Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:30 | Αναστασία Κουρίκου

    Αγαπητή κ Υπουργέ,
    Γράφω για να εκφράσω την αντίθεση μου στην ρύθμιση που αποσκοπεί την εισαγωγή εξετάσεων κατά τη μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Πρόκειται κατά τη γνώμη μου για μια πράξη που αιφνιδιάζει και δημιουργεί άγχος και αίσθημα αδικίας σε μαθητές που φοιτούν σε πρότυπο Γυμνάσιο αλλά και στις οικογένειές τους, καθώς ήδη έχουν υποβληθεί πολύ πρόσφατα σε σκληρή δοκιμασία για την εισαγωγή τους σε αυτό, πιστεύοντας μάλιστα ότι εξασφάλιζαν εξαετή φοίτηση σε πρότυπο σχολείο. Μήπως για την αναβάθμιση του πρότυπου σχολείου, δεν είναι μάλλον η ανά τρία έτη αξιολόγηση των μαθητών, αλλά η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η κατά τα προβλεπόμενα συστηματική αξιολόγηση των διδασκόντων; Μήπως η ρύθμιση αυτή δημιουργεί αμφιβολίες για την ίδια την ποιότητα του πρότυπου Γυμνασίου αλλά και συνάμα είναι αποτρεπτική για μαθητές και τους γονείς τους να μπουν στη διαδικασία για μια θέση σε πρότυπο σχολείο; Η δυνατότητα άλλωστε φοίτητης σε περισσότερους μαθητές δεν δίνεται με την διεκδίσηση των ήδη λιγοστών θέσεων αλλά με την δημιουργία περισσοτέρων προτύπων σχολείων σε όλη τη χώρα.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:28 | Δ. Κωνσταντινίδης

    Είμαι πατέρας μαθητή της Α’Γυμνασίου. Κατά την περσινή σχολική χρονιά στάθηκα δίπλα στο παιδί μου και του συμπαραστάθηκα στην προσπάθειά του να προετοιμαστεί για αυτές τις εξετάσεις. Ό,τι κι έκανα όμως εγώ, εκείνος διάβασε, εκείνος κουράστηκε, εκείνος έχασε βόλτες με φίλους. Και τα κατάφερε, πέρασε στο Γυμνάσιο που επιθυμούσε. Η πρώτη του ερώτηση όταν του ανακοινώσαμε ότι πέρασε ήταν ποιοι άλλοι φίλοι του πέρασαν στο ίδιο σχολείο. Η απάντηση απογοητευτική…κανένας… Στεναχωρήθηκε αλλά δεν πτοήθηκε. Δεν επαναπαύθηκε με την επιτυχία του, διάβασε, προσπάθησε, κουράστηκε. Έβγαλε έναν εξαιρετικό μέσο όρο και συνέχισε με την ίδια όρεξη να μαθαίνει και να γίνεται καλύτερος. Κι έρχεστε τώρα εσείς να καταστρέψετε όλο αυτόν τον εφηβικό ενθουσιασμό και να υποβάλετε εκ νέου τα παιδιά σε αυτές τις σκληρές εξετάσεις και σε μία δεύτερη πιθανή αποκοπή από το σχολείο τους και τους νέους φίλους που κόπιασαν να κάνουν σε αυτά τα απαιτητικά σχολεία. Με ποιο δικαίωμα; Ποιανού το καλό σκέφτεστε; Σίγουρα όχι των παιδιών ούτε των οικογενειών τους.
    Σας εκλιπαρώ να το ξανασκεφτείτε.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:26 | Μαθητής προτύπου

    Μόνο την αριστεία βλέπεται το συναίσθημα όχι δεν ξέρετε ποσό δύσκολο ήταν ψυχολογικά να δώσω εξετάσεις για το πρότυπο που πάω μετά είναι όλες οι φιλίες που θα χαθούν και δεν πρόκειται με τίποτα να τους δω με ανταγωνιστικά ποτέ μου!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:24 | Λ.Γ.

    Τα παιδιά μας δεν είναι άλογα κούρσας για να τα αναγκάζετε σε συνεχή και ανελέητο κυνηγητό εξετάσεων και βαθμών.Είναι απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό να δίνουν εξετάσεις για να μπουν στο πρότυπο λυκειο. Παιδεία θέλουν τα παιδιά μας το ίδιο και οι εμείς οι γονείς τους για αυτά.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:20 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠ.

    Κυρία Υπουργέ,
    η κόρη μου φοιτά στην πρώτη γυμνασίου σε Πρότυπο Γυμνάσιο.
    Αισθάνομαι μεγάλη απογοήτευση με το συγκεκριμένο άρθρο που συμπεριλάβατε στο νομοσχέδιο διότι την περσινή χρονιά κάναμε μεγάλο αγώνα ως γονείς για να μπορέσει να εισαχθεί σε κάποιο πρότυπο σχολείο.
    Παράλληλα και το παιδί μας έκανε τεράστια προσπάθεια και έδωσε τον υπέρτατό της εαυτό για να μπορέσει να φοιτήσει σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο.
    Θεωρώ ότι είναι μεγάλη αδικία για τα παιδιά αυτά να μπουν ξανά σε αυτή τη διαδικασία στην τρίτη γυμνασίου έχοντας παράλληλα αβεβαιότητα για το αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο περιβάλλον που συνήθισαν και με τους συμμαθητές με τους οποίους απέκτησαν σχέσεις.
    Γι’ αυτό σας παρακαλώ να προβείτε στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να αποσυρθεί η επίμαχη τροπολογία.
    Ευχαριστώ πολύ.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:20 | Κάποιος

    Απαράδεκτη στάση!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:18 | Τετενε Ειρηνη-Χρυσιβαλαντη

    Κυρία υπουργέ,
    Δηλώνετε υπέρ της αριστείας.
    Το ίδιο κι μαθητές των Προτύπων.
    Το ίδιο κι οι γονείς τους.Για να είναι ολοκληρωμένη η έννοια της όμως,δεν αρκεί μια κουβέντα.Χρειαζεται στηριξη.Χρειαζεται εμπιστοσυνη.Χρειαζεταιεφοδια.Χρειαζεταιεπαγρυπνηση.Χρειαζεται ΘΕΛΗΣΗ.Πρεπει να σταθουμε στα παιδιά αυτά δίπλα τους,αναδεικνύοντας τα προσόντα και τις κλίσεις τους,επιβραβεύοντας τα,χωρίς αδικίες που θα συνοδεύονται από αγχη και απογοητεύσεις. Είναι παιδιά που έχουν αξιολογηθεί για την είσοδο τους στα σχολεία αυτά και συνεχίζουν να αξιολογούνται καθημερινά με τη μελέτη και το ενδιαφέρον τους.Αυτα,προσδοκούν για το μέλλον τους,πολλά περισσοτερα από έναν τίτλο αριστειας.Ας είμαστε όλοι αρωγοί σ’αυτην τους την προσπάθεια. Τετενε Ειρήνη μητέρα μαθητή Βαρβακείου Σχολης

  • 6 Μαΐου 2020, 00:16 | Έφηβος

    Πότε θα ζήσουμε την παιδική μας ηλικία;

  • 6 Μαΐου 2020, 00:14 | Α. Γ.

    Πως θα νιώθατε άμα βάζατε το παιδί σας να περάσει από αυτήν την πρόκληση δυο φορές;

  • 6 Μαΐου 2020, 00:13 | ·

    Γιατί τα παιδιά να περνάν ξανά από μια τόσο ψυχολογικά δύσκολη πρόκληση και να ανταγωνίζονται τους συμμαθητές τους;

  • 6 Μαΐου 2020, 00:12 | Μαθητής Πρότυπου

    Δηλώνω απογοητευμένος από την στάση του υπουργείου απέναντι μας…

  • 6 Μαΐου 2020, 00:12 | Β.Κυρλάκη

    Αξιότιμη κυρία Κεραμέως,
    με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου για το νομοσχέδιο που αφορά στην εισαγωγή εξετάσεων στην Γ’Γυμνασίου στα Πρότυπα Γυμνάσια.
    Θεωρώ ότι είναι απολύτως άδικο να υποβληθούν αυτά τα μοναδικά παιδιά που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια δύο φορές σε εξαντλητικές εξετάσεις που αφορούν στο μέλλον τους και στην καλλιέργεια του πνεύματός τους. Στην ΣΤ’ Δημοτικού προετοιμάστηκαν σκληρά, έδωσαν εξετάσεις, κατάφεραν την μεγάλη διάκριση και ήξεραν ότι για τα επόμενα έξι χρόνια θα παραμείνουν στο ίδιο σχολείο, θα κάνουν τους πρώτους εφηβικούς τους φίλους, θα λάβουν εξαιρετική μόρφωση και παιδεία. Με ποιο δικαίωμα και ποιανού όφελος αλλάζετε αυτά τα δεδομένα;
    Θα σας παρακαλούσα θερμά να αναθεωρήσετε το νομοσχέδιο και να σκεφτείτε την τρυφερή ψυχή αυτών των παιδιών και να μην τους υποβάλετε σε μία ακόμα ψυχοφθόρα διαδικασία και τους προξενήσετε απέχθεια για το διάβασμα και απαξίωση για τον κόσμο των μεγάλων.
    Σας ευχαριστώ.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:11 |

    Γιατί να γίνει μια τόσο μεγάλη αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα μια χαρά δεν ήταν τόσα χρόνια;

  • 6 Μαΐου 2020, 00:09 | Απογοητευμένος γονιός

    Είμαι πραγματικά πολύ απογοητευμένος με όλο αυτό νόμιζα πως εξασφάλισα στο παιδί μου θέση σε ένα τέτοιο σχολείο για 6 χρόνια!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:07 | /

    Οι μαθητές που βρίσκονται σε αυτά τα σχολεία είναι ήδη αριστούχοι!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:06 | Φ. Δ.

    Πολύ θλιβερό το που φτάσαμε

  • 6 Μαΐου 2020, 00:06 | βασιλης Καραμητσος

    Οχι στις εξετασεις απο τη Γ Γυμνασιου στη Α Λυκειου

  • 6 Μαΐου 2020, 00:06 | Σ.Ντ.

    Παρ’ ότι στη συνείδηση όλων μας η έννοια των εξετάσεων συνδέεται με αξιοκρατία και αριστεία, στην περίπτωση της θεσμοθέτησης εισαγωγικών εξετάσεων εκ νέου προς τα πρότυπα Λύκεια για τους επιτυχόντες στα Πρότυπα Γυμνάσια στο άρθρο 18, οι αλλεπάληλες εξετάσεις υποβαθμίζουν την αξία και η λειτουργία των δημόσιων Προτύπων Γυμνασίων καθώς:

    1. Αμφισβητείται και απαξιώνεται το έργο που επιτελείται στα Πρότυπα Γυμνάσια παρά τις υψηλές επιδόσεις και τις σημαντικές διακρίσεις των μαθητών στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια και στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.

    2. Η «συστηματική καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων» που ξεκινά στα Πρότυπα Γυμνάσια, με αποδεδειγμένη επιτυχία, παραμένει μετέωρη και δεν μπορεί να καρποφορήσει με την αποσύνδεση/διακοπή της φοίτησης στο Πρότυπο Λύκειο.

    3. Στη συνείδηση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων θα εκπέσει η σημασία του σχολείου όταν, λόγω αλλεπάλληλων εξετάσεων, θα έχουν και στο Γυμνάσιο απόλυτη εξάρτηση από τα φροντιστήρια όπως είναι ο κανόνας πλέον στα Λύκεια.

    4. Το Πρότυπο Γυμνάσιο δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του για καλλιέργεια καινοτομίας, υποστήριξη ομίλων δημιουργικότητας, ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων με αγχωμένους, προσανατολισμένους στις εξετάσεις μαθητές μέσα σε ένα ρευστό σχολικό περιβάλλον. Πόσο μάλλον ένα Πρότυπο Λύκειο όπου οι μαθητές εισέρχονται ήδη εξουθενωμένοι από τις συνεχείς εξετάσεις!

    5. Τα Δημόσια Πρότυπα θα αποστερηθούν μαθητές με ιδιαίτερες επιδόσεις σε τέχνες και αθλητισμό καθώς λόγω συνεχών ανταγωνιστικών εξετάσεων εκείνοι δεν θα μπορούν να ασχοληθούν και με την καλλιέργεια αυτών των ταλέντων. Την ίδια ώρα που τα ιδιωτικά σχολεία αντιλαμβάνονται τη σημασία τους και παρέχουν σοβαρές υποτροφίες σε μαθητές με τέτοιες διακρίσεις.

    6. Θα αυξηθεί η διαρροή άριστων μαθητών προς τα ιδιωτικά σχολεία. Η προσφορά σημαντικών εκπτώσεων προς τους επιτυχόντες των Προτύπων, γνωστή και διαδεδομένη πρακτική των ιδιωτικών, θα είναι δελεαστικότερη καθώς θα εξασφαλίζει επιπλέον στους άριστους μαθητές το σταθερό σχολικό περιβάλλον που τους στερεί το Δημόσιο Πρότυπο. Εν ολίγοις, τα ιδιωτικά σχολεία θα εξασφαλίζουν άριστους το δε κόστος των εξετάσεων επιλογής επωμίζεται το Δημόσιο!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:05 | Pathomaifanpage

    Τα παιδιά έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους και επίσης επιβαρύνετε οικονομικά τους γονείς γιατί δυστυχώς ξέρετε ότι τα μαθήματα του σχολείου δε φτάνουν. Και μάλιστα βρισκόμαστε και σε περίοδο κρίσης. Παρακαλώ να αποσυρθεί το άρθρο.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:04 | Δ.Σ.

    Άρθρο 18, Παράγραφος 5:

    Είναι εντελώς αντιφατικό η Πολιτεία να δηλώνει ότι υποστηρίζει θερμά τα ΠΕΙ.Σ και Π.Σ. αλλά οι μαθητές των σχολείων αυτών, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από αρκετά μακρινές περιοχές, δεν έχουν κανένα δικαίωμα στην κάλυψη εξόδων μετακίνησης, ενώ οι μαθητές άλλων σχολείων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (π.χ. μουσικά σχολεία) δικαιούνται μετακίνηση με πούλμαν. Η Πολιτεία θα μπορούσε να στηρίξει έστω επιλεκτικά κάποιους μαθητές βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.

    Οι μαθητές των ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. δεν δικαιούνται καν τα δελτία μειωμένου μαθητικού εισιτηρίου στα αστικά λεωφορεία. Την περυσινή χρονιά η γραφειοκρατία, οχυρωμένη πίσω από την αντίστοιχη διάταξη (περί κάλυψης των εξόδων μετακίνησης αποκλειστικά από γονείς/κηδεμόνες), αρνήθηκε την έκδοση αυτών των δελτίων! Δηλ. οι μαθητές των ΠΕΙ.Σ/Π.Σ. δεν είχαν καν τα δικαιώματα των μαθητών όλων των υπόλοιπων σχολείων…

    Αυτού του είδους οι ρυθμίσεις, πέρα από το σημαντικό πρακτικό αντίκτυπο, έχουν και μεγάλη σημειολογική αξία για την πραγματική σημασία που δίνει το κράτος στα ΠΕΙ.Σ/Π.Σ.

  • 6 Μαΐου 2020, 00:03 | Ευθύμης Μπουραντάς

    Αξιότιμη κ. Κεραμέως
    Είμαι μαθητής της Β΄ Γυμνασίου στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και πιστεύω πως αυτό το άρθρο είναι άδικο διότι εμείς αποδείξαμε την αξία μας στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Α΄ Γυμνασίου.Πιστεύω πως πάρα πολλοί από εμάς δεν θα μπαίναμε καν στον κόπο να προσπαθήσουμε για αυτό το σχολείο αν ξέραμε πως θα αναγκαστούμε να ξαναδώσουμε και στην Α΄Λυκείου .Πολλοί από εμάς αφήσαμε δραστηριότητες,φίλους και πράγματα που μας άρεσαν και για μια ολόκληρη χρονιά για να διαβάσουμε και να προσπαθήσουμε να μπούμε σε αυτό το σχολείο.Και εσείς κ. Κεραμέως ζητάτε να το ξανακάνουμε όλο αυτό για δεύτερη φορά μέσα σε τρία χρόνια για να ξαναεξασφαλίσουμε μια θέση στο σχολείο που ήδη ανήκουμε .Επίσης θέλω να τονίσω πως πολλοί από εμάς αφήσαμε υποτροφίες σε σχολεία για να εμπιστευτούμε το Πρότυπο σχολείο διότι ξέραμε πως θα εξασφαλίζαμε μια πολλή καλή εκπαίδευση για 6 χρόνια .
    Λυπάμαι που δεν μας εμπιστευόσαστε εμάς και τους καθηγητές μας .

  • 6 Μαΐου 2020, 00:01 | Μαθητής

    Αδικία !!!!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:01 | .

    Απαράδεκτο

  • 6 Μαΐου 2020, 00:00 | Κ.Π.

    Διαφωνώ κάθετα με το άρθρο 18. Τέτοιες αιφνίδιες ανατροπές στον οικογενειακό προγραμματισμό των πολιτών από μέρους σας μας βοηθούν σε ένα μόνο πράγμα:να μην σας ξαναψηφίσουμε!

  • 6 Μαΐου 2020, 00:00 | ·

    Αναθεωρείστε άμεσα!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:59 | Α.Σ.

    Αυτός ο νόμος πρέπει να ισχύσει για τα παιδιά που σκοπεύουν να δώσουν έτσι ώστε να δώσουν με τον όρο να ξαναδώσουν μετά από 3 χρόνια!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:59 | ριναμα

    μη μασ στερειτε την ευκαιρια να συνεχισουμε να νιωθουμε παιδια!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:59 | Μαθήτρια

    Τι σας κάναμε και πρέπει να ξαναγράψουμε εξετάσεις για κάτι που ξέρουμε ότι το αξίζουμε?

  • 5 Μαΐου 2020, 23:58 | Ντοντ μπι σοου ντισρισπεκτφουλ

    Είστε κατά της αριστείας τελικά. Ελπίζω να αναθεωρήσετε γιατί είναι πραγματικό άδικο αυτό που πάτε να κάνετε και δεν έχει καμία λογική.

  • 5 Μαΐου 2020, 23:58 | Δ.

    Αδιανόητο να πρέπει να ξαναπεράσουν τα παιδιά από τέτοια διαδικασία!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:57 | Μαθητές Β2 Γυμνασίου Αναβρύτων

    Σε όλους μας έχουν πει κατά καιρούς ότι ο κόσμος είναι άδικος, ότι δεν πρέπει να παίρνεις τίποτα για δεδομένο. Φαντάζομαι μας το λένε για να μας προετοιμάσουν για το πώς λειτουργεί η κοινωνία μας, για να μην απογοητευτούμε όταν αδικηθούμε, γιατί ‘έτσι είναι η ζωή’ Αλλά σίγουρα κανείς δεν προετοίμασε εμάς τους μαθητές των προτύπων γυμνασίων για ότι το κράτος θα αποφάσιζε χωρίς καμία προειδοποίηση να μας στερήσει ότι είχαμε μέχρι τώρα εξασφαλίσει.

    Δεν περιμέναμε ότι θα χρειαστεί να ξαναπεράσουμε μια χρονιά μέσα στην κούραση, το άγχος, την πίεση και το ατέλειωτο διάβασμα για να κερδίσουμε μια θέση σε πρότυπο λύκειο. Πιθανότατα, σκέφτεστε ότι ο μόνος λόγος για τον οποίο όλοι αντιδρούμε τόσο πολύ σε αυτή σας την απόφαση είναι γιατί δεν είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε για να πετύχουμε στις εξετάσεις. Κι όμως, κάνετε λάθος.

    Αντιδρούμε γιατί κάνεις μας δεν θέλει να μπει στη διαδικασία αλλαγής περιβάλλοντος, η οποία είναι αναπόφευκτη. Στην ηλικία μας χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να προσαρμοστείς σε ένα καινούριο σχολείο, να βρεις φίλους, να βγάλεις από πάνω σου την ταμπέλα ‘ο καινούριος’. Ακόμα όμως και αν εμείς καταφέρουμε να περάσουμε τις εξετάσεις και να προαχθούμε στο λύκειο, είναι σίγουρο ότι κάποιος γνωστός ή φίλος θα πρέπει να αγωνιστεί για να αποκτήσει ξανά μια ευχάριστη σχολική ζωή.

    Μπορεί όλα αυτά στα αυτιά ενός ενήλικα να μοιάζουν ασήμαντα ή γελοία. Και όντως, στον δικό σας κόσμο, ίσως είναι. Όμως, για ένα παιδί της ηλικίας μας μια τέτοια αλλαγή, δεν αλλάζει μόνο την ποιότητα της εκπαίδευσης του αλλά σχεδόν όλη του τη ζωή. Απογοήτευση, θυμός, κριτικές και όλα αυτά γιατί; Γιατί όσα έκανε στο γυμνάσιο δεν ήταν αρκετά για να αποδείξουν την αξία του. Αυτό που τον καθορίζει, αυτό που θα μας καθορίσει όλους είναι μια δίωρη εξέταση και όχι το αν είμαστε καλοί αλλά αν θα αποδειχθούμε ότι εκείνη την ημέρα εκείνη την ώρα, είμαστε πιο καλοί από κάποιους άλλους.

    Μπορείτε λοιπόν να καταλάβετε πόσο ψυχοφθόρα θα είναι μια τέτοια διαδικασία και πόσο θα μας επηρεάσει όλους, είτε περάσουμε είτε όχι. Αυτό που μας έχει διδάξει η συμμετοχή σε εξετάσεις στο παρελθόν είναι πως αυτός που τα καταφέρνει δεν είναι αναγκαστικά ο καλύτερος αλλά αυτός που διαχειρίζεται καλύτερα το άγχος και την πίεση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα που θέλετε να πετύχετε; Να δημιουργήσετε στερημένους, ‘άριστους’ μαθητές που ζουν μέσα στην αγωνία και με μοναδικό σκοπός τους να είναι οι καλύτεροι; Που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα, θυσιάζοντας στον βωμό της επιτυχίας τους ακόμα και φίλους, για να αποδείξουν ότι αξίζουν;
    Αξίζουν όλα αυτά μια θέση σε ένα Πρότυπο Λύκειο;

  • 5 Μαΐου 2020, 23:57 | μαθητής

    ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ

  • 5 Μαΐου 2020, 23:55 |

    Έλεος!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:54 | Ανώνυμος

    Απαράδεκτο δεν το περίμενα!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:53 | Δ. Γ.

    Μα ποσό ακόμα θα διαφοροποιήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα;

  • 5 Μαΐου 2020, 23:53 | Άτομο

    Στην καλύτερη στιγμή βρήκατε να το σκεφτείτε αυτό! Μην σας αγχώσω αλλά αν δεν το έχετε πάρει χαμπάρι ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΔΗΜΙΑ! Αφήστε τα πρότυπα ήσυχα

  • 5 Μαΐου 2020, 23:53 | γιορ μαδερ

    Αξιότιμη κυρία Κεραμεως,

    Ειναι ξεκάθαρο ότι από αυτή την κατάσταση ωφελούνται τα φροντιστήρια και μόνο.Αν θέλατε να δώσετε ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά, απλά θα δημιουργουσατε περισσότερα πρότυπα. Κι εξάλλου δίνονται ευκαιρίες με τις κενές θέσεις. Αφού θέλετε να αποδεικνύουν συνέχεια την αξία τους οι μαθητές θα μπορούσατε να εισάγετε ελάχιστο μέσο όρο για την παραμονή. Αυτό που κάνετε είναι τουλάχιστον απαράδεκτο.

    Με εκτίμηση,
    Μαθητής β γυμνασίου

  • 5 Μαΐου 2020, 23:52 |

    Οι μαθητές της α και β γυμνασίου πρέπει να εξευρεθούν

  • 5 Μαΐου 2020, 23:50 | Η. Υ.

    Πολύ άδικη κίνηση

  • 5 Μαΐου 2020, 23:50 | Μαθητής

    Πωπω τα παιδιά των πειραματικών θα τρομάξουν και θα ανησυχήσουν για τις εξετάσεις αλλά ποιος νοιάζεται για τα παιδιά που πάνε σε πρότυπα που ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ? Προφανώς όχι η κυβέρνηση

  • 5 Μαΐου 2020, 23:49 | Ανώνυμος

    Απογοητευτικό!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:49 | .

    Μεγάλη αδικία απέναντι στα παιδιά!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:49 | Κυριακή Περτσινίδου

    Κα Υπουργέ, έχετε με θάρρος πολλές φορές προασπιστεί την αριστεία και σας τιμά. Η αριστεία όμως δεν είναι κάτι που εκδηλώνεται και αποδεικνύεται μόνο μέσω εξετάσεων. Οι μαθητές του Προτύπων Γυμνασίων έχουν αποδείξει ότι είναι άριστοι κατα τις δύσκολες εξετάσεις τους για την είσοδό τους στο Γυμνάσιο. Αποδεικνύουν επίσης καθημερινά πόσο άριστοι είναι από τις δύσκολες εργασίες που τους ανατίθενται και βγάζουν εις πέρας με επιτυχία, από τη συμμετοχή τους σε απαιτητικά εκπαιδευτικά προγράμματα εκτός ωρών διδασκαλίας, από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς κα. Είναι μαθητές που ξενυχτούν καθημερινά πάνω από τα βιβλία τους και ξυπνούν με όρεξη νωρίς το πρωί (νωρίτερα από τους μαθητές των συμβατικών σχολείων αφού οι περισσότεροι μένουν αρκετά μακριά) για να φτάσουν στο σχολείο τους εγκαίρως. Δίνουν μια διαρκή μάχη και αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους. Λέτε μετά το τέλος της Γ’ Γυμνασίου να χρειάζονται εκ νέου εξετάσεις για να αποδείξουν πόσο άριστοι είναι; Το φινλανδικό μοντέλο που τα πάει τόσο καλά στις εξετάσεις της PISA δεν στηρίζεται στις συνεχείς εξετάσεις.
    Θα πρότεινα ότι αντί εξετάσεων να τους ενισχύσετε με αξιολογημένους εκπαιδευτικούς με όραμα και όρεξη για δουλειά. Να τους ενισχύστε με θεματικές, όπως πολύ σωστά θέλετε να εισάγετε και στα συμβατικά σχολεία, για ενίσχυση των δεξιοτήτων τους και των δυνατοτήτων τους. Γιατί η χώρα μας στηρίζεται σ’αυτά τα άριστα παιδιά τόσο για τη γνώση τους όσο και δημιουργική τους φαντασία αλλά και για τη διάθεσή τους για καινοτομία. Είναι οι μελλοντικοί επιστήμονες!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:48 | Γονέας

    Οι μαθητές που φοιτούν τώρα σε πρότυπο γυμνάσιο πρέπει να εξαιρεθούν καθώς μπήκαν με άλλη νομοθεσία!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:47 | μαθητής

    Αν θέλετε να ισχύσει τέτοιος νόμος, κάντε το να ισχύσει για τα παιδιά του 2008 και μετά που θα ξέρουν τι τους περιμένει!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:47 | Ανώνυμος….

    Μεγάλη αδικία!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:46 | Υ.

    Έχουμε αποδείξει την αξία μας και με το παραπάνω!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:46 | D.

    Απαράδεκτο!!!!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:46 | Μαθητής

    Τρομερή αδικία για τα παιδιά που βρίσκονται ήδη σε πρότυπα!

  • 5 Μαΐου 2020, 23:45 | Μαθητής

    Βελτιώστε τα απλά δημόσια και αφήστε τα πρότυπα