Άρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας

1. Η επιλογή και τοποθέτηση των στελεχών της εκπαίδευσης γίνεται για τριετή θητεία, η οποία ξεκινά με την τοποθέτησή τους και λήγει την 31η Ιουλίου του τρίτου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους. Η επιλογή και τοποθέτηση στις κενούμενες θέσεις γίνεται για το υπόλοιπο της θητείας αυτής. Οι τοποθετούμενοι σε κενές ή κενούμενες θέσεις εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την ανάληψη της υπηρεσίας των νέων στελεχών.
2. Οι τοποθετηθέντες σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, από την ανάληψη υπηρεσίας στη θέση του στελέχους διαγράφονται από τον οικείο πίνακα επιλογής και θεωρείται αυτοδικαίως ότι έχουν παραιτηθεί από άλλη θέση στελέχους της εκπαίδευσης που τυχόν κατέχουν.
3. Με εξαίρεση την επιλογή σε θέσεις υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, καθώς και υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων Ε.Κ., δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης. Ως όμοιες θέσεις για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου νοούνται στο σύνολό τους οι θέσεις των περιπτώσεων της παρ. 2 του άρθρου 21, καθώς και οι θέσεις των περιπτ. α΄ έως γ΄ της παρ. 3 του ίδιου άρθρου, ξεχωριστά για κάθε περίπτωση.
4. Οι θέσεις διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, αφορούν σε σχολικές μονάδες οργανικότητας τεσσάρων θέσεων και άνω. Διευθυντής σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα διαμορφώνεται σύμφωνα με τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών εντός του μηνός Σεπτεμβρίου κάτω των τεσσάρων τμημάτων, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως Προϊστάμενος της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Ο ορισμός αυτός γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. που συγκροτείται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 26. Από την έκδοση της ανωτέρω απόφασης και έως τη λήξη του σχολικού έτους το επίδομα, το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, καθώς και η μοριοδότηση της θέσης προσαρμόζονται ανάλογα.
5. Οι θέσεις προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, αφορούν σε σχολικές μονάδες οργανικότητας δύο και τριών θέσεων. Προϊστάμενος διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα διαμορφώνεται σύμφωνα με τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών εντός του μηνός Σεπτεμβρίου σε τέσσερα τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως αναπληρωτής διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα δύο τελευταία εδάφια της προηγούμενης παραγράφου.
6. Οι θέσεις υποδιευθυντών σχολικών μονάδων που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, αφορούν τις σχολικές μονάδες που ορίζονται στις παρ. 6 και 7 του Κεφ. Α΄ του άρθρου 11 του ν. 1566/1985. Αν ο αριθμός των μαθητών της σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου, καθώς και κατά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου για τα ΕΠΑ.Λ., δεν δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης αναστέλλεται η άσκηση των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν. Αν έχουν τοποθετηθεί υποδιευθυντές Α΄ και Β’, θεωρείται ως πλεονάζων κατά προτεραιότητα ο υποδιευθυντής Β΄. Αν ο αριθμός των μαθητών, όπως διαμορφώνεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου, καθώς και κατά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου για τα ΕΠΑ.Λ., δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών σε σχολική μονάδα για την οποία δεν είχε προκηρυχθεί τέτοια θέση, επιλέγονται και τοποθετούνται ένας ή περισσότεροι υποδιευθυντές, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου για το υπόλοιπο της τρέχουσας θητείας κατά το οποίο εξακολουθούν να πληρούνται οι προϋποθέσεις των παρ. 6 και 7, κατά περίπτωση, του Κεφ. Α΄ του άρθρου 11 του ν. 1566/1985.

  • 19 Μαρτίου 2018, 12:06 | Βαγγέλης

    1. Είναι εξαιρετικά περιοριστικός ο όρος που τίθεται στο άρθρο 30 σχετικά με την ομαδοποίηση όλων των θέσεων στελεχών εκπαίδευσης που τίθενται στο σύνολό τους στην έννοια των «όμοιων θέσεων» αποκλείοντας έτσι τη διεκδίκηση όχι μόνο της τρέχουσας αλλά και οποιασδήποτε άλλης θέσης (πλην υποδιευθυντή). Δηλαδή με άλλα λόγια τίθενται τόσο τοπικοί, όσο και λειτουργικοί φραγμοί η θεσμοθέτηση των οποίων δεν επιτρέπει να διαφανεί οποιαδήποτε λογική.
    2. Ο αποκλεισμός όσων έχουν θητεύσει ήδη δύο φορές σε θέσεις ευθύνης θεωρούμε ότι αντίκειται στην αρχή της αξιοκρατίας και της ισότητας με την έννοια της ίσης πρόσβασης στις ευκαιρίες καθώς σε μία δομή διοίκησης η οποία είναι αξιολογικά δομημένη δεν νοείται αποκλεισμός στελεχών τα οποία έχουν θητεύσει κατόπιν αξιολογικών κρίσεων.
    3. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να νοείται ότι η έναρξη ισχύος του περιορισμού των δύο συναπτών θητειών σε όμοια θέση στελέχους εκπαίδευσης ξεκινά από τη θέση σε ισχύ του ψηφισμένου νομοσχεδίου, δηλαδή έχει ισχύ εφεξής και δεν μπορεί να περιλαμβάνει όσους διανύουν ήδη τη δεύτερη συναπτή θητεία τους σε μία από τις θέσεις που χαρακτηρίζονται ως όμοιες κατά την έννοια του α.30, παρ.3 του υπό κρίση νομοσχεδίου.
    4. Επίσης, αντίκειται στην αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου η λογική της θέσπισης του περιορισμού των δύο θητειών με ισχύ καταλαμβάνει όσους κατά τα ανωτέρω διανύουν ήδη τη δεύτερη συναπτή θητεία τους καθώς τους αποκλείει από τη δυνατότητα να διεκδικήσουν κάποια άλλη θέση ευθύνης. Επίσης, κάποιο στέλεχος εκπαίδευσης δεν αποκλείεται να έχει απορρίψει εναλλακτικές θέσεις καθώς απέβλεπε δικαιολογημένα στη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ή έστω στην ύπαρξη μεταβατικής περιόδου, όπως συνέβη στις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων 2017 κατά τις οποίες η ισχύς του τεθέντος περιορισμού των δύο συναπτών θητειών μετατέθηκε για τις προσεχείς κρίσεις.

  • 19 Μαρτίου 2018, 11:57 | ΝΟΜΙΚΟΣ

    @ 30 παρ. 3:
    Η ανάδειξη στελεχών γίνεται με επιλογή των καταλληλότερων όχι με αποκλεισμό τους.
    Δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο αποκλεισμός υποψηφίων μόνο και μόνο επειδή έχουν ήδη δύο θητείες. Πολλώ δε μάλλον όταν αυτός ο αποκλεισμός ισχύει αναδρομικά (ex tunc) και όχι εφ’εξής (ex nunc), δηλαδή από την ημερομηνία ισχύος του νέου νόμου και έπειτα. Ο υποψήφιος δεν είναι συνταγματικά επιτρεπτό με βάση την αρχή της χρηστής διοίκησης να αιφνιδιάζεται και να προσβάλλεται η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του απέναντι στη διοίκηση και να αποκλείεται από την επιλογή.

    Είναι θεμιτή η προσπάθεια για ανανέωση των στελεχών αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει αυτή καθαυτή λόγο και επαρκή αιτιολογία για αποκλεισμό από τη δυνατότητα υποψηφιότητας για κατάληψη θέσης ευθύνης.

    Το ζήτημα είναι να αποτραπεί η διαιώνιση επαγγελματιών στελεχών εκπαίδευσης που αποκόπτονται από το διδακτικό έργο.
    Προτείνεται να τεθεί, εφεξής, ως όρος μετά δύο θητείες-συνεχόμενες ή μη- (έξι έτη), ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας σε τάξη με πλήρες ωράριο -όταν υπάρχει αντικειμενική δυνατότητα συμπλήρωσής του- σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας του, προκειμένου να έχει δικαίωμα υποβολής αιτήσεως και επιλογής για νέα θέση ευθύνης. Με τον τρόπο αυτό ο εκπαιδευτικός θα λαμβάνει επαρκή ανατροφοδότηση, δε θα αποκόπτεται από την διδακτική πραγματικότητα της τάξης, καθώς η κύρια και βασική αποστολή του είναι η διδασκαλία. Η διάταξη αυτή θα ισχύσει για όσους επιλέγονται με βάση τις διατάξεις του νόμου αυτού ως στελέχη της εκπαίδευσης και εφεξής, για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός.

    Οι όποιες αστοχίες του παρελθόντος καλό είναι να μην μας παρασύρουν σε άστοχη και αστόχαστη νομοθέτηση.

  • 19 Μαρτίου 2018, 10:40 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ζ.

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ 30 ΧΡΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 30 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 3 ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΤΟΣΑ ΝΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΕΤΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΊΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
    ΑΝ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΤΕ ΑΠΛΑ ΜΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΣΑΝ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΟΥΛΙΑ ΑΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΥΣ

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ:ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ 2007 ΕΩΣ ΤΟ 2017 ΓΙΑ 50 ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΕΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΙ ΔΝ ΞΕΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ 85. ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΛΗΣΕΤΕ ΣΤΕΛΕΧΗ; ΠΟΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;

    ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΑΤΟΧΟΣ ΔΥΟ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΩ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

    ΖΑΡΑΦΕΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

  • 19 Μαρτίου 2018, 10:34 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Πολύ σωστη είναι η θητεία μέχρι δύο φορές. Σε τόσα κράτη στον κόσμο υπάρχουν διετείς θητείες για διάφορες θέσεις.

  • 19 Μαρτίου 2018, 10:21 | ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΠΑΔΕΛΟΥ

    Ε όχι και να διώξουμε τους άριστους που είναι 2 θητείες σε μια θέση κι έχουν όλα τα προσόντα να διεκδικήσουν και νέα θητεία.

    ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ.

  • 19 Μαρτίου 2018, 08:30 | Χρήστος

    Πέραν της αντισυνταγματικότητας της απαγόρευσης διεκδίκησης τρίτης θητείας, για ποια τρίτη θητεία μιλάμε; Τα ΠΕΚΕΣ είναι ένας νέος θεσμός που θεσπίζεται για πρώτη φορά. Αφού η προηγούμενη θητεία αφορούσε σχολικούς συμβούλους που τώρα καταργούνται, γιατί προσμετράται η θητεία των σχολικών συμβούλων ως θητεία στα ΠΕΚΕΣ; Όπου δηλαδή μας βολεύει οι συντονιστές των ΠΕΚΕΣ, όπως τώρα θα ονομάζονται, είναι καθόλα όμοιοι με τους σχολικούς συμβούλους άρα και η διανυθείσα προϋπηρεσία τους και κατά τα άλλα υπάρχει πλήρης κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων; Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έως τώρα έκαναν εκτός των άλλων δειγματικές διδασκαλίες δίνοντας διδακτικές οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για το πως θα διδάσκουν καλύτερα το αντικείμενό τους. Είναι δυνατόν λοιπόν να στερούνται των μορίων των διδακτικών χρόνων;Η υποχρεωτική κατοχή ξενόγλωσσου πτυχίου επιπέδου Β2 σε ποια άλλη δημόσια επιλογή στελεχών υπάρχει ως προϋπόθεση; Γιατί τόση εμπάθεια στους Σχολικούς Συμβούλους; Αν κάποιοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους, κάτι που συμβαίνει με όλες τις υπηρεσίες, υπήρχαν άλλοι τρόποι να ελεγχθούν και να τους αποδοθούν οι αντίστοιχες συνέπειες των πράξεών τους.Έπρεπε λοιπόν να ισοπεδωθούν όλοι με κάθε τρόπο ακόμη κι αυτοί που έδωσαν την ψυχή τους για το λειτούργημα που ασκούσαν;

  • 18 Μαρτίου 2018, 22:39 | Κατερίνα

    Πιστεύω ότι το να μη δίνεται η δυνατότητα επιλογής «για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης» προσκρούει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης των υπαλλήλων και την ελεύθερη πρόσβασή τους σε όλες τις θέσεις αδιακρίτως.Τα στελέχη θα αξιολογηθούν και μόνο σε περίπτωση που δεν είναι αποτελεσματικοί θα πρέπει να στερούνται της δυνατότητας να διεκδικήσουν θέση ευθύνης.

  • 18 Μαρτίου 2018, 21:56 | Νικόλαος

    H πρόβλεψη για τριετή θητεία και το ανώτατο όριο των 2 θητειών είναι πολύ σωστή! Δεν είναι δυνατόν να είναι σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης άτομα τα οποία δεν έχουν ουδεμία επαφή με την τάξη και την διδασκαλία. Αυτό είχε συμβεί με τους μέχρι σήμερα Συμβούλους, οι οποίοι αποτελούσαν απλά διακοσμητικά στοιχεία και ο ρόλος τους ήταν καθαρά διακοσμητικός, γραφειοκρατικός και διεκπεραιωτικός. Όταν δεν υπάρχει ανώτατο όριο, μαζεύουν προϋπηρεσία οι ίδιοι και οι ίδιοι και στο τέλος αποκλείονται οι υπόλοιποι από τις θέσεις αυτές! Θα πρέπει οι νυν σύμβουλοι των οποίων η θέση καταργείται, να μην έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέσεις στελεχών. Ας επιστρέψουν στην τάξη να διδάξουν. Αφού ως σύμβουλοι απέτυχαν. Οι περισσότεροι μάλιστα δεν πατούσαν ποτέ στα γραφεία τους. Θα πρέπει τα νέα στελέχη, να έχουν όρεξη για εργασία, να είναι νέα πρόσωπα και να μην είναι ισόβιοι. Να ξέρουν ότι θα μείνουν για ορισμένες θητείες και μετά θα επιστρέψουν στην τάξη. Και, το κυριότερο, θα πρέπει να έχουν ωράριο, να μην είναι αργόμισθοι, να τους βρίσκουμε στα γραφεία τους όταν τους χρειαζόμαστε.

  • 18 Μαρτίου 2018, 21:12 | giota

    αρθρο 30 παρ.6
    Για τον ορισμό υποδιευθυντή στις σχολικές μονάδες θα πρέπει να οριστεί συγκεκριμένος αριθμός παρακολουθούντων μαθητών και όχι ο αριθμός των τμημάτων διότι στην παρ.6 και 7 του αρθ.11 κεφ. Α του Ν.1566 /85 αναφέρει αριθμό τμημάτων και δημιουργείται πρόβλημα αν τα εγκεκριμένα ολιγομελή είναι τμήμα η όχι και να ισχύει το ίδιο για ΓΕΛ ,ΕΠΑΛ και Γυμνάσια . Και με την λήξη του Α τετράμηνο να εξετάζεται για ολες τις σχολικές μονάδες αν δικαιολογεί υποδιευθυντή και όχι μόνο στα ΕΠΑ.Λ. (γιατί αυτή η διάκριση)

  • 18 Μαρτίου 2018, 20:50 | ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΑΛΑΜΑΝΟΣ

    Παράγραφος 3. Να προστεθεί ότι: κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος δεν θα ισχύσει αυτή παράγραφος.

  • 18 Μαρτίου 2018, 20:00 | ΑΝΤΩΝΗΣ Μ.

    Σχετικά με το θέμα της θητείας των στελεχών «δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης», θεωρώ ότι είναι άδικο, αντισυνταγματικό και αντιτίθεται στην αρχή της ισότητας.

  • 18 Μαρτίου 2018, 19:57 | Κυριάκος Β.

    Ο περιορισμός της υποψηφιότητας σε θέση ευθύνης είναι αντισυνταγματικός και όποιοι καταφύγουν στη δικαιοσύνη θα το «ρίξουν», έχει ξαναγίνει και με το θέμα της αξιολόγησης στη Διοίκηση που η Υπουργός τα μάζεψε με οδηγία και ενώ είχαν εξαιρεθεί από τις θέσεις όσοι δεν έκαναν αξιολόγηση τελικά δικαιώθηκαν πρόσφατα….Πουθενά στο Δημόσιο δεν υπάρχει περιορισμός στο πόσες φορές θα είναι υποψήφιος κάποιος για θέση ευθύνης. Ίσα ίσα θεωρείται προσόν να έχει εμπειρία σε θέση ευθύνης και μοριοδοτείται γι αυτό! Δηλαδή στέλεχος που έχει κάνει 2 θητείες δεν θα μπορεί να βάλει υποψηφιότητα για την ίδια θέση πουθενά ανά την Ελλάδα? Έκανες δύο θητείες Διευθυντής σχολικής μονάδας και τέλος? έκανες δύο θητείες Σχολικός Σύμβουλος και τέλος? και πως θα θεωρηθεί η τελευταία θητεία των Σχολικών Συμβούλων? μία θητεία? όταν είναι από το 2010 σχεδόν στην ίδια θέση? 8ετή θητεία ποια θέση ευθύνης στο δημόσιο έχει χωρίς ξανά κρίσεις ή κάτι άλλο? Ξεχνάτε κύριοι της διοίκησης ότι υπάρχουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές όπως στη Βόρεια Ελλάδα ή σε νησιά που λειτουργούν με έναν μόνιμο εκπαιδευτικό και αναπληρωτές, εκεί τι θα γίνει? Αν τελικά δεν είναι προσόν το να μπορεί να διοικεί κάποιος ένα σχολείο μην έχετε απαιτήσεις στη Διοίκηση και μη δίνετε συνεχώς διοικητικές αρμοδιότητες στους Διευθυντές, αφήστε τους να κάνουν το παιδαγωγικό τους έργο και βάλτε Διοικητικούς.

  • 18 Μαρτίου 2018, 18:28 | Κωνσταντίνος

    Ο περιορισμός σε 2 θητείες ισχύει αναδρομικά ή από τωρα ;

  • 18 Μαρτίου 2018, 18:12 | Αριστείδης Μπουλουσάκης

    Πιστεύω πως είναι λάθος το ότι :»δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης».
    Αν ισχύει κάτι τέτοιο για τους δ/ντες σχολείων θα πρέπει να ισχύσει και για τα άλλα αξιώματα, όπως π.χ. Δ/ντες στη Δημόσια Διοίκηση,Προϊσταμένους, Δημάρχους, Βουλευτές, κ.α.
    Αλήθεια, γιατί πιστεύετε πως έτσι θα γίνει καλύτερο το σχολείο;
    Ίσως θα ήταν καλύτερο να μην επιτρέπεται η τρίτη θητεία στο ίδιο σχολείο.
    Όσο αφορά τους Σχολικούς Συμβούλους πιστεύω πως έχουν να δώσουν ακόμη κι άλλα στο σχολείο. Μπορεί να είναι καλύτερα να θεσπιστεί ο ρόλος του Μέντορα στην εκπ/ση. Είναι τόσο μικρός ο αριθμός των Συμβούλων που προβλέπεται ώστε δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο έργο τους

  • 18 Μαρτίου 2018, 17:06 | ΚΩΣΤΑΣ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ

    Σχετικά με το όριο των δύο θητειών πιστευω ότι και άδικο είναι και αντισυνταγματικό. Υπάρχουν νέοι εκπαιδευτικοί που είναι Νυν στέλεχοι και πραγματικά αξίζουν και τριτη και τεταρτη θητεία. Ας βρεθεί λοιπον δικλείδα αξιολόγησης του διευθυντικού έργου και οι ικανοί να εχουν δικαίωμα για συμμετοχή σε μελλοντικές κρίσεις .
    Ας κοιτάξει το Υποργειο να ξεκαθαρίσει το καθηκοντολογιο των στελεχών με αυξημένες αρμοδιότητες και ευθύνες . Μην μου πείτε οτι ολα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε ενα σχολειο αναλαμβάνει καθημερινα τις δεκάδες περιπτωσεις που εμφανίζονται , και πιστέψτε με ειναι πολλές ,…. Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ειναι αυτος που θα ασχοληθεί και θα τρεξει για ολα .
    Τελος , ειναι ηλιου φαεινοτερον οτι πολλα άρθρα θα εκπέσουν και θα τροποποιηθούν μετα απο τις χιλιάδες πρόσφυγες που θα γίνουν . Δηλ. σε δουλεια να βρισκόμαστε ….

  • 18 Μαρτίου 2018, 16:36 | ΑΥΡΑ

    Πολύ σωστή η πρόβλεψη για την απαγόρευση άσκησης καθηκόντων σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης για τρίτη συναπτή θητεία.

    Δεδομένου ότι ο αριθμός θέσεων στελεχών είναι περιορισμένος, η πρόβλεψη αυτή επιτρέπει να δημιουργηθεί το καθόλα συνταγματικό και δημοκρατικό περιθώριο να μην καθίσταται αδύνατη η κατάληψη τέτοιων θέσεων από άτομα εξίσου ή και περισσότερα ικανά με/από τους εκάστοτε ήδη υπηρετούντες αυτές τις θέσεις, απλά και μόνο επειδή προηγήθηκαν χρονικά ή για άλλους λόγους στην κατάληψη της θέσης.

    Επίσης, επιτρέπει σε περισσότερους πολίτες την εμπειρία της άσκησης καθηκόντων από θέσεις ευθύνης ενισχύοντας τις δυνατότητες διαφάνειας, ισότητας και δημοκρατικότητας στη δημόσια διοίκηση.

  • 18 Μαρτίου 2018, 15:32 | ΙΩΑΝΝΑ

    Υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι με τρομερή κατάρτιση κι ας έχουν υπηρετήσει στη θέση αυτή τόσα χρόνια και όπως λέτε «μακριά» από την τάξη…Με εξαιρετικές γνώσεις που πραγματικά έχουν βοηθήσει στην πράξη. Μη τα ισοπεδώνουμε όλα…Άνθρωποι που έχουν περάσει όλη τους τη ζωή στην εκπαίδευση. Σε όλα τα πλαίσια. Στην πράξη και στη θεωρία. Κι αυτοί οι άξιοι συνάδελφοι δεν πρέπει να μπαίνουν στο ίδιο «καζάνι» με τους αδιάφορους…Αξιοκρατικά και μόνο πρέπει να τους δοθεί το δικαίωμα, αφού θέλουν και μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν, να διεκδικήσουν οποιαδήποτε θητεία. Απολύτως δημοκρατικά και δίκαια…Τους ικανούς πρέπει να τους φυλάμε σαν κόρη οφθαλμού, όχι να τους «κόβουμε τα πόδια»…
    ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΑΥΤΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ. ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΆΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ.

  • 18 Μαρτίου 2018, 14:55 | Μiρέλλα

    Οσοι από τους νυν σχολικούς συμβούλους έχουν ήδη υπηρετήσει για δύο συνεχόμενες θητείες μέχρι σήμερα, βρίσκονται σε αυτή τη θέση ευθύνης εδώ και έντεκα χρόνια αφού η θητεία τους έχει παραταθεί σιωπηλά για τρία ολόκληρα χρόνια κάτι εντελώς πρωτάκουστο. Αναρωτιέμαι ποιές καινοτόμες ιδέες θα εισάγουν τώρα και πως θα σταθούν κοντά στον μάχιμο εκπαιδευτικό της τάξης, όταν απέχουν από αυτήν για έντεκα ολόκληρα χρόνια. Αρκετοί από τους σχολικούς συμβούλους έχουν προσφέρει αρκετά σημαντικό έργο, αλλά μήπως πρέπει να δίνεται η ευκαιρία σε νεότερους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα και περισσότερη όρεξη για δουλειά; Αλλωστε αδικεί τους νεώτερους υποψήφιους το γεγονός ότι στά τρία χρόνια της παράτασης κατάφεραν να μαζέψουν περισσότερα μόρια από συμμετοχή σε επιτροπές. Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σωστή αυτή η
    πρόταση.

  • 18 Μαρτίου 2018, 11:39 | Σταύρος

    Πιστεύω πως η διάταξη που προβλέπει την απαγόρευση διεκδίκησης θέσης και για τρίτη θητεία πως θα είναι αναποτελεσματική και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα.
    Κατά την γνώμη μου είναι ορθό οι διευθυντές σχολείων να μην έχουν το δικαίωμα να διεκδικούν την θέση του διευθυντή στο ίδιο σχολείο για πάνω από δύο θητείες.
    Αυτό όμως θα πρέπει το υπουργείο να το εξετάσει συνολικά και για όλους τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη.

  • 18 Μαρτίου 2018, 10:55 | Βασίλης

    Συμφωνώ μονο στο γεγονός οτι ο Δντης δεν θα πρεπει να ξεπερνά τις 2 θητείες στο ΙΔΙΟ σχολείο. Δημιουργόυνται αναπόφευκτα προβλήματα στην διόικηση. Άλλαξα φυσικά θα πρέπει να δίνεται δυνατότητα επιλογής άλλου σχολείου μετά το τέλος της 3ης θητείας. Η ισχύς του νόμου ξεκινά απο 1/9/2018 μηπως αυτο σηματοδοτεί και την έναρξη των θητείων?

  • 18 Μαρτίου 2018, 10:42 | Μαρια Ιακωβου

    Σχετικά με το θέμα της θητείας των στελεχών «δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης», θεωρώ ότι είναι άδικο και αντισυνταγματικό. Από που απορρέει η αναγκαιότητα μιας τέτοιας εφαρμογής; Η υποψηφιότητα πρέπει να επιτρέπεται και να διασφαλίζεται με σχετική μοριοδότηση η επιλογή του καταλληλότερου για τη θέση. Με την ίδια λογική δεν πρέπει να δίνεται η δυνατότητα της υποψηφιότητας σε καμία θέση στο δημόσιο, ούτε καν στους βουλευτές. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ και ΕΠΙΚΡΟΤΩ !
    Οσο για την αναφορα της Μαρίας για τον πρόεδρο των ΗΠΑ, άστο καλύτερα … Ούτε μια μερα δεν έπρεπε να είναι ο νυν Τραμπ.

  • 18 Μαρτίου 2018, 10:13 | Γρηγόρης Γιαμαλάκης

    ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΠΑΙΔΕΊΑΣ – 1ον: Σχεδόν εξαφανίζονται οι Συντονιστές (Σχολικοί Σύμβουλοι) Δασκάλων ΠΕ 70, άρα ακόμη λιγότεροι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών (όποτε γίνουν) ή προσλήψεις Αναπληρωτών (το «έργο» το έχουμε ξαναδεί με τις καταργήσεις του Διδασκαλείου, του σταθερού Δασκάλου στα Ολοήμερα κ.ά.), 2ον: Επανέρχεται εκ του πλαγίου η Αξιολόγηση (αρχικά για τα στελέχη και μελλοντικά για όλους) & 3ον: Ο περιορισμός στις θητείες για τα υποψήφια στελέχη, ο οποίος πιστεύω πως θα εκπέσει νομικά, ενώ πιθανότατα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Ο καθένας πρέπει να έχει δικαίωμα να διεκδικήσει όποια θέση επιθυμεί… Οι αποκλεισμοί είναι ύποπτοι, αντισυνταγματικοί και αντιδημοκρατικοί! Εντέλει ας βρουν τρόπους να επιλέγονται οι ικανότεροι, βούληση χρειάζεται…

  • 18 Μαρτίου 2018, 09:43 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Επιτέλους! Εννοείται ότι οι εκπαιδευτικοί(δάσκαλοι ) θα πρέπει να έχουν περιορισμό θητειών, για να αποφεύγεται το πολύ διαδεδομένο φαινόμενο κάποιοι να σταδιοδρομούν ως στελέχη για τα περισσότερα χρόνια της καριέρας τους. Μην ξεχνάμε ως τι διοριστήκαμε.Δεν είναι κακό και σαφώς ούτε ντροπή να επιστρέφουμε στην τάξη ως μάχιμοι δάσκαλοι, τουλάχιστον για μερικά χρόνια μετά τη θητεία ως διευθυντές.

  • 18 Μαρτίου 2018, 09:34 | Νίκος Κ.

    Ο περιορισμός των θητειών είναι αντίθετος στη συνταγματική αρχή της ισότητας, στην αξιοκρατία και στη δυνατότητα εξέλιξης των δημοσίων υπαλλήλων (που οφείλει να τη διασφαλίζει το δημόσιο αρκεί να τηρούνται η ισότητα και η αξιοκρατία).

    Επίσης είναι εντελώς αυθαίρετο και χωρίς καμία τυπική ή πραγματική βάση να θεωρούνται «όμοιες θητείες» η θητεία ως Περιφερειακός Διευθυντής, ως Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης, ως Διευθυντής Γυμνασίου κλπ.

  • 18 Μαρτίου 2018, 03:49 | ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Είναι λάθος οποιοσδήποτε περιορισμός στον αριθμό θητειών που μπορεί να έχει κάποιος σε θέση στελέχους εκπαίδευσης. Η δυνατότητα ανανέωσης μπορεί να διασφαλιστεί με περιορισμό της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε στελεχική θέση καθώς και με τον αποκλεισμό μοριοδότησης εκπαιδευτικών δράσεων που έχουν γίνει πριν μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο περιορισμός της θητείας θα αποτελέσει αντικίνητρο για το στέλεχος αφού αντιλαμβάνεται ότι καμία αξιολόγηση δεν έχει νόημα προκειμένου να παραταθεί η θητεία του. Επίσης, ειδικά για τη θέση του διευθυντή σχολικής μονάδας, υποκρύπτει τη λογική ότι τα σχολεία δεν χρειάζονται διευθυντές αλλά κάποιον να ανοιγοκλείνει την πόρτα και ότι η διοίκηση του σχολείου θα γίνεται συλλογικά από το σύλλογο διδασκόντων. Η προσέγγιση αυτή είναι τελείως λανθασμένη, οδηγεί σε σχολεία τελματωμένα, σχολεία όπου το ζητούμενο είναι να περνάνε ο μέρες χωρίς να γίνει καμία μεγάλη ζημιά. Αν ψάξει κανείς τα σχολεία που εμφάνισαν ένα έντονο εκπαιδευτικό αποτύπωμα και έκαναν αισθητή την παρουσία τους ως εκπαιδευτικοί οργανισμοί και όχι ως αποθετήριο παιδιών, θα δει ότι πάντα υπήρχε ένας διευθυντής με ισχυρή προσωπικότητα, ο οποίος παρέσυρε έναν πυρήνα εκπαιδευτικών, αλλά και παρασύρθηκε από αυτόν, διευκολύνοντας τη δουλειά τους, λύνοντας προβλήματα, και παρακάμπτοντας τις δεκάδες αγκυλώσεις του συστήματος. Συμφωνώ ότι η αξιολόγηση των διευθυντών πρέπει να είναι διαρκής, να προέρχεται τόσο από τους προϊσταμένους τους όσο και από τους καθηγητές του σχολείου τους, πιστεύω ότι καλό είναι κάποια στιγμή να διαμορφωθεί και ένας οργανισμός που θα κάνει εξωτερική αξιολόγηση, τόσο των σχολικών μονάδων όσο και ειδικά των στελεχών. Πιστεύω όμως ότι τα στελέχη που θα αποδειχτούν αποτελεσματικά στην πράξη , που θα κατακτούν τους στόχους που βάζουν οι ίδιοι στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της ΣΜ αλλά και που θα τους τίθενται, είναι αδιανόητο να παροπλίζονται.
    Η πρόταση θεωρώ ότι αποσκοπεί στο να φτιαχτεί μία άτυπη επετηρίδα, με βάση την οποία δε θα χρειάζεται κανένας να εξελίσσεται και θα αρκεί να περιμένει να έρθει η σειρά του για να διευθύνει ένα σχολείο. Αυτός είναι και ο λόγος που από τον διευθυντή δεν απαιτείται να έχει κανένα ιδιαίτερο προσόν, είτε σε επίπεδο μόρφωσης είτε σε επίπεδο συγκρότησης ως προσωπικότητα. Μοναδικό προαπαιτούμενο να έχει περάσει μερικά χρόνια στα σχολεία. Άραγε μήπως σκέφτηκε κάποιος από τους συγγραφείς του νομοσχεδίου γιατί σε καμία χώρα του ΟΟΣΑ δεν υπάρχει τέτοια απαξία της θέσης του διευθυντή;

  • 18 Μαρτίου 2018, 00:25 | Κοσμετατος Παυλος

    Μεγαλη αδικια να τοποθετουμε εμποδια σε ανθρωπους ικανους με οραμα για το Δημοσιο σχολειο apriori να αποκλειονται απο την διαδικασια επιλογης στελεχων. Μηπως μπορεις σε δυο θητειες να ολοκληρωσεις αυτα που ονειρευεσαι για ενα σχολειο. Προσπαθεις εναντια σε ολες τις δυσκολιες να αλλαξεις το Δημοσιο σχολειο σε κατι ανθρωπινο και ανωτερης ποιοτητας και ερχεται η πολιτεια αντι να σε επιβραβευσει και να σε στηριξει να σε αποκλεισει!!! Με αυτο τον τροπο επιβραβευονται οι ανθρωποι της ησσονος προσπαθειας χωρις οραμα και συνεχεια. Οι ευκαιριακοι και οι απλοι τυπικοι δημοσιοι υπαλληλοι που θελουν να κανουν τις ωρες τους. Εχουμε καποια στελεχη με εμπειρια που αγαπουν αυτο που κανουν και το κανουν καλα. Αξιολογηστε τους, με αυστηρα κριτηρια. Βαλτε τους υφισταμενους που γνωριζουν καλυτερα απο ολους για το στελεχος να εκλεξουν, δειτε τα προσοντα και το εργο του καθενος, περαστε τους απο ψυχολογους για να βρουμε οτι καλυτερο υπαρχει. Μη βαζετε αποκλεισμους δασκαλοι ειμαστε πολλοι απο εμας ειμαστε σαν το παλιο καλο κρασι…Αυτοι που θελουν να προσφερουν αιτουνται να στελεχωσουν αυτες τις θεσεις. Αφηστε τους

  • 18 Μαρτίου 2018, 00:13 | Κώστας

    Θεωρώ ότι ο διευθυντής ο οποίος έχει πραγματοποιήσει δυο συνεχόμενες θητείες πρέπει να ολοκληρώνει το κύκλο του στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Η εκάστοτε σχολική μονάδα ανήκει στους μαθητές κ στις τοπικές κοινωνίες. Συνεπώς η παραπάνω ρύθμιση συνάδει απόλυτα με το πνεύμα της ισότητας κ της ισονομίας.

  • 18 Μαρτίου 2018, 00:03 | Γρηγόρης Γιαμαλάκης

    Ο περιορισμός στις θητείες για τα υποψήφια στελέχη, ο οποίος πιστεύω πως θα εκπέσει νομικά, ενώ πιθανότατα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Ο καθένας πρέπει να έχει δικαίωμα να διεκδικήσει όποια θέση επιθυμεί… Οι αποκλεισμοί είναι ύποπτοι, αντισυνταγματικοί και αντιδημοκρατικοί! Εντέλει ας βρει η Πολιτεία τρόπους να επιλέγονται οι ικανότεροι, βούληση χρειάζεται…

  • 17 Μαρτίου 2018, 23:49 | Άννα

    Πολύ εύστοχος και δίκαιος ο περορισμός της θητείας τόσο προς τους εκπ/κούς αλλά και τους μαθητές και την κοινωνία γενικότερα. Ας αφήσουμε τα ….περί αντισυνταγματικότητας και της ισότητας. Π εκπ/κός με διάθεση όραμα και προσόντα μπορεί να προσφέρει στην τάξη αλλά και να διεκδικήσει άλλη θέση ευθύνης. Και σαφώς πρέπει να ισχύσει από τις τωρινές κρίσεις.

  • 17 Μαρτίου 2018, 23:24 | Κωνσταντία. Γιαλαμά

    Ο περιορισμός των θητειών δεν αντίκειται στις βασικές αρχές του Συντάγματος αναφορικά με την ισονομία και την ισοπολιτεία των πολιτών? Γιατί, για παράδειγμα, δεν ισχύει το ίδιο για τις θητείες των βουλευτών ή των υπουργών?
    Ποιος ο λόγος να παροπλίζονται αυτοί που έχουν τα περισσότερα προσόντα?

  • 17 Μαρτίου 2018, 23:05 | ΙΩΑΝΝΑ

    Συμφωνώ με την κυρία Σαραφίδου. Πράγματι άδικο και αντιδημοκρατικό το όριο στη θητεία. Η επιλογή πρέπει να γίνεται αξιοκρατικά. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ρύθμιση…
    Αυτή η ισοπέδωση μόνο αρνητική είναι. Υπάρχουν στελέχη με εξαιρετική εμπειρία και προσόντα που μόνο όφελος είναι για την εκπαίδευση. Γιατί να «αποβάλονται» τόσο άδικα από το χώρο για μια ρύθμιση χωρίς νόημα; Άνθρωποι που έχουν δουλέψει τόσο σκληρά, έχουν προσφέρει για χρόνια με πενιχρά μέσα και τους απονέμεται η αβεβαιότητα και η απόρριψη…
    Μόνον απώλεια για την εκπαίδευση τέτοιες ρυθμίσεις…κανένα απολύτως κέρδος.
    Το λιγότερο που οφείλουμε σε ανθρώπους που έχουν δώσει, ακόμα δίνουν και μπορούν να δώσουν πολλά και στο μέλλον, είναι ο σεβασμός.
    Κρίμα…

  • 17 Μαρτίου 2018, 22:05 | Χρήστος

    Ο θέση του Δ/ντης θα πρέπει να βρίσκεται στα ανώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας. Δ/ντης πρέπει να χρήζεται κάποιος μετά από κάποια χρόνια υπηρεσίας ( τα 8 ή 10 ή 12 δεν είναι αρκετά). Για να γίνει κάποιος Δ/ντης θα πρέπει να έχει θητεύσει στις περισσότερες θέσεις ευθύνης της βαθμίδας που υπηρετεί (υπεύθυνος – τομεάρχης – και οπωσδήποτε υποδιευθυντής), και να γνωρίζει τη λειτουργία του σχολείου. Τα μεταπτυχιακά & διδακτορικά διπλώματα δεν σε κάνουν καλό Δ/ντη. Σε βοηθούν μαζί με την εμπειρία που έχεις αποκτήσει να διαχειριστής καλλίτερα τη σχολική μονάδα.

  • 17 Μαρτίου 2018, 21:14 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός ο περιορισμός των 2 θητειών από μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών οι οποίοι ενδιαφέρονται ουσιαστικά στο να έχει μια συνέχεια το έργο τους αφού βέβαια αυτό αξιολογηθεί αξιοκρατικά ως θετικό.

  • 17 Μαρτίου 2018, 21:06 | Άννα

    Επιτέλους μπαίνει σε ισχύ η παρ. 3 Είναι προς όφελος όχι μόνο των εκπ/κών αλλά των μαθητών και της κοινωνίας γενικότερα η ανανέωση στελεχών. Οι δύο θητείες είναι γόνιμες και δημιουργικές δεν αποκλείονται αυτά τα στελέχη να διεκδικήσουν άλλες θέσεις ευθύνης. Θα απουσιάσει έτσι η έπαρση ,η αυθαιρεσία και το ιδιόκτητον στη δημόσια εκπ/ση. Ο εκπ/κπός με όραμα και διάθεση προσφοράς θα διεκδικήσει και άλλη θέση Επιβάλλεται να εφαρμοστεί από τώρα!!

  • 17 Μαρτίου 2018, 20:48 | Νικολαιδης Γιαννης

    Νομίζω ότι η συνολική επίπτωση ενός τέτοιου μέτρου αφορά το μεγαλύτερο ποσοστό των στελεχών που έχουν εκλεγεί με μοριοδοτούμενα αξιολογικά κριτήρια και άρα θα έχει διπλό αρνητικό αποτέλεσμα: Α)θα οδηγήσει σε μαζικές προσφυγές στη δικαιοσύνη αφού πουθενά δεν εφαρμόζεται κάτι ανάλογο στην διεθνή εμπειρία Β) θα αναδείξει τη σχετικότητα των υπολοίπων κριτηρίων και την έλλειψη ενδιαφέροντος για τις θέσεις ευθύνης.Η ανάγκη συνεχών νομοθετικών ρυθμίσεων σε να τομέα με κριτήρια ανορθολογικά μάλλον αδυναμία δηλώνει.

  • 17 Μαρτίου 2018, 20:40 | Βαπτιστής Παντής

    Ο περιορισμός στις θητείες είναι βαθιά μη δημοκρατικός,αντισυνταγματικός και προσκρούει σε κάθε αρχή δικαίου και ισονομίας. Είναι πρωτοφανές. Με την ίδια λογική πρέπει να καταργήσουμε τη σχολή δημόσιας διοίκησης. Τι νόημα έχει η ύπαρξή της όταν παράγει αποφοίτους δύο χρήσεων

  • 17 Μαρτίου 2018, 20:27 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

    Η παράγραφος 3 είναι εμφανώς αντισυνταγματική. Αντίκειται στην αρχή της ισότητας όλων των εκπαιδευτικών στις ευκαιρίες για την πλήρωση των θέσεων. Δεν είναι δυνατόν να εμποδίζονται νομοθετικά οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί (αυτοί που βρίσκονται στις θέσεις αυτές μετά από προηγούμενες διαδικασίες επιλογής) από το να διεκδικήσουν την ίδια θέση στελέχους με μόνο πρόσχημα ότι έχουν ήδη ολοκληρώσει δύο θητείες σ’ αυτήν. Οφείλει ο νομοθέτης να προχωρήσει σε αξιολόγηση και να κρίνει τον έχοντα τη θέση, όχι συλλήβδην να τον αποκλείει από τη διεκδίκηση.

  • 17 Μαρτίου 2018, 19:50 | Νίκος

    Θητεία των στελεχών: «δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης», θεωρώ ότι είναι άδικο και αντισυνταγματικό. Από που απορρέει η αναγκαιότητα μιας τέτοιας εφαρμογής; Η υποψηφιότητα πρέπει να επιτρέπεται και να διασφαλίζεται με σχετική μοριοδότηση η επιλογή του καταλληλότερου για τη θέση. Με την ίδια λογική δεν πρέπει να δίνεται η δυνατότητα της υποψηφιότητας σε καμία θέση στο δημόσιο, ούτε καν στους βουλευτές. Ενας εκπαιδευτικός, που έχει λάβει επιμόρφωση, είτε σεμινεριακές, είτε μεταπτυχιακές και για τις οποίες έχει μοριοδοτηθεί, και επιπλέον έχει αξιολογηθεί, τουλάχιστον δυο φορές, πως είναι δυνατόν να μην του επιτρέπεται να συνεχίσει να αξιολόγηθεί και να διεκδικήσει και άλλες θητείες και τον αναγκάζει ο νόμος να επιστρέψει σε πλήρη διδακτικά καθήκοντα που ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ.

  • 17 Μαρτίου 2018, 19:10 | Ανδρέας

    με βάση την παράγραφο 3 δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευση.
    ποια είναι η λογική αυτής της απαγόρευσης; είναι δυνατόν να είναι συνταγματικό κάτι τέτοιο;επίσης οι θητείες δεν ήταν μέχρι τώρα ίδιες για όλους. π.χ. τώρα είναι 3 χρόνια, η προηγούμενη 2 χρόνια, η προγενέστερη 4.

  • 17 Μαρτίου 2018, 17:56 | Μαρία

    Συμφωνώ να μην επιτρέπεται η τρίτη συνεχόμενη θητεία στο ίδιο σχολείο.

  • 17 Μαρτίου 2018, 17:50 | Χουρδάκης Μιχαήλ

    Συμφωνω με την κ. Χουλιαρα και, εκτος των αλλων, στελεχη που δεν θα μοορουν να ξαναβγουν δεν θα εχουν κινητρο να κανουν σωστα τη δουλεια τους.

  • 17 Μαρτίου 2018, 16:14 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΡΗΓΚΟΣ

    Σχετικά με το θέμα της θητείας των στελεχών «δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης», συμφωνώ ότι είναι και αντισυνταγματικό αλλά και παράλογο…
    Αν ψηφιστεί, πρέπει να ισχύει για κάθε δημόσιο αξίωμα!

  • 17 Μαρτίου 2018, 14:09 | Διακομανώλης Ιωάννης

    Σχετικά με το θέμα της θητείας πιστεύω ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργήται ένα είδος επετηρίδας. Δεν χρειάζεται κανένα προσόν πάρα υπομονή διότι οι ανταγωνιστές απλά δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Αυτό σε συνδιασμό με την αδιορηστία προάγει μια επετηρίδα όπου όλοι θα γίνουν στελέχη χωρίς κανένα προσόν. Έτσι δεν προάγεται η αξιοκρατία

  • 17 Μαρτίου 2018, 13:48 | Μαρία

    Συμφωνώ με τον περιορισμό της θητείας.Ακόμη και ο πρόεδρος των ΗΠΑ αλλάζει.Αποφεύγεται έτσι η ανακύκλωση των ίδιων ατόμων επ αόριστον.Μπράβο!

  • 17 Μαρτίου 2018, 13:16 | Χρήστος

    Αρ. Φύλλου 2891/ 21 Αυγούστου 2017

    Αριθμ. Φ12/134644/Δ4

    Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α ́ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β ́Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ ́ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.).
    Με τη νέα Υ.Α. για τον κατώτατο αριθμό μαθητών στα ΕΠΑΛ απλοποιείται η διαδικασία για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων. Έτσι για όλες τις κατηγορίες σχολείων (από Α-Γ, Ε-Ζ, Η-ΙΒ) ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, όταν ο κατώτατος αριθμός είναι αυτός που προβλέπεται για την κάθε περιοχή.
    (δηλ. :για σχολεία που ανήκουν σε Α-Γ περιοχές 15 μαθητές σε Α΄, 13 σε Β΄ και 10 σε Γ΄ τάξη, για σχολεία που ανήκουν σε Δ-Ζ περιοχές 12 μαθητές σε Α΄, 10 σε Β΄ και 8 σε Γ΄ τάξη, για για σχολεία που ανήκουν σε Η-ΙΒ περιοχές 10 μαθητές σε Α΄, 8 σε Β΄ και 6΄ σε Γ τάξη).
    Απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης προβλέπεται μόνο στις περιπτώσεις: α) όταν πρόκειται για μοναδικά τμήματα τομέα ή ειδικότητας σε όλη τη Διεύθυνση Δ.Ε., όπου τότε υπάρχει η δυνατότητα να μειωθεί ο κατώτερος αριθμός κατά μια κατηγορία, β) για τα ΕΠΑΛ που ανήκουν στην κατηγορία Η-ΙΒ και λόγω ειδικών συνθηκών κλπ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης μπορεί υπό προϋποθέσεις να εγκρίνει τμήματα και με μικρότερο αριθμό μαθητών από τον προβλεπόμενο στην κατηγορία αυτή.

    Αυτά τα τμήματα θα υπολογίζονται για τον αριθμό των υποδιευθυντών σε κάποια σχολική μονάδα;

    Επίσης θα υπολογίζονται για τον αριθμό ωρών διδασκαλίας των Διευθυντών των σχολικών μονάδων;

  • 17 Μαρτίου 2018, 11:01 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Τα βασικά στελέχη της εκπαίδευσης στην ίδια θέση θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε δεύτερη και όχι κάθε τρίτη θητεία.
    Ο εκπαιδευτικός είναι δάσκαλος και η δουλειά του είναι να κάνει μάθημα.Το να επιστρέψει στην τάξη είναι κακό;
    Αν έχει κάνει και καλή δουλειά στη διοικητική του θέση τότε δεν θα βοηθήσει περισσότερο το σχολείο και τους μαθητές του;
    Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα αν το θέλουν να γίνουν για μία ή το πολύ δύο θητείες στελέχη της εκπαίδευσης σε μία θέση.Οι θέσεις στελεχών δεν είναι μόνιμες μέχρι κάποιος να βγει στη σύνταξη.

  • 17 Μαρτίου 2018, 10:31 | Χρήστος

    Οι θέσεις υποδιευθυντών σχολικών μονάδων που προκηρύσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, αφορούν τις σχολικές μονάδες που ορίζονται στις παρ. 6 και 7 του Κεφ. Α΄ του άρθρου 11 του ν. 1566/1985 (ανάλογα με τον αριθμό των τμημάτων). Αν ο αριθμός των μαθητών (ποιος αριθμός) της σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται εντός του μηνός Σεπτεμβρίου, καθώς και κατά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου για τα ΕΠΑ.Λ. (μόνο), δεν δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης αναστέλλεται η άσκηση των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν.
    Ο υποδιευθυντής ορίζεται σύμφωνα με τον αριθμό των τμημάτων ή τον αριθμό των μαθητών;
    Τμήμα θεωρείται κατά τον κ. Μουστάκα όποιο έχει ελάχιστο αριθμό 13.

  • 17 Μαρτίου 2018, 08:30 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΡΑΦΙΔΟΥ

    Αναφορικά με την παράγραφο 3, δηλ., το να μη δίνεται η δυνατότητα επιλογής «για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης» προσκρούει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης των υπαλλήλων και την ελεύθερη πρόσβασή τους σε όλες τις θέσεις αδιακρίτως. Η δυνατότητα συμμετοχής σε μία θέση ή ο αποκλεισμός από αυτήν πρέπει να κριθεί από την αξιολόγηση του έργου του ήδη στελέχους και όχι εκ προοιμίου. Η δημόσια εκπαίδευση και τα παιδιά μας πρέπει να ωφελούνται από τις γνώσεις και την εμπειρία των άξιων στελεχών και όχι το αντίθετο, με το να αποκλείονται οι καλύτεροι, πολύ περισσότερο μάλιστα, στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, σε σχέση με τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπου ίδια με αυτήν διάταξη δεν εφαρμόζεται. Επομένως, άδικη και αντιδημοκρατική η διάταξη.

  • 17 Μαρτίου 2018, 07:39 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

    Η παράγραφος 3 είναι εμφανώς αντισυνταγματική. Αντίκειται στην αρχή τις ισότητας των όλων των εκπαιδευτικών στις ευκαιρίες για την πλήρωση των θέσεων. Δεν είναι δυνατόν να εμποδίζονται νομοθετικά οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί(αυτοί που βρίσκονται στις θέσεις αυτές μετά από προηγούμενες διαδικασίες επιλογής) από το να διεκδικήσουν την ίδια θέση στελέχους με μόνο πρόσχημα γιατί έχουν ήδη ολοκληρώσει δύο θητείες σ’ αυτήν. Οφείλει ο νομοθέτης να προσωρήσει σε αξιολόγηση και να κρίνει τον έχοντα τη θέση, όχι συλλήβδην να τον αποκλείει από τη διεκδίκηση.

  • 17 Μαρτίου 2018, 00:08 | ΠΑΝΑΓΙΩΤA ΧΟΥΛΙΑΡΑ

    Σχετικά με το θέμα της θητείας των στελεχών «δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης», θεωρώ ότι είναι άδικο και αντισυνταγματικό. Από που απορρέει η αναγκαιότητα μιας τέτοιας εφαρμογής; Η υποψηφιότητα πρέπει να επιτρέπεται και να διασφαλίζεται με σχετική μοριοδότηση η επιλογή του καταλληλότερου για τη θέση. Με την ίδια λογική δεν πρέπει να δίνεται η δυνατότητα της υποψηφιότητας σε καμία θέση στο δημόσιο, ούτε καν στους βουλευτές.