Άρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων

1. Ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, ο οποίος εισήχθη με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1304/1982, καταργείται.
2. Καταργούνται οι ακόλουθες υπηρεσίες ή οργανικές μονάδες υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
α) τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.), τα οποία προβλέπονται στο άρθρο 29 του ν. 1566/1985 και στην παρ. 4 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018,
β) τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), τα οποία προβλέπονται στα άρθρα 4 και 12 του ν. 3699/2008 και στην παρ. 6 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018,
γ) τα Περιφερειακά Κέντρα Στήριξης Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.ΚΕ.Σ.Ε.Σ.), τα οποία προβλέπονται στο άρθρο 9 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188),
δ) οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.), οι οποίοι προβλέπονται στο άρθρο 2 του ν. 1894/1990 (Α΄ 110) και στην παρ. 11 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
ε) τα Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) και τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), τα οποία προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 2525/1997 και στην παρ. 12 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
στ) τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), τα οποία προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 2986/2002 και στην παρ. 10 του άρθρου 52 του π.δ. 18/2018,
ζ) οι Αθλητικές Ακαδημίες, οι οποίες προβλέπονται στο άρθρο 41 του ν. 4186/2013,
η) τα Τμήματα Ε΄ Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Στ΄ Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Αυτοτελών Διευθύνσεων Οικονομικής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, τα οποία προβλέπονται στην περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2986/2002 και στις περιπτ. ε΄ και στ΄ της παρ. 2 του άρθρου 50 του π.δ. 18/2018 και
θ) οι γραμματείες των σχολικών συμβούλων που προβλέπονται στην περίπτ. α΄ της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2986/2002.
3. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), τα οποία έχουν ιδρυθεί σύμφωνα με την παρ. 13 του άρθρου 111 ν. 1892/1990 (Α΄ 101), όπως ισχύει κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, και προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018, μετατρέπονται στα Κ.Ε.Α. που προβλέπονται στο άρθρο 12.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:29 | Δημήτρης Μ.

    Η διάταξη περί κατάργησης των Σχολικών Συμβούλων, αλλά και η συνοπτική και αναιτιολόγητη διατύπωσή της μας οδηγούν σε έντονους προβληματισμούς και «ιδιαίτερους» συνειρμούς.
    Εάν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει βεβαιωθεί ότι ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων δεν είναι επιτυχής και αποτελεσματικός, τότε θα πρέπει να προχωρήσουν σε αναμόρφωση αυτού, ώστε να διευκολύνουν τη λειτουργία του, και όχι σε βίαιη κατάργηση.

    Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι η πιο αξιόπιστη επιστημονική και παιδαγωγική Δομή υποστήριξης των εκπαιδευτικών (των ειδικοτήτων κυρίως – Σύμβουλοι ειδικοτήτων), αλλά και των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης και έχουν βοηθήσει άμεσα και αποτελεσματικά στην επίλυση σοβαρών προβλημάτων στις σχολικές μονάδες (Π.χ.- ενδεικτικά – διαχείριση κρίσεων, οργάνωση τάξεων υποδοχής προσφύγων, σχέση σχολείου με γονείς, διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών κ.α)

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:22 | Νίκος Τσαχουριδης

    Αν οι σχολικοί σύμβουλοι ενσωματωθούν στα ΚΣΕ, ίσως να μπορούν να προσφέρουν περισσότερο.
    Όμως ο Θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ νομίζω ότι πολύ κακώς καταργείται, καθώς ήταν απο τις πολύ δραστήριες δομές. Σε ενα σύγχρονο (?) σχολείο, ποιος θα αντικαταστήσει τον ρόλο τους;

  • 24 Μαρτίου 2018, 17:07 | Αναστασία Κυρκίνη

    Η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων φοβάμαι ότι θα καταφέρει ένα ακόμη αναίτιο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη εκπαίδευση. Εύχομαι να γίνει επιτέλους αντιληπτό ότι προχωρούμε μπροστά μόνον όταν βελτιώνουμε και όχι όταν κατεδαφίζουμε τους θεσμούς. Προσωπικά, στη μακρά υπηρεσιακή μου σταδιοδρομία γνώρισα πολλούς Σχολικούς Συμβούλους οι οποίοι με γνώση, υπομονή και αυταπάρνηση πρόσφεραν επιστημονική, παιδαγωγική και ηθική στήριξη στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Ας μην γινόμαστε άδικοι με το να γενικεύουμε τυχόν μεμονωμένες αστοχίες…

  • 24 Μαρτίου 2018, 16:55 | Σχολιαστής

    Είναι δυνατόν Σχολικός Σύμβουλος να έχει αδιάλειπτη θητεία από το 2007 ως και σήμερα;;
    Είναι δυνατόν στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων να παρίσταται καθημερινά από ένας(ο ίδιος) ως κανένας;;
    Είναι δυνατόν να συμβουλεύει όντας εκτός τάξης 11 έτη;;
    Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν expert και παιδαγωγό απλά και μόνο επειδή είναι 11 χρόνια στην ίδια θέση;; Δίχως κανένα άλλο εφόδιο;;
    Είναι δυνατόν να έχει δημιουργήσει κλίκα με παρατρεχάμενους τους οποίους χρησιμοποιεί πετόντας «τυράκι»;;
    Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν, πρώτο στην ειδικότητά του εντός περιοχής ευθύνης του και ως εκ τούτου να απαιτεί διάφορα, προτάσσοντας την ιδιότητά του ως Σχολικός Σύμβουλος;;
    Είναι δυνατόν να ψάχνεται από πέρυσι πώς θα καβατζωθεί εκτός τάξης σε περίπτωση που έρθει στη Βουλή ΣΝ όπως το τρέχον;;
    Είναι δυνατόν να έχει λιγότερες δυνατότητες στο γνωστικό του αντικείμενο από το μέσο εκπαιδευτικό και να καλύπτει αυτή του την ανεπάρκεια, παίζοντάς το «παιδαγωγός»;;
    Είναι δυνατόν να είναι εσκεμμένα κρυψίνους και να μη μοιράζεται απόψεις με τους συναδέλφους του;;
    Είναι δυνατόν να κοιτάει μόνο την πάρτη του;;
    …και άλλα πολλά…
    Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν!!

  • 24 Μαρτίου 2018, 16:44 | Τσουμής Νίκος

    Μεγάλο πλήγμα για την παιδεία το νομοσχέδιο.
    Μόνο οι ιδιωτικές εταιρίες θα ωφεληθούν.

  • 24 Μαρτίου 2018, 16:09 | Π.Κ.

    Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ βοηθούν σημαντικά το έργο των Σχολικών Μονάδων τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε επιμορφωτικό. Δείτε το έργο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων, το οποίο αυτή τη στιγμή μας επιμορφώνει μέσα από τη δράση etwinning. Δύο χιλιάδες άτομα αυτή τη στιγμή είναι επιμορφούμενοι. Κι εσείς θέλετε να τους καταργήσετε ή να τους συρρικνώσετε; Αντιθέτως θα πρέπει να τους στελεχώσετε με περισσότερο εκπαιδευτικό προσωπικό (ανά Δ/νση Εκπ/σης δηλ. Π.Ε. & Δ.Ε.), ώστε να μας παρέχουν ποιοτικότερο έργο.

  • 24 Μαρτίου 2018, 15:21 | Δημήτρης

    Για να διαπιστώσετε το εύρος της ΠΑΡΑΚΜΗΣ, αντιγράφω σχόλιο του συναδέλφου Λ.Λ.:
    «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργεία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
    ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΩ ΕΓΩ, ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ Λ.Λ.!
    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΧΤΥΠΗΣΤΕ ΤΙΣ ΚΛΙΚΕΣ, ΤΙΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΓΟΜΙΣΘΙΑ!
    ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΩΡΑΡΙΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥΣ! ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥΣ! ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΩΡΑΡΙΟ ΑΣ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΙ ΑΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

  • I. Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός της τοποθέτησης ενός μόνο εκπαιδευτικού ΠΕ86 ανά Περιφερειακή Ενότητα στη θέση του Υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (Άρθρο 14). Θεωρεί η ηγεσία του Υπουργείου ότι με αυτό τον τρόπο ενισχύει και αναβαθμίζει τον θεσμό των κατηργημένων πια (Άρθρο 17) ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ότι βοηθά στην ομαλή και απρόσκοπτη, μα πάνω απ’ όλα υψηλού επιπέδου και χωρίς κόστος, τεχνική υποστήριξη των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης; Αν λάβουμε υπόψη μας το παράδειγμα της Π.Ε. Λάρισας, το πλήθος των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε αυτή καθώς και την γεωγραφική έκτασή της τότε θεωρούμε ότι έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι το εν λόγω εγχείρημα θα αποτύχει μιας και η θέση αυτή του Υπευθύνου μάλλον «διακοσμητική» θα είναι αφού και να θέλει να παράξει έργο απλώς δεν θα έχει ποτέ την ουσιαστική δυνατότητα να το κάνει.

    II. Δυστυχώς, την ίδια λογική περικοπών και υποβάθμισης συναντούμε και στο Άρθρο 5 που αφορά την στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και την επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Από τους ήδη υπηρετούντες 27 Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής σε πανελλαδικό επίπεδο το Υπουργείο προτείνει και θεωρεί παιδαγωγικά και επιστημονικά ορθό να μεταβούμε στους 20 (μείωση ~26% !!) οι οποίοι όπως όλοι καταλαβαίνουμε απλώς δεν θα επαρκούν για επιτελέσουν με τον τρόπο που πρέπει τα νέα -κουτσουρεμένα- καθήκοντά τους. Πέραν αυτού, θα θέλαμε να τονίσουμε ιδιαίτερα και μια αδικία που αφορά στην απαιτούμενη διδακτική προϋπηρεσία των υπό επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Στο Σχέδιο Νόμου αναφέρεται ότι για να λάβει κάποιος υποψήφιος το σύνολο των μορίων της διδακτικής προϋπηρεσίας, πρέπει να έχει 20 χρόνια διδακτικά, ενώ η προϋπηρεσία των νυν Σχολικών Συμβούλων χαρακτηρίζεται μεν ως διδακτική, αλλά δεν μοριοδοτείται (ανώτερο 2 μόρια). Όμως, ως γνωστόν, ο κλάδος της Πληροφορικής θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 1992 και οι πρώτοι διορισμοί στον κλάδο αυτόν έγιναν αρχές του 1993. Από την άλλη, οι πρώτοι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής ορίστηκαν το 2007. Συνεπώς, κανείς Πληροφορικός που έγινε Σχολικός Σύμβουλος το 2007 δεν μπορούσε να έχει περισσότερα από 14 χρόνια στην τάξη (εκτός ίσως από ελάχιστους μεταταγέντες από άλλες ειδικότητες). Οπότε, όλοι αυτοί οι συνάδελφοι που από το 2007 είναι Σύμβουλοι Πληροφορικής βρίσκονται με το νέο νομοσχέδιο αρκετά πίσω στη μοριοδότηση διδακτικών ετών, χωρίς αυτό να ήταν επιλογή τους. Θεωρούμε ότι η επιλογή των νέων Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου πρέπει να γίνει δίκαια και με ίσους όρους για όλους τους υποψηφίους, ώστε να επιλεγούν αυτοί με τα περισσότερα προσόντα. Η παρεμπόδιση με άδικο τρόπο -ουσιαστικά ο αποκλεισμός- των σημερινών Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής να διεκδικήσουν τις νέες θέσεις πρέπει να αρθεί με ειδική μέριμνα μέσα στο νέο υπό διαμόρφωση νόμο.

  • 24 Μαρτίου 2018, 15:01 | Δημήτρης

    Ο θεσμός των σχολικών συμβούλων πρωτοεφαρμόστηκε το μακρινό 1982. Τότε, εξυπηρετούσε κάποιες ανάγκες του παλαιού εκπαιδευτικού συστήματος. Πλέον, όμως, εδώ και πολλά χρόνια ο θεσμός των σχολικών συμβούλων έκλεισε τον κύκλο του. Οι σχολικοί σύμβουλοι τα τελευταία χρόνια δεν εμφανίζονταν στην εργασία τους, δεν είχαν ωράριο, στην επαρχία ειδικά, εκτός από τους ντόπιους, δεν πατούσε κανείς στο γραφείο του. Όλοι οι σχολικοί σύμβουλοι ενδιαφέρονταν μόνο πώς θα συσσωρεύουν προϋπηρεσία και κάθε λογής βεβαιώσεις από άχρηστα συνέδρια, πώς να αυτοεκδίδουν άχρηστα βιβλία, έτσι ώστε να διατηρήσουν ισοβίως την αργόμισθη και καλοπληρωμένη θέση τους.
    Για να διαπιστώσετε το εύρος της παρακμής, αντιγράφω σχόλιο του συναδέλφου Λ.Λ.: «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
    ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΩ ΕΓΩ, ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ Λ.Λ.!
    Εύχομαι όλα αυτά να τα γνωρίζει ο Υπουργός και να μην τους επιτρέψει να κάνουν ότι γουστάρουν! Είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι και οφείλουν να υπακούν στις εντολές του Υπουργείου και της Υπηρεσίας τους!
    Οι νέοι Συντονιστές δεν θα έχουν καμία σχέση με τους παλιούς σχολικούς συμβούλους. Θα έχουν ωράριο και θα υποβοηθούν πραγματικά την εκπαιδευτική διαδικασία, όχι ως παντογνώστες, όχι ως ανώτεροι, αλλά ως συνάδελφοι. Ελπίζω τις νέες θέσεις να μην τις πάρουν οι απερχόμενοι σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές. Αυτοί θα πρέπει να υποχρεωθούν να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες και να εργαστούν.
    Αργομισθία ΤΕΛΟΣ!

  • 24 Μαρτίου 2018, 14:35 | Ζωή Π.

    Οι σχολικοί σύμβουλοι, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις ορίζοντας κάθε φορά κριτήρια για τους δικούς τους, υπήρχε περίπτωση να επιλεγούν και αξιοκρατικά. Βεβαίως δεν είχαν ευρύ πλαίσιο δράσης και πολλές αρμοδιότητες, και σίγουρα κάποιοι από αυτούς εκμεταλλεύτηκαν την επιλογή τους για να εξασφαλίσουν μια μακρόχρονη πληρωμένη περίοδο αεργίας. Οι πολλοί, ωστόσο, ήταν το μόνο στήριγμα του ευσυνείδητου εκπαιδευτικού. Ο νόμος δεν αποσκοπεί, μέσω της κατάργησης των σ.σ. να βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης. Φαίνεται να Έχει ως μόνο στόχο τον ορισμό, χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, και την απασχόληση στελεχών. Της εκπαίδευσης η του κομμματος;

  • 24 Μαρτίου 2018, 12:51 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΟΘΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • 24 Μαρτίου 2018, 12:18 | Γεωργία Καρατόσιου

    Η δομή των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αποτελεί μια ζωτική δομή για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι υπεύθυνοι των δομών αυτών, εκπαιδευτικοί με άριστες γνώσεις, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, πολύ συχνά εκτός εργασιακού ωραρίου, ανάλογα με τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Εκτός από την τεχνική στήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, υλοποιούν πολλές επιμορφωτικές δράσεις με στόχο την αναβάθμιση των γνώσεων όλων των εκπαιδευτικών. Θεωρώ δεδομένο πως δεν πρέπει να καταργηθούν αλλά να αναβαθμιστούν με επιπλέον προσωπικό για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και την αναβάθμιση τους στις υπηρεσίες των Νέων Τεχνολογιών.

  • 24 Μαρτίου 2018, 12:17 | Κώστας Ν.

    Θα ήθελα, ως γονέας δύο παιδιών του Δημοτικού Σχολείου, να εκφράσω την πλήρη διαφωνία μου για την επιχειρούμενη από το Υπουργείο κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων. Την τελευταία διετία, δύο φορές που χρειαστήκαμε τη συνεργασία του σχολικού συμβούλου, ως σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του οποίου διατελώ Πρόεδρος, στάθηκε ως παιδαγωγός και επιστήμονας απέναντί μας αλλά και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας (κατά κοινή ομολογία), βοηθώντας και αναπτύσσοντας τη συνεργασία σχολείου-γονέων σε υψηλό ποιοτικά επίπεδο. Εκτιμώ ότι η κατάργηση των σχολικών συμβούλων θα έχει αρνητικές συνέπειες στα σχολεία μας.

  • 24 Μαρτίου 2018, 12:15 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΝΙΑΤΗ

    Οι σχολικοί σύμβουλοι είναι τα πρόσωπα που θα συμβουλευτούμε για οτιδήποτε προκύψει πώνω στο διδακτικό μας έργο.
    Μας δίνουν νέες ιδέες προσέγγισης πάνω σε διάφορα κομμάτια της ύλης. Επίσης οργανώνουν σεμινάρια πάνω σε νέα θέματα που αφορούν το διδακτικό μας έργο και σεμινάρια πάνω σε νέες τεχνολογίες.
    Αν καταργηθεί ο θεσμός των συμβούλων, που θα απευθυνθούμε για οποιδήποτε πρόβλημα της ειδικότητάς μας;
    Ότι καλό υπάρχει πάει να καταργηθεί;

  • 24 Μαρτίου 2018, 11:16 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ. ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • 24 Μαρτίου 2018, 09:21 | Μαργαρίτα Μουστάκη

    Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι η μόνη Δομή υποστήριξης που είχαμε εμείς οι εκπαιδευτικοί τόσο στο εκπαιδευτικό κομμάτι όσο και σε ζητήματα- δυσκολίες άλλου είδους (σχέση με γονείς-διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών κ.α).Η κατάργηση του θεσμού θα μας στερήσει αυτήν την τόσο σημαντική βοήθεια.Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ απο την άλλη μας υποστήριζαν στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών σε περιπτώσεις που δεν διαθέτουμε εξειδικευμένο προσωπικό για να λύσει τα όποια προβλήματα μικρά ή μεγάλα αντιμετωπίζαμε π.χ τα νηπιαγωγεία που δεν διαθέτουν στο δυναμικό τους καθηγητές πληροφορικής. Δέν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθούν.

  • 24 Μαρτίου 2018, 09:01 | Μαρία Αρναούτογλου

    Για κανένα λόγο δεν πρέπει να καταργηθούν δύο πραγματικά εργαλεία στην οικοδόμηση του μοντέρνου σχολείου.
    Αν θέλουμε κάποια στιγμή να δούμε ένα σχολείο ζωντανό κύτταρο στην κοινωνία πρέπει να εκμεταλλευτούμε κάθε νέα τεχνολογία και μέθοδο.

  • 24 Μαρτίου 2018, 08:39 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΕΪΚΟΥ

    Η διάταξη περί κατάργησης των σχολικών συμβούλων, αλλά και η συνοπτική και αναιτιολόγητη διατύπωσή της, υπονοούν λογική του τύπου «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι» και, ατυχώς και απρόσμενα, μας οδηγούν σε συνειρμούς που εκφέρονται ως «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». Εάν ο υπουργός και οι σύμβουλοι του έχουν βεβαιωθεί ότι ο θεσμός των σχολικών συμβούλων δεν είναι επιτυχής, τότε θα πρέπει να τον αναμορφώσουν, ώστε να διευκολύνουν τη λειτουργία του, και όχι βέβαια να τον καταργήσουν με εξουσιαστικό και αυθαίρετο τρόπο. Οι καταργήσεις του παρελθόντος, όπως η κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και η ατελέσφορη αντικατάστασή του από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής (μη) Πολιτικής, πέραν του ότι είναι αντιδημοκρατικά μέτρα, μας έχουν εφοδιάσει με την πικρή πείρα των περιστασιακών, εμβαλωματικών και ερασιτεχνικών αντικαταστάσεων που αφήνονται να φθίνουν χωρίς κανένα ενισχυτικό αποτέλεσμα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

  • 24 Μαρτίου 2018, 08:31 | Εύα

    Σε μια υγιή κοινωνία _Θα περίμενε κανείς_ιδιαιτέρως σε εποχή πολυδιάστατης κρίσης, η εκπαίδευση να προστατεύεται πρωτίστως κ ει δυνατόν να ενδυναμώνεται προκειμένου να οικοδομούνται βασικές πρωταρχικές αξίες, γνώσεις,ικανότητες, στάσεις κ συμπεριφορές. Αντ αυτού βλέπουμε μια πρωτοφανή συρρίκνωση δομών με κύριο σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, την αύξηση του διοικητισμού κ τη διασφάλιση ημετέρων στελεχών μέσα από φωτογραφικές αλλαγές κριτηρίων επιλογής (βλέπε πιστ.γλωσσομ. για Σχ. Συμβούλους).
    Αυτό διαφαίνεται μέσα από την κατάργηση του Σχολικού Συμβούλου.
    Κατά τη γνώμη μου ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου δεν έπρεπε να καταργηθεί αλλά αντίθετα
    1.αναβαθμιστεί μέσα από στοχευμένες βελτιώσεις (π.χ. περαιτέρω αποσαφήνιση καθορισμός αρμοδιοτήτων στη σχολ.μονάδα,διασύνδεση συγκεκριμένη με άλλες δομές όπως ΚΠΕ, Υπευθ. Σχολ Δταστηριοτήτων, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ κά). Δεν καταργείς ένα θεσμό χρόνων που αξιολογήθηκε κ που συγκεντρώνει τα πλέον προσοντούχα κ διασυνδεμένα στελέχη με το ευρωπαικό κ διεθνές εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Πιθανόν κάποιοι να μη κάνουν καλά τη δουλειά τους αυτό δε σημαίνει όμως ότι ακυρώνεις παύεις το θεσμό αλλά εντοπίζεις τι φταίει κ το βελτιώνεις.
    2.επιβάλλεται να συνεχιστεί κ ενδυναμωθεί μέσα από την επιμόρφωση όλων των Σχ. Συμβούλων σε σύγχρονα θέματα διδακτικής κ παιδαγωγικών που αντλούνται από το διεθνές εκπαιδευτικό σκηνικό. Είναι λυπηρό να παραμένει στα συρτάρια πλούσιο εκπαιδευτικό επιμορφωτικό υλικό (βλέπε ΜΠΕ Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, νέα ΠΣ) κ να διακόπτεται κάθε σοβαρή προσπάθεια κάθε φορά που αλλάζει Κυβέρνηση ή κ Υπουργός.
    …..
    Τέλος κατά τη γνώμη μου σήμερα παρά ποτέ είναι αναγκαίο κ πρωτεύον να διασφαλιστεί η συνέχεια κ να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση στα καίρια εκπαιδευτικά θέματα πέρα από μικροκομματικές σκοπιμότητες. Ας δημιουργηθεί ένα εθνικό σώμα των ικανότερων στελεχών που θα υπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εκπαίδευση. Μεταξύ των υπηρετούντων Σχ. Συμβούλων διακρίνονται πολλοί για το ήθος, τα προσόντα κ τα εκπαιδευτικά τους οράματα.

  • 24 Μαρτίου 2018, 01:03 | ΚΑΡΑΠΗΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΑΓΑΠΗΤΕΣ,-ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ,-ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
    ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

    ΑΓΑΠΗΤΟΙ,-ΤΕΣ ΣΥΝΔΙΑΒΟΥΛΕΥΟΜΕΝΟΙ,-ΕΣ

    Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ «ΠΟΝΑΕΙ ΚΕΦΑΛΙ, ΚΟΨΕΙ ΚΕΦΑΛΙ» ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ Σ΄ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ «ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».
    ΥΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΡΙΖΙΚΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
    1. ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ, ΜΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, Ο ΘΕΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΙΣΩΣ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ ΣΤΟ ΚΑΘΑΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ, ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ.
    2. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ π.χ. Σ.Σ.Ν., ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΙΤΙΩΝ (π.χ. ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΒΙΑΣ), ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΩΣΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΟΝΤΩΣ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΠΕΡΙ π.χ. ΩΡΑΡΙΟΥ, ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑΣ κ.α. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΠΙΜΕΝΩ ΟΤΙ Η ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΙΚΗ.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ ΚΥΡΙΕΣ, -ΟΙ

    ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ-ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΟ ΘΕΣΜΟ !!!
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 23 Μαρτίου 2018, 23:27 | Δημήτρης

    Οι σχολικοί σύμβουλοι απέτυχαν ως θεσμός. Είχαν καταντήσει αργόμισθοι κηφήνες που πουλούσαν εξουσία στους συναδέλφου τους. Σε ένα μήνα θα αποτελούν παρελθόν, ευτυχώς για την εκπαίδευση! Ελπίζω να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες και να διδάξουν! Θα μπορέσει όμως το Υπουργείο να επιβληθεί σε αυτά τα άτομα που έχουν μάθει να μην εργάζονται σοβαρά;
    Για να διαπιστώσετε το εύρος της παρακμής, αντιγράφω σχόλιο του συναδέλφου Λ.Λ.: «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί απο αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό απο όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
    Εύχομαι όλα αυτά να τα γνωρίζει ο Υπουργός και να μην τους επιτρέψει να κάνουν ότι γουστάρουν! Είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι και οφείλουν να υπακούν στις εντολές του Υπουργείου και της Υπηρεσίας τους!
    ΟΙ ΤΕΩΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ! ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ ΝΑ ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ!
    Αργομισθία ΤΕΛΟΣ!

  • 23 Μαρτίου 2018, 22:33 | Ανδρέας Ζ.

    Σε κάθε κλάδο υπάρχουν οι επαρκείς, οι φιλότιμοι, οι ανεπαρκείς, οι αδιάφοροι. Όμως, είναι άλλο πράγμα η αξιολόγηση του θεσμού ως τέτοιου και άλλο πράγμα η γενίκευση προσωπικών στάσεων μερικών. Οι ικανοί και φιλότιμοι από τους σχολικούς συμβούλους πως ήταν δυνατόν να είναι δίπλα στον κάθε εκπαιδευτικό όταν επόπτευαν δεκάδες σχολεία; Πως είναι δυνατόν ένας Φυσικός να υποστηρίζει ένα Βιολόγο καθηγητή ή ένας Βιολόγος έναν Φυσικό σε στοιχεία στα οποία έχει επιδερμική επαφή; Όποιος διατείνεται ότι ο κάθε διδάσκων δε χρειάζεται κάποιον πραγματικά σύμβουλο, απλά δεν έχει επαφή με τη σχολική διδακτική πραγματικότητα. Είναι λάθος που θα κοστίσει η ουσιαστική κατάργηση των σχολικών συμβούλων. Δεν ενδιαφέρει το πως θα ονομάζονται, αλλά να επιλεγούν ικανοί για πολύ σαφές συντονιστικό- υποστηρικτικό έργο και, βέβαια, να γίνουν πολύ περισσότεροι! Αυτό πάει μαζί (για τους ΠΕ04) με την ενδυνάμωση και των ΕΚΦΕ ως δομών δίπλα στον εκπαιδευτικό.

  • 23 Μαρτίου 2018, 22:15 | ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ

    Η Ένωση Γονέων Παπάγου-Χολαργού σχετικά με το υπό δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» και ειδικότερα σε σχέση με α) το άρθρο 17 και β) σε ότι αφορά στις δομές των ΚΕΔΔΥ,ΚΕΣΥΠ, ΣΣΝ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ θεωρεί ότι η προτεινόμενη κατάργησή τους, από αυτοδύναμες υπηρεσίες, και συγχώνευσή τους δεν θα συμβάλλει στην βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, τουναντίον θα την υποβαθμίσει δημιουργώντας παράλληλα επιπλέον προβλήματα. Η συγχώνευσή τους θα οδηγήσει σε μείωση των παρεχομένων υπηρεσιών τους ενώ η νέα δομή θα οδηγήσει στη μη αποτελεσματικότητα ως προς την επίλυση των θεμάτων που καλούνται να διαχειριστούν. Οι προαναφερόμενες δομές, όπως και αυτή των Σχολικών Συμβούλων, έχουν καταγεγραμμένη προσφορά που πράγματι χρήζει βελτίωσης. Κρίνουμε ότι οι απαραίτητες κινήσεις που οφείλουν να γίνουν είναι αυτές που τηρώντας τις υπάρχουσες δομές, θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και διευρυμένη στελέχωση του επιστημονικού προσωπικού καθώς και την διαθεσιμότητα επιπλέον κονδυλίων δια μέσου μιας ολοκληρωμένης αξιόπιστης αξιολόγησης και όχι μιας επίπεδης ενοποίησης.

  • Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ δεν πρέπει να καταργηθούν αλλά ενδεχομένως να αναβαθμίζονται κατά περιόδους, γιατί προσφέρουν στην δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στηρίζουν τεχνικά τις σχολικές μονάδες.

  • 23 Μαρτίου 2018, 21:41 | Χρήστος

    θα είχε ενδιαφέρον κάθε ένα από τα άρθρα να συνοδεύεται και από το σκεπτικό που υπαγορεύει την αναγκαιότητά του… Για όποιον ζει την καθημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα, πολλά από αυτά δεν βγάζουν νόημα, παρά μόνο αν υποθέσουμε ότι αναφέρονται σε κάποιο άλλο εκπαιδευτικό σύστημα!
    Το μόνο που θα δεχόμουν ως αντικαταστάτη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ π.χ. θα ήταν να οριστεί ένας εκπαιδευτικός/τεχνικός ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ (και όχι βέβαια ανά διεύθυνση – μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορώ να το εκλάβω).
    Όσο αφορά τους σχολικούς σύμβουλους, θα συμφωνήσω με όσους είπαν ότι τα όποια προβλήματα δεν μπορεί να αποδοθούν γενικά στο θεσμό. Τα πρόσωπα παίζουν μεγάλη σημασία. Νομίζω επίσης ότι και ο τρόπος που αξιοποιούνται από το υπουργείο δεν είναι ο ενδεδειγμένος.

  • 23 Μαρτίου 2018, 20:14 | Βασίλης

    Δε συμφωνώ με την κατάργηση των Σ.Σ. Αξιολογήθηκαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι για να καταργηθούν; Ο Σύμβουλος μας έσωσε από πολλά, μας έδειξε διδακτικές διαδρομές και μας ενέπνευσε για μια διαφορετική προσέγγιση. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις θα το κάνεις σε όποια θέση κι αν βρίσκεσαι. Φοβάμαι μήπως έρθει η ώρα τα σχολεία να διοικούνται από τους δήμους με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

  • 23 Μαρτίου 2018, 20:11 | Δημήτρης

    Καμία Δομή του Δημοσίου που υποστηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών δεν είναι σε καμία περίπτωση περιττή. Όπως και καμία Δομή του Δημοσίου που υποβοηθά γονείς φοιτούντων παιδιών δεν είναι άχρηστη. Γινόμαστε μονίμως τα τελευταία χρόνια έρμαια του λεγόμενου «νοικοκυρέματος» του κρατικού μηχανισμού χωρίς ποιοτική βελτίωση στις υπηρεσίες του κράτους παρ’όλη την περικοπή σε θέσεις εργασίας και δημόσιες υπηρεσίες. Αυτό που χρειάζεται είναι αναβάθμιση εκ των έσω στις υφιστάμενες Δομές, με χρηματική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία, ουσιαστικό διοικητικό έλεγχο με ταυτόχρονη ευελιξία στη διάθεση του χρόνου εργασίας (λόγω της φύσης του επαγγέλματος όσον εμπλέκονται με την εκπαίδευση, επαρκή στελέχωση σε προσωπικό και εναλλαγή δραστήριων προσώπων σε διοικητικές, συμβουλευτικές και υποστηρικτικές προς το εκπαιδευτικό έργο θέσεις.

  • 23 Μαρτίου 2018, 19:26 | Αχιλλεας

    Με την κατάργηση των Σ.Σ. και την αντικατάσταση από τη νεα δομή δημουργείται ένα σχημα αρκετά δυσκίνητο και «μακρια» από την καθημερινη σχολική ζωή με τα άμεσα καθημερινα ζητηματα της, όπως και μια προτεραιότητα του «διοικητισμού» πάνω στον «επιστημονικό» ρόλο που θα έπρεπε να αντιπροσωπεύει.

  • 23 Μαρτίου 2018, 19:20 | Παναγιώτης Παπαχαραλάμπους

    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ χρειάζονται αναβάθμιση για να μπορέσουν να επιτελέσουν το ρόλο τους ακόμα πιο αποτελεσματικά και όχι κατάργηση και αντικατάσταση τους από έναν μόνο εκπαιδευτικό ανά Δ/νση.
    Η τεχνική στήριξη των σχολικών μονάδων είναι απαραίτητη αν θέλουμε να μιλάμε για πληροφορικό εγγραμματισμό των μαθητών μας, εφόσον τα εργαστήρια Πληροφορικής είναι πλέον πεπαλαιωμένα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε επιβεβλημένη. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ επιτελούν και τους δύο αυτούς ρόλους και συνεπώς πρέπει να ενισχυθούν!!!

  • 23 Μαρτίου 2018, 18:46 | Αποστόλης Γιαννής

    Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες υποβάθμισης του ρόλου και της σημασίας της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Αυτή τη φορά με την προσπάθεια του Υπουργείου να καταργήσει τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.).
    Είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση, και σε καμιά περίπτωση η κατάργηση, των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που στηρίζουν τεχνικά τις σχολικές μονάδες (πολλά από αυτά με απαρχαιωμένο εξοπλισμό και καθημερινά προβλήματα) και το σημαντικότερο, έχουν υλοποιήσει έναν μεγάλο αριθμό σεμιναρίων για τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) στην εκπαίδευση. Εξ αποστάσεως, δωρεάν, με άμεση ανατροφοδότηση και υποστήριξη. Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ένας επιτυχημένος θεσμός και για πολλά χρόνια τα σχολεία στηρίζονται στις υπηρεσίες τους. Τα προβλήματα που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν είναι πολυσύνθετα και συχνά απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις για την αντιμετώπιση τους. Παράλληλα, πλήθος επιμορφώσεων βασίστηκαν και βασίζονται στη συνδρομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Θα περιμέναμε επομένως να ενισχυθούν τα Κέντρα αυτά κι όχι να αποδεκατιστούν. Ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να αντιληφθεί ότι θα είναι πολύ μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.

  • 23 Μαρτίου 2018, 18:22 | ΑΠΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

    Αναφορικά με το θέμα της πιστοποιημένης γλωσσομάθειας (τουλάχιστον σε επίπεδο Β2) ως προαπαιτούμενο προσόν για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (άρθρο 22, παρ. 3) θα ήθελα να επισημάνω τα ακόλουθα:
    α) Διαφωνώ με τη διάταξη αυτή και προτείνω να αποσυρθεί από το σχέδιο νόμου, διότι παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο για κανένα άλλο στέλεχος της εκπαίδευσης ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, παρά μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) και ως εκ τούτου πιστεύω πως είναι αντισυνταγματικό. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο ούτε για τους Περιφερειακούς Διευθυντές, ούτε για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που είναι ιεραρχικά ανώτεροι, κατά το σχέδιο νόμου. Έτσι δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης, ως προς τον τρόπο επιλογής τους και αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής έμπειροι και ικανοί εκπαιδευτικοί με προσόντα, όπως διδακτορικό, μεταπτυχιακό, δημοσιεύσεις, προϋπηρεσία κ.ά, επειδή δεν φρόντισαν να αποκτήσουν…το Lower. Παράλληλα καταστρατηγείται η παράγραφος 1 του ίδιου άρθρου, η οποία ορίζει τις κοινές προϋποθέσεις επιλογής των στελεχών, εισάγοντας διάκριση εις βάρος των υποψηφίων Σ.Ε.Ε. Γιατί αυτή η διάκριση και η άνιση μεταχείριση; Για λόγους, λοιπόν, δικαιοσύνης και ισονομίας θα πρέπει όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής Σ.Ε.Ε, χωρίς αποκλεισμούς, και να λάβουν την ανάλογη μοριοδότηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
    β) Θεωρώ απαράδεκτο από μια αριστερή κυβέρνηση, η οποία υποτίθεται ότι υπερασπίζεται τους φτωχούς και τους αδύνατους, να φέρνει μια τέτοια διάταξη. Ποιοί και πόσοι από εμάς τους εκπαιδευτικούς είχαν τη δυνατότητα να πληρώνουν ιδιώτες για να αποκτήσουν Lower ή Proficiency ή κάποιο άλλο δίπλωμα ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 και άνω, στα νεανικά τους χρόνια όταν σπούδαζαν; Οι πλούσιοι ή τα φτωχόπαιδα; Εσείς, ως αριστερή κυβέρνηση, με ποιούς είστε; Αν είστε με όλους θα πρέπει να τους αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο, ισότιμα και δίκαια.
    γ) Επομένως, το άρθρο 22,3, σε αυτό το μέρος του, πρέπει να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη». Ανάλογη τροποποίηση χρειάζεται και το άρθρο 24,2,γ (παρ. αα, και ββ) που αφορά τη μοριοδότηση.

  • 23 Μαρτίου 2018, 18:08 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & κΗΔΕΜΌΝΩΝ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ

    Οι αλλαγές που περιέχονται στην πρόταση του νομοσχεδίου και ιδιαίτερα στο άρθρο 17, φαίνεται να υπαγορεύονται από την λογική της εξοικονόμησης πόρων, ενώ η παράλληλη έλλειψη πρότερης αξιολόγησης του τρόπου λειτουργίας των υπαρχόντων δομών, δεν δίνει τις απαραίτητες ενδείξεις για τον επιτυχή χειρισμό της εύρρυθμης λειτουργίας στο χώρο της Παιδείας. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Παπάγου θεωρεί ότι η συγχώνευση των ΚΕΔΔΥ,ΚΕΣΥΠ, ΣΣΝ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα οδηγήσει σε μείωση της αποτελεσματικότητας των παρεχομένων υπηρεσιών τους. Οι προαναφερόμενες δομές, όπως και αυτή των Σχολικών Συμβούλων, έχουν καταγεγραμμένη προσφορά. Κρίνουμε ότι στην παρούσα φάση, αυτό που χρειάζονται είναι εκσυγχρονισμός, βελτίωση και διεύρυνση, αριθμητικά δυνατότερη στελέχωση και διαθεσιμότητα επιπλέον κονδυλίων.

  • 23 Μαρτίου 2018, 17:03 | Ηλίας Νάκας

    Είναι φανερό από την εμπειρία χιλιάδων συναδέρφων που επωφελήθηκαν είτε με τεχνική βοήθεια στην σχολική μονάδα είτε με δωρεάν σεμινάρια στις ΤΠΕ αλλά και από τα επιχειρήματα που αναπτύχτηκαν σε αυτή τη διαβούλευση ότι το κόστος της τεχνικής βοήθειας που παρείχαν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ θα μεταφερθεί (πολλαπλασιαζόμενο) στους δήμους που συντηρούν τα σχολεία στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς και κάθε είδους επιμόρφωση (χιλιάδων εκπαιδευτικών) που επιμελούνταν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ απλά θα πάψει να υπάρχει. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που υποστηρίζεται από τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ απλά θα καταρρεύσει παρασύροντας και όλα αυτά που υποστηρίζει (εκπαιδευτικά blog και Ιστολόγια, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.α.) Πιστεύει κανείς ότι ένα ή δύο άτομα για τόσα σχολεία θα μπορέσουν να παράγουν το έργο που παρήγαγε το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Πιστεύει κανείς ότι με αυτόν τον τρόπο προάγεται η παιδεία;
    Είμαι κι εγώ της άποψης ότι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ πρέπει όχι μόνο να συνεχίσουν να υπάρχουν αλλά και να ενισχυθούν με επιπλέον προσωπικό.

  • 23 Μαρτίου 2018, 13:21 | Μπαλακτσή Μαρία

    Η αλλαγή αυτή μόνο αρνητική μπορεί να είναι καθώς θα έχει ως συνέπειά της

    1. την υποβάθμιση της τεχνικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων σε ζητήματα ΤΠΕ μια και το Κε.Πλη.Νε.Τ. παρέχε τεχνική βοήθεια, είτε με επιτόπου επισκέψεις στη σχολική μονάδα, είτε εξ αποστάσεως, είτε με την μεταφορά του προβληματικού εξοπλισμού στο Κε.Πλη.Νε.Τ. και την επισκευή του και

    2. την κατάργηση της επιμορφωτικής δράσης σε ζητήματα ΤΠΕ των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας.

  • 23 Μαρτίου 2018, 12:01 | Γιάννης

    Αγαπητοί ΚΏΣΤΑ Κ. και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ,

    Οι σχολικοί σύμβουλοι που καταργούνται είναι ένας ξεπερασμένος θεσμός που έκλεισε τον κύκλο του.
    Οι αρμοδιότητες των Συντονιστών δεν έχουν σχέση με αυτές των παλιών σχολικών συμβούλων, αφού πλέον η αξιολόγηση προκύπτει από τη συμμετοχή πολλών και δεν είναι υπόθεση ενός συμβούλου, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
    Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν πήγαιναν ούτε στα σχολεία, ούτε στα γραφεία τους. Σπίτια τους καθόντουσαν τον περισσότερο καιρό. Και όταν πήγαιναν στα σχολεία, πήγαιναν εθιμοτυπικά, για βόλτα, για να πάρουν τα οδοιπορικά. ΟΚ, υπήρχαν και κάποιες εξαιρέσεις που έκαναν σωστά τη δουλειά τους. Κάποιες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
    Θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος ωραρίου και αξιολόγηση των συντονιστών, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα.
    Τέλος, ένα πολύ θετικό στοιχείο του σχεδίου νόμου είναι η θέσπιση 2 θητειών και πλαφόν 3 ετών. Αν δεν υπάρχει πλαφόν, οι ίδιοι και οι ίδιοι θα συσσωρεύουν προϋπηρεσία και παλιόχαρτα(ψεύτικα συνέδρια, άχρηστα μεταπτυχιακά) για να παραμείνουν στις θέσεις τους ισοβίως. Αυτί έκαναν και οι τέως σχολικοί σύμβουλοι. Επειδή δεν εργάζονταν είχαν τον χρόνο να μαζεύουν παλιόχαρτα για να διατηρήσουν την αργομισθία τους ισοβίως. Ενώ οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που δεν ήταν αργόμισθοι δεν είχαν τον χρόνο να μαζεύουν παλιόχαρτα.
    Πρέπει να τεθούν κανόνες(θητείες, πλαφόν 2 θητειών, έλεγχος τήρησης ωραρίου και προσέλευσης των στελεχών στην Υπηρεσία) και να εφαρμοστούν, διαφορετικά η μεταρρύθμιση που επιχειρείται μέσω του παρόντος σχεδίου νόμου θα αποτύχει.

  • 23 Μαρτίου 2018, 11:56 | ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΣΕΪΣΟΠΟΥΛΟΥ

    Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν τα κέντρα ΠΛΗ.ΝΕΤ γιατί είναι η βάση της λειτουργίας του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων μας.

  • 23 Μαρτίου 2018, 11:40 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΑΞΗΣ

    Ο ασυνεπής δημόσιος λειτουργός, σε όποια θέση κι αν υπηρετήσει ( σχολικός σύμβουλος ή απλά εκπαιδευτικός τάξης), θα παραμένει ασυνεπής. Το θέμα είναι γιατί δεν υπήρξε μέχρι σήμερα μηχανισμός ελέγχου όλων αυτών των περιπτώσεων που καταγγέλονται – ανώνυμα πάντα- και «χρεώνονται» οι συνεπείς το κόστος των δικών τους ανεπαρκειών.

  • 23 Μαρτίου 2018, 11:01 | Ιωάννης Κ.

    Υπάρχει αντίφαση όταν προβλέπεται κατάργηση του ΣΣ ενώ αυτούσιες οι αρμοδιότητές του περνούν στον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου. Τελικά δίνεται η εντύπωση ότι απαλείφεται το όνομα του θεσμού που είναι δασκαλογέννητος (ο μοναδικός ίσως) για λόγους που δεν σχετίζονται με εκπαιδευτικές αναγκαιότητες αλλά με άλλες επικοινωνιακού χαρακτήρα/

  • 23 Μαρτίου 2018, 10:48 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

    Η επάρκεια του έργου των σχολικών συμβούλων δεν αποδεικνύεται με το αν βρίσκονταν ή όχι στο γραφείο τους (όπου υπήρχε). Η θέση τους ήταν και είναι στα σχολεία και δίπλα στους εκπαιδευτικούς, όχι μόνο της ειδικότητας. Να μετακινούνται με δικό τους μέσον, με δικά τους ως επί το πλείστον έξοδα, αφού δεν καλύπτονται πλέον αποστάσεις μέχρι 50 χιλιόμετρα. Ρωτήστε να μάθετε και μην αφορίζετε…

  • Η κατάργηση των Κέντρων πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών θα έχει:

    ·Άμεση οικονομική επιβάρυνση των σχολικών μονάδων.
    ·Υποβάθμιση της παρεχόμενης στήριξης των υποδομών και της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα νέων τεχνολογιών και καλών πρακτικών. Στην περιφερειακή ενότητα της Κοζάνης για όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας, (197) ΕΚΑΤΟΝ ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΠΤΑ, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, προβλέπεται μόνο ένας εκπαιδευτικός ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και ένας δεύτερος εκπαιδευτικός για τις (59) ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΝΝΕΑ σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας, με έδρα την πόλη της Κοζάνης.

    Πρόταση μας είναι:
    ·Να μην καταργηθούν τα Κε.Πλη.Νε.Τ.! Αλλά να παραμείνουν με την προηγούμενη αποκεντρωμένη μορφή του.
    ·Να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν με προσωπικό, τεχνογνωσία και πόρους.
    ·Να αυξηθεί ο αριθμός των Κε.Πλη.Νε.Τ. ώστε να αντιστοιχούν σε 1 ανά 30 σχολικές μονάδες καθώς υποδομές χωρίς συνεχή και εκ του σύνεγγυς υποστήριξη είναι άχρηστες και ταυτόχρονα η δύναμη ενός οργανισμού είναι τα άξια στελέχη του!

  • 23 Μαρτίου 2018, 09:13 | Γιάννης

    Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν εργάζονταν και καλώς καταργούνται. Τα τελευταία χρόνια, οι σχολικοί σύμβουλοι ήταν ανύπαρκτοι, δεν προσέρχονταν στην εργασία τους και όλα ήταν στον αυτόματο πιλότο. Ο θεσμός των σχολικών συμβούλων έκλεισε πλέον τον κύκλο του καθώς δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου. Ήταν ένας αναχρονιστικός θεσμός. Οι σχολικοί σύμβουλοι είχαν καταστεί ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ για την Εκπαίδευση. Καλώς καταργούνται.
    Οι νέοι Συντονιστές, θα πρέπει να έχουν ΩΡΑΡΙΟ και να προσέρχονται ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ στα γραφεία τους για να μην έχουμε επανάληψη του φαινομένου των ΑΡΓΟΜΙΣΘΩΝ σχολικών συμβούλων. Και αν γίνεται να έχουν επαφή με την διδασκαλία, να διδάσκουν 2 μέρες την εβδομάδα για να μην καταντήσουν γραφειοκράτες. Η εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από γραφειοκράτες που το παίζουν ανώτεροι από τους άλλους, όπως είχαν καταντήσει οι σχολικοί σύμβουλοι.

  • 22 Μαρτίου 2018, 23:54 | Χαρίκλεια Βαρζάκα

    Οι δομές ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Σ.Σ.Ν., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Κ.Π.Ε έχουν εμπλουτίσει και υποστηρίξει καθοριστικά ποικιλοτρόπως και δωρεάν την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

    Γνωρίζω εμπειρικά και ως μητέρα τη διαφορά ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και ιδιωτικού κέντρου στη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Ναι, στο κομμάτι της υποστήριξης το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. υστερεί, αλλά αυτό δεν είναι αιτία κατάργησής του, αλλά μάλλον αναβάθμισής του.

    Αντίστοιχα, το Κ.Π.Ε. της περιφέρειάς μας οργανώνει και πραγματοποιεί με ιδιαίτερη φροντίδα πλήθος και ποικιλία δραστηριοτήτων για μαθητές, εκπαιδευτικούς, αλλά και απλούς πολίτες, όπως ανακοινώνει και στην ιστοσελίδα του.

    Ίσως οι περισσότεροι σχολικοί σύμβουλοι αποδείχθηκαν αργόμισθοι, αλλά γι’ αυτό δε φταίει ο θεσμός, αλλά μάλλον τα κριτήρια επιλογής των στελεχών. Υπήρξαν και σχολικοί σύμβουλοι που βοήθησαν καθοριστικά τους συναδέλφους τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Αντίστοιχα ισχύουν και για Σ.Σ.Ν. και ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Θέλουμε νέες τεχνολογίες στην τάξη και καταργούμε τη δομή που τις υποστηρίζει; Ακούγεται κάπως σχιζοφρενικό…

  • 22 Μαρτίου 2018, 22:56 | Νίκος

    Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα είναι πλήγμα για την εκπαιδευτική διαδικασία.

    Ειναι μια υπηρεσία που στηρίζει τεχνικά με «νυχια και με δόντια» κάθε σχολική μονάδα. Τα μέλη της υπηρεσίας αυτής κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εξυπηρετήσουν ένα τεράστιο αριθμό σχολείων που έχουν στην αρμοδιότητα τους!

    Σε κάθε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να να φτιαχτεί μία δομή με έναν συντονιστή και 1 έως 3 πληροφορικούς ανάλογα με το πλήθος των σχολείων.

    Τα σχολεία στην νέα ψηφιακή εποχή χρειάζονται τεχνική υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό. Ένα άτομο δεν μπορεί να κάνει υποστήριξη.

    Θα είναι καταστροφική η «διάλυση» της δομής αυτής!

  • 22 Μαρτίου 2018, 22:43 | Νικόλαος

    Σχολικοί Σύμβουλοι; Δεν είδα ποτέ κανέναν στα σχολεία που εργάστηκα ούτε με συμβούλευσαν ποτέ. Σε κάτι ανούσιες ημερίδες μόνο μας ανάγκαζαν να πηγαίνουμε. Όταν υπήρχαν απορίες, μας τις έλυναν τα ΚΕΔΔΥ.
    Στο καλό να πάνε, επιστροφή στις τάξεις ή αναμονή για τις συντάξεις τους.

  • 22 Μαρτίου 2018, 20:58 | Νίκος

    Πρότασή μου είναι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.:

    – Να παραμείνουν με την προηγούμενη μορφή τους (υποστήριξη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωμένη δομή, με επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια και τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης
    – Να υπάγονται διοικητικά να υπάγονται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης
    – Να ενισχυθούν με προσωπικό και να αναβαθμιστούν

  • 22 Μαρτίου 2018, 20:43 | Αλεξίου Κ.

    Το ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ έχουν αποδείξει την χρησιμότητά τους. Αυτό αποδεικνύεται από τη γνώμη που έχει η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων που έχει συνεργαστεί με αυτά (και πολλών σχολιαστών στη διαβούλευση αυτή). Οι αποφάσεις περί κατάργησης δομών λαμβάνονται άραγε μετά από έρευνα σκοπιμότητας ή μόνο με «σχέδια επί χάρτου». Πότε ρωτήθηκε η εκπαιδευτική κοινότητα ή πότε παρουσιάστηκε μια μελέτη σκοπιμότητας? Που είναι τα στοιχεία που συνηγορούν για την κατάργηση ή την αλλαγή? Που είναι οι στατιστικές των δελτίων βλαβών και προβλημάτων που ανοίγονται?
    Ως καθηγητής πληροφορικής, πρώην υπεύθυνος ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ αλλά και σαν διευθυντής σχολικής μονάδας είμαι απολύτως σίγουρος ότι τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ προάγουν με πολλούς τρόπους τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Τον εκσυγχρονισμό που προγράμματα του ίδιου του Υπουργείου μας προωθούν (βλ. επιμόρφωση Β επιπέδου). Πως θα εφαρμοστούν οι νέες μέθοδοι διδασκαλίας χωρίς τα βασικά εργαλεία ?
    Η κατάργηση ή υποστελέχωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα προκαλέσει αύξηση της δαπάνης των σχολικών μονάδων ιδίως αυτών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν υπάρχει ο «πληροφορικός» να κάνει τον τεχνικό. Οι επισκευές / συντηρήσεις και προτάσεις επέκτασης δεν παρέχονται αφιλοκερδώς. Ή μήπως τα έξοδα αυτά βαραίνουν τους Δήμους και όχι το Υπουργείο που αποφασίζει για τις αλλαγές ?
    Τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ χρειάζονται περισσότερο προσωπικό και όχι κινήσεις υποστελέχωσης και υπονόμευσης του έργου τους.

  • 22 Μαρτίου 2018, 18:43 | Ιωάννης Ησαΐας

    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ χρειάζονται αναβάθμιση για να μπορέσουν να επιτελέσουν το ρόλο τους ακόμα πιο αποτελεσματικά και όχι κατάργηση και αντικατάσταση τους από έναν μόνο εκπαιδευτικό ανά δ/νση. Διαφορετικά θα γίνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο του εκπαιδευτικού καθώς δε θα έχει την απαιτούμενη υποστήριξη, ενημέρωση και επιμόρφωση σε νέες τεχνολογίες, ΤΠΕ αλλά και σε καθημερινές εργασίες (π.χ. σχολικό εργαστήριο, σύνδεση internet, myschool κ.α.)

  • 22 Μαρτίου 2018, 18:26 | Δημήτρης

    Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν πατούσαν στα γραφεία τους! Ήταν άφαντοι Χειμώνα Καλοκαίρι. Όλοι όσοι ασχολούνται με την Εκπαίδευση το ήξεραν! Ο Υπουργός ήταν εξοργισμένος με την αργομισθία των σχολικών συμβούλων. Γι’αυτό τον λόγο τους καταργεί δια νόμου οριστικά και αμετάκλητα!
    Να και κάτι θετικό στην Ελλάδα όπου η αργομισθία θεωρείται μαγκιά! Πλεόν οι τέως σχολικοί σύμβουλοι θα αναγκαστούν να εργάζονται, αφού από 1-9-2018 θα διδάσκουν σε σχολεία. Οι πληρωμένες διακοπές διαρκείας τελείωσαν.
    Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

  • 22 Μαρτίου 2018, 18:09 | Χρήστος Λ.

    Τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ και οι ΣΣΝ έχουν επιτελέσει τεράστιο έργο οι πρώτοι ως προς την υποστήριξη των σχολείων στις νέες τεχνολογίες και σε επιμορφωτικές δράσεις και οι δεύτεροι ως προς την υποστήριξη του εκπαιδευτικού προσωπικού και του μαθητικού πληθυσμού με υποστηρικτικές δράσεις και παρεμβάσεις. Δεν είναι σωστό να καταργηθούν.

  • 22 Μαρτίου 2018, 18:03 | Μυρσίνη Σουγιουλτζή

    Δομές, όπως το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που έχουν συμβάλλει ουσιαστικά όχι μόνο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων (με απαρχαιωμένα εργαστήρια και ηλεκτρονικό εξοπλισμό), αλλά και στην δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες, θα πρέπει να αναβαθμίζονται κι όχι να καταργούνται. Καταργείς κάτι που είναι δυσλειτουργικό ή άχρηστο, όχι κάτι που αποδεδειγμένα είναι απαραίτητο και ουσιαστικό.