτλος, γιατί η κύρια ειδικότητα ειδικής αγωγής η οποία είναι συναφής με το μεταπτυχιακό/διδακτορικό ειδικής αγωγής πάνε αθροιστικά; Δεν θα έπρεπε να βαθμολογείται μόνο ο ανώτερος τίτλος;;;

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:22 | Athanasia

    Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρξει αύξηση της ποσόστωσης στους ΠΕ70.50 από 5% σε 30%.
    Με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρχουν οι αδικίες ούτε να προτάσσονται οι ΠΕ70.50 με μεταπτυχιακό έναντι του βασικού πτυχίου, αλλά ούτε και οι ΠΕ70.50 με χρόνια προϋπηρεσία και μεταπτυχιακό να έπονται των κατόχων βασικού πτυχίου χωρίς προϋπηρεσία και να κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι.
    Άλλωστε από τη στιγμή που οι ΠΕ70 με βάσει το νόμο κρινόταν επαρκείς να διδάξουν σε δομές ειδικής αγωγής και να μπουν στον πίνακα ειδικής με κριτήριο το μεταπτυχιακό η την 10μηνη προϋπηρεσία ελλείψει εκπαιδευτικών ΠΕ71, δεν γίνεται φέτος να δημιουργείται παράνομα πίνακας ΠΕ70.50 (καθώς η σύνταξη δυο πινάκων δε προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία) και να μένουν εκτός επειδή απλά τη δεδομένη χρονική στιγμή οι ΠΕ71 επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:22 | Γεωργία

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:21 | Αργύρης

    Να μοριοδοτούνται και τα ισότιμα με τα ετήσια σεμινάρια 400 ωρών, όπως προβλεπόταν και στο νόμο του 2008, ώστε να μη ξανασυμβεί η μεγάλη αδικία που έγινε φέτος εις βάρος συναδέλφων με ήδη υπάρχουσα προυπηρεσία στην ειδική και ισότιμο ετήσιο σεμινάριο που τους» πέταξαν» τελείως από τους πίνακες αναπληρωτών. Είναι πολύ άδικο να μη μοριοδοτούνται,τα ισότιμα σεμινάρια, κυρίως όσον αφορά τα σεμινάρια των 350+50 ωρών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής της Θεσσαλίας, καθώς έχουν ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο και τις ίδιες θεματικές ενότητες με τα μεταγενέστερα των 400 ωρών που έγιναν σε ένα έτος από τους ίδιους διδάσκοντες του ίδιου Πανεπιστημίου,
    Επίσης θεωρώ δίκαιο ο νόμος να μοριοδοτεί και τα ετήσια σεμινάρια ειδικής 400 ωρών που διεξάγονται σε αυτή τη σχολική χρονιά, δηλαδή ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν και τα ετήσια σεμινάρια του ακαδημα’ι’κού έτους 2014-2015 και όχι μόνο αυτά που διεξήχθησαν έως τον Ιούνιο του 2014.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:21 | Διονύσης

    Στηρίζω και συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:20 | Ioannis

    Συμφωνώ, στηρίζω και συντάσσομαι με τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:18 | Μαρία

    κάθε κοινωνία οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα τον κάθε πολίτη προσφέροντας του ίσες ευκαιρίες μάθησης ώστε να ενταχθεί στον κοινωνικό σύνολο αξιοποιώντας την προσωπική του αξία. Στα ΑμεΑ και στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δεν προσφέρονται οι ίδιες δυνατότητες εκπαίδευσης καθώς στις περισσότερες περιοχές δεν υπάρχουν σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς μετά το Δημοτικό να μην έχουν την απαιτούμενη στήριξη για την συνέχιση της εκπαίδευσης τους. Έχοντας ως αρχή την εξασφάλιση από το κράτος της παροχής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της χώρας
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την ενσωμάτωση στον νόμο άρθρου που να προβλέπει την δημιουργία σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης σε κάθε νομό. Ειδικό Γυμνάσιο & Λύκειο σε κάθε νομό της χώρας.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πρόβλεψη στον υπο διαμόρφωση νόμο, της ίδρυσης τμήματος ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση των αντίστοιχων οργανικών θέσεων. Η ισχύουσα νομοθεσία αφηνει την ίδρυση του τ.ε. στην καλή προαίρεση του εκάστοτε διευθυντή και συλλόγου καθηγητων, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ προσλήψεις καθηγητών ΕΕ με διαδικασίες ΑΣΕΠ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:13 | Κυριακη

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!!!Μακαρι να ανοιγαν με ενα μαγικο τροπο οι πινακες της γενικης να πεφταν οι μασκες των εκατονταδων υπερμαχων της ειδικης που ομως στο μηχανογραφικο μπερδευτηκαν και δηλωσαν αλλη σχολη!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:08 | Κυριακη

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:03 | Νικολέτα Εφραιμίδου ΠΕ 71

    συμφωνώ και στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:01 | Ν.Ε. 71

    καλό και το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό, αλλά στον κλάδο που είναι και ο βασικός τίτλος σπουδών μας.Αν θέλουμε να πάμε σε άλλο κλάδο, είτε γιατί μας συμφέρει είτε γιατί νιώθουμε πως θα προσφέρουμε, να υποστούμε και τις συνέπειες στην κατάταξή μας, εφόσον υπάρχουν ειδικοί παιδαγωγοί από ειδικευμένα δημόσια πανεπιστημιακά τμήματα. Διαφορετικά ζητήστε απ το υπουργείο να αναστείλει τη λειτουργία των δημοσίων σχολών ειδικής αγωγής και να πορευτούμε όλοι με (κάποια αμφισβητούμενα) μεταπτυχιακά ή δώστε κατατακτήριες στις σχολές ειδικής αγωγής. Είναι και τζάμπα, το μεταπτυχιακό κοστίζει.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:57 | Αθανασία

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ. Είναι πλέον αστείο να κατακρεουργούμε την Ειδική Αγωγή εξ’ αιτίας της ανεργίας στη Γενική Εκπαίδευση.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:57 | Κουμή Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:57 | ΤΑΣΟΣ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:55 | Ειρήνη

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:54 | Νικολέτα ΠΕ71

    Συμφωνώ και υποστηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:53 | ΙΣΜΗΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:53 | Χ.ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:49 | ΣΟΦΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ. ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΙΔΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΕΔΩ ΠΟΛΛΟΙ 70.50 ΣΤΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:48 | Αγγελικη Παπαθεοδοσιου

    συμφωνω με τις θέσεις ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:48 | ΜΥΡΟΥΛΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ , ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:48 | Κατερίνα

    Η πρόταξη των εκπαιδευτικών με προπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή ή ακόμα και προπτυχιακής κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή δεν έχει επιστημονική βάση, όπως παραδέχτηκε και ο διευθυντής ειδικής αγωγής στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Βρίσκεται δε σε αναντιστοιχία με τις σύγχρονες τάσεις και τα ισχύοντα στις υπόλοιπες χώρες. Η επιλογή είναι απλά συντεχνιακή κι εξυπηρετεί σκοπιμότητες καθώς οι πτυχιούχοι είναι με διαφορά η πολυπληθέστερη ομάδα.
    Κάτι ανάλογο επιχειρήθηκε να γίνει και με τους πτυχιούχους φυσικής αγωγή με απόλυτη πρόταξη όσων είχαν προπτυχιακή ειδίκευση στην ειδική αγωγή, έναντι των κατόχων μεταπτυχιακών σπουδών, όταν δόθηκε για πρώτη φορά για διαβούλευση το παρόν σχέδιο νόμου. Η συντεχνιακή εκείνη ρύθμιση που ευνοούσε κι αυτή προκλητικά την πολυπληθέστερη και με τα χαμηλότερα προσόντα ομάδα, καταργήθηκε κι αποκαταστάθηκε η λογική και η ακαδημαϊκή τάξη. Το διδακτορικό πλέον μοριοδοτείται με 6 μόρια, το μεταπτυχιακό με 4 και η προπτυχιακή κύρια ειδίκευση με 2 μόρια.
    Η αντίστοιχη ρύθμιση όμως για τους δασκάλους και νηπιαγωγούς Ε.Α. παραμένει. Δεν επαρκούν τα τέσσερα χρόνια σπουδών, πόσο μάλλον η κατεύθυνση ειδικής αγωγής σε μη παιδαγωγικό τμήμα (Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνική Πολιτικής) για να καταστήσουν κάποιον παιδαγωγό με ταυτόχρονη εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Έξι χρόνια σπουδών είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών.
    Ταυτόχρονα προκλητική είναι η δυνατότητα πρόσληψης στην ειδική εκπαίδευση εκπαιδευτικών χωρίς σπουδές στην Ε.Ε., μόνο με προϋπηρεσία και σεμινάρια, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη Ε.Ε. και τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών στην Ε.Ε. οι οποί μέχρι τώρα προτάσσονταν έναντι όλων!
    Είναι αναγκαία η πρόσληψη σε δομές ΕΑΕ μόνο των εκπαιδευτικών με σπουδές, προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές, στην ειδική αγωγή καθώς και η ισότιμη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με σπουδές στην ΕΑΕ σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό επίπεδο ή διετή μετεκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή μόνο διδακτορικό στην ΕΑΕ δε θα προηγούνται των πτυχιούχων τμημάτων ειδικής αγωγής, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, αλλά θα κρίνονται ισότιμα. Να τεθούν υψηλές προδιαγραφές για τα μεταπτυχιακά που θα γίνονται δεκτά για πρόσληψη στην Ε.Ε. (διετής φοίτηση, πρακτική άσκηση, κ.α.).
    Το τμήμα ειδικής αγωγής στο Βόλο και η κατεύθυνση ειδικής αγωγής στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας να καταργηθούν, μέσα στην επόμενη πενταετία. Στο υπουργείο παιδείας γνωρίζουν ότι η προοπτική των τμημάτων αυτών είναι η κατάργησή τους, όπως έχει συμβεί σε άλλες χώρες κι όπως προτείνοτν οι διεθνείς οργανισμοί. Δεν είναι δυνατό να διαχωρίζεται η βασική εκπαίδευση των ειδικών παιδαγωγών από αυτή των υπόλοιπων εκπαιδευτικών και να μιλάμε για ένταξη και συνεκπαίδευση. Στη θέση τους να λειτουργήσουν κέντρα μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή, στη Θεσσαλονίκη, το Βόλο και την Αθήνα σε πρώτη φάση. Με διετή φοίτηση και εισαγωγή με πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από τριετή τουλάχιστον προϋπηρεσία στη γενική εκπαίδευση. Η προϋπηρεσία στη γενική εκπαίδευση είναι πολύτιμη για τον ειδικό παιδαγωγό.
    Η επιλογή των εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με κριτήριο το συμφέρον των μαθητών με αναπηρίες κι Ε.Ε.Α. κι όχι το συμφέρον επιμέρους ομάδων, όπως συνηθίζεται μέχρι σήμερα.

    Ως απόφοιτος παιδαγωγικού τμήματος, διδασκαλείου ειδικής αγωγής, διετούς μεταπτυχιακού διπλώματος στην ειδικής αγωγή, με πάνω από 8 χρόνια σπουδών, 20 χρόνια προϋπηρεσία, τα 10 στην Ε.Ε., θεωρώ προκλητική και προσβλητική την πρόταξη εκπαιδευτικών με 4 μόνο χρόνια σπουδών ή απλά με προπτυχιακή κατεύθυνση στην ειδική αγωγή. Η σχετική ρύθμιση, αν παραμείνει, θα αποτελέσει μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:47 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:46 | ΙΣΜΗΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:45 | Μεριεμ

    Στηρίξτε τα βασικά πτυχία ειδικής αγωγής.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:42 | Νικη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α!!! Ειδικότερα, θέλω να τονίσω οτι οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων δεν είναι σε θέση να εργάζονται σε δομές Ε.Ε. Άλλωστε οπως οι απόφοιτοι από άλλες σχολές δεν είναι σε θέση να εργαστούν με βάση το μεταπτυχιακό τους τίτλο,έτσι ΠΡΕΠΕΙ να γίνει ξεκάθαρο και με τους ΠΕ70.50 και ΠΕ60,50 οτι ΔΕΝ είναι καταρτισμένοι να εργαστούν στις δομές της Ε.Ε. αφού δεν γνωρίζουν τον τρόπο διαχείρισης και εκπαίδευσης ενός παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο πως οι γνώσεις και η εκπαίδευση 4 χρόνων που έχει το βασικό πτυχίο των δύο Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής δεν μπορούν να αντικατασταθούν με την ενός χρόνου μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, πόσο μάλλον στη σχολική ψυχολογία. Ένας απόφοιτος του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης με μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία, τι είδους κατάρτιση εχει ωστε να διαχειριστεί ένα μαθητή στο φάσμα του αυτισμού; Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να λαμβάνουν την ποιότητα εκπαίδευσης που τους αρμόζει και την οποία μπορούν να παρέχουν ΜΟΝΟ οι ΠΕ71 και ΠΕ61. Αν λοιπόν, υπάρχουν άνθρωποι σε αυτό το κράτος που πραγματικά σέβονται τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και νοιάζονται για την ποιότητα εκπαίδευσης τους, τότε δεν πρέπει καν να θίγουν το ζήτημα να εργάζονται σε δομές ε.ε. άτομα μη καταρτισμένα σε θέματα ειδικής αγωγής. Πρέπει επιτέλους να παραμεριστούν τα πολιτικά συμφέροντα των κομμάτων και να δοθεί προτεραιότητα στον ΑΝΘΡΩΠΟ, στις ανάγκες και τα δικαιώματά του!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:41 | ΜΚ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:40 | Ιωάννα Ξενίδου

    Καθαροί πίνακες στην Ειδική Αγωγή με κριτήριο το βασικό πτυχίο. Να ισχύσει στην Ειδική Αγωγή ότι ισχύει και στη γενική αγωγή. Πρόταξη των ΠΕ71 & 61 και αν προσληφθούν όλοι και υπάρχουν ακόμα κενά τότε να προσληφθούν και συνάδελφοι της γενικής αγωγής με μεταπτυχιακό. Καμία ποσόστωση των εκπαιδευτικών γενικής επί των προσλήψεων. Επίσης η στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής, αλλά και όλων, να γίνεται εγκαίρως. Είναι απαράδεκτο να έχουμε προσλήψεις μέχρι και τον Απρίλη(όπως πέρυσι). Τα παιδιά μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς !

    Στηρίζω τις θέσεις του Σατεα!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:40 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:40 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Θεωρώ ότι αυτό είναι άδικο γιατί πρέπει να ισχύει και για αυτούς που είναι σε εξέλιξη το μεταπτυχιακό τους ή το διδακτορικό τους . Δεν μπορεί να ισχύει για αυτούς που έχουν τώρα μεταπτυχιακό κι όχι για αυτούς που θα έχουν σε έξι μήνες. Σε καμία χώρα δεν αποκλείονται δάσκαλοι με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ειδική αγωγή από προκήρυξη της ειδικής αγωγής.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:38 | Γιώτα

    Συμφωνώ με τις απόψεις του ΣΑΤΕΑ!!!!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:37 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.ΜΟΝΟ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΘΙΣΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:36 | ΜΑΡΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:36 | Ολγα Γ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ