Άρθρο 98 Έναρξη ισχύος

 

1. Με την επιφύλαξη της παρ. 2, η ισχύς των διατάξεων του Κεφαλαίου Α′ του Μέρους Α΄ αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
2. Η ισχύς του άρθρου 9 αρχίζει για κάθε τύπο Λυκείου από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Α′ τάξη, από το σχολικό έτος 2021-2022 για τη Β′ τάξη και από το σχολικό έτος 2022-2023 για τη Γ′ τάξη.
3. Η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου 30 αρχίζει την 1η.9.2020.
4. Η ισχύς της περ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 30 αρχίζει την 1η.9.2020.
5. Η υποχρέωση κάθε σχολικής μονάδας να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 38, αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
6. Η ισχύς του άρθρου 40 αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2020 – 2021 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ., που εκδίδεται από το σχολικό έτος 2019 – 2020 και εφεξής.
7. Η ισχύς της υποπερ. ββ΄ της περ. β΄ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019, όπως η περίπτωση αυτή αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 42 του παρόντος, αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
8. Η ισχύς των λοιπών διατάξεων του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.

  • 5 Μαΐου 2020, 04:32 | Ζερβου Ευθαλια

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, αναφορικά με τους αποφοίτους του τμήματος μουσικών σπουδών του Ιονιου Πανεπιστημίου, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα αhνάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.

    Ζερβου Ευθαλια ,απόφοιτος Πε79, Ιονιου Πανεπιστημίου

  • 5 Μαΐου 2020, 02:19 | Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου

    Σύλλογος Αποφοίτων
    Τμήματος Μουσικών Σπουδών
    Ιονίου Πανεπιστημίου
    «Μάριος Δ. Μαυροειδής»

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές άμεσες ενέργειές σας.

    μετά τιμής

    για τον Σύλλογο Αποφοίτων
    του Τμήματος Μουσικών Σπουδών
    του Ιονίου Πανεπιστημίου
    «Μάριος Δ. Μαυροειδής»

    ο Πρόεδρος: Παντελεήμων Πανδής
    ο Γενικός Γραμματέας: Δημήτριος Κυραναστάσης

  • 5 Μαΐου 2020, 01:40 | Μαρία Γιαννικοπουλου

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:34 | Σωτήρης Ξέπαπας

    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
    κ. Υφυπουργέ,
    κ. Γενική Γραμματέα

    Λίγα λόγια για το ποιος είμαι και τι σκέφτομαι…

    Διδάσκω μαθηματικά από το 2000 στον ιδιωτικό τομέα και τα τελευταία χρόνια είμαι αναπληρωτής καθηγητής σε Γενικό Λύκειο και Γυμνάσιο. Έχω διδάξει σε όλες τις τάξεις και όλα τα μαθήματα που μπορεί ένας μαθηματικός να πάρει σαν ανάθεση ακόμα δε και την φυσική που είναι δεύτερη ανάθεση για εμάς τους μαθηματικούς. Έχω επίσης ασχοληθεί με τον Προγραμματισμό(ΑΕΠΠ) και την Χημεία.

    Το πρώτο πράγμα που θα πρότεινα είναι να διδάσκονται οι μαθητές μαθηματικά από ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ από την πρώιμη ηλικία της Τετάρτης Δημοτικού. Ο λόγος δεν είναι πως ο Δάσκαλος του Δημοτικού δεν μπορεί να διδάξει τα παιδιά την ύλη των μαθηματικών. Ο πραγματικός λόγος είναι πως τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται τον τρόπο αντιμετώπισης των μαθηματικών προβλημάτων από μικρή ηλικία. Όλα αυτά τα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες και τα προγράμματα σπουδών εστιάζουν στην διδακτέα ύλη ενώ πρέπει αυτή την ύλη να την συνδυάζουν με τον τρόπο διδασκαλίας και την εφαρμογή της στην πράξη και αυτό ένας δάσκαλος δεν μπορεί να το περάσει στα παιδιά όση καλή θέληση αν έχει. Αν δε ο δάσκαλος δεν έχει εξεταστεί σε αυτή την ύλη ούτε στο σχολείο (λόγω εισαγωγής του στο Πανεπιστήμιο από θεωρητική κατεύθυνση/προσανατολισμό) τότε το πρόβλημα διογκώνεται. Σε αυτό το σημείο γίνεται το μεγάλο και σοβαρό ρήγμα ως προς την μαθηματική σκέψη.

    Κατά δεύτερον, θα πρέπει η διδακτέα ύλη από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο να έχει μία συνέχεια ως προς την ανάπτυξη-διάρθρωση από τάξη σε τάξη, να μην διακόπτεται και να μην διδάσκεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο στις τρεις βαθμίδες του σχολείου. Για παράδειγμα στο Δημοτικό διδάσκεται η διαίρεση κλασμάτων με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στο Γυμνάσιο με αποτέλεσμα ο μαθητής της Α΄Γυμνασίου συχνά να μπερδεύεται. Αυτό γίνεται και σε άλλα κεφάλαια της ύλης και για την μετάβαση των μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο όπου επίσης παρατηρείται μεγάλο χάσμα ανάμεσα στο επίπεδο του Γυμνασίου σε σχέση με το Λύκειο. Θα πρέπει να υπάρχει συνέχεια από την μία βαθμίδα στην άλλη χωρίς περιττές και ανούσιες επαναλήψεις που καταργούν την συνέχεια της γνώσης.

    Ένα άλλο ζήτημα είναι το ενδιαφέρον των μαθητών και η σχέση τους με το σχολείο. Είναι πράγματι ενδιαφέρον το σχολείο ως προς το γνωστικό αντικείμενο ή το internet και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το έχουν παραγκωνίσει; Η κατάσταση μπορεί να αντιστραφεί αν βάλουμε το internet στο σχολείο και μάθουμε τους μαθητές να το χρησιμοποιούν σωστά και προς όφελος της μάθησης. Άρα χρειαζόμαστε γρήγορο internet, προσωπικά laptop, γραφίδες αντί στυλό, διαδραστικούς πίνακες και προγράμματα open source λογισμικού για την εκπαίδευση. Τότε θα γίνει πολύ πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι με τα μαθηματικά και σίγουρα θα ξεφύγει από την θεωρητική μορφή και θα πάρει αξία μέσα στην ζωή των ανθρώπων. Πρέπει να σταματήσουμε να μαθαίνουμε μαθηματικά για μαθηματικούς, φιλοσοφία για φιλοσόφους και αρχαία για φιλολόγους. Πρέπει να δίνουμε τον τρόπο του να μαθαίνει κάποιος γρήγορα, χρήσιμα και σύγχρονα. Με αυτό το τρόπο όλοι θα αποκτήσουν την βασική δεξιότητα που περιέχεται στο «μαθαίνω πως να μαθαίνω».

    Παρόλα αυτά έχουμε στα χέρια μας τα παλιά απαρχαιωμένα βιβλία που δίδαξαν την γενιά μου αλλά δεν αρκούν πια. Πρέπει το συντομότερο δυνατόν να αντικατασταθούν με βιβλία που θα εξυπηρετούν τις σύγχρονες διδακτικές ανάγκες. Πρέπει να μοιάζουν με φύλλα εργασίας , να περιέχουν θεωρία και ασκήσεις όλων των κατηγοριών όχι μόνο ανάπτυξης. Δηλαδή συμπλήρωσης κενού, πολλαπλής επιλογής, διόρθωσης λάθους ,τοποθέτηση στην σωστή σειρά, παιχνίδια, και φυσικά προβλήματα από την καθημερινή μας ζωή. Σε αυτό το σημείο φαίνεται καθαρά πως η τεχνολογία (tablets και laptops) θα μπορούσε να βοηθήσει στην μάθηση.

    Επίσης, το υπουργείο θα πρέπει να καθορίσει μία συγκεκριμένη τράπεζα διαδικτυακών εφαρμογών όπως είναι το «ΦΩΤΌΔΕΝΤΡΟ» και να είναι ενσωματωμένη στο ενιαίο πρόγραμμα σπουδών ώστε να χρησιμοποιείται από όλους τους καθηγητές υποχρεωτικάμε όχι κατά βούληση.

    Για τις μεγάλες τάξεις του Λυκείου.
    Τα μαθηματικά της Β Λυκείου θετικού προσανατολισμού θα πρέπει να ενισχυθούν με μία επιπλέον ώρα και με αντίστοιχη διεύρυνση της ύλης. Οι δύο μόνο ώρες που καλύπτει στο πρόγραμμα σήμερα θα έλεγα πως το καθιστούν δευτερεύον μάθημα, ενώ δεν θα έπρεπε.

    Θεωρώ επίσης ότι οι δύο επιπλέον ώρες που είχαν οι προσανατολισμοί της Γ Λυκείου αποδείχθηκαν προς όφελος των μαθητών. Παρόλα αυτά είναι επιτακτική η ανάγκη να γίνει διεύρυνση της ύλης ώστε οι μαθητές να προετοιμάζονται καλύτερα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το κεφάλαιο των Μιγαδικών, των Πινάκων, των Οριζουσών και των Ολοκληρωμάτων διδάσκονταν με τις δέσμες την δεκαετία 1990. Πόσο πίσω είμαστε σήμερα σε σχέση με τότε;

    Αναγκαιότητα για την Γ Λυκείου είναι να μην υπάρχουν μαθητές στο ίδιο τμήμα που δεν εξετάζονται σε ένα Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα διότι όταν υπάρχουν τμήματα πχ με μαθητές του προσανατολισμού υγείας και των θετικών επιστημών δημιουργούνται μαθητές δύο πολύ διαφορετικών ταχυτήτων.

    Επίσης, είναι επιτακτική η ανάγκη για επαναφορά του μαθήματος Στατιστική και Πιθανότητες για μαθητές της Γ Λυκείου στο οποίο πρέπει να εξετάζονται σε Πανελλαδικό επίπεδο. Όλοι οι μη σχετικοί κλάδοι με τα μαθηματικά χρησιμοποιούν στατιστικές μελέτες και αναλύσεις.

    Ένα άλλο μεγάλο ερώτημα είναι «τελικά, ο μαθητής όταν βγαίνει από το σχολείο τι ξέρει;»
    Παρατηρούμε μαθητές στις μεγάλες τάξεις του Λυκείου να μπαίνουν στην τάξη, να μην ασχολούνται με τίποτα και στο τέλος αν τους πεις και κάτι να σου απαντούν «εγώ για το απολυτήριο ήρθα για κανέναν άλλο λόγο». Δηλαδή τι είναι το απολυτήριο; Το μέσο για να πάρει κάποιος επιδότηση, να μπεί στο «Δημόσιο» ή πιστοποίηση δεξιότητας και γνώσης; Θα πρότεινα λοιπόν οι προαγωγικές εξετάσεις ανά τάξη όχι μόνο να υπάρχουν αλλά να είναι αντιπροσωπευτικές της πιστοποίησης που αντιστοιχούν. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει βεβαίως να υπάρχει η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ και σε όλες τις τάξεις, απλά να είναι τέτοιο το επίπεδο που να μην αποκλείει τον μέτριο ή τον κακό μαθητή και να ανταμείβει τον φιλότιμο. Είναι σίγουρο πως όλοι μας δεν κάνουμε για όλα, άρα και ένας μαθητής δεν μπορεί να είναι άριστος παντού και πάντα ούτε να του αρέσουν οπωσδήποτε τα μαθηματικά, αλλά δεν μπορεί να είναι παντού αδιάφορος.

    Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω δυο λόγια για τους παράγοντες εκπαίδευσης που είναι οι Καθηγητές και Δάσκαλοι από την μια μεριά και οι εκάστοτε Υπουργοί από την άλλη. Όσων αφορά τους πρώτους οι αναπληρωτές καθηγητές είναι ένα εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό που έχει εργαστεί ως επί το πλείστον στον ιδιωτικό τομέα και έχει αποκτήσει αρκετά χρόνια εμπειρίας. Πολλοί από αυτούς του καθηγητές μπορεί να μην διαθέτουν μεταπτυχιακά και εξειδικεύσεις όμως διαθέτουν την καθαρή σχολική εμπειρία που είναι ένας ανεκτίμητος πλούτος ειδικά αν θέλουμε να εφαρμόσουμε νέες τεχνικές διδασκαλίας. Αυτοί οι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποκτήσουν τελικά μία μόνιμη- σταθερή θέση ώστε να βλέπουν την εργασία τους με όραμα,δίχως ανασφάλεια για το μέλλον. Ως προς τους δεύτερους πρέπει τα πολιτικά κόμματα να έρθουν σε συμφωνία για έναν εκπαιδευτικό σχεδιασμό που θα αφορά την επόμενη εικοσαετία.

    Με εκτίμηση
    Σωτήρης Ξέπαπας
    μαθηματικός ΠΕ(03)

  • 4 Μαΐου 2020, 23:47 | Παναγιώτης Παπαδημητρίου

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.
    Παναγιώτης Παπαδημητρίου

  • 4 Μαΐου 2020, 14:44 | Χότζας Νικόλαος

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.
    Χότζας Νικόλαος

  • 4 Μαΐου 2020, 14:24 | Ακριβή Γκιουλέκα

    σχετικά με την αναδρομική προσμέτρηση του Φ.Ε.Κ.
    στην 1ΓΕ/2019 Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π.

    επί του άρθρου 98 του νέου σχεδίου νόμου:
    http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5035

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.

    Ακριβή Γκιουλέκα

  • 4 Μαΐου 2020, 13:56 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ – ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ)

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ) θεωρεί ότι στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για μία σειρά ζητημάτων τα οποία είναι άμεση ανάγκη να τροποποιηθούν για την υποστήριξη των ατόμων με σοβαρές χρόνιες παθήσεις, όπως είναι ο Σακχαρώδης Διαβήτης.

    Ως τέτοια αναφέρουμε ενδεικτικά τα ζητήματα που υπάρχουν με το θέμα των σχολικών νοσηλευτών, τη μη επέκταση του νόμου 4440/2016 και στους εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, την έλλειψη δυνατότητας τοποθέτησης εκπαιδευτικών που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη κοντά σε Διαβητολογικό Ιατρείο ή Κέντρο, τη συμπλήρωση και αναμόρφωση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, την ένταξη των εκπαιδευτικών που έχουν ποσοστό αναπηρίας 50% στα κριτήρια ένταξης του επικουρικού αξιολογικού πίνακα.

    Για όλα τα παραπάνω ζητήματα, αλλά και τις προτάσεις και επισημάνσεις επί του συνόλου των άρθρων του σχεδίου νόμου έχουμε αποστείλλει σχετική επιστολή και ευελπιστούμε ότι αυτές θα ληφθούν υπόψη σας, καθώς μοναδικό στόχο έχουν την προστασία και την υποστήριξη των ανθρώπων που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη και των οικογενειών τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 12:10 | Π. Τζανετάκη

    κείμενο στη διαβούλευση του νέου σχεδίου νόμου
    του Υπουργείου Παιδείας
    σχετικά με την αναδρομική προσμέτρηση του Φ.Ε.Κ.
    στην 1ΓΕ/2019 Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π.

    επί του άρθρου 98 του νέου σχεδίου νόμου:
    http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5035

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:42 | ΛΑΖΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Έλεος πια. Λέγεται ότι στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχε νόμος που επέβαλλε την ποινή του απαγχονισμού σε όποιον πρότεινε τροποποίηση νόμου που ήταν σε ισχύ και η πρότασή του δεν γινόταν αποδεκτή. Το θυμάμαι που το διδάχθηκα και στα πλαίσια του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών, όταν πήγαινα γυμνάσιο τέλη 10ετιας ’70. Αυτοί ήταν οι χαζοί και μεις δηλαδή είμαστε οι έξυπνοι που αλλάζουμε νόμους και μάλιστα για την παιδεία μας, κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση; Έλεος πιά.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:32 | Νατάσα Βασιλά

    Απόσυρση του νομοσχεδίου στο σύνολό του.
    Κακή η συγκυρία στην οποία κατατέθηκε, με όλους τους ενδιαφερόμενους σε καραντίνα στα σπίτια τους, χρειάζεται διαβούλευση ΠΡΙΝ την κατάθεσή του και όχι απλά αντιδράσεις και σχόλια.
    Απαράδεκτη τακτική.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:27 | Παντελεήμων Πανδής

    Κυρία Υπουργέ Παιδείας,
    σχετικά με τα δικαιολογητικά των υποψήφιων εκπαιδευτικών στις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 Προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., τα οποία την ημέρα λήξης της προθεσμίας της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ακόμη εκκρεμούσαν με ευθύνη της Πολιτείας, είχατε δηλώσει στις 31-01-2020 στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «Αναφορικά και με το ζήτημα των διαγωνισμών –ένα χρόνιο πρόβλημα– διότι οι καθυστερήσεις δεν είναι δύο και τριών εβδομάδων, είναι καθυστερήσεις μηνών και χρόνων, πρέπει να σας πω ότι είναι θέμα του Α.Σ.Ε.Π.. Εγώ προσωπικά έχω κάνει εισήγηση στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου, ακριβώς όταν εκκρεμούν δικαιολογητικά, αυτά να μπορούν να προσκομιστούν και σε μεταγενέστερο στάδιο. Έχει γίνει εισήγηση και είναι αμιγώς θέμα του Α.Σ.Ε.Π.» (σ. 32 του Πρακτικού της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2020).

    Φυσικά αυτή η εισήγησή σας δεν μπορεί να έχει κάποια ισχύ, αφού εσείς ως πολιτική ηγεσία (Υπουργός που εκδίδει αποφάσεις και δημοσιεύονται σε Φ.Ε.Κ. Β΄) εκχωρήσατε τις πολιτικές αρμοδιότητες στο Α.Σ.Ε.Π.! Το Α.Σ.Ε.Π. δεν κάνει πολιτική, αλλά ασκεί διοικητικό έργο και οι δικές του αποφάσεις, π.χ. επί των ενστάσεων, βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει, όπως ο δικαστής στο δικαστήριο, ο οποίος κρίνει και αποφασίζει για την υπόθεση την οποία εξετάζει με βάση τους νόμους που ισχύουν, χωρίς να νομοθετεί ο ίδιος τους νόμους αυτούς! Το Κοινοβούλιο είναι η νομοθετική εξουσία! Η Κυβέρνηση, κάθε φορά που αποφασίζει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, προτείνει στο Κοινοβούλιο τις πολιτικές της αποφάσεις και τις νομοθετικές ρυθμίσεις στα σχέδια νόμου που καταθέτει, όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με το παρόν νέο σχέδιο νόμου. Το Α.Σ.Ε.Π. αν χρειαστεί, θα κάνει τις εισηγήσεις του στην πολιτική ηγεσία, όπως κάνω κι εγώ τώρα σε εσάς με το μήνυμά μου αυτό, αλλά η πολιτική ηγεσία και το Κοινοβούλιο είναι αυτοί που θα λάβουν τις αποφάσεις που θα δημοσιευθούν σε Φ.Ε.Κ., το οποίο νομοθετικό πλαίσιο το Α.Σ.Ε.Π. μετά είναι υποχρεωμένο να εφαρμόσει!

    Ως εκ τούτου, αυτήν την εισήγησή σας προς το Α.Σ.Ε.Π. θα πρέπει εσείς ως πολιτική ηγεσία της Κυβέρνησης να την συμπεριλάβετε ως διάταξη σε ένα επιπλέον Άρθρο στο παρόν σχέδιο νόμου:

    ΜΕΡΟΣ Γ
    ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

    Άρθρο ΧΧ – Εκκρεμή δικαιολογητικά σχετικά με προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π.

    Σε περιπτώσεις όπου, κατά την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π., εκκρεμούν δικαιολογητικά με ευθύνη της Πολιτείας (δημόσιοι φορείς), τα οποία δικαιολογητικά υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του αιτούντα (μοριοδότηση), τότε αυτά τα δικαιολογητικά δύναται να προσκομισθούν αρμοδίως μεταγενέστερα και πριν την οριστικοποίηση των σχετικών πινάκων του Α.Σ.Ε.Π. και αναδρομικά να προσμετρηθούν στους αιτούντες τα ανάλογα μόρια που προβλέπονται στις εκάστοτε προκηρύξεις, εφόσον το σχετικό αίτημα έκδοσης αυτών των δικαιολογητικών είχε υποβληθεί έγκαιρα στον αρμόδιο δημόσιο φορέα πριν την ημέρα λήξης της υποβολής των αιτήσεων στις αντίστοιχες προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π..

    Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
    και τις σχετικές ενέργειές σας.

    Παντελεήμων Πανδής

  • 3 Μαΐου 2020, 21:07 | Πέτρος

    Η μεταφορά του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Πάτρα (στεγαζεται Αγρίνιο) πιστεύω πως πρέπει να προστεθεί στο νομοσχέδιο καθώς υπάρχει ήδη απόφαση απο τη σύγκλητο του Πανεπιστημίου. Ο κύριος λόγος για την μεταφορά είναι η έλλειψη διδακτικού προσωπικού , η έλλειψη εστίας για τους δικαιούχους και η έλλειψη επιστημονικής κοινώτητας. Για έναν τομέα όπως η μηχανική περιβάλλοντος η οποια είναι άκρως σημαντική και ωφέλιμη για τη χώρα μας ζητώ να προστεθεί στο νέο νομοσχέδιο.

    Πρίντζιος Πέτρος
    Προπτυχιακός Φοιτητής του
    τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του
    Παν. Πατρών

  • 3 Μαΐου 2020, 17:53 | Νίκη Παρασκευοπούλου

    Προτεινόμενα μέτρα για την ενίσχυση του απαξιωμένου Δημοσίου Σχολείου:
    Α. Ο βαθμός του Απολυτηρίου Λυκείου να καθορίζεται από τη βαθμολογία και των τριών τάξεων του Λυκείου (με ποσόστωση).
    Β. Ο βαθμός του απολυτηρίου να προσμετράται σε ποσοστό 50% για τον καθορισμό του βαθμού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    Γ. Στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου η εκπαίδευση οφείλει να είναι σφαιρική. Όχι ομάδες προσανατολισμού, να προσφέρονται όμως μαθήματα επιλογής.
    Δ. Μην κοροϊδευόμαστε, η Γ’ τάξη είναι αφιερωμένη στις Πανελλήνιες, είναι σαδιστικό να απασχολούμε τα παιδιά με οτιδήποτε άλλο. Θα πρέπει να διδάσκονται μόνο μαθήματα Προσανατολισμού και εννοείται να υπάρχει στο ωρολόγιο Πρόγραμμα Φυσική Αγωγή (ακόμα και μία ώρα κάθε μέρα), Τέχνες, Μουσική, Θέατρο, οτιδήποτε αποφορτίζει τα παιδιά και ΔΕΝ εξετάζεται.
    Ε. Τα τμήματα της Γ’ τάξης θα πρέπει να είναι ολιγομελή (ιδανικά το πολύ μέχρι 12 μαθητές) προκειμένου να παταχθεί η παραπαιδεία.
    Ζ. Ενδοσχολικές για όσους δεν επιθυμούν ένταξη στη Τριτοβάθμια. Οι υπόλοιποι Πανελλήνιες, ο βαθμός των οποίων θα προσμετράται σε ποσοστό 50% για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
    Στόχος μας πρέπει να είναι να σταματήσουν οι μαθητές και οι γονείς να βλέπουν το σχολείο ως το περιττό φορτίο που τους εμποδίζει να επικεντρωθούν στα φροντιστήρια.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:12 | Σοφία Λ.

    Μια διαβούλευση και ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, χωρίς διάλογο με τους αρμόδιους φορείς. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων πρότυπων σχολείων έχουν ζητήσει συνάντηση με την κα Υπουργό, που όμως δεν έχει γίνει. Οι απόψεις γονέων και μαθητών δεν μπορούν να ακουστούν. Αποφασίζουμε και διατάζουμε λοιπόν ή κάνουμε ένα δημοκρατικό διάλογο προς όφελος όλων? Κα Υπουργέ επειδή γνωρίζεται πολύ καλά αναθεωρήστε τα άρθρα 18 και 56 10.β

  • 3 Μαΐου 2020, 12:04 | giannis

    Συμφωνώ και εγώ με τη θεσμοθέτηση λειτουργίας Θερινών Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, καθόσον καλύπτει πολλαπλές κοινωνικές και άλλες ανάγκες.

    Το Πρόγραμμα των Θερινών Δημόσιων Σχολείων έρχεται να καλύψει μέρος του κενού που υφίσταται στην προσφορά δημιουργικής απασχόλησης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ειδικότερα σε οικογένειες που και οι δύο γονείς εργάζονται, όπως εφαρμόζεται πολύ πετυχημένα στην Κύπρο http://www.moec.gov.cy/dde/programs/therino_scholeio/index.html

  • 1 Μαΐου 2020, 17:34 | Κώστας Καλαϊτζόγλου

    Το μάθημα της Γεωμετρίας χρειάζεται να αναβαθμισθεί, διότι είναι το πρώτο που προάγει τη συστηματική λογική σκέψη. Με την σημερινή του κατάσταση είναι θέμα χρόνου να εκλείψει, συνέχεια συρρικνώνεται η ύλη και χάνεται το ενδιαφέρον των μαθητών. Δεν του αξίζει να χαθεί από τα σχολεία της Ελλάδος και καλό είναι να εισέλθει στις εισαγωγικές εξετάσεις, έστω και με κεφάλια που θα υπεισέλθουν σε άλλα βιβλία των μαθηματικών Λυκείου. Π.χ. στα Μαθηματικά Γενικής παιδείας (ή Κατεύθυνσης) Λυκείου να υπάρχει και ύλη Γεωμετρίας, από την οποία να μπαίνει θέμα (ή θέματα) στις εισαγωγικές εξετάσεις.
    Στο παρελθόν η γεωμετρία ήταν ισότιμη με την άλγεβρα και τριγωνομετρία στις εισαγωγικές εξετάσεις. Είχε κάπως διαφορετικό τρόπο σκέψης, που αξίζει να γνωρίσει ο σημερινός μαθητής Λυκείου
    Δεν έχω διδακτική πείρα για πιό συγκεκριμένη πρόταση, την οποία βέβαια μπορούν να αναπτύξουν μαθηματικοί. Εκφράζω απλά μια ανησυχία.
    Κ. Καλαϊτζόγλου, συνταξιούχος Χημικός Μηχανικός.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:57 | C Kavouras

    Απαράδεκτο το εν λόγω νομοσχέδιο στο σύνολο του.

  • 30 Απριλίου 2020, 16:06 | Έλενα

    Ο σεβασμός στην Δημοκρατία και τις αρχές της επιβάλει την απόσυρση ενός νομοσχεδίου που έχει δεχθεί τόσα αρνητικά σχόλια από τον εκπαιδευτικό κόσμο

  • 30 Απριλίου 2020, 11:47 | γιωτα

    δημιουργική απασχόληση κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ειδικότερα σε οικογένειες που και οι δύο γονείς εργάζονται, όπως εφαρμόζεται πολύ πετυχημένα στην Κύπρο

  • 30 Απριλίου 2020, 10:37 | Φαιη

    Βίντεο, ιστορίες και παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Δεν είναι εντυπωσιασμός, όπως το κάνουν οι Αγγλόφωνες χώρες. Τα παιδιά αποκτούν εσωτερικά κίνητρα και ωραίες αναμνησεις

  • 29 Απριλίου 2020, 09:47 | λ.δημ.

    ναι στη λειτουργία Θερινών Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, όπως ειπώθηκε σε προηγούμενα σχόλια και ισχύει πολύ πετυχημένα εδώ και χρόνια στην Κύπρο.

  • 29 Απριλίου 2020, 08:21 | ΚΑΡΑΚΩΣΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Αξιότιμη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Ως γονιός μαθητή με διάκριση σε Ευρωπαικη  Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστήμων θα ηθελα  δημόσια να  σας ευχαριστήσω  για την αναγνώριση και την επιβράβευση των κόπων αυτών των παιδιών αλλά και να επιστήσω την προσοχή σας  στην διορθωση των παρακατω όσον αφορά τον χρόνο έναρξης  εφαρμογής της διάταξης .   Όπως θα δείτε εάν ερμηνεύω σωστά  στην παράγραφο (6) του άρθρου (98) που αφορά την έναρξη εφαρμογής του άρθρου 40  η φράση   (που εκδίδεται από το σχολικό έτος 2019 – 2020 και εφεξής ) είναι πολύ ασαφής.  Η παραπάνω φράση  δεν αποσαφηνίζει αν μπορούν να κάνουν χρήση μαθητές με διάκριση σε Ολυμπιάδα παρελθόντων ετών 2017-18 και 2018-19  όπως και ο γιος μου  που έχει διάκριση  από το 2017 και έχει τελειώσει το σχολικό έτος 2017-2018. Πιστεύω ότι είναι απλώς λάθος διατύπωση. Εφόσον έχει  το δικαίωμα να υποβάλλει μηχανογραφικό στις επικείμενες  πανελλαδικές    εξετασεις με το ποσοστό του 10% ως απόφοιτος σχολικού έτους 2017-18 γιατί να μην μπορεί να κάνει χρήση των παραπάνω ευεργετικών διατάξεων του νόμου. Άλλωστε όπως θα δείτε και το σκεπτικό του νομοθέτη σε όλους τους  προηγούμενους αντίστοιχους  νόμους (σε κάθε νέα ένταξη Ολυμπιάδας και πάντα σε σχέση με την ημερομηνία ψήφισης του νόμου  ) συμπεριελάμβανε τουλάχιστον  τα προηγούμενα δυο σχολικά έτη με το ίδιο σκεπτικό. Καθ όμοιο τρόπο π.χ  και  στο  ΦΕΚ 272/Β/1-3-2007 Όπως σε  όλες  τις προηγούμενες προσθήκες  έτσι και στον (ΦΕΚ 272/Β/1-3-2007) αρθρο 1 παρ.7  Με θέμα Διακριθέντες στις  Βαλκανικές   η  Διεθνείς  Ολυμπιάδες (Ρομποτική η για Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για νέους Επιστήμονες )  η ισχύς της παρούσας άρχεται από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου του σχολικού έτους 2015-2016 κι εφεξής, καθώς και τους αποφοίτους του σχολικού έτους 2014-2015(ψηφιζόμενο τον Σεπ 2016,δηλαδή είναι ήδη στην σχολική χρονιά 2016-17 στην ίδια του ακαδημαϊκού έτους καλύπτει δηλαδή τρία (3) σχολικά έτη όσο και το δικαίωμα υποβολής μηχανογραφικού. ) Έτσι  η παράγραφος 6 του άρθρου 98  :Η ισχύς του άρθρου 40 αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2020 – 2021 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ., που εκδίδεται από το σχολικό έτος 2019 – 2020 και εφεξής.Θα πρέπει να αντικατασταθεί ως έξης  : Η ισχύς του άρθρου 40 αρχίζει  από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου του σχολικού έτους 2018-2019 κι εφεξής, καθώς και τους αποφοίτους του σχολικού έτους 2017-2018. η Ως προσθήκη μόνο  για τους διακριθέντες στην Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών  που εντάσσονται τώρα στο αρθρο 40 για πρώτη φορά : Η ισχύς του άρθρου για τους διακριθέντες στην Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών  αρχίζει  από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου του σχολικού έτους 2018-2019 κι εφεξής, καθώς και τους αποφοίτους του σχολικού έτους 2017-2018. η Η ισχύς του άρθρου 40 αρχίζει  από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020 όπως επίσης και τους διακριθέντες  στην Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών  κατόχους απολυτηρίου που έχουν δικαίωμα υποβολής μηχανογραφικού δηλαδή από το σχολικό έτος 2017-18 και εντεύθεν .  η  Η ισχύς του άρθρου 40 αρχίζει  από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 .(χωρίς χρονικούς σχολικούς περιορισμούς) 
    Σας παρακαλώ λοιπόν  να διορθωθεί η συγκεκριμένη φράση προκειμενου κόποι ετών να μην χαθούν άδικα εξαιτίας  μιας άτυχης   διατύπωσης  .

  • 28 Απριλίου 2020, 14:39 | Ηρακλής Μπριλλάκης

    Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά! Θεωρώ απαράδεκτο το παρόν νομοσχέδιο και τις αλλαγές που αυτό επιφέρει στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης! Φυσικά ένα νομοσχέδιο έχει και τα θετικά του! Αλλά επί της ουσίας είναι απαράδεκτο πλέον, ο κάθε υπουργός Παιδείας και η εκάστοτε κυβέρνηση να θεωρεί κτήμα του και μαγαζί του την εθνική κατά τα άλλα παιδεία και να επιφέρει συνεχώς αλλαγές! Φτάνει πια αφήστε μια γενιά επιτέλους να μεγαλώσει με ένα και μόνο σύστημα! Τι δεν καταλαβαίνετε από αυτό; Θα φύγει κάποια στιγμή αυτή η κυβέρνηση ,θα έρθει μια άλλη ,ξανά αλλαγές… Μαγαζί σας είναι η παιδεία η κτήμα σας; Σας είπε κανείς ότι μπορείτε να κάνετε πειραματόζωα τα παιδιά μας; Συνεννοηθείτε επιτέλους οι πολιτικές δυνάμεις (εάν μπορέσετε βέβαια) αποφασίστε από κοινού ένα σύστημα και αφήστε το για μια γενιά! Φτάνει πια με τις συνεχείς αλλαγές! Έλεος!

  • 28 Απριλίου 2020, 14:38 | απογοητευμένος εκπαιδευτικός

    και αφού κάθε πικραμένος γράφει ό,τι του έρθει εδώ :

    -καμμία αναβάθμιση σχολείου με αύξηση μαθητών ανά τάξη (εκτός αν πρότυπο είναι οι τάξεις 40+ μαθητών του 50 με τη βέργα)
    -καμμία αναβάθμιση , αν υπάρχουν πρότυπα σχολεία-ελίτ και όχι ενιαία εκλογίκευση μαθημάτων, προργάμματος και ωραρίου για όλους
    -καμμία αναβάθμιση, όταν δε ρυθμίζονται θέματα υπηρεσιακά που έχουν αδικίες (παράδειγμα: στις αποσπάσεις έχουν βγει όλες οι προσκλήσεις ή μετά θα έχουμε αποκλεισμούς , όπως με την απαράδεκτη σε όλα ΓΓ διά βίου; ενώ οι ανακλήσεις είναι θεμιτές για όλους. γιατί όχι , αφού έχουμε λίστες με μόρια, όπως και στους αναπληρωτές -ωρομισθίους; ). πού είναι η διαφανής διαδικασία αποσπάσεων με συγκεκριμένα κριτήρια και αριθμό θέσεων;;;; είστε απλώς άσχετοι στο υπουργείο (δεν είναι κακό) αλλά έχετε και λάθος συμβούλους προφανώς. δεν έχετε δε έλεγχο των υπηρεσιών και των μικρομεσαίων στελεχών που λύνουν και δένουν χωρίς να γνωρίζετε ! το θέμα των μετατάξεων μέσω ΕΣΚ είναι ενδεικτικό της ανηθικότητας και των προηγούμενων και της τωρινής πολιτικής ηγεσίας και υπηρεσιακής ψευτοελίτ.
    -καμμία αναβάθμιση, αφού μπαλώματα και στις εξετάσεις δεν γίνονται ,: πολύ σωστή η επαναφορά των λατινικών, αλλά οι κοινωνικές επιστήμες είναι ακόμα σε πλεονασμό (γ’ γυμνασίου, α’ λυκείου, β’ λυκείου με πολλές ώρες και χωρίς παιδαγωγική επενέργεια με αλληλοεπικαλύψεις). εξορθολογισμός ξέρετε τι θα πει; για τις εξετάσεις το απλό έπρεπε να γίνει (που σώζει λογικά και την κοινωνιολογία) : επαναφορά με βελτιώσεις στο θεσμό των δεσμών !

    δεν περιμένουμε τίποτα καλό από όσα βλέπουμε στο παρόν νομοσχέδιο (έτοιμα δε λέγατε όλα ;;;; ). πού ειναι το φλέγον ζήτημα των απουσιών ; κανείς δεν θα πατήσει τώρα στα σχολείο, αφού ΦΥΣΙΚΑ θα πείτε ότι δεν θα μετρήσουν οι απουσίες ! (και σωστά ). Κοπάνες οι μεγάλοι (μέχρι γυμνάσιο) και τα μικρά πολύ σωστά δεν θα τα στείλουν οι γονείς. Απολυτήρια χωρίς αντίκρισμα (σε λύκεια, γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ασού από φιλανθρωπία δήθεν ΣΒΗΝΟΝΤΑΙ από μαθητοπατέρες). Μειώστε τις απουσίες στις 100 και αναλογικά ανά τετράμηνο : αν κάνεις 50 στο πρώτο σταματάς και χάνεις ένα χρόνο , την επόμενη χρονιά , δεν χάθηκε ο κόσμος , ξαναγράφεσαι . και στο δεύτερο έχεις πάλι μόνο 50 , δεν μεταφέρονται. Έτσι και τα τμήματα θα μαζεύονται και οι μαθητές δεν θα είναι πελατάκια και θα σταματήσουν οι μουσαντένιες εγγραφές ή δεν το ξέρετε;

  • 27 Απριλίου 2020, 19:39 | μαρία κον.

    συμφωνώ και εγώ με τη θεσμοθέτηση λειτουργίας Θερινών Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, καθόσον καλύπτει πολλαπλές κοινωνικές και άλλες ανάγκες.

    Το Πρόγραμμα των Θερινών Δημόσιων Σχολείων έρχεται να καλύψει μέρος του κενού που υφίσταται στην προσφορά δημιουργικής απασχόλησης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ειδικότερα σε οικογένειες που και οι δύο γονείς εργάζονται, όπως εφαρμόζεται πολύ πετυχημένα στην Κύπρο http://www.moec.gov.cy/dde/programs/therino_scholeio/index.html

  • 27 Απριλίου 2020, 13:05 | πετρος

    δημιουργία καλοκαιρινών δομών δημιουργικής απασχόλησης παιδιών νηπιαγωγείου και δημοτικού.
    έφτασε ο καιρός για την υλοποίηση αυτού του πολύ σωστού μέτρου.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:54 | Αγγελική Γαζετά

    1) απαραδεκτο ένα νομοσχέδιο να κατατίθεται σε καιρό καραντινας γιατι δεν αφήνει περιθώρια αντίδρασης, ουτε καν διαδικτυακά, εφόσον οι άνθρωποι βρίσκονται από άσχημη ψυχολογική κατάσταση
    2) είναι ένα ακόμα νομοσχέδιο που δεν είναι ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ. Ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει με τον δικό του τρόπο, η διαδικασία απόκτησης γνώσης στο ελληνικό σχολείο πραγματοποιείτε με ενα συγκεκριμενο τρόπο και αρα έτσι κατακρεουργειτε ο εγκέφαλος που μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο! Υπάρχουν τεστ (πχ Άριστον τεστ) που ανιχνεύουν τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνεις και που μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις προς όφελος σου και όλη την διάρκεια ζωής σου! Είναι δυνατόν να μην το γνωρίζει αυτό η υπουργός παιδειας ώστε να κατευθύνει την εκπαιδευτική διαδικασία αναλογα;
    3)Αφήστε τα παιδιά να μπουν χωρίς εξετάσεις στην τριτοβάθμια! Γιατι θα επιλέξουν οτι αγαπανε! Έτσι το επάγγελμα θα εξελίξει τον άνθρωπο και ο άνθρωπος το επάγγελμα!!
    4) ειδική αγωγή σε όλα τα σχολεία και μάλιστα με τις σωστές προϋποθέσεις ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου!
    5) Περισσότερα Καλλιτεχνικά σχολεία! Ένα σε κάθε δήμο.
    6) Περισσότερος αθλητισμός στα σχολεία. Η παχυσαρκία καραδοκεί στα παιδιά μας.
    7)@δημοκρατικά σχολεια
    @EUDEC CREECE

  • 27 Απριλίου 2020, 00:27 | Ευθύμιος

    Η αλλαγή του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα προς τα πάνω(24 με περιθώριο να γίνει 26), όπως και το «πονηρό» κατώτατο πλαφόν 20 μαθητές ανά τμήμα από 7/θέσια και άνω σχολεία, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο και δείχνει έλλειψη σεβασμού, ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας, για το πόσο σκέφτεται το υπουργείο την υγεία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Αν θεωρείται το συγκεκριμένο μέτρο αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας(και είναι μέσα σε αυτά που λείπουν από το «μοντέρνο» δημόσιο σχολείο- το στοίβαγμα ανθρώπινων ζωών για να εξοικονομηθούν προφανώς μερικές χιλιάδες πολύτιμα ευρώ), τότε λυπάμαι πολύ αλλά ή πρέπει να αντιλαμβάνομαι λάθος την έννοια «αναβάθμιση» ή ζούμε σε παράλληλους κόσμους με το υπουργείο. Συγγνώμη δεν ξέρω πως αλλιώς να τεκμηριώσω-αν όχι με την κοινή λογική- τα γραφόμενά μου όπως αναφέρεται στους όρους συμμετοχής (αρ.3).

  • 26 Απριλίου 2020, 23:34 | Χριστινα

    ΑΡΘΡΟ 51 52 ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΦΟΙΤΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΑΛ ΤΟ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ ΝΤΡΟΠΗ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

  • 26 Απριλίου 2020, 20:30 | Θωμάς

    Δε θα πρέπει να εφαρμοστεί ολικά άμεσα . Επίσης τα ποσοστά εισακτεων στα ΑΕΙ δε θα πρεπει να μειωθούν ούτε να αποφασίζουν τα ΑΕΙ τους εισακτέους ή το βαθμό εισαγωγής.

  • 26 Απριλίου 2020, 14:47 | γιωργος λ.

    Συμφωνώ με την πρόταση του βασιλης, 24 Απριλίου 2020, 20:54, σχετικά με τη θεσμοθέτηση λειτουργίας Θερινών Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών για τα παιδιά μας.
    Είναι ένα πολύ σωστό πρόγραμμα που θα μας βγάλει από μεγάλο αδιέξοδο γιατί μέχρι σήμερα πρέπει να πληρώνουμε αδρά ιδιωτικές δομές για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας τα καλοκαίρια, καθόσον δεν υφίσταται κάτι παρόμοιο στα σχολεία.
    Αναμένουμε την θεσμοθέτηση.

  • 26 Απριλίου 2020, 08:27 | Βασιλική

    Τόσα χρόνια προσπαθούμε να διοριστουμε στην εκπαίδευση.. τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις αλλάζουν συνεχώς! Ένας εκπαιδευτικός ανεξάρτητα σε ποιον κλάδο αποκτά την προϋπηρεσία του παρέχει εκπαιδευτικό έργο οπότε η προϋπηρεσία πρέπει να προσμετράται από κλάδο σε κλάδο. Ένας εκπαιδευτικός για να αλλάζει κλάδο δεν το κάνει από επιλογή αλλά είναι απόρροια του συστήματος και των αλλαγών που κάνει η κάθε κυβέρνηση. Κανείς δε θέλει να μεταπηδα απο αντικειμενο σε αντικειμενο, παραμένει όμως η προϋπηρεσία σε εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:34 | Γεωργία Λυμπεροπούλου

    Παρακαλώ το συντομότερο δυνατό να καταργήσετε τα βιβλία / κατρέλες κλπ. Κάντε ηλεκτρονικό το πρακτικό συλλόγου!

  • 25 Απριλίου 2020, 19:46 | Άγγελος Πάσσας

    Πέρα από όλα θα πρέπει να αναλογιστείτε και τα βιβλία των μαθημάτων. Όπου έχουν γραφτεί εν έτει 2002 και ύστερα. Δεν μπορεί σε μαθήματα όπως ΑΟΘ 3ης λυκείου να δίνει παραδείγματα τον αργαλειό και το τελεσίγραφο νομίζω δεν ανταποκρίνεται στο έτος 2020.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:50 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Απαράδεκτο νομοσχέδιο. Χρονικά κατατίθεται όταν οι πολίτες δεν μπορούν να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους, δηλαδή όταν έχει επιβληθεί καραντίνα. Διότι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα θα ήταν στους δρόμους να διαδηλώσει ειρηνικά και πολιτισμένα για την αντίθεση της στο νομοσχέδιο έκτρωμα. Το λιγότερο που έχετε να κάνετε είναι να αποσύρετε το νομοσχέδιο και να νομοθετήσετε ύστερα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σεβόμενοι τις εκπαιδευτικές απόψεις, ορθά διατυπωμένες και τεκμηριωμένες, ασχέτου πολιτικών πεποιθήσεων.

  • 25 Απριλίου 2020, 09:08 | Λευκή Λιόλιου

    1. Η πρόταση για αύξηση των μαθητών σε κάθε τάξη σε συνδυασμό με την απουσία μέριμνας για τις συνθήκες υγείας και υγιεινής των σχολικών μονάδων δημιουργεί έντονο προβληματισμό για το κατά ποσό μπορούν παιδιά και εκπαιδευτικοί να νιώθουν ασφαλείς για την υγεία τους, στον χώρο του σχολείου. Η καθαριότητα ήταν και παραμένει μεγάλο αγκάθι στις Σχολικές μονάδες αλλά και πρόκληση για τον εκάστοτε υπεύθυνο.
    2. Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης είναι και θα πρέπει να είναι ο/η κάθε δάσκαλος/δασκάλα για την Τάξη του/της. Οτιδήποτε διαφορετικό συνεπάγεται αποτυχία του εκπευδευτικού συστήματος. Επιπλέον με λίγα σεμινάρια κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να αναλάβει και δεν πρέπει να αναλάβει το ρόλο του ψυχολόγου. Δεν πρέπει να συγχέονται ρόλοι και αρμοδιότητες.

  • 25 Απριλίου 2020, 02:31 | Δημήτρης

    Αν και είναι ένα θετικό νομοσχέδιο με προοπτικές και με λάθη ταυτόχρονα (δεν έχουμε το αλάθητο), δυστυχώς παύει να είναι αξιόλογο και κρίνεται αντιδημοκρατικό όταν εν μέσω των δύσκολων καιρών που διανύει ολόκληρος πλανήτης προωθείται η ψήφιση ενός τέτοιου νομοσχεδίου που δεν πρόκειται να συναντήσει ούτε στο ελάχιστο αντίσταση από τον οποιοδήποτε εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί στην χώρα μας και δεν επιτρέπεται καμία διαδήλωση διαμαρτυρίας.Καταληκτικά, καθίσταται αναγκαία η απόσυρση του νομοσχεδίου και η επαναπροώθηση του, όταν η Χώρα μας,το λίκνο της δημοκρατίας, επιστρέψει στην κανονικότητα, αποδεικνύοντας την δημοκρατική στάση και σκέψη που έχει το Υπουργείο Παιδείας και την ιδιαίτερη μέριμνα που θέλει να επιδεικνύει στο μέλλον αυτής της χώρας,στα παιδιά μας…

  • 24 Απριλίου 2020, 23:31 | Αριστείδης

    Η αναφορά στην εισηγητική έκθεση ότι η διδακτική προϋπηρεσία αναγνωρίζεται μόνο για τον κλάδο στον οποίο πραγματοποιήθηκε αναιρεί πρώτον την ισχύουσα διάταξη βάσει της οποίας υποβλήθηκαν οι αιτήσεις μας για την κατάρτιση νέων πινάκων γενικής εκπαίδευσης, δεύτερον υπάρχουν κλάδοι για τους οποίους δεν έχουν γίνει προσλήψεις αναπληρωτών τα τελευταία έτη και ως εκ τούτου το κριτήριο της μοριοδότησης διδακτικής προϋπηρεσίας δεν ισχύει εκτός εάν η προϋπηρεσία έχει δοθεί σε συναφή κλάδο και τρἰτον, η παράγραφος αυτή για τη μη αναγνώριση της διδακτικής προϋπηρεσίας σε άλλο κλάδο παρά μόνο για τον κλάδο στον οποίο πραγματοποιήθηκε είναι σε αναντιστοιχία με τη μοριοδότητηση μεταπτυχιακών τίτλων ανεξαρτήτως συνάφειας κλάδου. Συνοψίζοντας εάν κάποιος έχει διδάξει σε κλάδο διαφορετικό γιατί να μην αναγνωρίζεται η διδακτική προϋπηρεσία εφόσον αναγνωρίζονται μεταπτυχιακοί τίτλοι μη συναφείς με τον κλάδο για τον οποίο έχει υποβάλει ο υποψήφιος εκπαιδευτικός αίτηση; Η διδακτική προϋπηρεσία αποτελεί a priori πρόσθετο προσόν αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ανεξαρτήτως κλάδου.

  • 24 Απριλίου 2020, 21:22 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ

    Ότι και να περιέχει το παρόν νομοσχέδιο , όσο καλό ή κακό είναι δεν επιτρέπεται να κατατίθεται εν μέσω υποχρεωτικής κοινωνικής καταστολής λόγω πανδημίας. Με την παρούσα διαδικτυακή διαβούλευση δεν εξαντλειται η υποχρέωση των νομοθετών για διάλογο, συ(ν)ζήτηση και συνδιαμόρφωση με τη ζώσα και δρώσα κοινωνία.

  • 24 Απριλίου 2020, 20:54 | βασιλης

    Προτείνω τη θεσμοθέτηση λειτουργίας Θερινών Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, καθόσον καλύπτει πολλαπλές κοινωνικές και άλλες ανάγκες.
    Το Πρόγραμμα των Θ.Δ.Σ. έρχεται να καλύψει μέρος του κενού που υφίσταται στην προσφορά δημιουργικής απασχόλησης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ειδικότερα σε οικογένειες που και οι δύο γονείς εργάζονται, όπως εφαρμόζεται πολύ πετυχημένα στην Κύπρο http://www.moec.gov.cy/dde/programs/therino_scholeio/index.html

  • 24 Απριλίου 2020, 19:37 | Μιχάλης Μελαχροινούδης

    Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε κυβέρνησης, κάθε Υπουργού Παιδείας να θέλει να αφήσει το στίγμα του με μία ακόμα μεταρρύθμιση. Έτσι και τώρα, αν αναλογιστεί κανείς ότι η θητεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη εξελίσσεται και βρίσκεται ήδη στον πρώτο χρόνο της. Κανένα πρόβλημα, για αυτό εκλέχτηκε για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της.
    Δεν έχει νόημα να μιλάμε πώς γίνεται π.χ. να παίρνει πίσω το μέτρο των 22 μαθητών ανά τάξη στην είσοδο των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο – εν μέσω πανδημίας – που το είχε ψηφίσει ως αντιπολίτευση πολύ πρόσφατα.
    Δεν με απασχολεί ποσώς ότι και η συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στο κυβερνών κόμμα σήμερα σας κατακεραυνώνει. Εσωκομματικά παιχνίδια; ή μπράβο στους συνδικαλιστές; πολύ λίγο με μέλλει.
    Με νοιάζει όμως που με κλειστά τα σχολεία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τηλε – 30 συντακτών και με αυτή τη διαβούλευση θεωρεί ότι συνομίλησε με την κοινωνία.
    Σε αυτή τη διαβούλευση καταθέτω με κεφαλαία γράμματα, έτσι δεν ορίζεται ο θυμός στη σύγχρονη διαδικτυακή γλώσσα; κυρία Υπουργέ ΠΑΡΤΟ ΠΙΣΩ.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:36 | evapan

    Κάθε ριζοσπαστική αλλαγή στον χώρο της παιδείας θα πρέπει αφενός να αποτελεί πεδίο συζήτησης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς- φυσικά όχι εν μέσω πανδημίας – και αφετέρου, ό,τι αποφασιστεί, να ενσωματωθεί μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου δεν πρέπει να αποτελούν πειραματόζωα της εκάστοτε κυβέρνησης. Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν από την Α Δημοτικού τις απαιτήσεις του σχολείου (Αβαθμια-Ββαθμια) και να είναι προετοιμασμένοι για αυτές.

  • 24 Απριλίου 2020, 15:41 | ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΕΑΔ

    ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Όταν ένα τέτοιο σχέδιο νόμου, με αλλαγές στο σύνολον της Εκπαίδευσης, 98 άρθρων και 125 σελίδων, για να εφαρμοστεί απαιτούνται 60 υπουργικές αποφάσεις (47 φορές στο σχέδιο νόμου υπάρχει η έκφραση «με απόφαση του Υπουργού Παιδείας» και 13 φορές η έκφραση «με όμοια απόφαση»), τότε σίγουρα κάτι δεν έχει πάει καλά.

  • 24 Απριλίου 2020, 13:38 | Παναγιώτης

    Άρση Άδικης ρύθμισης του Ν.4472 (ΦΕΚ 74Α/19-5-2017).

    Στο Αρ64 παρ1β του Ν.4386 (ΦΕΚ 83Α, 11-5-2016) οριζόταν ότι:
    «Στα μέλη του Ε.ΔΙ.Π. που εργάζονται σε Πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. και παρέχουν κλινικό εργαστηριακό έργο, καταβάλλεται ειδική αμοιβή ανάλογη προς αυτή των πανεπιστημιακών ιατρών,
    το ύψος της οποίας ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.»

    Στη συνέχεια με το Αρ. 131 παρ. Ε του Ν.4472 (ΦΕΚ 74Α/19-5-2017) ορίζεται ότι:
    Στους ιατρούς, φυσικούς ιατρικής – ακτινοφυσικούς, ψυχολόγους, φαρμακοποιούς και νοσηλευτές, καθώς και στους χημικούς, κλινικούς χημικούς, βιοχημικούς και
    βιολόγους, οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π.που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, καταβάλλεται, από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οικείου νοσοκομείου, ειδική αμοιβή για το κλινικό και εργαστηριακό έργο που παρέχουν, το ύψος της οποίας ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας.

    Δηλαδή ο μετέπειτα νόμος τροποποιεί επί τα χείρω τη διάταξη, αποκλείοντας αδικαιολόγητα ορισμένες ειδικότητες πανεπιστημιακών, όπως για παράδειγμα οι μηχανικοί βιοϊατρικής.
    Παρακαλώ να διορθωθεί η αδικία αυτή είτε απαλείφοντας την ονομαστική παράθεση των ειδικοτήτων είτε προσθέτοντας και τους μηχανικούς βιοϊατρικής.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:53 | Κωνσταντίνος

    Ίσως το πιο σοκαριστικό είναι η επιλογή του υπουργείου να περάσει το συγκεκριμένο μεγαλων αλλαγών αλλά όχι έκτακτο νομοσχέδιο, εν μέσω καραντίνας και αποκλεισμενων εκπαιδευτικων, γονέων και μαθητών. Κοντά στην 21η Απριλίου το υπουργείο μας, ημερολογιακα και ιδεολογικά.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:07 | Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας

    Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπροσωπώντας τις χιλιάδες των αναπληρωτών εκπ/κών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, διαμαρτύρεται εντονότατα προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας!
    1. Χαρακτηρίζουμε ως απαράδεκτη, αντιδεοντολογική και άκαιρη τη μεθόδευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου εν μέσω της υγειονομικής κρίσης να προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου που θα αφορά σημαντικούς τομείς της εκπαίδευσης! Η κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου με κλειστά σχολεία, καθεστώς μερικής ελευθερίας και χωρίς διάλογο είναι πρώτα από όλα μία βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια.
    2. Με την πρωτοβουλία της αυτή η πολιτική ηγεσία ασκεί δυσανάλογη πίεση στον εκπαιδευτικό κόσμο, που πήρε τα εύσημα για την ανταπόκρισή του στις έκτακτες ανάγκες που η καραντίνα επέβαλε, και στήριξε το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους αν και οι υποδομές δεν ήταν έτοιμες για ένα τέτοιο εγχείρημα! Πως θα συσκεφτούν και θα εκφράσουν γνώμη οι εκπαιδευτικοί φορείς σε μια τέτοια περίσταση; Πως θα έχουν τη δυνατότητα στην πράξη να εκφράσουν τις διαφωνίες/ενστάσεις τους;
    3. Δεδομένου ότι δεν υπήρξε κανένας διάλογος με κανέναν εκπαιδευτικό θεσμικό φορέα, ποιοι διαμόρφωσαν το κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση; Ποιοι ήταν οι εισηγητές του προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου;
    4. Η νέα κανονικότητα που επέβαλε η πανδημία και στην οποία θα κληθεί η κοινωνία να εξακολουθήσει για πάρα πολύ καιρό να ζει, ακόμα και μετά τη σταδιακή άρση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων και με την οικονομική κρίση να χάσκει επικίνδυνα για κάθε νοικοκυριό από τώρα και στο εξής, απέδειξε ότι ο πολίτης μπορεί και πρέπει να στηρίζεται στα Δημόσια Αγαθά. Και η δημόσια εκπαίδευση καθώς θα αποκαλύπτεται και θα βαθαίνει η οικονομική κρίση, θα αποτελέσει για τη συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών το σημαντικότερο και μοναδικό στήριγμα για τα παιδιά τους!
    Αυτό λοιπόν το Δημόσιο Σχολείο πρέπει να θωρακιστεί περισσότερο και όχι να αποψιλωθεί/αποδυναμωθεί!
    Είναι βέβαιο ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης θα αντιδράσει δυναμικά σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να συναισθανθεί τις ευθύνες της!

  • 23 Απριλίου 2020, 20:32 | Αριστέα

    Σε εποχές πανδημίας είναι τουλάχιστον πρόκληση να γίνεται διαβούλευση για τόσα σημαντικά θέματα. Μετά την πανδημία είναι πολύ εύκολο, να συζητηθούν αυτά τα σημαντικά ζητήματα, κυρίως με την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να έχουν την πλήρη συναίνεσή της. Κοινή λογική. Γιατί άραγε λείπει;

  • 23 Απριλίου 2020, 17:08 | Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος

    Υπόμνημα Ειδική Ανάλυση Προτάσεις
    Προς
    Κ. Υπουργό Παιδείας κ. Υπουργό κυρία Κεραμέως κ. Γκίκα.
    κ. Υφυπουργό Κ. Ζαχαράκη και πειθαρχικό Β/θμιας
    Κ. Στρατου Βασιλική κ. Κορομπελη Ιωάννα κλπ…
    ΕΕΠΠΣ, Καθηγητές Πανεπιστημίων, Πρυτάνεις
    Υπουργείο Παιδείας
    ΚΥΣΔΕ, KΥΣΠΕ…
    Βουλευτές, ΟΛΜΕ, ΜΜΕ
    «πετάει ο γάιδαρος; Πετάει»

    Θέμα Έτοιμο το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας
    1. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ με λάθη
    2. Να αλλάξουν τα μέλη της ΕΕΠΠΣ και να μη γίνει ΔΕΠΠΣ.
    3. Οι κρίσεις ,μεταθέσεις να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ ΚΥΣΠΕ
    4. Το ΠΣΠΑ και το ΠΣΠΘ για επιστημονικούς λύγους δεν μπορεί να γίνει Πρότυπο. Τα ίδια λάθη πάλι
    5. Οι υπερκομματικές συμμορίες πάλι στο προσκήνιο.
    6. Οι αποτυχημένοι της Διαμαντοπούλου τα ίδια κάνουν…
    7. Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνονται: η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, οι νέες Δομές Εκπαίδευσης και διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, και η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ…
    8. Να γίνει το 22 Λύκειο πειραματικό ή Πρότυπο για παιδιά μεταναστών και προσφύγων
    9. Στα Συμβούλια επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, να μην συμμετέχουν συνδικαλιστές και αιρετοί …
    Για κάθε τέσσερεις συνδικαλιστές και αιρετούς με – 5 ώρες τη βδομάδα μειωμένο ωράριο, θέλουμε άλλον αναπληρωτή, να ξεκουράσει τον κηφήνα… Μάλιστα παράτυπα ο ίδιος κηφήνας είναι συνδικαλιστής και αιρετός, οπότε δεν διδάσκει καθόλου και χρειαζόμαστε άλλον αναπληρωτή, για να ξεκουράζει τον κηφήνα
    Στα Συμβούλια επιλογής να μην συμμετέχουν συνδικαλιστές και αιρετοί

    Θέμα. Πειραματικά σχολεία και αποκατάσταση αδικιών κενά κλπ…
    Το ΠΣΠΑ για επιστημονικούς λύγους δεν μπορεί να γίνει Πρότυπο. Τα ίδια λάθη πάλι
    Να δικαιωθούν όλοι οι συνάδελφοι και να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά (από όπου εκδιώχτηκαν από το σύστημα Διαμαντοπούλου, που υποβάθμισε και διέλυσε τα Πειραματικά)!
    Να αλλάξουν τα μέλη της ΕΕΠΠΣ και να μη γίνει ΔΕΠΠΣ.
    Περί του διδακτικού προσωπικού των Πειραματικών σχολείων κλπ.. .
    Να δικαιωθούν όλοι οι συνάδελφοι και να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά (από όπου εκδιώχτηκαν από το σύστημα Διαμαντοπούλου, που υποβάθμισε και διέλυσε τα Πειραματικά)!
    Προηγούνται όσοι αντιστάθηκαν στα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά» όπως κακώς τα ονόμασε τότε. Όσοι τα υπηρέτησαν πρέπει να αποκλειστούν από τις οργανικές γιατί υπηρέτησαν ένα αντιεπιστημονικό θεσμό και από επιστημονική άγνοια ακόμα δεν το έχουν αντιληφθεί.!
    Πρώτα, αποκατάσταση στις οργανικές τους, όσων τις είχαν μετά από κρίση προσόντων, πριν από το 2011 που είχαν ειδική μετάθεση και είχαν τοποθετηθεί σε οργανική θέση σε αυτά μετά από κρίση προσόντων από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ…
    Όσοι τα υπηρέτησαν τα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά», πρέπει να αποκλειστούν από τις οργανικές γιατί υπηρέτησαν ένα αντιεπιστημονικό θεσμό και από επιστημονική άγνοια και ακόμα δεν το έχουν αντιληφθεί.! Να γίνει ΕΔΕ στο ποιοι οδήγησαν στην θεσμοθέτηση με αντι-επιστημονικές εισηγήσεις, στα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά» και τα υπηρέτησαν, χωρίς ενδοιασμό, όπως τα μέλη της λεγόμενης «Ελμε Προτύπων Πειραματικών», που πρέπει να διαλυθεί, αν και έχει διαγραφεί από την ΟΛΜΕ εξακολουθεί προκλητικά την αντι-επιστημονική της δράση.
    Ας μην ξεχνάμε, ότι τότε έδιωξαν από τα λεγόμενα Πρότυπα Πειραματικά τους μισούς μαθητές, δήθεν με εξετάσεις, δημιουργώντας τους συνθήκες ψυχολογικής ματαίωσης και κάποιοι πρέπει κάποτε να ελεγχτούν και πειθαρχικά.
    Τα ΠΣΠΑ και ΠΣΠΘ των Πανεπιστημίων, που τώρα έχουν κοινό Διευθυντή για το Γυμνάσιο και Λύκειο πρέπει να χωριστούν και να έχουν διαφορετικό Διευθυντή και ξεχωριστό Σύλλογο διδασκόντων, γιατί δημιουργούνται πολλά προβλήματα.
    Ανάλυση
    Να επανέλθουν πρώτοι, με απλή αίτησή τους, αυτοδίκαια σε οργανικές θέσεις, που είχαν στα πειραματικά, όσοι είχαν οργανική θέση και είχαν τοποθετηθεί σε αυτά και είχαν ήδη υπηρετήσει σε αυτά, πριν το 2011 και είχαν κριθεί, βάσει προσόντων και πτυχίων βιβλίων κλπ.. και τοποθετηθεί σε αυτά, από το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.
    Αποσιωπήθηκε σκόπιμα, ότι οι συνάδελφοι πριν το 2011 είχαν κριθεί βάσει προσόντων … και τοποθετηθεί σε αυτά, από το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.
    Ακολούθησε η δίωξη και οι ψευδο-κρίσεις του 2011 και η τότε ΔΕΠΠΣ δικάζεται στις 8-4-019 για παράβαση καθήκοντος από κοινού, για όσα έκαναν τότε, για να τους διώξουν και να φέρουν άλλους «δικούς τους», με ψευδο-κρίσεις δήθεν 5ετίας που έγινε ήδη 8ετία Ανερυθρίαστα κάποιοι τώρα, θέλουν και οργανική, χωρίς να λένε πρώτα αποκατάσταση στις οργανικές τους, όσων τις είχαν μετά από κρίση προσόντων, πριν από το 2011 που είχαν ειδική μετάθεση και είχαν τοποθετηθεί σε οργανική θέση σε αυτά από το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ..
    Δικαίωση τώρα!
    Το νέο νομοσχέδιο είναι θετικό αλλά να γίνει πιο ευκρινές και να αποκαταστήσει αδικίες ετών.
    Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής.
    Διδακτικό Προσωπικό
    1. Ο αριθμός των οργανικών θέσεων του διδακτικού προσωπικού των πειραματικών σχολείων καθορίζεται από τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.
    2. Το διδακτικό προσωπικό επιλέγεται, για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων, ύστερα από προκήρυξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
    3. Το διδακτικό προσωπικό επιλέγεται από το αρμόδιο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του άρθρου 47 του ν. 4569/2018 (Α’ 179), στο οποίο μετέχουν επιπλέον δύο μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., με γνωστικό αντικείμενο στις επιστήμες αγωγής, που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
    4. Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί του προηγούμενου εδαφίου πρέπει να έχουν πενταετή τουλάχιστον πραγματική διδακτική εμπειρία.
    5. Κριτήρια επιλογής αποτελούν:
    (α) κάθε επιπλέον έτος πραγματικής διδακτικής εμπειρίας πέραν της πενταετίας,
    (β) ακαδημαϊκά και λοιπά πιστοποιημένα προσόντα,
    (γ) το επιστημονικό έργο,
    (δ) η συμμετοχή του εκπαιδευτικού σε εξωδιδακτικές δράσεις, όπως εγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα, συμμετοχή σε εκπαιδευτικούς ομίλους, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, καθώς και συμμετοχή με εισηγήσεις σε επιμορφωτικές δράσεις που αφορούν εκπαιδευτικούς.
    Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εξειδικεύονται τα κριτήρια και καθορίζεται η διαδικασία επιλογής.
    4. Λειτουργικά κενά στα πειραματικά και στα πρότυπα σχολεία μπορεί να καλύπτονται με αποσπάσεις. Οι αποσπώμενοι πρέπει να πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται για την κάλυψη οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατά τα λοιπά, για τις αποσπάσεις αυτές εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις.
    Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών
    1. Οι εκπαιδευτικοί των πειραματικών σχολείων της παρ. 2 του άρθρου 73, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία στα σχολεία αυτά κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορεί να τοποθετηθούν σε οργανική θέση με απόφαση του αρμοδίου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, που εκδίδεται μετά από αίτησή τους. Αν οι ανωτέρω δεν υποβάλουν αίτηση για την πλήρωση οργανικής θέσης, τίθενται στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της περιοχής στην οποία ανήκει το πειραματικό σχολείο.
    2. Η τοποθέτηση σε οργανική θέση ισχύει αναδρομικά από:
    α) την ημέρα της πρώτης τοποθέτησης του εκπαιδευτικού σε οργανική θέση πειραματικού σχολείου από το αρμόδιο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν έως την 24.5.2011,
    β) την πρώτη μέρα της θητείας του εκπαιδευτικού, σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν μετά την 24.5.2011.
    Οργανικές θέσεις
    1. Ο εκπαιδευτικός, ο οποίος κατέχει οργανική θέση σε σχολική μονάδα που μετατρέπεται σε πειραματικό σχολείο, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5 του άρθρου 73, καταλαμβάνει οργανική θέση του πειραματικού σχολείου που προκύπτει από μετατροπή, ύστερα από αίτησή του. Αν ο εκπαιδευτικός αυτός δεν υποβάλει σχετική αίτηση, τίθεται στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της περιοχής του σχολείου.
    2.Το Εκπαιδευτικό Προσωπικό το οποίο καταλαμβάνει οργανική θέση σε πειραματικό σχολείο σύμφωνα με την παρ. 1, θεωρείται ότι κατέχει την οργανική θέση από την ημέρα της πρώτης κατάληψης οργανικής θέσης στο σχολείο αυτό.
    Πρότυπα Σχολεία: Να γίνουν νέα Πρότυπα Σκολεία, αλλά ποιοι θα διδάσκουν είναι το θέμα.
    Προτείνω το 22 Λύκειο Αθηνών να γίνει Πειραματικό ή Πρότυπο για παιδιά Μεταναστών, Προσφύγων κλπ…
    Πρότυπα Σχολεία: H ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, της ελευθερίας τους, του ρόλου τους.
    Η προηγούμενη κυβέρνηση εξάντλησε την ιδεοληψία της σε αυτές τις νησίδες αριστείας του δημόσιου σχολείου, και ξεκινάμε ήδη την αποκατάσταση και ενίσχυσή τους σωστά προτείνει η κ. Κεραμέως,.
    Να αλλάξει και η σύνθεση της ΕΕΠΠΣ που έχει στους κόλπους της τον Ανδριώτη Νίκο GOLDEN BOY του Συριζα, ο οποίος πρέπει να διωχτεί για τις βεβαιώσεις που έχει ως δήθεν ΠΔΣ. 407 στην Φιλοσοφική Αθήνας, ενώ ήταν αποσπασμένος μόνο..
    Να αλλάξουν και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και η Γενική Διευθύντρια Α/θ,ιας Β/θμιας γα να στηρίξουν τα νέα Πρότυπα
    Τα Πρότυπα Σχολεία δεν πρέπει να συγχέονται με τα Πειραματικά και ειδικά με τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων. Ν α διωχτούν οι Μπούντα Ελ. Ο Γλένης Σπ., η Παπατσίμπα Λαμπρινή, γιατί αυτοί έσυραν σε επιστημονικά λάθη τη Διαμαντοπούλου.
    Προτείνω το 22 Λύκειο Αθηνών να γίνει Πειραματικό ή Πρότυπο για παιδιά Μεταναστών, Προσφύγων κλπ… Ήδη είχα προτείνει να γίνει τάξη ένταξης με αίτηση του φιλολόγου κ. Παννέτα Γιώργου και ουδείς ενδιαφέρθηκε τότε.
    Το 22 Λύκειο με τη δική μου διεύθυνση λειτουργούσε άψογα και είχα προγραμματίσει ακόμα και επιστημονική ημερίδα, στις 20-12-2018 με θέμα «τα προβλήματα των νέων σήμερα».

    Συμπεράσματα Προτάσεις
    Το νέο νομοσχέδιο είναι θετικό, αλλά να γίνει πιο ευκρινές και να αποκαταστήσει αδικίες ετών.
    Αποσιωπήθηκε σκόπιμα, ότι οι συνάδελφοι πριν το 2011 είχαν κριθεί βάσει προσόντων … και είχαν τοποθετηθεί σε αυτά, από το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.
    Αίτημα. Να επανέλθουν αυτοδίκαια σε οργανικές θέσεις που είχαν στα Πειραματικά, όσοι είχαν οργανική θέση και είχαν τοποθετηθεί σε αυτά και είχαν ήδη υπηρετήσει σε αυτά πριν το 2011 και είχαν κριθεί και τοποθετηθεί σε αυτά, από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
    Να δικαιωθούν οι συνάδελφοι και να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά (και εκδιώχτηκαν από το σύστημα Διαμαντοπούλου που υποβάθμισε τα Πειραματικά)!
    Ζητούμε από το υπουργείο να αποκαταστήσει αδικίες ετών.
    Για τα νέα Πειραματικά και Πρότυπα που θα επανιδρυθούν με τον νέο Νόμο αιτούμαστε:

    1) Να επιστρέψουν όσοι εκπαιδευτικοί είχαν οργανική θέση στα πρώην Πειραματικά και την έχασαν για διάφορους λόγους με την ψήφιση – εφαρμογή του Νόμο 3966/2011, στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, (είτε υπέβαλαν φάκελο είτε η αξιολόγησή τους διακόπηκε παράτυπα, είτε πήραν 5ετή θητεία και στην συνέχεια παραιτήθηκαν) με δική τους αίτηση, ανεξάρτητα αν επιλέχτηκαν ή όχι για 5ετή θητεία και συνεχίζουν να διατηρούν την οργανική τους θέση, με την προτεραιότητα που την είχαν αποκτήσει πριν το 2011.
    2) Να επανέλθουν πρώτα, αυτοδίκαια σε οργανικές θέσεις, που είχαν στα πειραματικά, όσοι είχαν οργανική θέση και είχαν τοποθετηθεί σε αυτά και είχαν ήδη υπηρετήσει σε αυτά, πριν το 2011 και είχαν κριθεί και τοποθετηθεί σε αυτά, από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
    3) Να ακολουθηθεί η παλαιότητα παρουσίασης στην τότε οργανική τους βάσει του πρακτικού παρουσίασης στο Πειραματικό.

    4) Πρώτα, αποκατάσταση στις οργανικές τους, όσων τις είχαν μετά από κρίση προσόντων, πριν από το 2011 που είχαν ειδική μετάθεση και είχαν τοποθετηθεί σε οργανική θέση σε αυτά μετά από κρίση προσόντων από το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ…
    5) Προηγούνται στις οργανικές θέσεις, όσοι αντιστάθηκαν στα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά» όπως κακώς τα ονόμασαν τότε.
    6) Όσοι τα υπηρέτησαν τα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά», πρέπει να αποκλειστούν από τις οργανικές γιατί υπηρέτησαν ένα αντιεπιστημονικό θεσμό και από επιστημονική άγνοια και ακόμα δεν το έχουν αντιληφθεί. Να μην λαμβάνεται υπόψη στα προσόντα για οργανικές η υπηρέτηση των λεγομένων «Προτύπων Πειραματικών».! Να γίνει ΕΔΕ στο ποιοι οδήγησαν στην θεσμοθέτηση με αντι-επιστημονικές εισηγήσεις, στα αντιεπιστημονικά «Πρότυπα Πειραματικά» και τα υπηρέτησαν, χωρίς ενδοιασμό, όπως τα μέλη της λεγόμενης «Ελμε Προτύπων Πειραματικών», που πρέπει να διαλυθεί, αν και έχει διαγραφεί από την ΟΛΜΕ εξακολουθεί προκλητικά, την αντι-επιστημονική της δράση.
    Ας μην ξεχνάμε, ότι τότε έδιωξαν από τα λεγόμενα Πρότυπα Πειραματικά τους μισούς μαθητές, δήθεν με εξετάσεις, δημιουργώντας τους συνθήκες ψυχολογικής ματαίωσης και κάποιοι πρέπει κάποτε, να ελεγχτούν και πειθαρχικά.
    7) Τα ΠΣΠΑ και ΠΣΠΘ των Πανεπιστημίων, που τώρα έχουν κοινό Διευθυντή για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, πρέπει να χωριστούν και να έχουν διαφορετικό Διευθυντή και ξεχωριστό Σύλλογο διδασκόντων, γιατί δημιουργούνται πολλά προβλήματα.
    Δικαίωση εδώ και τώρα!

    Θέμα Έτοιμο το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας
    10. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ με λάθη
    11. Να αλλάξουν τα μέλη της ΕΕΠΠΣ και να μη γίνει ΔΕΠΠΣ.
    12. Οι κρίσεις να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ ΚΥΣΠΕ
    13. Το ΠΣΠΑ και το ΠΣΠΘ για επιστημονικούς λύγους δεν μπορεί να γίνει Πρότυπο. Τα ίδια λάθη πάλι
    14. Οι υπερκομματικές συμμορίες πάλι στο προσκήνιο.
    15. Οι αποτυχημένοι της Διαμαντοπούλου τα ίδια κάνουν…
    16. Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνονται: η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, οι νέες Δομές Εκπαίδευσης και διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, και η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ…
    17. Να γίνει το 22 Λύκειο πειραματικό ή Πρότυπο για παιδιά μεταναστών και προσφύγων
    18. Στα Συμβούλια επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, να μην συμμετέχουν συνδικαλιστές και αιρετοί …
    Για κάθε τέσσερεις συνδικαλιστές και αιρετούς με – 5 ώρες τη βδομάδα μειωμένο ωράριο, θέλουμε άλλον αναπληρωτή, να ξεκουράσει τον κηφήνα… Μάλιστα παράτυπα ο ίδιος κηφήνας είναι συνδικαλιστής και αιρετός, οπότε δεν διδάσκει καθόλου και χρειαζόμαστε άλλον αναπληρωτή, για να ξεκουράζει τον κηφήνα
    Στα Συμβούλια επιλογής να μην συμμετέχουν συνδικαλιστές και αιρετοί

    Αθήνα 23-4-2020
    Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
    Συνδικαλιστής 6980293968 ankoutsoukos@ahoo.gr

  • Χαίρετε,

    Δεν έχει αρχή; Στόχους επιδιώξεις κλπ.. Σταματήστε την άθλια νομοθέτηση των τροποποιήσεων. ¨Όλα εξ αρχής και στο νέο νομοσχέδιο να περιλαμβάνονται όλα τα αναγκαία από προηγούμενους νόμους τους οποίους θα καταργεί ο νέος. Αλλιώς χάος. Δώστε την αρμοδιότητα της εκπαίδευσης στις Περιφέρειες, το υπουργείο περιορίζεται σε εποπτεία και επιβολή ελαχίστων. Σας έχουμε γράψει κατά καιρούς για πολλά περί την εκπαίδευση αλλά ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Περιφρόνηση στους πολίτες και επιβολή των απόψεων του υπουργείου. Λάθος. Η συμμετοχή των πολιτών είναι αναγκαία. Η διαβούλευση πρέπει να είναι συνεχής και μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου, γιατί τότε αναδεικνύονται τα προβλήματα.