Άρθρο 47  Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).  

Στο άρθρο 16 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), ύστερα από την παρ. 3 προστίθεται παρ. 3Α ως εξής:

 

«3Α. Οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) της οικείας περιοχής μετάθεσης.

Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.

Τα ανωτέρω ισχύουν για τοποθετήσεις μετά από μετάθεση, διορισμό ή απόσπαση. Ειδικά οι προσλαμβανόμενοι προσωρινοί αναπληρωτές τοποθετούνται κατά τα ανωτέρω υπό τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο  63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13).»

  • 5 Μαΐου 2020, 14:20 | ΛΙΝΑ

    Μετά από 10 χρόνια διδακτικής εμπειρίας σε εργαστήριο Αυτόνομης Διαβίωσης σε ΕΕΕΕΚ ας μου επιτραπεί να εκφράσω την άποψη μου σχετικά με την ένταξη του κλάδου ΠΕ 87.2( Νοσηλευτικής) στην ανάθεση μαθημάτων στο ως άνω τμήμα. Όπως προκύπτει από το Αναλυτικό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής μέσω του οποίου καθορίζονται οι άξονες του γνωστικού περιεχομένου και οι γενικοί στόχοι του τμήματος Αυτόνομης Διαβίωσης ( π.χ δραστηριότητες καθημερινής ζωής που αφορούν την υγιεινή του σώματος ,θέματα ασφάλειας, υγείας , Α΄ βοηθειών, φροντίδας και υγιεινής της κατοικίας κλπ. ) θεωρώ ότι οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ( ΠΕ 87.2) με εξειδίκευση ή προϋπηρεσία σε δομές της ειδικής αγωγής μπορούν με επιτυχία να καλύψουν το περιεχόμενο των μαθημάτων του τμήματος ΑΔ στα ΕΕΕΕΚ. Εύχομαι η άποψη αυτή που μπορεί να τεκμηριωθεί ελέγχοντας το αποτέλεσμα της δουλειάς αρκετών συναδέλφων που έχουν οργανώσει στην κυριολεξία τα τμήματα αυτά, να βρει το ανάλογο ενδιαφέρον από τους αρμόδιους της ειδικής αγωγής. Να τονίσω πως δεν πρέπει να γίνει καμία συσχέτιση με τις αρμοδιότητες του κλάδου ΠΕ25(Σχολικός νοσηλευτής) που είναι σαφώς προσδιορισμένες και ισχύουν στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:13 | Κυρίτση Βασιλική

    Δημιουργείται πάλι ειδικό καθεστώς μεταχείρισης στην ΕΑΕ και καταστρατηγείται το δικαίωμα επιλογής προτίμησης του εκπ/κού ΕΑΕ. Δε συμφωνώ με την προτεινόμενη κατά προτεραιότητα στελέχωση των ΣΜΕΑΕ έναντι των Τ.Ε. Και οι δύο αποτελούν δομές ΕΑΕ και η Πολιτεία πρέπει να φροντίζει να λειτουργήσουν και οι δύο κατηγορίες δομών ταυτόχρονα, έγκαιρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και με πλήρη στέλεχωση με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό προς όφελος όλων των μαθητών ανεξαιρέτως. Συμφωνώ με τη θέση του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2020, 02:37 | Γρηγόριος Γιαμαλάκης

    Στήριξη της Ειδικής αγωγής με σταθερό μόνιμο προσωπικό.
    Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Διαμόρφωση αποκεντρωμένων υποστηρικτικών δομών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
    Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
    Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό

  • 4 Μαΐου 2020, 23:11 | Μαρία

    Θεωρώ απαράδεκτη τη μη ελευθερία επιλογής τοποθέτησης που ψηφίστηκε τώρα για τους δασκάλους ειδικής αγωγής και την αντιμετώπισή τους με διαφορετικά κριτήρια από όλους τους άλλους εκπαιδευτικούς κάθε κλάδου που δικαιούνται βάσει μοριοδότησης να επιλέξουν την τοποθέτησή τους στις εκάστοτε θέσεις σχολείων. Γιατί στην ειδική να υπάρχει αυτή η εξαίρεση και ανελευθερία; Είναι δεύτερης κατηγορίας εκπαιδευτικοί; Γιατί να στερούνται επιλογές τοποθέτησης;
    Δική μου πρόταση κάλυψης των κενών σε ειδικά σχολεία είναι να υπάρχει επίδομα ικανό να προσελκύσει του εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στα σχολεία αυτά ώστε να μην έχουν κενά από δασκάλους.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:58 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

    ΣΧΟΛΙΟ:
    Φαίνεται ότι επιχειρείται να δημιουργηθεί -για μια ακόμα φορά- ένα ιδιαίτερο καθεστώς υπηρεσιακών μεταβολών στην ΕΑΕ σε σχέση με τα όσα ισχύουν ως τώρα στην υπόλοιπη Γενική Εκπαίδευση (Αθμια και Βθμια – βλ. ν.4186/2013) με τη δικαιολογία ότι προτεραιότητα πρέπει να αποτελεί η στελέχωση των Ειδικών Σχολείων που είναι αυτοτελείς δομές ΕΑΕ. Με την διάταξη αυτή δημιουργείται έμμεσος διαχωρισμός των δομών ειδικής αγωγής προεξοφλώντας πως τα τμήματα ένταξης δεν θα στελεχώνονται εξαρχής, υποβαθμίζοντας τη λειτουργία τους και την αναγκαιότητά τους μέσα στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης .Την ίδια στιγμή υποστηρίζουν τουλάχιστον το 10% των μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα . Τα τμήματα ένταξης όπως και οι παράλληλες στηρίξεις αλλά και τα ειδικά σχολεία πρέπει να στελεχώνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς για να έχουν ίσες ευκαιρίες όλοι οι μαθητές. Περαιτέρω υπάρχει ο ενδεχόμενος κίνδυνος να μείνουν αστελέχωτα Τμήματα ένταξης εντός ενός ΠΥΣΠΕ και ακυρώνεται το δικαίωμα του εκπαιδευτικού ΕΑΕ να επιλέξει χωρίς περιορισμούς σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις και ανάγκες τη σχολική μονάδα ΕΑΕ στην οποία επιδιώκει να υπηρετήσει.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:02 | Πηνελόπη Αλεξίου

    Πραγματικά δεν γνώριζα ότι τα ζητήματα στην ειδική εκπαίδευση (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη κ.α) λειτουργούν τόσο τέλεια που δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτε άλλο παρά μόνο ο τρόπος και τα μόρια πρόσληψης των εκπαιδευτικών!! Που είναι τα εργαστήρια και οι πιστοποιήσεις κα Κεραμέως που υποσχεθήκατε; Που είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα ΑΜΕΑ; Που είναι η ποσοστική και ποιοτική αναβάσθμιση του ειδικού σχολείου; Που είναι η υποχρεωτική εφαρμογή των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και όχι η «φτηνή» και αποτυχημένη συνταγή της συμπερίληψης; Τα μόνα θετικά είναι πρώτον το μέτρο της αξιολόγησης (φτάνει να δούμε πως θα εφαρμοστεί) και το μέτρο της εφασφάλισης εκπαιδευτικών για την λειτουργία των ειδικών σχολείων πρωτίστως και μετά των τυπικών.

    Και από την άλλη, για μια ακόμη φορά μας απογοητεύουν οι εκπαιδευτικοί. Κύριοι δεν μας ενδιαφέρπυν τα μόριά σας, αλλά οι γνλώσεις και η διάθεση του έχετε να προσφέρετε στα παιδιά μας στην ειδική εκπαίδευση. Αν δεν σας αρέσει να μην την επιλέξετε. Θα γλυτώσετε και εσείς και εμείς και κυρίως τα παιδιά μας…

  • 4 Μαΐου 2020, 19:44 | Γ..Μ

    Συμφωνώ με το να αποτελεί προτεραιότητα η κάλυψη των κενών στα ειδικά σχολεία γιατί εκεί υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη. Επιτέλους σωστή ιεράρχηση των αναγκών! Επίσης να μην είναι δυνατή η μετάταξη στην Γενική Αγωγή και να αφήνουμε την Ειδική Αγωγή χωρίς προσωπικό!

  • 4 Μαΐου 2020, 17:12 | Δημήτριος Παπαγεωργιου

    Τα προβλήματα των κενών λύνονται ουσιαστικά μόνο με μόνιμους διορισμούς .
    Από τη στιγμή όμως που υπάρχουν και πρέπει να καλυφθούν , σωστά προηγούνται οι ΣΜΕΑΕ .

  • 4 Μαΐου 2020, 15:29 | Χρύσα

    Γιατί στις υπόλοιπες δομές ο εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα επιλογής ενώ στην ειδική αγωγή δεν έχει; Είναι κατάχρηση εξουσίας και επίσης η επιβολή αυτή είναι παράνομη και άδικη! Δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία σε κάθε πόλη, επομένως γιατί να με αναγκάσετε να μετακινούμαι καθημερινά, εάν δεν έχει στο μέρος που ζω; Είναι τελείως παράλογο να μην μπορεί ο εκπαιδευτικός να επιλέξει βάσει των μορίων που έχει. Αυτή η λογική ανοίγει τον δρόμο και σε ανάλογες πρακτικές στη γενική αγωγή προς εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων!

  • Το άρθρο αυτό (η μοναδική πρόβλεψη του νομοσχεδίου για τους μαθητές με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α.), είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική συμπερίληψης και πλήττει ευθέως το δικαίωμα των μαθητών/μαθητριών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α. να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους.
    Με βάση στοιχεία του my school που επεξεργάστηκε το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ, σήμερα το 88% των μαθητών/μαθητριών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α. φοιτούν σε Σχολεία της Α/Βάθμιας και της Β/Βάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης και το 57,3% αυτών των μαθητών/μαθητριών δεν λαμβάνουν καμία ειδική υποστήριξη εντός του σχολείου, αλλά υποστηρίζονται από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.
    Επίσης, τα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), αντιμετωπίζουν ήδη πολλά προβλήματα επαρκούς στελέχωσης, αλλά και με μεγάλο αριθμό μαθητών (το 2016, ο μέσος όρος μαθητών στα Τ.Ε της Β’βάθμιας εκπαίδευσης ήταν 14,6 άτομα/τάξη ενώ ο μέγιστος αριθμός που προβλέπεται από τον νόμο είναι 12 άτομα/τάξη!).
    Θέση της ΕΣΑμεΑ είναι πως ο θεσμός των Τ.Ε., δυστυχώς, σήμερα δεν αποτελεί θεσμό που διευκολύνει την «ένταξη» των μαθητών με αναπηρίες ή/και με Ε.Ε.Α. και κάθε άλλο παρά προς όφελος των μαθητών με αναπηρία στα Γενικά Σχολεία, αλλά και στα Ειδικά Σχολεία, λειτουργεί. Ο θεσμός των Τ.Ε. χρειάζεται αξιολόγηση, αναθεώρηση, ακόμα και κατάργηση, εφόσον στόχος και επιταγή της Σύμβασης είναι η «συμπεριληπτική εκπαίδευση».
    Σε ότι αφορά την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ.), μόνο το 7% των μαθητών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α. έλαβε Π.Σ. κατά το σχολικό έτος 2017-2018 εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών πόρων, ενώ η πλειονότητα των μαθητών που τελικά λαμβάνει στήριξη είναι μόνο σε μερική βάση.
    Όσον αφορά στη στήριξη που παρέχεται στα Σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό-ΕΕΠ (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές κ.λπ.), αν και έχει σημειωθεί πρόοδος τα τελευταία χρόνια, αυτή εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, με συνέπεια πολλά παιδιά με ανάγκες φροντίδας και περίθαλψης να αντιμετωπίζουν παραβίαση του δικαιώματός τους για ένταξη στην Γενική Εκπαίδευση εξαιτίας της έλλειψης σχολικών νοσηλευτών και λοιπού Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού-ΕΒΠ.
    Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την απουσία των ελάχιστων προδιαγραφών φυσικής προσβασιμότητας στη πλειονότητα των δομών των σχολικών μονάδων καθώς και την περιορισμένη προσβασιμότητα στο εκπαιδευτικό υλικό, τις υπηρεσίες, τον εξοπλισμό, το ηλεκτρονικό περιβάλλον, καθιστούν προσχηματική την ένταξη των μαθητών με αναπηρία στα Σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης, συνθήκη που επιβεβαιώνεται με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
    Η πρόβλεψη του συγκεκριμένου άρθρου ώστε οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε θέσεις των Τ.Ε. να πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) της οικείας περιοχής μετάθεσης, δεν διασφαλίζουν ένα σύγχρονο συμπεριληπτικό σχολείο, αλλά αντίθετα «διασφαλίζουν» την περαιτέρω υποβάθμιση των ήδη προβληματικών δομών ενταξιακής εκπαίδευσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 02:13 | Ευαγγελία Παχούμη

    Οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για την κατ’οίκον διδασκαλία των μαθητών με Αναπηρία πότε θα γίνουν; Στις προσλήψεις για την ειδική αγωγή, έχετε μεριμνήσει για τα κενά που υπάρχουν στην κατ’οίκον διδασκαλία;;
    Η σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος και ακόμη περιμένουμε οι γονείς των δικαιούχων μαθητών και δη ΑμεΑ να υλοποιηθεί η κατ’οίκον διδασκαλία των παιδιών μας! Για τις ελλείψεις αυτές δεν φαίνεται να αποδίδεται από το υπουργείο Παιδείας η ίδια βαρύτητα που αποδίδεται σε αντίστοιχες τυχόν ελλείψεις που κατά διαστήματα προκύπτουν στη γενική εκπαίδευση. Έχετε σκεφτεί πώς θα συνεχίσουν και πώς θα ολοκληρώσουν αυτά τα παιδιά την φοίτησή τους η οποία παρεμπιπτόντως είναι υποχρεωτική

  • 4 Μαΐου 2020, 01:23 | Ευαγγελία Παχούμη

    Να προστεθεί παράγραφος η οποία θα προβλέπει την πρόσληψη/ τοποθέτηση εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (αναπληρωτών είτε ωρομισθιων με κρατικό προϋπολογισμό) για την στήριξη της διδασκαλίας κατ’οίκον των δικαιούχων μαθητών ΑμεΑ.
    Δεν είναι δυνατόν να παραβλέπουμε την αποδεδειγμένη ανάγκη μέρους των μαθητών και δη ΑμεΑ, για κατ’οίκον διδασκαλία!

  • 3 Μαΐου 2020, 09:34 | Κοντόπουλου

    Πρωτοφανής αντιμετώπιση ενός
    κλάδου που υπηρετεί στο πιο
    ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης.
    Προς τι αυτή η κατάχρηση εξουσίας;
    «Επιβολή της τοποθέτησης ανεξάρτητα
    απο τη δήλωση του εκπαιδευτικού.»
    Αν και εφ όσον ισχύσει θα πρέπει
    το υπουργείο να βρει ανταπωδοτικό
    κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς.
    Είτε με ενδεχόμενο πολλαπλασιασμό
    των μορίων συνθηκών διαβίωσης είτε
    με καταβολή εξόδων μετακίνησης.

  • 3 Μαΐου 2020, 09:26 | Παρισόπουλος K.

    Η ειδική αγωγή εφαρμόζεται
    έτσι όπως ορίζει το υπουργείο.
    Είτε σε ΣΜΕΑΕ είτε σε ΤΕ.Ο εκπαιδευτικός
    δικαιούται να επιλέξει τη δομή που θα
    υπηρετήσει βάση μορίων.Είναι παράνομο
    και άδικο να επιβάλλει το υπουργείο
    την εκπαιδευτική δομή ειδικά όταν πρόκειται
    για σχολεία με μεγάλη γεωγραφική
    απόσταση μεταξύ τους.
    Μήπως το υπουργείο προτίθεται
    να καταβάλει έξοδα μετακινήσεων
    αφού θεωρεί ότι ο εκπαιδευτικός
    πρέπει να καλύψει τις ανάγκες
    της υπηρεσίας παρά τη θέληση του;

  • 2 Μαΐου 2020, 21:23 | Νίκη

    1.Μόνιμο προσωπικό στις δομές ειδικής.
    2. Στήριξη κι επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών για τον θεσμό της παράλληλης στήριξης. Είναι αστείο ο ρόλος μας να περιορίζεται στο να «κρατάμε σημείωσεις» για τον μαθητή μας. Θέλουμε ουσιαστική μας εμπλοκλη στο μάθημα όπως ορίζει η επιστημονική βιβλιογραφία.
    3. Διευκόλυνση του τρόπου εξέτασης των μαθητών με μαθηδιακές δυσκολίες.Νομοθεσία που να περιφρουρεί τα δικαιώματά τους στην ίση εκπαίδευση.

  • 2 Μαΐου 2020, 18:22 | Τάνης Α.

    Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να συνεχίσει να έχει το δικαίωμα επιλογής της δομής, στην οποία θα εργαστεί. Άμεση απόσυρση του άρθρου!

  • 2 Μαΐου 2020, 00:35 | Παρισόπουλου

    Το άρθρο θα δημιουργήσει
    τεράστιες αδικίες μεταξύ
    εκπαιδευτικών καθώς διαχωρίζει
    τους αιτούντες βελτίωση απο τους
    αιτούντες οριστική τοποθέτηση.
    Απολύτως καταχρηστικό το άρθρο.

  • 2 Μαΐου 2020, 00:34 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ

    Στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία λειτουργίας τους.1)Αλλαγή ωρολόγιων προγ/των ως προς την δομή των διδασκόμενων μαθημάτων με πιο απλουστευμένα μαθήματα.2)Προσαρμογές των προγραμμάτων σπουδών σε πραγματικές συνθήκες Ειδικής Αγωγής.3)Τα βιβλία που θα διδάσκονται στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ να είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των μαθητών των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ δηλαδή όχι στα
    ίδια βιβλία που διανέμονται και στην Γενική Παιδεία.4)Ριζική αλλαγή του σχεδιασμού λειτουργίας του Λυκείου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.5)Κάλυψη όλων των κενών στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ με μόνιμους διορισμούς Διδακτικού Προσωπικού-Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π.6)Να καταργηθεί το όριο των 114 απουσιών στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης να γίνεται στο τέλος από το Σύλλογο καθηγητών-Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π όπως ισχύει και στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ διότι υπάρχει μεγάλο ποσοστό μαθητών/τριών που απουσιάζουν δικαιολογημένα κατά την διάρκεια των μαθημάτων.

  • 2 Μαΐου 2020, 00:30 | Βικτώρια

    Η προϋπηρεσία από κλάδο σε κλάδο πρέπει να συνεχίσει να μεταφέρεται για τους εκπαιδευτικούς που κατέχουν τα τυπικά προσόντα (πτυχίο-μεταπτυχιακό). Δεν είναι δυνατόν να διοριστούν στην ειδική άτομα με προϋπηρεσία γενικής και μετά να αλλάξει η νομοθεσία..

  • 1 Μαΐου 2020, 23:03 | Σταματία

    Συμφωνώ καθώς η κάλυψη κενών στα ειδικά σχολεία θα πρέπει να προηγούνται της κάλυψης των τμημάτων ένταξης.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:38 | Καρανικόλα Μ.

    Το άρθρο προφανώς στερείται
    οποιασδήποτε σοβαρότητας γιατί
    δεν συνάδει με το γενικότερο πνεύμα
    της ελεύθερης επιλογής σχολικής μονάδας
    και της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών
    βάση των πινάκων μορίων.
    Ως εκ τούτου θεωρείται δεδομένο
    ότι πολύ σύντομα θα εκπέσει γιατι
    θα πλήξει τα συμφέροντα μεγάλης μερίδας
    εκπαιδευτικών οι οποίοι θα προσφύγουν
    στη δικαιοσύνη.
    Αναρωτιέται και ο πιο άσχετος με
    την εκπαίδευση νους ποιός συνέλαβε
    αυτή την ιδέα.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:00 | Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 6ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου & Νηπιαγωγείου Αθηνών

    Αγαπητοί,
    Σας αποστέλουμε κάτωθι τα θέματα που μας έχουν απασχολήσει στην ειδική αγωγή και ειδικά τα σχόλια θα πρέπει να τοποθετηθούν ανά άρθρο.

    Άρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
    Το ΙΕΠ μεριμνά για την παράδοση συγγραμμάτων στην ειδική αγωγή σε κάθε βαθμίδα από το σχολικό έτος 2020-2021. Επίσης με απόφαση του επιστημονικού συμβουλίου κάθε ειδικού σχολείου και ενημέρωση του ΙΕΠ δύναται να εισαχθεί στην διδακτέα ύλη λογισμικό που κρίνεται χρήσιμο για την πρόοδο των παιδιών.
    Τα Τμήματα παιδείας του οικείου δήμου που λειτουργεί το σχολείο μεριμνά για την εύρυθμη λειτουργία Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και παροτρύνει αυτούς για την λειτουργία πρόσθετων τμημάτων εκπαίδευσης. Επίσης ο Δήμος υποχρεούται να μεριμνά για την λειτουργία κέντρων ημερήσιας απασχόλησης (summer camp) μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς και έως τις 31 Ιουλίου εκάστου έτους.
    Για την κάλυψη αναγκών μονογονεικών οικογενειών οι Δήμοι λειτουργούν κατ’ ελάχιστο ένα τμήμα γενικής αγωγής και ένα τμήμα ειδικής αγωγής για την απασχόληση των παιδιών μετά το τέλος του σχολικού προγράμματος και έως τις 20:00 μμ καθημερινά και το Σάββατο από τις 07:00 έως τις 17:00.
    Σε αιτήματα των ειδικών σχολείων ή των συλλόγων για παραχώρηση αθλητικών χώρων ο Δήμος υποχρεούται να ανταποκρίνεται κατά προτεραιότητα.

    Άρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
    Κάθε ΣΜΕΑΕ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. πρέπει να διαθέτει κατ’ ελάχιστο 60% πληρότητα σε μόνιμο προσωπικό στις θέσεις Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. καθώς και εκπαιδευτικού διδακτικού προσωπικού ειδικής αγωγής. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις το Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. μεριμνά για την τοποθέτηση ωρομισθίων και αναπληρωτών με πλήρη πλήρωση των θέσεων έως την 1η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους. Εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής τοποθετούνται σε ειδικά σχολεία μόνο εφόσον δεν υπάρχει κάλυψη από προσωπικό ειδικής αγωγής.

    Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    Προσθήκη στην παρ.1 «Αντιστοίχως ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προ νηπίων στην ειδική αγωγή είναι πέντε (5) ανά τμήμα, με δυνατότητα μείωσης κατά ποσοστό 20% με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δέκα (10).»
    Προσθήκη στην παρ.3 «Αντιστοίχως ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στην Ειδική Αγωγή πέντε (5) ανά τμήμα, με δυνατότητα μείωσης κατά ποσοστό 20% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τέσσερις (4) ανά τμήμα.»

    Με εκτίμηση,

    Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
    & 6ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Αθηνών – Αρ. Έγκρ. Συλλόγου 391/2016
    Email: 6thparentssociety@gmail.comhttp://6thparentssociety.wixsite.com/athens
    https://www.facebook.com/Σύλλογος-Γονέων-6ου-Ειδικού-Νηπιαγωγείου-Δημοτικού
    https://www.youtube.com/channel/UC54UpIpsRKOT7WqV0YUQ13Q

  • 30 Απριλίου 2020, 01:15 | Πουλόπουλος

    Καθημερινός αγώνας δρόμου
    η μετακίνηση ενός εκπαιδευτικού
    προς τη δουλειά του.Και ενώ
    υπάρχει η δυνατότητα να προσεγγίσει
    κοντινά σχολεία το υπουργείο
    δεν το επιτρέπει.
    Έξοδα μετακινήσεων λοιπόν σε όσους
    υπηρετούν σε θέσεις που δεν ανήκουν
    στις επιλογές τους!

  • 29 Απριλίου 2020, 21:59 | Παρισοπούλου

    Ούτε τα προσχήματα δεν
    τηρεί το υπουργείο για τους
    απωτέρους σκοπούς του που
    δεν είναι άλλοι παρά η υποβάθμιση
    της ειδικής Αγωγής.Μόνο
    αυτό είναι το αιτιολογικό
    στη στέρηση του δικαιώματος
    του εκπαιδευτικού για ελεύθερη
    επιλογή της δομής που θα υπηρετήσει.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:21 | Αικατερίνη Μπαχτσεβάνη

    Είναι αίσχος να μιλάμε ακόμη για ειδικά σχολεία και τμήματα «ένταξης». Συμπερίληψη τώρα! Έχουμε δημιουργήσει ένα γκέτο ειδικών σχολείων και τα παιδιά είναι αποκομμένα από την υπόλοιπη κοινωνία, δεν συνυπάρχουν με τους υπόλοιπους και μετά απαιτούμε αυτόνομη ή ημι-αυτόνομη διαβίωση. Πρέπει να εγκαταλειφθεί το ιατρικό μοντέλο από την εκπαίδευση και να ακολουθήσουμε επιτέλους το κοινωνικό. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και μέσα στο γενικό σχολείο με άλλους όρους, εργαλεία και συνθήκες.

  • 28 Απριλίου 2020, 22:55 | Ιωαννίδης

    Δυστυχώς δεν αλλάζει τίποτα στην Ειδική Αγωγή.
    Ο τρόπος αντιμετώπισης παιδιών και εκπαιδευτικών που ασχολούνται στην ειδική έχει αν κάνει καθαρά με το ποιος θέλει να κάνει φύλαξη παιδιών !!!
    Αν συνεχιστή ο τρόπος αντιμετώπισης αυτών παιδιών θα ήταν καλύτερα τα ΣΜΕΑΕ να ενταχθούν στο υπουργείο υγείας και όχι στο παιδείας .
    Το σκεπτικό του υπουργείου είναι : ότι περισσεύει από ανθρώπινο δυναμικό να τα πάμε στα ειδικά σχολεία . Είναι χαρακτηριστικό στο συγκεκριμένο άρθρο ότι η επιλογή γίνεται από τον πίνακα και προς τα πάνω ( πάντα σε κάθε πίνακα πάμε από την κορυφή και κάτω ). Η ελεύθερη επιλογή του εκπαιδευτικού βασίζεται στην ικανότητα του να ανταπεξέλθει στο περιβάλλον των ειδικών σχολείων (αν μπορεί ή όχι να σταθεί ).
    Επιτέλους να καταλάβετε ότι η ειδική έχει ανάγκη από τους πλέον καταρτισμένους εκπαιδευτικούς . Είναι παράλογο να βάζετε εκπαιδευτικούς στην ειδική γιατί έχουν κάνει απλά ένα σεμινάριο ή έχουν οι ίδιοι μια μορφή αναπηρίας , ή και να έχουν ένα χαρτί από ψυχίατρο. Πουθενά στις προϋποθέσεις να ενταχθεί κάποιος στην ειδική δεν υπάρχει η κατάρτιση.
    Τα σχολεία τα έχετε καταντήσει μέρος φύλαξης παιδιών, πουθενά το εκπαιδευτικό κομμάτι.

  • 28 Απριλίου 2020, 16:48 | Κ.Χ.

    Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13)για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης».
    Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση των αναπληρωτών γίνεται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία επιβάλλεται πλέον να αλλάξουν. Αναφέρομαι στην έμφαση που δίνεται στην οικογενειακή κατάσταση του αναπληρωτή εκπαιδευτικού (αν είναι δηλαδή έγγαμος ή άγαμος) και στην πρόταξη όλων των άτεκνων έγγαμων αναπληρωτών έναντι των άγαμων αναπληρωτών με περισσότερα έτη προϋπηρεσίας.
    Η διάταξη στην οποία βασίζεται η εν λόγω κατάταξη (ΦΕΚ 465Β΄, του 2003, παρ. 3 του άρθρου 8 της αριθμ. 35557/09-04-2003 Υ.Α), σε συνδυασμό με τη θεσμοθέτηση του συμφώνου συμβίωσης, ωθεί τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, για λόγους συμφέροντος, σε αλλαγή της οικογενειακής τους κατάστασης εν μια νυκτί από «άγαμος» σε «έγγαμος». Συγχρόνως, όμως, στερεί από τους άγαμους αναπληρωτές με μεγαλύτερη προϋπηρεσία ή/και εντοπιότητα τη δυνατότητα να τοποθετηθούν σε σχολικές μονάδες της πρώτης τους προτίμησης, γεγονός που συνιστά δυσμενή διάκριση εναντίον τους.
    Παρακαλώ να μεριμνήσετε ώστε η συγκεκριμένη αδικία να αρθεί και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να γίνονται στο εξής με κριτήρια μοριοδότησης όμοια με αυτά των μονίμων (συνολική προσμέτρηση μονάδων συζύγου, παιδιών, εντοπιότητας, συνολικής υπηρεσίας κ.τ.λ).

  • 28 Απριλίου 2020, 08:22 | Πουλόπουλος

    Ως γονέας παιδιού με ειδικές
    εκπαιδευτικές ανάγκες θα ήθελα
    να υπάρχει τμήμα ένταξης στο σχολείο
    της γειτονιάς με σταθερό δάσκαλο.
    Δεν έχει αξία να φτάνει Νοέμβριος
    για να επανδρωθεί το τμήμα ένταξης.

  • 28 Απριλίου 2020, 08:16 | Κοντόπουλος

    Αναρωτιέμαι αν τελικά το υπουργείο
    προτίθεται να αναβαθμίσει την ειδική Αγωγή
    συνολικά ή αν πίσω απο αυτό το άρθρο
    υποβόσκει η σταδιακή υποβάθμιση των Τμημάτων
    ένταξης με απώτερο στόχο την κατάργηση τους!
    Κάτι τέτοιο διαφαίνεται απο την κατάργηση
    του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να επιλέξουν
    ελεύθερα αν θα υπηρετήσουν σε ΤΕ ή όχι.
    Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο γιατί θα οδηγήσει
    σε αποδυνάμωση των ΤΕ καιφυσικά τα παιδιά
    που χρήζουν βοήθειας μέσα στη γενική τάξη
    θα παραμένουν ακάλυπτα με ολέθριες συνέπειες
    τόσο για τα ίδια και τις οικογένειες τους όσο
    και για το σχολείο συνολικά!

  • 27 Απριλίου 2020, 18:10 | ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πηγαίνουν με αγάπη στο σχολείο , ειδικά σε τέτοιες κατηγορίες σχολείων. Συνεπώς θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη το πόσο εξυπηρετεί γεωγραφικά τον εκάστοτε δάσκαλο μια περιοχή εργασίας. Ωστόσο εξίσου σημαντικό θα πρέπει να είναι στην μοριοδότηση και η διενέργεια συνέντευξης, κάτι που δεν διαβλέπω πουθενά. Είναι αδιανόητο να μην συνεκτιμάτε σε έναν δάσκαλο η προσωπικότητα.

  • 27 Απριλίου 2020, 07:15 | Παρισόπουλος K.

    Πρωτοφανής,άδικη και άστοχη
    διάταξη .Δεν προασπίζει κανένα
    συμφέρον για το δημόσιο και
    πλήττει κατάφωρα το δικαίωμα
    του εκπαιδευτικού για «ελεύθερη»
    επιλογή του τόπου εργασίας του.
    Μέσα σ αυτή τη συγκυρία, με τους
    μισθούς σταθερά στα κατώτατα όρια
    θα στερηθεί ο εκπαιδευτκός το δικαίωμα
    να επιλέξει τη σχετικώς καλύτερη θέση
    εργασίας για τον ίδιο και την οικογένεια
    του;

  • 27 Απριλίου 2020, 00:46 | Βασίλης

    Η πρόθεση της κυβέρνησης μέσα από το κατατεθέν νομοσχέδιο να στελεχώσει κατά προτεραιότητα τις ΣΜΕΑΕ, ήτοι τα ειδικά σχολεία, θα επιφέρει ανάσχεση της ενταξιακής πολιτικής στην Ελλάδα, ενώ πλήττει βάναυσα το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ε.ε.α. που επιθυμούν να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους. Στην καλύτερη των περιπτώσεων το υπουργείο τους επιφυλάσσει υποστήριξη από μη σταθερό προσωπικό, αφού οι εκπαιδευτικοί (αλλά και το ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί) που θα εργαστούν στα θα είναι αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Αντί να δώσει, λοιπόν, τη δυνατότητα σε όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να εργαστούν σε τμήματα ένταξης γενικών σχολείων για να πληρώσουν οργανικές θέσεις που υπάρχουν πια, και μάλιστα θεσμοθέτησε η παρούσα κυβέρνηση, το υπουργείο κάνει μια στροφή που μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο δυσεξήγητη.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:45 | Παρισόπουλος Αντώνιος

    Άμεση απόσυρση του άρθρου γιατί
    αποτελεί υποβάθμιση της ειδικής Αγωγής
    και απαξίωση του εκπαιδευτικού.

  • 26 Απριλίου 2020, 23:59 | Μαρία Κουράκλη

    Πολύ σωστό! Σαφώς και οι μόνάδες ΣΜΕΑΕ πρέπει να προηγούνται στην κάλυψη των Τμημάτων Ένταξης, καθώς οι εκπαιδευτικοί στις ΣΜΕΑΕ αναλαμβάνουν ολόκληρα τμήματα μαθητών, ενώ τα Τμήματα Ένταξης είναι υποστηρικτικά εντός των γενικών σχολείων. Δε φάνηκε όμως να το λαμβάνετε αυτό υπόψη σας στην κατανομή των 4500 μόνιμων διορισμών ειδικής αγωγής, καθώς δώσατε πολλούς διορισμούς σε ειδικότητες Τμημάτων Ένταξης προκειμένου να στελεχωθούν Τμήματα Ένταξης και σε ειδικότητες που στελεχώνουμε Εργαστήρια σε Ειδικά Σχολεία και ΕΕΕΕΚ δόθηκε πολύ μικρός κατά αναλογία αριθμός θέσεων. Έτσι και του χρόνου, τα ειδικά σχολεία θα δουλέψουν με μεγάλο ποσοστό με αναπληρωτές. Χρειάζονται και άλλοι διορισμοί για να στελεχωθούν τα Ειδικά Σχολεία και τα Εργαστήρια των ΕΕΕΕΚ και αναμένουμε από την κυβέρνησή σας που ευαισθητοποιείται σε θέματα ειδικής αγωγής να τους πραγματοποιήσει σύντομα καθώς είναι άκρως απαραίτητοι.

  • 26 Απριλίου 2020, 15:59 | Σπύρος

    Ειδικά σχολεία υπάρχουν συνήθως στις έδρες των νομών ή στις μεγάλες πόλεις. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί να τοποθετηθεί στο οργανικό κενό π.χ στο Ξυλόκαστρο ή τα Μέγαρα αλλά θα πρέπει καθημερινά να ταξιδεύει στην Κόρινθο ή την Ελευσίνα. Αντί για αρνητικά κίνητρα για στελέχωση των ΣΜΕΑΕ πρέπει να δοθούν θετικά. Επαναφορά του επιδόματος δυσμενών συνθηκών (ίσχυε μέχρι το 2011) π.χ. ίσο με το επίδομα του υποδιευθυντή μόνο σε όσους υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ κι όχι σε άλλες δομές ειδικής αγωγής. Έτσι θα προσελκύσουν εκπαιδευτικούς και Διευθυντές.

  • Χρειάζεται η Ίδρυση Γραφείου Ειδικής Αγωγής σε κάθε Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης με στόχο τη θεσμική αναβάθμισή της ώστε να υπάρχει καλύτερος συντονισμός της λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης, της Παράλληλης Στήριξης & των συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι). Είδαμε όλοι μόλις αποφασίστηκαν οι 4.500 διορισμοί στην ειδική αγωγή πόσα ζητήματα προέκυψαν (ούτε οργανικές θέσεις δε μπορούν να βγάλουν, για να μην επεκταθώ & σε άλλα). Αυτό το έχω συζητήσει προσωπικά με συναδέλφους διευθυντές, εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής και συνδικαλιστές και μπορώ να σας μεταφέρω ότι ουδείς είναι αντίθετος σε κάτι τέτοιο.

  • 26 Απριλίου 2020, 12:23 | Μιχάλης Πασπαλάς

    1) Να προστεθεί παράγραφος, η οποία θα προβλέπει ότι σε όλα ανεξαιρέτως τα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Αγωγής με οργανικότητα 6/θ και άνω και σε όλα ανεξαιρέτως τα Νηπιαγωγεία Γενικής Αγωγής με οργανικότητα 3/θ και άνω, ιδρύεται αυτοδικαίως από ένα Τμήμα Ένταξης, χωρίς άλλα προαπαιτούμενα.
    Δεν είναι δυνατόν να παραβλέπουμε την πάγια σχολική πραγματικότητα και την αποδεδειγμένη ανάγκη μέρους των μαθητών για εξειδικευμένη στήριξη από Ε.Α.Ε.
    2) Είναι πλέον απαραίτητο, να προστεθεί παράγραφος, η οποία θα προβλέπει ότι σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία (ξεκινώντας από αυτά που έχουν μαθητικό πληθυσμό π.χ. άνω των 250), ιδρύεται αυτοδικαίως οργανική θέση Σχολικό Νοσηλευτή (κλάδος ΠΕ25), χωρίς άλλα προαπαιτούμενα.
    Αν ρίξετε μια ματιά στις εγκεκριμένες στηρίξεις από Σχολικό Νοσηλευτή (και την τοποθέτηση αναπληρωτών), θα διαπιστώσετε ότι όλα τα Δημοτικά Σχολεία έχουν μαθητές με σακχαρώδη διαβήτη, επιληψία και άλλα μόνιμα νοσήματα. Επίσης, οι Σχολικοί Νοσηλευτές θα μπορούν να παρεμβαίνουν σε άλλες, καθημερινές ανάγκες όλων των μαθητών του σχολείου (πχ, πρόσκαιρη φαρμακευτική αγωγή, μικροατυχήματα, κλπ)

  • 26 Απριλίου 2020, 07:11 | Παρισόπουλος Αντώνιος

    Σε κανένα κλάδο δεν επιβάλλεται η επιλογή
    της σχολικής μονάδας.Όλα τα κενά είναι για
    όλους.Η ειδική αγωγή σημαίνει για εσάς και
    Ειδική και προπάντων άδικη μεταχείριση;
    Τα κριτήρια με τα οποία κάνει ο εκπαιδευτικός την επιλογή
    της σχολοκής μονάδας αφορούν την
    προσωπική του εμπειρία,την απόσταση απο τον
    τόπο κατοικίας του κ.λ.π.
    Είναι γνωστό ότι δε λαμβάνει κανείς επίδομα
    για τα έξοδα μετακίνησης του.
    Όταν αποφασίσετε να χορηγήσετε κάποιο επίδομα
    για τα έξοδα μετακίνησης των εκπαιδευτικών
    τότε να αναλάβετε εξ ολοκλήρου και τις τοπο-
    θετήσεις των εκπαιδευτικών.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:07 | Δέσποινα

    Θεωρώ ότι καταστρατηγείται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του εκπαιδευτικού να επιλέξει τη σχολική μονάδα που επιθυμεί να υπηρετήσει. Απαράδεκτο! Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι ελεύθερος να επιλέξει τη σχολική μονάδα ώστε να την υπηρετήσει με αυτόνομη βούληση και αγάπη. Όχι τιμωρητικά, πράγμα που φαίνεται από το ότι το υπουργείο επιθυμεί να τοποθετήσει σε ΣΜΕΑ υποχρεωτικά τον εκπαιδευτικό με τα λιγότερα μόρια. Δυσμενής μετάθεση με απλά λόγια κάνει το υπουργείο μια θέση που πρέπει να υπηρετείτε αποκλειστικά από ανθρώπους που το θέλουν.

  • 25 Απριλίου 2020, 16:19 | Ελένη

    Αν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και δύο κενά, ένα σε Τ.Ε. και ένα σε ειδικό σχολείο, σίγουρα προηγείται το ειδικό σχολείο.Άλλο είμαι τοποθετημένος σε Τ.Ε. και πηγαίνω στο ειδικό, μέχρι να έρθει ο αντικαταστάτης μου και άλλο πηγαίνω «με το ζόρι» στο ειδικό. θα μπορούσε να είναι και «με το ζόρι» στο Τ.Ε., αντίστοιχα. Και αυτό λογικά εννοεί ο νομοθέτης.Οτιδήποτε άλλο είναι αντισυνταγματικό και αντίκειται στις βασικές αρχές του Συντάγματος και προπάντων στις αρχές της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης των πολιτών.Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καταστρατηγηθεί η τοποθέτηση σε δομές της ειδικής αγωγής, με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια.

  • 25 Απριλίου 2020, 14:19 | ΕΙΡΗΝΗ Σ.

    Είναι άδικο να σε τοποθετούν υποχρεωτικά κάπου, ίσως σε κάποιο ειδικό σχολείο μακριά από το σπίτι σου, ενώ σε διπλανά γενικά σχολεία με τμήματα ένταξης να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί που κατατάσσονται πιο κάτω από εσένα σε μόρια, είτε μόνιμοι είτε αναπληρωτές. Δεν έχουμε ίσο δικαίωμα επιλογής;;;
    Επιπλέον τα παιδιά που φοιτούν σε τμήματα ένταξης δεν έχουν ίσο δικαίωμα στην εξατομικευμένη διδασκαλία, εφόσον προτείνεται η φοίτησή τους στα τμήματα ένταξης; Πολλά παιδιά δε μπορούν καν να παρακολουθήσουν το μάθημα στην κλασική τάξη. Τέλος, πολλοί εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα τμήματα ένταξης στην αρχή της σχολικής χρονιάς εξυπηρετούν και τις ανάγκες των μαθητών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, μέχρι να έρθουν αναπληρωτές.

  • 25 Απριλίου 2020, 13:45 | Βασίλειος Χριστινάκης

    Το άρθρο (και η αιτιολογική του) είναι απόλυτα σωστό ως προς την πρόθεση του να καλύψει τις ΣΜΕΑΕ κατά προτεραιότητα.

  • 25 Απριλίου 2020, 06:47 | Βασιλική

    Οι δομές ειδικής αγωγής περιλαμβάνουν και τα ειδικά σχολεία και τα τ.ε.Η επιλογή πρέπει να γίνεται από τον εκπαιδευτικό βάσει μορίων και όχι αναγκαστική τοποθέτηση στα ειδικά σχολεία με τιμωρητικά κριτήρια σε περίπτωση μη δήλωσής τους! Την ώρα που όλοι μας ζητήσαμε υπηρεσιακή μεταβολή δεν ίσχυε αυτό το καθεστώς!

  • 24 Απριλίου 2020, 12:06 | Σταυρούλα

    οι τοποθετήσεις πρεπει να γίνονται με βάση τη σειρά στους πίνακες κατάταξης και μόνο! Κανένα άλλο κριτήριο δεν ειναι δίκαιο αφού έχουν ήδη λάβει μοριοδότηση και οικογενειακά κριτήρια. Δε μπορεί να στερείται κάποιος που λεχει πολλάμόρια την επιλογή του τμήματος ένταξης και να υποχρεουται να παει σε ειδικό.

  • 24 Απριλίου 2020, 01:22 | Κυριακή

    Η προϋπηρεσία από τη γενική εκπαίδευση θα εξακολουθεί να μεταφέρεται στην ειδική και το αντίστροφο;

  • 23 Απριλίου 2020, 22:49 | Σοφία Αναστασιάδου

    Είστε Έλληνες και Χριστιανοί και πιστεύαμε ότι ψηφίζοντάς σας δε θα εφαρμόζατε τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και του Γαβρόγλου. Μας εξαπατήσατε κύριοι και αύριο τα παιδιά μας θα τα διδάσκουν άνθρωποι που δεν έχουν εργαστεί ποτέ ξανά στα ειδικά σχολεία. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ. Η μεταφορά προυπηρεσίας από γενική σε ειδική και από κλάδο σε κλάδο και η πλήρης συμπόρευσή σας με τον ΣΥΡΙΖΑ μας λέει ότι μας εξαπατήσατε. ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΟ αλλιώς θα βρεθείτε απέναντί μας. ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:14 | Μαρίνα Λ.

    Απόλυτα «δίκαιο»..Καταλύεται εντελώς το νόμιμο δικαίωμα επιλογής σχολείων ..Ποιο το νόημα μιας τέτοιας τροπολογιας όταν υπάρχει πλήθος εκπαιδευτικών (μετατιθεμενοι, αποσπασθεντες, αναπληρωτές , νεοδιοριστοι) για να καλύψουν όλα τα κενά;

  • 23 Απριλίου 2020, 18:01 | Μαρία

    Καλό θα είναι να τοποθετούνται και εκπαιδευτικοί αγγλικής σε τμήματα ένταξης δημοτικών-γυμνασίων καθώς τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που υπάρχουν πλέον σε κάθε τμήμα δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το μάθημα με τους ρυθμούς του υπόλοιπου τμήματος και χρειάζονται εξατομικευμένη διδασκαλία. Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί αγγλικής στους ειδικούς πίνακες με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή ή επιμόρφωση 600 ωρών ικανοί να διδάξουν τη γλώσσα σε αυτούς τους μαθητές με συγκεκριμένες στρατηγικές διδασκαλίας και ειδικά τεχνολογικά εργαλεία/ λογισμικά.
    Άλλωστε η ίδια η φύση της αγγλικής την καθιστά σύμφωνα με έρευνες από τις πιο δύσκολες γλώσσες για τα παιδιά με μαθησιακές διδασκαλίες, λόγω της φωνολογικής της αδιαφάνειας, υπάρχει δηλαδή συχνή αναντιστοιχία μεταξύ γραφήματος και φωνήματος, γεγονός που δε συμβαίνει με την ελληνική καθώς σχεδόν ό,τι βλέπουμε σε μια λέξη μπορούμε και να το διαβάσουμε.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:49 | Χρήστος

    οι τοποθετήσεις πρεπει να γίνονται με βάση τη σειρά στους πίνακες κατάταξης και μόνο! Κανένα άλλο κριτήριο δεν ειναι δίκαιο αφού έχουν ήδη λάβει μοριοδότηση και οικογενειακά κριτήρια

  • 23 Απριλίου 2020, 09:26 | Αντώνης Πατσούρος

    Oι αλλαγές που αφορούν τις τοποθετήσεις στην Ειδική
    Αγωγή πού αποβλέπουν,ποιό το συμφέρον της
    Υπηρεσίας απο το συγκεκριμένο πλαίσιο
    που σε πρώτη φάση το μόνο που δείχνει
    είναι έλλειψη ισονομίας και ίσης μεταχείρισης
    μεταξύ εκπαιδευτικών!
    Τοποθετούνται λέει οι εκπαιδευτικοί πρώτα σε
    ΣΜΕΑΕ και έπειτα σε σχολεία με ΤΕ.Δηλαδή
    η λεγόμενη πρώιμη παρέμβαση θα παραμένει
    προφανώς στα χαρτιά αφού δεν επιτρέπεται
    στον εκπαιδευτικό να δικδικήσει να τοποθετηθεί.
    Επιπλέον θα γίνεται κατάταξη τω υποψηφίων
    προς τοποθέτηση με βάση τη φθίνουσα σειρά μορίων.
    Σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται οι μετατιθέμενοι
    και όσοι είναι με απόσπαση!Όσοι διεκδικούν
    βελτίωση προφανώς ανήκουν σε άλλη κατηγορία !!
    Εν κατακλείδι δημιουργούνται εκπαιδευτικοί που
    ανήκουν σε 2 κατηγορίες!Αυτόματα λοιπόν
    καταργείται το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για
    Ελεύθερη επιλογή της σχολικής μονάδας που
    θα τοποθετηθούν.