Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

  • 23 Απριλίου 2020, 16:32 | Βαπτιστής Παντής

    Το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθεί.

    Πρώτα για λόγους συνταγματικούς, αφού καταργείται η ισότητα (δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για το ΓΕΛ) και καταστρατηγείται το δικαίωμα στην επαγγελματική εκπαίδευση.

    Δεύτερο για λόγους εκπαιδευτικούς, αφού δεν θα μπορεί πλέον ένας απόφοιτος του ΓΕΛ να αποκτήσει μια επαγγελματική ειδικότητα δίνοντας μια ευκαιρία στον εαυτό του για επαγγελματική αποκατάσταση. Επίσης ένας απόφοιτος του ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί φοιτώντας ένα χρόνο ακόμη να πάρει δεύτερο πτυχίο σε συναφή ειδικότητα του τομέα του, πράγμα που πολλές φορές είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ως και απαραίτητο.

    Τρίτο για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. Όσοι δεν μπορούν πλέον να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ και δεν χωράνε στα ΔΙΕΚ, θα πρέπει να πληρώσουν σε ιδιωτικά ΙΕΚ για να αποκτήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν.

    Τέλος οι ισχυρισμοί που αφορούν τον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού, δεν ευσταθούν. Η πραγματικότητα είναι άλλη. Ο σχολικός εκφοβισμός αφορά τους συνομήλικους μαθητές και δεν εστιάζει στους ενήλικους μαθητές.

    Για αυτούς τους λόγους το άρθρο 51 όπως και το 52 πρέπει να αποσυρθούν.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΖΙΝΗΣ

    Η διάταξη αυτή και πρέπει να αποσυρθεί!!!
    Οι ενήλικες μαθητές αντιθέτως με τα γραφόμενα στο άρθρο λειτουργούν θετικά και αναβαθμίζουν το τμήμα. Τα υπόλοιπα παιδιά συνήθως σέβονται και ακούν τους μεγαλύτερους συμμαθητές τους και αυτοί συνήθως με την ωριμότητα τους συμπαρασύρουν θετικά τα άλλα παιδιά.
    Είναι άνισο και αντισυνταγματικό να μπορούν τα παιδιά να εγγραφτούν σε Γενικά Λύκεια αλλά να μην μπορούν σε ΕΠΑΛ.
    Γιατί να μην μπορεί ένα παιδί τελειώνοντας μία ειδικότητα να συνεχίσει σε μία άλλη ειδικότητα; Το ίδιο ισχύει για απόφοιτους Γενικών λυκείων. Να σημειωθεί εδώ ότι Εσπερινά ΕΠΑΛ με διάφορες ειδικότητες δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα..
    Επίσης στερεί από τους απόφοιτους των Γενικών λυκείων να «αλλάξουν» την αρχική τους προτίμηση και να πάνε για απόκτηση κάποιας ειδικότητας σε ένα ΕΠΑΛ. Και στην τελική, από πού προκύπτει ότι «παρατηρούνται φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» στα ημερήσια ΕΠΑΛ;

  • 23 Απριλίου 2020, 16:16 | Νίκος Σεμερτζόγλου

    Εχω την εντύπωση ότι είναι αντισυνταγματική αυτό το άρθρο. Το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση που πήγε; Θα χρειαστεί κάποιος νομικός να το διευκρινύσει.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:41 | Φελέκης Ιωάννης

    Τι κρύβεται πίσω από την επιχειρούμενη μείωση του μαθητικού δυναμικού των Επαγγελματικών Λυκείων; Τι προσδοκά η κυβέρνηση;

    Του Φελέκη Ιωάννη, Εκπαιδευτικού ΠΕ84. 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς.

    Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπήρξε μία ομαλοποίηση των εργασιακών σχέσεων στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), με την επιστοφή των συναδέλφων που είχαν μπει σε διαθεσιμότητα. Επιπλέον αυτού, πρέπει να αναγνωριστεί στην προηγούμενη κυβέρνηση ότι εφάρμοσε πολιτικές που ενίσχυσαν τη δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση, τόσο στο κομμάτι της Β/θμιας όσο και στο σκέλος της μεταδευτεροβάθμιας κατάρτισης (μέσω της Μαθητείας Αποφοίτων ΕΠΑΛ, η οποία όμως εντάσσεται στο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών Β/θμιας, με ότι συνεπάγεται αυτό εργασιακά). Παράλληλα υπήρξε σημαντική αύξηση στους μαθητές που φοιτούν στα Επαγγελματικά Λύκεια. Παρακάτω δίνονται αριθμητικά στοιχεία με το μαθητικό δυναμικό των Επαγγελματικών Λυκείων όλης της χώρας (σχολική χρονιά 2019-20, στοιχεία ΥΠΑΙΘ):

    Σχολικό Έτος
    ΤΑΞΗ 2019-20 %
    ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ Α΄ 20.546 27,6%
    Β΄ 29.235 39,3%
    Γ΄ 24.616 33,1%
    ΣΥΝΟΛΟ 74.397

    ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ Α΄ 3.106 11,7%
    Β΄ 11.091 41,7%
    Γ΄ 7.893 29,6%
    Δ΄ 4.534 17,0%
    ΣΥΝΟΛΟ 26.624

    Στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, η μεγάλη διαφορά του μαθητικού δυναμικού της Β΄ τάξης σε σχέση με την Α΄ τάξη (8.689 παραπάνω μαθητές) οφείλεται κυρίως στη δυνατότητα να εγγράφονται: α) απόφοιτοι των ΓΕΛ στη Β΄ τάξη για απόκτηση πτυχίου ΕΠΑΛ, β) απόφοιτοι των ΕΠΑΛ για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν και γ) μετεγραφέντες μαθητές από την Α΄ ΓΕΛ στη Β΄ ΕΠΑΛ, για την απόκτηση πτυχίου και συμμετοχή στις ειδικές εξετάσεις από τα ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ. Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ, υπάρχει παρόμοια σημαντική διαφορά του μαθητικού δυναμικού της Β΄ τάξης σε σχέση με την Α΄ τάξη (7.985 παραπάνω μαθητές).

    Το ΥΠΑΙΘ, στις 22/4/20, –μεσούσης της πανδημίας- έβγαλε προς διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Εκεί, και σε δύο μόνον άρθρα: Άρθρο 51 – Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. και Άρθρο 52- Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., επιχειρείται να γίνουν παρεμβάσεις στις δυνατότητες εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ., με απώτερο στόχο τη συρρίκνωσή τους.
    Συγκεριμένα στο Άρθρο 51 (Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.) αναφέρεται ότι «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» και
    Στο Άρθρο 52 (Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.) αναφέρεται ότι «2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α ́ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ ́τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β ́ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α ́ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»

    Στην Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», τα πράγματα γίνονται ταυτόχρονα πιο χιουμοριστικά, αν όχι τραγικο γλαφυρά…
    Επί του άρθρου 51: “Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.”
    Επί του άρθρου 52: “Πρόκειται για τροποποίηση με την οποία εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., σε συνέπεια με τα όσα προβλέπονται με το άρθρο 51. Η δικαιολογητική βάση της παρούσας ρύθμισης είναι όμοια με εκείνη του άρθρου 51.”

    Με τις ως άνω επιχειρούμενες διατάξεις του σχεδίου νόμου αφαιρείται η δυνατότητα να εγγράφονται στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, απόφοιτοι των ΓΕΛ στη Β΄ τάξη για απόκτηση πτυχίου ΕΠΑΛ και β) απόφοιτοι των ΕΠΑΛ για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν. Αυτό συνεπάγεται αυτόματα πτώση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ, περίπου 12%!

    Στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ΕΠΑ.Λ. υπάρχει ήδη έντονος προβληματισμός για το μέλλον των σχολείων τους. Εννοείται οτι το εύρος των μεταβολών στο μαθητικό δυναμικό όλων των σχολείων (και των ΕΠΑ.Λ.) συσχετίζεται με το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα ωράρια εργασίας τους.
    Για την ιστορία, πρέπει να αναφερθεί ότι στις 14/11/2019, το υπουργείο Παιδείας συγκρότησε Επταμελή Συμβουλευτική Επιτροπή για τα ΕΠΑΛ, στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Γ. Βούτσινου. Έργο της επιτροπής ήταν η υποβολή γνωμοδοτικού χαρακτήρα δεδομένων και προτάσεων προς τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης για θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. και ειδικότερα: α) Τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ., β) Τα εργαστηριακά Κέντρα, γ) Τα Προγράμματα Σπουδών των ΕΠΑ.Λ, δ) Θέματα χρήζοντα νομοθετικής ρύθμισης. Από ότι φαίνεται η εν λόγω επιτροπή ασχολήθηκε διεξοδικά… μόνον με το (δ) θέμα («Θέματα χρήζοντα νομοθετικής ρύθμισης») και μάλιστα εκτέλεσε εντεταλμένο ρόλο, με στόχο τη συρίκνωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και την ενίσχυση των ΙΕΚ (δημόσιων και ιδιωτικών), των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ ΚΑΙ των Μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας, τα οποία και θα νομοθετήσουν σύντομα άλλα υπουργεία (βλέπε υπουργείο Εργασίας – πολυεργαλείο ΟΑΕΔ). Η επιλογή του κ. Βούτσινου στη θέση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (για θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ.) εννοείται ότι δεν έγινε τυχαία.
    Το Νοέμβριο του 2018, η Νέα Δημοκρατία, , παρουσίασε το Πρόγραμμα της για την παιδεία, όπου στο σκέλος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ανέφερε τα εξής:


    Παρατηρήσεις επί του Προγράμματος Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας και επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»:

    1. Στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», δεν γίνεται καμία αναφορά για «Ίδρυση πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων».

    2. Το «Νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας για τους απόφοιτους Γυμνασίων», στο οποίο αναφέρεται το πρόγραμμα της ΝΔ, με την ταυτόχρονη επιχειρούμενη συρρίκνωση του μαθητικού των ΕΠΑ.Λ., μας κάνει να είμαστε υποψιασμένοι για το τι επιδιώκουν πολιτικά οι κυβερνώντες. Ανακατονομή του μαθητικού δυναμικού και κατεύθυνση του στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας αποφοίτων Γυμνασίων (πιθανόν ΟΑΕΔ). Με ότι αυτό συνεπάγεται μορφωτικά και εργασιακά για τα άτομα αυτά.
    3. Επιπλέον αυτού, με το σχέδιο νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», οι κυβερνώντες θέτουν ως μονόδρομο την κατεύθυνση των αποφοίτων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. στα ΙΕΚ (Δημόσια ή στα Ιδιωτικά). Η εναλλακτική λύση εγγραφής στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., είναι μία ουτοπία για όσους σταθούν σε αυτή τη λύση, διότι τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. είναι ελάχιστα σε σχέση με τους νομούς και τη γεωγραφία της χώρας μας…

    Πηγές πληροφόρησης:
    Διαβούλευση: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5133
    ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις: http://www.opengov.gr/ypepth/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=164
    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις http://www.opengov.gr/ypepth/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=166
    Πρόγραμμα Παιδείας της ΝΔ:
    chrome-extension://gphandlahdpffmccakmbngmbjnjiiahp/https://nd.gr/sites/ndmain/files/u48/pds/parousiash_paideia.pdf

  • 23 Απριλίου 2020, 15:27 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΑΜΗΛΙΑΣ

    Συμπληρώνοντας προηγούμενό μου σχόλιο :

    Τι θα γίνεται σε περιπτώσεις που ένας μαθητής λόγω ανεπαρκούς φοίτησης περάσει το ηλικιακό όριο;

  • 23 Απριλίου 2020, 15:05 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Πιστεύω ότι ο ηλικιακός περιορισμός στην εγγραφή στα ΕΠΑΛ αφαιρεί από εμάς, ένα σημαντικό μας δικαίωμα:το δικαίωμα στην παιδεία.Αυτό είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για τις επαρχίες κυρίως οι οποίες δεν έχουν νυχτερινά σχολεία στα οποία θα μπορούσαν ενδεχομένως να καταφύγουν οι ενήλικες. Στην δική μας επαρχία, στην Ιστιαία Ευβοίας, η οποία βρίσκεται 2-2,30 ώρες μακρυά από τη Χαλκίδα, υπάρχει ένα ΕΠΑΛ το οποίο έδωσε πολλές φορές μια δεύτερη ευκαιρία σε ενήλικες να σπουδάσουν και να εισαχθούν σε Ανώτερες σχολές (ΤΕΙ). Αυτοί δε οι ενήλικες, επειδή ήρθαν συνειδητά στο σχολείο, βοηθούσαν τη διδακτική διαδικασία. Το δικαίωμα στην παιδεία είναι συνταγματικό δικαίωμα και το υπερασπίζεται ο Έλληνας. Ελπίζω και η υπουργός να το σεβαστεί.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:03 | Γιώργος

    αν το μέτρο είναι σωστό, γιατί όχι και στα ΓΕΛ;

  • 23 Απριλίου 2020, 14:42 | Αποστολίδης Ιωάννης

    Να αποσυρθεί το άρθρο.Η συνύπαρξη ενηλίκων-ανηλίκων μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει να επιδείξει μόνο οφέλη!Στην σύγχρονη εποχή της ρευστότητας και του κατακερματισμού το συγκεκριμένο άρθρο εντείνει τον κοινωνικό αποκλεισμό.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:39 | Νεκτάριος

    Λάθος η διάταξη αυτή και πρέπει να αποσυρθεί!!!
    Οι ενήλικες μαθητές αντιθέτως με τα γραφόμενα στο άρθρο λειτουργούν θετικά και αναβαθμίζουν το τμήμα. Τα υπόλοιπα παιδιά συνήθως σέβονται και ακούν τους μεγαλύτερους συμμαθητές τους και αυτοί συνήθως με την ωριμότητα τους συμπαρασύρουν θετικά τα άλλα παιδιά.
    Είναι άνισο και αντισυνταγματικό να μπορούν τα παιδιά να εγγραφτούν σε Γενικά Λύκεια αλλά να μην μπορούν σε ΕΠΑΛ.
    Γιατί να μην μπορεί ένα παιδί τελειώνοντας μία ειδικότητα να συνεχίσει σε μία άλλη ειδικότητα; Το ίδιο ισχύει για απόφοιτους Γενικών λυκείων. Να σημειωθεί εδώ ότι Εσπερινά ΕΠΑΛ με διάφορες ειδικότητες δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα..
    Επίσης στερεί από τους απόφοιτους των Γενικών λυκείων να «αλλάξουν» την αρχική τους προτίμηση και να πάνε για απόκτηση κάποιας ειδικότητας σε ένα ΕΠΑΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:29 | ΜΑΡΙΑ

    Θεωρώ πως το άρθρο 51 αδικεί τα ΕΠΑ.Λ και αφαιρεί το δικαίωμα πολλών αποφοίτων ΓΕΛ στην τεχνική εκπαίδευση. Επίσης, γιατί να μην μπορεί ένας απόφοιτος ΕΠΑ.Λ να συνεχίσει για δεύτερη ειδικότητα στο σχολείο που ήδη φοιτούσε; Το όριο ηλικίας πρέπει να καταργηθεί ή να αυξηθεί αρκετά.

  • 23 Απριλίου 2020, 14:22 | Αννα

    Δεν υπάρχουν σε όλα τα μέρη της Ελλάδας Εσπερινά ΕΠΑΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:58 | Στέλιος Γκ.

    Από την αιτιολογική έκθεση του νόμου
    Επί του άρθρου 51
    Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.

    1) από πού προκύπτει ότι «παρατηρούνται φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» στα ημερήσια ΕΠΑΛ;
    2) το λέτε ευθέως ότι σκοπός του άρθρου είναι «η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ.» με πρόσχημα «τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή».

  • 23 Απριλίου 2020, 13:46 | Στράτος

    Επιτέλους ρύθμιση απαραίτητη ώστε να πάψουν εικονικές εγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ. Διδάσκω σε ΕΠΑΛ και γνωρίζω ότι οι διευθυντές βρίσκουν ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, πρόθυμους να παρέχουν κωδικούς taxis και άλλα στοιχεία και κάνουν εγγραφές για να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών. Αυτοί οι άνθρωποι ποτέ δεν εμφανίζονται στα σχολεία, δεν λαμβάνουν απουσίες με παρέμβαση των διευθυντών, και το χειρότερο κάποιες φορές με ελάχιστες παρουσίες λαμβάνουν με το πέρασμα του χρόνου τίτλους σπουδών για φοίτηση που δεν έγινε ποτέ!

  • 23 Απριλίου 2020, 13:45 | Ιωακειμίδης Παύλος

    Η αύξηση των γραπτών δοκιμασιών, τόσο των ωριαίων δοκιμασιών (προσθήκη ενός ακόμα διαγωνίσματος στο Β’τετράμηνο για την Α΄ομάδα μαθημάτων) καθώς και η αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων από τέσσερα σε επτά, κάθε άλλο παρά συνάδει με την εξαγγελία του υπουργείου για περισσότερες δεξιότητες, κριτική και δημιουργική σκέψη. Το μόνο που καταφέρνει είναι να ενισχύει την αποστήθιση και τη στείρα μεταφορά γνώσεων, να δυσκολεύει την προαγωγή και αποφοίτηση από μια βαθμίδα(που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι υποχρεωτική) και να αυξάνει τελικά τη μαθητική διαρροή. Η κατεύθυνση θα έπρεπε να είναι σε λιγότερες εξετάσεις και περισσότερες δημιουργικές και συνθετικές εργασίες.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:33 | Βαλαση αγγελικη

    Πρόκειται για κατάργηση του δικαιώματος της δια βίου μάθησης. Απαράδεκτο κ άδικο. Ουσιαστικά με αυτον τον τρόπο επωφελούνται μόνο τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:28 | ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ

    Είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του Άρθρου 51 και 52 του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σήμερα σε διαβούλευση και καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την έγγραφη στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη .Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία, δηλαδή τον σχολικό εκφοβισμό.
    Προφανώς και η αιτιολόγηση της Κ. Υπουργού είναι αστεία αφού ποτέ δεν υπήρξαν φαινόμενα τέτοια μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΕΠΑΛ .
    Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτα τα άρθρα 51 και 52 και θεωρούμαι ότι μοναδικό σκεπτικό της Υπουργού είναι να ωθήσει εκατοντάδες χιλιάδες σπουδαστές στα ιδιωτικά ΙΕΚ .
    Παραμένουμε και διεκδικούμε στελέχωση των δημοσίων ΕΠΑΛ σε εργαστήρια , καθηγητές , εκπαιδευτικές αίθουσες , κ.λ.π και θεωρούμε το πλαφόν της Ηλικίας ως ανεπίτρεπτο .
    Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52 ως έχει και την άμεση ορθή επανάληψη άνευ ηλικιακού ορίου .
    Για την Διοικητική επιτροπή
    ΦΩΤΗΣ Ν. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
    pasyaepal@gmail.com ΠΑ.ΣΥ.Α.ΕΠΑΛ

  • 23 Απριλίου 2020, 13:19 | Μαίρη Θεοδοσιαδου

    Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί.. Αποκλείει από την εκπαίδευση άτομα άνω των 17 ετών που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία ένα νέο επαγγελματικό μέλλον…

  • 23 Απριλίου 2020, 13:18 | Διονύσης Παπαδόπουλος

    Τα άρθρα 51 & 52 αφαιρούν τη δυνατότητα ειδίκευσης και απόκτησης πτυχίου ειδικότητας σε αποφοίτους ΓΕΛ και δεύτερης ειδικότητας από τους αποφοίτους ΕΠΑΛ. Τα Εσπερινά ΕΠΑΛ δεν έχουν όλες τις ειδικότητες, είναι υποστελεχωμένα ενώ σε αρκετά νησιά (Κεφαλλονιά, Λήμνο, Ικαρία, Καλυμνος, Κως κλπ ) και νομούς (Καστοριά, Θεσπρωτία, Γρεβενά κλπ) δε λειτουργούν καν!
    Το επιχείρημα καταπολέμησης του σχολικού εκφοβισμού δεν ευσταθεί καθώς τέτοια φαινόμενα παρατηρούνται δυστυχώς σε Γυμνάσια και Δημοτικά και φυσικά και σε ΓΕΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 13:17 | Μαίρη Θεοδοσιαδου

    Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί… Αποκλείει από την εκπαίδευση άτομα άνω των 17 ετών που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία ένα νέο επαγγελματικό μέλλον.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:55 | Εύα Παντζαρτζή

    Απόσυρση άρθρου 51 και 52

    Στερεί το δικαίωμα σε απόφοιτους ΕΠΑΛ απόκτησης δεύτερης ειδικότητας.

    Στερεί το δικαίωμα σε απόφοιτους ΓΕλ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις να επιλέξουν την τεχνική εκπαίδευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

    Στερεί το δικαίωμα σε πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης που δεν αποκαταστάθηκαν επαγγελματικά στην επιλογή μιας τεχνικής ειδικότητας.

    Στερεί το δικαίωμα σε ενηλίκους αποφοίτους να εγγραφούν στη Β΄’Τάξη σε νέο τομέα για λήψη και 2ου πτυχίου ειδικότητας, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας και όχι γενικής παιδείας.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:42 | Αντώνης

    Το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να αποσυρθεί, καθώς καταστρατηγεί το δικαίωμα επιλογής σε ανθρώπους που για οποιοδήποτε λόγο δεν ολοκλήρωσαν ή δε συνέχισαν τη φοίτηση τους σε ένα ΕΠΑΛ, ώστε να αποκτήσουν απολυτήριο λυκείου και πτυχίο ειδικότητας ή και ακόμα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, αφαιρεί τη δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ να φοιτήσουν δύο έτη σε ΕΠΑΛ αποκτώντας πτυχίο ειδικότητας απαλλασσόμενοι από την παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας.
    Το αιτιολογικό της εν λόγω ρύθμισης περί αποφυγής κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας μεταξύ ανηλίκων και ενηλίκων είναι επιεικώς μη πειστικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:40 | Αντώνιος Κοσμάς

    Το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να αποσυρθεί, καθώς καταστρατηγεί το δικαίωμα επιλογής σε ανθρώπους που για οποιοδήποτε λόγο δεν ολοκλήρωσαν ή δε συνέχισαν τη φοίτηση τους σε ένα ΕΠΑΛ, ώστε να αποκτήσουν απολυτήριο λυκείου και πτυχίο ειδικότητας ή και ακόμα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, αφαιρεί τη δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ να φοιτήσουν δύο έτη σε ΕΠΑΛ αποκτώντας πτυχίο ειδικότητας απαλλασσόμενοι από την παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας.
    Το αιτιολογικό της εν λόγω ρύθμισης περί αποφυγής κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας μεταξύ ανηλίκων και ενηλίκων είναι επιεικώς μη πειστικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:32 | Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος

    Καλημέρα. Το ανώτατο ηλικιακό όριο σε μαθητές ΕΠΑΛ αποτελεί τρομερή διάκριση εναντίον των μαθητών που θέλουν να σπουδάσουν στην τεχνική εκπαίδευση. Αρχικά, αυτό το μέτρο θα είχε νόημα μόνο αν σε όλα τα μέρη της χώρας υπήρχαν Εσπερινά ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητες ώστε να υπάρχει αυτή η επιλογή στους μαθητές. Επίσης, αν ένας μαθητής για οποιοδήποτε λόγο έχει χάσει κάποιες χρονιές τα προηγούμενα χρόνια δεν μπορεί να εγγραφεί σε ΕΠΑΛ. Σε περιοχές της χώρας που έχουν μόνο ένα ΕΠΑΛ ημερήσιο (πχ νησιά) τι θα γίνει με τους μαθητές αυτούς. Ξαφνικά θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν το σχολείο ή να γραφτούν σε Γενικά Λύκεια. Αυτός είναι ο στόχος;
    Τα Επαγγελματικά Λύκεια σε μικρά μέρη ιδίως απορροφούν τη μαθητική διαρροή και δίνουν διέξοδο στους μαθητές.
    Για αυτούς τους λόγους θεωρώ οτι το άρθρο αυτό πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

  • 23 Απριλίου 2020, 12:31 | Ρογκώτης Κώστας

    Το άρθρο αυτό δημιουργεί πολύ μεγάλο πρόβλημα στην λειτουργία των ημερησίων ΕΠΑΛ.Συγκεκριμένα:
    1. Αποκλείει απο την λήψη απολυτηρίου και πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ, όλους όσους εργάζονται σε απογευματινές βάρδιες ή αυτούς που δεν δουλέυουν για οποιοδήποτε λόγο και τους επιτρέπει να γραφτούν μόνο στο γενικό λύκειο. Στα πλαισιο των ισων ευκαιριών των πολιτών με βάση το Συντάγμα, δημιουργείται μεγάλη ανισότητα.
    2. Απολείει μαθητές για απόκτηση πτυχίου δεύτερης ειδικότητας ή και αποφοίτους ΓΕΛ για απόκτηση πτυχίου απο ημερήσιο ΕΠΑΛ και τους οδηγεί στα εσπερινά που είναι μεν τριετή αλλά έχουν λιγότερες και μικρότερες ώρες μάθημα ανα εβδομάδα. Τα εσπερινά σχολεία πρέπει να υποδέχονται κυρίως εργαζόμενους μαθητές. Αλλοιώς ποιό το νόημα των ημερησίων.
    3. Οι μαθητές που βρισκονται ήδή στην ενηλικίωση θα πρέπει να άλλάξουν σχολείο και μάλιστα να γραφτούν σε εσπέρινό ΕΠΑΛ δεχόμενοι οχι μονο αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος αλλα και ωραρίου λειτουργίας. Τι θα γίνει με αυτούς;
    4. Στην εισηγητική έκθεση αναφέρονται οι λόγοι α) Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (γιατί; υπήρχαν εκτεταμένα σοβαρά θέματα και ήταν μονο ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ;) και επίσης β)ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΎ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Αν θέλουμε να γίνει αυτό ας μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανα τμήμα απο 25 σε 15 και η ποιότητα θα βελτιωθεί, ειδικά στα εργαστήρικά μαθήματα.
    Καλό θα είναι να επανεξεταστούν και να διορθωθούν ή να αποσυρθούν τα άρθρα 51 και 52

  • 23 Απριλίου 2020, 12:15 | Γιούλη

    Η εκπαίδευση ήταν και θα είναι πάντα δωρεά προς όλους ανεξαρτήτως ηλικίας!! Με αυτή την απόφαση εξυπηρετητή τα δικά σας συμφέροντα προς την ιδιωτική εκπαίδευση!

  • 23 Απριλίου 2020, 12:03 | Στεφανος

    Πολύ σωστό, χρειάζεται άλλη εκπαιδευτική μέθοδος διδασκαλίας για τους ενήλικες μαθητές με εμπειρίες επαγγελματικές και προσωπικές

  • 23 Απριλίου 2020, 12:00 | Μαρία Παπαφώτη

    Θεωρώντας λογικό να προωθούμε τη πλειοψηφία των ενηλίκων μαθητών σε χωριστές δομές από τους ανηλίκους (π.χ. εσπερινά) προσωπικά θεωρώ ότι η γενική απαγόρευση δημιουργεί προβλήματα σε επαρχιακά ΕΠΑ.Λ. όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα εσπερινού καθώς και περιπτώσεις εργαζομένων σε απογευματινές βάρδιες. Ίσως θα έπρεπε να εξετάστουν κάποιες εξαιρέσεις για να δίνονται ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:31 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΑΜΗΛΙΑΣ

    Ο ηλικιακός περιορισμός δεν επιτρέπει σε τελειόφοιτους και απόφοιτους να παρακολουθήσουν δεύτερη ειδικότητα στον ίδιο τομέα. Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε εσπερινά ΕΠΑΛ από τη στιγμή που δεν υπάρχουν.(π.χ εδώ στην Καστοριά δεν υπάρχει εσπ. ΕΠΑΛ αν και ζητείται κάθε χρόνο η ίδρυσή του)

  • 23 Απριλίου 2020, 11:25 | Χριστινα Πεττα

    Αυτο ειναι καταφωρη παραβιαση του δικαιωματος στην παιδεια. Ατομα που δεν τους δοθηκε η ευκαιρια την πρωτη φορα, να στερουνται την προσβαση στην παιδεια και σε τεχνικα επαγγελματα που θα τους προσφερουν μια επαγγελματικη αποκατασταση. Τα πρωινα επαλ εξυπηρετουν μητερες με παιδια(οπου πανε οταν τα παιδια ειναι ταυτοχρονα στο σχολειο) αλλα και ατομων που δουλευουν σε απογευματινες/βραδυνες δουλειες. Δεν ειμαστε ολοι βολεμενοι με πρωινο 8ωρο!Προσωπικά ειμαι μητερα με 3παιδια και το πρωινο Επαλ ηταν η ευκαιρια για να μαθω την τεχνη που αγαπω. Αν υπηρχε μονο στο βραδυνο, θα ηταν απαγορευτικο για ‘μενα να φοιτησω. Οι ενηλικες κρατανε και στηριζουν τα τμηματα. Ειναι πολυ πιο συνεπεις στα μαθηματα και βοηθανε τους καθηγητες να κανουν μαθημα. Δινουν παραδειγμα στα νεα παιδια και μονο θετικα εχουν να κερδισουν απο την παρουσια τους. Αυτο το αρθρο ειναι απαραδεκτο,,,

  • 23 Απριλίου 2020, 11:01 | ΕΦΗ

    Ο ηλικιακός περιορισμός πρέπει να αφαιρεθεί γιατί:
    Αφαιρεί την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής φοίτησης.
    Δημιουργεί διάκριση σε βάρος των ΕΠΑΛ.
    Αφαιρεί την δυνατότητα απόκτησης δεύτερης ειδικότητας, η οποία μπορεί να ενισχύσει το επαγγελματικό προφίλ του απόφοιτου διαφορετικής ειδικότητας ΕΠΑΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 11:00 | Χριστίνα Καρβουνιδου

    Καλημέρα. Πως διασφαλίζει με αυτό την δια βίου μάθηση; Απαράδεκτο.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:59 | ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα με τις διάφορες κατηγορίες αποφοίτων.
    Τα τελευταία χρόνια παιδιά τα οποία για τους δικούς τους λόγους π.χ.οικονομικούς (κρίση) ή προσωπικούς δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ, ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι)και μάλιστα έχουν συνήθως σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επίσης αυτά τα παιδιά ανεβάζουν το επίπεδο σε μία τάξη, μια και η επιλογή τους γίνεται συνειδητά. Σε αυτούς κάποιες φορές προστίθενται και άτομα που έχουν ήδη δημιουργήσει την οικογένειά τους και προσπαθούν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία μέσα από τα ΕΠΑΛ. Επίσης υπάρχουν και οι απόφοιτοι μιας ειδικότητας που μπορεί να θέλουν να παρακολουθήσουν και κάποια άλλη ειδικότητα. Οι περισσότεροι από όλους αυτούς έρχονται στο σχολείο με προσωπική τους απόφαση και παρακολουθούν συνειδητοποιημένα τα μαθήματα. Δεν σχετίζονται με bulling και μάλλον αποτελούν καλό παράδειγμα.
    Αν ο λόγος είναι η προστασία των ανήλικων μαθητών τότε θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότερα και αυστηρότερα «εργαλεία» ποινών για το σύλλογο διδασκόντων που να αφορούν τους ενήλικους μαθητές, όχι όμως να χάσουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση

  • 23 Απριλίου 2020, 10:55 | Λεωνίδας

    Δεν μπορώ να καταλάβω τι εξυπηρετεί αυτή η τροπολογία. Πονηρά σκεπτόμενος θα έλεγα ότι γίνεται για τη στήριξη των δομών ΙΕΚ, σχολών του ΟΑΕΔ και φυσικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Κανείς άλλος λόγος εξυπηρετεί το ηλικιακό όριο των 17 ετών.

  • 23 Απριλίου 2020, 10:21 | Δημήτρης Νικολαΐδης

    Το άρθρο αυτό μαζί με το άρθρο 52, καλό θα ήταν να αφαιρεθούν. Με το ηλικιακό όριο των 17 ετών (αποκλειστικά και μόνο για τα ΕΠΑΛ,γιατί άραγε αυτή η διάκριση?), στην ουσία αφαιρείται η δυνατότητα σε παλαιότερους αποφοίτους ΤΕΛ, ΤΕΣ ή άλλου τομέα ΕΠΑΛ να εγγραφούν στη Β΄’Τάξη σε νέο τομέα για λήψη και 2ου πτυχίου ειδικότητας, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας και όχι γενικής παιδείας. Έτσι αναγκάζονται να οδηγηθούν όλοι οι παλαιοί απόφοιτοι στα Εσπερινά ΕΠΑΛ, μη λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν ενήλικοι απόφοιτοι οι οποίοι δουλεύουν σε βραδινές βάρδιες και δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά ΕΠΑΛ.
    Επίσης στην Α’Τάξη ΕΠΑΛ, εγγράφονταν μέχρι σήμερα ανήλικοι αλλοδαποί μαθητές (αιτούντες άσυλο)κάτω των 18 ετών, κάποιοι από τους οποίους δε θα προαχθούν στη Β’ τάξη για λόγους μη επαρκούς γνώσης της Ελληνικής γλώσσας και αδυναμίας στα υπόλοιπα μαθήματα (κάποιοι αλλοδαποί ζητάνε από μόνοι τους να παραμείνουν και τη νέα χρονιά στην Α’Τάξη, για να παρακολουθήσουν ξανά τμήματα ΖΕΠ Ι).Όλοι αυτοί δε θα μπορέσουν να κάνουν ανανέωση εγγραφής στην Α’ τάξη και θα αναγκαστούν ή να πάνε σε Εσπερινό ΕΠΑΛ ή να σταματήσουν τις σπουδές τους. (ποιος τότε ο λόγος των ΖΕΠ και της προσπάθειας που γίνεται για αυτά τα παιδιά?)

  • 23 Απριλίου 2020, 09:42 | Περικλής

    Δεν μπορούν πλέον οι απόφοιτοι γενικού λυκείου να φοιτήσουν στα ημερήσια ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας, όπως επίσης και οι απόφοιτοι ημερήσιων ΕΠΑΛ να πάρουν δεύτερη ειδικότητα του ίδιου τομέα με την εγγραφή τους στο ίδιο σχολείο που αποφοίτησαν που είναι και το περιβάλλον οικείο γι΄αυτούς. Νομίζω ότι και τα δύο άρθρα πρέπει να αποσυρθούν ή να τροποποιηθούν για το ηλικιακό όριο.

  • 23 Απριλίου 2020, 09:36 | Κουμάνταρος Παναγιώτης

    Πρέπει να δείτε ξανά το ηλικιακό όριο που θέσατε για εγγραφή και παρακολούθηση στα ΕΠΑΛ . Θα εμποδίσετε πάρα πολλούς νέους στο δικαίωμα να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 4 κάποιας ειδικότητας. Η επαγγελματική εκπαίδευση ήταν μια διέξοδο για νέους που κατάφεραν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και μια συνειδητοί επιλογή επαγγελματικής αποκατάστασης. Ούτε θεωρώ σωστό όλους αυτούς να τους στρέψετε στην αναζήτηση ΙΕΚ
    Πολλοί μαθητές που τέλειωναν το ΕΠΑΛ ξεκινούσαν και μια δεύτερη ειδικότητα. Πλέον και αυτό το στοιχειώδες δικαίωμα τους το στερείται.

  • 23 Απριλίου 2020, 09:28 | Ρογκώτης Κώστας

    Το ηλικιακό όριο οδηγεί υποχρεωτικά τους ενήλικες που θέλουν να πάρουν κάποιο απολυτήριο η/και πτυχίο στα νυχτερινά σχολεία. Είναι αυτό θεμιτό; Γιατί κάποιος που έχει χρόνο το πρωί (άνεργος, απογευματινή εργασία, η κάποιος/α που δεν δουλεύει) να μην μπορεί να γραφτεί σε ημερήσιο σχολείο. Ας μην ξεχνάμε ότι ο πραγματικός χρόνος μαθήματος στα εσπερινά σχολεία είναι λιγότερος αισθητά στο τριετές εσπερινό λύκειο (μικρότερες και λιγότερες ώρες ανά εβδομάδα). Και επιπλέον ο ρόλος του νυχτερινού σχολείου είναι να υποδέχεται κυρίως εργαζόμενους μαθητές. Καλό είναι να δοθεί η δέουσα προσοχή στο σημείο αυτό γιατί κατά τη γνώμη μου υποβαθμίζεται το ημερήσιο ΕΠΑΛ.
    Ευχαριστώ

  • 23 Απριλίου 2020, 08:56 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΝΤΟΣΗ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΛ)

    Στους προηγούμενους νόμους, υπήρχε η δυνατότητα να εγγραφούν στη Β τάξη ΕΠΑΛ απόφοιτοι ΓΕΛ προς απόκτηση πτυχίου κάποιου ΤΟΜΕΑ, όπως επίσης και απόφοιτοι ΕΠΑΛ οι οποίοι ήθελαν να παρακολουθήσουν μαθήματα διαφορετικού Τομέα από τον αρχικό Τομέα της αποφοίτησής τους για απόκτηση και άλλου πτυχίου.

    Όμοια στην Γ τάξη ΕΠΑΛ με τον προηγούμενο νόμο μπορούσαν να εγγραφούν απόφοιτοι ΕΠΑΛ στον ίδιο Τομέα με αυτόν της αποφοίτησής τους αλλά σε άλλη ειδικότητα ώστε να αποκτήσουν πτυχίο διαφορετικής ειδικότητας από την αρχική

    Επίσης μαθητές παλαιότερων ετών (ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ, που η φοίτησή τους είχε χαρακτηριστεί ανεπαρκής και δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, μπορούσαν να εγγραφούν και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στους αντίστοιχους τομείς ή ειδικότητες.

    Θα υπάρξει κάποια πρόβλεψη γι αυτούς;

    Διαφορετικά με τα ηλικιακά όρια που θεσπίζονται οι κατηγορίες αυτές αποκλείονται.

  • 23 Απριλίου 2020, 08:51 | Αριστοτέλης

    Πολύ σωστό για 2 λόγους. Δεν μπορεί να συνυπάρξουν μαθητές ενήλικοι πολλές φορές 30 ή 40 ή 50 ή και 60 χρόνων με εμπειρίες επαγγελματικές και προσωπικές με δεκαεξάχρονους , χρειάζεται άλλη εκπαιδευτική μέθοδος διδασκαλίας για αυτούς σύμφωνα με τον ΕΟΠΠΕΠ και για την εκπαίδευση ενηλίκων. Αυτό δημιουργούσε πολύ μεγάλη αναστάτωση στο σχολείο μας. Άλλωστε υπάρχει επίσης και το φαινόμενο πλασματικών εγγράφων με παλιούς μαθητές και τελικά ξεκινάνε γίνονται τα τμήματα με 20 μαθητές και καταλήγουν πραγματικοί 5. Το υπουργείο μπορεί να το ελέγξει αυτό και να δημοσιοποιήσει κάποια στιγμή ένα κατάλογο ηλικιών εγγεγραμμένων και παρακολουθούντων μαθητών ανά σχολείο. Αυτό είναι απώλεια πόρων και κοροϊδία προς την ελληνική κοινωνία. Καθηγητής ΕΠΑΛ

  • 23 Απριλίου 2020, 08:11 | Περικλής

    Το ηλικιακό όριο πρέπει να καταργηθεί.Εαν κάποιος μείνει στην Γ τάξη του χρόνου θα πρέπει να την επαναλάβει στο Εσπερινό ΕΠΑΛ;
    Εάν θέλει να πάρει δεύτερη ειδικότητα στον ίδιο τομέα θα πρέπει να γράφει στο εσπερινό ΕΠΑΛ; Θα λειτουργεί όμως η αντίστοιχη ειδικότητα;
    Εάν πρέπει οπωσδήποτε να τεθεί κάποιο όριο ηλικίας αυτό πρέπει να είναι αρκετά υψηλότερο.
    Ούτως ή άλλως σπάνια μεγάλη σε ηλικία μαθητές εγγράφονται σε πρωινά ΕΠΑΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 02:26 | Ευάγγελος Σ.

    Στα ΕΠΑΛ έχουμε πολλούς άνεργους γονείς οι οποίοι έρχονται για να αποκτήσουν μια ειδικότητα ώστε να δώσουν μια 2η ευκαιρία στον εαυτό τους να σταδιοδρομήσουν διαφορετικά.
    Το πρωινό ωράριο τους βολεύει γιατί ακριβώς έχουν παιδιά. Με αυτή τη διάταξη όλοι αυτοί απορρίπτονται από το ΕΠΑΛ.
    Το ίδιο θα συμβεί και τους απόφοιτους ΓΕΛ οι οποίοι εργάζονται το απόγευμα.
    Επίσης αποκλεισμό μαθητών θα έχουμε και για αυτούς που μένουν σε τάξεις του ΓΕΛ, συμπλήρωσαν το 17ο χρόνο ηλικίας τους και επιθυμούν να πάνε σε ημερήσιο ΕΠΑΛ.
    Το όριο ηλικίας για εγγραφή σε ΕΠΑΛ συνιστά άνιση μεταχείριση, δεν καλύπτει ευρύ φάσμα περιπτώσεων όπως θα έπρεπε ένα δίκαιος νόμος να κάνει και γι’ αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί.

  • 23 Απριλίου 2020, 02:11 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ

    Το ηλικιακό όριο δεν μπορεί να υφίσταται!!
    Δεν επιτρέπει σε μαθητές να παρακολουθήσουν μαθήματα άλλης ειδικότητας του ίδιου τομέα.
    Η διάκριση με το ΓΕΛ, δεν μπορει να ισχύει.
    Οι λόγοι περί διαφοράς ηλικίας, δεν θα φέρει τα ίδια προβλήματα στο γελ?
    Πρέπει να αποσυρθεί

  • 23 Απριλίου 2020, 01:29 | Δημήτριος Παπαδακάκης

    Δε θα μπορεί κάποιος Άνω των 17 να εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ αλλά θα μπορεί στα Γ.Ε.Λ.? Είναι άδικο για την Επαγγελματική εκπαίδευση και εμποδίζει σαφέστατα την ανάπτυξη της. επίσης κάποιο παιδί που θα επιθυμεί να αποκτήσει και δεύτερο πτυχίο ειδικότητας του ίδιου τομέα δε θα μπορεί ή και ακόμα να αποκτήσει πτυχίο άλλου τομέα. Πρέπει άμεσα να αποσυρθεί αυτό το άρθρο.

  • 23 Απριλίου 2020, 01:22 | Δημήτριος Παπαδακάκης

    Δεν μπορεί κάποιος μεγαλύτερης ηλικίας να γραφτεί σε ΕΠΑ.Λ. αλλά μπορεί σε Γ.Ε.Λ ? Είναι άδικο και εμποδίζει την ανάπτυξη της Επαγγελματικής εκπαίδευσης. Επίσης κάποιος που επιθυμεί να αποκτήσει και δεύτερο πτυχίο ειδικότητας του ίδιου τομέα δε θα μπορεί όπως επίσης δε θα μπορεί να πάρει κι ένα άλλο πτυχίο από διαφορετικό τομέα αν το επιθυμεί. Πρέπει άμεσα να αποσυρθεί αυτό το άρθρο.

  • 23 Απριλίου 2020, 00:39 | Μουρίκης

    Το άρθρο αυτό είναι εντελώς παράλογο. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις αποφοίτων ΓΕΛ που εγγράφονται στη Β ΕΠΑΛ για απόκτηση ειδικότητας ή αποφοίτων ΕΠΑΛ για απόκτηση 2ης ειδικότητας.

  • 23 Απριλίου 2020, 00:13 | Δημήτρης

    Θα πρέπει να υπάρχει το ίδιο ηλικιακό όριο με τα ημερήσια ΓΕΛ, αν όχι μεγαλύτερο, λόγω της Ειδικότητας που μπορεί να πάρει κάποιος απόφοιτος ΓΕΛ.

  • 23 Απριλίου 2020, 00:05 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Φ

    ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ.ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΔΙΝΕΤΕ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΕΙΑ.ΤΟ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ

  • 22 Απριλίου 2020, 23:27 | Δέσποινα

    Αυτομάτως απαγορεύεται σε μαθητή να πάρει μια δεύτερη ειδικότητα στον πρωινό κύκλο και τον αναγκάζεται να πάει σε εσπερινό ΕΠΑΛ που προφανώς οι ώρες δεν τον βολεύουν. Κι αν έχει μείνει κάποια χρόνια? Στα ΓΕΛ μπορεί να φοιτήσει στα ΕΠΑΛ όχι? Πρέπει ο ηλικιακός περιορισμός να αφαιρεθεί.

  • 22 Απριλίου 2020, 21:47 | Βασίλης Αποστολίδης

    Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί.
    Αντιτίθεται στην αρχή της ισότητας (ισότητα στην επιλογή της εκπαίδευσης)που αποτελεί θεμελιώδη αρχή του δικαίου.
    Δεν πρέπει να υπάρχει διαφορετικό ηλικιακό κριτήριο μεταξύ Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.
    Με αυτό το άρθρο γίνεται ξεκάθαρα διάκριση σε βάρος του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ.
    Τόσο σε αυτό το άρθρο όσο και στο άρθρο 52 του παρόντος στα ΕΠΑΛ υπάρχει το ανώτατο ηλικιακό κριτήριο των 17 ετών για την εγγραφή στην Α΄και Β΄λυκείου, επίσης μαθητής τελειόφοιτος της Α΄λυκείου από Γενικό λύκειο άνω των 17 ετών δεν μπορεί να πάει στο ΕΠΑΛ, αντίθετα δεν απαγορεύει σε μαθητή τελειόφοιτος της Α΄λύκείου από το ΕΠΑΛ άνω των 17 ετών να μετεγγραφεί στην Β΄τάξη του Γενικού λυκείου. Γιατί αυτή η διάκριση;
    Το άρθρο αυτό όπως και το άρθρο 52 πρέπει να αποσυρθεί.

  • 22 Απριλίου 2020, 21:28 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ

    Ουσιαστικά με το άρθρο 51 αποκλείεται η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ΕΠΑΛ σε Καταστήματα Κράτησης, κάτι που σύμφωνα με τον 4521/2018 Άρθρο 31 θα ήταν εφικτό.