Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 5 Μαΐου 2020, 15:57 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

    Σύγχρονοι μέθοδοι διδασκαλίας που προωθούν την συνεργασία,κριτική σκέψη,υψηλού τύπου γνωστικών δεξιοτήτων,αποτελούν τα κύρια σημεία στις σύγχρονες μεθόδους μάθησης. Η αύξηση των παιδιών ανά τμήμα δεν βοηθά στην καλύτερη διδασκαλία και στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών για αναβάθμιση της παιδείας. Η εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας γίνεται αδύνατη καθώς αυξάνει ο αριθμός των παιδιών. Η μείωση των αριθμών των μαθητών-τριων ανά τμήμα είναι μονόδρομος εάν θέλουμε την ποιότητα έναντι της ποσότητας. Οι συνθήκες και οι υποδομές των σχολείων στις μεγάλες πόλεις είναι απαγορευτικές και μερικές φορές απαράδεκτες για αύξηση των τμημάτων. Καλύτερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:56 | Στάθης

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σημαίνει οτι υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης. Αφού είναι ξεκάθαρο οτι αναλογεί λιγότερος χρόνος της προσοχής του δασκάλου σε κάθε μαθητή.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:44 | Ελευθερία

    Έχετε αλήθεια επισκεφθεί δημόσια νηπιαγωγεία; Υπηρετώ σε αυτά εδώ και χρόνια. Έχω βρεθεί να δουλεύω σε αποθήκες, σε ισόγεια πολυκατοικιών, σε αίθουσες 20τ.μ, σε λυόμενες κατασκευές. Θα στοιβαξετε σε αυτούς τους ακατάλληλους χώρους τόσα παιδιά και μάλιστα σε καιρό πανδημίας;Το νέο μέτρο που αυξάνει τον αριθμό των μαθητών σε 24 και δυνητικά σε 26 είναι απαράδεκτο! Όλοι εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί απαιτούμε 15 μαθητές στην τάξη!Λέμε όχι στην υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας!

  • 5 Μαΐου 2020, 15:33 | Αμοιρόπουλος Κώστας

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην ουσία υπονομεύει τους στόχους του σχολείου και της δουλειάς των εκπαιδευτικών. Η πιθανότητα 27 μαθητών σε ένα τμήμα είναι εξαιρετικά ανασταλτικό σε οποιοδήποτε επίπεδο παιδαγωγικής διαδικασίας ιδιαίτερα όταν δεν προβλέπονται βοηθοί εκπαιδευτικών ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί σε μία τάξη.Η αύξηση δεν είναι πρόοδος προς τα μπροστά αλλά επιστροφή στα παλιά!Τότε που είχαμε 30 μαθητές στην τάξη που μαζί με το 10% επιπλέον φτάναμε τα 33 παιδιά! Πρόοδος θα ήταν να προσφέρονται βοηθοί, τραπεζοκόμοι, καθαριστές, εξοπλισμός, καλύτερα κτίρια… Θα επιστρέψουμε στο παρελθόν; Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη αύξηση σε εκπαιδευτικούς και βοηθούς; Μπορεί το μοναδικό μας κριτήριο να είναι μόνο το οικονομικό; Πώς θα βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση μς αυτόν τον τρόπο; Σε τι ωφελεί αυτή τη στιγμή η αύξηση;

    Και ένα μικρό παράδειγμα: όταν υπηρετούσα σε ελληνικό νηπιαγωγείο στο εξωτερικό και το σχολείο μας αξιολογήθηκε από την εκεί υπηρεσία αξιολόγησης σχολείων, η αξιολογήτρια, με το που μπήκε στην τάξη μου, το πρώτο πράγμα που με ρώτησε είναι «πού είναι η βοηθός σου». Και είχα μόνο 12 παιδιά!. Όταν της απάντησα ότι στα ελληνικά σχολεία δεν υπάρχουν βοηθοί με κοιτούσε με δυσπιστία και τρομερή έκπληξη …. «και τι κάνετε όταν συμβεί κάτι που χρειάζεται την απρόσκοπτη προσοχή σας;» Μπορεί να απαντήσει το υπουργείο και υπουργός σε αυτό το ερώτημα παρακαλώ;

  • 5 Μαΐου 2020, 15:20 | Μαρία

    Με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται η υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης καθώς το έργο του εκπαιδευτικού δυσχεραίνεται σημαντικά. Είναι σημαντικό να αναβαθμιστεί και όχι να υποβαθμιστεί η παιδεία όπως και η υγεία παράλληλα. Ήταν ξεκάθαρο ότι εν μέσο πανδημίας η παιδεία και η υγεία( οι δύο πιο σημαντικοί πυλώνες κάθε κράτους) ήταν δυο τομείς που στήριξαν το κράτος . Γι’ αυτό θα πρέπει να τους στηρίξει και να τους ενισχύσει και όχι να τους δυσχεραίνει το έργο τους . Με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η μείωση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και η στοίβαξη των μαθητών μέσα στις τάξεις. Αυτό κάθε άλλο από αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί είναι.

  • 5 Μαΐου 2020, 15:02 | Αλεξάνδρα

    Για αναβάθμιση της παιδείας , ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη θα μειωνόταν και σε καμιά περίπτωση δεν θα αυξανόταν.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:57 | Αθανάσιος

    Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη δεν θα έχει παιδαγωγικά και διδακτικά οφέλη.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:56 | Αφροδίτη

    Στραφειτε στις πραγματικές αναγκες των σχολείων αν πραγματικά έχετε στοχο την αναβάθμισή της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα σχολεία χρειάζονται, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργους, ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς.Αν θέλετε τάξεις των 24-26 παιδιών εκτός από τον εκπαιδευτικό είναι αναγκαία η παρουσία και ενός βοηθού-εκπαιδευτικού. Διαφορετικά για να παρέχουμε ποιοτική εκπαιδευση απαιτείται η μείωση των παιδιών σε κάθε τάξη και συγκεκριμένα στον αριθμό των 15 μαθητών ανά εκπαιδευτικό. To νομοσχέδιο δεν είναι κατάλληλο για ένα σύγχρονο σχολείο. Δεν συμβαδίζει με τα αποτελέσματα σύγχρονων μελετών για ποιοτική εκπαίδεση. Μακάρι να ακούγατε τη φωνή των εκπαιδευτικών!!Καλή συνέχεια!

  • 5 Μαΐου 2020, 14:55 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΕ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ. ΟΣΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΥΤΗ ΠΛΕΟΝ ΕΚΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ. Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 20.ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ – ΜΑΧΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:52 | Σοφία Γιούση

    Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη δεν εξυπηρετεί την ποιοτική αναβάθμιση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου. Αντίθετα, δυσχεραίνει τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και τις συμπεριληπτικές παιδαγωγικές αρχές, αξίες, διαδικασίες και πρακτικές που καλείται να προωθεί η σύγχρονη εκπαίδευση. Παράλληλα, αυξάνει τις δυσκολίες διαχείρισης της τάξης.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:20 | Ευθυμία

    Λάθος και αναχρονιστικό το μέτρο! Τα 16 παιδιά θα έπρεπε να είναι το ανώτερο όριο παιδιών, και ειδικά στο νηπιαγωγείο. Να αποσυρθεί άμεσα η διάταξη.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:15 | Σοφία Μπ.

    Είκοσι τέσσερα νήπια είναι μεγάλος αριθμός για μία/ένα νηπιαγωγό. Θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ακόμη μία/ένας νηπιαγωγός ή ο αριθμός να είναι πάρα πολύ μικρότερος.
    Σε όλες τις βαθμίδες ο αριθμός μαθητών κάθε τμήματος δεν θα πρέπει να ξεπερνά τον αριθμό 20.
    Ο καθορισμός του μέγιστου και του ελάχιστου αριθμού μαθητών με απόφαση του Υπουργού προφανώς προσδίδει ευελιξία και δημιουργεί ελπίδες αλλά και ανασφάλειες.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:05 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Δεν είναι δυνατό να πηγαίνετε πάλι πίσω την εκπαίδευση.
    Τα τμήματα με 26 μαθητές είναι ήδη δυσλειτουργικά για αυτό και το όριο των 22 το δέχτηκε με τεράστια χαρά η εκπαιδευτική κοινότητα. Η μεταστροφή σας αυτή αλλά και η όλη διαδικασία που περιγράφετε θεωρείται οπισθοδρομική και ιδιαίτερα αντιπαιδαγωγική με τεράστια ζημία στην παιδαγωγική διαδικασία.

  • 5 Μαΐου 2020, 14:01 | Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 3ου ΔΣ Αθήνας

    Η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών τόσο στα νηπιαγωγεία όσο και στα δημοτικά δεν είναι προς όφελος των παιδιών και αποτελεί ιδιαιτέρως άστοχη ενέργεια σε περίοδο πανδημίας που η κοινωνική αποστασιοποίηση επιβάλλεται. Μία τέτοια ρύθμιση θα δυσχεράνει το εκπαιδευτικό έργο και θα οδηγήσει σε μαζική αποχώρηση άξιων αναπληρωτών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα δημοτικά, θα θέλαμε να ενημερώσουμε την κυρία υπουργό ότι πολλά από τα σχολεία της περιοχής είναι 12θέσια με 2 τμήματα ανά τάξη τα οποία κατά τεκμήριο έχουν από 16 έως 22 παιδιά. Αν ισχύσει η ρύθμιση για ελάχιστο αριθμό μαθητών ίσο με 20, πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολική μονάδα με σημαντικές αρνητικές συνέπειες στον οικογενειακό προγραμματισμό, αλλά και την ψυχική ισορροπία των παιδιών μας που θα αναγκαστούν να απομακρυνθούν από τους φίλους τους και το σχολικό περιβάλλον που έχουν συνηθίσει. Η έως τώρα εμπειρία μας λέει ότι σε πολλά από τα σχολεία είναι πιο αναγκαία από ποτέ η παράλληλη στήριξη και η ενίσχυση με προσωπικό ειδικής αγωγής, συνεπώς η περαιτέρω αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα θα είναι ένα επιπλέον πλήγμα τόσο για τα παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής προσέγγισης όσο και για τη διατήρηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος σε ικανοποιητικά επίπεδα για τα υπόλοιπα παιδιά.

    Ως συνέπεια των ανωτέρω, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί σε μέλλοντα χρόνο. Είναι πολλά και σημαντικά τα θέματα τα οποία ως γονείς (άμεσα ενδιαφερόμενοι) θέλουμε να συζητήσουμε εκτενώς με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς των Καθηγητών, των Ειδικών Επιστημόνων και άλλων παραγόντων και να έχουμε έτσι τη δυνατότητα να κατανοήσουμε και να τοποθετηθούμε για το καλύτερο αποτέλεσμα προς όφελος όλων μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:57 | Κατερίνα Π.

    Βάσει ποιας εγχώριας μελέτης αποφασίστηκε το πλήθος των παιδιών ανά τάξη? «Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα». Θα αυξηθεί αντίστοιχα και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό? Επίσης, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς μια μεγάλη τάξη θα ωφεληθεί από σχολικούς πόρους όπως υπολογιστές. Συνήθως δεν φτάνουν για όλη την τάξη. Οι νεότερες μελέτες κάνουν λόγο μόνο για προβλήματα που προκύπτουν από πολυπληθείς τάξεις, ενώ προτείνουν ιδιαίτερα καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σε αυτήν την περίπτωση:
    https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED532900.pdf
    https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.037

    Δεν μπορώ παρά να πιστέψω ότι οι λόγοι δεν είναι παιδαγωγικοί, αλλά οικονομικοί. Οπότε η κριτική που γίνεται από μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών και των γονέων βασίζεται σε ‘κοινή λογική’.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:46 | Διονύσης

    Τεράστια υποβάθμιση της παιδείας.Οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι όπως το μαθηματοκεντρικο μοντέλο διδασκαλίας δεν γίνεται να εφαρμοσθεί με τόσους μαθητές. Χιλιάδες αναπληρωτές θα μείνουν στο δρόμο. Δηλαδή στις άλλες χώρες που έχουν λιγότερα παιδιά ανά τάξη και βοηθό δασκάλου είναι ανόητοι???

  • 5 Μαΐου 2020, 13:37 | Χρύσα

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών μόνο υποβάθμιση της παρεχόμενη ς εκπαίδευσης μπορεί να δημιουργήσει

  • 5 Μαΐου 2020, 13:34 | Πηνελόπη

    Απλά απαράδεκτο… Πάρτε το πίσω άμεσα

  • 5 Μαΐου 2020, 13:34 | Βαγγέλης

    Ναι στην μείωση των παιδιών ανα τάξη, οχι ατην αύξησή τους..

  • 5 Μαΐου 2020, 13:31 | Ελένη Ζ

    Πόσο οξύμωρο το συγκεκριμένο..από τη μια αντιμετωπίζουμε μια πρωτόγνωρη πανδημία για την οποία όλοι οι ειδικοί μας συμβουλεύουν να κρατάμε αποστσεις και την ίδια στιγμή μας λέτε πως πρέπει να έχουμε 27 μαθητές μέσα στην τάξη.
    Πως ακριβώς συνδέονται αυτά τα δύο πραγματικά δε μπορώ να καταλάβω.
    Άμεση απόσυρση τώρα.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:20 | Χριστιάνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • Η έμμεση αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά σχολικό τμήμα, αποτελεί μείζον θέμα ειδικά υπό τις παρούσες υγειονομικές συνθήκες. Σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή, η εισαγωγή αυτού του μέτρου ίσως και να μην προκαλούσε τόση αντίδραση. Ωστόσο, μετά τη συλλογική κοινωνική εμπειρία της πανδημίας και των δυσμενών επιπτώσεων της στο γενικό πληθυσμό και στην εκπαίδευση, η υιοθέτηση του μέτρου της αύξησης των μαθητών ανά τμήμα δείχνει σημειολογικά μια πολιτική στάση με δυσκολία ή απροθυμία προσαρμογής στα νέα κοινωνικά δεδομένα. Ζητάμε να απαλειφθεί η δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% και να μειωθεί άμεσα ο αριθμός μαθητών ανά σχολικό τμήμα.

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

  • 5 Μαΐου 2020, 12:51 | Αλέξανδρος Μπούργος

    Αυτοί οι φωστήρες που εισηγούνται τούτη την αύξηση, έχουν διδάξει έστω και μία ώρα σε δημόσιο σχολείο;;
    Αυτή είναι η ιδέα σας περί αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου;
    Ή μήπως είναι το σχέδιό σας για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και την εξαθλίωση του εκπαιδευτικού;

  • 5 Μαΐου 2020, 12:42 | Παλασια

    Είναι ένας τρόπος να γιρισιυμε προς τα πίσω. Ποιο είναι το όφελος για την εκπαίδευση; Η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών; Η αύξηση των κερδών των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων; Γιατί η εκοαιδευση των μαθητών σίγουρα δε βελτιώνεται με αυτό το μέτρο.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:40 | Ελένη

    Δεν πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη, είναι αντιπαιδαγωγικό και εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Θα έπρεπε σταδιακά να μειωθεί στους 22 μαθητές και στις άλλες τάξεις.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:36 | Εύα

    Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν βοηθάει στην αναβάθμιση του ελληνικού σχολείου, αλλά αντίθετα το υποβαθμίζει. Για να εφαρμοστούν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και οι καινοτομίες που πρεσβεύει το νέο νομοσχέδιο, έρχονται σε αντίθεση με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:27 | Όλγα Χριστινάκη

    ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΑΦΝΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δάφνης Υμηττού σε συνεδρίασή του και με ομόφωνη απόφαση των παρόντων (8/9) μελών επιθυμεί να δηλώσει δημόσια την αντίθεσή του με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς διαβούλευση εν μέσω της πανδημίας και των απαγορευτικών μέτρων. Ειδικότερα:

    Η επιλογή της Υπουργού να φέρει στον δημόσιο διάλογο ένα νομοσχέδιο με σημαντικές αλλαγές για την Παιδεία, σε μια περίοδο που η κοινή γνώμη είναι προσανατολισμένη στα ζητήματα του κορωνοϊού (υγείας, οικονομικά, κοινωνικά κ.ά) και με υποχρεωτικό εγκλεισμό στα σπίτια μας, δηλαδή μακριά από κοινωνικές ζυμώσεις και χωρίς δυνατότητα δημόσιων εκφράσεων αντιθέσεων -ή και συμφωνιών- με αυτό, αποτελεί από μόνη της ικανό λόγο να ζητάμε το άμεσο «πάγωμά» του. Η καταληκτική ημερομηνία της δημόσιας διαβούλευσης (6/5/2020) βρίσκει τα σχολεία μας κλειστά και την ευρύτερη σχολική κοινότητα σε αναταραχή για όσα έχουν συμβεί και, κυρίως, για όσα επίκεινται. Είναι δε αδιανόητο για εμάς να συζητάμε για το πως θα μοιραστούν οι μαθητές σε 15αρια τμήματα (αριθμός αυξημένος κατά 50%+ από τον προβλεπόμενο για άλλους κλειστούς χώρους) και την ίδια ώρα να κατατίθεται ένα νομοσχέδιο βάσει του οποίου από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών δημοτικών και νηπιαγωγείων μέχρι και 26 ανά τμήμα (από 22 που είναι σήμερα).

    Ένα νομοσχέδιο που:
    – αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα παρά το πάγιο αίτημά μας για μείωση του
    – αναδεικνύει ως σωφρονιστικό σύστημα τιμωρητικές ποινές, που θα ακολουθούν μάλιστα τον μαθητή εφ’ όρου ζωής, αγνοώντας επιδεικτικά τα αίτια και τους τρόπους πρόληψης μη επιθυμητών συμπεριφορών και «ποντάροντας» σε κάποιον μη ειδικό «Εκπαιδευτικό Εμπιστοσύνης»
    – διπλασιάζει σχεδόν τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτρέφοντας την παραπαιδεία και τον εξεταστοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου
    – επαναφέρει την αποδεδειγμένη στην πράξη «καρμανιόλα» της Τράπεζας Θεμάτων
    – εφευρίσκει «κόντρα» μαθήματα για την πολύπαθη Γ Λυκείου
    – αποκλείει από τα Επαγγελματικά Λύκεια όποιον έχει συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας του, στέλνοντας τη συντριπτική πλειοψηφία όσων φοιτούν σήμερα σε ΕΠΑΛ στην ιδιωτική εκπαίδευση
    και ρυθμίζει ένα σωρό σοβαρά θέματα που χρήζουν βαθειάς και ειλικρινούς διαβούλευσης (Λατινικά αντί Κοινωνιολογίας, αξιολόγηση, θεματικές νηπιαγωγείων, αύξηση βάσεων κ.ά.) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΩΣ ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ!

    ΖΗΤΑΜΕ να μην κλέψει κανείς το μέλλον των παιδιών μας!

    ΚΑΛΟΥΜΕ την Κυβέρνηση να αποσύρει ΤΩΡΑ το νομοσχέδιο και να μη μας ειρωνεύεται ότι είχαμε περισσότερο χρόνο να το «μελετήσουμε» με κλειστά σχολεία!

    ΟΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΟΙΚΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΧΕΙ!

  • 5 Μαΐου 2020, 12:25 | Κυρίτση Βασιλική

    Διαφωνώ με την προτεινόμενη διάταξη. Η αύξηση των μαθητών ιδίως με βάση τα δεδομένα που όλες κι όλοι γνωρίζουμε από τη σχολική μας πραγματικότητα (πολλές και διαφορετικές ανάγκες -επίπεδα και υπόβαθρο εντός μιας τάξης) δε θα συμβάλλει στην ποιοτικότερη εκπαίδευση των μαθητών, ιδίως αν λάβουμε υπόψη τις προβληματικές υλικοτεχνικές υποδομές των σχολικών μονάδων, την απουσία σύγχρονου, δωρεάν παιδαγωγικού υλικού και την απουσία συχνά ποιοτικής-διεπιστημονικής επιμόρφωσης για όλες τις επιμέρους εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Συμφωνώ με τη θέση που διατυπώνει ο ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:23 | Ειρήνη Χριστοδούλου

    Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα δεν αναβαθμίζει την παιδεία, αντιθέτως την υποβαθμίζει. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι στα ολιγομελή τμήματα γίνεται σαφώς πολύ καλύτερη δουλειά και μπορούμε να εφαρμόσουμε νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Ποιες μελέτες του υπουργείου δείχνουν το αντίθετο;
    Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο!

  • 5 Μαΐου 2020, 12:15 | Γεωργία Μ.

    Το μέτρο της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θεωρείται άκρως αντιπαιδαγωγικό και θα δημιουργήσει πολλά περισσότερα προβλήματα στην εκπαίδευση. Υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παραγκωνίζει τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή και θέτει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών και εκπαιδευτικών τόσο την σωματική όσο και την ψυχική.
    Οι περισσότερες τάξεις δεν χωράνε καν τόσους μαθητές και αν νομίζετε ότι θα είναι αποτελεσματικό το μάθημα ελάτε να το δοκιμάσετε πρώτα. Κανένας λογικός νους δεν μπορεί να σκεφτεί πώς αυτό το μέτρο θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση και πώς προτείνετε κάτι τέτοιο μάλιστα εν καιρώ πανδημίας. Στο άνοιγμα των σχολείων τώρα θέσατε αυστηρό μέτρο 15 μαθητές ανά τμήμα και με αποστάσεις και από Σεπτέμβρη θα επιτρέψετε να μπουν 27 παιδιά σε ένα τμήμα. Είναι εντελώς παράλογο. Είναι πασιφανές ότι ο τελικός σκοπός είναι η μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών αλλά αλήθεια πότε επιτέλους θα επενδύσετε σοβαρά στην παιδεία και την υγεία αυτής της χώρας. Είναι οι πιο σημαντικοί τομείς μιας χώρας, αποδείχτηκε περίτρανα και τώρα εν μέσω πανδημίας αλλά ταυτόχρονα και οι πιο υποβαθμισμένοι. Μην υποβαθμίζετε και άλλο την εκπαίδευση. Αποσύρετε αυτό το καταστροφικό μέτρο!

  • 5 Μαΐου 2020, 12:06 | ΕΙΡΗΝΗ

    Όταν έρχεται η ώρα να ληφθεί μια απόφαση, θα πρέπει να τίθεται το ερώτημα «ποιος είναι ο σκοπός και το όφελος». Ο σκοπός θα πρέπει να είναι η άρτια λειτουργία των δομών ώστε να λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση τα παιδιά -το μέλλον μιας χώρας, όπως το λένε στις ομιλίες τους οι πολιτικοί-και να εργάζονται οι εκπαιδευτικοί με αποτελεσματικό τρόπο. Το όφελος είναι παιδιά που μαθαίνουν να αγαπούν την γνώση,την ανάπτυξη ομαλών σχέσεων, που τις διέπει σεβασμός και εκτίμηση και κατ΄ επέκταση παιδιά που θα αγαπήσουν το σχολικό περιβάλλον. Οι αποφάσεις όμως που θα τεθούν για αποδοχή, ΔΕΝ εξυπηρετούν κανέναν ωφέλιμο σκοπό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εκφράζουμε ως οικογένεια, την αντίθεσή μας και την αγανάκτησή μας.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:32 | Κατερίνα

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ποιο εκπαιδευτικό όφελος μπορεί να έχει; Συνωστισμός σε ήδη μικρές χωροταξικά τάξεις, λιγότερη προσοχή εκπαιδευτικού προς κάθε μαθητή ατομικά και επομένως μείωση και της απόδοσης του έργου του δασκάλου. Κι εκεί που λέμε πόσο έχουν αυξηθεί σε αναλογία οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ερχόμαστε να φορτώσουμε την τάξη με περισσότερους. Εγώ ξέρω ότι ένα «πρόβλημα» προσπαθεί ο νοήμων άνθρωπος να το διαμοιράσει-λύσει κι όχι να φορτώσει επιπλέον δυσκολία. Αρνητικά βλέπω πολλά. Ας μας πουν όσοι σκέφτηκαν την αύξηση αυτή ανά τάξη, δύο (δεν θέλω πολλά) θετικά.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:17 | Μαρία Δ.

    Τα 16 νήπια θα έπρεπε να είναι το μέγιστο, όχι το ελάχιστο όριο για τη δημιουργία τμήματος!

  • 5 Μαΐου 2020, 11:16 | ΑΘΗΝΑ Π.

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα γίνεται αποκλειστικά με οικονομικά κριτήρια και ουδεμία αναβάθμιση δεν πρόκειται να φέρει. Από τους κλάδους των εκπαιδευτικών αποτελεί πάγιο αίτημα η μείωση του αριθμού των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες και είναι γνωστή και η πλήρης αιτιολόγηση.
    Για να ελεγχθούν τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού, της περιθωριοποίησης, των ακραίων συμπεριφορών, και να εξασφαλίζεται η ομαλή ένταξη, συμπερίληψη, ενσωμάτωση και να διαμορφώνεται θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο είναι απαραίτητη η μείωση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία. Σε σχολεία με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών αυξάνονται και οι πιθανότητες παρουσίας αρνητικών φαινομένων.

  • 5 Μαΐου 2020, 09:49 | Θεοδώρα

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών μόνο βελτιωτικά δεν μπορεί να λειτουργήσει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εκτός από το θέμα της ασφάλειας των παιδιών φυσικά τα οποία στριμώχνονται στις μικρές τάξεις δεν διευκολύνεται σε κανένα απολύτως βαθμό η μάθηση. Περισσότερα παιδιά στην τάξη λιγότερος χρόνος που αφιερώνεται στους μαθητές.Αποσυρετε το άρθρο έστω και τελευταία στιγμή. Οι συνθήκες των ελληνικών σχολείων δεν είναι τέτοιες που να ευνοούν μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.Δεν μπορεί να γίνει μάθημα με έναν εκπαιδευτικό για 26 παιδιά.Χρειαζομαστε επειγόντως μείωση της ύλης, μείωση των μαθητών ανά τμήμα και φυσικά ψυχολόγους στα σχολεία.
    Ευχαριστώ

  • 5 Μαΐου 2020, 07:50 | al

    Ειναι ντροπή να αυξάνετε το όριο των μαθητών προκειμένου να εξοικονομήσετε θέσεις εργασίας.
    Οι συνθήκες εργασίας δεν επιτρε΄πουν την αύξηση αυτή αν θέλετε ποιοτική εκπαίδευση. Θα κλείσετε ολα τα Σχολέια στην επαρχία.
    Τι κίνητρα δίνετε πλέον στον κατοικο ενός χωριού να ζει εκεί;
    Κανενα. Του λέτε φύγε πήγαινε και συ στην πόλη, εδω δεν σου προσφέρω τίποτα πια. Εισαι κορόιδο που έγινες κτηνοτρόφος ή αγρότης και μένεις εδώ.
    Θα ρημάξετε τον ιστό και των λιγων νέων που ζουν στην επαρχία. Ποιος θα παράγει πια; Ολοι στην Αθηνα.
    Σκεφτείτε πιο σφαιρικά, πιο εθνικά

  • 5 Μαΐου 2020, 07:14 | ΑΝΝΑ

    Παρακαλω να μην περασει η αυξηση μαθητων ανα τμημα!Ειναι τελειως αντιπαιδαγωγικη, οπισθoδρομικη και παραλογη..
    Ουτε το ελάχιστο οριο 20 μαθητων στα 7θεσια…. χιλιαδες μαθητες θα αναγκαστουν να αλλαξουν σχολεια…η δυσανασχετηση γονεων θα ναι μεγαλη…Τελος να μην καταργηθουν οι δυο ωρες μελετης που ειναι πολυ βασικες και χτιζεται παιδαγωγικη σχέση..

  • 5 Μαΐου 2020, 07:08 | Θεοδωρα

    Aδιανόητη η αυξηση μαθητων ανα τμημα τη σημερον ημερα που οι αναγκες εχουν αυξηθει καθως πολλοι μαθητες αντιμετωπιζουν μαθησιακες δυσκολιες ή ειναι διγλωσσοι, λογω πολυπολιτισμικης ταξης κτλ…Οι ερευνες προτεινουν εως 15 παιδια για Α και Β Δημοτικου….. κι εσεις τα αυξάνετε; Ειστε η πρωτη Υπουργος που αυξανει τον αριθμο μαθητων ανα τμημα στην ιστορια της συγχρονης εκπαιδευσης! Παρακαλω να αποσυρθει η διαταξη…

  • 5 Μαΐου 2020, 04:50 | Έλενα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 5 Μαΐου 2020, 03:36 | ΣΟΦΙΑ Σ.

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έρχεται σε αντίθεση με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2011, όπως και με τα κριτήρια για την ποιότητα λειτουργίας των νηπιαγωγείων από την Unisef (2008), όπου αναφέρεται ότι η αναλογία εκπαιδευτικού/παιδιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 1:15. Αν λάβουμε υπόψη δε τόσο την ύπαρξη παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που όλο και αυξάνονται κάθε έτος όσο και τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες κτιριακής υποδομής των νηπιαγωγείων στην Ελλάδα (μικρές αίθουσες, ακατάλληλοι αύλειοι χώροι έως ανύπαρκτοι σε κάποια σχολεία, νοικιασμένα μαγαζιά, κακοτεχνίες και επικινδυνότητες, κλπ) το λιγοστό παιδαγωγικό και άλλο υλικό, τον ελλιπή καθαρισμό των χώρων και των παιχνιδιών και πολλά άλλα τα οποία μόνο οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην τάξη γνωρίζουν!!!!, αυτό συνεπάγεται ότι το συγκεκριμένο άρθρο καθίσταται άτοπο και παράλογο, πόσο μάλιστα και στην εποχή της πανδημίας! Δεν ευσταθεί μια τέτοια απόφαση και δεν στηρίζεται σε κανένα σύγχρονο ερευνητικό και επιστημονικό δεδομένο. Επιπλέον το ελάχιστο 20 και το ανώτερο 27 μαθητές, όπως και το ελάχιστο 16 μαθητές στα διθέσια νηπιαγωγεία από 14 που ήταν, θα μειώσει δραματικά τις θέσεις εργασίας, θα αναγκάσει πολλούς εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους, ειδικά στις μικρές πόλεις και οδηγεί στη συρρίκνωσή τους. Αρκεί και η απλή λογική για να τεκμηριώσει την απόσυρσή του. Άρα, ΑΡΘΡΟ 49 ≠ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του Σχολείου!

    Όσο για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο στο άρθρο 2, έρχεται σε αντίθεση με τον ενιαίο χαρακτήρα της μάθησης στο Νηπιαγωγείο. «Η εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα από εκπαιδευτικό ειδικότητας, με απλή παρουσία νηπιαγωγού, διαρρηγνύει την ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση και αναγκαστικά οδηγεί στην αποσπασματικότητα των δραστηριοτήτων αυτών χωρίς συνέχεια με τα προγράμματα που αναπτύσσουν νηπιαγωγοί και παιδιά στον υπόλοιπο χρόνο. Για τους παραπάνω λόγους, οι δημιουργικές δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας αναμένεται να πάρουν το χαρακτήρα κλασικών μαθημάτων, καταστρατηγώντας το χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης, υπονομεύοντας τις βασικές επιδιώξεις της και μετατρέποντας το νηπιαγωγείο σε έναν τύπο σχολείου με όλα τα κακά του κατακερματισμού των μαθησιακών αντικειμένων που πλήττει τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης και επιφέρει κατακερματισμό και στις κατανοήσεις των παιδιών». Από που προκύπτει ότι η απόφοιτος αγγλικής φιλολογίας έχει την παιδαγωγική επάρκεια να καθοδηγήσει και να διαχειριστεί με παιδαγωγικούς όρους μαθητές νηπιαγωγείου; Επίσης από που προκύπτει ότι οι νηπιαγωγοί έχουν εκπαιδευτεί να εκπαιδεύσουν την απόφοιτο της Αγγλικής Φιλολογίας; «Στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν ειδίκευση αλλά και σχετική γνώση και εμπειρία για την προσέγγιση των μικρών ηλικιών, όπως αυτή προκύπτει από τη φοίτηση τους σε Πανεπιστημιακά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης, μπορούν να αναλάβουν εκπαιδευτικό έργο στα νηπιαγωγεία».
    Είναι δε και άκαιρη η έναρξη μαθημάτων αγγλικής στο νηπιαγωγείο από ειδικότητες ενώ υπάρχουν τόσες άλλες ανάγκες να καλυφθούν στο δημόσιο σχολείο, (ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, κτιριακών και άλλων υλικών υποδομών, ανθρώπινου δυναμικού). Ας ξεκινήσουμε με την κάλυψή τους και θα έχει γίνει μια σημαντική αναβάθμιση του σχολείου με όρους ποιότητας!

  • 5 Μαΐου 2020, 02:35 | Γρηγόριος Γιαμαλάκης

    Να αποσυρθεί αυτή η αντιπαιδαγωγική ρύθμιση… Να πραγματωθεί η περαιτέρω μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 20 μαθητές στις Γ΄, Δ΄, Ε΄& Στ΄ τάξεις του Δημοτικού και 15 στο Νηπιαγωγείο και στις Α΄& Β΄τάξεις του Δημοτικού.

  • 5 Μαΐου 2020, 02:23 | Σοφία Χρόνη

    Πόσο θα πεισθούν οι εκπαιδευτικοί πως η πολιτεία επιζητά, ειλικρινώς, τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσω της αξιολόγησής του, όταν η ίδια το υπονομεύει τόσο προκλητικά μέσω της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα;
    Πώς θα διαχειριστούν οι εκπαιδευτικοί την αυξανόμενη ποικιλομορφία του μαθητικού πληθυσμού στο νέο πιο συμπεριληπτικό, δημοκρατικό, καινοτόμο,… σχολείο, (ή αποτελούν μόνο ρητορική;), όταν αντί να στηριχθούν από την πολιτεία με μείωση των μαθητών και βοηθό εκπαιδευτικό ανά τμήμα, προκειμένου να καλυφθούν με νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης, διαφοροποιημένα ή και εξατομικευμένα, οι ανάγκες όλων των παιδιών, η πολιτεία τόσο προκλητικά στοιβάζει τους μαθητές ακόμα περισσότερο σε αίθουσες που σε πολλές περιπτώσεις είναι κοντέινερ, χωρισμένες με νοβοπάν ή χωρίς τις βασικές υποδομές;
    Το ανθρώπινο κεφάλαιο που χάνεται με τέτοιες πολιτικές φτηνής εκπαίδευσης των παιδιών του δημόσιου σχολείου είναι λιγότερο σημαντικό από τα το κεφάλαιο που θα εξοικονομηθεί από τους μισθούς εκατοντάδων άνεργων εκπαιδευτικών;

  • 5 Μαΐου 2020, 01:57 | Παναγιωτης Α.

    Αν με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμημα οδηγούμασταν σε αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για ποιο λογο να μην δημιουργουσαμε και πάλι τμήματα και με 30, 40 ή ακομα και 60 μαθητές;
    Υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και εκπαίδευσης και με το άρθρο 49.
    Αξιότιμη κύρια υπουργε
    Όσο αυξάνεται ο αριθμός των μαθητων ανα τμήμα τόσο δυσχεραίνεται το έργο του εκπαιδευτικού και φυσικά τόσες λιγότερες πιθανοτητες έχουν οι μαθητές να γίνουν μετοχοι οποιουδήποτε ειδους εξατομικευμένης διδασκαλίας. Ταυτοχρονα υποβαθμίζονται οι συνθήκες υγιεινής καθώς και η αίσθηση ελευθεριας και οικειοποιησης του χώρου απο τους μαθητές, συνθήκες απαραιτητες για την ομαλή αναπτυξη των ανθρώπων ειτε βρισκομαστε σε καιρους πανδημίας ειτε οχι.
    Αξιοτιμη κυρια υπουργε με αυτες τις κινησεις δειχνεται να μην ενδιαφέρεστε για την αναβαθμιση της δημοσιας εκπαίδευσης αλλά για κάτι άλλο, αδιευκρινιστο. Απόσύρετε το σχεδίο νομού, συνολικά, και καθως σας ενδιαφέρει πραγματικα το πεδίο που ενδιετριβετε αυτόν τον καιρό, συζητηστε διεξοδικά με ολους τους εμπλεκόμενους φορείς και φτιαξτε μια ολοκληρωμένη πρόταση που να ανταποκρίνεται στο όραμα για μια καλυτερη δημόσια παιδεία με σοβαρή χρηματοδότηση.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:43 | ΑΝΝΑ ΧΟΥΝΤΑΛΑ

    Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να σχολιάσω την αύξηση των μαθητών ανά τάξη μέσα από δύο ρόλους.
    Πρώτα ως γιατρός που εργάζομαι σε Δημόσιο Νοσοκομείο Παίδων θα ήθελα να αναφέρω ότι ο συνωστισμός τόσων παιδιών σε μία σχολική τάξη ,τις περισσότερες φορές χωρίς κατάλληλες υποδομές και με αίθουσες μικρών τετραγωνικών, είναι επικίνδυνος και επιεικώς απαράδεκτος.
    Η συγκεκριμένη διάταξη, ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας και με την εμπειρία των μέτρων ασφαλείας εναντίον της εξάπλωσης της, προκαλεί το κοινό αίσθημα περισσότερο από κάθε τι άλλο. Πώς θα τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας και τα μέτρα υγιεινής εναντίον του COVID-19; Ερώτημα χωρίς απάντηση και είναι απορίας άξιο ακόμα και πως προτείνετε κάτι τέτοιο όταν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας και η Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας πασχίζουν καθημερινά να πείσουν για τη σημασία των αποστάσεων στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
    Εκτός όμως από τον COVID-19 κάθε χρόνο, κατά τους χειμερινούς κυρίως μήνες, οι σχολικές τάξεις αποδεκατίζονται από την εποχιακή γρίππη ,γαστρεντερίτιδες και άλλες ιώσεις.
    Αντί λοιπόν να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη και να κρατηθούν αποστάσεις το Υπουργείο Παιδείας ,με το νέο νομοσχέδιο ,αυξάνει τον αριθμό των μαθητών κάνοντας το ακόμα πιο δύσκολο και απάνθρωπο.
    Εκτός όμως από γιατρός είμαι και μητέρα δύο παιδιών του Δημοτικού σχολείου. Μέσα από αυτό το ρόλο και την εμπειρία μου έχω διαπιστώσει πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν σε μία τάξη τόσα παιδιά με διαφορετικές το καθένα ειδικές εκπαιδευτικές ,κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες.
    Ο αριθμός των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες έχει αυξηθεί σημαντικά ,κάτι που γνωρίζω και από τον εργασιακό μου χώρο. Η δυνατότητα παρουσίας εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης(εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης) γίνεται διαρκώς όλο και πιο δύσκολη έως αδύνατη λόγω ανυπαρξίας διαγνώσεων από επίσημους κρατικούς φορείς – είτε γιατί τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι αξιολογήσεις των μαθητών είτε γιατί οι ίδιοι οι γονείς δε θέλουν να αντιληφθούν ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερη κατάσταση.
    Πως ακριβώς μπορεί με αυτό τον αριθμό μαθητών ένας εκπαιδευτικός να κάνει σωστά το εκπαιδευτικό του έργο όταν τον περισσότερο χρόνο τον αφιερώνει στο να επιβάλλει την ηρεμία και την απαιτούμενη ησυχία στην τάξη; πώς μπορεί να ασχοληθεί ταυτόχρονα με παιδιά τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και εκπαίδευσης ,με παιδιά που νιώθουν αδύναμα ,να προσέχει ώστε να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα και να καλύπτει την σχολική ύλη;
    Θα ήθελα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει πολύ σοβαρά όλα αυτά και να πάρει πίσω το άρθρο αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τάξη .Αντί αυτού να σκεφθεί να τον μειώσει μιας και η Παιδεία χτίζει το αυριανό μέλλον και πάνω σε αυτή θα πρέπει όλοι μας να επενδύσουμε.

  • 5 Μαΐου 2020, 00:14 | Λένα

    Απαράδεκτη κίνηση. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει στις σχολικές τάξεις. Οι τάξεις έχουν πολλές και δύσκολες περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακές και ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες. Το να αυξηθούν οι μαθητές ανα τάξη μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει αυτή η κίνηση. Άλλωστε εν μέσω πανδημίας προτείνεται η κάθε Τάκη να έχει μέχρι 15 μαθητές και με αποστάσεις μεταξύ τους. Αν οι τάξεις αποκτήσουν 24 και 26 μαθητές η καθεμία, πού θα βρεθεί ο χώρος; Άλλωστε αυτή η υπεράριθμο τάξη δεν αντιβαίνει στα μέτρα κατά του κορωνοιού; Έρχεται φθινόπωρο….

  • 5 Μαΐου 2020, 00:02 | Λευθεριώτη Σπυριδούλα

    Η ύπαρξη επιπλέον αίθουσας στο σχολείο δε σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει επιπλέον τμήμα, αν η αίθουσα αυτή είναι ακατάλληλη, π.χ. δεν έχει επαρκή φωτισμό, τρέχουν οι τοίχοι νερό, τα παράθυρα είναι σκουριασμένα και κινδυνεύουν να πέσουν, υπάρχουν μπάζα παρατημένα, πέφτουν σοβάδες. Φτιάξτε πρώτα κτήρια ή επισκευάστε τα ήδη υπάρχοντα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και μετά μιλάμε για τμήματα. Δε γίνεται να αναλαμβάνει τα σχολικά κτήρια ο κάθε εργολάβος που έχει βύσμα σε Υπουργείο και οι εκπαιδευτικοί να έχουν εκ των υστέρων την ευθύνη για την υγεία των μαθητών. Επίσης εξασφαλίστε προσωπικό καθαριότητας πριν αυξήσετε τις αίθουσες. Δε γίνεται οι εκπαιδευτικοί να καθαρίζουμε τις επιπλέον αίθουσες και τις συνακόλουθες τουαλέτες για μισό χρόνο.

  • 4 Μαΐου 2020, 23:51 | Σταυρόπουλος Σταύρος

    Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες καλησπέρα σας. Θα ήθελα πολύ να επανεξετάσετε το άρθρο που αναφέρετε στη αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και στον ελάχιστο αριθμό 20 που προβλέπεται στο Δημοτικό Σχολείο. Κατανοώ την ανάγκη εξεύρεσης πόρων και την μείωση των θέσεων που θα προκύψει ανά σχολική μονάδα σε όλα τα πολυθέσια σχολεία της χώρας.
    Δηλαδή αν η σχολική περιφέρεια ενός σχολείου έχει 39 εγγραφές δυο τμήματα δεν μπορούν να γίνουν σύμφωνα με τη νέα διάταξη.
    Άρα 13 μαθητές θα πρέπει να μην εγγραφούν στο σχολείο της περιφέρειάς τους και θα πρέπει να εγγραφούν σε άλλα γειτονικά σχολεία. Με ποια
    κριτήρια?
    Και φυσικά στο βωμό της της μείωσης των εκπαιδευτικών, θυσιάζεται τόσο η διαδικασία της μάθησης , αφού τα τμήματα γίνονται πλέον πολυπληθή, όσο και η υγεία των μαθητών , αφού μειώνεται αισθητά η αναλογία χώρου ανά μαθητή μέσα στην αίθουσα πράγμα που στην εποχή που ζούμε είναι εγκληματικό.
    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

  • 4 Μαΐου 2020, 23:18 | ΙΩΑΝΝΑ

    Απαράδεκτο που αυξάνεται ο κατώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Ως μητέρα παιδιού Α Δημοτικού τι θα πω στο παιδί μου; Φέτος περισσεύεις και πρέπει να φύγεις από το σχολείο ξεκινώντας από την αρχή φιλίες και προσαρμογή; Τα παιδιά δεν είναι κιβώτια που του αλλάζουμε θέση οποτεδήποτε θέλουμε.

  • 4 Μαΐου 2020, 23:13 | Ευθυμία

    Απαράδεκτο! Πάρα πολλά παιδιά στοιβαγμένα σε τάξεις που δεν έχουν καν σωστές υποδομές. Δεδομένου ότι τα μοντέλα μάθησης έχουν αλλάξει και ο εκπαιδευτικός πλέον θα πρέπει να κάνει διαφοροποιημένη και πολλές φορές εξατομικευμένη διδασκαλία, ο χρόνος που αναλογεί σε κάθε μαθητή είναι μηδαμινός. Η πρόταση της ΕΕ είναι 15 μαθητές ανά τμήμα και εσείς το ανεβάζετε στους 26!
    Επιπλέον ελάχιστο όριο μαθητών τα 16 παιδιά;; Και χωρίς καν να εξαιρούνται απομακρυσμένες περιοχές.
    Η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών στους 16 και του μέγιστου αριθμού στους 26, σημαίνει συμπτύξεις τμημάτων, αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων και σημαντική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών.
    Αυτός είναι ο σκοπός. Η μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και άρα των χρηματικών πόρων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα της προσφερόμενης εκπαίδευσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:55 | Ειρήνη

    Χαίρετε! Είναι πολύ δύσκολη η διδασκαλία σε μια αίθουσα 25 εφήβων! Πόσο μάλλον σε μια αίθουσα με 25 νήπια! Καλύτερα και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ανώτατο όριο τα 20 παιδιά.