- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

Άρθρο  56   Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄

 

 

1. Έως τη συγκρότηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14, τις αρμοδιότητές της ασκεί η Επιστημονική Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Ε.Ε.Π.Π.Σ.), η οποία συστάθηκε και συγκροτήθηκε σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 94 του ν. 4610/2019, την  υπ’ αρ. 176314/Δ6/18/12.11.2019 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 4181) και την υπ’ αρ. 180657/Δ6/19.11.2019 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΟΔΔ 992).

  1. Τα ΕΠ.Ε.Σ., τα οποία συγκροτήθηκαν σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 167 του ν. 4635/2019, ασκούν τις αρμοδιότητες των ΕΠ.Ε.Σ. που προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 17 του παρόντος, μέχρι τη συγκρότηση των ΕΠ.Ε.Σ., σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 17.

 

3. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα αποτελέσουν μέλη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και των ΕΠ.Ε.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14 και την παρ. 1 του άρθρου 17, επιλέγονται με μόνο κριτήριο τα ακαδημαϊκά τους προσόντα. 4. Οι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, η θητεία των οποίων παρατάθηκε σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019 (Α΄ 134) αποκτούν οργανική θέση ως εξής:α)  Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση στο Π.Σ. ή σε ΠΕΙ.Σ ή σε άλλο σχολείο της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ, και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα κατόπιν αίτησής τους σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. β) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ, τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. γ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση σε σχολείο περιοχής μετάθεσης διαφορετικής από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ, και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ, τοποθετούνται οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, κατόπιν αίτησής τους, σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της περιοχής μετάθεσης, από την οποία προήλθαν. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. δ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε περιοχή μετάθεσης διαφορετική από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους κατόπιν αίτησής τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.ε) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία ως Διευθυντές σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. υπάγονται κατά περίπτωση στις περ. α΄ έως δ΄ της παρούσας.   5. Οι διατάξεις της παρ. 4 εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα παραμείνουν επί θητεία στο οικείο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ, σε περίπτωση εφαρμογής του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019 (Α΄ 134).  6. Αν παραταθεί η θητεία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019, οι εκπαιδευτικοί των οποίων παρατείνεται η θητεία υποβάλλονται  σε αξιολόγηση της παιδαγωγικής, επιστημονικής, διδακτικής, καθώς  και υπηρεσιακής τους επάρκειας σύμφωνα με τις παρ. 1 έως 3 του άρθρου  20 του παρόντος στη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.

 

  1. Τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. των Π.Δ.Ε. της παρ. 7 κατανέμονται στις Π.Ε.Π.Π.Σ. που συνιστώνται σύμφωνα με την παρ. 7. Η κατανομή των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. στις Π.Ε.Π.Π.Σ. της παρ. 7 καθορίζεται με την απόφαση συγκρότησης των επιτροπών. Με όμοια απόφαση μπορούν να συγκροτηθούν επιπλέον Π.Ε.Π.Π.Σ. στις Π.Δ.Ε. της παρ. 7, αν το απαιτεί ο αριθμός των υποψηφίων. Στην περίπτωση αυτή, αν δεν επαρκεί ο αριθμός τον Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., όλες οι Π.Ε.Π.Π.Σ. της οικείας Π.Δ.Ε. αποτελούνται από τον Πρόεδρο, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, σύμφωνα με την περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 15, και δύο μέλη που είναι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, οι οποίοι ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ.. Η κατάρτιση των πινάκων των υποψηφίων που έχουν τα τυπικά προσόντα να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής, των προσωρινών αξιολογικών πινάκων κατάταξης, η εξέταση των ενστάσεων και η αποτίμηση του κριτηρίου της περ. ε’ της παρ. 5 του άρθρου 19 γίνεται από την Π.Ε.Π.Π.Σ., στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται το σχολείο της πρώτης επιλογής του υποψηφίου. Μετά την αποτίμηση του κριτηρίου της περ. ε΄  της παρ. 5 του άρθρου 19 από όλες τις Π.Ε.Π.Π.Σ., καταρτίζονται και κυρώνονται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή την Ε.Ε.Π.Π.Σ., αν δεν έχει ήδη συγκροτηθεί η Δ.Ε.Π.Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14, τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών ανά Π.Δ.Ε.. Για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται στην παρούσα εφαρμόζεται το άρθρο 19.

 

  1. Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021, σε περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης των Π.Ε.Π.Π.Σ., σύμφωνα με το άρθρο 15 και τις παραγράφους 7 και 8 του παρόντος οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. μπορούν να καλύπτονται με αποσπάσεις, διάρκειας ενός σχολικού έτους εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα. Η επιλογή των εκπαιδευτικών που αποσπώνται γίνεται με την ακόλουθη διαδικασία:

Το ΕΠ.Ε.Σ. κάθε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. υποβάλλει στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή την Ε.Ε.Π.Π.Σ., κατά περίπτωση,  αίτημα για τη δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόσπαση στο οικείο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Η πρόσκληση αναρτάται στην ιστοσελίδα της Π.Δ.Ε. και της Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή της Ε.Ε.Π.Π.Σ., κατά περίπτωση. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν εντός της προθεσμίας, που ορίζεται με την πρόσκληση,  ηλεκτρονική αίτηση στο ΕΠ.Ε.Σ., του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο επιθυμούν να αποσπαστούν, η οποία συνοδεύεται από τα στοιχεία της ακαδημαϊκής και υπηρεσιακής τους κατάστασης. Το ΕΠ.Ε.Σ. εξετάζει τις αιτήσεις μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής τους, καλεί τους υποψηφίους σε συνέντευξη και συντάσσει αξιολογικούς πίνακες κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα, με βάση τα κριτήρια της παραγράφου 5 του άρθρου 19. Για την σύνταξη των ανωτέρω πινάκων κατάταξης το ΕΠ.Ε.Σ. συνεδριάζει με τη συμμετοχή των μελών των περιπτώσεων α΄  έως γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 17, ή με τη συμμετοχή των μελών των περιπτώσεων α΄, β΄, και δ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 167 του ν. 4635/2019, αν αυτό δεν έχει συγκροτηθεί σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 17 του παρόντος. Για τον προσδιορισμό των υποκριτηρίων ανά κατηγορία κριτηρίων, την αποτίμησή τους σε αξιολογικές μονάδες και τα δικαιολογητικά, που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στα ΕΠ.Ε.Σ. εφαρμόζεται αναλόγως η απόφαση της παραγράφου 6 του άρθρου 19. Οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης υποβάλλονται αμελλητί από τον Πρόεδρο του ΕΠ.Ε.Σ. στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή την Ε.Ε.Π.Π.Σ., κατά περίπτωση, προς κύρωση. Η απόσπαση διενεργείται για ένα (1) διδακτικό έτος με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης με βάση τη σειρά κατάταξης των εκπαιδευτικών στον οικείο αξιολογικό πίνακα κατάταξης. Αν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. δεν καλυφθούν με την ανωτέρω διαδικασία, η Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή η Ε.Ε.Π.Π.Σ., κατά περίπτωση, δημοσιεύει, κατόπιν εισήγησης του ΕΠ.Ε.Σ. πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόσπαση στο οικείο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν συμπεριληφθεί στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης των υποψηφίων προς απόσπαση σε άλλα Π.Σ. ΠΕΙ.Σ., οι οποίοι δεν έχουν αποσπαστεί σε αυτά. Αν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών δεν καλυφθούν σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δημοσιεύεται νέα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόσπαση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Κάθε ειδικότερο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

 

  1. Ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021:

 

α)  η εισαγωγή σε Γυμνάσιο ή Λύκειο, το οποίο μετατρέπεται από Πειραματικό σε Πρότυπο σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13, μαθητών, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2019-2020 φοιτούν σε συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό ή Γυμνάσιο αντίστοιχα, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 80 του ν. 4610/2019 υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις,  β) η εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο των μαθητών, οι οποίοι κατά το σχολικό έτος 2019-2020 φοιτούν σε συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 90 του ν. 4610/2019 υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις, γ) με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να προβλέπεται ότι η εισαγωγή των μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία δεν υπόκειται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με όμοια απόφαση εξειδικεύεται ο τρόπος εισαγωγής και μπορεί να λαμβάνονται και άλλα ειδικότερα, οργανωτικής ή άλλης φύσεως, μέτρα εντός του πλαισίου αντιμετώπισης των συνεπειών από την εμφάνιση και διάδοση του κορωνοϊού COVID-19.