- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση

Η ανάγκη δημιουργίας του Ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕθΠΠ) έχει ως σημείο αναφοράς τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2008, η οποία προτρέπει τα κράτη-μέλη:

Η πρόταση που ακολουθεί συντάχθηκε από την Επιτροπή για τη δημιουργία ΕθΠΠ, η οποία συγκροτήθηκε κατ’ εντολή της Εθνικής Επιτροπής Διά Βίου Μάθησης, και μετά από σχετική απόφαση του ομώνυμου Γενικού Γραμματέα το Μάιο του 2009 και περαιώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010

Περιλαμβάνει την παράθεση των ευρωπαϊκών κατευθύνσεων και προτεραιοτήτων, τη συνοπτική αποτύπωση της ελληνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και αποτελεί μία πρώτη προσέγγιση του υπό δημιουργία ΕθΠΠ, καθώς επιχειρείται κατ’ αρχήν μια θεωρητική απόπειρα αντιστοίχισης των εθνικών τίτλων με τα προτεινόμενα οκτώ (8) επίπεδα. Θα πρέπει εδώ να επισημανθεί πως η όποια αρχική αντιστοίχιση δε δεσμεύει ενδεχόμενες αναθεωρήσεις κατά την ολοκλήρωση της σχετικής εθνικής διαβούλευσης, δηλ. δεν αποκλείονται σε καμία περίπτωση «κάθετες» μετακινήσεις ή αναπροσαρμογές τίτλων.

Η λειτουργικότητα – ή αλλιώς – η ρεαλιστική κι αντικειμενική ανταπόκριση στην πραγματικότητα  του προτεινόμενου ΕθΠΠ των οκτώ επιπέδων θα δοκιμασθεί στο επόμενο δεύτερο στάδιο επεξεργασίας και μετεξέλιξης ή συμπλήρωσής του, το οποίο θα περιλαμβάνει και τη διαδικασία αντιστοίχισης συγκεκριμένων προσόντων (πτυχίων, διπλωμάτων και πιστοποιητικών). Συγκεκριμένα, στη φάση αυτή θα πρέπει να ελεγχθεί η λειτουργικότητα των προτεινόμενων επιπέδων στη διαδικασία αντιστοίχισης των πτυχίων, διπλωμάτων και πιστοποιητικών που προσφέρονται σήμερα (και όσων έχουν προσφερθεί και στο παρελθόν) στη χώρα μας, έτσι ώστε να εξαχθούν λεπτομερή συμπεράσματα ως προς την εγκυρότητα των περιγραφικών δεικτών.

Στόχος της διαδικασίας αντιστοίχισης είναι να καταστούν πιο διαφανείς τόσο οι ισοτιμίες όσο και οι διαφορές των προσόντων για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις και κυρίως για τους εργαζόμενους και τους πολίτες γενικότερα, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση των ενδιαφερομένων σε ποικίλες διαδρομές μάθησης. Η διασφάλιση της ποιότητας και η περαιτέρω βελτίωσή της, σε συνδυασμό και με τον προσανατολισμό κάθε διαδικασίας απόκτησης προσόντων στα μαθησιακά αποτελέσματα, θα συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Το ΕθΠΠ λαμβάνοντας υπόψη του τις ιδιαιτερότητες του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στοχεύει να συμβάλει σε μια αντικειμενική αξιολόγηση των ελληνικών προσόντων στην Ευρώπη, καθιστώντας αυτά συγκρίσιμα με εκείνα των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα διευκολυνθεί και η γεωγραφική κινητικότητα μαθητευόμενων/σπουδαστών/φοιτητών αλλά και των εργαζομένων μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών της Ε.Ε., τα ποσοστά της οποίας αναμένεται ότι θα αυξηθούν σημαντικά, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ευκαιρίες που τους διανοίγονται.

Διαβάστε Ολόκληρο το Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (3501) [1]