Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 5 Μαΐου 2020, 14:07 | Ιωαννα

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) θα πρέπει να διδάσκεται από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής-ΣΕΦΑΑ, ως και η μοναδική ειδικότητα που εκπαιδεύεται σε επιστημονικό επίπεδο, πάνω από 3 ώρες την εβδομάδα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αλλά και με πολλές ακόμα επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει η αύξηση των ωρών διδασκαλίας ακόμα και σε καθημερινή βάση θα ήταν το καλύτερο για την υγεία, σωματική και ψυχική, όλων των παιδιών καθώς η Φυσική Αγωγή συμβάλλει στην άμεση καλή φυσική κατάσταση και καλή υγεία των μαθητών κάθε βαθμίδας και αφετέρου βοηθά τους νέους να εκτελούν και να κατανοούν καλύτερα τη φυσική δραστηριότητα με ευεργετικές επιπτώσεις εφ’όρου ζωής. Η Φυσική Αγωγή πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι έχει την ίδια βαρύτητα και αξία με όλα τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δεδομένου ότι, επιπρόσθετα, ως μάθημα συνδέεται άμεσα και καταλυτικά με την υγεία των νέων.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:59 | ΠΑΓΩΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις Βαθμίδες Εκπ/σης. Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η Φυσική Αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της Φυσικής Αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο. Η Φυσική Αγωγή δεν αφορά απλά την εκγύμναση του σώματος αλλά την ολοκλήρωση του παιδιού ως άνθρωπο. Σχετικά με τη μονοδιάστατη κριτική που δέχεται η Φυσική Αγωγή υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις οι δεξιότητες και οι εμπειρίες που αποκτά το παιδί είναι ενίοτε σημαντικότερες από τις γνώσεις.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:43 | ΑΝΝΑ ΒΑΙΛΑ

    Είμαι της άποψης ότι οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης πρέπει να διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα Θρησκευτικά.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:32 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Σωστά δίνετε έμφαση στις ξένες γλώσσες οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο γλωσσομάθειας της τάξης του.
    Αν και βέβαιο ότι οι μαθητές του δημοτικού οφελούνται και από τα μαθήματα μουσικής, εικαστικών, γυμναστικής και θεατρικής αγωγής (που κάκιστα εξαιρεί τους μαθητές Ε’ & ΣΤ’ τάξης). ‘Ισως θα ήταν εξαιρετική ιδέα με κάποιο τρόπο να αξιοποιούνται για αυτά τα μαθήματα και οι ώρες του ολοημέρου.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:29 | Νίκη Δ.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)

  • 5 Μαΐου 2020, 13:24 | Μαίρη Σ.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)

  • 5 Μαΐου 2020, 13:18 | Σοφία Ανδρίτσου

    Ας ξεκινήσω από το βασικότερο: Κανένα από τα μαθήματα στο δημοτικό σχολείο δεν πρέπει να είναι μονόωρο, από άποψη τήρησης της παιδαγωγικής συνέχειας ενός μαθήματος.
    Στον πίνακα αναφέρονται αλλά στο κείμενο δεν υπάρχει αναφορά στα Εικαστικά τη Μουσική και τη Θεατρική αγωγή, δηλαδή όλη την Αισθητική Αγωγή.
    Θα έπρεπε φυσικά να αναφέρεται και από ποιες ειδικότητες θα διδάσκεται κάθε γνωστικό αντικείμενο.
    Στα μικρότερα από 6/θέσια σχολεία το πρόγραμμα αισθητικής αγωγής έχει αστερίσκους για τους οποίους δεν βλέπω διευκρίνηση τι σημαίνουν.

    Στο μάθημα μουσικής ειδικότερα οι στόχοι του δεν ανταποκρίνονται στα χρονοδιαγράμματα διδασκαλίας της μίας ώρας ανά εβδομάδα, δεν έχετε παρά να συμβουλευθείτε τα προγράμματα σπουδών και να αθροίσετε τις αναφερόμενες ώρες διδασκαλίας, ή να ρωτήσετε σε ποιο βαθμό επιτυγχάνονται οι αναφερόμενοι σε αυτό στόχοι.
    Ας παύσει να αντιμετωπίζεται τάχα ως προαιρετικής επίτευξης ένα μάθημα τόσο καίριο για την διαμόρφωση προσωπικότητας και πολιτιστικής ταυτότητας που κάθε άλλο παρά σε προνομιούχους θα έπρεπε να απευθύνεται…

  • 5 Μαΐου 2020, 13:17 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού τα παιδιά πρέπει απαραιτήτως να διδάσκονται ΚΥΡΙΩΣ γλώσσα και μαθηματικά, να διαβάζουν καλά και να καταλαβαίνουν μαθηματικές πράξεις. Τα αγγλικά καλύτερα σε πιο μεγάλες ηλικίες, από τρίτη τάξη και μετά για να κατανοούν καλύτερα. Η δεύτερη ξένη γλώσσα στο δημοτικό είναι υπερβολή. Γενικά είναι φορτωμένο το πρόγραμμα με πολλά μαθήματα και άσχετα από την πρώτη τάξη και είναι κουραστικό για τους μικρούς μαθητές.

  • Καλησπερα.
    Η αύξηση των διδακτικών ωρών καλλιτεχνικών μαθημάτων όπως η μουσική είναι α_π_α_ρ_α_ί_τ_η_τ_η. Αυτά τα «μαθήματα» ζωής που διδάσκουν σεβασμό, αγάπη, χτίζουν δυναμικές προσωπικότητες και σχέσεις, καλλιεργούν ήθη,βοηθούν στην ανάπτυξη κινητικών και ψυχοσυναισθηματικών δεξιοτήτων και πόσων άλλων ακομη ειναι απλά τόσο παραγκωνισμένα από τα υπουργεία και μονο. Τόσο οι μαθητές,όσο και γονείς αναγνωρίζουν την πολυτιμη προσφορά αυτών των (καλλιτεχνικων) μαθημάτων. Πρότασή μου.είναι η αύξηση των διδακτικών ωρών σε δύο ώρες εβδομαδιαίως.

  • 5 Μαΐου 2020, 13:12 | Νατάσα Α.

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018)

  • 5 Μαΐου 2020, 13:07 | Γκούντα Νικολέττα

    Προτείνω να αυξηθούν οι ώρες της μουσικής στο δημοτικό από μία σε δύο!
    Η «επένδυση» στην τέχνη θα φέρει σπουδαία πνευματικά επιτεύγματα. Είναι πια καιρός να δώσουμε «χώρο» σε άλλες αξίες να ριζώσουν και να ανθίσουν στις καρδιές των παιδιών μας!

  • Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις Βαθμίδες Εκπ/σης. Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η Φυσική Αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της Φυσικής Αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο. Η Φυσική Αγωγή δεν αφορά απλά την εκγύμναση του σώματος αλλά την ολοκλήρωση του παιδιού ως άνθρωπο. Σχετικά με τη μονοδιάστατη κριτική που δέχεται η Φυσική Αγωγή υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις οι δεξιότητες και οι εμπειρίες που αποκτά το παιδί είναι ενίοτε σημαντικότερες από τις γνώσεις. ΣΥ.Π.Φ.Α.ΠΙΕΡΙΑΣ

  • 5 Μαΐου 2020, 12:55 | Σπύρος Αγγέλου

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:52 | Πασιώτης Γεώργιος

    Είναι επιτακτική ανάγκη της ηγεσίας του υπουργείου να ενισχυθεί ο ρόλος της β ξένης γλώσσας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην τελική πολλοί γονείς έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν την α ξένη γλώσσα των παιδιών τους και εκτός σχολείου. τι γίνεται όμως με τη β? Σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί το 2ωρο στην πρωτοβάθμια, για να μη θίξω το γεγονός πλέον οτι ΔΕ διδάσκονται όλα τα παιδιά ΤΗ ΓΛΏΣΣΑ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΓΟΥΝ……. Κάτι τελείως ανάρμοστο κατα τη γνώμη μου.

  • 5 Μαΐου 2020, 12:45 | Κακούρη Ευγενία

    Ποια ακριβώς είναι η ενίσχυση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών εφόσον δε συνδέεται με το Κρατικό πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας? Εφόσον εδώ και χρόνια έχει καταργηθεί από το γυμνάσιο το 3ωρο της β ξένης γλώσσας, εφόσον το 2ωρο στην Πρωτοβάθμια έχει μείνει 2ωρο από την ώρα που ξεκίνησε η β ξένη γλώσσα, εφόσον δεν ειναι υποχρεωτική η διδασκαλία β ξένης γλώσσας στο Λύκειο???? Για τι είδους ενίσχυση μιλάμε???

  • 5 Μαΐου 2020, 12:30 | Παναγιώτα

    Αρχικά θεωρώ πως πρέπει να εφαρμοστεί η θεατρική αγωγή στην Ε΄ και Στ ΄ τάξη καθώς τα παιδιά μέσω αυτού του μαθήματος μαθαίνουν να εκφράζονται και αποκτούν περισσότερο θάρρος ακόμα και οι πιο ΄΄συνεσταλμένοι ΄΄ μαθητές. Έπειτα θεωρώ πως οι διδακτικές ώρες είναι πολύ περιορισμένες για έναν δάσκαλο. Δεν προλαβαίνει να διδάξει τα διάφορα μαθήματα που υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα της κάθε μέρας αφού διακόπτεται συνεχώς από τις ειδικότητες. Αναγκάζεται να παίρνει ώρες από άλλα μαθήματα με συνέπεια να χάνεται κάποιο μάθημα. Είναι πολύ περιορισμένες οι ώρες ειδικά στην Ε΄ και Στ΄ τάξη. Επίσης γιατί η Κ.Π.Α. και τα Θρησκευτικά να είναι μια ώρα την εβδομάδα; Είναι πολύ σημαντικά μαθήματα για τη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών της κοινωνίας μας ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που χάνονται. Θεωρώ πως θα πρέπει να δοθούν περισσότερες ώρες στους δασκάλους και να επανέλθει ο υπεύθυνος δάσκαλος ολοημέρου.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:59 | Ουρανία

    Πιστεύω πως 5 ώρες διδασκαλίας ξένων γλωσσών συνολικά σε σχέση με 7 ώρες ελληνικής γλώσσας είναι πολλές ( Ε΄-Στ΄τάξεις) .Η ελληνική γλώσσα δεν είναι συγγενική με τις άλλες ( όπως πχ Αγγλικά-Γερμανικά) και θα ήταν προτιμότερο να δινόταν περισσότερη έμφαση σε αυτήν ειδικά στο Δημοτικό .
    Γιατί τα θρησκευτικά παραμένουν στη 1 ώρα διδασκαλίας στις μεγάλες τάξεις;Είναι ένα αντικείμενο όπου ο μαθητής μπορεί να συζητήσει , να προβληματιστεί , να ενδυναμωθεί για τις δυσκολίες της ζωής .

  • 5 Μαΐου 2020, 11:58 | ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις Βαθμίδες Εκπ/σης. Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η Φυσική Αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της Φυσικής Αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο. Η Φυσική Αγωγή δεν αφορά απλά την εκγύμναση του σώματος αλλά την ολοκλήρωση του παιδιού ως άνθρωπο. Σχετικά με τη μονοδιάστατη κριτική που δέχεται η Φυσική Αγωγή υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις οι δεξιότητες και οι εμπειρίες που αποκτά το παιδί είναι ενίοτε σημαντικότερες από τις γνώσεις.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:22 | Αγαθή Τέλη

    Η διδασκαλία του θεάτρου στη εκπαίδευση έχει τα εξής οφέλη:
    1. Καλλιέργεια ικανοτήτων έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων με πολλαπλά μέσα (ανάλυση, σύνθεση, κριτική, φαντασία, δημιουργικότητα, εφευρετικότητα).
    2. Ενεργοποίηση της φυσικής περιέργειας και διάθεσης συμμετοχής.
    3. Εξοικείωση με τα σύμβολα και τη σημασία της χρήσης τους.
    4. Το μάθημα θα είναι κατανοητό ακόμα και σε μαθητές από διαφορετικά πολιτιστικά επίπεδα.
    5. Θα διευκολύνει τη σύνδεση που χρειάζεται να γίνει μεταξύ διαφόρων διδακτικών θεμάτων, αλλά και τη σύνδεση του μαθήματος με τη ζωή.
    6. Εξοικειώνει με την ομαδική εργασία.
    7. ∆υναμώνει την ικανότητα του να βρίσκεις και να χρησιμοποιείς
    πληροφορίες (έρευνα & εφαρμογή).
    8. Ξεπερνά μαθησιακές δυσκολίες.
    9. Ενισχύει την αυτοέκφραση, δίνει φωνή στο συναίσθημα και πλουτίζει τον άνθρωπο σε εμπειρίες και αυτοπεποίθηση.
    10. Βοηθά τους μαθητές να αντιληφθούν βιωματικά ποιο είναι το νόημα της γνώσης και να κατανοήσουν βαθιά αυτό που μαθαίνουν.
    11. Ο συνδυασμός λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, που έχει εφαρμογή ειδικά στο θέατρο, βοηθάει στη διατύπωση ολοκληρωμένων νοημάτων.
    Προτείνω την επιστροφή του μαθήματος στην Ε´και Στ´και αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:21 | ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΣΚΙΝΑ

    Αν η ποιότητα της παιδείας, η ποιότξητα της ζωής, η ποιότητα ανθρώπου, μπορούν να νοηθούν χωρίς την Τέχνη τότε τα μονόωρα μαθήματα Μουσικής, Θεάτρου, Εικαστικών είναι υπεραρκετά.
    Αν όχι, τότε η αισθητική καλλιέργεια πρέπει να πρέπει να γίνει ένας από τους βασικούς στόχους της εκπαίδευσης. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με την αναβάθμιση των μαθημάτων αισθητικής αγωγής.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:19 | Αντελίνα

    Προτείνω αύξηση ωρών της μουσικής στο Δημοτικό Σχοελίο.Να γίνει δίωρο αντί για μια ώρα.
    Η μουσική έχει μεγάλη δύναμη και επιρεάζει τα συναισθήματα των μαθητών μας,
    ρυθμίζει την δίθεσή τους. Η μια ώρα μάθημα μουσικής πράγματι αποδυναμώνει το μάθημα της μουσικής.Η εκδρομές και οι πρόβες γιορτών μείωνουν περισσότερο την επαφη τον μαθητών μα το μάθημα της μουσικής.Διαχρονικά και επιστημονικά έχει αποδειχτεί ότι η μουσική βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, της μνήμης,αυξάνει την αυτοπεπίθεση και την αυτοεκτίμηση καθώς και την εξέλιξη ψυχοσυναισθηματική του παιδιού.
    Το μάθημα της μουσικής δεν είναι μόνο διασκέδαση αλλά μια ακόμη πολύτιμη επιστήμη. Είναι πολύτιμο βοηθητικό εργαλείο και για τις άλλες επιστήμες.

  • 5 Μαΐου 2020, 11:11 | Β. Ζεπάτου

    Να ενισχυθεί η Μουσική στο Δημοτικό και να γίνει δίωρο διότι:
    -υπάρχει ευρύ πεδίο ερευνών (εκπαιδευτικών, ιατρικών, νευροεπιστημών, κοινωνικών, ψυχολογικών κ.ά.) που τεκμηριώνουν τα πολλαπλά οφέλη της μουσικής και της σχολικής μουσικής επιστήμης για το άτομο και την κοινωνία
    -η μουσικός πολιτισμός της Ελλάδας εγκολπώνει τόσο τη Δυτική, συγκερασμένη μουσική όσο την παραδοσιακή βυζαντινή και δημοτική μουσική για τις οποίες πρέπει να διατίθεται επαρκής διδακτικός χρόνος για ουσιαστική προσέγγιση από τους μαθητές,
    -το σχολικό μάθημα της μουσικής συμβάλλει στην κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη αλληλεγγύης, ιδιαίτερα π.χ. σε ευπαθείς ομάδες, τη συμπερίληψη παιδιά προσφύγων, στην καταοπλέμηση του σχολικού εκφοβισμού,
    -το μάθημα της Μουσικής αναπτύσσει μουσικές δεξιότητες και εκφραστικές ικανότητες που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, την υγεία και το ανοσοποιητικό σύστημα των μαθητών,
    -οι μουσικές γνώσεις και δεξιότητες είναι περιζήτητες σε ευρύ φάσμα διεπιστημονικών τομέων και επαγγελματικών κλάδων και συχνά πανεπιστήμια, π.χ. το MIT, απονέμουν πτυχία διπλής ειδίκευσης με τη μουσική ως μία από τις δύο ειδικεύσεις
    – τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών συνάδουν και υποστηρίζουν το δίωρο μάθημα μουσικής στο Δημοτικό
    -υπάρχει μόνιμη στελέχωση σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 79.01 στην Α΄/θμια εκπ/ση αριθμητικά περισσότερη απ’ότι στις άλλες ειδικότητες των άλλων κλάδων του μαθήματος Αισθητικής Αγωγής

  • 5 Μαΐου 2020, 11:02 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Κ.

    Αναμφισβήτητα το μάθημα της μουσικής θεωρείται από τα πιο σημαντικά για την επίτευξη ψυχοπαιδαγωγικών στόχων στους μαθητές. Ας μην ξεχνάμε τους αρχαίους ΄Ελληνες που είχαν τη μουσική σε σημαντική θέση για την μόρφωση τους.Πρέπει να γίνει δίωρο ,όπως ήταν παλιά, για να υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη διδασκαλία.Επίσης θα μπορούσε να προστεθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα και η χορωδία ,ώστε να δίνετε η ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις εντός και εκτός σχολείου.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:56 | ΑΘΗΝΑ Π.

    Ειδικά στην Α΄ Δημοτικού που πραγματοποιείται η εντατική εκμάθηση της ελληνικής και η ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου του μαθητή, η αύξηση ωρών διδασκαλίας της ξένης γλώσσας δεν είναι εύστοχη. Η εκμάθηση της Αγγλικής περιορίζεται σε προφορικό κυρίως επίπεδο και αποτελεί την πρώτη επαφή του μαθητή με την ξένη γλώσσα, ο μαθητής όμως δεν είναι ακόμα ώριμος για την εντατική εκμάθηση.
    Αντίθετα στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ο μαθητής έχει το χρόνο να οργανώσει και να αναπτύξει τη σκέψη του, να συμμετέχει σε ομάδα εργασίας και να αναπτύξει τον προφορικό του λόγο,να εξασκήσει την αναγνωστική του ικανότητα αλλά και το γραπτό λόγο, που αποτελούν στόχους του Α.Π.Σ. για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Η μείωση ωρών διδασκαλίας της Μελέτης αποτελεί μείωση του χρόνου για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:45 | Κωνσταντίνα Κ.

    Το μάθημα της μουσικής αναμφισβήτητα είναι από τα πιο σημαντικά για την επίτευξη ψυχοπαιδαγωγικών στόχων στους μαθητές.Ας μην ξεχνάμε τους αρχαίους Έλληνες που τη μουσική τη θεωρούσαν πολύ σημαντική στην μόρφωση τους. Πρέπει να γίνει δίωρο , όπως ήταν παλιά, ώστε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη διδασκαλία. Θα μπορούσαμε να έχουμε ώρα χορωδίας για να δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις εντός και εκτός σχολείου.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:32 | ΣΟΦΙΑ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

    Πιστεύω ότι το μάθημα της μουσικής έχει αδικηθεί στο δημοτικό σχολείο.
    οι ώρες συρρικνώθηκαν αδικαιολόγητα. Χρειάζεται πολλές φορές να παίρνουν ώρες από τα άλλα μαθήματα οι μουσικοί για την προετοιμασία της χορωδίας η οποία θα έπρεπε να είναι ένα από τα βασικά μαθήματα της ευελικτης ζώνης.

    Κατά τη γνώμη μου πρεπει να αυξηθούν πάλι οι ώρες του μαθήματος κατα 2-3 ώρες με απαραίτητη την επιλογή του μαθήματος της χορωδίας η οποία προσφέρει ψυχική υγεία στους μαθητές και τους ενισχύει το αισθητικό τους κριτήριο.
    Οι μαθητές στο δημοτικό έχουν ανάγκη να διαμορφώσουν χαρακτήρα μέσα από τις τέχνες!

  • 5 Μαΐου 2020, 10:30 | Ελένη Φ.

    Θεωρώ ότι η Μουσική Εκπαίδευση είναι αρκετά υποβαθμισμένη στην πρωτοβάθμια. Είναι ένα αντικείμενο που η ενασχόληση έξω από το σχολικό περιβάλλον είναι είδος πολυτελείας για τις περισσότερες οικογένειες. Αντίθετα με τις αθλητικές δραστηριότητες που είναι εύκολα προσβάσιμες και ταυτόχρονα διατίθονται αρκετές ώρες από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Προς όφελος της ψυχοσυναισθηματικής εξέλιξης των παιδιών μας σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες θα έπρεπε να δωθούν δύο διδακτικές ώρες σε κάθε τάξη, για το μάθημα της Μουσικής.

  • Όταν κατά τον 2ο ΠΠ ζητήθηκαν από τον Τσώρτσιλ περικοπές στα κονδύλια για την τέχνη απάντησε: «Τότε γιατί πολεμάμε;»
    Η ιστορική αναφορά για το μάθημα της μουσικής.
    Για ένα λαό που συγκεντρούμενος δεν μπορεί να τραγουδήσει σωστά ούτε τον Εθνικό του ύμνο μάλλον υπάρχει ανάγκη περισσότερης εκπαίδευσης στη μουσική.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:20 | Νικη κ.

    Είνα ανάγκη αλλα και επιθυμία των παιδιών να αυξηθούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα. Η μουσική θα έπρεπε να είναι δίωρο μάθημα σε όλες τις τάξεις της πρωτοβάθμιας μιας και η ενασχόληση με αυτήν συμβάλει στην βελτιώση πλήθους νοητικών δεξιοτήτων ( συντονισμός, συγκέντρωση, προσανατολισμός), αισθητηριακών (προσοχή, ενεργή ακρόαση) και συμπεριφορών (συνεργασία, αυτοπειθαρχία, ομαδικότητα). Παράλληλα θα έπρεπε κάποιες απο αυτές τις εκπαιδευτικές ώρες να διατεθούν σε δημιουργία μουσικών συνόλωςν εντός σχολικου χόρου, μιας και κάτι τέτοιο θα είχε πολλαπλά ωφέλη.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:16 | Αναστασία Σταυρουλάκη

    Το μάθημα της μουσικής μετά την κατάργηση των ΕΑΕΠ, έγινε μονόωρο σε όλες τις τάξεις. Δυστυχώς αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μάθημα της μουσικής να αποδυναμωθεί μέσα στην σχολική καθημερινότητα. Είναι απαραίτητο να το μάθημα της μουσικής να γίνει 2ωρο/εβδομάδα τουλάχιστον για την Α και Β Δημοτικού. Είναι επίσης απαραίτητο να υπάρξει επιπλέον χρόνος (εκτός ή εντός σχολικού ωραρίου) για το μάθημα της χορωδίας/μουσικών συνόλων, όπως συμβαίνει και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τέλος είμαι υπέρμαχος της πρότασης να μπαίνει εκπαιδευτικός μουσικής και στα Νηπιαγωγεία κάνοντας μουσικοκινητική.

  • 5 Μαΐου 2020, 10:16 | Ελισάβετ Σταυρίδου

    Πρέπει η ηγεσία του Υπουργείου να ξαναδεί την ένταξη του γνωστικού αντικειμένου της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και την ΣΤ΄ Δημοτικού ακόμα κι αν πρέπει να προστεθεί μία ώρα παραπάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα οφέλη που θα έχουμε σαν κοινωνία είναι πολλά κι ας γίνει διεύρυνση του ωραρίου της Ε΄ και της ΣΤ΄ Δημοτικού κατά μία ώρα.
    Πρέπει να γίνει επαναφορά του γνωστικού αντικειμένου της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Πιστεύω ότι αυθαίρετα και χωρίς παιδαγωγικό και διδακτικό έρεισμα αφαιρέθηκε το 2016. Tο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής καλλιεργεί την αισθητική αντίληψη, το σεβασμό προς το περιβάλλον τεχνητό και φυσικό, αναπτύσσει την αυτενέργεια, αναπτύσσει τις κοινωνικές δεξιότητες, την κριτική και συνθετική σκέψη κυρίως στην προεφηβική ηλικία. Η Θεατρική Αγωγή χρησιμοποιεί κώδικες και τεχνικές του θεάτρου ως εργαλεία διεύρυνσης της αντίληψης του κόσμου και του εαυτού. Τα παιδιά καλούνται μέσα από το θέατρο να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Άλλωστε το θέατρο είναι η κατ’ εξοχήν κοινωνική τέχνη καθώς μέσα από την ομαδικότητα και τη συνεργασία έρχεται η κοινωνικοποίηση, η επικοινωνία με τους συμπαίκτες και τελικά με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Όλα αυτά είναι απαραίτητα εφόδια για έναν μαθητή που εισέρχεται στην ιδιαίτερα καθοριστική αλλά και δημιουργική ηλικία της εφηβείας. Εξάλλου αυτή η ηλικία προσφέρεται για την πληρέστερη κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς όχι μόνο της χώρας που υπήρξε η γενέτειρα του Θεάτρου αλλά και της Ευρώπης. Τέλος να θυμίσω ότι η ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία βασίζεται στο βιβλίο της θεατρικής Αγωγής που υπάρχει γι αυτές τις τάξεις. Στην ουσία αυτό που έκανε η κατάργηση του μαθήματος ήταν να αυξήσει τα ιδιαίτερα μαθήματα για την προετοιμασία των εξετάσεων. Ας μην αυθαιρετούμε εις βάρος των μαθητών που το ζητάνε, το μάθημα κι ήταν για αυτούς η ψυχαγωγία τους με τη βαθύτερη έννοια της λέξης. Το θέατρο εξαλείφει τις διαφορές, αποδέχεται την διαφορετικότητα, εξαλείφει το σχολικό εκφοβισμό (βλ. Καλλιτεχνικά Σχολεία) καλλιεργεί την ομαδικότητα και τη συνεργασία.

    Εκπαιδευτικός Δραματικής Τέχνης ΠΕ91.02 και ΠΕ 91.01 Θεατρικών Σπουδών

  • 5 Μαΐου 2020, 10:15 | Χρήστος Γ

    Το μάθημα της μουσικής συμβάλει αποδεδειγμένα στη συγκέντρωση, στην συναισθηματική έκφραση, στην κοινωνικότητα,και πόσους άλλους σημαντικους τομείς για την εκπαίδευση ενός παιδιού. Δυστυχώς όμως από αυτά τα οφέλη, τα παιδιά καρπώνονται μόνο ένα μικρό ποσοστό, λόγω του περιερισμένου χρόνου επαφής των παιδιών με το μάθημα και τον εκπαιδευτικό μουσικής.
    Επίσης υπάρχει σύγχυση σχετικά με τις υποχρεώσεις και τις ώρες απασχόλησης του εκπαιδευτικού στη δημιουργία και τις πρόβες της χορωδίας του σχολείου. Χάνεται πολύτιμος χρόνος από το μάθημα σε περιόδους προετοιμασίας σχολικών εορτών.
    Με λυπεί ιδιαίτερα που δεν έχω επαρκή απάντηση στην πιο συχνή ερώτηση των μαθητών μου: «κύριε, γιατί κάνουμε μόνο 1 ώρα μουσική;»

  • 5 Μαΐου 2020, 09:57 | Μαρία Π.

    Είναι δυνατόν το 2020 τα μαθήματά αισθητικής αγωγής να μη βρίσκουν χώρο στην εκπαίδευση; Τι θα ήταν η ζωή χωρίς τέχνη; Όλα μονόωρα και η θεατρική αγωγή ακόμα χειρότερα, μονο από Α έως Δ τάξη. Το θέατρο δεν έχει θέση στη β/βαθμια; Δεν ξέρω τι να πω. Πραγματικά θλιβερό

  • 5 Μαΐου 2020, 09:34 | Γεώργιος

    Σε έναν τεχνολογικό κόσμο τα νέα παιδιά του δημοτικού ενώ μαθαίνουν τρείς γλώσσες δεν μαθαίνουν τη γλώσσα της τεχνολογίας, τι είναι μηχανές πως λειτουργούν… Τεχνολογικά αναλφάβητα από το δημοτικό τα παιδιά μας…
    Είμαστε πίσω, πάμε με όπισθεν!
    Και οι ξένες γλώσσες δεν αποδίδουν όσο θα έπρεπε μόνο υπάρχουν στο πρόγραμμα για να κλέβουν ώρες τίποτε άλλο…

  • 5 Μαΐου 2020, 09:33 | Χαράλαμπος Δρίζης

    Χριστὸς Ἀνέστη,
    γιατί τὰ θρησκευτικὰ νὰ μὴ διδάσκωνται ἀπὸ τὴν Α´ Δημοτικοῦ;
    Θέλετε τὴν σεξουαλικὴ διαπαιδαγώγησι ἀπὸ τὸ νηπιαγωγεῖο, ἀλλὰ τὰ θρησκευτικὰ ἀπὸ τὴν τρίτη μόλις Δημοτικοῦ.
    Ἐπίσης γιατί περιορίζετε τὶς ὧρες τῶν θρησκευτικῶν (ἀπὸ 2 σὲ 1) στὶς μεγάλες τάξεις (Ε´ καὶ Στ´);
    Ἡ ὀρθόδοξη θρησκευτικὴ ἀγωγὴ εἶνε ἡ καρδιὰ τῆς παραδόσεώς μας. Θέλετε νὰ μᾶς ἀποκόψετε ἀπὸ αὐτὴν τὴν παράδοσι;

  • Όλες οι έρευνες και όλα τα πανεπιστήμια και ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας προτείνει τις τρεις ώρες την εβδομάδα το λιγότερο, την άσκηση των παιδιών και των αφηβων Άρα το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι να καθιερωθουν οι τρεις ώρες της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και στα πανεπιστήμια.

  • 5 Μαΐου 2020, 09:02 | Βάσω Κ.

    Ψηφίζω να αυξηθούν τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδειας.

  • 5 Μαΐου 2020, 08:46 | Χριστίνα Παπαγεωργίου

    Είναι αναχρονιστική η συμπύκνωση των τμημάτων και επαναφέρει στο νου εικόνα τάξης μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Στόχος της εκπαιδευτικής αναμόρφωσης δεν θα πρέπει να είναι η συμπύκνωση και η συρρίκνωση τμημάτων, μαθημάτων και διδακτικών πεδίων, αλλά η εμβάθυνση στο διδακτικό αντικείμενο και η εξάπλωση και διεύρυνση των τμημάτων με λιγότερο αριθμό μαθητών έτσι ώστε να γίνεται σωστά η εργασία τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών. Επιπρόσθετα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των Εικαστικών, να διευρυνθούν οι διεπιστημονικές συνδέσεις των εικαστικών με τα υπόλοιπα μαθήματα μέσα από ξεχωριστές εργασίες και σε σαφώς διακεκριμένες εκπαιδευτικές ώρες με την απαραίτητη συνεργασία του καθηγητή των Εικαστικών με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την υποδομή εργαστηρίου εικαστικών όπου δεν υφίσταται.

  • 5 Μαΐου 2020, 08:21 | Ελένη Α.

    Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της μουσικής στο δημοτικό : δίωρο σε κάθε τάξη, ειδικά στις δύο πρώτες τάξεις (απαραίτητο).
    Διδασκαλία της μουσικής ΜΟΝΟ από εκπαιδευτικούς ειδικότητας.
    Ένταξη της διδασκαλίας της μουσικής από εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΚΑΙ στο νηπιαγωγείο.
    Ένταξη της διδασκαλίας της μουσικής από εκπαιδευτικούς ειδικότητας και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, όχι μόνο στη ζώνη του ολοήμερου.
    Καθιέρωση δίωρης ζώνης δραστηριοτήτων/ευέλικτης ζώνης και στις δύο τελευταίες τάξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα προετοιμασίας τόσο καλλιτεχνικών ( π.χ. χορωδίας, μουσικών συνόλων, θεατρικών ομάδων κλπ.) όσο και λοιπών διαθεματικών κ.α. projects.

  • 5 Μαΐου 2020, 08:20 | Ελένη Α.

    Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της μουσικής στο δημοτικό : δίωρο σε κάθε τάξη, ειδικά στις δύο πρώτες τάξεις (απαραίτητο).
    Διδασκαλία της μουσικής ΜΟΝΟ από εκπαιδευτικούς ειδικότητας.
    Ένταξη της διδασκαλίας της μουσικής από εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΚΑΙ στο νηπιαγωγείο.
    Ένταξη της διδασκαλίας της μουσικής από εκπαιδευτικούς ειδικότητας και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, όχι μόνο στη ζώνη του ολοήμερου.
    Καθιέρωση δίωρης ζώνης δραστηριοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να δίνεται η δυνατότητα προετοιμασίας τόσο καλλιτεχνικών ( π.χ. χορωδίας, μουσικών συνόλων, θεατρικών ομάδων κλπ.) όσο και λοιπών διαθεματικών κ.α. projects.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:57 | Βικ

    Μονόωρο μάθημα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Β’ τάξη Δημοτικού και
    αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής σε δύο ώρες
    για τις Γ’-Δ’-Ε’-ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού με αποκλειστική ανάθεση του
    μαθήματος σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί
    μέσα από την ανακατανομή των ωρών διδασκαλίας και σε συνδυασμό με τις
    ώρες διδασκαλίας της ευέλικτης ζώνης που πραγματικά τις περισσότερες
    φορές δεν αξιοποιούνται με το σωστό τρόπο.
    Συγγραφή διδακτικών εγχειριδίων για το Δημοτικό με έμφαση σε θεμελιώδεις έννοιες και προσαρμοσμένα στην ηλικία των μικρότερων και μεγαλύτερων τάξεων με κατάλληλες θεματικές και δομημένες ενότητες ώστε στο τέλος του Γυμνασίου να αποκτούν το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής.
    Θεσμοθέτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής που να ξεκινάει
    δομημένα σωστά από το Δημοτικό ώστε στο τέλος του Γυμνασίου να δίνουν
    εξετάσεις.
    Εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού και των δικτύων των εργαστηρίων όπου αυτό απαιτείται.
    Θεσμοθέτηση υπεύθυνου εργαστηρίου με μείωση διδακτικού ωραρίου
    τουλάχιστον 2 ωρών για τη συντήρηση του λογισμικού – υλικού των
    υπολογιστών με δεδομένο ότι ο υπεύθυνος βιβλιοθήκης έχει 3 ώρες.
    Ένταξη μαθήματος ρομποτικής – STEM, λογικής σκέψης – προγραμματισμού
    αλλά και διερευνητικά projects τα οποία έχουν ύψιστο ενδιαφέρον για τα παιδιά στο πλαίσιο του μαθήματος Ευέλικτης ζώνης. Από τη μία, ο
    προγραμματισμός αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη της σύνθετης σκέψης όπου συνδυάζονται: μαθηματικά, φυσική, γλώσσα, εικαστικά, μουσική και γενικά όλα τα γνωστικά αντικείμενα για τη σύλληψη, οργάνωση, λήψη αποφάσεων και υλοποίηση ιδεών. Από την άλλη, η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει: κατανόηση λειτουργίας αισθητήρων, σύλληψη προβλήματος προς λύση, δημιουργική σκέψη, φαντασία, δημιουργία, αλγόριθμων, υλοποίηση διαδικασιών με εντολές, κατανόηση της λειτουργίας του πραγματικού κόσμου.
    Πραγματική δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων ευθύνης (υποδιευθυντή,
    διευθυντή) στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και όχι φαινομενική
    δεδομένου ότι εμείς στηρίζουμε την σχολική μονάδα σε όλα τα τεχνικά θέματα (διαχείριση myschool, ηλεκτρονική αλληλογραφία, δημιουργία και συντήρηση σχολικής ιστοσελίδας, συντήρηση όλου του υλικοτεχνικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας).
    Αλλαγή ονομασίας μαθήματος από ΤΠΕ σε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
    Επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών με εισαγωγή νέων
    διδακτικών αντικειμένων (ενδεικτικά: ρομποτική, STEM, κ.ά.).
    Συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πληροφορικής με περιεχόμενο που
    προάγει τις πραγματικές διδακτικές και τεχνολογίες αιχμής και την σύγχρονη διδακτική.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:54 | Νίκος Παναγιωτίδης

    Όσο ενισχύεται η γνωστική κατεύθυνση στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι καταδικασμένη. Το βαθμοθηρικό, ανταγωνιστικό σχολείο που χτίζουμε τα παιδιά δεν το αγαπούν. Ο ρόλος του Δημοτικού σχολείου είναι άλλος.

    Περισσότερες τέχνες – Μουσική, Θέατρο, Εικαστικά και Χειροτεχνίες – και Αθλητισμό, περισσότερο παιχνίδι και αυτενέργεια, πρωτοβουλία και λιγότερα γνωστικά αντικείμενα, υπάρχει χρόνος γι’ αυτά. Αν θέλουμε έξυπνους σκεπτόμενους ανθρώπους.

    Τα έχουν λύσει οι επιστήμονες δεκαετίες τώρα – για να μην πούμε για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Δε χρειάζεται ανακάλυψη τροχού.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:42 | Μαρία Κουτσούκου

    Οι τρεις (3) ώρες φυσικής αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΖΗΤΟΎΜΕΝΟ σύμφωνα με διεθνείς συνθήκες και επιστημονικές έρευνες. Ας μην ξεχνάμε τις παραμέτρους των υπέρβαρων παιδιών/μαθητών, τα οφέλη της δια βίου άσκησης κ.τ.λ. που για το χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι καίριας σημασίας.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:35 | Ειρηνη Λιναρδακη

    Η ανάπτυξη των παιδιών πρέπει να είναι πολύπλευρη. Χρειάζονται εξίσου τα καλλιτεχνικά, την μουσική και τη γυμναστική όσο και τις επιστήμες. Όντως δεν καταλαβαίνω πως περνούμε την απόφαση να μειώσουμε τις ώρες αυτές. Επίσης δεν καταλαβαίνω πως θεωρούμε ότι η έκφραση των παιδιών θα αναπτυχθεί; Όταν είναι 4-5 χρόνων θεωρούμε απόλυτα φυσικό να ζωγραφίσουν αλλά όταν είναι 15 δεν χρειάζεται να εκφραστούν; Αντιθέτως! Τότε είναι η στιγμή που χρειάζονται να έχουν μια δίοδο έκφρασης και ένα τρόπο να ανοιχτούν στον κόσμο που τους περιμένει χωρίς να πρέπει να κριθούν από την αποστήθιση ή από την απόδοση τους αλλά από τη δυνατότητα να εκφράσουν τις ιδέες τους.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:34 | Μαρία Κουτσούκου

    Η Φυσική Αγωγή θα πρέπει να διδάσκεται στο Νηπιαγωγείο από εκπαιδευτικούς ΦΑ στη βάση παιδαγωγικών μοντέλων και μεθόδων που επενδύουν ολιστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων-ικανοτήτων, στη συναισθηματική ολοκλήρωση και την κοινωνική ενδυνάμωση των μικρών μαθητών/τριων
    η ένταξη εκπαιδευτικών ΦΑ στο Νηπιαγωγείο είναι καθοριστική, καθώς η εξειδικευμένη γνώση της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και της Ειδικής Διδακτικής της, τους καθιστά ως τους μόνους παιδαγωγούς που είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν την κίνηση ως μέσο ολόπλευρης αγωγής και εκπαίδευσης.

  • 5 Μαΐου 2020, 07:33 | Δήμου Φωτεινή

    Πρέπει να αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος της μουσικής σε 2 ανά τάξη. Τα παιδιά είναι φορτωμένα με πολλά δύσκολα μαθήματα με τη μουσική θα αναπτύσσονται συναισθηματικά πνευματικά και θα εκφράζονται. Θα υπάρχει χρόνος για συμμετοχή σε εκδηλώσεις και project που τώρα δεν υπάρχει καθώς χάνονται πολλές ώρες.

  • 5 Μαΐου 2020, 05:06 | Βιδάλη

    Προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό να αυξηθούν γενικότερα οι ειδικότητες στα σχολεία.. Είναι μαθήματα ανάπτυξης και σωματικής κι εγκεφαλικής και συναίσθηματικης ωρίμανσης… Μιλάω για μαθήματα όχι μόνο γλωσσικά αλλά αναπτυξιακά.. Εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή. Οι ώρες είναι λίγες. Υπάρχουν παιδιά στα τμήματα Στ που με ρωτάνε με απορία γιατί δεν κάνουμε περισσότερες ώρες στο μάθημα των Εικαστικών, μιας και ειδικά σαυτην την ηλικία εχουμε τόσα θέματα να κάνουμε.. Και δεν ξέρω τι να τους απαντήσω.. Μια ώρα τη βδομάδα δεν αναπληρώνει το κενό.. Μην Υ υποβαθμιζετε το μάθημα της εικαστικης αγωγής.. Είναι σημαντικό για την ωρίμανση και την ανάπτυξη ενός παιδιού.. Από το πώς θα πιάσει ένα ψαλίδι, μέχρι να μάθει να σκέφτεται, να φανταζεται, να συμμετέχει, να εκδηλώνεται συναισθηματικά.. Θεωρώ ότι οι ώρες είναι λίγες από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.. Δώστε τη πρέπουσα σημασία και ρώτηστε τα παιδιά πόσο Χαρούμενα γίνονται την ώρα των Εικαστικών. Μέσα στη τόση ταχύτητα της ζωής είναι κρίμα να μην τους παρέχουμε έστω κάποιες ώρες χαλάρωσης και ταυτόχρονης δημιουργίας.. Άνθρωπος χωρίς ανάπτυξη συναισθηματική είναι μίσος άνθρωπος..

  • 5 Μαΐου 2020, 04:51 | Αγγελική Γεωργακοπουλου

    Το μάθημα της θεατρικής Αγωγής πρέπει να επανέλθει στην Ε-ΣΤκαι στο γυμνάσιο! Η ανάγκη ύπαρξης μαθημάτων που συμβάλουν στην έκφραση συναισθημάτων και την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων κρίνεται απαραίτητη!Η αλόγιστη χρήση Η/Υ καθιστά τα παιδιά ανίκανα να εκφέρουν σωστά προφορικό λόγο και έχει οδηγήσει στην αδυναμια των μαθητών να υποστηρίξουν με επιχειρήματα απόψεις και ιδέες!Η θεατρική Αγωγή λειτουργεί ως αντίβαρο στην τεχνολογική αποχαυνωση!

  • 5 Μαΐου 2020, 04:07 | Κώστας Μ.

    Είναι λυπηρό το γεγονός ότι απλά αναμασάται η παλαιά μορφή κατανομής χρόνου με κάποιες μικροαλλαγές. Εν έτει 2020 και μετά τόσες εξαγγελίες, θα περίμενε κανείς στο πλαίσιο της «αναβάθμισης» να υπήρχε μια πιο καινοτομική και ευφάνταστη πρόταση στην παραγωγική αξιοποίηση του σχολικού ωραρίου.
    Πού είναι η αυτονομία των σχολικών μονάδων που είχε εξαγγελθεί, όταν όλα τα σχολεία οφείλουν να ακολουθήσουν το ίδιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα; Επιπλέον, καθορίζοντας τον αυστηρό αριθμό ωρών για κάθε μάθημα, συρρικνώνεται ουσιαστικά η δυνατότητα των διαθεματικών σχεδίων εργασιών (project), η παιδαγωγική αξία των οποίων έχει αποδειχτεί.
    Η μόνη όαση, η Ευέλικτη Ζώνη, «διδάσκεται» (sic) σε 3-2 ώρες στις μικρές τάξεις ενώ στις μεγάλες δεν υπάρχει καθόλου! Να σημειωθεί ότι η αναγκαιότητα μεγαλύτερης ευέλικτης ζώνης είναι κοινό αίτημα των εκπαιδευτικών στους διαλόγους για την παιδεία.

    Θεωρώ ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να έχει υπερπολλαπλάσιο χρόνο ως Ευέλικτη Ζώνη, η οποία βέβαια δεν θα περιορίζεται σε ελεύθερη απασχόληση όπως συχνά γίνεται, αλλά θα χρησιμοποιείται για ευφάνταστα διαθεματικά σχέδια εργασίας και δραστηριότητες, που μπορούν να εξυπηρετούν τους ζητούμενους μαθησιακούς στόχους ανά βαθμίδα.

  • 5 Μαΐου 2020, 04:05 | Αλεξανδρα

    Η θεατρική αγωγή έχει εκλείψει απ’ την εκπαίδευση και παραγκωνίζεται συνεχώς.Μονοωρο μάθημα από Α-Δ.τι να κάνεις σε μόνο μια ωρα την εβδομάδα;θα πρέπει να είναι δίωρο τουλαχιστον και να ξαναμπει στην Ε-ΣΤ