Άρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

1. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και των απολυτήριων εξετάσεων της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου επιλέγονται υποχρεωτικά θέματα εξετάσεων κατά το ήμισυ από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.).
2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π. ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα σχετικό με για την εφαρμογή του παρόντος.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:44 | Γεωργιος Παπαδημητριου

    Χριστος Ανέστη

    Καλησπέρα σας.

    1ον) Να καταργηθεί η Διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων. Αντί αυτού να δοθούν κίνητρα οικονομικής φύσεως. Επιπλεον να βγαίνουν πρώτα τα κενά και μετά να γίνεται η αίτηση περιοχών από αναπληρωτές.

    2ον) Να πάψει να μοριοδοτείται ο βαθμός πτυχίου. Αντί αυτού να μοριοδοτούνται μόνο οι κλάσεις πτυχίου. ( καλώς – λίαν καλώς- άριστα)

    3ον) Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων. Γιατί παρατηρήθηκε ότι δεν γίνεται διεξοδική αξιολόγηση των εισηγητών και των γραφομένων σε αυτήν.

    4ον) Να απεμπλακούν οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου από τις Πανελλήνιες.

    Σας ευχαριστώ πολύ.

    Με εκτίμηση
    Παπαδημητριου Γεώργιος (ΠΕ86)

  • Δεν προβλέπεται να φοιτούν μαθητές με ΔΕΠ-Υ και άλλες μαθησιακές δυσκολίες στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
    Οι μαθητές αυτοί συχνά λόγω των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους σε συγκεκριμένους τομείς είναι κατάλληλοι γι’ αυτά τα σχολεία φτάνει να προβλεφθεί αναλυτικά η υποστήριξή τους και ιδιαίτερες προσαρμογές ανάλογα με την περίπτωση.
    Μέχρι τώρα δεν υπήρχε περιορισμός στη συμμετοχή των μαθητών με ΔΕΠ-Υ ή Μαθησιακές στις εξετάσεις που διεξήγαγαν στα Πρότυπα Σχολεία.
    Βέβαια, λόγω των δυσκολιών τους και τη μη πρόβλεψη για προφορικές εξετάσεις δεν είχαν και πολλές ελπίδες.
    Να υπάρχει μέριμνα τόσο στη φάση της εξέτασης για εισαγωγή σε αυτά τα πλαίσιο όσο και μετά, για παράλληλη στήριξη των μαθητών με Ε.Ε.Α.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:28 | ANGELIKI

    Ενίσχυση των φροντιστηρίων;

  • 3 Μαΐου 2020, 10:22 | Δ.Λ.

    Σε καμία περίπτωση για τις προαγωγικές σε όλα τα μαθήματα σε όλες τις τάξεις.Θα ήταν πάλι καταστροφικό.Είδαμε και πάθαμε να μπορούμε να διδάξουμε μαθήματα όπως Φιλοσοφία και Αντιγόνη πιο κριτικά,πιο δημιουργικά.Και αυτά τα μαθήματα χρειάζονται να διδαχθούν έτσι,γιατί μόνο τότε μπορείς να διευρύνεις λίγο το μυαλό των παιδιών. Εκτός κι αν δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

    Αν την έβλεπα,θα την έβλεπα σε συνδυασμό με την κατάργηση των πανελλαδικών.Θα την έβλεπα ίσως στη Β΄και στη Γ΄Λυκείου,όχι στην Α΄. Θα την έβλεπα σε δυο-τρία βασικά μαθήματα σε καθεμιά από τις παραπάνω τάξεις.Θα την έβλεπα ως μέσο για να χτίζει ο μαθητής τη βαθμολογία του για να πάει στο Πανεπιστήμιο.Θα την συνέδεα με την αποφόρτιση της Γ΄Λυκείου και με την προσγείωση των θεμάτων στη σχολική πραγματικότητα για να μπεις στο Πανεπιστήμιο. Θα την έβλεπα να έχει έναν ανταποδοτικό λόγο ύπαρξης και όχι τζάμπα ταλαιπωρία για όλους.

  • 3 Μαΐου 2020, 10:06 | ΘΠ

    Αφού λύσετε όλα τα προβλήματα έναρξης του σχολικού έτους και πάψουν να υπάρχουν σχολεία πολλών διαφορετικών ταχυτήτων, τότε να ενεργοποιήσετε την τράπεζα θεμάτων.

  • 3 Μαΐου 2020, 09:52 | EYH

    Απαράδεκτη η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αποτυχημένη στο παρελθόν , προσθέτει επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους ωθεί στα κέντρα παραπαιδειας. Οι γονείς εξαντλούνται οικονομικά ενώ οι μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες εξουθενωνονται ψυχικά. Θέλουμε νέους με ψυχική ισορροπία ή νέους -παπαγάλους , πιεσμενους και ίσως εκτός σχολικής κοινότητας;Νέους εργαζόμενους και παραγωγικούς για την κοινωνία ή νέους με παραβατική συμπεριφορά;Η Τράπεζα Θεμάτων είχε εξοστρακισει πολλά παιδιά όπως επίσης οι εξετάσεις τύπου πανελληνίων από την Δευτέρα λυκείου σε 14 ή αργότερα 11 γνωστικά αντικείμενα.Οργανωστε τη μικροκοινωνια του σχολείου με ψυχολόγους και κοινωνικές δράσεις και αφήστε το εξεταστικοκεντρικο σύστημα για την Τρίτη Λυκείου μόνο.

  • 3 Μαΐου 2020, 01:37 | Χρηστος Λ

    Απόφοιτοι λυκείου παπαγάλοι ! Αποτυχημένοι μέθοδοι παρελθόντος !

  • 2 Μαΐου 2020, 23:14 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ

  • 2 Μαΐου 2020, 23:13 | CC

    Δοκιμάστηκε και απέτυχε η τράπεζα θεμάτων. Δίνει δουλειά στα φροντιστήρια όπως και άλλα άρθρα του νομοσχεδίου. Απαράδεκτο να αποσυρθεί!

  • 2 Μαΐου 2020, 22:59 | Δέσποινα Ιωαννίδου

    Απαράδεκτη η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αποτυχημένη στο παρελθόν , προσθέτει επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους ωθεί στα κέντρα παραπαιδειας. Οι γονείς εξαντλούνται οικονομικά ενώ οι μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες εξουθενωνονται ψυχικά. Θέλουμε νέους με ψυχική ισορροπία ή νέους -παπαγάλους , πιεσμενους και ίσως εκτός σχολικής κοινότητας;Νέους εργαζόμενους και παραγωγικούς για την κοινωνία ή νέους με παραβατική συμπεριφορά;Η Τράπεζα Θεμάτων είχε εξοστρακισει πολλά παιδιά όπως επίσης οι εξετάσεις τύπου πανελληνίων από την Δευτέρα λυκείου σε 14 ή αργότερα 11 γνωστικά αντικείμενα.Οργανωστε τη μικροκοινωνια του σχολείου με ψυχολόγους και κοινωνικές δράσεις και αφήστε το εξεταστικοκεντρικο σύστημα για την Τρίτη Λυκείου μόνο.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:34 | Κατερίνα Ζαρδαβά

    Η τράπεζα θεμάτων λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης, δίνει έμφαση στον εξετασιοκρατικό χαρακτήρα και στην αποστήθιση, δημιουργεί άγχος σε μαθητές κ καθηγητές. Είναι κρίμα να διατεθούν κονδύλια για αυτήν, την ώρα που λείπουν από τα σχολεία μας θέρμανση και τεχνολογικός εξοπλισμός.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:29 | ΤΣΙΤΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑ

    Θεωρώ απαράδεκτη την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων. Η πρηγούμενη εμπειρία μας ήταν μόνο αρνητική, καθώς τα θέματα ήταν μέτρια και πολλές φορές κακοδιατυπωμένα. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να δοθούν τόσα χρήματα για ένα μέτρο αμφίβολης αποτελεσματικότητας, όταν στα σχολεία μας λείπουν βασικά πράγματα , όπως η θέρμανση.

  • 2 Μαΐου 2020, 18:56 | Β.Ψ

    Η παραπαιδεία είναι ταυτόσημη με τη τράπεζα θεμάτων, περισσότερα χρήματα για τις οικογένειες σε φροντιστήρια, με αποτέλεσμα να χάνεται η δημόσια εκπαίδευση στο βωμό του χρήματος. η ΑΠΟΤΥΧΊΑ των μαθητών θα αγγίζει το 30%
    ίσως είναι καλύτερα να υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο για να μπορέσει να κατανοηθεί από τους μαθητές πως θα εξετάζονται
    Εφόσον έχει αποφασιστεί να περαστεί χωρίς καμία τροποποίηση τότε καλό είναι τα θέματα που θα αναρτηθούν να έχουν ημερομηνία λήξης έως τέλος Γενάρη

  • 2 Μαΐου 2020, 16:44 | Ελένη Μαραμή

    Η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί μια μεταρρύθμιση η οποία συνεπάγεται υπέρμετρη πίεση και άγχος τόσο για τους μαθητές,αλλά και για τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς,καθώς η ύλη θα έχει επεκταθεί κατά πολύ.Επιπλέον,θα οδηγήσει σε αποστροφή των παιδιών από τη μελέτη και το σχολείο,ενώ,ακόμη και για τη μερίδα των μαθητών για τους οποίους το παραπάνω δεν θα ισχύσει,είναι αμφίβολο εάν έχουν αφομοιώσει τη δοθείσα γνώση μέσα σ ένα κλίμα ξερής αποστήθισης.Ακόμη,σε μια τέτοια πραγματικότητα τα φροντιστήρια και λοιπά ιδιωτικά ιδρύματα όχι απλώς δεν θα αποδυναμωθούν,όπως στοχεύει το υπουργείο,αλλά θα ενισχυθούν περαιτέρω.Τέλος,η διάταξη αυτή θα εντείνει σε απρεπή βαθμό την ανταγωνιστική ατμόσφαιρα στις σχολικές τάξεις,σε μια περίοδο που αποδεικνύει περίτρανα την ανάγκη διαμόρφωσης κοινωνικής συνείδησης και συνοχής της κοινωνίας.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:23 | Αλική Αργύρη

    Αγνοεί την παιδαγωγική σχέση και επομένως υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό και είναι μηχανιστική αξιολόγηση

  • Σε πρώτη φάση (με προοπτική τουλάχιστον μίας πενταετίας εφαρμογής) θα πρότεινα, αντί για Πανελλαδικής ‘εμβέλειας’ Τράπεζα Θεμάτων, τη θεσμοθέτηση μίας Τράπεζας σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας ή ίσως και Ομάδας όμορων σχολείων της αντίστοιχης βαθμίδας, ώστε να είναι παρόμοιες οι εκπαιδευτικές συνθήκες και κατ΄επέκταση, πιο αντιπροσωπευτική η αξιολόγηση των μαθητών/τριών.

  • 2 Μαΐου 2020, 04:37 | Τομ

    Η τράπεζα θεμάτων είναι ο θεσμός που θα κάνει να δουλέψει το φροντιστήριο και όχι το σχολείο:θα κάνει τον καθηγητή να αγχώνεται με την ύλη που δεν θα βγαίνει που δεν θα μπορεί να διδάξει το μάθημα όπως θέλει αυτός.Απο την άλλη τα παιδιά θα αγχώνονται γιατί στην ουσία θα είναι μινι πανελλήνιες.το 14 που εφαρμόστηκε οι τράπεζα είχαμε πολλούς μετεξεταστεους.Αφηστε την εξετασιομανια και δώστε βάση στην ουσία με άλλους τρόπους αξιολογήσεις των μαθητών.Αλλιως συρρίκνωσης την τεράστια ύλη που δεν βγαίνει ποτέ μα ποτέ μέσα στην τάξη να είμαστε ρεαλιστές.

  • 2 Μαΐου 2020, 01:18 | Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής

    Μετά το άρ. 9 του Κεφ. Α’ του Μέρους Α’ πρέπει να μεσολαβήσει ένα νέο άρθρο 9Α για τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων (ΣΓ) με σκοπό την τροποποίηση του άρ. 51 Ν. 4415/06.09.2016 (Α’ 159) [«Οργανώσεις Γονέων»]. Στο άρθρο αυτό (ι) πρέπει να καθιερωθεί η υποχρεωτική συμμετοχή των Γονέων στους ΣΓ και η ψηφιακή ψηφοφορία σε κάθε διαδικασία των ΣΓ (εκλογές – αρχιαιρεσίες, Συνεδριάσεις Γενικών Συνελεύσεων) με την ταυτόχρονη καθιέρωση του 51% των εγγεγραμμένων Μελών σε κάθε απόφαση των ΣΓ, (ιι) πρέπει να καθιερωθεί η υποχρεωτική διενέργεια των αρχιαιρεσιών των ΣΓ εντός αποκλειστικώς του Οκτωβρίου έκαστου άρτιου/ζυγού έτους για διετή θητεία των οργάνων, (ιιι) πρέπει στο ΥΠΑΙΘ να οργανωθεί Υπηρεσιακή Μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, αν όχι και Γενικής ή Ειδικής Γραμματείας, με αρμοδιότητα τους Γονείς και Κηδεμόνες ως πυλώνα της σχολικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  • 1 Μαΐου 2020, 22:47 | Μαρία Ν.

    Οπισθοδρόμηση. Έτσι μόνο θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει το Νομοσχέδιο. Πράγματα και καταστάσεις που στο παρελθόν αποδείχθηκαν μη λειτουργικά δεν μπορούν να επανέλθουν με την επίφαση της καινοτομίας!
    Κάποιοι ας πάρουν πιο σοβαρά τον ρόλο τους.

  • 1 Μαΐου 2020, 21:34 | Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής

    Η πρωτοβουλία για την Τράπεζα Θεμάτων ΔΔ είναι χωλή και μετέωρη, διότι από έναν μεταξύ πολλών τρόπο αξιολόγησης μετασχηματίζεται χωρίς προφανή αιτιολογία σε μόνο σκοπό του Δημόσιου Σχολείου. Νομίζω ότι η Τράπεζα (α) θα πρέπει να υλοποιηθεί στο σχολικό έτος 2021-2022 ή και αργότερα, (β) αφού έχει προηγηθεί διυπηρεσιακή συνεργασία και διάλογος των Φορέων της Εκπαίδευσης, των Εκπροσώπων των Γονέων, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, (γ) για να καταλήξει σε εισήγηση το ΙΕΠ, αφού αξιολογήσει την πρώτη εφαρμογή του συστήματος προ ετών. Ωστόσο απαραίτηση προϋπόθεση εφαρμογής της Τράπεζας είναι η πλήρης κάλυψη των υπηρεσιακών κενών στις Σχολικές Μονάδες. Αλλως η εξαγγελία είναι οπισθοδρόμηση και δώρο στην παραπαιδεία. Και κάτι τελευταίο : αντικαταστήστε τον αντιαισθητικό όρο «Τράπεζα»! Τα Σχολεία μας δεν είναι για τον «Νόμο Κατσέλη» !

  • 1 Μαΐου 2020, 20:09 | ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ

    Σε πρώτη φάση (με προοπτική τουλάχιστον μίας πενταετίας εφαρμογής) θα πρότεινα, αντί για Πανελλαδικής ‘εμβέλειας’ Τράπεζα Θεμάτων, τη θεσμοθέτηση μίας Τράπεζας σε επίπεδο Περιφέρειας, Νομού ή ίσως και Ομάδας όμορων σχολείων της αντίστοιχης βαθμίδας, ώστε να είναι παρόμοιες οι εκπαιδευτικές συνθήκες και κατ΄επέκταση , πιο αντιπροσωπευτική η αξιολόγηση των μαθητών/τριών.

  • 1 Μαΐου 2020, 20:01 | Iωάννης Δ.

    Xριστός Ανέστη! ΝΑΙ στην Τράπεζα θεμάτων στη Βιολογία, αρκεί τα θέματα να είναι εναρμονισμένα με την ύλη και της δυνατότητες του »μέσου» μαθητεύοντα.

  • 1 Μαΐου 2020, 19:55 | Γιανναδάκης Ραφαήλ

    Σταματήστε να περιορίζετε τη δύναμη των σχολίων, σταματήστε να περιορίζετε τη συζήτηση και την ανάλυση θεμάτων σε μαθήματα που πραγματικά μας ενδιαφέρουν. Δεν γίνεται κάθε χρόνο να μας πιάνει άγχος και κατάθλιψη για να βγάλουμε μία ύλη, και να μαθαίνουμε ξερά και μηχανικά αυτά που επιθυμείτε…

  • 1 Μαΐου 2020, 18:11 | Μαρίνα

    Η τράπεζα θεμάτων θεωρήθηκε αποτυχημένο σύστημα, όταν εφαρμόστηκε στο παρελθόν. Τρομοκρατούσε μαθητές και γονείς αυξάνοντας κατά πολύ τις ώρες των φροντιστηρίων τους και τα έξοδα της οικογένειας, το άγχος.
    Ας θυμηθούμε και την καταγγελία για ιδιωτικό σχολείο που έπαιρνε τα θέματα αλλά οι μαθητές του εξεταζότανε την επόμενη μέρα έχοντας πάρει θέματα και λύσεις , για να μην φανεί πεσμένη η επίδοσή τους.
    Όταν ένα σύστημα δεν φαίνεται να το θέλει κάνεις – μαθητές εκπαιδευτικοί , γονείς , κόμματα – τότε για Δημοκρατικούς πρώτα από όλα λόγους πρέπει να αποσυρθεί. Κατά την άποψή μου , όταν γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί κάτι για το οποίο υπάρχει τόση άρνηση, είναι καταδικασμένο να αποτύχει.
    Γιατί δεν δημιουργείται μια διακομματική επιτροπή , που με την συμμετοχή επίσης εκπαιδευτικών και γονέων να καταλήξουμε σε ένα σύστημα στο οποίο θα συμφωνούμε όλοι και θα εφαρμόζεται για 15 χρόνια τουλάχιστον με μικροβελτιώσεις , όταν χρειάζεται;
    Έχει κουραστεί ο εκπαιδευτικός κόσμος από τον ολικό επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης που επιχειρεί ο κάθε νέος υπουργός σχεδόν κάθε 2-3 χρόνια

  • 1 Μαΐου 2020, 16:12 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Όσο αφορά το εθνικό απολυτήριο θα ήθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις

    1) Για να είναι πραγματικά ισότιμο ένα απολυτήριο στην επικράτεια θεωρώ ότι όλα τα εξεταζόμενα θέματα θα πρέπει να είναι ίδια για όλους και όχι κατά το ήμισυ.
    2) Πρέπει να εξασφαλισθεί ένας σταθερός βαθμός δυσκολίας που θα ισχύει για όλα τα χρόνια για να μπορεί ο τίτλος να είναι ισότιμος σε βάθος χρόνου. Διαφορετικά θα είναι ετήσια η ισοτιμία

  • 1 Μαΐου 2020, 13:37 | Γ

    Με την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων είχαμε εκτόξευση των φροντιστηρίων, αλλαγή των ρυθμίσεων τρεις φορές για να μπορέσει να προαχθεί ένα ικανός αριθμός μαθητών και εξαπλασιασμό των μετεξεταστέων. Γιατί θα αλλάξει κάτι αυτήν τη φορά; Έχετε εξασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει αδικία μεταξύ των μαθητών διαφορετικών σχολείων;

  • 1 Μαΐου 2020, 12:22 | Λαυρέντης

    Δεν πρέπει να εφαρμοστεί καθώς θα δημιουργήσει άγχος στους μαθητές

  • 1 Μαΐου 2020, 11:52 | Χρυσή

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!Προωθείτε το σχολείο των οικονομικά προνομιούχων! Θα πετυχαίνουν αυτοί που έχουν λεφτά για φροντιστήρια!

  • 1 Μαΐου 2020, 09:45 | Κωνσταντίνος Γκιλής

    Ποιος ο λόγος να επωμισθεί ο κρατικός προϋπολογισμός (ή να μειωθούν τα κονδύλια της παιδείας σε άλλα επείγοντα θέματα) με ένα κόστος αμφιβόλου επιτυχίας (όπως έδειξε η πρώτη της υλοποίηση);
    Τι θα κερδίσει πρώτα ο μαθητής και δεύτερον η κοινωνία από αυτό το μέτρο; Αντίθετα τα παιδιά μας θα επιβαρυνθούν με πρόσθετο κόπο, άγχος και ένταση χωρίς αντάλλαγμα. Μπορούμε επιτέλους να σκεφτούμε τα παιδιά και όχι τη βελτιστοποίηση του συστήματος που είναι αμφίβολη;
    Ο μόνος λόγος που θα ήταν αποδεκτό ως μέτρο θα ήταν αν ταυτόχρονα θεσμοθετείται και η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις.
    Πραγματικά αναρωτιέμαι σε ποιο σύστημα άλλης προηγμένης δυτικής χώρας ισχύει η τράπεζα θεμάτων και ταυτόχρονα τα παιδιά εξετάζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

  • 1 Μαΐου 2020, 09:05 | Χριστίνα Β

    Οι περισσότεροι γονείς, ίσως και κάποιοι εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε ότι δεν διδάσκουν όλοι οι καθηγητές πραγματικά. Μπορεί να δηλώνουν ότι παραδίδουν και προχωρούν στην ύλη, αλλά η ουσία της διδασκαλίας κάπου χάνεται.Αρκετοί δε εκπαιδευτικοί, είτε δεν βάζουν εργασίες εμπέδωσης, είτε δεν τις διορθώνουν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τριβή των μαθητών με το αντικείμενο, είτε να έχουν κάνει ασκήσεις χωρίς ποτέ να μάθουν αν τις έκαναν σωστά.

    Από την στιγμή που υπάρχουν πολλά κενά στα σχολεία όλης της χώρας και τα μαθήματα λίγες φορές ξεκινούν 12 Σεπτέμβρη(συχνά Οκτώβρη, Νοέμβρη), πως είναι δυνατόν να διδαχθεί επαρκώς η ύλη.

    Μήπως πρώτα πρέπει να καλύψουμε τις ελλείψεις καθηγητών, να τους αξιολογούμε ουσιαστικά και έπειτα να φτάσουμε στο σημείο να απαιτούμε ακόμα περισσότερα από τους μαθητές, οι οποίοι θα έχουν έναν λόγο παραπάνω να καταφύγουν σε εξωσχολική βοήθεια.

    Λάθος και πάλι λάθος.

    Βιαστικές κινήσεις χωρίς υποδομή.

  • 1 Μαΐου 2020, 08:18 | Πετρος Δημητρακόπουλος, Φιλόλογος

    Βασικό επιχείρημα κατά της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας μπορεί να είναι η θέση της L. Crehan (1) ότι η αυτονομία των σχολείων περιορίζεται από την υπερβολική σημασία σε εξετάσεις γενικού χαρακτήρα ∙ «όπου συμβαίνει αυτό, η ελευθερία στην ερμηνεία του εθνικού προγράμματος χάνει το νόημά της, αφού οι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν με βάση την ύλη των εξετάσεων ή τα θέματα εξετάσεων παλαιότερων ετών» .

    (1)Στο Κεφάλαιο 17 (σσ. 314-315) του βιβλίου της CREHAN, L. (2016). Φυτώρια Ευφυΐας – Ένα ταξίδι στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

  • Με το παρόν σχέδιο νόμου προτείνεται η εκ νέου εισαγωγή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων. Ενός θεσμού που στην πρώτη εφαρμογή του «κατάφερε» να αγχώσει φοβερά όλους τους μαθητές και να πλουτίσει τα φροντιστήρια… Να υποθέσω ότι ο σκοπός της 1ης εισαγωγής ήταν να πιέσει τους καθηγητές να «βγάλουν» συγκεκριμένη ύλη ; Αξιολογήθηκε ποτέ η «επιτυχία» της 1ης εισαγωγής ; Τα θέματα προτείνονταν από καθηγητές της μάχιμης εκπαίδευσης ; Φοβάμαι αγαπητοί συνάδελφοι ότι η εκ νέου εισαγωγή αυτού του μέτρου θα οδηγήσει εκ νέου τους μαθητές στα φροντιστήρια και θα τους προσθέσει μόνο άγχος. Νομίζω ότι στο Υπουργείο πρέπει να το ξαναδούν το μέτρο. Αν το πρόβλημά τους στο ΥΠΑΙΘ είναι να «τρέξουν» κάποιους καθηγητές για να τους «αναγκάσουν» να δουλέψουν ας επιτρέψουν έλεγχο του τι πραγματικά διδάσκεται στις τάξεις από τους Συντονιστές (ή αν προτιμάτε Σχολικούς Συμβούλους) και τους Διευθυντές των σχολείων οι οποίοι προς το παρόν έχουν διακοσμητικό ρόλο στο θέμα αυτό. Δεν φταίνε σε τίποτε τα παιδιά !

  • 30 Απριλίου 2020, 23:47 | Καρανάσιου Στέλλα

    Η Τράπεζα Θεμάτων αυξάνει το άγχος των μαθητών. Κάθε χρονιά θα είναι σαν να δίνουν πανελλαδικές. Αλλά και αν εφαρμοστεί πρέπει τα θέματα να είναι για όλα τα παιδιά ίδια. Διαφορετικά είναι πολύ άδικο.

  • 30 Απριλίου 2020, 21:19 | Παναγιώτης Τσιωτάκης

    Σε πρόσφατα δημοσιεύματα, επανήλθε στον δημόσιο διάλογο ένας θεσμός που υλοποιείται σε πολλές άλλες χώρες και σε διάφορα επίπεδα, αλλά στην Ελλάδα, για διάφορους λόγους που δεν είναι αντικείμενο το άρθρου αυτού, δεν ευδοκίμησε.
    Τα ερωτήματα που τίθενται είναι καίριας σημασίας: Υπάρχει τρόπος να υλοποιηθεί μια Τράπεζα Θεμάτων στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, στις διάφορες βαθμίδες και γνωστικά αντικείμενα; Μπορεί να υιοθετηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα ως εργαλείο μάθησης και αποτίμησης; Μπορεί να προσδώσει προστιθέμενη αξία στη λειτουργία του ελληνικού σχολείου;
    Παρακάτω προτείνεται ενδεικτικός τρόπος υιοθέτησης και διαμόρφωσης μιας Τράπεζας Θεμάτων (με σημείο αναφοράς το Γενικό Λύκειο αλλά επεκτάσιμος) με συγκεκριμένο οδικό χάρτη υλοποίησης.
    Με την προσέγγιση αυτή, εκτιμάται ότι:

    – Η Τράπεζα Θεμάτων καθίσταται ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, υποβοηθητικό στη διδασκαλία και υποστηρικτικό στους μαθητές σε πολλαπλά επίπεδα.
    – Οι εκπαιδευτικοί καθίσταται συμμέτοχοι-συνυπεύθυνοι για τη λειτουργία της, καθώς την τροφοδοτούν-συντηρούν με θέματα. Έτσι, ενισχύεται η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα. Κρίνουν/απορρίπτουν/επιλύουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τα θέματα και με αυτόν το τρόπο διαμορφώνεται Κοινότητα και ενισχύεται η Συνεργασία.
    – Οι μαθητές διαθέτουν ένα πλήρες ηλεκτρονικό βοήθημα για τη μελέτη τους.

    Οδικός Χάρτης (βήματα σε ψευδογλώσσα):

    1. Ορίζεται ανά γνωστικό αντικείμενο Συντονιστής και 2 μέλη επιτροπής.
    2. Διαμορφώνεται, ανά μάθημα, ομάδα εργασίας (20 άτομα) με ανοικτή πρόσκληση και κατάθεση βιογραφικού (η εργασία στην ομάδα είναι άμισθη αλλά μοριοδοτείται).
    3. Η τράπεζα τροφοδοτείται με όλα τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων 2016 όλων των λυκείων.
    4. Οι ομάδες εργασίας διατηρούν στην Τράπεζα Θεμάτων περίπου το 25%-35% των θεμάτων (περί τα 750-1000 για κάθε ένα από τα 4 θέματα των διαγωνισμάτων). Τα υπόλοιπα μπορούν να παραμείνουν ως συμπληρωματικό υλικό.

    5. Οι ομάδες εργασίας επιμελούνται τα θέματα (διατύπωση, φιλολογική επιμέλεια, τροποποιήσεις και διορθώσεις). Τα θέματα πρέπει:

    – να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας,
    – να καλύπτουν όλη την ύλη,
    – να αποθαρρύνουν την αποστήθιση και να ευνοούν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και συνθετικής ικανότητας σε όλα τα μαθήματα.

    6. Η τράπεζα ανακοινώνεται και με ανοικτή πρόσκληση στην εκπαιδευτική κοινότητα τα θέματα επιλύονται και οι λύσεις αναρτώνται στην πλατφόρμα.
    7. Οι ομάδες εργασίας επιλύουν υποδειγματικά αντιπροσωπευτικό δείγμα (20%) των θεμάτων της τράπεζας (και με βίντεο), ώστε να αποτελέσει ψηφιακό βοήθημα προς τον μαθητή (στο πρότυπο του study4exams).
    8. Η τράπεζα θεμάτων είναι ΑΝΟΙΚΤΗ. Η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), δύναται να:

    – εισαγάγει νέα θέματα,
    – επιλύει δημοσιευμένα θέματα,

    τα οποία, συνεχώς, εμπλουτίζουν την τράπεζα. Οι ομάδες εργασίας μπορούν να αποκλείσουν θέματα που δεν συνάδουν με το γενικό πλαίσιο (ανάπτυξη κριτικής σκέψης).
    9. Τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων περιέχουν υλικό 2 κατηγοριών: το επίσημο υλικό (μπορεί να κληρωθεί στις εξετάσεις) και το συμπληρωματικό.
    Κάθε θέμα έχει μεταδεδομένα στην πλατφόρμα: κεφάλαιο, τύπος άσκησης, βαθμός δυσκολίας, λύση/βίντεο, βαθμολογία από την κοινότητα (-2, -1, 0, 1, 2) κ.λπ.
    10. Η ομάδα εργασίας (με τελική ευθύνη της συντονιστικής επιτροπής) επιλέγει τα θέματα που περιέχονται στο επίσημο υλικό (ανεξαρτήτως προέλευσης).

    Πρόσθετες ιδέες

    – Η πλατφόρμα βασίζεται σε opensource εργαλεία, αφού και ως προσπάθεια είναι ανοικτή. Για παράδειγμα η υπηρεσία Γραφίς του ΠΣΔ (opensource πλατφόρμα Owncloud).
    – Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει θέματα από την τράπεζα (τυχαία με κλήρωση ή με επιλογή) για το μάθημά του: σύνθεση γραπτής δοκιμασίας, θέματα για κατανόηση/εμπέδωση/εξάσκηση, εργασίες για το σπίτι.
    – Ο μαθητής συνδέεται στην πλατφόρμα με τον κωδικό ΠΣΔ που διαθέτει, και μπορεί να μελετήσει το υλικό. Λύνει τις ασκήσεις και ανεβάζει τις απαντήσεις του στην πλατφόρμα, όπου διορθώνονται και σχολιάζονται από εκπαιδευτικούς.

    Οι προτάσεις αυτές τεκμηριώνουν τη δυναμική και την πρακτική εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στο Ελληνικό σχολείο, τη μετασχηματίζουν από εργαλείο αξιολόγησης σε εργαλείο μάθησης, και κατατίθενται στον Δημόσιο Διάλογο παρότι …… αποτελούν χαμένο ψηφιακό μελάνι.

  • 30 Απριλίου 2020, 20:34 | Φελεκίδου Ρία

    Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει (ουσιαστικά έχει ήδη αποφασίσει;) την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, για την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικοποίηση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης στο Λύκειο. Μια τέτοια αντικειμενικοποίηση αν ήταν δυνατή σαφώς θα διασφάλιζε στη συνέχεια και μια πιο εμπεριστατωμένη εποπτεία, διάγνωση αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικών μέτρων.
    Είναι όμως δυνατή; Μόνο εμείς γνωρίζουμε, ακούμε, βλέπουμε και ζούμε τις διαφορετικές ταχύτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία; Διαφορετικές ταχύτητες που δεν οφείλονται σε μειωμένη ευφυΐα των μαθητών ή σε ολιγωρία των εκπαιδευτικών αλλά σε διαφορετικά σημεία εκκίνησης, κίνητρα μάθησης, εμπόδια, κοινωνικά πλαίσια γενικότερα, με κριτήρια τοπικά, οικονομικά, ταξικά κ.τ.λ;
    Ο εκπαιδευτικός οφείλει πάντα να αξιολογεί το συγκεκριμένο δυναμικό της τάξης του και να επιλέγει τον ρυθμό διδασκαλίας, τα μέσα και τις τεχνικές με τα οποία θα πετύχει το βέλτιστο αποτέλεσμα.
    Μπορεί να χρησιμοποιεί –οφείλει να χρησιμοποιεί- βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας, να ανασύρει τεχνικές και τρόπους που γνωρίζει, να αξιοποιεί εποπτικά μέσα και την τεχνολογία, να αυτοσχεδιάζει.
    Αλλά και στο πλαίσιο της ίδιας τάξης αντιμετωπίζει μαθητές με ποικίλες εκπαιδευτικές ανάγκες, με διαφορετικές δεξιότητες, που απαιτούν διαφορετική εκπαιδευτική και παιδαγωγική προσέγγιση, επιβάλλουν την εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
    Είναι μια ζωντανή διαδικασία που διαφοροποιείται από σχολείο σε σχολείο και από χρονιά σε χρονιά.
    Πώς όλα αυτά θα διευκολυνθούν, θα ενισχυθούν και θα επιτευχθούν διαμέσου ενός αποθετηρίου θεμάτων με οριζόντια διαδικασία στη δημιουργία, την επιλογή και την απεύθυνση των θεμάτων;
    Η τράπεζα θεμάτων όχι μόνο δε θα συμβάλει στους παραπάνω εκπαιδευτικούς στόχους αλλά θα αποτρέψει ακόμη και τη σκέψη τους, θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον όλων στην γνωστική προετοιμασία για τα θέματά της (ουσιαστική ή διαδικαστική), θα αποπροσανατολίσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, θα διευρύνει το πεδίο δραστηριοποίησης της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, θα βαθύνει τα χάσματα, θα ματαιώσει την προσπάθεια κάποιων παιδιών, και τον ίδιο τον εκπαιδευτικό στον ρόλο του.
    Και παρεμπιπτόντως, να φανταστώ πως η πόρτα του Λυκείου για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, για τα αλλόγλωσσα, τα προσφυγόπουλα, κλείνει οριστικά;
    Μήπως δεν είναι αυτός ο δρόμος για ένα σύγχρονο, ποιοτικό σχολείο για όλους;

  • 30 Απριλίου 2020, 15:40 | Έλενα

    Η τράπεζα θεμάτων θεωρήθηκε αποτυχημένο σύστημα, όταν εφαρμόστηκε στο παρελθόν. Τρομοκρατούσε μαθητές και γονείς αυξάνοντας κατά πολύ τις ώρες των φροντιστηρίων τους και τα έξοδα της οικογένειας, το άγχος.
    Ας θυμηθούμε και την καταγγελία για ιδιωτικό σχολείο που έπαιρνε τα θέματα αλλά οι μαθητές του εξεταζότανε την επόμενη μέρα έχοντας πάρει θέματα και λύσεις , για να μην φανεί πεσμένη η επίδοσή τους.
    Όταν ένα σύστημα δεν φαίνεται να το θέλει κάνεις – μαθητές εκπαιδευτικοί , γονείς , κόμματα – τότε για Δημοκρατικούς πρώτα από όλα λόγους πρέπει να αποσυρθεί. Κατά την άποψή μου , όταν γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί κάτι για το οποίο υπάρχει τόση άρνηση, είναι καταδικασμένο να αποτύχει.
    Γιατί δεν δημιουργείται μια διακομματική επιτροπή , που με την συμμετοχή επίσης εκπαιδευτικών και γονέων να καταλήξουμε σε ένα σύστημα στο οποίο θα συμφωνούμε όλοι και θα εφαρμόζεται για 15 χρόνια τουλάχιστον με μικροβελτιώσεις , όταν χρειάζεται;
    Έχει κουραστεί ο εκπαιδευτικός κόσμος από τον ολικό επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης που επιχειρεί ο κάθε νέος υπουργός σχεδόν κάθε 2-3 χρόνια

  • 30 Απριλίου 2020, 11:40 | Μαργαρίτα

    Ως μαθητρια της Α’ Λυκειου, θα ηθελα να εκφρασω την αποψη μου για την μειωση των ομαδων προσανατολισμου Γ΄Λυκειου από 4 σε 3. Καλο θα ηταν να μην γινει κατι τετοιο γιατι οι μαθητες που ολα αυτα τα χρονια ειχαν ως στοχο την εισαγωγη τους σς σχολες υγειασ και γνωριζαν ολα αυτα τα χρονια πως στην πανελλαδικες δεν θα εδιναν το μαθημα το μαθηματικων αλλα τησ βιολογιασ εχουν προετοιμαστει με φροντηστιρια κα στα μαθηματα τησ συγκεκριμενησ κατευθυνσησ και οχι των μαθηματικων

  • 30 Απριλίου 2020, 11:39 | Μαργαρίτα

    πολυ λαθοσ

  • 30 Απριλίου 2020, 01:59 | Δημήτρης Κοντουδάκης

    Καταρχήν, συμφωνώ με την Τράπεζα θεμάτων. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι από τις 1 του Σεπτέμβρη καθηγητές και βιβλία είναι ήδη στα σχολεία και ξεκινάμε κανονικά τα μαθήματα με πλήρες ωράριο από την επομένη κιόλας του αγιασμού.
    Αυτήν τη φορά, όμως, δεν είναι ανάγκη να ξαναχαλάσουμε 1,5 εκατομμύριο € (βλέπε λινκ). Στο τέλος της χρονιάς, οι καθηγητές που είναι στο Δημόσιο σχολείο έτσι κι αλλιώς βγάζουν θέματα για τις προαγωγικές εξετάσεις. Με τις αντίστοιχες οδηγίες (γραμματοσειρά, μέγεθος σχημάτων κλπ) για την ομοιομορφία των αρχείων μπορούμε να έχουμε Τράπεζα Θεμάτων ΔΩΡΕΑΝ, χωρίς να αποκλείουμε την εθελοντική συνεισφορά θεμάτων. Δεν νομίζω η μεταφόρτωση των αρχείων σε πλατφόρμα για να ταξινομηθούν να είναι ιδιαίτερο κόστος.

    https://www.esos.gr/arthra/36787/149129400-eyro-kostos-tis-trapezas-thematon

  • 29 Απριλίου 2020, 22:41 | Αριστοτέλης

    Η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων αποτελεί σημαντικό μέτρο, εφόσον δεν θα έχει τα προβλήματα του παρελθόντος. Χρειάζεται συστηματική δουλειά από ειδική ομάδα ώστε να είναι κανείς βέβαιος ότι θα λειτουργήσει αποτελεσματικά.
    Επί της αρχής θεωρώ ότι η Τράπεζα θεμάτων μπορεί σταδιακά και σε βάθος χρόνου να μας βοηθήσει ώστε οι προγαγωγικές εξετάσεις και τα αποτελέσματά τους να είναι συγκρίσιμα για όλους τους μαθητές, ώστε ο βαθμός του απολυτηρίου να αποκτήσει τέτοιος κύρος -εθνικό απολυτήριο -που με βάση τον βαθμό νά μάθημα να φτάσουμε στο τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων και να οι μαθητές μας -ανάλογα με τη Σχολή που επιθυμούν -να υποβάλλουν αιτήσεις. όπως συμβαίνει παντού σχεδόν στον αναπτυγμένο κόσμο.
    Έτσι και η αξιολόγηση δεν θα είναι στιγμιαία όπως στις πανελλαδικές αλλά συμπεριληπτική και σφαιρική.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:35 | Μαρία Βλάχου

    Έχουμε x ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών, για να διδάξουμε το μάθημά μας, όπως καθορίζεται από τις οδηγίες του Υπουργείου. Για να μπορέσουμε να καλύψουμε τα αυξημένης δυσκολίας αντικείμενα της Τράπεζας Θεμάτων -τα οποία συχνά δεν αγγίζει καν το σχολικό βιβλίο- απαιτούνται επιπλέον ώρες διδασκαλίας. Για τις αυξημένες αυτές ανάγκες, σκοπεύετε να αυξήσετε τις ώρες διδασκαλίας ή όσοι μπορούν ας πληρώσουν φροντιστήρια να τα μάθουν κι όσοι δεν μπορούν ας μείνουν έξω από το Δημόσιο Σχολείο;

  • 29 Απριλίου 2020, 21:05 | ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΣΙΑΚΟΣ

    η θεσμοθετηση της τραπεζας ειναι θετικη και δεκτη ,αρκει με βαση την προηγουμενη εμπειρια μου ,απο την αρχική φαση,θα πρεπει να προσεχθει η διαβαθμιση των θεματων και να επεκταθει σε ολα τα μαθηματα .επιβαλετται να εξεταζονται γραπτως ολα τα μαθηματα στο Λυκειο και ειδικοτερα ολα των φυσικων επιστημων,σε ολες τις ταξεις.θα πρεπει να σταλουν περισσοτερες και σαφεστερες οδηγιες στους εκπαιδευτικους και σταδιακα να γινει εργαλειο και για τις πανελληνιες εξετασεις..
    τελος προτεινω την θεσμοθετηση διαδικτυακων εφαρμογων απαντησεων και αλληλεπιδρασης σχετικα με τα θεματα και την καταλληλη προετοιμασια τους …ωστε να μην υπαρχουν δυσνοησεις και λαθος αποτελεσματα στα θεματα..

    ευχαριστώ

  • 29 Απριλίου 2020, 20:52 | Δέσποινα Τσόπογλου

    Χωρίς να είμαι αντίθετη με την τράπεζα θεμάτων συμφωνώ με τα σημεία που αναφέρει και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, καθώς η προηγούμενη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων για το μάθημα της Βιολογίας υπήρξε αποτυχημένη, αφού τα περισσότερα θέματα που περιλάμβανε ήταν αναντίστοιχα με τη σχολική πραγματικότητα και δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η τράπεζα θεμάτων μπορεί να λειτουργήσει ως χρήσιμο αποθετήριο, με υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι από την αρχή της χρονιάς διαθέσιμη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δεν θα περιορίζει τον εκπαιδευτικό στη διδασκαλία του θέτοντας ως αποκλειστικό σκοπό την επιτυχία στις εξετάσεις και τα θέματα που θα περιλαμβάνει θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και διαμορφωμένα με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:48 | Αλεξάνδρα

    Θεωρώ οτι η Τράπεζα Θεμάτων θα περιορίσει πολύ το διδακτικό έργο των καθηγητών το οποίο θα αποσκοπεί αποκλειστικά στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Εργαστήρια, βιωματικές τεχνικές και διαφοροποίηση της διδασκαλίας, αν και επιτάσσονται απο την σύγχρονη Διδακτική δεν θα έχουν χώρο εφαρμογής.
    Επίσης πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για την Ειδική Αγωγή όπου η Τράπεζα θεμάτων είναι πρακτικά αδύνατον να εφαρμοστεί αφού έρχεται σε αντίθεση με τους σκοπούς και τους στόχους της ειδικής αγωγής που είναι η προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.

  • 29 Απριλίου 2020, 12:17 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Δ.

    Αν και γενικότερα είμαι υπέρ της αυστηρής και συνεχούς προσπάθειας για καλυτέρευση της Δημόσιας εκπαίδευσης, θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση όσον αφορά την Τράπεζα Θεμάτων. Αφού οι βαθμοί στις τάξεις του Λυκείου θα υπολογίζονται σκεφτείτε πόση πίεση θα δέχονται οι καθηγητές ώστε να βάλουν όλο και υψηλότερους βαθμούς, πόσο μόνιμο άγχος θα δημιουργείται στα παιδιά, ενδεχομένως να επηρεάσει αυτό και τις σχέσεις τους με τους καθηγητές τους (αν κάποιος είναι αυστηρός ή δίκαιος και δε βάζει μεγάλος βαθμούς ) , και πόσο μεγάλη αδικία θα υφίστανται τα παιδιά του Δημοσίου σχολείου σε σχέση με αυτά των Ιδιωτικών, όπου όλοι ξέρουμε ότι οι βαθμοί μπαίνουν αέρα όπως συνηθίζει να λέγεται.
    Ακόμα θα ήθελα να ρωτήσω πώς θα γίνονται οι εξετάσεις στις προαγωγικές του Λυκείου ? Πώς όλα τα σχολεία θα έχουν τα ίδια θέματα από την Τράπεζα θεμάτων γιατί προφανώς αν κάθε σχολείο τραβά διαφορετικά θέματα τότε είναι καθαρά θέμα τύχης ο βαθμός που θα πάρει ο κάθε μαθητής που πάει σε διαφορετικό σχολείο ενώ ταυτόχρονα θα ανταγωνίζεται όλους τους άλλους που πηγαίνοντας σε ένα άλλο σχολείο που έτυχαν ευκολότερα θέματα κατευθείαν θα μειονεκτεί. Πιστεύω ότι η ισονομία και η με κανένα τρόπο αίσθηση αδικίας στα παιδιά όσον αφορά το μέλλον τους πρέπει να είναι άμεση προτεραιότητα του υπουργείου. Ευχαριστώ για το χώρο σας και την κατανόησή σας.

  • 29 Απριλίου 2020, 09:56 | Μ

    Σωστή η τράπεζα θεμάτων. Χρειάζεται και αξιολόγηση όμως . Οι μισοί που μπαίνουν στην τάξη δεν θα ξέρουν οι ίδιοι να τα λύσουν στο λύκειο.

  • 29 Απριλίου 2020, 09:34 | Ιωάννης Γαβριηλίδης

    Αφού λύσετε όλα τα προβλήματα έναρξης του σχολικού έτους και πάψουν να υπάρχουν σχολεία πολλών διαφορετικών ταχυτήτων, τότε να ενεργοποιήσετε την τράπεζα θεμάτων. Για άλλη μια φορά εμφανίζεται ένα μέτρο που δεν δείχνει καμία εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που παρόλα αυτά έχουν κάνει θαύματα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα σε λίγες ημέρες. Φασκουνε και αντιφασκουνε μονίμως.

  • Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται: «η λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ. εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός πιο συνεκτικού συστήματος αποτίμησης της προόδου των μαθητών, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης, καθώς και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό εν γένει, ιδίως μέσω της εξαγωγής χρήσιμων στοιχείων επί αντικειμενικής βάσης». Η Τράπεζα Θεμάτων δεν εξασφαλίζει ότι θα γίνεται αντικειμενική αξιολόγηση. Σε κάθε γραπτό μπορεί να μπει ότι βαθμό αποφασίσει ο εκπαιδευτικός που το διορθώνει και όχι ο πραγματικός βαθμός. Μπορεί το γραπτό να είναι για 3 και να μπει π.χ. βαθμός 6 ή 8 ή 10 . Το πρόβλημα δεν είναι τα θέματα που μπαίνουν άλλα τη βαθμός μπαίνει. Μόνο αν τα γραπτά διορθωθούν από εκπαιδευτικό που δεν γνωρίζει τον μαθητή θα μπει ο κανονικός βαθμός (όπως στις Πανελλαδικές) . Η Τ.Θ.Δ.Δ. δεν κακό να υπάρχει αλλά όχι να είναι δεσμευτική η χρήση της. Δεν νομίζω ότι θα αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό έργο. Γενικά πάντως σε όλο το Νομοσχέδιο επιχειρείται η επαναφορά ενός εξεταστοκεντρικού εκπαιδευτικού συστήματος. Διαφωνώ πλήρως! Είμαι υπέρ του συστήματος Φιλανδίας : Γραπτές εξετάσεις μόνο στη Γ Λυκείου. Κατάργηση όλων των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων.
    Καλοδήμος Δ. Υπεύθυνος Φυσικός, ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθ/θας,

  • 28 Απριλίου 2020, 23:12 | Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

    Η ΠΕΒ δεν είναι από θέση αρχής αρνητική στην εισαγωγή της “Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας”. Θέλει να τονίσει, ωστόσο, ότι η προηγούμενη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων για το μάθημα της Βιολογίας υπήρξε εντελώς αποτυχημένη, αφού τα περισσότερα θέματα που περιελάμβανε ήταν αναντίστοιχα με τη σχολική πραγματικότητα και δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η τράπεζα θεμάτων μπορεί να λειτουργήσει ως χρήσιμο αποθετήριο, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι από την αρχή της χρονιάς διαθέσιμη σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δεν θα περιορίζει τον εκπαιδευτικό στην διδασκαλία του θέτοντας ως αποκλειστικό σκοπό την επιτυχία στις εξετάσεις, και εφόσον τα θέματα που θα περιλαμβάνει θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και διαμορφωμένα με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας.

  • 28 Απριλίου 2020, 22:38 | Σιδηροπούλου Ραχήλ

    Από παιδαγωγικής άποψης θα έπρεπε να υπήρχαν 2 νηπιαγωγοί σε κάθε τμήμα για να παραχθεί το εκπαιδευτικό έργο που επιδιώκεται. Δεν μπορεί μια νηπιαγωγός να καλύπτει παράλληλα τις εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο, τόσων παιδιών και να απαιτούνται τα μέγιστα στο έργο μας. Αντί να αυξήσουν το προσωπικό και να λυθούν τα τόσα ήδη προβλήματα υπάρχουν βάζουμε τα αγγλικά μέσα στο νηπιαγωγείο ενώ παλεύουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς για θέματα που το κράτος θεωρεί δεδομένα και λυμένα. Καταστροφική κίνηση ενώ αντ’αυτής θα μπορούσε να υπάρχει παράλληλη για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και τμημάτων ένταξης και φυσικά μείωση μαθητών. Δεν είναι πάρτυ το σχολείο και εμείς οι νηπιαγωγοί οι διασκεδαστές. Άτοπη και καταστροφική κίνηση για όσους δεν γνωρίζουν τη πραγματικότητα στις τάξεις. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.