Άρθρο 03: Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, κινητικών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές διαταραχές όρασης (μαθητές με τύφλωση  ή με χαμηλή όραση), αισθητηριακές διαταραχές ακοής (μαθητές με κώφωση ή βαρηκοΐα), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, σύνδρομο down και σπάνιες παθήσεις.

2. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία.

3. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

    4.         Στη κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:47 | Αννα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:32 | Αναστασία Σταματούδη

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:31 | ΕΙΡΗΝΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:27 | Ανδριάνα Κ.

    Στηριζω τις θεσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:25 | Βασιλική Νίκου

    Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:24 | Αικατερίνη Αλεξίου

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:17 | ΕΛΕΝΗ ΝΑΠΑ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:17 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΝΙΚΟΥΛΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:14 | δερμετζιδουΚλ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΈΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:12 | ΤΣΟΜΠΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!!!!!!!!!!!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:12 | ΤΣΟΜΠΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:07 | ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α ! !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:06 | ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΔΑΚΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 19:01 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΟΥΡΑΝΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:57 | Τσιακυρούδη Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:44 | Κωνσταντινος

    Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ του μοναδικου συλλογου Ειδικης Αγωγης που ασχολήθηκε με όλα τα αρθρα του νομοσχεδιου

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:39 | Κατερίνα Χ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:37 | Ε. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:36 | Despoina Patrona

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α !

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:32 | Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 18:08 | Εφη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:57 | ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΛΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:56 | Χατζούλης Νικόλαος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:44 | Καλύβα Αικατερίνη

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:37 | Λία

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:33 | ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:19 | κατερινα γ.

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:07 | Α.Β.

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 17:00 | Μαρια

    Στηρίζω τις θεςεις του ΣΑΤΕΑ.-

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:59 | Μαρια

    Στηρίζω τις προτάσεις του ΣΑΤΕΑ.-

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:47 | Σέβη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:15 | Εύα Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:11 | Κοζιώρη Αλεξία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:10 | ΑΝΝΑ ΤΟΥΒΛΕΛΗ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:08 | Νάντια

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 16:02 | Γεωργία Καπετάνιου

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 15:45 | Πεγιά Ραφαέλα

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα πρέπει να συγκαταλέγονται τόσο οι μαθητές με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI) όσο και οι μαθητές με ΔΕΠΥ και φορείς Κοχλιακών Εμφυτευμάτων(ΚΕ). Οι παραπάνω μαθητές θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων όπως και οι υπόλοιποι μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρθρο 3)
    Κατά άρθρο προτάσεις του ΠΣΛ
    Άρθρο 03, §1: Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές διαταραχές όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές
    διαταραχές ακοής (κωφοί, βαρήκοοι, φορείς κοχλιακών εμφυτευμάτων), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
    Άρθρο 03, §2 : Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία. δυσαρθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία, καθώς επίσης οι μαθητές με ΔΕΠΥ, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI).

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:45 | Κατερίνα Σαρακατσιάνου

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:44 | Κωνσταντίνος Αλατζάς

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α και του Π.Τ.Ε.Α. Επιπλέον, δεν μπορεί σε ένα σχέδιο νόμου, πόσο μάλλον σε ένα νόμο του κράτους, να υπάρχει ορολογία που δε χρησιμοποιήται από την επιστημονική κοινότητα. Ο όρος αισθητιριακές αναπηρίες εκτός από αδόκιμος είναι και αναχρονιστικός.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:22 | Ειρήνη

    Συμφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 14:05 | Παπαδοπούλου Ινώ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:34 | ΔΑΒΙΔ

    Στηρίζω τις θέσεις του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:33 | Νικη

    Στηρίζω τις απόψεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:31 | ΜΕΛΑΝΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:23 | Μπαγκατζούνης Ι.

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:20 | ΤΣΙΝΙΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:17 | ΖΟΡΜΠΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΙΑ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:12 | ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 13:06 | ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ